تشكيلات بهائيت با صدور بيانيهاي اعطاي جايزه صلح نوبل 2023 به نرگس محمدي (زنداني سياسي در ايران) را تبريك گفت. اين كه نرگس محمدي كيست، چه كرده كه زنداني شده و چرا و با چه انگيزهاي جايزه صلح نوبل را دريافت كرده است، نياز به بررسي جداگانه دارند كه از موضوع اين نوشتار بيرون است.
در اينباره دو نكته جلب توجه ميكند؛ يكي تناقض رفتاري تشكيلات بهائيت با تعاليم دوازدهگانه بهائيت و ديگري ارتباط اين تشكيلات با اين محكوم سياسي:
1. تشكيلات بهائيت در يك دوگانگي آشكار در امور حكمراني و سياسي ايران دخالت و از يك محكوم سياسي حمايت كرده است كه اين خلاف نص صريح شعار «عدم مداخله در سياست» از تعاليم دوازدهگانه بهائيت است كه بيش از پيش شعار بودن اين آموزهها و عدم تطابق گفتار و كردار سران و تشكيلات بهائيت را براي مخاطبان آشكار ميسازد، چون سران بهائيت از نوري تا شوقي بهائيان را از هر گونه مداخله در امور حكومتي و سياسي منع كردهاند:
الف. حسين علي نوري (بهاء) مينويسد: «لیس لاحد ان یعترض علی الذین یحکمون علی العباد دعوا لهم ما عندهم و توجهوا الی القلوب؛ کسی حق اعتراض بر کسانی که بر مردم حکومت می کنند را ندارد. آنان را با آنچه نزدشان است رها کنید و به قلبها توجه کنید.» (1)
وي در لوح ذبیح میگوید:
«… ابدا در امور دنیا و ما یتعلق بها و رؤسای ظاهره ان تکلّم جائز نه، حقّ جلّ و عزّ مملکت ظاهره را بملوک عنایت فرموده، بر احدی جائز نه که ارتکاب نماید امری را که مخالف رأی رؤسای مملکت باشد…» (2)
ب. عباس افندي (عبد البهاء) ميگويد: «ميزان بهائي بودن و نبودن اين است كه هر كس در امور سياسيه مداخله كند و خارج از وظيفة خويش حرفي زند و يا حركتي نمايد، همين برهان كافي است كه بهائي نيست. دليل ديگر نميخواهد.»(3)
او در جاي ديگر ميگويد: «اهل بهاء به نصوص قاطعة الهيه از مداخله به امور سياسيه، ولو به شقّ شقّه ممنوعند و از دخول به احزاب متخاصمه به صريح بيان مبارك معذور، … بر كلّ واضح و مبرهن گشته است كه بهائيان از منازعات و مشاجرات احزاب سياسيه دور و بر كنارند و به هيچ وجه من الوجوه در امري كه از آن رائحة سياست استشمام شود، مداخلتي ندارند.»(4)
او همچنين ميگويد: «بهائیان به امور سیاسیه تعلقی ندارند و در حق کلّ طوائف و آراء مختلفه دعا نمایند و خیر خواهند.» (5)
ج. شوقي افندي (ولي امر بهائيت) ميگويد: «تمام بهائيان بايد از دخالت در امور سياسي، قلباً، ظاهراً، لساناً و باطناً خودداري نمايند.»(6)
با وجود چنين فراميني چه شده كه تشكيلات بهائيت به اين آشكاري با حمايت از يك محكوم سياسي، در مقابل يك حكومت ايستاده و پا به عرصه سياست گذاشته است؟
2. تشكيلات بهائيت چه ارتباطي با يك محكوم سياسي دارد كه با صدور بيانيه و حمايت از او بر همه تعاليم، فرامين و نواهي فراوان سران و پيشگامان خود پيرامون عدم مداخله در سياست چشم ميبندد؟! چه شده اين تشكيلات در گذشته نيز خواستار آزادي اين خانم بوده؛ ولي در حمايت از بسياري از مردم مظلوم و ستمديده دنيا سكوت اختيار كرده و هيچگاه حمايتي از مظلومان نكرده است؟!
