eitaa logo
حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها)ارومیه
870 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1هزار ویدیو
383 فایل
🌹به کانال حوزه علمیه الزهرا(س)ارومیه خوش آمدید. 🟢با مدیریت سرکار خانم دکتر پورحیدر 🌐سایت حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه 👇 https://alzahraurmia.com ⚪پایگاه الزهرا(س)ارومیه 🔴ارتباط با ادمین کانال @Kherabadi شماره تماس : 04432233445 و 32233446
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَین ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 💠تفسیر زیارت عاشورا ⬅️قسمت هفتم یک نکته: 👇 🔹نکته ای که بعضی از عزیزان می گویند نظر بعضی بزرگان هم هست ولی بعضی هم این نظریه را قبول ندارند. در زیارت عاشورا چند جا می گوید «و هذا يَوْمٌ» یعنی این روز، روز عاشورا را می گوید. ولی شما در ۳۶۴ روز سال غیر روز عاشورا زیارت عاشورا را می خوانید پس «هذا يَوْمٌ» آنچنان معنی ندارد چون غیر روز عاشورا هست. بعضی می گویند به جای «هذا يَوْمٌ» بخوانید «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» همانا روز قتل حسین (ع) یعنی می گویند جابه جا کنید. 👌اما بعضی از بزرگان این را به چند دلیل قانع کننده رد می کنند:👇 1⃣.در هیچ روایتی ما نداریم که گفته باشد اگر می خواهید غیر روز عاشورا این زیارت را بخوانید این لفظ «هذا يَوْمٌ» را تغییر دهید در هیچ روایتی چنین چیزی نداریم. 2⃣.حتی صفوان یا همان علقمه که این زیارت را نقل می کنند، صفوان در حرم امیرالمؤمنین (ع) در غیر روز عاشورا این زیارت را خواند جایی اشاره نکرد که من این لفظ را تغییر دادم یعنی به همین لفظ «هذا يَوْمٌ» خواند. همان چیزی که در زیارت عاشورا نوشته را به کار برد و تغییر نداد. 3⃣.دلیل سوم که این نظریه رد می شود دعاها و روایات به همان صورتی که وارد شده اند به همان صورت باید خوانده شوند و ما حتی حق تغییر یک کلمه را هم نداریم و اگر تغییر بدهیم خاصیت آن از بین می رود. یک چیزی هست در خواص حروف و اعداد، دقیقا این هم همین است. 📜مانند حدیث معروف که شخصی نزد امام صادق (ع) رفت و دعای غریق را یاد گرفت و گفت؛ «يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ والابصار» امام صادق به او گفت: "والابصار" را اضافه نکن دعا را همانطور که من به تو یاد دادم به همان صورت بخوان، چیزی کم و زیاد نخوان. یا در دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» بعضی ها در آخرش «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» را می گویند اما دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» در آخر دعا «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» ندارد. وقتی ندارد ما حق اضافه کردن چیزی به آن را نداریم. ⁉️بعضی ها می گویند چه اشکالی دارد؟ اشکالش این است که این کم کم باب می شود و بعد هر چیزی به قرآن و احادیث اضافه می کنند و می گویند چه اشکالی دارد، و اینطوری باب تحریف راحت آغاز می شود. پس چون زیارت عاشورای اصلی ″هذا يَوْمٌ" دارد و هیچ روایتی هم نداریم که در روزهای غیر عاشورا تغییر به «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» بدهید، پس ما حق این تغيیر را نداریم. این سه نظری است که علامه تهرانی در کتاب شفاء الصدور خودش آورده این نظریات را نقل کردیم. 📃زیارت عاشورا، از زبان دو امام نقل شده است امام باقر (ع) و امام صادق (ع). علقمه از امام باقر نقل می کند صفوان از امام صادق نقل می کند. آن سندی که به صفوان می رسد یعنی از امام صادق نقل می کند در این سند اینطور ختم می شود که امام می گوید: ای صفوان! من این زیارت را یافتم با همین.. (چون امام صادق قبلش اینطور می گوید من ضامن هستم که هر کس زیارت عاشورا را به این شیوه بخواند خدا حاجتش را می دهد و دست خالی رد نمی کند و فردای قیامت شفاعتش می کند) 👈ضمانت از پدرم، پدرم از پدرش.. تا رسول الله، رسول الله از جبرئیل و او از خدا گرفت. و خدا قسم خورد به ذات خودش که هر کس حسین را با این زیارت از دور یا نزدیک زیارت کند قبول می کنم زیارت او را، مطلب و خواست هایش به هر اندازه که باشد برآورده می کنم و نمی گذارم هیچ کس نا امید از در خانه من بیرون رود. پس آن سندی که از صفوان به امام صادق می رسد آنجا بحث حدیث قدسی بودن زیارت عاشورا اشاره شده. 