هدایت شده از مروج توحید
┄═•✺🔹﷽🔹✺•═┄
✍حضرت زهرا (س):
«... وَ أطيِعُوا اللهَ فيِما أمَرَكُمْ بِهِ وَ نَهاكُمْ عَنْهُ فَإنَّهُ (إنَّما يَخْشَيَ اللهَ مِنْ عِبادِهِ العُلَماءُ).»
«... در آنچه خداوند شما را به آن امر فرموده ویا نهی نموده، از او اطاعت کنید زیرا (قوله تعالی) تنها علما و دانایان از عظمت او میهراسند.»
📚فرازی از خطبه حضرت زهرا (س)، احتجاج ج اول، ص ۲۵۸
🆔@moravej_tohid
🌐 www.moravejtohid.com
•┈•✺🔹مروج توحید🔹✺•┈•
هدایت شده از مروج توحید
4_5814487735611690439.mp3
51.04M
🔴 ویژه و خاص👌
✨ علم او بالای تدبیر شماست
✨ خودم میام پیشت 😭
#علامه_مروجی_سبزواری
#فایل_صوتی_بلند
🆔 @moravej_tohid
هدایت شده از مروج توحید
┄═•✺🔹﷽🔹✺•═┄
“یافاطر“
سلام علیکم
به مناسبت دههء فاطمیه، به مدت ده روز، از جلسات مقامات حضرت زهرا سلام الله علیهای حضرت استاد علامه شیخ حمیدرضامروجی سبزواری (حفظه الله) را در کانال خواهیم گذاشت.
خادم کانال
#مروج_توحید
🆔@moravej_tohid
🌐 www.moravejtohid.com
•┈•✺🔹مروج توحید🔹✺•┈•
هدایت شده از مروج توحید
4_5969554596371108210.mp3
25.44M
🎙#مقامات_حضرت_زهرا (س) جلسه اول
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
تاریخ - 1390/9/15
- حوراء الانسیة
- مقام ایناس
- انس
🔻عناوین:
-(01:00) تسلیت شهادت امام حسین ع
-(06:00) تفسیر لقب "حوراء الانسیة " برای حضرت زهرا س
-(07:00) مقام ایناس (انس)
-(10:00) دو بعد وجود انسان و نقطه تعادل آنها
-(12:00) فقط مزاج انسان کامل از لحاظ جسمی و روحی در تعادل است
-(13:00) تعادل در صفات
↩️(14:00) حد افراط و تفریط و تعادل در سه قوه شهویه و غضبیه و فکریه
-(21:00) چگونگی ایجاد صفت عدالت در انسان
-(26:00) عدالت در روح
-(33:00) منظور از مقام ایناس
-(34:00) مقام حوراء الانسیة برای حضرت زهرا س
-(35:00) علت ازدواج نکردن حضرت عیسی ع و بزرگان دین مسیحیت
-(37:00) دو گروه موجودات ، دارای عمر جاودانه
-(39:00) علت شهادت معصومین ع با توجه به تعادل جسم و روح در آنها
-(45:00) علت سالم ماندن جسم شهدا و ائمه اطهار ع،
-(46:00) و راز طول عمر امام زمان عج
🆔 @moravej_tohid
#مُرتاضان_گاوپرست_هندی
#توحیدعشّاق
یکی از همراهان روزی از حضرت آقای حاج #سیّد_هاشم_حدّاد سوال کرد: بتحقق پیوسته که بعضی از #مُرتاضان گاوپرست هندی در برابر گاو مودّب می ایستد و بدان گاو توجه میکنند و از حرکات و سَکنات آن گاو خبر از غیب میدهند. مثلا یکبار که گاو دُمش را بسمت راست حرکت داد،اخبار میدهند از انقلاب و خونریزی در آنطرف کره زمین و یا در اقصی نقطه مغرب، و سپس معلوم میشود این اخبار کاملا صحیح و محقق بوده است.
