eitaa logo
باکاروان نور
64 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
618 ویدیو
17 فایل
لینک پیام ناشناس https://daigo.ir/secret/9729856093
مشاهده در ایتا
دانلود
همان‌طور که گفتم، من پیشنهادی ندارم و نظر کارشناسی و بررسی‌شده‌ی ستاد را معتبر می‌دانم، منتها توصیه‌ام این است که بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به‌معنای واقعی کلمه درک کرده باشند؛ اینها بررسی کنند مسئله را و تصمیم‌گیری کنند؛ هرچه تصمیم‌گیری کردند، بر عهده‌ من و همه‌ مردم است که بر طبق آن تصمیم‌گیری‌ها ان‌شاءاللّه عمل بشود.» این فرمایش حضرت آقا راجع ب ماه رمضان ولیالی قدر است،و امروز نیز برهمان تاکید فرمودند،یعنی نظر ستاد کرونا وعمل به مر قانون ،ولی ستاد کرونا این تذهبون؟!
. بهشت روی زمین کربلای توست بهشت هم به خدا خاک پای توست
🌴 طرح | شب اول محرم 🔳 موضوع: 🔻رهبرمعظم انقلاب: ▪️صبر امام حسین(ع) فقط این نبود که بر تشنگی صبر کند، بر کشته شدن یاران صبر کند؛ اینها صبرِ آسان است! ▪️ صبرِ این است که دیگران، افراد صاحب نفوذ، افراد آگاه، افراد محترم هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هی ایجاد تردید کنند. چه کسانی؟ افرادی مثل عبدالله جعفر، عبدالله زبیر، عبدالله عباس؛ این شخصیت های برجسته‌ی بزرگ آن روز دنیا، مهم اسلام، اینها هی بگویند نکن این کار را. هر که باشد، اگر چنانچه آن عزم و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که من دیگر تکلیفی ندارم، اینها که دارند اینجوری میگویند، دنیا هم که دارد آنجوری حرکت میکند، بگوئیم و بگذریم. 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ♠️ از ابتدای محرم در قالب طرح هر روز میهمان یک فراز بصیرت افزای حسینی در کانال نخبگانی باشید و با مطالب سفیر ارزش های حسینی باشید👇
 🌿امام خامنه ای: «خوب، ( قضیه ڪربلا)چرا چنین شد؟! 🍂 من که نگاه می‌کنم، می‌بینم خواص مقصرند! همین خواص طرفدار حق مقصرند! 🍂بعضی از این خواص طرفدار حق، در نهایت بدی عمل کردند! مثل شریح قاضی! 🍁شریح که جزو بنی‌امیه نبود. کسی بود که می‌فهمید حق باکیست! 🍁می‌فهمید اوضاع از چه قرار است! وقتی هانی بن عروة را به زندان انداختند و سر و رویش را مجروح کردند، سربازان و افراد قبیله‌اش اطراف قصر عبید اللّه‌ زیاد را گرفتند. ابن زیاد ترسید! آنها می‌گفتند که هانی را کشتید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین هانی زنده است، برو به این‌ها بگو زنده است. شریح آمد، دید که هانی بن عروة زنده است، اما مجروح است. هانی بن عروة گفت: ای مسلمان‌ها، این چه وضعی است؟ (خطاب به شریح) پس قوم من چه شدند؟ مردند؟ چرا سراغ من نیامدند؟ چرا نمی‌آیند مرا از این‌جا نجات بدهند؟! شریح قاضی گفت: می‌خواستم بروم و این حرف‌های هانی را به همین کسانی که اطراف دارالاماره را گرفته‌اند، بگویم، اما افسوس که جاسوس عبید اللّه‌، آنجا ایستاده بود! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما می‌گوییم ترجیح دنیا بر دین. 👇👇👇👇👇 شاید اگر شریح، همین یک کار را انجام می‌داد، تاریخ عوض می‌شد.» (وفاجعه ڪربلا تولید نمی شد) 🌾🌾🌾 در دیدار با فرماندهان و نیروهای لشکر ۲۷حضرت رسول، ۷۵/۳/۲۰
هدایت شده از اشعار