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 7 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘هر شب یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم هدیه به محضر مبارک ابا عبدالله الحسین و ۷۲ یار با وفایشان ✓قران هرگز سخن نمیگوید، ولی من امیرالمومنین شمارا از معارف آن خبر میدهم⏬ امیرالمومنین علیه السلام مفسرواقعی قران هستند،وبه تبع ایشان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف: 🔺حضرت مهدی(عج)زنده کننده قران: 📖(حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)..... كتاب خدا و سنت پيامبر (ص) را كه تا آن روز متروك ماندند، زنده مي كند، خطبه138 🌹 🍃 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 📖 السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْقائِمُ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که تمام حق های بر زمین مانده، قیام تو را انتظار می کشند... و دل های غمدیده به امید قیام تو می تپند. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 از کربلا تا ظهور قسمت هفتم: رابطه قیام کربلا باظهور 🍁رابطه ی عاشورا ومهدویت در قرآن آيه اي داريم که امام حسين(ع) به امام مهدي(عج) تاويل کرده است. در مورد آيه «وَ الشَّمْسِ وَ ضُحیها» امام حسين(علیه السلام) میفرماید: «شمس» وجود نازنين پيامبر(ص) است. «والقمر إذا تلاها» بعد از خورشيد، قمر است که حضرت علي(ع) است . 🍁و مقصود از نهار در«وَ النَّهارِ إِذا جَلّیها» روز ظهور امام مهدي(عج) است و زماني که امام زمان(عج) ظهور مي کند جهان را از تيرگي و تاريکي ها نجات مي دهد. ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210801-WA0124.mp3
5.72M
عزادار حقیقی(۲) 🎧 آنچه می شنوید؛ 🖤مصیبت حسین،تشنگی، سر بریده، و اسارت اهل بیت نیست! 🖤مصیبت او،بسیار عظیم تر است از.....! 🖤تاحقیقت مصیبت رادرک نکنیم؛ عزادار حقیقی،نیستیم ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
🏴مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام 🏴 ⚫️ 🔴تاسوعا و عاشورا🔴 ⚫️ ✔️با سخنرانی : حجت الاسلام و المسلمین علامی حجت الاسلام والمسلمین غنی زاده ✔️با مداحی : آقای حاج هادی فرخ زاده 🎤همراه با قرائت: زیارت ناحیه مقدسه زیارت عاشورا زیارت وارث دعای توسل 🗒چهارشنبه و پنج شنبه ۲۷ و ۲۸ مرداد ماه۱۴۰۰ ⬅️ ساعت ۹:۳۰صبح ⬅️خیابان مدیریت ، حیاط حوزه علمیه الزهرا"س" ارومیه ⬅️ مراسم با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود. ✔️همراه داشتن ماسک جهت حضور در مراسم الزامی می باشد. ◾️◽️◼️ویژه بانوان◼️◽️◾️ ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 💠تفسیر زیارت عاشورا 📌بعضی اختلافاتی که در متن زیارت عاشورا در کتاب مصباح و کتاب کامل الزیارات هست فرق اساسی با همدیگر ندارند مثلا آن قسمت «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ اللَّهِ وَابْنَ خِيَرَتِهِ» این سلام در کتاب مصباح شیخ طوسی نیست اما در کتاب کامل الزیارات شیخ صدوق هست. اینطور اختلافاتی دارند و آنچنان اختلافات اساسی با همدیگر ندارند. ✋ابتدای زیارت عاشورا با سلام شروع می شود که وقتی به امامی سلام می دهیم، سلام فقط به معنای سلام گفتن و درود گفتن و خوش آمد نیست. سلام به معنای دعای سلامتی کردن برای طرف مقابل هم هست. یعنی امام حسین (ع) من دعای سلامتی برای شما می کنم و این اطمینان را می دهم که از طرف من امن و سالم هستید و هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. 💢نکته ی مهم: 👈اینکه می گوییم امام حسین از جانب من هیچ آسیبی به شما نمی رسد، ما دو نوع آسیب داریم آسیب جسمی و آسیب روحی. بله آسیب جسمی ما هیچ گاه به اهل بیت نخواهد رسید. ما هیچ گاه به روی آنها شمشیر نمی کشیم و آسیب نمی رسانیم. اما در بحث آسیب روحی متأسفانه خیلی از ماها درگیرش هستیم. این گناهانی که انجام می دهیم باعث رنجش روح امام می شود. 