eitaa logo
بهانه
364 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
463 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بهانه
🔹اعتقاد به اراده و نیروی مردم یکی از اصول سیاست‌ورزی همیشگی امام خمینی (قدس سره)؛ اعتقاد ایشان به بود. اعتقادی که وجه تمایز ایشان با بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و حتی حوزوی بود. در ادامه به گفت و گوی کوتاه امام خمینی (قدس سره) با مرحوم که در آن زمان از زعمای بودند می‌پردازیم. در این دیدار « امام فرصت را غنیمت شمرد و رسالت تاریخی خود را چنین آغاز کرد: خوب است برای تغییر آب و هوا به ایران بروید و اوضاع آن‌جا را از نزدیک ببینید و مشاهده کنید که بر این ملت مسلمان چه می‌گذرد. در زمان عدم اقدام ایشان را علیه دولت جابره، حمل بر صحت می‌کردم و می‌گفتم مطالب را به ایشان نمی‌رسانند. نسبت به جنابعالی هم این‌طور معتقدم که فجایع حکومت ایران را به سمع شما نمی‌رسانند و الا شما هم ساکت نمی‌ماندید. در تهران به عنوان 25 سال سلطنت پهلوی جشن گرفتند و به زور چهارصد هزار دلار از این مردم فقیر برای مصارف جشن گرفتند، 800 دختر و 800 پسر به عنوان دعا در محلی به جان هم انداختند. به عنوان دعا چه کرده‌اند از گفتنش خجلم. آقای حکیم: شما که این‌جا هستید به من لطفی ندارد به ایران بروم، وانگهی چه می‌شود کرد، چه اثری دارد. امام: قطعا اثر دارد، ما با همین تصمیمات خطرناک دولت را متوقف کردیم، چطور اثر ندارد اگر علما اتحاد داشته باشند قطعا مؤثر است. آقای حکیم: اگر احتمال عقلایی نیز داشته باشد و از طریق عقلایی اقدام شود، خوب است. امام: قطعا تأثیر دارد، چنان‌چه اثر هم دیدیم و منظور ما از اقدام، است. مقصود اقدام علما و عقلای ملت است. آقای حکیم: اقدام حاد کنیم مردم از ما تبعیت نمی‌کنند، مردم دروغ می‌گویند، آن‌ها پی شهوتند، برای دین سینه چاک نمی‌کنند. امام: چطور مردم دروغ می‌گویند؟! این مردم که جان دادند، زجر دیدند، حبس کشیدند، تبعید شدند، اموال‌شان به غارت رفت، چطور مردم بقال و عطار سر محل که سینه جلو گلوله دارند دروغ می‌گویند؟! آقای حکیم: تبعیت نمی‌کنند، مرید شهوات و اغراض مادیه هستند! امام: عرض کردم که مردم در 15 خرداد جوانمردی و صداقت خود را نشان دادند. آقای حکیم: اگر قیام کنیم و خونی از بینی کسی بریزد و سر و صدایی بشود، مردم به ما ناسزا می‌گویند و سر و صدا راه می‌اندازند. امام: ما که قیام کردیم از احدی به جز مزید احترام و سلام و دست‌بوسی ندیدیم و هر که کوتاهی کرد، حرف سرد شنید و مورد بی‌ارادتی مردم واقع شد. در تبعید ترکیه به یکی از دهات ترکیه که اسمش یادم نیست رفتم، اهالی آن ده گفتند: وقتی آتاتورک مشغول عملیات ضد دینی خود شد علمای ترکیه جمع شدند و به اتفاق، مشغول فعالیت علیه تصمیمات آتاتورک شدند. آتاتورک ده را محاصره و چهل نفر از علمای ترکیه را به قتل رسانید. من شرمنده شدم، پیش خود فکر کردم که آن‌ها سنی می‌باشند، وقتی خطر را به دین اسلام نزدیک می‌بینند، چهل نفر کشته می‌دهند، ولی علمای شیعه در این خطر عظیمی که بر دیانت‌مان وارد آمده خون از دماغ‍مان نیامد (نه از دماغ من و نه شما و نه دیگری). واقعا جای خجالت است.» ادامه این خاطره در یادداشت بعد: https://eitaa.com/bonyadtarikh/392
