eitaa logo
باکاروان نور
64 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
618 ویدیو
17 فایل
لینک پیام ناشناس https://daigo.ir/secret/9729856093
مشاهده در ایتا
دانلود
20.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥 باتلاقی به نام ترکیه! قابل توجه افرادی که به خاطر تبلیغات گسترده مهاجرت و سرمایه‌گذاری در ترکیه، زندگی و سرمایشون رو می‌فروشن و میرن! دیدن این کلیپ کوتاه برای تمام کسانی که قصد مهاجرت دارن واجبه؛ منتشر کنید تا به دستشون برسه! یک نفر هم نجات پیدا کنه خوبه. 💠 رسانه روشنگری در ایتا https://eitaa.com/roshangari315 📡 رسانه روشنگری در تلگرام https://T.me/roshangari_315
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. جناب فریدون، بی‌گمان جنایات تروریستی در هرکجای دنیا ازجمله در افغانستان مظلوم، محکوم است؛ ولی این روزها و با دیدن این جنایات داعش، مردم به یاد می‌آورند که تنها داعش تروریست و جنایت‌کار نیست؛ بلکه آنهایی که با و و معیشت مردم را گرو گرفتند و همۀ کارهای کشور را به گره زدند نیز تروریست و جنایت‌کارند! همان‌ها که گفته‌های اربابان امریکایی و صهیونیستی و انگلیسی خود را روی کاغذ نوشتند و آن را افتخار دولت خود و ایران نامیدند و گفتند: "برجام را خدا آورد"! خسارت‌ها و ویرانی‌های هشت سال حکومت در سال‌های گذشته بسیار بیشتر از خسارت‌ها و ویرانی‌های حکومت خودخواندۀ داعش بود؛ چراکه روی کار آمدن داعش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پنهان بسیاری را آشکار کرد و به مردم شناساند؛ اما روی کار آمدن بنفش بسیاری از ظرفیت‌ها را نابود کرد! امضای لکۀ ننگی بر چهرۀ کریه و خبیث شماست که با هیچ آبی پاک نخواهد شد! ✍️ .
📝 راهکاری برای افزایش رزق و روزی 👇👇 ‌مردی از امام علی علیه السلام پرسید : چرا با وجود اینکه سگها هفت قلو میزایند و گوسفندها یکی یا دوتا ولی جمعیت گوسفندها از سگها همیشه بیشتر است ؟! در حالی که همیشه از گوسفندها قربانی میکنند ولی بازهم جمعیتشان کم نمیشود؟ امام فرمودند: بخاطر برکت آنهاست. مرد گفت : چه برکتیست که شامل گوسفند شده و سگ از آن محروم است ؟ امام فرمود : گوسفندها اول شب میخوابند و قبل از فجر و طلوع آفتاب هنگام نزول برکت و رحمت الهی، بیدار میشوند ؛ ولی سگها تا پاسی از شب بیدارند، هنگام فجر و طلوع آفتاب میخوابند ؛ پس زمان رحمت و برکت الهی را از دست میدهند ، پس شما را توصیه میکنم که شب نشینی را ترک کنید و نماز صبح را ترک نکنید، اگر دنبال رزق و برکت هستید. 📚 منبع : مجمع البیان : ذیل تفسیر سوره مبارکه کوثر 📚 و بحارالانوار/جلد1/صفحه 127 @abahrampur
هدایت شده از شعر و ادب و هنر
. هرگز نمیرد آن‌که دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریدۀ عالم دوام ما ۲۰ مهرماه روز بزرگداشت 🍃
هدایت شده از شعر و ادب و هنر
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: حافظ که آن غزلیات را می‌گفت ـ "دوش دیدم که ملائک درِ میخانه زدند"، یا "دوش می‌آمد و رخساره برافروخته بود" ـ غزلیاتش واقعی بود؛ تخیلی نبود. بنده اکثر غزلیات حافظ را عرفانی می‌دانم؛ یعنی حقیقتاً او دوش دیده بود که ملائک درِ میخانه زدند. او مکاشفه و درکی داشت و حقیقتی را می‌دید که آن حقیقت با زبان‌های معمولی اصلاً قابل گفتن نیست. در زبان معمولی، هر تعبیری را به‌کار ببرند، نمی‌تواند عظمت آن مفاهیم و حقایق را بیان کند، یا حتی به آن اشاره‌ای بکند. اشعاری که امام می‌سرود، با توجه به همین مفاهیم و حقایق بود. امام خمینی، یک فقیهِ ورعِ مقدسِ آن‌طوری، می‌بینید که از خال لب و از کمان ابرو و امثال این واژه‌ها حرف می‌زد؛ اینها اشعار واقعی است. 🔹 بیانات در دیدار اعضای گروه ادب و هنر صدا، ۱۳۷۰/۱۲/۰۵ 🍃
هدایت شده از شعر و ادب و هنر
