eitaa logo
آماج
68 دنبال‌کننده
99 عکس
11 ویدیو
0 فایل
فرهنگ دهخدا: تودهٔ خاکی که نشانهٔ تیر بر آن نهند. آماج. || نشانهٔ تیر. آماج. (برهان قاطع). || این کلمه از فارسی وارد عربی شده و بمعنی «مسافتی که کمان میتواند تیر را بیندازد» بکار رفته است. ........... سلام، رضا باقری پور هستم.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚪ بی اعتنایی دولت و شخص آقای رئیسی به اصول و ارزش‌های بدنه‌ی اجتماعی خود، کم از یک کلاهبرداری سیاسی نیست. با شعار محرومان و با بهره‌گیری از نشانه‌های دینی، همه تخم مرغ های متدینین جامعه را در سبد خود جمع کنی و سبد را دو دستی تقدیم معارضین ارزش‌های دینی و اسلامی کنی. شاید چند تخم مرغ هم به پا قدم و زیر پایشان له کنی. آنچه ایشان، به مدد اعتماد و خنثی‌کردن ظرفیت کنش و اعتراض اجتماعی جامعه‌ای دین‌دار کشور کرد، اصلاحات در رویا هم در توانایی خود نمی‌دید. ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
به مدیران انقلابی جمهوری اسلامی بگویید کمی آهسته تر، رضاخان هم اینقدر عجله نداشت. ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ از قرار معلوم، یک سوژه‌ای در بین برخی کاربران جهان راه افتاده که حرص و هوس برهنه‌گرایی اپوزوسیون و دگوری های زن‌زندگی‌آزادی ایران رو مسخره می‌کنه. Before Islamic revolution اون عکس برژنف از همشون بهتره :) ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ ✅کتاب تازه تموم شد، در لحظه دو سه تا نکته بگم که اینجا بمونه نکته اول بررسی هر پدیده تاریخی، نیاز به تعیین نقطه عزیمت داره. مثلا بررسی انقلاب اسلامی. منتها جستجوی این نقطه عزیمت در مورد انقلاب ۵۷، در همون بازه پهلوی، جستجو در یک فضای  بیش از حد تنگ و تاریکه. اتفاقا دلالت‌های ضرورت ولایت فقیه، هر چی به قبل میره، لااقل تا صفویه، مدام پررنگ‌تر میشه. از این جهت باید فهمید که این کتاب‌ها و گفتارهایی که از سال ۴۳ شروع به تحلیل میکنن، چقدر خام و خیره هستند. اصلا همین میشه که عمدتا پرسش این مطالعات اینه که چرا پهلوی شکست خورد، نمی‌پرسن چرا انقلاب پیروز شد. بین این دو پرسش خیلی فرقه. نکته دوم چون فضای فکری حتی در جمهوری اسلامی اینه که مشروطه رو ولو با تمام انحراف و خطاهای مجتهدین و مراجع زمان، مصادره کنه، به گناهان این پدیده تاریخی کمتر پرداخته میشه. از نقش مشروطه در تفرقه شدید بین علما و حتی در جامعه و قبایل ایران و در نتیجه هجوم روس و جدا شدن سرزمین از ایران نباید گذشت. (حتی این کتاب هم اقرار به این نداره، ولی شما باید اینو استنباط کنی.) نکته سوم کتاب کوچیک و عادی‌ایه. همین. ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