چه ربط و ارتباطی میان حرکت دُم گاو و آن حادثه وجود دارد؟
آیا حرکت دم گاو سبب آن حادثه است؟و یا هردو مسبّب، از سبب ثالثی میباشد؟و یا این حرکت، حاکی از آن واقعه است؟!
ایشان فرمودند:هیچیک از اینها نمی باشد،بلکه از جهت ربط و ارتباطِ درستِ همه ی موجودات عالم به یکدیگر است؛ و چون آن #مرتاض، خود را به درجه کشفِ وحدت نظامِ رابطی عالم رسانیده است، از هر حرکتی و سکونی گرچه بسیار بی اهمیّت باشد میتواندخبر از جمیع تغییرات و تبدیلات و حرکتها و سکونهای عالم بدهد. و این اختصار به دُم هم ندارد؛ از حرکات پاهایش و دستهایش و بدنش و چشمها و گوشهایش هم میتواند عین این خبر را بدهد.
و حتی اختصاص به #گاوپرست و گاو هم ندارد. با هر حرکت بلبلی ، و تکان خوردن گُلی،سرازیر شدن آبی، باد و باران و طلوع و غروبی میتوان از این خبرها داد.
زیرا نظامِ مدیریت و عالم امر جهان، یکی بیش نیست؛ و در هر لحظه آن نظام و امر وُحدانیّ ،موجب تغییر و تبدیل تمام ذرّات عالم میگردد.
در اینصورت با مشاهده ی هر تغییری، بواسطه ارتباط مستقیم و غیرقابل تبدّلش با آن نظام میتوان به هریک از تغییرات دیگر در این نظام پی برد.
غایه الامر چون #مرتاض گاوپرست بواسطه ی ریاضات نفسانیّه خود، با روح کلی گاو ربط پیدا کرده است. نفسش با آن نظام واحد از راه نفوس گاو رابطه برقرار کرده است. و از دریچه و شبکه گاو به این رموز مخفیه و اسرار غیبیه پی می برد.
فی المثل اگر کسی بلبل بپرستد،کبوتر، گربه، و یا کلاغ را بپرستد،و یا ستارگان و خورشید و ماه را بپرستد؛ از آن راهها و طُرُق به نفوس کلیه ی آنها و بالاخره به آن نظام وُحدانی پی برد و مطلع میگردد و خبر میدهد.
امّا چون انسان اشرف مخلوقات است، نباید نفس خود را فانی در نفوس پایین تر از خود و یا مثل خود بنماید . چرا که این فناء مستلزم سقوط و انحطاط درجه انسانیت او میگردد. لهذا گاوپرستی و ستاره پرستی و سنگ پرستی و امثالها ، در این شریعتِ کامله ممنوع است. انسان نمی تواند #ملائکه را بپرستد، چون وجود آنها از انسان ضعیف تر است.و نمیتواند جنّیان را بپرستد به همین دلیل.
[《در صحیفه کامله سجّادیّه فقره ۱۱ از دعای ۴۴ ام گفتاری است که دلالت بر افضلیت انسان از ملائکه دارد》]
#کتاب_روح_مجرد
سیّد هاشم حدّاد
کیفیت خواندن نماز استغاثه به حضرت زهرا
در روایتى از امام صادق(علیه السلام) آمده است که هرگاه حاجت مهمّى داشته باشى به گونه اى که از نظر روحى در فشار شدید باشى، دو رکعت نماز بخوان و پس از نماز، سه بار تکبیر(الله اکبر) و سپس تسبیح حضرت زهرا(علیها السلام) را بگو، آنگاه به سجده برو و صد مرتبه بگو: «یا مَوْلاتى فاطِمَةُ اَغیثینى». سپس سمت راست صورت را بر زمین بگذار و همین جمله را صد بار بگو، بار دیگر به سجده برو و همین جمله را صد و ده مرتبه بگو، (مجموعاً 310 بار مى شود) سپس حاجت خود را از خداوند بخواه که ان شاءاللّه برآورده مى سازد. (و حضرت زهراى مرضیّه(علیها السلام) ان شاءاللّه در پیشگاه خداوند براى برآمدن آن حاجت، شفاعت خواهد نمود).