▪️فصل عزا باز آمده محرمت از راه یا حسین پیچیده باز بوی غمت هرکجا حسین باز این چه شورش است که در جان ما به‌پاست باز این چه ماتم است و چه شور و نوا حسین خورشید در غروب غریبی به خون نشست آمد دوباره فصل عزیز عزا حسین دل‌ها دوباره پر شده از آه سینه‌سوز عالم دوباره پر شده از ذکر یاحسین "با عقل آب عشق به یک جو نمی‌رود" عشق است این‌که کرده عزایت به‌پا حسین والشّمس والضّحی، که تویی حجّت خدا ای وصفی از کرامت تو "هَلْ أتی" حسین بیچاره آن کسی که خراب غم تو نیست خوشبخت آن‌که شد به غمت مبتلا حسین "حبّ الحسین" در دل شیعه است از ازل با خشت‌های مهر تو دل شد بنا حسین از ابتدای صبح ازل اشک‌بار تو تا انتهای شام ابد انبیا حسین "إنْ کُنْتَ باکیاً"، همه‌دم "فَابْكِ لِلْحُسَيْن" این روضه را برای تو خوانده رضا، حسین ای درد جسم و روح مرا روضه‌ات دوا ای محفل عزای تو دارالشفا حسین فرقی نمی‌کند که چه باشند، نوکرند در دستگاه شور تو شاه و گدا حسین دیگر نمی‌خورد غم و دنیا نمی‌خرد هرکس که شد به مهر و غمت آشنا حسین در منجلاب عادت دنیا شدیم غرق ای کشتی نجات غریقان بیا حسین دنیا نظاره کرد خروش قیامتت هر اربعین، مسیر نجف ـ کربلا حسین از لطف خود به حق علی‌اکبرت بکن ما را برای دورۀ رجعت سوا حسین حق تو بود و مهریۀ مادر تو بود بستند آنچه بر حَرمت اشقیا حسین خواهد بگیرد از دل ما روضۀ تو را دستی که کرده است سرت را جدا حسین سوگند بر غمت به دو عالم نمی‌دهیم یک ذره از محبت و مهر تو را حسین "هرگز نمیرد آن‌که دلش زنده شد به عشق" ما زنده‌ایم تا به ابد با تو یا حسین ، ۱۳۹۹/۰۵/۳۱ برابر با اول محرم‌الحرام ١٤٤٢
هدایت شده از اشعار
🏴 یا حسین "رخصت دهید شال محرم بیاورید" یک سینه روضه، یک دو بغل غم بیاورید ما را رها کنید در این دشت لاله‌گون "باز این چه شورش است..." و کمی دم بیاورید تا خیمۀ عزای حسینش به‌پا کنیم با اذن فاطمه نخ و پرچم بیاورید از خیمۀ غریبی زینب برایمان اشعار روضه‌های مجسّم بیاورید یا از کنار خیمۀ سقای تشنه‌لب مشکی ز اشک و آه دمادم بیاورید آسان که نیست دیدن مولایمان به خون ما را به روز واقعه کم‌کم بیاورید... ، ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
🌴 طرح | شب دوم محرم 🔳 موضوع: شور یا شعور حسینی؟ 🔻 امام خمینی(ره): ▪️ روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهد است. آن کسانی که می گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلاً نمی فهمند مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمی دانند یعنی چه، نمی دانند این گریه ها و این روضه ها حفظ کرده این مکتب را. ▪️ الان هزار و چهار صد سال است که با این منبرها با این روضه ها و با این مصیبت ها و با این سینه زنی ها ما را حفظ کرده اند، تا حالا آورده اند اسلام را. ▪️ اگر فقط بود و توی اطاق و توی خانه می نشست برای خودش و هی زیارت عاشورا می خواند و تسبیح می گرداند، نمانده بود چیزی. هیاهو می خواهد، هر مکتبی هیاهو می خواهد،باید پایش سینه بزنند، هر مکتبی تا پایش سینه زن نباشد، تا پایش گریه کن نباشد، تا پایش توی سر و سینه زدن نباشد، حفظ نمی شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
هدایت شده از اشعار