صحبت سر این نیست که حرف تصویر دوم چقدر احمقانه‌است. که همه اندیشکده ها و موسسات و وزارتخانه ها و... کل ماجرا رو در تخصیص یک پارک و استادیوم به اعتراضات خلاصه میکنن؛ صحبت سر وضعیت تاکتیکی و راهبردی و درک موقعیت امثال این آدم‌ها در جمهوری اسلامی‌ست. و وقتی کنار صحبت غنی نژاد بشینه معنی پیدا می‌کنه. غنی نژاد و نیروی اسلام ستیز کجا رو نشونه گرفته و چه عزم و رویکردی داره، بعد این مثلا تریبون دارهای دین و نظام چطور ماجرای ۱۴۰۱ از همون شهریور ۱۴۰۱ تا الان حتی یک ثانیه توقف نداشته. البته سیاستمداران جمهوری اسلامی مارو به خودارضایی روانی با تعطیلی منوتو دعوت میکنن. منتها هر روز بسط قدرت داشته. هر روز مشت زده. تا همین امروز. حالا در مقابل این بسط قدرت، تصمیم نظام مقدس جمهوری اسلامی چی بوده؟ احتکار قدرت. احتکار قدرت. ⚪️ آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ ارزیابی سیاست سیاست‌ها و رویکردها، بالاخره به ایستگاه ارزیابی می‌رسند. آنجا ما میفهمیم چه غلط بود و چه سیاستی صحیح و منطبق بر واقع. آنجا بالاخره مناظره دو رویکرد و دو سیاست رقیب، تقریبا خاتمه می‌یابد. از مهرماه سال ۱۴۰۱: یک رویکرد می‌گفت در برخورد با اغتشاش، سخت عمل نکنید. یک رویکرد اما منتقد واکنش‌های بی‌جان و کم‌رمق نظام بود. اما فردای اجرای اولین حکم قصاص در آذرماه، دیگر حتی یک تجمع و اغتشاش برگزار نشد. کدام سیاست صحیح بود؟ 🔸🔹🔸 در برابر بیحجابی و خیز بلند انقلاب جنسی، یک رویکرد حکم به عرف‌سپاری و پرهیز بر مواجهه اقتداری می‌داد. یک رویکرد اما بر این ماجرا توقفی نمی‌دید و روند اباحه را فزاینده می‌دانست. حکم به مواجهه قدرتمند داد. نظام تا الان به اولی تمایل نشان داده. وضعیت فعلی خیابان، سینما، نمایش خانگی و فضای مجازی، حکم کدام را تصدیق می‌کند؟ 🔹🔸🔹 همان رویکرد ضداقتداری و ساده‌نگر، برای افزایش مشارکت، بر نظرات قبلی خود پافشاری کرد. موضوع حجاب و سایر موارد از این دست را عملا در حالت تعلیق یا حتی لغو قرار داد. حالا باید دید مشارکت به قیمت عدول از اصول اسلامی با اینهمه التماس و تبلیغ بالاخره از میانگین عادی مشارکت در انتخابات مجلس که حدودا پنجاه و خورده‌ای درصد است، آنچنان بیشتر می‌شود یا نه!؟ اگر نشد، اینها درس می‌گیرند؟ اگر با زبان ارزیابی و حصول نتیجه عینی هم نشود با رویکرد «ولش‌کن» به مفاهمه رسید، دیگر با چه زبانی باید سخن گفت؟ تا کی قرار است «خیال و وهم» هسته مرکزی حکمرانی کشور باشد؟ ⚪️ آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪️ رای رو هم دادیم، منتها در سیستمی که روی بقا و ثبات و سکون، وسواس حاد داره، ایجاد ترس راهبرد اثرگذاریه. رای بدون تهدید، فایده نداره. نیروی اجتماعی وفادار، به مرور مستحیل می‌شه. شهروند نرمال، در جمهوری اسلامی شمارش نمیشه. وقتی پنجاه درصد در انتخابات شرکت کنن، میشه مشارکت اقلیت. ولی وقتی ۱۵درصد منت بذارن و شرکت کنن، میگن مشارکت حداکثری. این ۵۰ درصد چادری و مسجدی و بسیجی و دیندار و وطن‌دوست، به اندازه ۱۵درصد از اون طرف بزرگ نیست. معادله‌ی هراس و التماس نظام سیاسی، اعداد خودش رو داره. ۱۵ از ۵۰ بزرگتره. فکری به حال این کنیم. باید بدنه رو نسبت به جمهوری اسلامی مسلح به تهدید کرد و نه مثل الان اطاعت و غلامی. ⚪️آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
آماج
⚪ ارزیابی سیاست سیاست‌ها و رویکردها، بالاخره به ایستگاه ارزیابی می‌رسند. آنجا ما میفهمیم چه غلط بود
