eitaa logo
باعلی تامهدی علیهما السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
945 ویدیو
9 فایل
نهج البلاغه بخوانیم باعلی همراه شویم تا دورنمای عصر ظهو ودوران زیست با امام معصوم را تجربه کنیم برای زمینه سازی ظهور
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 🔰 چرا ایشان را مهدی می‌نامند؟! در روایت دارد که امام زمان را به نام مهدی می‌نامند؛ «لِأنّه يَهدي إلى كلِّ أمرٍ خَفيٍّ» [1] چون وقتی حضرت بیایند، هرآنچه را مخفی بوده ‌آشکار می‌کنند و مردم را هدایت می‌کنند به سمت هرآنچه تا آن زمان مخفی بوده و در رأس آن‌ها خودشان بوده‌اند. حضرت از اول که به دنیا آمدند مخفی بودند، مادرشان مخفیانه باردار شدند، مخفیانه زایمان کردند و حضرت مخفیانه رشد کردند و بعد هم غیبت کردند. 🔖چرا می‌گویند مهدی؟ چون هدایت می‌کند به هر امر مخفی. یکی از امور مخفی همان تابوتی است که برای یهودیان مخفی است و هرآنچه می‌گردند آن را پیدا نمی‌کنند. یکی دیگر از آن‌ها تورات و انجیل اصلی و تحریف‌‌نشده است. [1] غیبت طوسی، ص۴۷۹. کانال باعلی تا مهدی
جزء دوم: ۳. وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ... ▫️و قطعاً شما را به چیزی از [قبیلِ‏] ترس و گرسنگی و کاهشی در اموال و جان‌ها و محصولات می‌‏آزماییم... 📖 سوره بقره، آیه ۱۵۵ 🔺در روایتی، امام صادق علیه السلام پس از ذکر برخی از نشانه‌های ظهور، این آیه را خواند.
با سلام خدمت همراهان عزیز و خوش آمد خدمت دوستانی که تازگی به جمع ما ملحق شدند‌؛ سه شنبه ها وجمعه ها برای تمرکز بیشتر بر موضوع امام زمان علیه السلام ومهدویت ودردسترس بودن مطالب برای مسابقه پایان ماه نهج البلاغه بار گزاری نمیشه
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز صد و یازدهم ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ 📜 : از سخنرانیهای امام (علیه السلام) در صحرای صفين 1⃣ حقوق اجتماعی 🔻پس از ستايش پروردگار، خداوند سبحان برای من بر شما به جهت سرپرستی حكومت حقی قرار داده و برای شما همانند حق من، حقی تعيين فرموده است. پس حق گسترده تر از آن است كه وصفش كنند، ولی به هنگام عمل تنگنایی بی مانند دارد. حق اگر به سود كسی اجراء شود، ناگزير به زيان او نيز روزی به كار رود و چون به زيان كسی اجرا شود روزی به سود او جريان خواهد داشت. اگر بنا باشد حق به سود كسی اجرا شود و زيانی نداشته باشد، اين مخصوص خدای سبحان است نه ديگر آفريده ها، به خاطر قدرت الهی بر بندگان و عدالت او بر تمام موجوداتی كه فرمانش بر آنها جاری است. لكن خداوند حق خود را بر بندگان، اطاعت خويش قرار داده و پاداش آن را دوچندان كرده است، از روی بخشندگی و گشايشی كه خواسته به بندگان عطا فرمايد. 2⃣ حقوق متقابل رهبری و مردم 🔻پس خدای سبحان برخی از حقوق خود را برای بعضی از مردم واجب كرد و آن حقوق را در برابر هم گذاشت كه برخی از حقوق برخی ديگر را واجب گرداند و حقّی بر كسی واجب نمی شود مگر همانند آن را انجام دهد. و در ميان حقوق الهی بزرگترين حق، حق رهبر بر مردم و حق مردم بر رهبر است ؛ حقّ واجبی كه خدای سبحان بر هر دو گروه لازم شمرد و آن را عامل پايداری پيوند ملت و رهبر و عزّت دين قرار داد. پس امور مردم اصلاح نمی شود مگر به وسیله کارگزاران صالح و کارگزاران هم نمی توانند امور را اصلاح کنند مگر به شرط استقامت مردم و آنگاه كه مردم حقّ رهبری را ادا كنند و زمامدار حق مردم را بپردازد، حق در آن جامعه عزت يابد و راههای دين پايدار و نشانه های عدالت برقرار و سنّت پيامبر (صلی الله علیه واله وسلم) پايدار گردد. پس روزگار اصلاح شود و مردم در تداوم حكومت اميدوار و دشمن در آرزوهايش مأيوس می شود. اما اگر مردم بر حكومت چيره شوند، يا زمامدار بر رعيّت ستم كند، وحدت كلمه از بين می رود، نشانه های ستم آشكار و نيرنگبازی در دين فراوان می گردد و راه گسترده سنت پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) متروك، هواپرستی فراوان، احكام دين تعطيل و بيماريهای دل فراوان گردد، مردم از اينكه حق بزرگی فراموش می شود يا باطل خطرناكی در جامعه رواج می يابد، احساس نگرانی نمی كنند، پس در آن زمان نيكان خوار و بدان قدرتمند می شوند و كيفر الهی بر بندگان بزرگ و دردناك خواهد بود. پس بر شماست كه يكديگر را نصيحت كنيد و نيكو همكاری نماييد. درست است كه هيچ كس نمی تواند حق اطاعت خداوندی را چنانكه بايد بگذارد؛ هر چند در به دست آوردن رضای خدا حريص باشد و در كار بندگی تلاش فراوان نمايد، لكن بايد به مقدار توان، حقوق الهی را رعايت كند كه يكی از واجبات الهی، يكديگر را به اندازه توان نصيحت كردن و برپا داشتن حق و ياری دادن به يكديگر است. هيچ كس هر چند قدر او در حق بزرگ و ارزش او در دين بيشتر باشد، بی نياز نيست كه او را در انجام حق ياری رسانند و هيچ كس گرچه مردم او را خوار شمارند و در ديده ها بی ارزش باشد، كوچكتر از آن نيست كه كسی را در انجام حق ياری كند يا ديگری به ياری او برخيزد. (پس يكی از ياران به پا خاست و با سخنی طولانی امام را ستود، حرف شنوایی و اطاعت از امام را اعلام داشت آنگاه امام فرمود:) كسی كه عظمت خدا در جانش بزرگ و منزلت او در قلبش والاست، سزاوار است كه هر چه جز خدا را كوچك شمارد و از او سزاوارتر كسی كه نعمتهای خدا را فراوان در اختيار دارد و بر خان احسان خدا نشسته است، زيرا نعمت خدا بر كسی بسيار نگردد جز آنكه حقوق الهی بر او فراوان باشد. ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ https://eitaa.com/joinchat/1240006747C89798a43e1
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 111.mp3
7.9M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز صد و یازدهم خطبه ۲۱۶ از بند۱ تا بند ۲ https://eitaa.com/joinchat/1240006747C89798a43e1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر میخوای فقیر نشی به این ۲ نفر زیاد محبت کن ! 🎤حجه الاسلام محمد حسن
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز صد و دوازدهم ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ 📜 : یکی از سخنرانی های امام در صفین 3⃣ روابط سالم و متقابل رهبر و مردم 🔻از پست ترين حالات زمامداران در نزد صالحان اين است كه گمان برند آنها دوستدار ستايش باشند و كشورداری آنان بر كبر و خودپسندی استوار باشد. خوش ندارم در خاطر شما بگذرد كه من ستايش را دوست دارم و خواهان شنيدن آن می باشم. سپاس خدا را كه چنين نبودم و اگر ستايش را دوست می داشتم، آن را رها می كردم به خاطر فروتنی در پيشگاه خدای سبحان و بزرگی و بزرگواری كه تنها خدا سزاوار آن است. گاهی مردم ستودن افرادی را برای كار و تلاش روا می دانند. اما من از شما می خواهم كه مرا با سخنان زيبای خود نستاييد، تا نفس خود را به وظایفی كه نسبت به خدا و شما دارم خارج سازم و حقوقی كه مانده است بپردازم و واجباتی كه بر عهده من است و بايد انجام گيرد اداء كنم. پس با من چنانكه با پادشاهان سركش سخن می گويند، حرف نزنيد و چنانكه از آدمهای خشمگين كناره می گيرند دوری نجوييد و با ظاهرسازی با من رفتار نكنيد و گمان مبريد اگر حقّی به من پيشنهاد دهيد بر من گران آيد، يا در پی بزرگ نشان دادن خويشم. زيرا كسی كه شنيدن حق يا عرضه شدن عدالت بر او مشكل باشد، عمل كردن به آن دشوارتر خواهد بود. پس از گفتن حق يا مشورت در عدالت خودداری نكنيد، زيرا خود را برتر از آنكه اشتباه كنم و از آن ايمن باشم نمی دانم، مگر آنكه خداوند مرا حفظ فرمايد. پس همانا من و شما بندگان و مملوك پروردگاريم كه جز او پروردگاری نيست. او مالك ما و ما را بر نفس خود اختياری نيست، ما را در آنچه بوديم خارج و بدانچه صلاح ما بود درآورد، به جای گمراهی هدايت و به جای كوری بينایی به ما عطا فرمود. ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ https://eitaa.com/joinchat/1240006747C89798a43e1
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 112.mp3
3.61M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز صد و دوازدهم خطبه ۲۱۶ بند۳ https://eitaa.com/joinchat/1240006747C89798a43e1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بنظر شما چرا مردم از دوری امام زمان احساس اضطرار نمی‌کنند؟! ♥️ ما عادت کردیم به ملظلم بودن و غرق شدیم پس مضطر واقعی نیستیم برای ظهور آقا ارواحنافداه ظلم اثباتی! باید اثبات بشه مردم تو ظلمن! چون عادت کردن،خو کردن به گناه دردشون بیاد از گناه ،از ظلم اون موقع تضرع واقعی صورت میگیره 👇👇👇 🔹انتظار داشته باشید و بدانید که این فرج، محقق خواهد شد، مشروط بر اینکه شما ، انتظار واقعی باشد، عمل باشد، باشد، انگیزه باشد و حرکت باشد. 🏷 ‌‌رهبر انقلاب - ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ کانال باعلی تا مهدی
جزء سوم: ۱. وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ طَوْعًا وَكَرْ‌هًا وَإِلَيْهِ يُرْ‌جَعُونَ ▫️هر كه در آسمانها و زمين است خواه و ناخواه سر به فرمان او نهاده است و به سوى او بازگردانيده مى‌شوید. 📖 سوره آل عمران، آیه ۸۳ 🔺در روایتی از امام صادق علیه السلام، این آیه به ظهور امام زمان و بواسطه آن هدایت همگان به سوی کلمه توحید اشاره دارد. [تفسير العياشي‌] عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه‌السلام عَنْ قَوْلِهِ‌ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً قَالَ أُنْزِلَتْ فِي الْقَائِمِ علیه‌السلام إِذَا خَرَجَ‌ بِالْيَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الصَّابِئِينَ وَ الزَّنَادِقَةِ وَ أَهْلِ الرِّدَّةِ وَ الْكُفَّارِ فِي شَرْقِ الْأَرْضِ وَ غَرْبِهَا فَعَرَضَ عَلَيْهِمُ الْإِسْلَامَ فَمَنْ أَسْلَمَ طَوْعاً أَمَرَهُ بِالصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ مَا يُؤْمَرُ بِهِ الْمُسْلِمُ وَ يَجِبُ لِلَّهِ عَلَيْهِ وَ مَنْ لَمْ يُسْلِمْ ضَرَبَ عُنُقَهُ حَتَّى لَا يَبْقَى فِي الْمَشَارِقِ وَ الْمَغَارِبِ أَحَدٌ إِلَّا وَحَّدَ اللَّهَ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ الْخَلْقَ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ أَمْراً قَلَّلَ الْكَثِيرَ وَ كَثَّرَ الْقَلِيل. ابن بكير گويد: از امام موسى بن جعفر علیه ‌السلام منظور از آيه‌ «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» را سؤال كردم. فرمود: اين آيه در شأن قائم علیه‌ السلام نازل شده است، هرگاه كه خروج كرد بر يهود و نصارا و زنادقه و صابئين (تابعین حضرت یحیی) و اهل ردّ (مرتدها) و كفّار در شرق و غرب عالم، اسلام را بر آن‌ها عرضه مى‌دارد و هركس از روى طوع و رغبت قبول نمود، او را به نماز و روزه و زكات امر مى‌نمايد و به آن‌ چه كه مسلمان امر شود، بر او نيز واجب مى‌شود و كسى كه اسلام نياورد، او را گردن مى‌زند تا اين‌ كه در همه شرق و غرب احدى نماند، مگر اين‌ كه خدا را به توحيد ياد كند. ابن بكير عرض كرد: قربانت شوم! خلق بيش از اين است كه يك نفر بر آن‌ها مسلّط شود و اداره نمايد. فرمود: هرگاه خداوند امرى را اراده كند، زیاد را كم و كم را زياد نمايد؛ يعنى اداره يك كشور به وسعت زمين مانند كف دست او است و برقرارى ارتباط هم با همه جاى زمين بر او مانند يک سينى در جلوى چشم يك فرد عادّى خواهد بود. طبق این روایت یهود در زمان ظهور دو راه بیشتر ندارد: اول: اسلام بیاورد دوم: کشته شدن منابع روایت: ۱. تفسیر عیاشی، ج ۱، ص ۱۸۳ ۲. تفسیر صافی، ج ۱، ص ۳۵۳ کانال باعلی تا مهدی