🏴 یا حسین می‌رسد بر گوش جان من نوای قافله این نوا انداخته در آسمان‌ها ولوله می‌رود خورشیدی و ماهی به دنبالش روان می‌درخشد صد ستاره هرکجای قافله می‌رود سقایی و مشکی به دوش انداخته می‌کند آخر ز موج شط و از دریا گله طفل ناز شیرخواری خفته در گهواره است انتظارش می‌کشد تیر و کمان حرمله می‌رود بر روی نی آخر سر پاک حسین می‌رود بالا ز یک سو سر ز یک سو هلهله گرچه در محمل نشسته دختر شاه نجف می‌شود بر روی ناقه دست او در سلسله جا به آغوش عمو دارد سه‌ساله دختری می‌کند رنجور پای کوچکش را آبله ، محرم ۱۳۹٤
هدایت شده از اشعار
🏴 یا حسین بابا بیا که جز تو برایم طبیب نیست غیر از پدر که در دل دختر حبیب نیست رویی چو روی دلکش تو نیست در جهان چشمی چو چشم‌های تو خاطرفریب نیست دست من است شانۀ مویت نه دست باد لایق برای موی تو دست رقیب نیست در باغ عشق تو که هزارند بلبلان شیداتر از رقیّۀ تو عندلیب نیست هرکس که حال‌وروز مرا دید گریه کرد اما قسم به موی تو حالم عجیب نیست وقتی ذبیح کوچک شش‌ماهه داشتیم قدّ خم سه‌ساله که دیگر غریب نیست هرگاه عمه موی مرا دید ناله زد گویی که یاد غصۀ شَیْبُ‌الخَضیب نیست جز تازیانه زخم مرا مرهمی نبود دردم ز حد گذشت ولیکن طبیب نیست بابا عموی پردل و باغیرتم کجاست اینها حرامی‌اند و یکی‌شان نجیب نیست محتاج معجزه است دل دردمند من چیزی شبیه معجزۀ بوی سیب نیست جان بر لب است تا تو ستانی به بوسه‌ای "کز جان شکیب هست و ز جانان شکیب نیست" ، ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم خبر داد ایجاد مقطع کارشناسی حرفه ای روایتگری دفاع مقدس در دانشگاه کارآفرین قم حجت الاسلام «علی لقمانپور» از ایجاد دو رشته کارشناسی حرفه ای روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی- امور موزه در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت با همکاری مرکز آموزش های علمی کاربردی شهرداری قم خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» اظهار داشت: بحمدالله با الطاف الهی و عنایات خاص شهدا و پس از پی گیری های و رایزنی های این اداره کل با ریاست محترم دانشگاه علمی کاربردی استان و در نتیجه موافقت و صدور مجوز برای مرکز علمی کاربردی شهرداری قم، ایجاد رشته های روایتگری دفاع مقدس و امور فرهنگی-امور موزه ویژه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت در دو مقطع کارشناسی و کاردانی در دانشگاه کارآفرین مورد تایید و تصویب قرار گرفت. وی با اشاره به مزیت های تحصیل در رشته های فوق افزود: مجوز بورسیه تحصیلی، اولویت تدریس درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در دانشگاه ها، روایتگری در راهیان نور، جبهه مقاومت، یادمان های شهدای گمنام و یادواره ها و عضویت در انجمن راویان دفاع مقدس کشور بخشی از مزیت های مربوطه خواهد بود. لقمانپور همچنین حمایت از اخذ مجوز تاسیس موسسات مرتبط با حوزه ایثار و شهادت، امکان بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و جبهه مقاومت، عضویت در انجمن جهاد مقاومت، امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکترای دفاع مقدس و اعطای تسهیلات دانشجویی را بخش دیگری از مزیت ها و ویژگی های تحصیل در رشته های مذکور برشمرد. وی تاکید کرد: ثبت نام و تکمیل فرم در سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org و نیز داشتن اصل مدرک قبلی و کارت پایان خدمت و یا گذراندن سطح دو ویژه طلاب، از شرایط اولیه شرکت در رشته های فوق می باشد. بر اساس این گزارش، زمان ثبت نام دوره کاردانی از چهارم تا یازدهم و کارشناسی از 11 تا 17 شهریور ماه جاری اعلام شده وتمامی علاقمندان جهت ثبت نام در رشته های فوق و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه: www.qommu.ir و یا مرکز آموزش های علمی کاربردی شهرداری قم به آدرس میدان امام خمینی(ره)، بعد از زیرگذر کارگر، ساختمان شهید باکری مراجعه نموده و یا با شماره 38851313-025 تماس حاصل نمایند. انتهای پیام/