⚪ مشارکت ۴۱ درصد سال ۹۸ این رقم ۴۲ درصد بوده. تکان نخورد. درس می‌گیرند؟ نه تا نترسند، نه. ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪️ ‏حالا که از انتخابات گذشته، به عنوان یک دانشجوی سیاست، صرفا جهت تامل: 🔻مشارکت بالا در انتخابات، نشانه تب سیاسی و نوعی بیماری‌ست. 🔻اقتضای مشارکت بالا، تشدید و تحریک شکاف‌های سیاسی‌ یا جعل شکاف است. که طبعا کار عاقلانه‌ای نیست. ‏🔻مشارکت بالا یعنی به دَوَران و هیجان انداختن گروه‌های حاشیه‌ای که اساسا امکان جذب آنها در سیستم ممکن نیست و بهتر است مسکوت بمانند. مثلا اقلیت‌ها و گرایشات انحرافی جنسی، قوم‌گرایی افراطی و.. 🔻ارتباط روشنی بین مشارکت بالا و امنیت وجود ندارد. بلکه شواهد عکس این قضیه بیشتر است. ‏🔻مشارکت بالا ارتباط بی‌واسطه ای با پوپولیسم دارد. مسائل زیربنایی و اساسی و قدرت‌آفرین، معمولا هیجان ساز نیستند. 🔻تقاضای التماس‌گونه برای مشارکت بالا، قهر از صندوق و کنش‌های براندازانه را ارزشمند و موثر می‌کند. ناشهروندی و طغیان را ارزش می‌کند. فرهنگ سیاسی ناهنجار می‌سازد. ‏🔻داخل پرانتز: بر اساس نکته قبلی، درخواست موکد برای مشارکت توسط نظام و نه کاندیداها، خود اصلی ترین عامل کاهش مشارکت است. 🔻پرانتز دوم: لفظ «مشارکت بالا» فریب‌دهنده است. چیزی با این عنوان وجود ندارد. آنچه هست، شدت حضور نیروهای اجتماعی مختلف است. ‏🔻و جمع بندی و نکته آخر : مشارکت انتخاباتی بالا، امری قدسی و مسلم و غیرقابل خدشه نیست. انتخابات هم کمترین صورت مشارکت مردم است. به صورت‌های دیگر مشارکت هم فکر کنید. با لیبل زدن، جلوی تحلیل و فکر افراد را نگیرید. ⚪@آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
آماج
⚪ مشارکت ۴۱ درصد سال ۹۸ این رقم ۴۲ درصد بوده. تکان نخورد. درس می‌گیرند؟ نه تا نترسند، نه. ⚪آماج _
⚪️ و اما زور رای اعتراضی نیروی دینی کشور چه زمانی غیر قابل کتمان می‌شد؟ زمانی که امر رهبر انقلاب را از گردنشان بردارید. روزگارتان سیاه می‌شد. آن لحظه، جمهوری اسلامی میفهمید تهدید یعنی چه، مردم یعنی کی. ⚪️ آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ 🔻عزلت و اختگی و گوشیه نشینی شیعه که نحوه زیست تاریخی آن است تکرار می‌شود، منتها اینبار نه ذیل طاغوت بلکه به شکلی فوق‌العاده در یک حکومت شیعی. 🔸از پروژه بن‌سلمان امید به رهایی هست، چرا که دین شاید بتواند نسبت به آن غیریت سازی کند و علیه آن بسیج شود، اما در جمهوری اسلامی همین نیز نیست. شریعت توامان لکه حکومت را بر دامن دارد و همزمان هیچ بهره‌ای از مزایای آن نمی‌برد. 🔹در بین جامعه شناسان و سیاست پژوهان ارزشی، که مثلا فعالیت یک گروه جهادی در فلان منطقه محروم برایش حاوی برداشت‌هایی مهم تئوریک و نظری و تمدنی و امثالهم است، مشی دو سال اخیر حکومت هیچ استنتاج نظری خاصی ندارد؟ می‌شود اینقدر ساده‌انگار و نابخرد بود که با یک کلمه «نمی‌تواند» یا «مصلحت» نیست سر و ته چنین استحاله تاریخی‌ای را به هم آورد؟ ⚪️آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ 🔴 بسیجی‌ها کجا هستند؟ در سیستان و بین گل و لای سیل؟ پروژه اصلاحات بن‌سلمانی در جمهوری اسلامی خیلی ریشه‌ای تر و حرفه‌ای‌تر شروع شده است. طی سالیان، جمهوری اسلامی مفهوم بسیجی و جهاد را به نحوی بازتعریف کرد تا مزاحمتی برای «جامعه مدنی» ایجاد نکند. جهاد، دیگر مبارزه با فاسق و کافر و باغی و مرتد نیست. همین الان هم حتی یک نفر، حتی یک نفر از جمهوری اسلامی را پیدا نمیکنید که دلش راضی شود چنین تعریفی را به زبان بیاورد. 🔻 اساسا پایتخت دیگر نه جای بسیجی است و نه جای جهاد. مگر اینکه جامعه مدنی به آزادی‌های خیابانی و اعطایی حکومت قانع نشود و میل به تغییر هیئت حاکمه داشته باشد(اغتشاش) یا قرار به استفاده شدن در بازی‌ اصحاب قدرت باشد (دعوای بین دو گروه در اتاق بازرگانی و خلع سلاح ورزی) و یا جنس جهاد از نوع بازتعریفی و نرمال شده‌ی آن باشد (کار فرهنگی) سوای این، بهتر است در سیستان لای خاک و خل و یا در سوریه، زیر تیر و بمب بمانند. اجرشان هم با خدا در آخرت. ⚪️آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ ماجرا فقط لایحه حجاب نیست. می‌شود موقع تصویر برداری مامور، یک زن حمله کند و بگویند یک شهروند دچار حمله عصبی شد. جلو دادگاه یکی از ماموران مجاهدین، به شیوه معمول، شلوغ کند، خودسوزی کند و ... مگر در اروپا نکرده‌اند؟ ماجرا تعیین تکلیف جمهوری اسلامی با اقتدار و تعیین خط قرمز است. ماجرا دولت‌داری‌ست. ماجرا ترس و انفعال است که از جمهوری اسلامی دولتی ساخته که نه از چین گرفته تا آمریکا و حتی عربستان و هند و... با هیچ الگویی تطابق ندارد. ماجرای دولتی است که در خود، حتی صلاحیت و توان جمع کردن سگ‌های ولگرد که کودکان این مملکت را تکه تکه می‌کنند، نمی‌بیند. می‌گوید دردسر دارد، ولش کن! ماجرا دولتی است که دارد همه را عصبانی می‌کند. با هیچ کاری نکردن. تا با این قسمت مواجهه مستقیم نکند، بحث در مورد کیفیت لایحه بیجاست. پیشاپیش می‌توان گفت به جایی نمی‌رسد. بازارش هم به جایی نمی‌رسد مسئله قاچاقش هم به جایی نمی‌رسد مدارسش هم به جایی نمی‌رسد و... ⚪️آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
آماج
⚪ ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
و اما رئیس جمهور... . . ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ نکته‌ی واضحی که حاج آقای یزدان‌پناه متذکر میشن حالا اینها که یا خود استاد اخلاقن یا پای درس‌های اخلاق شبکه سازی سیاسی کردند و مدیر جمهوری اسلامی شدن، راه صلاح و آرامش مملکت را در خلاف شرع و عرفی شدن جستجو می‌کنن. جامعه بعد از شورش ۱۴۰۱ خودش رو سامان داد و بازیابی کرد اما حکومت نه تنها غالب نشد بلکه هر روز بیشتر در خودش فرومیریزه. روند خطرناکی در نظام پس از آن وقایع آغاز شده که دار و ندار جمهوری اسلامی رو به باد میده. و هنوز نمی‌فهمند. وضع سیستم خیلی خرابه. خیلی. ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪️ نکته همان بدنه‌ای که الان بر حجاب متمرکز است، عموما همان بدنه‌ای است با رانت ارز مسافرتی در حال مخالفت بود. به دور و بر خود و فضای مجازی نگاه کنید. حال آنکه می‌توانست برود در صف ارز و مانند بقیه سود کند. وقتی صحبت از آبادگر بودن و توسعه زا بودن یک هویت می‌کنیم، همین یک شاهد و دلالت است. همچنان که از ضددینی بودن و ضدوطن بودن و شورش‌مسلکی هویت دیگر صحبت میکنیم. حالا نظام به کدام هویت پروبال می‌دهد و بر عرصه عمومی حاکمش می‌کند و نظم مطلوب آن را می‌سازد؟ پاسخ به این سوال، خیلی بیشتر از تحریم و نرخ دلار و کسری بودجه و ... بر توسعه و پیشرفت کشور اثر خواهد گذاشت. ⚪️آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ شخصا هیچ برخورد سلبی و قهرآمیز از جانب مردم به ستوه آمده را محکوم نمیکنم. اویی که این نظام را بنیان گذاشت و طراحی کرد، سر زدن چنین خبط و خطایی از همین نظام را پیش‌بینی میکرد. لذا بند میم وصیت نامه‌اش را نوشت. «از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به‌طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند، به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند». (صحیفه امام، ج ٢١، ص ٤٣٦) ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ امروز در اولین روز ماه رمضان، مردمی روزه دار جلوی کاخ پاستور، دفتر آقای رئیسی ماحصل عملیات پلیس جمهوری اسلامی درست یکی دو روز بعد از همه‌ی ماجراهای اخیر حجم جنایت، نای نوشتن و اعتراض باقی نمی‌گذارد. اینها را بزنید. تا میتوانید بزنید. زنانشان را، پیرمردهایشان را، جوانانشان را. بلکه دست از شما بشویند. ما که میگوییم، به پای سستی ایمانمان به نظام و جوانی‌مان میگذارند. شما بزنیدشان، بلکه بفهمند. بزنید، تخم‌ترکه‌های ریشو و معمم رضاخان؛ بزنید. حرامی های زیرپوستین نظام، بزنید. ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ 🔴 آقای رئیسی رهبر آینده است؟ فلج شدن سه کانون سیاست و تجربه اصلاحات بن سلمانی در جمهوری اسلامی تصور از امکان تصدی رهبری توسط آقای رئیسی، در سه کانون مهم اثرات ویژه داشته و همین، اصلی‌ترین پیشرانه عرفی سازی و دین زدایی از کشور شده است. عرفی‌سازی‌ای آنقدر قدرتمند که می‌شود آن را اصلاحات بن‌سلمانی دولت در ایران خواند. 🔻اولین کانون، خود آقای رئیسی است. او سعی نمی‌کند کسی را برنجاند. (بماند که اتخاذ چنین موضعی در سیاست، همیشه موجب رنجاندن همه شده) او هیچ حرف تیز و قاطعی نمی‌زند. شاید تصور می‌کند اینگونه یک شخصیت فراجناحی و وسیع‌تر از مرزبندی‌های سیاسی خواهد یافت. چیزی که فکر میکنند زمینه ساز رهبری است اگر چه تجربه امامین انقلاب دقیقا عکس این است. 🔻دومین کانون، مشاوران و تصمیم سازان آقای رئیسی هستند. واضح است که مبدأ اصلی ایجاد تحلیل فوق برای رییس جمهور، همین مشاورانند. متن‌هایی که برای رئیس جمهور تهیه می‌شود، سخنرانی‌های او و... در سیاست داخلی کاملا عقیمند. در کابینه رئیس جمهور اساسا شخصیت تئوریک و ایدئولوژیک وجود ندارد. مشاوران نیز با نیمه چشمی به آینده‌ی سیاسی آقای رئیسی، تلاش میکنند تا به زعم خود، ایشان را در منازعه سیاسی از بسته‌بندی خارج نکنند و آکبند نگه دارند. 🔴 نکته: یکی از دلایل توجه افراطی دولت و حلقه های پژوهشی همسو با دولت به نظرسنجی‌ها و مولفه‌های اشتباه و گمراه کننده‌ی «سرمایه اجتماعی» ، دقیقا همین موضع هست. 