📚 بحارالانوار، جلد91، صفحه 30
بلد الامین، صفحه 159(با مقدارى تفاوت)
📌این روزها هم که در ایام فاطمیه هستیم و سفره کرم خانم از همیشه وسیع تر هست، بیاید ما هم دست خالی از سر این سفره بلند نشیم و به واسطه این دستورالعمل حاجت خودمونو از بی بی دو عالم بگیریم🖤
🌟کانال معرفتی و اخلاقی #نمازشب 🌙
https://eitaa.com/joinchat/2684223698Cd1fbca249e
کلبه عُشاق
#مُرتاضان_گاوپرست_هندی #توحیدعشّاق یکی از همراهان روزی از حضرت آقای حاج #سیّد_هاشم_حدّاد سوال کرد:
بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
#سعدی
هدایت شده از مروج توحید
┄═•✺🔹﷽🔹✺•═┄
✍امیرالمومنین حضرت علی (ع) خطاب به رسول خدا (ص) به هنگام خاکسپاری حضرت زهرا (س):
«وَ السَّلَامُ عَلَيْكُمَا سَلَامَ مُوَدِّعٍ لَا قَالٍ وَ لَا سَئِمٍ، فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلَا عَنْ مَلَالَةٍ وَ إِنْ أُقِمْ فَلَا عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِينَ.»
«بدرود تو را و دخترت را. بدرودِ کسی که وداع میکند، نه بدرودِ كسى كه رنجيده و ملول است. اگر از اينجا (کنار قبرت) باز میگردم نه از روى ملالت است و اگر درنگ مىكنم نه به سبب آن است كه به وعدهاى كه خدا به صابران داده است بدگمان شده ام.»
📚نهج البلاغه، فرازی از خطبه ۲۰۲
🆔@moravej_tohid
🌐 www.moravejtohid.com
•┈•✺🔹مروج توحید🔹✺•┈•
کلبه عُشاق
علاقه مندان جهت ثبت نام و شرکت در تور می توانند از طریق لینک زیر ثبت نام و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل فرمایند.
هدایت شده از مروج توحید
4_5996554457305843279.mp3
29.01M
هدایت شده از مروج توحید
🎙#خلقت_آدم جلسه نهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
🔴 بسیار شنیدنی 👌
قوانین بشری یا قوانین الهی؟
🔹 دقیقه ۲
حکیم در بُعد عملی و حکیم در بُعد نظری
💦 حکیم کسی است که وقتی حرکت کند و در عالم آفرينش جستجو کند،هیچ تناقضی را در عالم نبیند.
💦 اگر انسان به مقام عقل کل خودش رسید،اينجا دیگر در این عالم هیچ گونه اشکال و تناقضی نمی بیند.
🔹 دقیقه ۴
"الذی خلق سبع سماوات طباقا ما تری فی خلق الرحمن من تفاوت فارجع البصر هل تری من فطور" ۳،ملک
آیا شما در این عالم تفاوت می بینی؟ تفاوت در صُنع می بینی؟ چشمت را باز کن،آیا سستی در این عالم می توانی ببینی؟همه جای این عالم استحکام و قوت است.
💦 عالم بر مبنای ریاضی و هندسه خلق شده
"الشمس و القمر بحسبان"۵،الرحمن
خورشید و ماه را روی حساب خلق کردیم.
🔹 دقیقه ۵
یکی از نام های خداوند حکيم است.حکیم یعنی محکم کار،کسی که کارش را محکم می کند.
و هر استحکامی از ناحیهی محاسبه است.
🔹 دقیقه ۷
" والسماءرفعها و وضع المیزان "۷،الرحمن
ببینید صحبت از میزان است.
🔹 دقیقه ۹
شما در بدن انسان تناقض پیدا نمی کنید.
