eitaa logo
با چهارده معصوم (ع)
1.3هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
7 ویدیو
1 فایل
با چهارده معصوم (ع) احادیث ائمه معصومین ،احادیث تصویری ، حدیث قدسی ،معارف ،قرآن @ba14masoom «نشر مطالب، آزاد است» تاریخ ساخت کانال 1397/02/04 شرایط تبلیغات در کانال زیر https://eitaa.com/joinchat/1449066547Cb7701b4b48
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔰 غذاى پدر و مادر و آينده فرزند ▫️ هشدار نسبت به نقش ويرانگر غذاى حرام، مهم ترين رهنمود پيشوايان اسلام در زمينه نقش غذاى پدر و مادر در آينده فرزند است . نطفه اى كه از غذاى حرام تشكيل شده، زمينه ساز بسيارى از آلودگى ها و انحرافات كودك است . 🔻 خانواده هايى كه مايل اند فرزندان آنان سعادتمند باشد بايد از غذاى حرام اجتناب كنند؛ مادران در دوران باردارى بايد بيشتر مواظب غذاى خود باشند و در ميهمانى هايى كه غذاى آنها شبهه ناك است، شركت نكنند . 🔅 (ص) : ...حرام نخور، حرام نپوش، از [راه ]حرام [زن ]مگير و نافرمانى خدا نكن؛ چرا كه خداوند متعال به ابليس مى فرمايد : «و با بانگ خود، هر كه را مى توانى، از جاى بركَن و با سوارگانت و پيادگانت بر آنان بتاز و در اموال و فرزندان آنان شريك شو و به آنان، وعده بده و شيطان، جز فريبْ وعده شان نمى دهد» . 📚 مكارم الأخلاق : ج ۲ ص ۳۵۴ 🔅 تفسير العيّاشى ـ از ـ : 🔹 همتاى شيطان، فرزندى است كه از مال حرام به وجود آيد. [چنين فرزندى در واقع] از مشاركت شيطان متولّد شده است . اگر مال، حرام باشد، او همراه مرد خواهد بود تا اين كه آميزش كند و از اين رو، نطفه اش با نطفه مرد مى آميزد. هر دو (نطفه) با هم آميخته هستند. گاهى فرزند از يك نطفه آفريده مى شود و گاهى از هر دو با هم. 📚 تفسير العياشي : ج ۲ ص ۳۰۰ ح ۱۰۸ 🔅 : 🔸 كسبُ الحَرام يَبينُ فِي الذُّرِيَّةِ. 🔹 [اثر] درآمد حرام ، در نسل آشكار مى شود . 📚 الكافي : ج ۵ ص ۱۲۴ ح ۴ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔺 لقمه بهشتی 🔅 (ص) : 🔸 «إذا أكَلَ المُؤمِنُ مَعَ أولادِهِ كُتِبَ لَهُ بِكُلِّ لُقمَةٍ ثَوابُ عِتقِ رَقَبَةٍ ، ورُفِع لَهُ مَدينَةٌ ، وأعطاهُ اللّهُ كِتابَهُ بِيَمينِهِ» . 🔹 «هر گاه مؤمن ، با فرزندان خود غذا بخورد ، به ازاى هر لقمه ، ثوابِ آزاد كردن يك بنده برايش نوشته مى شود ، و شهرى [ در بهشت ]برايش بنا مى گردد ، و خداوند ، كارنامه او را به دست راستش مى دهد». 📚 تنبيه الغافلين : ص ٣٤٤ ح ٥٠٠ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 💠 «زنان، باران خداوند سبحان‌اند» 🔹 (ص) : در مهريه‌هاى زنان، زياده‌روى نكنيد؛ چرا كه زنان در واقع، باران خداوند سبحان‌اند. 