پاسخ اين پرسش در دشمني واحد با جمهوري اسلامي و همراهي نرگس محمدي با اهداف تشكيلات بهائيت است؛ يعني حمايت و اظهار درخواست آزادي مجرمان بهائي، همچون مهوش ثابت و فريبا كمال آبادي و پيوستن به جريانسازيهاي بهائيت، همچون به غائله داستان ما يكي است!!
يادسپاري؛
1. جايزه صلح نوبل هم يك سياسي است، زيرا اين جايزه هيچگاه به كساني همچون مهاتما گاندي (از مبارزاني كه بدون خشونت مبارزه كرد و پيروز شد) اعطا نشد؛ بلكه در ميان دريافتكنندگان اين جايزه، يا باني و حامي جنگ بودهاند يا آغازگر آن؛ همچون جيمي كارتر، باراك اوباما و هنري كيسينجر.
در اين ميان اعطاي جايزه به مناخيم بگين حقيقت اين جايزه سياسي را آشكار ميكند و از چهره به ظاهر صلحطلبانه و بشردوستانه آن پرده برميدارد، زيرا مناخيم بگين، فرمانده گروه ايرگون بود كه به پاكسازي اراضي فلسطيني پرداخت و عملياتهايي همچون كشتار در روستاي «ديرياسين» را در سال 1948 فرماندهي كرد؛ سپس حرب «ليكود» را در اسرائيل تأسيس كرد و نخست وزير اسرائيل شد و براي پيمان كمپ ديويد و صلح با مصر، جايزه صلح نوبل را دريافت كرد.
2. بيت العدل به عنوان سركرده فعلي بهائيان بيت العدلي، ميتواند مؤسس تشريع احكام و قوانيني باشند كه وجود نداشته است، نه احكام اينكه احكام و قوانين موجود را تغيير دهند، چون عباس افندي ميگويد: «بیت عدل الذی جعله الله مصدر کل خیر و مصونا من کل خطا… مجمع کل امور است. و مؤسس قوانین و احکامی که در نصوص الهی موجود نه. و جمیع مسائل مشکله در این مجلس حل گردد…این بیت عدل مصدر تشریع است و حکومت قوه تنفیذ تشریع باید مؤید تنفیذ گردد…مرجع کل،کتاب اقدس و هر مسئله غیر منصوصه راجع به بیت عدل عمومی به بیت عدل آنچه بالاتفاق و یا به اکثریت آراء تحقق یابد همان حق و مراد الله است.» (7)
بنابراين بيت العدل بهائيان با دخالت در سياستي كه سران بهائيت حكم به عدم مداخله داده بودند، خلاف وظيفه خود عمل كرده و خود از متخلفان است و عصمتش را نقض كرده است. وقتي اين تشكيلات خاطي و متخلف، با اين جرم آشكار، از دستور مؤكد و رسمي حسين علي نوري، عباس افندي و شوقي افندي سر ميپيچد، از بهائيان چه انتظاري هست؟ چرا بايد از يك سازمان متخلف و خاطي تبعيت كنند؟ از كجا معلوم وقتي يك جا حكم مؤكد خداي بهائيت را نقض كرد، جاي ديگر چنين نكرده باشد؟!
با اين نقض حكم سران بهائيت توسط تشكيلات بهائيت، يك دوگانگي پيش ميآيد كه حق با كيست؟ خداي و شارع بهائيت يا تشكيلات آن؟ خداي بهائيت ميگويد در سياست مداخله نكن و تشكيلات نه تنها بيانيه سياسي ميدهد، بلكه در پيامهاي گوناگون پيروانش را به سياسيكاري فرا ميخواند؛ مثل غائله داستان ما يكي است!!
قضاوت با شما
پانوشت
1. اقدس، بند۹۵.
2. گنجینه حدود و احکام، ص۳۳۳.
3. مجله اخبار امری،ارگان رسمی بهائیان ایران،شماره۵،دی ۱۳۲۵ه ش.
4. مجله: «اخبار امری»، ارگان رسمی بهائیان، ایران شماره ۹، دی ۱۳۲۴هـ ش.
5. مجله اخبار امری، شماره۹، ۱۳۲۴ش.
6. احمد یزدانی نظر اجمالی در دیانت بهائی ص۴۹.