🔹 دقیقه ۱۱
یا قبول داریم که خداوند برای آفرينش عالم علت تامه است،علت تامه هم صدور معلول از او واجب و حتمی است،نمی شود که نباشد،علت تامه باشد و معلول ایجاد نشود.
اگر بگوییم: خداوند علت تامه نیست.
پس خالق نیست.
🔹 دقیقه ۱۴
وقتی بگوییم: فاعلیت ذاتی خداست،دیگر بحث تمام است،چون ذاتی قابل سؤال نیست.
🔹 دقیقه ۱۵
فایدهی از تکلیف چیست؟
💦 هدف از این که خداوند ما را آفرید، برای این بود که کمالات انسانی آشکار شود.
پیامبر(ص)فرمود: هر انسانی یک معدنی مثل معدن طلا و نقره است.
🔹 دقیقه ۱۷
در معدن وجود ما اسماءالله هستند،ما همه از اسماءالله تشکیل شدیم.
💦 عالم ماده عالمی است که انسان ها در اينجا از همدیگر جدا می شوند، همچنین در این عالم ماده،حرکت وجود دارد، انسان ها می توانند،حرکت کنند، یک حرکت باطنی یک حرکت جوهری و ذاتی و کم کم خودشان را در مسیر آن اسمی که اينها را تشکیل داده به کمال برسند.
🔹 دقیقه ۱۹
انسان ها را چگونه در آن اسم خودشان به فعلیت برساند؟با امر ونهی است که می توانند به کمال برسند.
💦 مثلأ خداوند امر می کند که نماز بخوانید،این امر به نماز خواندن دو خاصیت دارد، اولا انسان های سعید را از شقی جدا می کند و بعد از اینکه جدا کرد، اينها را در همان سعادت یا شقاوت به کمال می رساند.
🔹 دقیقه ۲۴
آیا می شود قانون الهی را کنار بزنیم، قانون بشری را بیاوریم؟با توجه به مطلبی که گفتم،نه
کسانی که قانون بشری را کافی می دانند،اينها بشر را یک حیوانی می دانند،در حالی که انسان یک حقیقتی است که ریشه در عالم اسماء الهی دارد.
💦 دین اگر گفته به تکالیف من عمل کنید،به خاطر آن جهان بینی خاصی است که دین از انسان می کند.
🔹 دقیقه ۲۸
قوانین در دنیای غرب
اصل اوليه در قانون آزادی انسان است،یعنی آزادی در لذت و منفعت
💦 در بينش الهی این طور نیست، در بينش الهی انسان جانور نیست، انسان مرغ باغ ملکوت است.
💦 در بينش الهی می گویند: انسان یک موجود دو بعدی است.
💦 " لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم،ثم رددناه اسفل سافلین" ۴و۵،تین
انسان یک موجودی است که هم بعد احسن تقویم دارد که بُعد الهی اوست و هم بعد اسفل سافلینی دارد که بعد خاکی اوست.
🔹 دقیقه ۳۳
اصل اوليه این است که انسان یک موجود دو بعدی است و اصل دوم این است که این دو بعد با همدیگر سازش ندارند.
🔹 دقیقه ۳۸
نفرین تکوینی
انسانی که محل اصلی او در نزد خدا بوده،حالا این انسان به مردار دنیا و زندگی دنیا قانع شود و...
این مورد نفرین تکوینی این عالم قرار می گیرد.
🔹 دقیقه ۴۱
عدمشناخت درست انسان
🔹 دقیقه ۴۳
اینجا باید قانون جوری وضع شود که هر انسانی را در آن حقیقت اسمی خودش به کمال برساند،قوانین بشری نمی توانند این کار را بکنند، چون انسان که نمی داند،ما از بطن حقیقت انسان ها غافلیم.کسی باید برای ما قانون بگذارد که اصل و حقیقت وجود ما اوست.