🔴 انفجار نرمی به نام تحریف از اقدامات نرم اما خطرناک برای به فراموشی سپردن تاریخ است. شخصیتهای بزرگ تاریخ همچون امام خمینی رحمة‌الله‌علیه برای مقابله با این حربه دشمن از همان ابتدا لازم و کافی را به کار گرفتند که مبادا تاریخ انقلاب اندکی مورد تحریف قرار گیرد. بارها رژیم منحوس پهلوی با عملیات روانی سعی در ارائه تصویری غیرِواقعی از ایشان داشت که با عکس العمل تند و به جای ایشان مواجه شد. 🔸 نمونه آن را میتوان ایشان به سرمقاله دروغین روزنامه اطلاعات در 18فروردین 1343 یافت. در قسمتی از این سرمقاله به این صورت آمده است: چه جای خوشوقتی است که جامعه روحانیت نیز اکنون با همه مردم همگام در اجرای برنامه های انقلاب شاه و مردم شده است. 🔹 امام روی درک این واقعیت که اگر در برابر این دروغ سازان قرن نزند و آنان را رسوا نکند، جرات خواهند یافت و هر روز طبق اغراض، امیال و مقتضیات روز، به هر مقامی که خواستند تهمت میزنند و به نام او دروغ میسازند، امام بر آن شد که مشت آنان را باز کند. 🔹 بنا به گزارش ساواک : ایشان وقتی این قسمت از روزنامه را خواندند با نهایت عصبانیت فریاد زدند که :« کجا روحانیون موافقت کرده اند؟ این چه مزخرافتی است که مسعودی مینویسد؟ » و چنان این جملات را ادا میکند که مجلس تحت تاثیر و سکوت قرار میگیرد. در همین موقع به شخصی به نام خزعلی دستور میدهد که چنین موضوعی را در روی منبر تکذیب کند. از قرار، نامبرده نیز در همان شب چنین عملی را انجام میدهد . 🔹 امام تا روز 20 فروردین از این سرمقاله مطلع نشده بودند و در نخستین سخنرانی خود در 21 فروردین این گونه سخن راندند: چند روز است آزاد شده ام، فرصت مطالعه روزنامه نداشتم. در زندان فراغت داشتم و مطالعه میکردم، تا اینکه روزنامه اطلاعات مورخ سه شنبه 18 فروردین 43 را به من دادند. من از آقایان گله دارم که چرا زودتر به من خبر ندادند... جدا از حساسیت و تکذیبهای مکرر امام نسبت به تحریف سخنان انقلابیون، ای به دفتر روزنامه اطلاعات فرستاده و تاکید کرد که باید این دروغ در روزنامه اطلاعات شود. در غیر این صورت من ممکن است نظر خودم را درباره این روزنامه صریحا اعلام کنم... 🔴 این فقط یک نمونه از مقابله امام با تحریفاتِ انقلاب و انقلابیون بود که موارد آن در تاریخ نهضت بسیار است. این روزها نیز سیره امام و تاریخ انقلاب از این تحریفات مصون نیست. به گواهی خبرگانِ عرصه تاریخ نگاری کتاب سرشار از نسبت به شخصیت این امام عزیز و تاریخ نهضت است. @bahanealiahmadimehr
هدایت شده از بهانه
امام و نهضت در کتاب آقای بهبودی صرفِ ادعا نیست. می‌توانید سرفصلهای آن را در تصویر مطالعه کرده و اگر علاقه‌مند به پیگیری بیشتر هستید، چهار مقاله مفصل از آقای سیدحمید روحانی با عنوان در همین راستا نوشته شده که در نشریه ۱۵ خرداد به چاپ رسیده و نسخه الکترونیکی آن در حساب بنیاد تاریخ‌پژوهی قم موجود است. @bonyadtarikh
15 خرداد.mp3
7.76M
🎙صدای قیام 🔴 ؛ برش صوتی از کتاب «نهضت امام خمینی»؛ به مناسبت سال‌گرد قیام خونین 15خرداد «خبر توقیف امام، برق‌آسا در سراسر قم پیچید و توفانی از خشم در میان توده‌های مسلمان و انقلابی این شهر مذهبی برانگیخت. مردم قم در حالی‌که اشک می‌ریختند و بر سر و سینه می‌زدند، رو به خانه امام نهادند و در مقابل خانه اجتماع کردند. هنوز آفتاب 15خرداد سر از افق بر نیاورده بود که کوچه پر از جمعیت انبوهی پوشیده شد. مردم آشفته و خشمگین گاهی اشک می‌ریختند و بر سر می‌زدند و زمانی همانند شیر می‌غریدند و علیه شاه و هیأت حاکمه شعار می‌دادند و اظهار تنفر و انزجار می‌کردند. دیری نپایید که...»(نهضت امام خمینی ج1 ص517-515) سال‌گرد قیام خونین 15 خرداد است. قیامی که به فرموده امام برای همیشه عزای عمومی اعلام شده است. خوانش دوباره این قیام تاریخی و ابعاد شگفت‌انگیز آن برای آشنایی با حقیقت قیام امام خمینی و ملت ایران بسیار مفید خواهد بود. 🎙 را از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بشنوید. ▫️▫️▫️ Bonyadtarikhbook-ir ▪️▪️▪️ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