🔅لا تُغالوا بِمُهورِ النِّساءِ، فَإِنَّما هِيَ سُقيَا اللّهِ سُبحانَهُ . ▫️ المجازات النبويّة : ص ۱۷۷ 🔻در اين حديث، تشبيهی بليغ است که زنان را به «باران» تشبيه كرده : خداوند بر هر كدام از بندگانش كه بخواهد، آن را مى باراند، بدون آن كه تلاش و رنج و زحمتى از جانب آنان صورت گيرد. پس هر كه خوش بهره باشد، زن سازگار و فرمان بردار وعلاقه مند به او و حافظ آبرو و مالش و زنى كه فرزندانى رشيد به دنيا بياورد و وجودش سودمند باشد، نصيب او مى‌گردد و اگر نباشد، بر عكس است. ▫️(ص) مى‌خواهد به مردم اعلام فرمايد كه سازگار بودن زن و عشق ومحبّت او به شوهر، از زندگى مشترك وخانواده، و به دلخواه شوهران بودنِ آنان اين نيست كه مهريه شان را سنگين قرار دهند؛ بلكه زن همانند بهره و قسمت و روزى است . ▫️ چه بسا زنانى كه مهريه شان اندك است، امّا سازگارند و نسبت به شوهرشان با مهر و محبّت اند و بر عكس، زنانى هستند كه عشق و محبّت آنان اندك است، هر چند مهريه شان سنگين و بالاست. پس پيامبر صلى الله عليه و آله زنان را به باران خدا تشبيه كرده كه به يكى مى رسد و يكى محروم مى‌مانَد و در سرزمينى مى‌بارد و در سرزمينى نمى‌بارد. 📚 دانشنامه قرآن و حديث ج ۳ ص ۳۴۴ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔺 هر جمعه، یک دینار 🔅 : 🔸 «كانَ أبي علیه السلام أقَلَّ أهلِ بَيتِهِ مالاً وأَعظَمَهُم مَؤونَةً، قالَ: وكانَ يَتَصَدَّقُ كُلَّ جُمُعَةٍ بِدينارٍ، وكانَ يَقولُ: الصَّدَقَةُ يَومَ الجُمُعَةِ تُضاعَفُ؛ لِفَضلِ يَومِ الجُمُعَةِ عَلى غَيرِهِ مِنَ الأيّامِ» . 🔹 «پدر من در ميان خاندانش، مالش از همه کمتر و هزینه‏ هایش از همه بيشتر بود. او هر جمعه، يک دينار صدقه مى‏داد و مى‏فرمود: "صدقه در روز جمعه، به خاطر فضيلت روز جمعه بر ديگر روزها، چند برابر مى‏شود». 📚 ثواب الأعمال: ص٢٢٠ ح١ علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله: 🔷 ادْفَعُوا أَمْوَاجَ اَلْبَلاَءِ بِالدُّعَاءِ موج‌های بلا را با دعا برگردانید. 📚 بحارالانوار، جلد ۹۳، صفحه ۲۲ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🕌گفتار نیک وَقُلْ لِعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ ۚ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِينًا. و به بندگانم بگو: سخنی را که نیکوتر است، بگویند؛ زیرا شیطان میان آنان [به سبب سخنان زشت و بی منطق] دشمنی و نزاع می افکند، زیرا همواره برای انسان دشمنی آشکار است. 📝تفسیر : «كلام احسن» شامل هر نوع سخن شايسته است، همچون: سلام، دعا، ارشاد، اظهار محبّت، امربه‌معروف و نهى از منكر، ذكر خدا، توبه و استغفار و امثال آن. 1- در دعوت به نيكو، بايد خود نيكو سخن بود. «يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَن» 2- كلام و گفتار خوب، زمينه‌ساز محبّت، و سخن‌ناروا، زمينه‌ساز انواع وسوسه‌هاى شيطانى است. آرى سخن نيكو، زمينه‌ى را مى‌زدايد. 3- لازمه‌ى عبوديّت، با ديگران است. 4- القاى دشمنى ميان مردم، كار شيطان است و كسى كه چنين كند، همكار شيطان است. «يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ» 5- شيطان، همواره دشمن انسان بوده و در دشمنى لحظه‌اى درنگ نكرده است. «إِنَّ الشَّيْطانَ كانَ لِلْإِنْسانِ عَدُوًّا» 🔸سوره اسراء، ۵۳. تفسیر نور 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 📝امام رضا علیه‌السلام: فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا اگر مردم خوبی‌ها و محاسن کلام ما را بشنوند و بشناسند، از ما پیروی و تبعیت خواهند کرد. 