eitaa logo
گفتارهای محمدرضا بابایی
217 دنبال‌کننده
95 عکس
60 ویدیو
3 فایل
طلبه سطح سه حوزه علمیه قم مشغول به #تحصیل، #تحقیق و #تبلیغ ارتباط👇 @Mohammad_reza_babaie
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صبح آدینه بخیر
به اندازه یک سلام شریک در انتظار مولامون باشیم
السلام علی المهدی الذی وعد الله به الامم
اگر لایق باشیم همین سلام برایمان کافی است، البته که به طالب بیشتر می رسند و می دهند، اما آب دریا را گر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید. راستی چقدر تشنه امام زمانیم؟
سلام عرض خوش آمد به اعضای جدید😍
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سکانسی از سریالی به نام ۱۹۲۳ در باب نقد نظام سرمایه‌داری آنچه که ما در اطراف مشاهده می کنیم واقعا نیاز ما هستند یا نیاز سازی برای ما هستند؟ اگر نیاز سازی است، آیا به نفع ماست یا بر علیه ما؟ نفع را چطور تشخیص دهیم؟ . خوشحال میشم نظرتو بگی 👇 @Mohammad_reza_babaie @babaie_ir
اَللَّـهُمَّ اِنّا نَشْكوُ اِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنا (صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَالِهِ) وَغَيْبَةَ وَلِيِّنا وَكَثْرَةَ عَدُوِّنا وَقِلَّةَ عَدَدِنا وَشِدّةَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَيْنا فَصَلِّ عَلي مُحَمَّد وَالِهِ وَ اَعِنّا عَلي ذلِكَ بِفَتْح مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرٍّ تَكْشِفُهُ وَ نَصْر تُعِزُّهُ وَ سُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَة مِنْكَ تَجَلِّلُناها وَ عافِيَة مِنْكَ تُلْبِسُناها بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ.
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔴 لذات حسی؛ لذات‌ معقول؟! ✍️ علی خسروی 🔻کامجویی آدمیان از «لذات‌ حسی» یا «مادی» چندان در رهن «دانش» و «شناخت» نیست؛ یک کودک بی‌دانش و حتی حیوانات هم به خودی خود ملتفت خوش‌طعمی یا بدطعمی یک غذا می‌شوند! سعدی در گلستان می‌گوید: غلامی را دیدم دست و دهن بسته‌اند، علت را پرسیدم، گفتند: آزادش کنیم صوت خوشی دارد، وقتی می‌خواند شتر‌های تشنه به عشق او از آب خوردن باز می‌مانند و تلف می‌شوند، و بعد می‌گوید: اشتر به‌شعر عرب در حالتست و طرب گــــر در تـو نیست اثر طبــع جانــوری «طبع جانوری» کانون درک و دریافت لذات حسی و مادی است که در انسان و حیوان مشترک است. 🔻اما جان‌مایۀ لذات «فرا حسی» یا «معقول» [مثل روزه‌ ماه مبارک] متوقف بر «شناخت» و «دانش» است؛ یعنی برای کامجویی از این لذات، ابتدا باید خیمه در چمن‌زار «دانش» و «شناخت» زد و اِلا جز زاری و زحمت چیز دیگری ندارد. به قول مولوی: این «محبت» هم نتیجه «دانش» است کـی گـزافـه بـر چنیـن تختـی نشست ؟! یعنی آدمیان به هر میزان که فروتنی ورزیده، «دانایی‌‌» خود را ارتقاء دهند، میزان درک‌شان از «لذات‌برتر» و «معقول» نیز‌ افزایش می‌یابد. 🔻از دیگر سو اگر انسان‌ها، هر قدر فراتنی نشان داده، بدمستی کنند و شناخت‌شان از مفاهیم معقولی چون «روزه»، «نماز» و حتی «حجاب» و.. پایین و نازل باشد امکان لذت‌بری‌شان نیز کمتر و کمتر و حتی گاه آن عبادت منزجر کننده می‌شود. 🔻به همین دلیل است که «روزه گریزی» یا «دین‌گریزی» و یا حتی در مرتبتی بالاتر «دین‌ستیزی» برخی، نشان دهنده روشنفکری یا شجاعت یا جسارت‌ بالای‌ آنان نیست، بلکه نشان بی‌دانشی و «بی‌سوادی» و گواه به زمین‌ چسبیدگی‌ آنان است. (اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ_به خاک زمین چسبیده‌اید. ۳۸/توبه). 🔻بدین منوال می‌توان گفت: تفاوت افراد با یکدیگر به میزان ثروت، قدرت، مدرک و شهرت‌شان نیست، بلکه به «آگاهی‌‌شان» است: جــان نباشد جـــز خبر در آزمـون هرکه را افزون خبر جانش فزون جــان ما از جــــان حیوان بیشتر ازچه؟ زان رو که فزون دارد خبر @HOWZAVIAN