این احساس که باید مقاومت کرد موجب شد که هم اطمینان و اعتماد به نفس داخلی به وجود بیاید . در همه قضایای گوناگون
هم به دشمن یاد داد که در محاسبات خودش قدرت داخلی و مقاومت ایران را به حساب بیاورد
ما با همین روحیه توانستیم تعدادی از نقشه های دشمن را به شکست بنشانیم.
فشار حداکثری
طرح خاورمیانه جدید
تعرض به مرزهای ما از هوا و دریا
ناکام ماند.
اعتماد به نفس ملی یعنی همین.
این ناشی از همان اصل آموخته شده از دفاع مقدس است که مقاومت راه صیانت از کشور است.
از جمله نکات مهمی که در این زمینه اصرار دارم که تکرار شود مسئله #روایت_درست_جنگ است.
این فعالیتهایی که انجام شده فعالیتهای خوبی است. انچه تا به حال انجام شده زیرساخت است.
که برای فعالیت فکری و تاریخی و... میتوان از آنها استفاده کرد. اما باید خروجی این کارها را مشاهده کنیم.
آنوقتی احساس رضایت کنید که نوجوانان را ببینید با همان چشمی به دفاع مقدس نگاه میکند که شما نگاه میکنید.
ماجراهای مهم دوران دفاع مقدس، جوانی مثل شهید حججی را یا آن جوان درچه ای را می آورد به دفاع از حرم. مثل همان دفاع مقدس با همان شجاعت و شهامت
هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | روایتهای مخدوش و غلط پاسخ داده شود
🔺 هماکنون؛ بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس؛ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
📲 به صورت مستقیم ببینید👇
farsi.khamenei.ir
🔴 حذف عامدانه" یا "اشاره در لفافه؟!
مهدی جمشیدی
۱. رهبر انقلاب در سخنرانی امروز خویش، با وجود همۀ برجستگیهای روانی و گستردگیهای رسانهایِ حادثۀ درگذشت مهسا امینی و شکلگیری موج اغتشاشها در برخی از شهرها، حتّی "کمترین اشاره"ای نیز به این واقعه نداشتند! چرا؟ بسیاری از ما انتظار داشتیم که در این باره، سخنی و خطی و جهتی از ایشان بشنویم و موضع ایشان را بدانیم، امّا تا پایان سخنرانی، ایشان به این مسأله نپرداختند. این "حذف آگاهانه" به چه دلیل بوده است؟
۲. فرضیۀ اوّل این است که ایشان بر این باور هستند که مسأله از "مجرای قانونی" در حال پیگیری هست و نیازی به موضعگیری ایشان نیست. یعنی از یک سو، مسأله در درون حاکمیّت از طریق نهادهای قانونی، در حال رسیدگی است و باید در انتظار نشست تا نتایج، مشخص شوند و از فضای ابهام، خارج شویم. از سوی دیگر، در خیابانها نیز نیروهای نظامی و امنیتی در حال مواجهه با جریان آشوب و اغتشاش هستند. بنابراین، باید همین مسیر "امتداد" یابد.
۳. فرضیۀ دوّم این است که رهبر انقلاب، موضعگیری آشکارِ خود را متوقف بر "مشخصشدن نتیجۀ تحقیقات" دربارۀ این مرگ کردهاند و نمیخواهند "پیشاپیش"، سخنی بگویند که به "روند طبیعی و تخصصی تحقیقات"، ناخواسته جهت بدهد یا بهانهای در اختیار جریان رواییِ دشمن قرار بگیرد تا مدّعی شوند که تحقیقات به گونهای رقم خواهد خورد که ایشان به صورت پیشینی، مطرح کرده است.
۴. امّا فرضیۀ سوّم بر این تصوّر تکیه دارد که از نظر ایشان، مسأله در "حد"ی نیست که "ایشان" به آن وارد شود و ورود مسئولانِ لایههای فروتر، کافی است. بهبیاندیگر، لازم نیست همۀ سطوح حاکمیّت، درگیر مسأله شوند و آشکارا و علنی دربارۀ آن موضعگیری کنند، چراکه در این صورت، جبهۀ رواییِ دشمن القاء خواهد کرد که مسأله، بسیار "بزرگ" و "جدّی" انگاشته شده و نظام جمهوری اسلامی، خود را در برابر آن ناچار به واکنش دیده است. گاهی ندیدن و نگفتن ونپرداختن، بر کوچکی و کماهمّیّت دلالت دارد و در مقابل، مطرحکردن به برجستگیِ هرچه بیشتر آن خواهد انجامید.
