eitaa logo
بهارزندگی
61 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
175 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙 ◼️امام سجاد علیه السلام فرمودند: ◾️ما اخْتَلَجَ عِرْقٌ وَلاصُدِعَ مُؤمِنٌ اِلاّ بِذَنْبِهِ وَ مـا يَعـْفـُو اللّه ُ عَنـْهُ اَكْـثَرُ . وَكانَ اِذا رَأَى الْمَريضَ قَدْبَرَئَ قالَ: لَيُهَنِّئُكَ الطُّهْرُ مِنَ الذُّنُوبِ فَاسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ. ▪️رگى نمى جهد، و سر مؤمنى درد نگيرد مگر به دليل گناهش و آنچـه خـداوند عـفو مى كند بيش از آن است. وقتى امام سجاد عليه السلام مى ديد كه بيمارى بهبود يافته است. مى فـرمــود: گوارا باد بر تو پاكى از گناهان، هم اكنون كار را از سرگير. 📚امالى مفيد، ص 47
🔴 سیمای جهنّم ✍ امام علی علیه السلام: إِحْذَرُوا نارا قَعْرُها بَعیدٌ، وَحَرُّها شَدیدٌ وَعَذابُها جَدیدٌ، دارٌ لَیْسَ فیها رَحْمَةٌ، وَلا تُسْمَعُ فیها دَعْوَةٌ، وَلا تُفَرَّجُ فیها کُرْبَةٌ. بترسید از آتشی که ژرفایش ناپیداست و گرمایش سخت و عذابش نو به نو. سرایی است که در آن رحمتی نباشد و فریاد کمک خواهی شنوده نشود و اندوهی زدوده نگردد. 📚 کتاب چهل حدیث بهشت و جهنم
🌹مصلح فقط مهدی است.... رسول خدا صلی الله علیه وآله می‌فرمایند : «إِنَّ اللهَ فَتَحَ هَذَا الدّيْن بِعَلِيّ، وَ إِذَا قُتِلَ فَسَدَ الدّيْنُ وَلاَ يُصْلِحَهُ إِلاَّ الْمَهَدِيُّ.» به راستی که خداوند این دین را با (أميرالمؤمنين) علی (علیه‌السلام) پیروز کرد، و هنگامی که او به شهادت رسید دین خراب می‌شود و آن را اصلاح نمیکند، مگر مهدی (عجل‌الله‌فرجه). 📗منبع : منتخب الاثر، ج۲،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚ارزش یک شبانه روز خدمت کردن،به پدرومادر 💚جوانی به محضر رسول خدا (ص) رسید و عرض کرد: ای رسول خدا! خیلی مایلم در راه خدا بجنگم. حضرت فرمود: در راه خدا جهاد کن؛ اگر کشته شوی زنده و جاوید خواهی بود و از نعمت های بهشتی بهره مند می شوی و اگر بمیری، اجر تو با خداست. چنانچه زنده برگردی، گناهانت بخشیده شده و مانند روزی که از مادر متولد شدی، از گناه پاک می گردی. جوان عرض کرد: ای رسول خدا! پدر و مادرم پیر شده اند و می گویند: ما به تو انس گرفته ایم و راضی نیستند من به جبهه بروم. پیامبر (ص) فرمود: در محضر پدر و مادرت باش. سوگند به آفریدگارم! یک شبانه روز در خدمت پدر و مادر بودن، بهتر از یک سال جهاد در جبهه جنگ است. ( البته در صورتي كه جهاد واجب عيني نباشد بلكه واجب كفائي باشد ) ادرس بحارالأنوار ، جلد 52/74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اینها مقدمه ی ظهور است 🔵 میرزا اسماعیل دولابی(ره): 🟢 کسانی که سال‎ها «عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان» می‎گفتند، چرا از ظهور مشکلات و نابسامانی‌ها کلافه‎اند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ این‌ها مقدّمه‎ی ظهور است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بی‌‎تابی و بی‌‎قراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند. بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن خواهد بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگ‌تر است. در آخرالزمان شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که «یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضا»ً؛ گروهی، گروه دیگر را تکفیر می‎کند و جمعی، جمع دیگر را لعنت می‎کند.