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: حافظ اگر افتخار نمی‌کرد به بودن، تخلص خودش را "حافظ" نمی‌گذاشت. او جزو حفّاظ قرآن است؛ "قرآن ز بر بخوانم با چهارده روایت". حالا قرّاء ما که با اختلاف قرائت هم می‌خوانند، معمولاً دو تا، سه تا روایت بیشتر نمی‌توانند بخوانند؛ اما او می‌توانسته با چهارده روایت قرآن را بخواند، که خیلی عظمت دارد. این آشنایی با قرآن، در غزل حافظ مشهود است، برای کسی که آن را بفهمد. 🔹بیانات در دیدار جمعی از شاعران، ۱۳۹۰/۰۵/۲۴ ندیدم خوش‌تر از شعر تو حافظ به قرآنی که اندر سینه داری 🍃
. ▪️صلی الله علیک یا حسن بن علی العسکری ای در جگر شیعه شررهای غم تو ای ارث تو از مادر تو عمر کم تو با آنکه بوَد عرش به ظلِّ علم تو خم شد کمر چرخ ز بار الم تو دارند به یادت همه در سینه فغان‌ها 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://chat.whatsapp.com/EHjSr0QCBzZ4YRqsfqHBkU ✅ *نکته ای خاص در "احترام به شخصیت"* ✍ *علامه محمدتقی جعفری* در مسائل *تعلیم و تربیت*، یک مطلب بسیار با اهمیت وجود دارد، و آن، *ملاحظه ی دقیقِ شخصیتِ مورد تربیت است.* زیرا اگر شخصیت به درستی ارزیابی نشود، *ممکن است تربیت نتیجه ی معکوس بدهد.* 🔵 یکی از مسائلی که در ارزیابی شخصیت نقش مهمی را ایفا می کند، *پر و بال دادن به شخصیت مورد تربیت است.* اگر *شخصیت مفروض*، آمادگیِ گیرندگیِ مزیتی را نداشته باشد که شما به شخصیت مورد تربیت قایل می شوید، *علاوه بر آن که ارزش آن مزیت را در نظر تربیت شده ساقط کرده اید، به گونه ای که ممکن است در تمام زندگی همان مزیت را به پشیزی نخرد، در آن شخصیت، بادی دمیده اید که ممکن است، درون او را مختل بسازد.* 🔴 از این رو، در این مسئله که به صورت شگفت انگیزی شایع شده است که می گویند: *« همواره به مورد تربیت شخصیت بدهید»*. باید تأمل بیشتری صورت بگیرد، *اگر شخصیت به شکلی است که بزرگداشت آن باعث اشتباه و به خود بالیدن خواهد شد، اعطای مزیت نه تنها تربیت نیست، بلکه خیانت به آن شخصیت خواهد بود.* --------------------- کتاب ارکان تعلیم و تربیت.ص213
داخل ضریح شش گوشه سامرا امام هادی(قبر اول سمت راست)امام عسکری(قبر وسط)قبر نرجس خاتون(کنار امام عسکری) و قبر تک پایین پای امامین متعلق به حضرت حکیمه خاتون عمه امام عسکری صلوات الله علیهم اجمعین میباشد. نثار ارواح مطهرشان صلوات
هدایت شده از حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 بخشی از بیانات حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه دربارۀ توهین به مقدسات اهل‌سنت به‌بهانۀ شاد کردن دل حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ـ بعضی‌ها به نام شاد کردن دل فاطمۀ زهرا سلام‌الله‌علیها کاری می‌کنند که انقلاب را ـ که محصول مجاهدات فاطمۀ زهراست ـ در دنیا لنگ کنند! ـ بعضی‌ها دارند به نام فاطمۀ زهرا این کار را می‌کنند (به دشمنان اسلام خدمت می‌کنند)؛ درحالی‌که فاطمۀ زهرا سلام‌الله‌علیها راضی نیست! .
هدایت شده از حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه
. نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دربارۀ برگزاری چیست؟ حضرت آقا بارها فرموده‌اند که به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید. بنابراین ! برخی می‌گویند در مجالس خصوصی اشکالی ندارد که لعن بگوییم؛ درحالی‌که حضرت آقا قید نزدند که مجلس عمومی باشد یا خصوصی، بلکه به‌طور کلی فرموده‌اند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فِرَق اسلامی توهین نکنید. ایشان فرموده‌اند: آن شیعه‌ای هم که ازروی نادانی و غفلت، یا گاهی ازروی غرض به مقدسات اهل‌سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه است و است. 🔹 بیانات در جمع مردم استان كردستان، ۲۲ /۰۲/ ۱۳۸۸ .