منطق ما منطق امام حسین (علیه السلام) است و اگر دشمن این حقیقت را دریابد، هرگز در انتظار خستگی ما نخواهد ماند. "شهید سید مرتضی آوینی" 📔 کتاب گنجینهٔ آسمانی ◼️ @aviny_quote
🌴 طرح | شب چهارم محرم 🔳 : کربلا و نقش خواصی که خاصیت شدند! 🔻 رهبر معظم انقلاب: ◾️وقتی خواصِ طرفدارِ حق، یا اکثریت قاطعشان، در یک جامعه چنان تغییر ماهیت میدهند که فقط دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا میکند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحلیل و تقلیل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر میشوند حاکمیت باطل را قبول کنند و در مقابل باطل نمی ایستند و از حق طرفداری نمیکنند و جانشان را به خطر نمیاندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسین‌بن‌علی (ع) با آن وضع آغاز میشود! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 مدینه به مرکز معروف‌ترین رقاصّان تبدیل شده بود ♦️امام خامنه ای:«یکی از مسائلی که عامل اصلی چنین قضیه‌ای [شهادت امام حسین (علیه‌السّلام)] شد، این بود که رواج و و فحشا، و حسّاسیتِ مسؤولیت ایمانی را گرفت. این که ما روی مسأله فساد و فحشا و مبارزه و نهی از منکر و این چیزها تکیه میکنیم، یک علّت عمده‌اش این است که جامعه را تخدیر میکند. ♦️همان مدینه‌ای که اوّلین پایگاه تشکیل حکومت اسلامی بود، بعد از اندک مدّتی به مرکز بهترین موسیقیدانان و آوازخوانان و معروفترین رقاصّان تبدیل شد؛ تا جایی که وقتی در دربار شام میخواستند بهترین مغنّیان را خبر کنند، از آوازه خوان و نوازنده می‌آوردند!» ۱۳۷۴/۱۰/۰۵ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 این "آیت‌الله عظمی‌ها" خطرناک هستند! 🔸حجت‌الاسلام حامد کاشانی کانال 🇮🇷 خبر فوری 🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2624126997Cb43dcd7772
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 یا اباالفضل العباس (ع) ▪️دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد چشم حرامی با حرم روبرو شد ▪️بیا برگرد خیمه ای کس و کارم منو تنها نگذار ای علمدارم ▪️آب به خیمه نرسید فدای سرت حسین قامتش خمید فدای سرت ▪️از تو خبر دارم با دستای خونی زهرا وساطت کرد تو میدون بمونی ▪️تو که پیرم کردی ای پناه من زمین گیرم کردی ای سپاه من ▪️پیر شده برادرت فدای سرت خونه چشم خواهرت فدای سرت 🚩 علی العباس واویلا 🚩 حسین تنهاست واویلا