🔻جامعه‌ای متدین کشور کانون سوم هستند. ته دل بسیجی و مداح و روحانی و هیئتی و... اگر چه به زبان نمی‌آورند همین است که ایشان یکی از جایگزین هاست. و اصلی ترین هم. آنها اگر تمام این هنجارشکنی‌ها و دین‌ستیزی هایی که این دولت صورت داد را در دولت اعتدال تجربه می‌کردند، درس فراموش نشدنی‌ای به مقامات جمهوری اسلامی و دولت میدادند. با همین شرایط فعلی تنش در خیابان به حدی می‌رسید که میکرو اغتشاشِ ۱۴۰۱ برای جمهوری اسلامی تبدیل به خاطره‌‌ای خوش می‌شد. اما به سبب همین پنداشت از آینده‌ی آقای رئیسی، خود به خود خلع سلاح شده‌اند. آنها می‌ترسند با نقد و مواجهه شدید با دولت، جایگاه رهبر آینده را متزلزل کنند. البته به مرور این ملاحظه در حال کنار رفتن است. حد فاصل قول رئیس جمهور در شهریور تا قول مجدد ایشان در چند ماه بعد از آن مبنی بر جمع شدن بساط کشف حجاب، اعتماد زیادی از حرف و کلام ایشان ریخته شد و باور عمومی قابل توجهی فروریخت. 🔹🔸🔹 این داستان نهایتا به «هشیاری و بازگشت» کانون اول و دوم یا کانون سوم ختم خواهد شد. یا اولی و دومی فرق سیاست و بازی را خواهند فهمید، یا سومی میفهمد از ترس لولوی براندازی و روحانی و لاریجانی و... چه کلاهی به سرشان رفته. ادامه دارد... ⚪️ آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ اینکه پلیس کلیپی تقطیع شده را منتشر می‌کند و تلاش میکند تا جامعه دینی کشور را بدنام کند، جدا از اینکه شاهد دیگری از آرایش جمهوری اسلامی علیه حزب‌الله و متدینین به ما میدهد، این را نیز نشان میدهد که عکس ها و کلیپ‌های خونین، زیاد سروصدا کرده و آقایان یه خورده جا خورده‌اند. انتظار این خشم را نداشتند. و الا حزب‌اللهی را میشد زد و صدایش را هم درنیاورد. این میزان اهمیت نظام به حزب‌اللهی ها که لازم بداند دلیلی برای زدن و کوبیدن و یا هتک حرمت زنان محجبه بیاورد، بی سابقه بوده! جمهوری اسلامی چه دیوانه وار بر شاخه نشسته و بُن می‌برد. ⚪️آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ 🔴 بیانیه آیت‌الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص وقایع اخیر 🔻با وجود این همه جرم و قانون شکنی فراوان و ظلم‌هایی که به اسلام و انقلاب و کریمه اهل البیت علیهم السلام و سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شد، هیچکس اقدام موثری نکرد تنها برخی مردم را با وعده اقدام سر کار گذاشتند اما برخی از روحانیون محترم که جایگاه ویژه ای نزد بنده و حوزه علمیه دارند، شتاب زده دچار احساسات شده و به جای حمایت از مظلوم و اعتراض به ظالم که وظیفه هر مسلمانی است و امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید: كُونا لِلظّالِمِ خَصماً و لِلمَظلُومِ عَوناً، از آن همه ظلم فاحش که به اسلام و مکتب اهل البیت علیهم السلام شد اغماض کرده و به برجسته کردن عکس گرفتن از یک مجرم حساس شدند 🔻 امری که نه در شرع و نه در قانون ممنوع نیست و امثال این افراد از نظر دین هرگز حرمت ندارند و ترساندن آنها برای نهی از منکر و یا مستندسازی جرم چه بسا لازم هم باشد، مهم آن است که هنوز اصل مسئله ثابت نیست و باید اثبات شود و ما در این شرایط مأمور به حمل بر صحت هستیم اما برخی از ما نه تنها به محکوم کردن اکتفا نکردند بلکه فتوای ناروا بر تحریم عکس گرفتن از فاسق متجاهر دادند که طبق روایات حرمت ندارند و بلکه در خصوص زن‌های متجاهر روایت دارد که مورد فتوای بسیاری از فقها است شگفت آنکه فتوا به حرمت نظر به نامحرم هنگام نهی از منکر دادند با آنکه زن متجاهر شرعاً حرمت نداشته و نگاه به او منعی ندارد و برخی به ناهی از منکر تهمت توهین به روحانیت را زده‌اند با آنکه تهمت بی‌دلیل خود گناه بزرگیست. 