7. بهاء الله و عصر جدید، ص۳۰۰.
https://bahaiat.org/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/163
کانون قرآن و عترت دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار مینماید:
🔺نشست علمی با عنوان:
▪️بررسی انتقادی شعار صلح عمومی و تحریم جنگ از تعالیم دوازده گانه بهائیت
▪️به مناسبت سالروز صلح امام حسن مجتبی(ع)
🔺با حضور:
جناب آقای دکتر محمدعلی پرهیزگار
استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه÷
🔺زمان برگزاری نشست:
روز پنجشنبه، ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ صبح
🔺 مکان برگزاری نشست:
(حتماً با نام و نام خانوادگی وارد شوید.)
https://gharar.ir/r/4ac8c179
همراه با اعطای گواهی
(حضور و غیاب انجام خواهد شد.)
✅شرکت در دوره برای عموم مردم آزاد میباشد.
هدایت شده از نداء الاسلام
💠کانون قرآن و عترت دانشگاه حضرت معصومه(س) به مناسبت اختتامیه هفته قرآن و عترت برگزار مینماید:
🔶نشست علمی با عنوان:
🔸بررسی انتقادی شیوههای استناد سران بهائیت به آیات و روایات
▪️با حضور:
🔷 جناب آقای دکتر محمدعلی پرهیزگار
🔹استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه
🔺زمان برگزاری نشست:
🕙 روز پنجشنبه، ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ صبح
🎙مکان برگزاری نشست:
(حتماً با نام و نام خانوادگی وارد شوید.)
▪️https://webinar.hmu.ac.ir:443/r2txii68xoor/
🖇همراه با اعطای گواهی
(حضور و غیاب انجام خواهد شد.)
✅شرکت در دوره برای عموم مردم آزاد میباشد.
📌شرکتکنندگان محترم برای دریافت گواهی تا پایان همان روز، نام و نامخانوادگی، کدملی و شماره همراه خود را به آیدی دبیر کانون در ایتا ارسال بفرمایند.
▪️@MIRKARIMIYAN
#کانون_قرآن_و_عترت
#دانشگاه_حضرت_معصومه_قم
🆔https://eitaa.com/etrat_hmu
صلح عمومي و تحريم جنگ، شعار فريبنده بهائيت است كه تناقضات گفتاري و رفتاري بسياري در بهائيت دارد؛ از جمله:
عباس افندي ميگويد: «اگر نفسي به نفسي ظلمي كند، ستمي كند، تعدي كند، و آن شخص مقابله بالمثل نمايد، اين انتقام است و مذموم است، زيرا زيد اگر پسر عمرو را بكشد، عمرو حق ندارد كه پسر زيد را بكشد؛ اگر بكشد انتقام است. اين بسيارمذموم است، بلكه بايد بالعكس مقابله كند، عفو كند، بلكه اگر ممكن شود، اعانتي به متعدي نمايد. اين نوع سزاوار انسان است».(مفاوضات، ص 186 ـ 187)
حسين علي بهاء در راستاي تقاص و انتقامگيري ميگويد: «مَن آَحرَقَ بیتاً مُتِعَمِدَاً فَاحرِقوه و مَن قُتِلَ نَفسَاً عامِدَاً فاقتُلوهُ خُذُوا سُنَن الله بأیادي القُدرَة و الإقتِدار ثُمَ اترُکوا سُنَنَ الجاهلین و إن تَحکُموا لَهُما حبساً اَبَدیاً لا بأسَ عَلَیکُم؛ کسی که از روی عمد، خانهی دیگری را بسوزاند، او را بسوزانید و کسی که از روی عمد شخصی را به قتل رسانده، او را بکشید و قوانین پروردگار را با قدرت و توانایی اجرا نمائید و از طریقههای نادانان دوری گزینید و اگر برای آنان حبس ابد اختیار کنید، باز مانعی نخواهد داشت».(اقدس، ص 18)
در فضاهاي زير ميزبان شما هستيم:
https://eitaa.com/bahaiat
https://www.instagram.com/bahaiat
https://bahaiat.org/
شوقي افندي به هنگام تبيين جايگاه #بيت_العدل، به موضوع سكوت عمدي قانونگذار بهائيت اشاره ميكند: «چنانچه بيت عدل اعظم که اساساً اهميّتش از ولايت امر کمتر نيست، از آن منتزع گردد، نظم بديع حضرت بهاء الله از جريان باز مانده و ديگر نميتواند حدود و احکام غير منصوصه تشريعى و ادارى امر الله را که شارع اعظم متعمّداً در کتاب اقدس نازل نفرموده تکميل نمايد». (۱)
#بهائيت با وجود آنكه خود را به روزترين اديان و بر پايه مقتضيات زمان معرفي ميكند، در اعترافي آشكار تصريح دارد كه شارع (قانونگذارش) حدود و احكامي را به عمد در كتاب اقدس (كتاب مقدس بهائيان) بيان نكرده است.