🔹 دقیقه ۴۵
انسان حیوان نیست،انسان خداست،یک تکه ای از وجود خداست که به اینجا آمده
💦 نزول
از کجا ما نازل شدیم؟از ذات خدا
🔹 دقیقه ۵۳
قرار نیست که نتیجهی تکلیف به خدا برسد، بگوییم خدا سود می برد و اگر تکلیف نکند، ضرر می کند،نه
قرار است انسان ها در سایهی تکلیف به کمال برسند.
#فلسفه_عرفان ۱۸
#شیطان_شناسی
🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4256
هدایت شده از مروج توحید
4_5969554596371108213.mp3
12.81M
🎙#مقامات_حضرت_زهرا (س) جلسه دوم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
تاریخ - 1390/9/16
🔻عناوین:
-(01:00) مقام طهارت حضرت زهرا س { اِنّها طاهِرَةٌ لا تَحیض }
-(02:00) مراتب طهارت
↩️(03:00) طهارت لباس و بدن
↩️(04:00) طهارت افعال
↩️(06:00) طهارت خیال
↩️(08:00) طهارت عقل
↩️(14:00) طهارت قلب
↩️↩️(18:00) تأثیر نجاسات ظاهری بر قلب از دیدگاه عرفان
↩️↩️(20:00) علت محرومیت انسانها از ادراکات ملکوتی
↩️↩️(26:00) راه رسیدن به طهارت قلب
↩️(28:00) طهارت روح
-(30:00) چگونگی نزول قرآن و جایگاه آن
-(32:00) استفاده از آیات (إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ * فِي كِتَابٍ مَكْنُونٍ * لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ) (إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا) در اثبات طهارت ازلی اهل بیت ع
↩️(35:00) مطهرون از دیدگاه قرآن
↩️(39:00) منظور از اهل بیت در آیه فوق و طهارت ایشان
↩️(45:00) تفاوت عصمت اهل بیت با عصمت در دیگران
-(47:00) سرّ مقام طهارت ذاتی و ازلی حضرت زهرا س
🆔 @moravej_tohid
⁉️ سوال
احتراماً می خواستم بدانم که آیا شانس هم جزئی از تقدیر آدمی است یا نه؟ یا اینکه می توان با اعمال خود خوش شانسی را یا بدشانسی را برای خود رقم بزنیم؟
✔️ پاسخ
شانس، واقعیت ندارد و آنچه درست است، تقدیر می باشد؛ عمل آدمی میتواند تقدیر را بسازد و تغییر دهد. پس دنبال خوش شانسی جز از طریق عمل نگردید. عمل، آدم را در دنیا و آخرت خوشبخت میکند. #صدقه میتواند تقدیر آدم را عوض کند و تقدیر را بهتر کند؛ #صله_رحم نیز می تواند تقدیر را عوض کند و آن را بهتر و بهتر کند؛ البته صله تنها به معنای به دیدن رفتن نیست، بلکه همه ی انواع خدمت، احترام و تواضع نسبت به پدر و مادر و خویشان می باشد؛ ثالثاً، #استغفار، ذکری است که می تواند تقدیر آدم را عوض و بهتر کند.
(آیت_الله_جاودان) #نمازشب
هدایت شده از مروج توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 یقین به خدا
✨ خيال می کنیم نسبت به خدا یقین داریم
✨ خدا کجاست؟
✨ زمانی انسان به خدا رسیده که احساس کند،وجود است
✨ صلح کل
✨ خدا در درون وجود خود توست
#علامه_مروجی_سبزواری
#کلیپ_تصویری_کوتاه
🆔 @moravej_tohid
May 11
#یذَره_کتاب
قیمت تو به اندازه خواست توست،اگر خدا را بخواهی قیمت تو بی نهایت است و اگر دنیا را بخواهی قیمت تو همان است که خواسته ای.