1️⃣ حضرت سیدالشهداء نفرمود من با یزید بیعت نمی‌کنم؛ فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»؛ [بحارالأنوار، ج۴۴، ص٣٢۵] فرمود هرکس آزاداندیش است، حسینی فکر می‌کند؛ مثل من فکر می‌کند، زیر بار ظلم نمی‌رود. 2️⃣ امروز هم همین‌طور است، بیان حسین بن علی همین‌طور است. امروز کسی که حسینی فکر می‌کند؛ نه آمریکا را، نه آن را، نه را، هیچ‌کدام را تحمل نمی‌کند. 3️⃣ اگر حضرت فرموده بود من با یزید بیعت نمی‌کنم شاید فکر می‌کردند که مخصوص خود اوست. حضرت فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»، تا ظهورِ حضرت این اصل حاکم است؛ یعنی کسی که حسینی فکر می‌کند زیر بار ظلم نمی‌رود. 4️⃣ این است که امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمود: انقلاب مدیون کربلاست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام حسین بن علی بن ابی‌طالب است، همین است. ✍️ حکیم متأله آیةالله جوادی آملی ✍️بیداری ملت @bidariymelat
امام حسین علیه السلام : ای مردم ! بدانید که نیازهای مردم به شما از نعمت های خداست , پس نعمت های خداوند شما را خسته نکند که تبدیل به عذاب و گرفتاری می شود. (بحار الأنوار /121/75)
🔸 استاد تحریری حفظه‌الله: استاد ما مرحوم آیت‌الله وجدانی فخر (ره) نقل می‌کردند: ▪️ بعد از ظهر عاشورایی به قبرستان «حاج شیخ ( قبرستان نو)» در قم رفته بودم که دیدم مرحوم علامه طباطبایی قدس‌سره در گوشه‌ای از قبرستان هستند. برای عرض ارادت نزدیک شده و عرض سلام و ادب کردم. آن بزرگ (علامه طباطبایی) چند بار از سوز و گداز به من فرمودند: آقا وجدانی، می‌دانید امروز چه روزی است؟! عرض کردم: بله؛ امروز . 👈 فرمودند: می‌بینی همۀ دنیا، موجودات، آسمان، زمین و جمادات همه در حال اشکِ خون ریختن و گریستن بر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام هستند؟! متعجب شده و دانستم که ایشان خبر از حقایق هستی می‌دهند. در همین حال، ایشان کردند، خم شدند و سنگی از زمین برداشتند، با چشمان خودم، در زیر سنگ، ! سپس مرحوم علامه قدس‌سره فرمودند: نه‌تنها جن و انس، بلکه نیز در عزای امام حسین علیه‌السلام می‌گریند.
❇️ عبیدالله بن زیاد بدون لشکر و نیروی نظامی ، چگونه توانست حدود ۱۸ هزار نفر بیعت کننده کوفی را شکست دهد ؟ 🔹ابن زیاد ابتدا هیچ لشگر یا ارتشی نداشت، و حتی از ترس جانش با لباس امام حسین وارد کوفه شد و خود را به دارالحکومه رسانید. 🔺چون احتمال داشت توسط ۱۸ هزار نفری که با مسلم بن عقیل بیعت کرده بودند کشته شود. 🔸ابن زیاد هیچ توان نظامی نداشت، با دو حَربه از مردم کوفه، لشکری مردمی ساخت و به جنگ امام حسین (ع) فرستاد. 🔹حَربه اول: مردم کوفه را با این دروغ که لشگر عظیمی را یزید برای جنگ و کشتن کوفیان فرستاده است ترساند. 🔺که اگر حسین را نکشید، لشگر یزید شما را خواهد کشت. و مردم از ترس لشگر خیالی یزید، امام حسین(ع) را به شهادت رساندند، تا عامل جنگ را از بین ببرند.. 🔸حربه دوم: ابن زیاد و خواص جامعه را با خرید. و آنان عوام مردم را ترغیب به جنگ با امام کردند. 🖊چند نکته مهم : 1⃣ مطابق نقل های تاریخی، ابن زیاد در زمان واقعه عاشورا ۲۸ ساله بوده است و در این سن کم از طرف یزید حاکم کوفه و بصره شد. 🔺یزید ملعون هم حدودا ۳۴ ساله بوده در حالی که امام حسین ( ع) در زمان شهادت ۵۷ ساله بودند. 2⃣ سی هزار دینار طلا عبیدالله بن زیاد، به هر کدام از سران قبایل و خواص داد که با هر دینار چهار و نیم گرمی طلا ، این پول معادل ۱۲۰ میلیارد تومان فعلی بوده است! 🔺چه پول وسوسه انگیزی : هر نفر ۱۲۰ میلیارد تومان آنروز گرفتند تا به جنگ با سیدالشهدا ( ع) بروند و مردم را هم تحریک کنند!! 3⃣در تحولات سیاسی، کورکورانه به دنبال خواص و نخبگان دنیاطلب و بی بصیرت حرکت نکنیم و اندکی تفکر لازم است مخصوصا اگر چیزی برخلاف اعتقادات دینی ما گفتند. 