🔸 میزان الحکمه ج۸ علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) 🔷أكْثِرُوا اَلدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ اَلْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید، زیرا مایه ی فـرج شماست 📗الغيبة (للطوسی) ج1 ص290 (عج) (عج) 🌺🌿🌸🌿🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 علیه السلام فرمودند: نياز مردم به شما از نعمت‌ هاى خدا بر شما است؛ از اين نعمت افسرده و بيزار نباشيد. بحار الأنوار ، جلد ۷۵ ، صفحه ۱۲۱ علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 عليه السلام فرمود: لا يَصْدُقُ إيمانُ عبدٍ حتّى يَكونَ بما في يَدِ اللّهِ سبحانه أوْثَقَ مِنه بما في يَدِهِ ايمان هيچ بنده اى راستين نباشد مگر زمانى كه اطمينان او به آنچه نزد خداست بيشتر باشد از آنچه در دست خويش دارد ميزان الحكمه ، جلد ۱ ، صفحه۴۱۶ علیه السلام علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 عليه السلام فرمود: إنْ أرَدْتَ قَطِيعةَ أخيكَ فاستَبْقِ لَهُ مِن نفسِكَ بَقيّةً يَرجِعُ إليها إن بَدا لَه ذلكَ يوما مّا اگر خواستى از برادرت ببرى، ته مانده اى از دوستى خود براى او باقى گذار كه اگر روزى به فكرش رسيد كه آشتى كند به آن بازگردد نهج البلاغه ، فرازی از نامه ۳۱ علیه السلام علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔺 محبوب ترین بنا 🔅 (ص) : 🔸 «ما بُنِيَ بِناءٌ فِي الإِسلامِ أحَبُّ إلَى اللّهِ تَعالى مِنَ التَّزويجِ» . 🔹 «در اسلام هيچ بنايى ساخته نشده كه نزد خداى متعال، محبوب تر از [ بناى ] ازدواج باشد» . 📚 كتاب من لا يحضره الفقيه : ج ٣ ص ٣٨٣ ح ٤٣٤٣ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 💠مفهوم یقین و فرق آن با ایمان 🔅 و اجْعَلْ يَقِينِي أَفْضَلَ الْيَقِينِ. : خداوندا! یقین مرا برترین یقین قرار ده. ✍️ یقین در لغت به معنای علمی است عمیق که همراه با آرامش و طمأنینه قلبی نسبت به معلوم باشد. هر یقینی ایمان است، ولی هر ایمانی یقین نیست. (عموم و خصوص مطلق) فرمود: 🔅ايمان يك درجه بالاتر از اسلام است و تقوا يك درجه بالاتر از ايمان و يقين يك درجه بالاتر از تقوا و ميان مردم چيزى به كمى يقين تقسيم نشده است. 📚الكافي، ج۲، ص۵۲، ح ۶. 🔰 مفهوم این روایت... این است که: انسان در گام اول مسلمان است، در گام دوم مؤمن، در گام سوم متّقی و در آخرین مرحله موقن است که بالاترین درجه ایمان است، و خیلی کمیاب . اسلام در همین حدّ است که انسان با زبان به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر (ص) اعتراف کند. ...