پانزده خرداد نقطه عطفی‌ست در تاریخ ما برایش کاری نکرده‌ایم عزایی بود که جوشش داشت آری گریه‌دار بود آری مصیبت بود لکن « ما ملت گریه سیاسی هستیم» ایام‌الله را باید پاس‌داریم. شعائر را باید تعظیم کنیم. از آن الهام گرفته و راهشان را ادامه دهیم. @bahanealiahmadimehr
15_khordad.pptx
2.19M
در حد توان نه شایسته این قیام و نه آن‌گونه که بلکه در حد پاورپوینتی آماده شد. برای ارائه و معرفی مختصری از میتوانید استفاده کنید. به هر اسم و به هر لینکی هم زدید، حلالاً طیّباً. برگه سبزی‌ست تحفه درویش... @bahanealiahmadimehr
هدایت شده از 
میگما امروز توفیق اجباری شد یه نشریه قدیمی رو ورق بزنم... یه مقاله دیدم درباره قیام ۱۵خرداد، خوشم اومد. می‌گفت قیام ۱۵خرداد یه اتفاق منحصر به فرده و با خیزش‌ها و جنبش‌های قبل از خودش تفاوت چشم‌گیری داره. می‌گفت از حادثه ۱۵خرداد۴۲ یه جهش بزرگ در مسیر مبارزات اتفاق افتاد و مبارزه رنگ دیگه‌ای به خودش گرفت. هدف مبارزه تغییر کرد، شعار مبارزه تغییر کرد، انگیزه مبارزه تغییر کرد، اندیشه مبارزه تغییر کرد، رهبران مبارزه تغییر کردند، مبارزین تغییر کردند... ادامه دارد... 🙋‍♂ @migama
73.1K
مجلس بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد محل شهادت بسیاری از شهدا در سال ۴۲ قم به‌یاد شهدا مراسم گرفتند. همین نزدیکی یک کوچه بن‌بست هست، معروف به . میگن وقتی مردم تو تظاهرات وارد اون کوچه به پناه رفتند، نیروهای دژخیم پهلوی رو بر جماعت گرفتند و... میگفتن یکی از نمازگزارهای همین مسجد حاج کریم (که کمتر از یکسال هست از دنیا رفته) هر روزِ سالها رو مسجد میومده، به جز ۱۵خرداد! علت رو که می‌پرسیدن پاسخ میداد: من خودم سال ۴۲ شاهد بودم چطور کشتار راه افتاده بود... @bahanealiahmadimehr
🔴 وقتی شوخی شوخی جدی میشود! قرار بود فقط عصر 6 اسفند، با عده ای از طلاب مجمع اساتید انقلابی، وارد بیمارستان شود و آن اتفاق را در رسانه منعکس کند. رفته رفته همراهان جهادیِ بیمارستانها کارشان جدی تر شد و او رابط جهادیها در بیمارستان فرقانی شد. او را قبل از این میشناختیم؟ خیر! فقط همراه شدیم و شوخی شوخی جدی شد! دو ماه و نیم گذشت از این مجاهده‌، که الحق و الانصاف نیروهای گُل کاشتند. خبر عجیب بود و شاید قابل پیش‌بینی! علیرضا داوودی سردبیر خبرگزاری رسا شد! می‌شناختیمَش؟! خیر! که به طرز ظریفی مدتی بعد از گُل دادن به پرستارهای بیمارستان فرقانی، به سردبیری یک خبرگزاری حوزوی رسید... میشناختیمَش؟! خیر... فقط همین طور شوخی شوخی جدی شد! حال که در سالگرد وفات حضرت امام خمینی (ره)، به برجسته‌سازی مخالفین حضرت امام میپردازد آنهم به مخالفت ( بما هی مخالفت !) آنها ضریب میدهد، باید فکری کرد... از همان اول باید حدس میزدیم که ممکن است ماجرا شوخی شوخی جدی شود! @bahanealiahmadimehr
هدایت شده از علی احمدی مهر
🔴نکاتی درباب یک عکس‌نوشت سریالی در ایام سالگرد رحلت حضرت امام (ره) بعد از انتشار عکس نوشتی در که در آن 6 نفر از معرفی شده بودند. در این عکس نوشت علاوه بر اشتباه و ضریب‌دهی به مخالفین امام خمینی، و غلطهای فاحش تاریخی هم به وفور یافت میشد؛ این خبرگزاری در اطلاع نگاشت جدیدی اقدام به توضیح زندگی سیاسی شخص اولِ تصویر کرده است. عنوانی که برای این موضوع انتخاب شده «اخراجی تبریز» است. «نگاهی به زندگی و فعالیتهای سیاسی آیت الله سید کاظم شریعتمداری» در چند پیام به نقد و تکمیل مباحث موجود در آن میپردازیم... @bahanealiahmadimehr
