موضوعی که امشب قراره حالت پادکستطور درموردش حرف بزنم یه همچین حال و هوایی داره :)
#پادکستباسارا
زمان:
حجم:
202.6K
امشب قراره درمورد یه جنبشی که از یه سری زوایا شبیه قضیه مزدکه صحبت کنیم ^^ ✨
اصلی ترین و مهمترین جنبشی که توسط مارتین راهاندازی شد جنبش بیرمنگام بود؛
بیرمنگام یکی از شهرهای امریکا بود که نهااایت ظلم و نابرابری رو در حق سیاه پوستا اعمال میکرد ؛ بالاخره بعد از همکاری چندین ماهه مارتین و هزاران هزار سیاه پوست این جنبش پیروز شد :)
و این پیروزی ذهنیت سیاه پوستان رو درمورد بردگی و اسیر بودن اونها کامل تغییر داد و بالاخره تونستن باورکنن که آزادند و با دیگر مردم برابرن !!
یه تیکه از سخنرانی های مارتین که بنظرم خیلی قشنگ و احساسی بود ..🥲
کسانی که با غل و زنجیر به این سرزمین آورده شدهاند در طول ۲۰۰ سال بدون هیچ اجر و پاداشی باتلاقها را خشک کردند و خانهها را ساختند و آمریکا را به سلطان پارچه جهان تبدیل کردند؛ سیاه پوستان این کشور را روی کمرهای شلاقخوردهشان از عمق تاریکی استعمار بالا کشیدند و به قدرت برتر جهانی تبدیل کردند..
یک قرن از آزادی بردهها گذشته است اما آن عدالت واقعی کجاست؟ اعلامیه آزادی بردگان امضا شد اما همان استخوانی که در گذشته جلوی سیاه پوستان پرت میشد امروز با احترام در یک ظرف به آنها داده میشود .
ملت های آسیایی و آفریقای مانند یک اسب تیزپا به سمت استقلال سیاسی حرکت میکنند اما ما هنوز منتظریم که بتوانیم از کافهشهر فنجانی قهوه بگیریم!
تاخیربیشازحد در اجرای عدالت یعنی دریغ از عدالت!
قانون ناعادلانه قانونی است که گروه اکثریت بر اقلیت تحمیلش میکنند اما اطاعت از قانون را وظیفه خود نمیدانند و میخواهند تفکیک و تبعیض را قانونی کنند...
همهی این قانونها ناعادلانس
زیرا با قوانین خداوند ناسازگار است و به شخصیت انسان آسیب میزند و به ستمگر حس برتری کاذب میبخشد .!!
آنهایی که میگویند صبور باشید اما اگر اوضاع ما را درک میکردند کاسه صبر آنان نیز لبریز میشد واقعیت سیاه بودن هر روز عذابآورتر میشود اینکه مادر و همسر تو را هیچگاه با لفظ خانم صدا نکنند و همیشه ما را با هی پسر و داداش سیاه صدا بزنند. اگر مجبور باشید برای فرزند ۶ ساله خود که میگوید به شهربازی برویم توضیح دهید که سیاه پوستان را در شهربازی راه نمیدهند و حلقه اشک در چشمانش جمع شود و و ابرهای شومحقارت در آسمان کودکیش شکل گیرد؛ وقتی اکثر ۲۰ میلیون جمعیت سیاه پوست آمریکا در قفس فقر و فلاکت دست و پا میزنند آن هم در این کشور مرفه باز هم میگویید که صبر کنیم؟ این دلیلی است که ما نمیتوانیم منتظر بمانیم!!