اگر انسان از این مرتبه عبور کند و این اعتراف وارد قلبش شود، به مرحله ایمان می‌رسد؛ ⚜️﴿باديه‏نشينان گفتند: ايمان آورديم. بگو: ايمان نياورده‏ايد، ليكن بگوييد: اسلام آورديم. و هنوز در دلهاى شما ايمان داخل نشده است﴾ حجرات، آیه۱۴. 🔻حال اگر از این مرحله نیز عبور کرد و آن باور قلبی در صحنه زندگی او پیاده شد، به مرتبه تقوا می‌رسد و در نهایت اگر تقوای او تداوم پیدا کند، به نورانیتی می‌رسد که مافوق علم است. این مرتبه، مرتبه یقین است که بالاترین مراتب ایمان خواهد بود. ▫️، شرح دعای مکارم الاخلاق علیه السلام علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔸 اثر توبه عملی در عفو خداوند از گناهان گذشته 🔅(ص) : 🔹 هر كس در باقيمانده عمر خويش كار نيك كند، به گناهان گذشته اش مؤاخذه نشود و هر كس در باقيمانده عمرش گناه و بدى كند، درباره اعمال سراسر عمرش باز خواست شود. ▫️من أحسَنَ فيما بَقِيَ مِن عُمرِهِ لَم يُؤاخَذْ بِما مَضى مِن ذَنبِهِ ، و مَن أساءَ فيما بَقِيَ مِن عُمرِهِ اُخِذَ بِالأوَّلِ و الآخِرِ . 📚امالی صدوق: ص ۱۱۱ ح ۸۹ . توبه‌ی عملی و رجوع از رفتار بد موجب می‌شود که خدای متعال از آنچه که از قبل از او سر زده است از گناهان صرفه‌نظر بکند. (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔺 چند گنج بهشتی 🔅 : 🔸 «مِن كُنوزِ الجَنَّةِ : البِرُّ و إخفاءُ العَمَلِ، و الصَّبرُ على الرَّزايا، و كِتمانُ المَصائبِ .» . 🔹 «از گنجهاى بهشت است: نيكى كردن، پوشيده داشتن عمل، شكيبايى در برابر گرفتاري‌ها و كتمان مصيبت‌ها» . 📚 التمحيص : ص ١٥٣ ح ٦٦ علیه السلام علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔺 خانه‌ی خراب! 🔅 (ص) : 🔸 «قَلبٌ لَيسَ فيهِ شَيءٌ مِنَ الحِكمَةِ كَبَيتٍ خَرِبٍ، فتَعَلَّموا و عَلِّموا و تَفَقَّهوا، و لا تَموتوا جُهّالاً؛ فإنَّ اللّهَ لا يَعذِرُ عَلَى الجَهلِ» . 🔹 «دلى كه در آن چيزى از حكمت نباشد، مانند خانه‌اى مخروبه است. پس، دانش بياموزيد و بياموزانيد و فهميدگى به دست آوريد و نادان نميريد؛ زيرا خداوند عذرِ نادانى را نمى‌پذيرد». 📚 كنز العمّال : ح٢٨٧٥٠ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔹 پرهیز از طعام؛ آری! دوری از گناه؛ نه! 🔅 فرمودند: 🔸عجِبتُ لِمَن یَحتَمی عَنِ الطَّعامِ لِمَضرَّتِهِ، وَ لا یَحتَمی مِنَ الذَّنبِ لِمَعرَّتِهِ؛ 🔹 تعجب می کنم از کسی که از طعام، به خاطر ضررش پرهیز می کند، ولی از گناه به خاطر بدی و ننگ آن پرهیز نمی کند. 📚 کشف الغمّه، ج۲، ص۱۰۷ ✍️شرح حدیث: هم جسم بیمار می شود، هم روح. هم غذاهای مسموم و خراب، به سلامتی ما آسیب می زند، هم حرفهای زشت، اعمال بد و گناهان مختلف، روان و جان ما را آلوده می کند. زیانهای روحی، از ضررهای جسمی بدتر است و اگر بیماری با اندکی درمان و پرهیز، بهبود می یابد، آثار گناه گاهی در طول عمر، بر روح انسان سایه می افکند. کسی که مراقب سلامتی جسم خویش است و از هر غذایی که ضرر دارد، پرهیز می کند، اما نسبت به گناه و مفاسد بی تفاوت است، شایسته نکوهش است. اظهار شگفتی امام، بجاست. اگر طعام مسموم، «ضرر» دارد، گناه، ننگ و عار دارد و کیفر اخروی و دوری از خدا و شرمندگی در پیشگاه اولیای خدا، بدتر است. کسانی تنها به خاطر احتمال این که شاید این غذاها فاسد شده باشد، از مصرف آن پرهیز می کنند. ولی ضرر و زیان و ننگ و عار گناه، احتمال نیست، بلکه یقینی است. پس در این جا بیشتر باید پرهیز کرد. 