خدای‌ خوبم درهای رحمتت را به روی تک تک ما بگشای. بهترین احوال و روحیه و بهترین موفقیت ها و بهترین لبخندها و بهترین نعمت ها و بهترین فرصت ها و بهترین عاقبت را نصیبمان بگردان. خير و بركات خودت را در زندگی من و مردم سرزمینم جاری بفرما و آرامش را در ذكر خودت بر ما ارزانی بدار و دل ما را به نور خودت روشن و گرم كن. آمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃✨ منبر کوتاه ✨🍃 ☀️ثواب زیارت کربلا حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ⁉️سوال: ✍چرا ثواب حضرت عبدالعظیم برابر با زیارت امام حسین علیه السلام است؟ آیا جایگاه عبدالعظیم مثل امام حسین است؟ حضرت عبدالعظیم چه مقام رفیعی دارد که درباره زیارت هیچ معصومی این ثواب نیامده است؟ 🔖در ابتدا باید گفت: باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیرمومنان(ع) فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند». 🕯از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (ع) دست یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت: 1⃣ اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع) یاد کرد. ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است. امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. 🔶در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است. برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. 🔷 البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد. 🔰جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد. 2⃣ ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست می داشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. 📚پی نوشتها: ۱. نهج البلاغه، نشر موسسه امیر المومنین قم ۱۳۷۵ ش، خطبه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈
💎💎💎 آثار بعضی از اسماء شریف الهی منقول از حضرت رضا علیه الشلام 💠🌐مرحوم آیةالله محمّد تقی نجفی اصفهانی(ت1362 ه ق)در کتاب خواصّ الآیات ، روایات شریفی را در موضوع اثر بعضی از اسماء الهی از حضرت رضا علیه السلام نقل می کند. بعضی از آن اسماء الهی و آثار آنها در ذیل نقل شده است. حضرت رضا علیه السلام فرمود: 1⃣هرکس در سحرگاه با طهارت باشد و دست بلند کند و 10 بار بگوید: «یا باسِط» ، و سپس بر روی خود بکشد ، هرگز محتاج نشود و از غم خلاصی یابد و از جایی که گمان نداشته باشد ، نعمت یابد و روزی برای وی فراخ گردد. 2⃣هرکس اسم «المُجیب» را 1001 بار بخواند ، حتما حاجتش برآورده می شود. 3⃣هرکس در هنگام دعا 70 بار بگوید: «یا بَدیع» ، دعای او مستجاب می شود. 4⃣هرکس اسم «المَلِک» را 19 بار بخواند، از خلق بی نیاز گردد و در دنیا و آخرت مرفّه الحال می شود. 5⃣هرکس اسم «المُجیب» را 1001 بار بخواند ، حتما حاجت او برآورده می شود. 6⃣هرکس اسم «الحکیم» را روی فولاد نقش کند و با خود همراه کند ، و این اسم را چنین بخواند: «بِحَقِّ اسمِکَ حَصِّل لِی مُرادی» ، در هیچ امری معطّل نمی ماند و از دشمنان ایمن شود ، و اگر معلّم اطفال باشد ، به اندک زمانی ، اثر تعلیم او به ظهور می رسد. 7⃣هرکس اسم «الحیُّ القیّوم» را ورد خود سازد ، عمرش دراز می شود و برای وی در دل ها تصرّف کامل پدید می آید. 8⃣هرکس هر روز بعد از نماز صبح ، اسم «عَزیز» را 41 بار بخواند، محتاج خلق نگردد و در میان مردم ، عزیز و مکرّم خواهد شد. به جهت آسان شدن هر دشواری ، فرد باید اسم «الحکیم» را بسیار بگوید. 9⃣هرکس روز جمعه بعد از نماز صبح ، 70 بار بگوید: «یا فتّاح» ، و دست بر سینه گذارد ، زنگ غفلت از دل او می رود ، و به هرکس روی آورد ، پیش می برد. 0⃣1⃣هرکس بخواهد نفس امّاره مطیع او شود ، در هنگام خواب دست بر سینه گذارد و 100 بار بگوید: «یا مُمیت». 1⃣1⃣هرکس اسم «البارِی» را هر جمعه 100 بار بگوید ، خداوند متعال او را در قبر تنها نمی گذارد و از برای او مونسی می فرستد. 2⃣1⃣هرکس گناه بسیار زیاد دارد و به نومیدی نزدیک شده است ، به خواندن اسم «العَفو» مداومت نماید ، که به امید تمام به بهشت درآید. 3⃣1⃣اگر اسم «الوَدُود» به تعداد 1001 بار بر مویز یا طعامی خوانده شود ، و زوج یعنی زن و شوهر از آن بخورند ، میان ایشان الفت پیدا می شود. 4⃣1⃣اگر شیر زنی کم باشد ، اسم «الرَّقیب» را روی کاسه چینی بنویسند و با آب نیسان که بر آن دعا خوانده شده است ، بشویند و به آن زن بدهند ، در این صورت شیر او زیاد می شود. 5⃣1⃣هرکس اسم «الحَسیب» را هر روز از روزهای هفته ، 80 بار بگوید ، و از روز پنچ شنبه شروع نماید ، در دفع دشمن از این ورد قوی تر نمی باشد. 6⃣1⃣هرکس بخواند مظلومی را از دست ظالمی خلاص کند ، در برابر او بایستد و 10 بار بگوید: «یا رَؤُف» ، در این صورت آن ظالم، شفاعت آن فرد را در حق مظلوم قبول می کند. 7⃣1⃣هرکس مظلوم باشد و در سحرگاه 66 بار «یا وَکیل» بگوید و سپس ظالم را نفرین کند ، زوال آن ظالم می رسد. 8⃣1⃣هرکس اسم «الخَبیر» را زیاد بگوید ، از شرّ نفس و سلطان و جور او ایمن گردد. 9⃣1⃣هرکس در وقت زوال ، اسم «القُدُّوس» را 170 بار بگوید ، دل او نورانی می گردد و از وسوسه شیطان در امان خواهد ماند. 0⃣2⃣اگر کسی اسم «السَّلام» را 131 بار بر سر بیمار بخواند ، از آن مرض صحّت می یابد. اگر کسی اسم «السَّلام» را بر نقره نقش کند و همیشه با خود به همراه داشته باشد ، به شرط آن که با طهارت باشد ، از شرّ شیطان ایمن می گردد و بر دشمنان پیروز می شود و با ایمان به سلامت (از دنیا) می رود.( خواص الایات ، ص50-66)