هِی نگو دلم اینطور میخواد،دلم آنطور میخواد،ببین خدا چی میخواد
تاوقتی پیرو خواهش های دل باشی به جایی نمیرسی،دل خانه خداوند است
ازحضرت علی بن ابیطالب علیه السّلام سوال شد از کجا به این مقام رسیدید؟ فرمود: درِ دروازه دل نشستم و غیر خدا رو راه ندادم.
برگرفته از #کتاب_کیمیای_محبت، #شیخ_رجبعلی_خیاط
هدایت شده از مروج توحید
4_6003513820448818680.mp3
28.57M
هدایت شده از مروج توحید
🎙#تفسیر_مثنوی جلسه بیست و پنجم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
🔹 شروع از بیت(دقیقه ۴):
بعد از آن چهل روز دیگر در ببست
خویش کشت و از وجود خود برست
🔹 موضوع داستان:
ادامه داستان وزیر پادشاه جهود که نصرانیان را میکشت از بهر تعصب
🔹 عناوین:
🔹 دقیقه ۵: امامت دوازده گانه در همه ادیان بعد از هر پیامبر
دقیقه ۵: نداشتن ماخذ تاریخی اکثر داستان های مثنوی
🔹 دقیقه ۱۰: وجود یک حقیقت واحد در عالم
🔹 دقیقه ۱۷: وحدت آفرینی عشق
🔹 دقیقه ۲۵: سوزاندن وجود ظاهری، راه رسیدن به وحدت
🔹 دقیقه ۳۰: علت غفلت از عوالم گذشته از نظر مولوی
🔹 دقیقه ۳۳: شعر حافظ در یادآوری عالم وحدت (یاد باد آنکه ز رویت نظری با ما بود …)
🔹 دقیقه ۳۵: خرابات کجاست؟
🔹 دقیقه ۳۸: اشتیاق خداوند به انسان
🔹 دقیقه ۳۹: وحدت، پایان داستان کربلا
🆔 @moravej_tohid
هدایت شده از مروج توحید
4_5999010220821447705.mp3
13.56M
هدایت شده از مروج توحید
🎙#تفسیر_منطق_الطیر جلسه نهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
🔸دقیقه 4
به آدم های ثروتمند می گویند : دولتمند، خود دولت اصلا به معنی دست به دست شونده است، یعنی چیزی که دست به دست می شود.
🔸دقیقه 6
انسان باید به دنبال زیبایی های عالم ملکوت باشد
🔸دقیقه 8
حضرت عیسی (ع) : باید خانه ی تو گنجايش تو را داشته باشد.
اما مردم حاضر نیستند در خلوت قرار بگیرند.... آدم ها از خودشان می ترسند.... نمی خواهند در درون خودشان با خودشان تنها بمانند.
🔸دقیقه 13
پاره دوزی می کنی در این دکان
زیر این دکان تو پنهان دو کان
🔸دقیقه 15
برکات خلوت و عزلت
در ابتدای راه سالک باید خلوت داشته باشد.
🔸دقیقه 17
حضرت مریم در همان خلوت با عباداتی که کرد، به مقام جبرئیلی رسیده نه اینکه جبرئیل بر او نازل شده، بلکه خودش به مقام جبرئیلی رسید.
«فتمثل لها بشرا سویا» «17،مریم»
یعنی خود روح مریم (س) جبرئیل شد. یک وحدت ایجاد شد....
و از آن طرف صاحب عیسی شد، عیسی تجسم خارجی مقام روحانی حضرت مریم (س) است.
🔸دقیقه 19
اسحق و یعقوب، در واقع تجسم خارجی کمالات روحانی حضرت ابراهیم است.
🔸دقیقه 20
آثار خلوت نشینی
1)خداوند رحمتش را به سوی شما نشر می دهد.
2)امور شما را آسان می کند.
🔸دقیقه 22
چهار سفر حضرت مریم (س)
🔸دقیقه 24
انسان وقتی به عالم عقل می رسد خود کفا میشود.... اگر انسان به مرتبه عقل برسد به همه چیز رسیده.