🚩 مسموم شدگان، می کوشند در اولین فرصت، با برنامه های درمانی، آثار مسمومیت را از بدن خویش دور کنند. ولی گنهکاران چه؟ آیا تلاش دارند آثار گناه را از دل و جان و از پرونده ی اعمالشان پاک کنند؟ توبه، راهی برای زدودن آثار سوء گناهان و ترک گناه، بهتر و مقدم بر توبه است. 📗 حکمت های سجادی، علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔰 از اهداف تشكيل ... 🔸از نگاه كسانى كه براى خانواده قداست قائل نيستند، هدف اصلى از تشكيل خانواده، بهره گيرى از تمتّعات جنسى است؛ بلكه در بسيارى از موارد هدفى جز اين وجود ندارد؛ ▫️ امّا از نگاه قرآن و احاديث اسلامى، تشكيل خانواده داراى حكمت ها و دلايل متنوّع روانى، اخلاقى، اجتماعى و دينى است و اين حكمت ها در واقع، اصول و پايه هاى تأكيد اسلام بر تشكيل خانواده و ضرورت تقويت و تحكيم اين نهاد، شمرده مى شوند. 💐۱. آرامش روانى نخستين حكمت تشكيل خانواده كه قرآن كريم ، آن را با صراحتْ بيان كرده است، رسيدن به آرامش روانى است : ⚜️ «و از نشانه هاى او ، اين است كه از [جنس] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا در كنارشان آرام گيريد و ميانتان دوستى و مهر نهاد. به راستى، در اين [نعمت] ، براى مردمى كه مى انديشند ، قطعا نشانه هايى است» . ⚜️«وَ مِنْ ءَايَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُواْ إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِى ذَلِكَ لَأَيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ . 📗 روم : آيه ۲۱ . 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
♦️جرعه ای از 🔹۳۷ 🔹ضرورت ترک آداب جاهلی 📜 در سر راه صفّين دهقانان شهر انبار تا امام را ديدند پياده شده و پيشاپيش آن حضرت مى‌دويدند فرمود چرا چنين مى كنيد؟ گفتند عادتى است كه پادشاهان خود را احترام مى‌كرديم، امیرالمومنین علی(ع) فرمودند: به خدا سوگند كه اميران شما از اين كار سودى نبردند، و شما در دنيا با آن خود را به زحمت مى‌افكنيد، و در آخرت دچار رنج و زحمت مى‌گرديد، وچه زيانبار است رنجى كه عذاب در پى آن باشد، و چه سودمند است آسايشى كه با آن، امان از آتش جهنم باشد. ☀️ (ع) (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
♦️جرعه ای از 🔹۳۲ 🔹ارزش و والايى انجام دهنده كارهاى خير 📜 امیرالمومنین علی(علیه السلام): نيكو كار، از كار نيك بهتر و بدكار از كار بد بدتر است. (ع) (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