با بررسي آثار سران بهائيت، از جمله عباس افندي (مبين بهائيت) برخي جنبههاي چرايي اين تعمد آشكار ميشود؛ براي نمونه كتاب اقدس درباره ازدواج با محارم سكوت ميكند و تنها حرمت ازدواج با زن پدر (اعم از مادر و زن بابا) را بيان ميكند: «قد حرّمت عليکم ازواج آبائکم»(۲) و عباس افندي در مقام تبيين، حكمت اين سكوت ازدواج با نزديكان را افزايش جمعيت بهائيت اعلام ميكند: «چون امر بهايي قوّت گيرد مطمئن باشيد که ازدواج به اقربا نيز نادر الوقوع گردد».(۳)
چه بسا اگر عباس افندي تا عصر ما زنده بود و مسافرتهاي امريكايي و اروپايياش ادامه داشت، آزادي همجنسگرايي در غرب را ميديد يا از اخبار ميشنيد، حياي حسينعلي نوري (سركرده بهائيت) كه ميگويد: «انّا نستحيي ان نذکر حکم الغلمان»(۴) را به اقتضاي زمان تبيين و ازدواج همجنسگرايان را تجويز ميكرد!!
در فضاهاي زير ميزبان شما هستيم:
https://eitaa.com/bahaiat
https://www.instagram.com/bahaiat
https://bahaiat.org/
#بهائيت از رفع يا ترک تعصبات سخن ميگويد: «از جمله #ترک_تعصّبات دينيه و تعصّبات مذهبيه و تعصّبات جنسيه و تعصّبات ترابيه و تعصّبات سياسيه است». او مينويسد: «بايد در هر دم، صد هزار شکرانه نمائيم که الحمد للّه از تعصّبات جاهليه راحت يافتيم و به جميع اغنام الهيه مهربانيم.»
حسين علي نوري(#بهاءالله)، دوستداران و پيروان تفکر خود را درّ و جواهر ميخواند و ديگران را سنگ ريزههاي زمينِ خاکي مينامد: «احبائي هم لئالي الامر و من دونهم حصاه الارض». او که از معاشرت با اديان سخن ميگفت، شيعيان را مشرک ميخواند: «لعمر الله حزب شيعه، از مشرکين از قلم اعلي در صحيفه حمرا مذکور و مسطور» و ديدار با مشرکان را حرام ميشمرد: «إعلم بأن الله حرّم على احباء الله لقاء المشرکين و المنافقين.»
او غير #بهائيان را از حيوانات ميشمارد: «نفوسي که از امر بديع معرضند، از رداء اسميه و صفتيه محروم، و کل از بهائم بين يدي الله محشور و مذکور».
او در توهين به مادر غير بهائيان ميگويد: «من ينکر هذا الفضل الظاهر الباهر المتعالي المنير، ينبغي له بان يسئل عن امه حاله، فسوف يرجع الي اسفل الجحيم». همچين ميگويد: «قل من کان في قلبه بغض هذا الغلام فقد دخل الشيطان علي فراش امه.»
حسين علي نوري در سخني قوميتگرايانه درباره آذري و ترک زبان ميگويد: «اترکوا التروک و لو کان ابوک، ان احبّوک اکلوک و ان ابغضوک قتلوک.»
براي مطالعه كامل و مستند اين نوشتار به وب سايت #پايگاه_جامع_شناخت_بهائيت مراجعه فرماييد.