4⃣ ممکن است کسی در لباس خودی، دشمن باشد و تا دارالحکومه هم برود مانند عبیدالله بن زیاد ، مانند نفوذی های دستگیر شده... 5⃣ بخاطر ترس نخوریم. ترس سلاح است. 🔺باید جا انداخت که گاهی بخاطر ترس جان یا ترس از فقر ممکن است بیشتر بخرید، احتکار کنید، حق را ناحق کنید، رای به نااهل بدهید، یا حتی سر امام را بر سر نیزه ببینید و دم نزنید. 🔺در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل، برخی از ترس جنگ، که تیم رسانه ای لیبرال ها ناجوانمردانه ایجاد کرده بودند، می گفتند درسته که مشکلات اقتصادی داریم و بیکاریم ولی حداقل امنیت داریم، پس به آیه الله رئیسی رای ندهید که جنگ نشود و امنیت را از دست ندهید . 🔺 نمی دانستند که جنگ واقعی این دوران، جنگ اقتصادی است و آیت الله رئیسی نیز سال ها دادستان بوده و به راحتی می توانست داد مردم را از لیبرال های اشرافی و بی کفایت که گرای زدن اقتصاد مقاومتی را به دشمن دادند ، بستاند. 🔺کسانی که چهار سال مانند درخت بی ثمر در دور اول کار کردند ، اما توانستند با ایجاد جنگ روانی، بار دیگر بر مسند قدرت قرار گیرند. عبرت بگیریم. ♻️شبکه سایبری ثامن
⁠⁣✅در مورد منبری ها و فالوئرهای میلیونی 🔹 در کتاب ده گفتار به پدیده ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می کند که از آن به تعبیر می نماید. شهید عزیز این سوال را طرح می کند که چرا بسیاری از پیغمبران وقتی مبعوث می شوند مخالفان زیادی پیدا می کنند و برخی مانند حضرت پس از صدها سال تبلیغ هم اندازه انگشتان دو دست حتی از نزدیکان خودشان پیرو ندارند و در مقابل برخی از مبلغین و منبری در مدت کوتاهی پیروان زیادی پیدا می کنند. 🔖📌 @mzohurian 🔹به تعبیر این پدیده رمزی دارد و آن رمز این است که هدف و پیامبران مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره برداری کنیم. به تعبیر دیگر هدف پیامبران نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری های مزاج گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق مخاطب سخن می گوید و دیگری مطابق او. 🔹شهید مطهری حالت دوم را بهره برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل پیامبری می داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی شخصیت ها» استفاده می کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود. خود شهید مطهری نیز البته از این قاعده تبعیت می کرد و به همین دلیل هم تا آخرین روزهای مخاطب و مریدی بسیار کم تعدادتر از برخی منبری های مزاج گوی کم سواد همان دوره داشتند. 🔹 خلاصه کلام این که هم کسانی که از فالوئرهای منبری مزاج گوی اخیر ذوق زده شده اند و هم کسانی که از آن به هراس افتاده اند می بایست بدانند این مسئله پدیده جدیدی چه در تشیع و چه نیست. البته این مسئله پدیده ای منحصر به منبری ذکر شده نیز نیست و در برخی از افراد مذهبی و حزب اللهی نیز در سال های اخیر شیوع داشته است. 🔹 خیلی از این رفتارها ناشی از یک فهم غلط و سیاست زده از مفهوم و هست. اساس مفهوم جذب به معنی تلاش برای بالا بردن مخاطب و نزدیک کردن آن به دینی است. اگر قرآن «و ما ارسلنا من رسول الا » هم می گوید، تاکید بر استفاده از و متناسب با مخاطب می کند و نه در محتوا. 