و امّا حقّ فرزندت اين است كه بدانى او از توست و با خوب و بدش در دنيا، منتسب به توست و بى گمان، تو درباره آنچه بر عهده ات است: خوب تربيت كردن او و او را به سوى خداوند عزّوجلّ راهنمايى كردن و به فرمان بردارى از او(خداوند) يارى كردن، مسئولى. پس در كار او، همانند كسى عمل كن كه مى داند براى نيكى كردن به او پاداش مى گيرد و بر بدى كردن به او مجازات مى شود. 📚 الخصال صفحه ۵۶۸ (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
💎جرعه‌ای از نهج‌البلاغه 🔹عوامل ناکامی 📜 امیرالمومنین علی(ع): ترس قرین یأس، و کم رویى همراه با محرومیت است. فرصت به مانند ابر گذرا مى‌گذرد، پس فرصت‌هاى نیک را غنیمت دانید. حکمت۲۱ (ع) (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌿🌸🌿🌺 🔻 ▪️قال الامام الباقر سلام الله علیه: «ومَنْ قُتِلَ مظلوما فقد جَعَلْنا لوليّهِ سُلطانا . . . إنّه كان منصورا» الإسراء : 33 . ـ : سمَّى اللّه ُ المهديَّ المنصورَ ، كما سمَّى أحمدَ ومحمّد ومحمود ، وكما سَمّى عيسَى المسيحَ عليه السلام . امام باقر سلام الله علیه می فرمایند: ـ درباره آيه «هر كه به ستم كشته شود به ولىّ او قدرتى داده ايم ... همانا او پيروزمند است» ـ فرمود : خداوند مهدى را «منصور (پيروزمند)» ناميد، همچنان كه [پيامبر را] احمد و محمّد و محمود ناميد و همچنان كه عيسى را مسيح نامگذارى كرد. 📚 بحار الأنوار ج ۵۱ ص ۳۰ (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌿🌸🌿🌺 💎 بینی شیطان را اینگونه به خاک بمالیم 🔻امام مهدى عليه‌السلام: ما اُرغِمَ أنفُ الشَّيطانِ بِشَى ءٍ مِثل الصَّلاةِ ❇️ هيچ چيز مانند ، بينى شيطان را به خاك نمی‌مالد. 📚 من لا یحضره الفقیه، جلد ۱، صفحه ۴۹۸ (عج) (عج) 🌺🌿🌸🌿🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔴 استدلال " سلام الله علیه " بر عجز انسان از شناخت خدای متعال ▪️نهج البلاغة مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ سلام الله علیه ذَكَرَ فِيهَا مَلَكَ الْمَوْتِ‏ هَلْ تُحِسُّ بِهِ إِذَا دَخَلَ مَنْزِلًا أَمْ هَلْ تَرَاهُ إِذَا تَوَفَّى أَحَداً بَلْ كَيْفَ يَتَوَفَّى الْجَنِينَ فِي بَطْنِ أُمِّهِ أَ يَلِجُ عَلَيْهِ مِنْ بَعْضِ جَوَارِحِهَا أَمِ الرُّوحُ أَجَابَتْهُ بِإِذْنِ رَبِّهَا أَمْ هُوَ سَاكِنٌ مَعَهُ فِي أَحْشَائِهَا كَيْفَ يَصِفُ إِلَهَهُ مَنْ يَعْجِزُ عَنْ صِفَةِ مَخْلُوقٍ مِثْلِهِ. امیرالمومنین سلام الله علیه در خطبه ای که ملک الموت را در آن ذکر می‌کند، می‌فرماید: آیا هنگامی که فرشته¬ی مرگ وارد منزلی می‌شود، او را با حس درک می‌کنید؟ و آیا وقتی که کسی را قبض روح می‌نماید وی را می‌بینید؟ و حتی چگونگی قبض روح کردن جنین را در شکم مادر می‌توانید تشخیص دهید؟ که آیا از پیکر مادر وارد می‌شود یا این که روح به اذن پروردگار دعوت او را اجابت می‌کند (و خارج می‌شود)؟ یا این که همراه او در رحم مادر ساکن است؟ آن کس که از صفات مخلوقی مانند خود عاجز است، چگونه می‌تواند پروردگار خویش را توصیف کند؟ 📚بحار الأنوار ج‏6، ص: 143 (ع) (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