🔴نکاتی درباب یک عکس‌نوشت سریالی در ایام سالگرد رحلت حضرت امام (ره) عکس نوشتی در خبرگزاری رسا منتشر شد که در آن 6 نفر از مخالفین امام معرفی شده بودند. در این عکس نوشت علاوه بر اشتباه و ضریب‌دهی به مخالفین امام خمینی، و تاریخی هم به وفور یافت میشد؛ این خبرگزاری در اطلاع نگاشت جدیدی اقدام به توضیح زندگی سیاسی شخص اولِ تصویر کرده است. عنوانی که برای این موضوع انتخاب شده است. «نگاهی به زندگی و فعالیتهای سیاسی آیت الله سید کاظم شریعتمداری» سوالی که مطرح میشود این است که آوردن « » بر نام شخصی که «رادّ بر ولی فقیه» بود، و علیه او اقدامات بسیاری کرد صحیح است؟ در مقبوله عمر بن حنظله آمده است که : «انظروا إلى رجل منكم قد روى حديثنا و نظر في حلالنا و حرامنا و عرف أحكامنا، فارضوا به حكما، فإنّي قد جعلته عليكم حاكما، فإذا حكم بحكمنا فلم يَقبله منه، فبنا استخفّ و علينا قد ردّ، و الرادّ علينا رادّ على اللّٰه». ( الوسائل 18: 98، الباب 11 من أبواب صفات القاضي، الحديث الأوّل، مع اختلاف في بعض الألفاظ.) مرحوم شیخ اعظم انصاری(ره) در کتاب قضا و شهادات با آوردن این روایت و چند روایت دیگر در تایید ثبوت اذن معصوم به فقها در قضاء، به این مطلب اشاره میکند که : المتبادر من لفظ «القاضي» عرفا: من و ينفذ حكمه و إلزامه في جميع الحوادث الشرعية كما هو معلوم من حال القضاة (القضاء و الشهادات ص 47) پس آن قسمت از روایت که فرمود « فاذا حکم بحکمنا فلم یقبله منه، فبنا استخفّ و علینا قد ردّ» ، این بر قاضی، رادّ بر هم هست. چرا که متبادر عرفی از لفظ قاضی هم کسی است که در جمیع حوادث شرعیه به او رجوع میشود و حکمش نافذ است. حال که «راد بر ولی فقیه»، « کالرّاد علینا» ست و آنهم « رادّ علی الله» بودنش ثابت است، آیا رواست که چنین فردی که مصداق « » است را خطاب کنیم؟ در برخی نسخ آمده است که : ... و الراد علينا راد على اللّه، و هو على حد الشرك باللّه عز و جل. 🔹 با این وجود باید بپرسیم که آیا تحریریه و نگارنده این اطلاع‌نگاشت، مرحوم شریعتمداری را مصداق این روایت نمیدانند؟ 🔸خوب بود در این عکس نوشت در لقب دهی به افراد، به حضرت امام(ره) تأسی میشد، و از سیره او، که همان دستورات دقیق شرعی‌ست، الهام میگرفتیم. 🔹وقتی آقای منتظری رفته بود به امام گفته بود، چه اشکالی داشت حالا شما میگذاشتید به وصیت آقای شریعتمداری عمل شود، آقا رضا صدر برایش نماز بخواند و درجایی که معین کرده دفن شود، امام فرموده بود آیا شریعتمداری بود تا خواسته باشیم به وصیتش عمل کنیم؟! ▪️با توجه به همین نکته و دقت نظر میتوان عنوانی که برای عکس نوشت دوم انتخاب شده را بررسی کرد. در این عکس نوشت از عنوانی که در روایت اهل بیت علیهم السلام و سیره امام (ره) صراحتاً به آن اشاره شده، صرف نظر و به اخراج از تبریز اشاره شده است. او که کرده و اخراجیِ حوزه و جامعه مدرسین محسوب میشد، دیگر «اخراجیِ تبریز» او را متبادر به ذهن میکند. @bahaneee