🔸دقیقه 26
«فوجدا عبدا من عبادنا آتیناه رحمه من عندنا و علمناه من لدنا علما» «65،کهف»
موسی و رفیقش کسی را یافتند که به مقام عبودیت رسیده بود.....
این است که من بارها تکرار می کنم اگر به مقام عبودیت برسی به خدا رسیدی.
🔸دقیقه 31
تفاوت و فرق انبیا با اولیاء
🔸دقیقه 35
انسان خصوصیات همنشین خودش را می گیرد. آدم وقتی که زیاد حواسش به طلا، به گوهر و فلز باشد. خصوصیات فلز را می گیرد، قلبش سخت و سنگ می شود. آدم هایی که در دنیا هستند بالاخره وجودشان دنیایی میشود و چون باطن دنیا جهنم است، انسان یک باطن جهنمی پیدا می کند.....
آدم های دنیایی، در آخر هم طبیعت دنیایی می گیرند. چرا الان مردم می گویند؟ استرس و اضطراب داریم؟... یا زیاد فراموش می کنیم. اینها همه خصوصیات دنیاست.....
🔸دقیقه 39
فراموشی، غفلت، استرس و اضطراب.. اینها همه خلق و خوی ماده است که در ما هم اثر می کند. وقتی زیاد با ماده همنشین می شویم، خلق و خوی دنیا به ما هم اثر می کند.
🔸دقیقه 42
ملک حضرت سلیمان
🔸دقیقه 46
حضرت علی (ع)، همه را انفاق می کرد، هشتاد هزار مثقال طلا در هر سال، همه را چنان انفاق می کرد که هیچی برای خودش نگه نمی داشت. اینها چه دیدند که ذرهای به این دنیا التفات نکردند.
🔸دقیقه 48
عاشق در شب زندگی می کند و با خدای خودش راز و نیاز می کند.
🔸دقیقه 52
توصیه به خلوت
برای اینکه آن نور تابیده شود، باید یک مقداری انسان خودش را بکند، اینکه بارها عرض می کنم : خلوت، کم کردن دنیا، اکتفا کردن به حداقل از لحاظ کمیت و کیفیت، یعنی لباس از لحاظ کمیت به حداقل اکتفا کنید، از لحاظ کیفیتش هم به ساده ترین لباس اکتفا کن
https://eitaa.com/moravej_tohid/3475 🆔 @moravej_tohid
💠تور گردشگری عصردلگشا
🔸️این تور فوق العاده جذاب پنجشنبه ها
ساعت ۱۵:۳۰ از تکیه بابا رکن الدین شروع به حرکت میکنه...
♦️اگر شما هم دوست دارید همراه ما باشید کافیه در ساعت مقرر در تکیه بابارکن الدین حضور داشته باشید.
🔸️جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس حاصل نمائید.
هدایت شده از مروج توحید
علّت اينكه انسانها از عبادات متنفّر و گريزانند اين است كه انسانها در عالم حيوانيت و لذات و شهوات ماندهاند و عبادات ميخواهند حيوانيت انسانها را بگيرند تا آنها بتوانند به سوي خدا پرواز كنند. مثلاً نماز صبح، خواب را كه يك عمل حيواني است از انسان ميگيرد. نمازهاي ديگر لذّت نگاه كردن تلويزيون، يا مجالست با رفقا را از انسان ميگيرند. روزه، لذّت خوردن و آشاميدن و لذّتهاي جنسي را كه همه لذّتهاي حيواني هستند از انسان ميگيرد. خمس، لذّت داشتن پول را ميگيرد. امر به معروف و نهي از منكر لذّت شخصيتپرستي را ميگيرند. زيرا چه بسا كه امر كردن كسي به معروف يا نهي كردن كسي از منكر باعث شود كه او برآشفته شود و آن آمر یا ناهی را به باد ناسزا و دشنام بگيرد و در نتیجه شخصيت اجتماعي او آسيب ببيند.
#فلسفه_عرفان ۴
@moravej_tohid