🔹اما عده ای چون تحقق این تعریف مستلزم ، برنامه و تلاش و کار است، راه ساده تر را انتخاب می کنند. فکر و رفتارهای خودشان را به سطح تلقی ای که از نگاه طیف جامعه دارد، تقلیل می دهند. ⁣این جا دیگر مساله جذب به مفاهیم و مطرح نیست. مخاطب باید جذب من و شخصیت من شوند که مصداق همان مفهوم دلالی شخصیتی است که شهید مطهری به آن اشاره می کند. ✍ مصطفی ظهوریان 🔺کانال حميد رسایی🔻 @rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ما هنوز به این فضای بهشتی نیاز داریم! 🔻چرا راهپیمایی اربعین حتی با وجود کرونا برای ما ضروری است؟🌹🌹🌹🌹🌹🌹
‍ 🕌 در محضر امام روح الله (۱۱۹۳) ♨️ امام خمینی(ره): آنها که در برابر خطرهایی که متوجه اسلام شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در عداد مردگانند. صحیفه امام، جلد 1، صفحه 158
🔴 دشمنی مؤمن با ظالم هیچگاه ناشی از عقده‌های روانی و شخصی نیست 🔹 انسانی که «بیداری خدایی» پیدا می‌کند و ارزشهای متعالی انسانی برایش به صورت هدف در می‌آیند، از اینکه طرفدار یک فرد به عنوان یک فرد و یا دشمن یک شخص به عنوان یک شخص بشود آزاد می‌شود. 🔹 او دیگر طرفدار عدل است نه عادل، دشمن ظلم است نه ظالم؛ طرفداری‏‌اش از عادل و دشمنی‏‌اش با ظالم از عقده‌های روانی و شخصی ناشی نمی‌شود، اصولی و مسلکی است. 📗 استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صدساله اخیر، ص۶۷
♻️ عبرت رییس جمهور صربستان در ملاقات با ترامپ، مانند یک متهم مقابل او نشسته است. خوی استکبار چنین است، هر چه بیشتر خم شوی، بیشتر ذلیلت می‌کند. آیا غربگرایان داخلی و حامیان و همراهان آنها عبرت خواهند گرفت؟ 🔺کانال حمید رسایی🔻 ‌@rasaee
✳ سلام ما به معصومین، پاسخ ما به سلام ایشان است 🔻 کسی در دنیا نتوانست در سلام کردن از صلی الله علیه و آله و سلم سبقت بگیرد؛ و این تقدم در سلام، سنت ایشان نیز هست. به همین جهت، سلام ما به حضرات معصومین علیهم السلام در حقیقت، پاسخ ماست به سلام آنان. تا که از جانب معشوق نباشد کششی کوشش عاشق شوریده به جایی نرسد 🔸 توجه و سلام اهل بیت علیهم السلام به ماست که موجب توجه و سلام ما به ایشان می‌شود و در واقع، سلامِ ما پاسخ به سلام ایشان است. ایشان با دعوت ما به‌سوی خویش، به ما سلام کرده‌اند و آمدنِ ما، اجابت دعوت و پاسخ به سلام آن‌هاست. و پس از این اجابت است که آنان باب مناجات و نجوای با خویش را به روی ما می‌گشایند. 👤 📚 از کتاب 📖 ص۶۶ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✅حدیثی بسیار مهم و آسان🔰 داود رقّی میگوید: در محضر امام صادق علیه‌السّلام بودم، حضرت آب طلبیدند و زمانی که آب را نوشیدند دیدم در ایشان حالت گریه پیدا شد و دو چشم آن حضرت غرق اشک شد. سپس به من فرمودند: ای داود! خدا قاتل حسین علیه السّلام را لعنت کند؛ بنده‌ای نیست که آب نوشیده و حسین علیه السّلام را یاد کرده و کشنده‌‏اش را لعنت کند مگر آن‌که خداوند منّان صد هزار حسنه برای او می‌نویسد و صد هزار گناه از او محو کرده و صد هزار درجه، مقامش را بالا برده و گویا صد هزار بنده، آزاد کرده و روز قیامت حق تعالی او را با قلبی آرام و مطمئن محشورش می‌‏کند. 📚کامل الزیارات، ص۱۰۶ 👌از امروز فقط روزی یکبار به این نیت به حضرت سلام دهیم جذاب ترین پیامها را در کانال زیر ملاحظه فرمائید 🔰 @hatampoori نشر حدیث، مانند صدقه رفع بلا میکند🌸