🔴نکاتی در باب یک عکس‌نوشت سریالی برخی از که در این اطلاع‌نگاشت موجود است : 🔻1- نام پدر او به اشتباه در متن «سید کاظم» آورده شده. درکتاب آینه دانشوران ص 208 آمده که نام پدر: بوده است. 🔻2- در قسمت سوم شروع سلطنت محمدرضا پهلوی به آزاد شدن آذربایجان از نیروهای شوری شده است. حال آن که دو نکته در این جا مطرح است: 🔸اول اینکه شروع سلطنت محمدرضا در سال 1320 بوده و آزاد شدن تبریز در سال 1325 بوده. عطف این دو واقعه به هم، . 🔸دوم اینکه آزادی از نیروهای شوروی نبوده. بلکه حکومت خودمختار «فرقه دموکرات» بوده اند که به ریاست جعفرپیشه و در حمایتِ شوروی بوده اند. 🔻3- در قسمت سوم گفته شده: در مسافرت شاه به تبریز ملاقات با شاه را حرام اعلام کردند. درحالی که هنگامی که علمای تبریز دیدار با شاه را تحریم کردند، تنها کسی که به دیدن شاه رفت شریعتمداری بود با این وجود استفاده از تعبیر «اکثریت» غلط است و بهتر بود از تعبیر « » استفاده می‌شد. @bahaneee
🔴نکاتی در باب یک عکس‌نوشت سریالی 🔻4- در قسمت نهم نقش شریعتمداری در کودتا « » گفته شده. حال آنکه اسنادِ اطلاع او و موجود است. از جمله میتوان به اعترافات احمد عباسی (داماد شریعتمداری) اشاره کرد که : «... دقیقا ایشان هم این نوع جریان براندازی را به این شکل از همین اوایل فروردین دقیقا مطلع شدند که بنده هم در جریانش قرار گرفتم.» (خاطره ها/ خاطرات آیت الله ری شهری/ ج1 / ص 211) در اعترافات خود او هم این مساله به صراحت بیان شده که : « در فروردین همین امسال از مطالب مهدوی در قم در جریان قرار گرفتم.» (خاطره ها / ج1 / ص 266) 🔸گفتنی است که کودتا در تیرماه 59 بود، و این تنها یک برگ از اطلاعِ و اقدامات وی از این ماجراست که از در جریان این‌کار بوده است. دست داشتن او در کودتا منحصر در اطلاع داشتن و عدم گزارش آن به مقامات کشوری نبود بلکه او شخصا به این مساله اعتراف دارد که برای سید مهدی مهدوی فرستاده است (هرچند به صورت قرض بوده) (خاطره ها/ج1/ ص268) @bahaneee
🔴نکاتی درباب یک عکس‌نوشت سریالی در قسمت دهم و یازدهم بحث از به میان آمده که اشتباه است. بلکه «» صحیح است. توضیح تفاوت بار معنایی سلب و خلع با اعلام عدم صلاحیت، متن را به درازا میکشاند. @bahaneee
معمولا با استفاده از الفاظی همچون یا از مرجعیت بار معنایی مسموم و دروغین مد نظر خود را القا می‌کنند. پ.ن: عکس از رادیو فردا @bahaneee
🔴نکاتی در باب یک عکس‌نوشت سریالی در متن عکس نوشت اولی که مخالفین امام (ره) توسط رسا شده بود، در توضیح علت حصر او در سال 61 اینگونه آورده شده که : «وی در 27 فروردین 61 به اتهام نقش داشتن در کودتای نوژه حصر شد» 🔹سوالی که مطرح میشود با توجه اعترافات شخص و اطرافیانش، آیا باز هم باید از واژه استفاده کرد؟! اینگونه استفاده های اشتباه از الفاظ، به برای خوانندگان منجر میشود. 🔻آیا در این 5 روزی که از انتشار عکس نوشت قبلی میگذرد، نگارندگان به دسته پیدا کرده اند(!) که در «اخراجیِ تبریز» اینقدر جازم از او در کودتا سخن میگویند؟! این تغییر در تعبیر نشان از چیست؟! اگر به از این تعبیر در عکس‌نوشت قبلی استفاده شده، نشان از این است که رسا در این مسائل حساس و کلیدی باید دقیقتر و تحت نظر اهل خبره مطالب را منتشر کند. اگر هم تغییر رخ داده که ... بگذریم! @bahaneee
شبکه‌هایِ اجتماعیِ کوفه ، همان خاله زَنَک‌هایِ پَلید با قدرتِ نرمِ زبان‌هایشان ، جماعت‌ را از مُسلم به «حسین» تبدیل کردند... @bahanealiahmadimehr
زنده‌ترین روزهای زندگیِ یک مرد روزهایی است که در میگذراند... «آقاسید مرتضی آوینی» @bahanealiahmadimehr
فَاِنّا یحیطُ عِلمُنا بِأَنبائِكُم و لایعزُبُ عَنّا شَیءٌ مِن اَخباركُم. از احوال‌ِما باخبری ولی از احوال‌ِ شما بی‌خبریم... @bahanealiahmadimehr
خوب بود...
