May 11
باورهاي فطری طینتی موهبتی واکتسابی تربیتی عده ای مدعی دین وعرفان وفقه وحکمت بوسیله قیاس مع الفارق معصوم به غیرشان وبالعکس وبه وسیله ریاضت شرعی ندادن به نفس واستبداد به رای داشتن وریا وریاست طلبی وکینه وحسادت داشتن ازبین رفت؛؛ کسانی که مدعی دفاع از حقوق تکوینی وتشریعی حضرات آل محمد علیهم السلام هستند وخلاصه دکانداری به نام مقدسات و.... که روش آنها شده باعث محرومیت همه وخودشان از خیرات شدپس محرومیت این افراد وسپس محرومیت عده دیگر در اطراف انهاچوب عدم باورهاي انها است
محرومیت از دنیا واخرت وجنت العام والخاص و جنت الاسما وجنت اللقا و........که همه آنها از دستان با کفایت حضرت والی الازل والابد مهدی آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف وروحی وارواح العالمین لتراب نعاله الفدا به لایقان عطا شده ومیشود
لایقانی که اقرار داشتند:
قابل خلعت نه این دوش من است
منتی از میر سر پوش من است
خدایا باورهاي مارا به ما باز گردان آمین
هدایت شده از
دعای احتجاب
احْتَجَبْتُ بِنُورِ وَجْهِ اللَّهِ الْقَدِیمِ الْکَامِلِ دور من حجاب کشیده شد توسط نور ذات خداوندی که قدیم وکامل است
وَ تَحَصَّنْتُ بِحِصْنِ اللَّهِ الْقَوِیِّ الشَّامِلِ حصار کشیده شدم توسط دژهای خداوندی که قوی است و شامل همه چیز است
وَ رَمَیْتُ مَنْ بَغَی عَلَیَّ بِسَهْمِ اللَّهِ وَ سَیْفِهِ الْقَاتِلِ کسی که با من دشمنی کرد با تیر الهی مورد هدف قرار گرفت و با شمشیر الهی بر او یورش بردم
اللَّهُمَّ یَا غَالِباً عَلَی أَمْرِهِ خدایا! ای کسی که بر امور دشمن من غالب هستی!
وَ یَا قَائِماً فَوْقَ خَلْقِهِ و ای کسی که بر امور مخلوقات خود مسلطی!
وَ یَا حَائِلًا بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ ای کسی که حائل هستی بین انسان و قلبش
حُلْ بَیْنِی وَ بَیْنَ الشَّیْطَانِ وَ نَزْغِهِ بین من و شیطان و فتنه های او مانع شو
وَ بَیْنَ مَا لَا طَاقَةَ لِی بِهِ مِنْ أَحَدٍ مِنْ عِبَادِکَ و مانع شو میان من و آنچه که طاقت آن را از هیچ یک از بندگانت ندارم
کُفَّ عَنِّی أَلْسِنَتَهُمْ وَ اغْلُلْ أَیْدِیَهُمْ وَ أَرْجُلَهُمْ خدایا! مرا از زبان آن ها حفظ کن، دست و پای آن ها را از تعدی باز دار
وَ اجْعَلْ بَیْنِی وَ بَیْنَهُمْ سَدّاً مِنْ نُورِ عَظَمَتِکَ و میان من و آن ها مانعی از نور عظمت خود و حجابی قرار ده
وَ حِجَاباً مِنْ قُوَتِک وَ جُنْداً مِنْ سُلْطَانِکَ و حجابی از قدرت خود و سپاهی از سلطنت خود قرار ده
فَاِنَّکَ حَیٌّ قَادِرٌ همانا تو زنده و قدرتمند هستی
اللَّهُمَّ اَغْشُ عَنِّی أَبْصَارَ النَّاظِرِینَ خدایا! چشمزخم بدِ بینندگان را از من بپوشان
حَتَّی أَرِدَّ الْمَوَارِدَ وَ اغْشُ عَنِّی أَبْصَارَ النُّورِ وَ أَبْصَارَ الظُّلْمَةِ وَاَبصارَالمُریدین الیَسوء
تا موارد چشم زخم به خودشان برگردد و بپوشان مکر و حیله ی آن ها را تا در امان باشم از دید نور و ظلمت و مریدی آن ها را
حَتَّی لَا أُبَالِیَ مِنْ أَبْصَارِهِمْ تا اینکه دیدگانشان نسبت به من بیاعتنا شود
"یَکادُ سَنا بَرْقِهِ یَذْهَبُ بِالْأَبْصارِ به زودی درخشندگى برق نور الهی دیدهها را کور می کند
یُقَلِّبُ اللَّهُ اللَّیْلَ وَ النَّهارَ خداوند شب را به روز و روز را به شب تبدیل می کند
إِنَّ فِی ذلِکَ لَعِبْرَةً لِأُولِی الْأَبْصارِ مسلماًدراین تبدیل عبرتى براى صاحبان بصیرت است
"بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ کهیعص
کفایَتُنا وَ هُوَ حَسبی خداوند کفایت کننده ماست و او کافیست
"بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ حم عسق
حِمایَتُنا وَ هُوَ حَسبی خداوند حمایت کننده ماست و او کافیست
کَما أَنْزَلْناهُ مِنَ السَّماءِ ماءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَباتُ الْأَرْضِ فَأَصْبَحَ هَشِیماً تَذْرُوهُ الرِّیاحُ مانند آبى است که آنرا از آسمان نازل کنیم، پس گیاه زمین به وسیله آن بروید، آن گاه خشک و ریز ریز شود که بادها آنرا به هر سو پراکنده کنند
هُوَ اللَّهُ الَّذِی لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عالِمُ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِیمُ او خدایى است که معبودى جز او نیست، داناى آشکار و نهان است، و او رحمان و رحیم است
یَوْمَ الْآزِفَةِ إِذِ الْقُلُوبُ لَدَی الْحَناجِرِ کاظِمِینَ روزقیامت چه نزدیک است، هنگامی که جانها به گلوگاه رسد
ما لِلظَّالِمِینَ مِنْ حَمِیمٍ وَ لا شَفِیعٍ یُطاعُ براى ستمکاران هیچ دوست صمیمی که شفاعت کند وجود ندارد