۵. فرضیۀ چهارم که جالب است، این است که ایشان در قالب "استعارۀ دفاع مقدّس"، به صورت غیرمستقیم به این مسأله پرداختند و و رویکرد کلّی و اساسی و خویش را عرضه داشتند، از جمله اوّلاً، در جاییکه "دوگانۀ مقاومت/ تسلیم" را مطرح و راه پیشرفت را مقاومت دانستند؛ ثانیاً در آنجا که به تعیینکنندگی "روایت حقیقت" پرداختند و "روایتهای مخدوش و غلط و دروغ" را ملامت نمودند، ثالثاً، در آن جمله که به آفت "خضوع و خودکمتربینی در میدان فرهنگی در برابر دشمن" اشاره کردند. این درسآموختههای دفاع مقدس باید در امروز و اکنون ما نیز بهکار گرفته شوند تا به همان فتوحات و توفیقات دست یابیم.
۶. البتّه این مواجهۀ رهبر انقلاب، بهطور ضروری، "قابلاقتباس" برای ما نیست؛ یعنی نباید نتیجه گرفت که چون ایشان در این "مورد خاص"، چنین کردند، و ما نیز باید همین منطق را به کار ببندیم. ازآنجاکه "موقعیّتهای اجتماعی" در زمینۀ اصل و نوع "موضعگیریها" مؤثّر هست و نباید "برداشت یکسان و یکنواخت" از کنشگری داشت و برای همه، یک "الگو و قالب واحد" را توصیه کرد، در اینجا ما باید به وظیفۀ قطعی و حتمی خود که دفاع از "نظام جمهوری اسلامی" و "کلّیّت عملکرد نیروی انتظامی" و "حجاب الزامی و قانونی" است، عمل نماییم و آشکارا و صریح، با "جریان غیرانقلابی" و "نیروهای معتقد به اسلام رحمانی"، مرزبندی کنیم.
@sedgh_mahdijamshidi
@bahaneee
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مشروعیت بخشی به خشونت به سبک بزم قدسیان
بزم قدسیان کانالی است با شعار اینکه در تاریخ و حدیث و تراجم علما و عرفا با نگاهی به مسایل فرهنگی روز مطالبی مینویسد.
این روزها یکی از شبهرسانه هایی که تمرکزش بر مواضع روحانیونِ حامیِ فتنه است و در حال تئوریزه کردن و مشروعیت بخشی به خشونت است همین کانال است.
این کانال که اقدامات وحشیانه فتنه گران و خشونت طلبان را توجیه کرده و تلویحا به تشویق و تحریک به اقدامات ساختار شکنانه پرداخته است، دائما از بیانیهها و مواضع تقویت کنندگان حوزوی فتنه مرجع خودخوانده #علوی_بروجردی ، #محقق_داماد و #بیات_زنجانی استفاده میکند و آتش تحرکات را داغ میگرداند.
@bahaneee
موضعگیری کانال تشرفات در محکومیت اقدامات فتنهگران و تقویت کنندگان حوزوی آنان به خصوص کانال #بزم_قدسیان
#واکنشهای_حوزویان_در_محکومیت_حوادث_اخیر / 2
مشروعیت بخشی به خشونت به سبک کانال بزم قدسیان:
https://eitaa.com/bahaneee/2588
@bahaneee
🔴 سنجش حساسیت اجتماعی این بار در زنبیل آباد قم
مردم و حوزه علمیه قم همیشه پای آرمانهای انقلاب و میثاقشان بر امام امت ایستاده اند.
با فرستادن پالسهای مثبت توسط #سکولارهای_قم به دشمن، دیشب در ادامه اقدامات خرابکارانه در برخی شهرهای دیگر، در زنبیل آباد قم هم فراخوان زده و اجتماع آشوب گرانه با شعارهای ساختار شکنانه داشتند.
این اقدام را میتوان در راستای #سنجش_حساسیت اجتماعی نسبت به انقلاب اسلامی دانست. دشمن برای سنجش این حساسیت دست به چنین اقدامی میزند که دستگاه محاسباتی خود را در این زمینه تکمیل کند.
آن وقت که با حملات مستقیم و تلویحی سکولارهای حوزوی به انقلاب اسلامی،باورهای انقلابی و نهادهای حاکمیتی؛ اقدام درخوری توسط متولیان و نهادهای مسئول از جمله دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه انجام نگرفت باید چنین روزی پیشبینی میشد.
اقدام به موقع نهادهای مسئول و مهمتر از آن موضعگیری شایسته بزرگان و فضلای حوزه علمیه قم در واکنش و محکوم کردن چنین وقایعی بسیار اهمیت دارد.
@bahaneee