📜خود امام زمان (عج) در نامه ای که به شیخ مفید می نویسد می فرماید؛ هیچ چیزی ما را از شما شیعیان دور نمی کند مگر آنچه از بدی های شما به دست ما می رسد. بعد به شیخ مفید می فرمایند؛ گویی آنانی که با ما عهد بستند و عهد خود را شکستند از شکستن عهد خود خبر ندارند، ما بر همه ی اینها آگاهیم و همه ی اینها را می دانیم. ممکن است خیلی از ما در طول زندگی عهد و پیمانی با امام زمان بسته باشیم ولی به هر دلیل و بهانه ای این عهد را شکسته باشیم. امام زمان می فرمایند ما از همه اینها خبر داریم. ⚠️پس وقتی می گوییم «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ...» باید واقعا حواسمان جمع باشد این سلام از ته دل هست؟! یعنی واقعا هیچ آسیبی از طرف ما به امام حسین (ع) نمی رسد؟ یا نه با گناهان و کارهایی که می کنیم به امام حسین ظلم می کنیم و اهل بیت را ناراحت می کنیم!! 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 8 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘هر شب یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم هدیه به محضر مبارک ابا عبدالله الحسین و ۷۲ یار با وفایشان 📖نورانیت قران را تمام، و دین خود را بہ وسیلہ آن ڪامل فرمود، و پیامبرش را هنگامے از جهان برد ڪہ از تبلیغ احڪام قران فراغت یافتہ بود ، خطبه۱۸۳ 🌟 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 🍁هر صبح می کنم به ظهورت دعا بیا ای آشنای خلوت هر آشنا بیا... 🍁از قتلگاه ناله هل من معین رسد ای وارث حسین سوی کربلا بیا... ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_310226054725763508.mp3
4.11M
عزادار حقیقی(۳) 🎧آنچه خواهید شنید؛ 🖤گریه...گريه...گريه تنها هدف از عزاداری نیست 🖤گریه ای که ما را به درک حقیقت عاشورا نرساند؛ هیچ ارزشی ندارد😔 🔻حقیقت عاشورا چیست؟ ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 💠تفسیر زیارت عاشورا ⬅️قسمت نهم 📖«اَلسّلامُ ﻋَﻠَﯿْﮏَ ﯾﺎ اَﺑﺎ عَبْدِﷲِ» به این کلمه ی (یا) اگر دقت کنید در فرهنگ عرب برای صدا زدن هر چیز دور و نزدیکی به کار می رود. وقتی می خواهیم برای امام حسین (ع) بکار ببریم اگر بگوییم برای یک چیز دور است یعنی تقریبا شبیه سوره ی بقره؛ «اﻟﻢ، ذَٰﻟِﻚَ اﻟْﻜِﺘَﺎبُ ﻻَ رَﻳْﺐ..» چرا «ذَٰلِكَ» می گوید؟! در زبان عربی «ذَٰلِكَ» یعنی آن، «تِلكَ» یعنی این. ⚠️اینجا یک نکته ای پیش می آید؛ قرآن که در دست من و کنار من است یعنی دارم می خوانم، پس چرا با اینکه نزدیک و پیش من است اینجا خدا صفت «ذَٰلِكَ» دور را برای قرآن بکار می برد؟ مفسرین اینطور نقل می کنند قرآن آن قدر از لحاظ معنوی و از لحاظ روحانی در درجه ی بسیار بالایی است که عقل و درک ما به فهم آن نمی رسد یعنی خیلی از لحاظ معرفتی ما نسبت به قرآن دور هستیم از این لحاظ تعبیر «ذَٰلِكَ» را برای قرآن بکار می برد. 👌همین طور برای کلمه ی «یا اَبا عَبْدِالله» اگر بخواهیم صفت دور بکار ببریم می توانیم از این تفسیر استفاده کنیم که امام حسین (ع) به عنوان خلیفه ی خدا به عنوان حجت خدا، کسی که انسان کاملی است آن قدر از لحاظ معنوی و از لحاظ روحانی در درجه ی بالایی قرار دارد که فهم و درک ما برای اینکه بتوانیم به معرفت امام حسین برسیم نخواهد رسید و خیلی از این لحاظ دور و عقب هستیم به همین خاطر صفت (یا) به معنی دور را می گیریم. 🔹اما اگر معنی نزدیک را هم بگیریم باز هم می شود یعنی در آداب زیارت اهل بیت فرق نمی کند زیارت هر امامی باشد آیت الله بهجت می فرمایند؛ در باب آداب زیارت، اهم (مهمترین) آداب این است که شما بدانید بین حیات معصومین (زنده بودن) و مرگ آنها هیچ تفاوتی نیست. وقتی به حرم امام رضا (ع) می روید آن اذن دخولی که می خوانید می گویید یا امام رضا شهادت می دهم که کلام من را می شنوید و سلام من را جواب می دهید و ناظر هستید. 👈اینجا هم همان است ای زائر «اَباعَبْدِالله» وقتی می خواهید امام حسین (ع) را زیارت بکنید حواستان جمع باشد که امام حسین شهید شده اش با زنده اش هیچ فرقی ندارد و هر دو یکی هستند و حاضر و ناظر بر عمل هستند. پس اگر (یا) را معنی نزدیک هم بگیریم همین تفسیر را می توانیم بگوییم که امام حسین به ما نزدیک است. 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 9 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا