eitaa logo
باعلی (ع) تا مهدی(عج)
50 دنبال‌کننده
240 عکس
80 ویدیو
0 فایل
ما نهج البلاغه میخوانیم ارتباط با ادمین👇👇 @Sarbaz31377 انتقادات و پیشنهادات خود را به ما برسانید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۴۷ قسمت ۱ معیار صداقت،شجاعت و عفت.mp3
1.83M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 1⃣ ⭕️ معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 1 ) 🔹معیار صداقت و شجاعت و عفّت 💠 در حکمت ۴۷ نهج البلاغه، امیرالمؤمنین (علیه السلام) اقدام به بیان حقیقتی کردند که سالهای سال است اندیشمندان جهان، مخصوصاً انسان شناس ها و روان شناس ها در پاسخش ماندند و آن عبارت است از شاخص دادن برای کمّی سازی یا کیفی سازی صفات انسانی. یکی از مشکلاتی که امروز هنوز هم در فضای علم باقی است، این است که ما صفات اخلاقی و ارزشی را بیان می کنیم، اما میزان و شاخص و معیاری برای اندازه گیری آن نداریم. 🔰 حضرت علی (علیه السلام) در جای جای نهج البلاغه، هزار و چهارصد سال قبل این مشکل را به راحتی حل کردند. 🔻 از جمله در حکمت ۴۷ ؛ مولا علی (علیه السلام) ارزش انسان، میزان صداقت انسان، میزان شجاعت انسان و میزان عفّت انسان ها را با شاخص هایی بسیار دقیق و کوتاه و روشن تبیین می فرمایند؛ می فرمایند: ارزش هر انسانی به مقدار همّتی است که دارد (یعنی باید ببینیم برای چه چیزی همه هم و غمش را متمرکز کرده تا به آن برسد؛ همان هدف و همان مایهٔ همت تعیین کننده ارزش یک انسان است.)، ارزش صداقت هر انسانی به اندازه جوانمردی و مروّت اوست، شجاعت هر انسانی به اندازه احساس ننگی است که از آثار و عواقب ترس دارد (یعنی وقتی می فهمد که در مقابل شجاعت، ترس بی جاست و ترس انسان را محروم می کند، انسان را خوار و ذلیل می کند، انسان را اسیر و تسلیم می کند، به هر مقداری که خفّت و خواری و ننگ این اسارت از ترس را درک کند، شجاعتش در او بیشتر است.) 🔻و آخری هم اینکه، چه مقدار انسانها عفّت دارند؟ حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: همان قدری که غیرت دارند. پس هر چه انسان با غیرت تر می شود نسبت به ناموس خودش، نسبت به میهن خودش، با عفت تر می شود. لذا حضرت در همین حکمت های نهج البلاغه ( حکمت ۳۰۵ ) فرمودند: « مَا زَنَى غَيُورٌ قَطُّ » "هیچ وقت انسان با غیرت زنا نمی کند." 🔻و در مورد مباحث دیگر هم مثل همّت و صداقت و شجاعت و غیره هم نکات بسیار زیادی در نهج البلاغه هست که ان شاءالله در بخش های بعدی تقدیم خواهد شد. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
❓ پرسش یک دوست 🔴 سردرگمی خودیها در قصه واکسن؛ بزنیم یا نزنیم؟ سلام و عرض ادب و احترام، استاد بنده در پاتوق بین الطلوعین استدلالات شما را برای واکسن نزدن تقریبا پذیرفتم، ولی در فجازی همچنان دو گروه موافق و مخالف‌ نظرات خود را با دلیل مطرح می کنند ، آدم سردرگم میشه، نمیدونم چیکار کنم. 🆔 @mahdavi_arfae
🖍 پاسخ به یک دوست حق طلب1⃣ اولا از حسن اعتمادتان ممنونم. ثانیا اصل ورود فعال جامعه به موضوعاتی که لااقل احتمال مداخله دشمن در آن وجود دارد _ به عنوان مثال رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی در ابتدای کرونا هم به احتمال اجیر کردن جنیان در این ماجرا اشاره فرمودند و هم در نامه به سردار باقری احتمال حمله بیولوژیک را مطرح کردند و تا امروز هم چیزی که آن دو احتمال را منتفی کند بیان نفرمودند_ خیر و مایه رشد کلی جامعه است. ثالثا پیشتر و بیشتر از نگرانی نسبت به مواضع و رفتار طیفی از بچه های انقلاب در مخالفت با واکسن اجباری، باید معترض به راهبرد و عملکرد مسئولان محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا بود که به دلایل متعدد اعتماد بخش قابل توجهی از جامعه را نسبت به خود و سیستم بهداشت و درمان و رسانه ملی سلب کردند. عدم شفافیت، تناقض گوییهای مکرر، عدم پاسخگویی به ابهامات و شبهات منتقدین، برخورد قهری و قضایی با مخالفین، و.... همگی عامل تشکیک بیشتر در این ماجرا شد. رابعا مخالفان واکسن را باید دو دسته کرد: دسته اول کسانی که مخالف اصل واکسن هستند چه اجباری و جه اختیاری اینها هم دو گروهند،: گروه اول واکسن را مفید نمی دانند ( شاید مضر و در آینده خطرناک هم بدانند) ولی آن را ابراز و علنی نمی کنند فقط خود و اطرافیانشان براین عقیده اند گروه دوم کسانی هستند که مخالفت با اصل واکسن را اعلان و فریاد می زنند. اینها حتی بعضا اصل کرونا را فریب یا دروغ می دانند و منکر می شوند دسته دوم کسانی هستند که فقط با اجباری کردن تزریق واکسن مخالفند نه با اصل واکسیناسیون عمومی. اینها هم دو گروهند: گروه اول که اکثریت این دسته اند معتقد و ملتزم به ولایت فقیه هستند و بر این باورند که حضرت آقا واکسن زدن را برای مردم واجب نکرده اند و واکسن زدن ولی امر مسلمانان چند پیام در زمان خودش داشته است: ۱. جواز واکسن زدن نه وجوب آن ۲. اکتفا به واکسن ایرانی مادامی که به میزان کافی موجود و اثربخش باشد ۳. ترجیح دادن برکت از بین سایر واکسن های ایرانی که تا زمان تزریق رهبری موجود بوده است ۴. پیشگیری از خیانت بیشتر دولت قبل در خرید و ورود و تزریق واکسن های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی ۵.‌تایید و تشویق دانشمندان ایرانی سازنده برکت (، اگر فرضیه ساخت ایرانی بودن واکسن برکت صحت داشته باشد) ۶. پیشگیری از سوءاستفاده غرب از نیاز ایران به واکسن برای راه انداختن جریان جدید تحریم و مذاکره و برجام های جدید و... آن هم در دولتی سرتاپا فرنگی و واداده غربزده. .... ادامه دارد 🆔@mahdavi_arfae
🌹 سهم از حکمت ۳۶۷ تا حکمت ۳۷۲ ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : ای مردم، كالای دنيای حرام چون برگهای خشكيده وباخيز است، پس از چراگاه آن دوری كنيد، كه دل كندن از آن لذت بخش تر از اطمينان داشتن به آن است و به قدر ضرورت از دنيا برداشتن بهتر از جمع آوری سرمايه فراوان است آن كس كه از دنيا زياد برداشت به فقر محكوم است و آن كس كه خود را بی نياز دانست در آسايش است. و آن كس كه زيور دنيا ديدگانش را خيره سازد دچار كوردلی گردد، و آن كس كه به دنيای حرام عشق ورزيد، درونش پر از اندوه شد و غم و اندوه ها در خانه دلش رقصان گشت، كه از سویی سرگرمش سازند و از سویی ديگر رهايش نمايند، تا آنجا كه گلويش را گرفته در گوشه ای بميرد، رگهای حيات او قطع شده و نابود ساختن او بر خدا آسان و به گور انداختن او به دست دوستان است. اما مؤمن با چشم عبرت به دنيا می نگرد و از دنيا به اندازه ضرورت برمی دارد و سخن دنيا را از روی دشمنی می شنود، دنيایی كه تا گويند سرمايه دار شد، گويند تهيدست گرديد و تا در زندگی شاد می شوند، با مرگ غمگين می گردند و اين اندوه چيزی نيست كه روز پريشانی و نوميدی هنوز نيامده است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : همانا خداوند پاداش را بر اطاعت و كيفر را بر نافرمانی قرار داد، تا بندگان را از عذابش برهاند و به سوی بهشت كشاند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : روزگاری بر مردم خواهد آمد كه از قرآن جز نشانی و از اسلام جز نامی، باقی نخواهد ماند، مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان، اما از هدايت ويران است. مسجدنشينان و سازندگان بناهای شكوهمند مساجد، بدترين مردم زمين می باشند، كه كانون هر فتنه و جايگاه هر گونه خطاكاری اند، هر كس از فتنه بركنار است او را به فتنه باز گردانند و هر كس كه از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها كشانند، كه خدای بزرگ فرمايد: (به خودم سوگند، بر آنان فتنه ای بگمارم كه انسان شكيبا در آن سرگردان ماند.) و چنين كرده است و ما از خدا می خواهيم كه از لغزش غفلت ها درگذرد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : (نقل كردند كه امیرالمؤمنین (علیه السلام ) كمتر بر منبری می نشست كه پيش از سخن اين عبارت را نگويد:) ای مردم! از خدا بترسيد، هيچ كس بيهوده آفريده نشده تا به بازی پردازد و او را به حال خود وانگذاشته اند تا خود را سرگرم كارهای بی ارزش نمايد و دنيایی كه در ديده ها زيباست، جايگزين آخرتی نشود كه آن را زشت می انگارند و مغروری كه در دنيا به بالاترين مقام رسيده، چون كسی نيست كه در آخرت به كمترين نصيبی رسيده است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : هيچ شرافتی برتر از اسلام و هيچ عزتی گرامی تر از تقوا و هيچ سنگری نيكوتر از پارسایی و هيچ شفاعت كننده ای كارسازتر از توبه و هيچ گنجی بی نيازكننده تر از قناعت و هيچ مالی در فقرزدایی، از بين برنده تر از رضايت دادن به روزی نيست. و كسی كه به اندازه كفايت زندگی از دنيا بردارد به آسايش دست يابد و آسوده خاطر گردد، در حالیكه دنياپرستی كليد دشواری و مركب رنج و گرفتاری است، و حرص ورزی و خود بزرگ بينی و حسادت، عامل بی پروایی در گناهان است و بدی جامع تمام عيبها است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : (حضرت به جابر بن عبدالله انصاری فرمود:) ای جابر! استواری دنيا به چهار چيز است، عالمی كه به علم خود عمل كند و جاهلی كه از آموختن سر باز نزند و بخشنده ای كه در بخشش بخل نورزد و فقيری كه آخرت خود را به دنيا نفروشد، پس هرگاه عالم علم خود را تباه كند، نادان به آموختن روی نياورد، هرگاه بی نياز در بخشش بخل ورزد، تهيدست آخرت خويش را به دنيا فروشد. ای جابر! كسی كه نعمتهای فراوان خدا به او روی آورد، نيازهای فراوان مردم نيز به او روی آورد، پس اگر صاحب نعمتی حقوق واجب الهی را بپردازد، خداوند نعمتها را بر او جاودانه سازد. و آن كس كه حقوق واجب الهی در نعمتها را نپردازد، خداوند آن را به زوال و نابودی كشاند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄
گزارش موضوعات مهم حکمت ۳۶۷ تا ۳۷۲.mp3
1.7M
🔊 گزارش موضوعات مهم حکمت ۳۶۷ تا ۳۷۲ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(10).mp3
7.91M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷سهم روز سی و نهم : از حکمت ۳۶۷ تا ۳۷۲ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند. (۲۹) 📚 انتشارات عهدمانا ... علمای دینی و امامان جماعتِ دیندار را می توان بسیار ارزان خرید. آنها به دنبال کاخ و پست و مقام های بالا نیستند ؛ مبادا به آنها پست های دولتی بدهی که در آن صورت هیچ خدایی را بنده نیستند. آنها را با وعده ی بهشت، با تمجید و تشویق و با صله ای نه چندان زیاد ، می توان خرید. باید به مردم آزادی بدهی تا حرف هایشان را بزنند. در این صورت است که می توانی دوستان و دشمنانت را بازشناسی. حاکمی که نداند چه تعداد با او دوست و چه تعداد با او دشمن اند، هرگز نخواهد توانست حکومت خود را دوام بخشد. کار تو با آن جوان معترض ، کار شایستهٔ یک حاکم باسیاست نبود . مردم در صورت ترس از حاکم ، در پشت پردهٔ نفاق و ظاهرفریبی پنهان می شوند و هیچ سمی مهلک تر از این نیست که مردم در ظاهر دوست و در باطن دشمن حاکم باشند. معاویه که در طول سخنانم کم حوصله و تا حدودی کلافه نگاهم میکرد پرسید : « آیا علی هم از همین شیوه ای که می گویی بهره جسته که همهٔ مردم کوفه و مدینه و مکه و سایر بلاد اسلامی با او بیعت کرده اند ؟ » پاسخ دادم : « خیر! شیوهٔ علی در حکومت داری ، شیوهٔ دیگری است که هرگز به نفع او نیست. او مردم را صاحب حق می داند ، روش او همان روش محمد است. علی پیرو مردمان فقیر و توده های زیرین جامعه است، به ثروتمندان و اغنیا روی خوش نشان نمی دهد و در سفرهٔ آنان طعام نمی خورد. علی روابطش را با مردم ، براساس اصول دینی اش تنظیم کرده و هرگز به فکر بقای قدرت و حکومت خود نیست. ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 2 ) 🔹 معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🔰 اولین نکته بسیار مهم و جذابی که در حکمت ۴۷ به چشم می خورد؛ عبارت است از ارائه میزان ، معیار و شاخص برای اندازه پذیر کردن امور اخلاقی . مستحضرید که امروز یکی از جدیدترین تئوری ها و دانش ها در شاخه روانشناسی غربی، کمّی سازی امور کیفی است ؛ یعنی به اندازه کشیدن مسائل اخلاقی و معنوی. در حالیکه این دانش به شهادت نهج البلاغه، اوّلین بار در هزار و چهارصد سال قبل و توسط امیرالمؤمنین (علیه السلام) ارائه شده است. امروز و در این جلسه، ما می خواهیم مصادیق اندازه گیری و روش اندازه پذیر کردن امور اخلاقی را ارائه کنیم . 🔸۱. اندازه جزا و پاداش هر انسانی به اندازه بلایی است که در آن صبر کرده ( خطبه ۱۹۲) 🔸۲. ارزش و اندازه هر انسانی به اندازه همّتی است که دارد. ( حکمت ۴۷ ) 🔸۳. اندازه سختی مصیبتِ مصیبت زده به قدر ارزش آن چیزی است که در این مصیبت از دست می رود. ( حکمت ۲۷۵ ) 🔸۴. اندازه تفاوت مردم در رفتارهایشان بر اساس قدر اختلاف طینت آنهاست. ( خطبه ۹۱ ) 🔸۵. اندازه حسن ظنّ یک عبد به پروردگارش به مقدار خوفی است که از پروردگارش دارد.( نامه ۲۷) 🔸۶. میزان عطیه و عطای الهی، به قدر نیّت انسان است. ( نامه ۳۱) 🔸۷. اندازه صداقت هر انسان بستگی به اندازه مروّت و جوانمردی او دارد. ( حکمت ۴۷ ) 🔸۸. اندازه و قدر شجاعت هر کسی به مقدار احساس ننگ و عاری است که از ترسیدن میکند. ( حکمت ۴۷) 🔸۹. اندازه عفّت هر انسانی به مقدار غیرت اوست. ( حکمت ۴۷) 🔸۱۰. اندازه معونه و کمک و یاری خدا ، به قدر معونه و کمک و هزینه هایی است که انسان در زندگی لازم دارد. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
شرح حکمت ۴۲ قسمت ۲ معیار شداقت و شجاعت و عفت ۰.mp3
1.55M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 47 2⃣ ⭕️ معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🎙حجت الاسلام
🌹 سهم : از حکمت ۳۷۳ تا حکمت ۳۷۷ ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 : (ابن جرير طبری در تاريخ خود از عبدالرحمان بن ابی ليلی فقيه نقل كرد، كه برای مبارزه با حجاج به كمك ابن اشعث برخاست، برای تشويق مردم گفت من از علی (علیه السلام) (كه خداوند درجاتش را در ميان صالحان بالا برد و ثواب شهيدان و صديقان به او عطا فرمايد) در حالی كه با شاميان روبرو شديم شنيدم كه فرمود:) ای مومنان! هركس تجاوزی را بنگرد و شاهد دعوت به منكری باشد و در دل آن را انكار كند خود را از آلودگی سالم داشته است و هركس با زبان آن را انكار كند پاداش داده خواهد شد و از اولی برتر است و آن كس كه با شمشير به انكار برخيزد تا كلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد، او راه رستگاری را يافت و نور يقين در دلش تابيد. ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 : (و همانند حكمت گذشته، سخن ديگری از امام نقل شد) گروهی، منكر را با دست و زبان و قلب انكار می كنند، پس آنان تمامی خصلتهای نيكو را در خود گرد آورده اند. گروهی ديگر، منكر را با زبان و قلب انكار كرده، اما دست به كاری نمی برند، پس چنين كسی دو خصلت از خصلتهای نيكو را گرفته و ديگری را تباه كرده است. و بعضی منكر را تنها با قلب انكار كرده، و با دست و زبان خويش اقدامی ندارند، پس دو خصلت را كه شريف تر است تباه ساخته و يك خصلت را به دست آورده اند. و بعضی ديگر منكر را با زبان و قلب و دست رها ساخته اند كه چنين كسی از آنان، مرده ای ميان زندگان است. و تمام كارهای نيكو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منكر، چونان قطره ای بر دريای مواج و پهناور است، همانا امر به معروف و نهی از منكر نه اجلی را نزديك می كنند و نه از مقدار روزی می كاهند و از همه اينها برتر، سخن حق در پيش روی حاكمی ستمكار است. ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 : (از ابی جحيفه نقل شد، گفت از امير مومنان شنيدم كه فرمود:) اولين مرحله از جهاد كه در آن باز می مانيد، جهاد با دستانتان، سپس جهاد با زبان، و آنگاه جهاد با قلبهايتان می باشد، پس كسی كه با قلب معروفی را ستایش نکند، و منكري را انكار نكند، قلبش واژگون گشته، بالای آن پايين، و پايين قلب او بالا قرار خواهد گرفت. ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 :حق سنگين اما گواراست و باطل سبك اما كشنده است. ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 : بر بهترين افراد اين امّت از عذاب الهی ايمن مباشيد، زيرا كه خدای بزرگ فرمود: «از كيفر خدا غافل نيستند جز زيان كاران» و بر بدترين افراد اين امّت از رحمت خدا نوميد مباشيد زيرا كه خدای بزرگ فرمود: «همانا از رحمت خدا نوميد نباشند جز كافران». ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄
گزارش موضوعات مهم حکمت ۳۷۳ تا ۳۷۷.mp3
4.01M
🔊 گزارش موضوعات مهم حکمت ۳۷۳ تا ۳۷۷ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(11).mp3
5.31M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷سهم روز چهلم : از حکمت ۳۷۳ تا ۳۷۷ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند. (۳۰) 📚 انتشارات عهدمانا روش او همان روش محمّد است. علی پیرو مردمان فقیر و توده های زیرین جامعه است. به ثروتمندان و اغنیا روی خوش نشان نمی دهد و در سفرهٔ آنان طعام نمی خورد. علی روابطش را با مردم ، بر اساس اصول دینی اش تنظیم کرده و هرگز به فکر بقای قدرت و حکومت خود نیست. شنیدم که وقتی محمّد بن ابی بکر را به فرمانداری مصر برگزید ، در حکمی به او نوشت : « با مردم ، فروتن ، نرم خو و مهربان باش . گشاده رو و خندان باش تا بزرگان در ستمکاری تو طمع نکنند و ناتوان ها در عدالت تو مأيوس نگردند. » اما در واقع مردم به فکر منافع خویش اند ؛ رابطه شان با حکومت هم به همین اساس و پایه تنظیم شده است . کافی است حکومت، شکم هایشان را سیر کند تا مردم پیرو آن حکومت شوند. این که می گویند مردم مانند گلّه اند ، سخن درستی است ؛ حاکم قدرتمند کسی است که روش گله داری را بیاموزد! کارگزارانت را از دوستان و اقوامت قرار بده، البته این راهی است که شما بنی امیه آن را پیموده اید. عثمان از این نظر با رسول خدا و دو خليفهٔ پس از او متفاوت بوده و همهٔ بستگان خود را در رأس امور حکومتی قرار داد. تو البته استاد بی بدیل این روش هستی » ↩️ ادامه دارد...
🖍 پاسخ به یک دوست حق طلب2⃣ 🔴 یکی از مطالبات به حق و مهم مردمی که نه تنها نباید با آن مقابله کرد بلکه لازم است در چارچوب قانون بر آن دامن زد ؛ مطالبه شفافیت، دقت و پاسخگویی مسئولان نظام سلامت کشور و خصوصا ستاد ملی مبارزه با کرونا پیرامون شبهات، ابهامات، گله مندیها و سوالات مردم اعم از نخبگان، رسانه ها و عموم مردم . این مطالبه اگر سرکوب شود یقین دارم فاجعه ای بدتر از فاجعه تحدید و تهدید نسل که در سیاست کنترل جمعیت اتفاق افتاد، اتفاق خواهد افتاد. جالب است که ارکان اصلی تصویب و تحقق آن سیاست غلط همچنان در ماجرای کرونا هم‌نقش کلیدی دارند.( برای اثبات این مدعا بررسی کنید تغییر موضع ناگهانی دکتر عین اللهی وزیر بهداشت فعلی را پس از نامه دکتر مرندی) 🔴 اما نظر بنده نسبت به هر یک از دسته جات و گروه های مذکور ✅ گروهی که منکر اصل کرونا بودند ، به مرور زمان اکثریتشان دست از این مخالفت کشیده اند و به جرگه کسانی پیوسته اند که برای پیشگیری و درمان کرونا نسخه هایی از طب سنتی ارائه می دهند. اقلیتی از این دسته همچنان با روشی غیر منطقی و بعضا غیرهوشمندانه و غیرمودبانه بر باور خود _ خصوصا بر مخالفت علنی خود _ اصرار دارند که به نظر بنده اینها جاهل، فاقد بصیرت کافی و حتی بعضا دارای عناد خفیف نسبت به نظام مقدس اسلامی ما هستند. که باید با روشنگری آنها را بیدار یا لااقل مردم را توجه و گرایش به آنها دور کرد. و چنانچه آگاهانه به مسیر خود ادامه دهند قاعدتا ضد ولایت فقیه اند و در مواردی رفتارشان جرم و مستوجب برخورد قانونی است. گروه دوم که مخالف اصل واکسیناسیون هستند که باز هم غالبا افراد خوب و انقلابی هستند. این گروه را باید با گفتگو و استدلال توجیه کرد که واکسن حق مردم است و قریب ۱۰۰ سال است که ما از انواع واکسن ها برخوردار بوده ایم و نتایج عینی آنها را هم دیده ایم مثل فلج اطفال و ... آنها باید معتقد بشوند که در حوزه رفتار فردی مجبور به زدن واکسن نیستند ولی هم باید دست از تبلیغات ضدواکسن بردارند و هم چهار دستور عمومی حضرت آقا به مردم ؛ یعنی ماسک، شستن دستان با آب و صابون، فاصله، رعایت تهویه اماکن را باید پایبند باشند. دسته دوم که مخالف واکسیناسیون اجباری اند را باید تایید و حسابشان را از سایرین جدا کرد؛ زیرا: اولا حداقل تا کنون ما قانونی که موید اجبار در واکسیناسیون باشد، نداشته و نداریم. ثانیا احترام به خواست قانونی این گروه ، احترام به مردم و مردم سالاری دینی است ثالثا نگرانیهای این عده مستند به ادله و قرائن گوناگونی است که قابل انکار و حتی قابل اغماض نمی باشد. از : ✅ سوء ظن بجا به WHO و سردمداران آشکار و مخفی آن ✅ تناقض های ناشیانه یا خائنانه برخی مسئولان نظام بهداشت و درمان کشور در موضوعات مختلف همچون سیاست کنترل جمعیت، ایدز و کرونا که موجب نگرانیهای به حقی شده است. ✅ مشاهدات و گزارش های بسیار زیاد از درمان کرونا با روش های آسان و کم هزینه سنتی بگونه ای که اگر تیمی امین و قوی به بررسی عملکرد اطبای سنتی در کنار کادر محترم درمان بپردازد یقینا ملت شگفت زده خواهد شد! والله بالله تالله بنده و همسنگرانم در بدنه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی و سایر مجموعه های انقلابی و جهادی تا کنون در جریان درمان دهها هزار نفر _یا مباشرهََّ یا مشافههََّ _ قرار گرفته ایم و در مقابل شاهد پرپر شدن جمع زیادی از دوستان و آشنایانی بوده ایم که در بیمارستان و پس از دریافت همه داروها و اقدامات پزشکی جان سپردند در حالی که حاضر بودیم تعهد بدهیم که به شرط ترخیص از بیمارستان او را در کمترین زمان و بی هزینه درمان نماییم! به هرحال روش برخورد با این گروه منصف، انقلابی ،قانون محور اینی نیست که تا کنون اتفاق افتاده است. این گروه معتقد است علیرغم همه واقعیت ها و شبهات چنانچه یا رهبر عزیز امر به تزریق واکسن کنند یا دولت جمهوری اسلامی ایران این مطلب را قانونی و الزامی کند قطعا همگان باید اطاعت و تبعیت کنتد . بنده و امثال بنده در شرایط فرضی مذکور یقینا پیشقراول دریافت واکسن خواهیم بود. ان شاالله زیرا رفتاری غیر از این به معنای مخالفت با ولایت فقیه و عامل سقوط خواهد بود. 🆔@mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 3 ) 🔹 معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🔰 اوّلین مسأله ای که در حکمت ۴۷ نهج البلاغه ؛ ارزش و میزان اندازه گیری آن مشخص شده است ، ارزش شخصیّت هر انسانی است. 🔻حضرت علی علیه السلام می فرماید : « قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ » " ارزش هر انسان به اندازه همّتی است که دارد." همت یعنی متمرکز کردن ، به خدمت گرفتن ، بسیج کردن همه توان و امکانات برای یک هدف ، یک مقصود و یک خواسته مهم . 🔵 در بحث همّت در نهج البلاغه، شش نکته مهم ارائه شده است که به ترتیب عبارت اند از : 🔸 ۱. ارتباط همّت با طینت 🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام) در خطبه ۲۳۴ نهج البلاغه، وقتی که رابطه صفات اخلاقی با سرشت و گِل انسان ها را بیان می کنند ، در بخشی از آن فرمایش می فرمایند : « وَ بَعضُ النّاسِ مَادُّ الْقَامَةِ قَصِیرُ الْهِمَّةِ» ؛ " بعضی از انسان ها قد بلند کم همّت اند. " 🔸 ۲. نکته دوم آثار بلند همتی است. 🔻در حکمت ۴۶۰ امیرالمؤمنین (علیه السلام) حلم و اَنات را که همیشه همراه هم هستند دو نتیجه بلند همتی می دانند . حلم یعنی بردباری ، اَنات یعنی درنگ ؛ در مقابل عجله کردن. کسی که همّت بلند دارد ، عجله ندارد. کسی که همّت بلند دارد ، در مقابل مشکلات و ناملایمات ها و اذیت و آزارها ، حلم و بردباری دارد. 🔻 در حکمت ۴۶۰ می فرماید : « الْحِلْمُ وَ الْأَنَاةُ تَوْأَمَانِ، يُنْتِجُهُمَا عُلُوُّ الْهِمَّة » " حلم و انات با هم هستند ، که این حلم و اَنات را بلند همتی نتیجه می دهد ، یعنی اینها از نتایج بلند همّتی هستند. " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
شرح حکمت ۴۷ قسمت ۲ معیار صداقت و شجاعت و عفت(1).mp3
4.88M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 47 3⃣ ⭕️ معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🎙حجت الاسلام
🌹 سهم : از حکمت ۳۷۸ تا حکمت ۳۸۹ ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : بخل ورزيدن كانون تمام عيبها، و مهاری است كه انسان را به سوی هر بدی می كشاند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : ای فرزند آدم! رزق و روزی دو گونه است، روزیی كه تو آن را جویی و روزیی كه تو را می جويد، كه اگر به سراغش نروی به سوی تو آيد، پس اندوه سال خود را بر اندوه امروزت منه، كه برطرف كردن اندوه هر روز از عمر تو را كافی است، پس اگر سال آينده، در شمار عمر تو باشد همانا خدای بزرگ در هر روز سهم تو را خواهد داد و اگر از شمار عمرت نباشد تو را با اندوه آن چه كار است؟ كه هرگز جوينده ای در گرفتن سهم روزی تو بر تو پيشی نگيرد و چيره شونده ای بر تو چيره نگردد و آنچه برای تو مقدّر گشته بی كم و كاست به تو خواهد رسيد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : چه بسيار كسانی كه در آغاز روز بودند و به شامگاه نرسيدند و چه بسيار كسانی كه در آغاز شب بر او حسد می بردند و در پايان شب عزاداران به سوگشان نشستند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : سخن در بند توست، تا آن را نگفته باشی و چون گفتی تو در بند آنی ، پس زبانت را نگهدار چنان كه درهم و دينار را نگه میداری، زيرا چه بسا سخنی كه نعمتی را طرد يا نعمتی را جلب کرد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : آنچه نمی دانی مگو، بلكه همه آنچه را كه می دانی نيز مگو، زيرا خداوند بزرگ بر اعضاء بدنت چيزهایی را واجب كرده كه از آنها در روز قيامت بر تو حجت آورد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : بترس كه خداوند تو را به هنگام گناهان بنگرد، و در طاعت خويش نيابد، پس آنگاه از زيانكارانی، هرگاه نيرومند شدی توانت را در طاعت پروردگار بكار گير، و هرگاه ناتوان گشتی، ناتوانی را در نافرمانی خدا قرار ده. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : به دنيا آرامش یافتن در حالیكه ناپايداری آن مشاهده می گردد، از نادانی است و كوتاهی در اعمال نيكو با وجود يقين به پاداش آن، زيانكاری است و قبل از آزمودن اشخاص، اطمينان پيدا كردن از عجز و ناتوانی است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : از خواری دنيا نزد خدا همان بس كه جز در دنيا، نافرمانی خدا نكنند و جز با رها كردن دنيا به پاداش الهی نتوان رسيد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : جوينده چيزی يا به آن يا به برخی از آن خواهد رسيد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : خيری كه در پی آن آتش باشد، خير نخواهد بود و شرّی كه در پی آن بهشت است شر نخواهد بود و هر نعمتی بی بهشت ناچيز است و هر بلایی بی جهنّم عافيت است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : آگاه باشيد كه فقر نوعی بلاست، و سخت تر از تنگدستی بيماری تن، و سخت تر از بيماری تن، بيماری قلب است، آگاه باشيد كه همانا عامل تندرستی ،تقوای دل است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : آن كس كه كردارش او را به جایی نرساند، بزرگی خاندانش، او را به پيش نخواهد راند. (در نقل ديگری آمده ) آن كس كه ارزش خويش از دست بدهد، بزرگی خاندانش او را سودی نخواهد رساند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(12).mp3
7.13M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷سهم روز چهل و یکم : از حکمت ۳۷۸ تا ۳۸۹ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