در فضاهاي زير ميزبان شما هستيم:
https://eitaa.com/bahaiat
https://www.instagram.com/bahaiat
https://bahaiat.org/
بهائيت، آموزه خاتميت را ابداع علماي اديان ميداند و چنين مينمايد که هر ديني تاريخ مصرفي دارد که پس از گذشت آن تاريخ، اين ديانت نه تنها سودمند نيست، بلکه همچون داروي تاريخ مصرف گذشته، بيماريزا و خطرآفرين است؛ بنابراين ميبايست بر اساس مقتضاي زمان، دگرگون شود.
عباس افندي درباره بديع بودن بهائيت ميگويد: «اين عصر، عصر حقيقت است افکار پوسيده هزاران ساله منفور عاقلان با هوش و عالمان پر جوش و خروش. در اين قرن عظيم جميع اصول قديمه پوسيده به کلّي متروک شده در هر خصوص افکار جديده به ميان آمده...»(مكاتيب، ج3، 331-334)
بر اين اساس آنان آموزههاي اديان و مذاهب گذشته را پوسيده و منفور ميشمارند و تعاليم عليمحمد شيرازي و حسينعلي نوري را جديد، تازه و نو معرفي ميکنند.
اين در حالي است كه بهائيان در ادعاهاي پي در پي بابيت، مهدويت، نسخ اسلام، نبوت، مظهريت و الوهيت از فرقهاي پيش از خود، از جمله اسماعيليه، نصيريه، حروفيه و نقطويه بهره گرفته و در نگاه باطني به قيامت از اسماعيليه، حروفيه و نقطويه الگوبرداشته است.
در فضاهاي زير ميزبان شما هستيم:
۱. ايتا: https://eitaa.com/bahaiat
۲. اينستاگرام: https://www.instagram.com/bahaiat
۳. بله: https://ble.ir/bahaiat_org
۴. پايگاه جامع شناخت بهائيت: https://bahaiat.org/
معضلهای ۹ گانه #بهائیت در تعالیم دوازده گانه
عباس افندي (معروف به #عبدالبهاء، دومين سركرده #بهایيت) تعاليم بهائيت را بديع و جديد خوانده و به پدرش (حسين علي نوري، معروف به #بهاءالله، مؤسس بهائيت) نسبت ميدهد: «تعاليم حضرت بهاء اللّه في الحقيقه مثل ندارد؛ روح اين عصر است و نور اين قرن»(1)؛ همچنين: «آن تعاليم حضرت بهاءاللّه که مشهور آفاق است و نفثات روح القدس است ...».(2)
در بررسي تحليلي اين تعاليم، چالشهاي فراواني پيش روي شعارهاي بهائيت به چشم ميخورد كه در اين نوشتار به 9 مورد از آنها اشاره ميشود:
1. بر خلاف ادعاي سران بهائيت، اين تعاليم جديد و بديع نيستند
2. اين تعاليم، شعارگونه، كلي و بدون راهكار اجرايي هستند
3. تناقض با گفتار و كردار سران بهائيت دارند
4. برخي از آنها با مباني علمي سازگاري ندارد
5. با احكام عملي بهائيت تناقض دارد
6. برخي از آنها با تعاليم اديان الهي و سيره پيامبران تناقض دارد
7. به اسم دوازدهگانه است، ولي حداقل سيزده عنوان است
8. با پيامها و منشورات #بيت_العدل در تناقض است
9. اين تعاليم منسوب به حسينعلي نوري است؛ ولي بسياري از آنها در آثار خودش نيست
به اميد روزي كه حقجويان و باطلستيزان با ترك تقليد كوركورانه و برداشتن عينك تعصب جاهلانه، با چشم خود ببينند و حقيقت را از باطل بازشناسند...
#bahaiat #bahai
پانوشت:
1.خطابات، ج 3، ص 78.
2. مکاتيب، ج3، ص 331 ـ 334.
در فضاهاي زير ميزبان شما هستيم:
۱. ايتا: https://eitaa.com/bahaiat
۲. اينستاگرام: https://www.instagram.com/bahaiat
۳. بله: https://ble.ir/bahaiat_org
۴. پايگاه جامع شناخت بهائيت: https://bahaiat.org/