عَلِمَتْ نَفْسٌ ما أَحْضَرَتْ هر کس هر عملى انجام داده را حاضر آماده می بیند
فَلا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ الْجَوارِ الْکُنَّسِ پس سوگند به ستارگانى که پنهان می شوند، و به سرعت در مدار خود جریان دارند
وَ اللَّیْلِ إِذا عَسْعَسَ وَ الصُّبْحِ إِذا تَنَفَّسَ و سوگند به شب هنگامى که ملائک عروج می کنند، و سوگند به صبح هنگامى که مىدمد
ص وَ الْقُرْآنِ ذِی الذِّکْرِ سوگند به قرآن که دارای ذکر است
بَلِ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی عِزَّةٍ وَ شِقاقٍ کسانیکه قرآن را نمىپذیرند، به خود افتخار می کنند و عناد می ورزند
شَاهَتِ الْوُجُوهُ شَاهَتِ الْوُجُوهُ شَاهَتِ الْوُجُوهُ صورت آن ها را سیاهی می پوشاند، روی آن ها سیاه می شود، کارما روی آن ها را می پوشاند(کور می شوند دیگرنمی بینند)
کَلَّتِ الْأَلْسُنُ وَ عَمِیَتِ الْأَبْصَارُ زبانشان سنگین و چشمشان کور می شود
اللَّهُمَّ اجْعَلْ خَیْرَهُمْ بَیْنَ عَیْنَیْهِمْ وَ شَرَّهُمْ تَحْتَ قَدَمَیْهِمْ خدایا! خیرشان را در میان چشمهایشان قرار ده و شر آن ها را در زیر پایشان بگذار
وَ خَاتَمَ سُلَیْمَانَ بَیْنَ أَکْتَافِهِمْ مُهر زد سلیمان بین کتفهایشان
فَسَیَکْفِیکَهُمُ اللَّهُ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ پس خداوند تو را کافى است و او شنوای داناست
صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً رنگ و بوی خدایی بپذیرید و چه رنگی از رنگ و بوی خدایی بهتر است
کهیعص اِکفِنا حم
هدایت شده از
عسق اِهمِنا -کهیعص: کفایت کن مارا، حمعسق :ازما حمایت کن
سُبحانَ قادِرُ، قاهِر کافی، خداوندی را یاد می کنم که پاک و منزه، قادر و چیره وکافیست
وَجَعَلْنَا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْنَا هُمْ فَهُمْ لَا یُبْصِرُونَ و در آینده ای که در انتظار آن ها است سدّی قرار دادیم، و برگذشته ای که بر آن ها گذشت سدّی قرار دادیم ؛ و چشمانشان را پوشاندهایم، لذا نمیبینند
صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَعقِلون کرانند، لالانند، کورانند تعقل نمی کنند
أُولَئِکَ الَّذِینَ طَبَعَ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ وَأُولَئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ آن ها کسانی هستند که خدا بر دل ها و گوش ها و چشمانشان مهر نهاده است و آن ها غافل اند
تحصنت بذی المُلٍک والملکوت پناهنده شدم به صاحب (عوالم واقعی مَجاز) و (عوالم حقیقی)
وَاعتَصَمتُم بذی العزة، والعَظَمَتِ وَالجَبَروت و چنگ زدم به صاحب عزت و عظمت وجبروت
وَ تَوَکَلتُ عَلی الحَی ِ اَلَذی لا یَمُوت و توکل کردم بر زنده ای که هرگز نمی میرد،
دَخَلت ُ فی حرزالله و فی حفظ الله و فی امان الله من شرّ البریّة اجمعین داخل شدم در حرز و اَمانِ خداوند از شَرّ همه مخلوقات
کهیعص حمعسق و لا حول و لاقوة الا بالله العلی العظیم. گرداگرد هستی هیچ قوتی جز به مشیت خداوند متعال و بزرگ وجود ندارد
وَصَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ طاهرین بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الراحمین. و درود خدا برمحمدوخاندان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب اول.قسمت۷.معنای تواصوا بالصبر چیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر سوره #حضرت_یونس علی نبینا و آله و علیه السلام. قسمت یازدهم آیه98.استفاده از قرآن کریم به بیان استاد محقق حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمد حسین بحرالعلوم میردامادی.
پخش در شبکه قرآن ومعارف سیما در سال1390تا1392.
https://eitaa.com/bahrololoom_ir
50.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب اول. قسمت۸.
قرائت قرآن بدون ولایت امیرالمومنین علیه السلام نقشه شیطان است
33.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی ولائی معرفتی در مدح حضرت مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام توسط استاد محقق حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمد حسین بحرالعلوم میردامادی در هیات حضرت جواد الائمه سلام الله علیه
،وای بحال متکبر مستبد به رای که مقابل حق متعال گردن کشی میکند
42.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب اول. قسمت نهم. انکار ولایت امیرالمومنین علیه السلام، انکار و کفر به خدا است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱. عشق الهی و رابطه آن با عصمت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2-زمانهای پنجگانه نماز متعلق به چه کسانی است؟