هدایت شده از شیخ غلامعلي بدرلو
طلبه کسی است که عمده زمان و توان خود را صرف رسالت های نهاد روحانیّت گرداند. استاد عالم زاده نوری سیمای آرمانی طلبه، ص 33 @Arshiv_Gholam
🔴 تذکری با اشاره، امّا مهم! چند روزی‌ست که در گروه‌ها و کانالهای حوزوی، اطلاعیه‌‌ای از کانال حوزوی دست‌گردان میشود. اطلاعیه ای با عنوان: «پویش درخواست دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب» دغدغه و ایده‌ای بسیار خوب و شایسته که در پایان اطلاعیه، در این پویش اینگونه آورده شده: «برای شرکت در این پویش، خود را به آی دی زیر ارسال کنید...» و اما نکته ای: مناهج یکی از کانالهای خوبِ حوزوی میباشد که در زمینه پیگیری مطالبات رهبری از حوزه، فعالیت میکند و پویشها و حرکتهای شایسته‌ای هم انجام داده. لکن باید توجه داشت بیش از ده هزار نفر که در این پویش شرکت کردند، اکنون در نزد ادمین موجود است. مجموعه‌های مختلف با عناوین گوناگون و در سطوح متفاوت، از طلاب و میگیرند که چند نمونه از آن را اخیرا به چشم دیده‌ایم. (فعلا از هیچ کدام نام نمی‌بریم تا بعد...) 🔸 لازم به تذکر است که هیچ‌گونه نگاه مظنونانه‌ای به زحمت‌‌کشان کانال مناهج نداشته‌ایم بلکه با توجه به اینکه حوزه نهادی است و نظارت بر وقایع آن، موجب تعالی خواهد بود، همگان باید بدانند که: 🔸 اطلاعات شخصی روحانیان و طلاب در مراکزی که ماهیت قضایی و امنیتی ندارند است. مراعات آن ضامن و اعتماد عمومی طلاب است. استفاده از آن باید به میزان و بعد از طی ، صورت بگیرد. و لا غیر! ♦️ این گونه حساسیت‌ها و ظرایف باید در حوزه بیشتر مد نظر قرار گیرد. پ.ن: در جهت عدم تضعیف پویش، این تذکر بعد از چند روز و داده شد. @bahanealiahmadimehr
وجّه ابوجعفر المنصور الی الحسن بن زید و هو والیه علی الحرمین ان احرقَ علی جعفر بن محمد دارَه، فالقی النّار فی دار ابی‌عبدالله فاخذت النّار فی الباب و الدهلیز، فخرج ابو عبدالله(ع) یتخطّی النّار و یمشی فیها و یقول: انا بن اعراق الثری انا بن ابراهیم خلیل الله... @bahanealiahmadimehr
هدایت شده از شیخ غلامعلي بدرلو
اگر طلبه سخت گیرانه به ضوابط شرعی پایبند نباشد و طرح زندگی خود را بر أساس ألگوی دینی نبسته باشد، هرگز ظرفیّت فهم دین را نخواهد یافت و با باطن حقایق دینی إرتباط برقرار نخواهد کرد. استاد عالم زاده نوری سیمای آرمانی طلبه، ص 37 @Arshiv_Gholam