گزارش موضوعات مهم حکمت ۳۷۸ تا ۳۸۹.mp3
3.23M
🔊 گزارش موضوعات مهم حکمت ۳۷۸ تا ۳۸۹ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند. (۳۱) 📚 انتشارات عهدمانا 🔸معاویه گفت : « از على گفتی ؛ بگذار سخنانی از او بر زبان آورم تا بگویی وصف حال تو کدام یک از آنان است . علی میگوید مردم چهار گروهند : 🔹گروهی اگر دست به فساد نمی زنند ، برای این است که روحشان ناتوان و شمشیرشان کند است و امکانات مالی در اختیار ندارند و گروه دیگر ، آن اند که شمشیر کشیده و شرّ و فسادشان را آشکار کرده اند، لشکرهای پیادهٔ خود را گرد آورده و آمادهٔ کشتار دیگران اند ، دین را برای به دست آوردن مال دنیا، تباه ساخته اند که رئیس و فرمانده گروهی شوند یا به منبری رفته و خطبه بخوانند ، چه بد تجارتی که دنیا را بهای جان خود بدانی و با آنچه در نزد خداست ، معاوضه نمایی. 🔹گروه دیگر با اعمال آخرت ، دنیا را می طلبند و با اعمال دنیا در پی کسب مقام های معنوی آخرت نیستند ، خود را کوچک و متواضع جلوه می دهند ، گامها را ریاکارانه و کوتاه برمی دارند ، دامن خود را جمع کرده خود را همانند مؤمنان واقعی می آرایند و پوشش الهی را در سایهٔ نفاق و دورویی و دنیاطلبی خود قرار می دهند . 🔹برخی دیگر با پستی و ذلّت و فقدان امکانات ، از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند و خود را به زیور قناعت آراسته و لباس زاهدان را پوشیده اند. اینان هرگز از زاهدان راستین نبوده اند . 🔹در این میان گروه اندکی باقی مانده اند که یاد قیامت ، چشم هایشان را بر همه چیز فروبسته و ترس رستاخيز ، اشکهایشان را جاری ساخته است. برخی از آنها منزوی شده ، برخی دیگر ترسان و سرکوب شده و یا لب فروبسته و سکوت اختیار کرده اند، بعضی مخلصانه همچنان مردم را به سوی خدا دعوت میکنند و برخی دیگر گریان و دردناک اند و تقیّه و خویشتن داری ، آنان را از چشم مردم انداخته است و ناتوانی وجودشان را فراگرفته و گویا در دریای نمک فرو رفته اند. دهان هایشان بسته و قلبهایشان مجروح است. آن قدر نصیحت کرده اند که خسته شده اند و آن قدر سرکوب شده اند و کشته داده اند که انگشت شمار گشته اند. » بعد معاويه نفس بلندی کشید و پرسید : « به من بگو عمروعاص ، تو از کدام یک از این گروههایی ؟ » گفتم : « روشن است که من از کدام گروهم ؛ همان گروهی که زاهدنه و با تقوا و به قول علی ، آن قدر نصیحت کرده اند که خسته شده اند ... مگر نصیحت های مرا نمی شنوی ؟! خسته ام کردی از بس گفتم و ناشنیده گرفتی!» ↩️ ادامه دارد...
نهضت روشنگری5⃣ ویروس تفرقه،واکسن وحدت2⃣ عزیزان شما را بخدا همانگونه که مخالفان یا منتقدان واکسن اجباری را متهم به "توهم دانایی" نسبت به امور پزشکی می کنید و قصه ی "اثر شوفر " را علیه این طیف نشر می دهید توجه داشته باشید که شما هم نسبت به علوم عمیق اجتهادی از جمله فقه و اصول فقه و کلام و ... تخصصی ندارید لذا رفتار رهبری را به اشتباه حمل بر وجوب می کنید و براین اساس امتناع کنندگان از واکسن را ضد ولایت فقیه می خوانید و با این خطای فاحش عامل بروز و گسترش تفرقه در جبهه خودی می شوید. نازنینان! اگر اندکی با دانش فقه آشنا بودید و با اصطلاحاتی نظیر " مقدمات حکمت"، " در مقام بیان بودن مولا" ، " مواضع تقیه" ، " مباحث فنی دلالت امر بر وجوب " و.... آشنایی داشتید دچار این خطا بلکه ظلم و اتهام زنی نمی شدید. در هرحال طبق مبانی دقیق ولایت مطلقه فقیه در دو صورت دریافت واکسن بر همگان اعم از خواص و عوام واجب می شود: ۱. رهبر عزیز مردم را مستقیما امر به واکسن کنند که تا کنون نکرده اند ۲. واکسن اجباری توسط حکومت (دولت یا مجلس یا مجمع تشخیص مصلحت ) قانون شود. که تاکنون نشده است. در این دو صورت تخلف از واکسن زدن بر همگان حتی مراجع معظم تقلید حرام خواهد بود. 🖍لطفا نشر حداکثری خوشحال می شوم نطرات خود را از طریق @moshtaghe بیان بفرمایید. 🆔 @mahdavi_arfae