🔻حقیقت آن است که وهن به روحانیت وقتی پیدا می‌شود که روحانیت در مقابل آن همه فساد و فحشا و بی‌بندوباری و بی‌عفتی علنی در اطراف کشور اسلامی به ویژه اعتاب مقدسه سکوت کند و به وظیفه ویژه خود – علاوه بر امر به معروف – که حفظ اسلام و احکام اسلام و عدم سکوت در مقابل تهاجم فرهنگی و نابودی نوامیس مسلمین است نپردازد و به جای آن حفظ حریم خود را بهانه کند. وهن به روحانیت وقتی است که اعتراض نابجای ما به یک جوان رشید و آمر به معروف، روحانیت را مدافع هتاکان و ضد انقلاب معرفی کند. 🔻وهن به روحانیت زمانی است که مسئولین دولتی اعم از روحانی و غیر روحانی با زنان بدحجاب مواجه شوند و تذکّر ندهند با آنکه از چند جهت مسئول اجرای احکام الهی هستند و روحانیت مثل دیگران سکوت کند. و یا آن استاد محترم سخن از منکر بودن نهی از منکر افراد لجباز می کند غافل از اینکه مسئله یک منکر شخصی نیست تا تأثیر جزیی ملاک باشد بلکه دفاع از موج بی بند و باری است که باید در مقابل او ایجاد موج کرد تا به تدریج کنترل و مهار شود. ............... پینوشت: زن مکشفه، متجاهر به فسق بوده و از نگاه اسلام حرمت ندارد. وضع چقدر نابسامان است که بعد از اینهمه مدت، بالاخره یک نفر مرد از خیل اشباه‌الرجال، چه معمم و چه مکلا پیدا شد و این حکم واضح دینی را به زبان آورد. مسلمات دینی ذیل همکاری هویت دین ستیز از طرفی و صاحبان قدرت در جمهوری اسلامی از طرف دیگر، در خطر تحریف قرار دارد. باید صریح بود. باید شلوغ کرد. ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ 🔴 نقل‌قول جالب و قابل پیش‌بینی از یکی مدیران ارشد دولت آقای رئیسی ما شرط نجابت رعایت میکردیم که مشی حاکمیت را در قالب «انفعال» صورت بندی میکردیم. در انفعال، علی رغم بی‌اراده بودن، خواستن و میل باطنی هست. اما اینها از ابتدا بنای توطئه داشتند. کسانی که سر سوزنی حاکمیت را لمس کرده بودند، این را می‌دانستند، و الان با کمی تاخیر، تقریبا آحاد جامعه در حال پی بردن به این است. بالاخره این درک در حال قدرت گرفتن است که باید از حیثیت اسلام در مقابل جمهوری اسلامی یا با یک تسامح عاطفی، در مقابل مدیران جمهوری اسلامی دفاع کرد. ⚪️آماج _ باقری / @bagheri_amaaj
⚪ این لحظه، چهره‌ی سال ۱۴۰۲ بود. ریز و درشت حوادث و موجودیت‌های سال، به نحوی موید این تصویر بودند. این تصویر، رخ جدید جمهوری اسلامی هم هست. جمهوری اسلامی رفوزه سال ۱۴۰۲ بود، در رویاپردازانه ترین حالت، یک قبولی با معدلی لب‌مرزی و مشکوک. معدلی که به لطف موالید انقلاب اسلامی از یمن و عراق و غزه، کمی بالا کشیده شد. ولی رفوزه بود. و این تصویر، که نمادی از تمام دگردیسی‌‌های اخیر نظام سیاسی است، بر پیشانی‌اش نشسته. ................. بگذریم، طاعات قبول، سال نو به برکت انشالله☘️ ⚪آماج _ باقری / @bagheri_amaaj