هدایت شده از حدیث اهل‌بیت علیهم‌السلام
. 🌸 حضرت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله دربارۀ حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها فرمودند: وَکانَتْ مِنْ اَحْسَنِ النِسَاءِ جَمَالاً وَاَکمُلُهُنَّ عَقْلاً وَاَتَمَّهُنَّ رَأیاً، وَاَکثَرُهُنَّ عِفَّةً وَدِیناً وَحَیاءً وَمُرُوَّةً وَمالاً؛ خدیجه از زیباترین زنان، و کامل‌ترین آنان ازنظر عقل بود. در رأی و نظر کامل‌ترین آنان بود، و ازنظر عفت و دیانت و حیا و مروّت و مال سرآمد آنان بود. 📚 الموسوعة الکبری عن فاطمة الزهراء سلام‌الله‌علیها، ج۲۱، ص۳۷۱. دهم ربیع‌الاول سالروز پیوند فرخنده و آسمانی حضرت محمدبن‌عبدالله صلی‌الله‌علیه‌وآله و حضرت خدیجۀ کبری سلام‌الله‌علیها مبارک باد. 💐💐💐 🌺🌺🌺
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
💢 پاسخ به دو شبهه دربارۀ حضرت ام‌المؤمنین خدیجۀ کبری سلام‌الله‌علیها ✍🏻 ۱. آیا حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در هنگام ازدواج با پیامبر چهل‌ساله بودند؟ ۲. آیا ایشان پیش از ازدواج با پیامبر ازدواج کرده بودند و فرزندانی داشتند؟ 🔸 رضوان‌‌الله‌علیه در جلد شانزدهم از قول ابن‌عباس نقل کرده است که سن حضرت خدیجۀ کبری سلام‌الله‌علیها هنگام ازدواج با رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ۲۵ سال بوده است. بسیاری از محدثان و مورخان نیز همین روایت را درست دانسته، و سن آن حضرت هنگام ازدواج با پیامبر را ۲۵ سال گفته‌اند. صاحبان این قول عبارت‌اند از: ، ، ، . آنچه دربارۀ دو بار ازدواج کردن حضرت پیش از ازدواج با حضرت و فرزند داشتن آن حضرت از شوهران سابقش نقل شده، درست نیست، و دراین‌باره ابهامات بسیار جدی وجود دارد. نقل کرده است که و در کتاب‌هایشان و در و در دراین‌باره تذکر داده، و همگی گفته‌اند که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله با خدیجه سلام‌الله‌علیها ازدواج کرد، درحالی‌که ایشان دختری باکره بود. ابن‌شهرآشوب حتی نقل می‌کند که این گفته در کتاب‌های و نیز تأکید شده است. ، محقق معاصر شیعه نیز در کتاب ارزشمندش ، شواهد و قراینی فراوان اقامه کرده است که نشان‌دهندۀ اختلاف سنی بسیار کم پیامبر اکرم و خدیجۀ کبری و ازدواج نکردن آن بانو پیش از وصلت با حضرت رسول است. وی می‌نویسد: مطابق تحقیق دانشمندان آگاه، حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها هنگام ازدواج با پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله ۲۵ یا ۲۸ساله و دوشیزه بوده، و روایت ۴۰ساله بودن آن حضرت یک روایت غیرقابل اعتماد است. همچنین آن دو نفر که گفته شده است شوهران قبلی آن حضرت‌اند، شوهرخواهر او بوده‌اند که نامش "هاله" بود، و فرزندانی را که به آن حضرت نسبت می‌دهند، مربوط به خواهر اوست. بسیاری از علما و مراجع شیعه، از جمله حفظه‌الله نیز این مطالب را تأیید کرده‌اند. 🌸 حضرت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله دربارۀ حضرت خدیجۀ کبری سلام‌الله‌علیها فرمودند: وَکانَتْ مِنْ اَحْسَنِ النِّسَاءِ جَمَالاً وَاَکْمُلُهُنَّ عَقْلاً وَاَتَمَّهُنَّ رَأیاً، وَاَکْثَرُهُنَّ عِفَّةً وَدِیناً وَحَیاءً وَمُرُوَّةً وَمالاً؛ خدیجه از زیباترین زنان، و کامل‌ترین آنان ازنظر عقل بود. در رأی و نظر کامل‌ترین آنان بود، و ازنظر عفت و دیانت و حیا و مروّت و مال سرآمد آنان بود. 📚 الموسوعة الکبری عن فاطمة الزهراء سلام‌الله‌علیها، ج۲۱، ص۳۷۱. 🎋
هدایت شده از موسسه مصاف
🔆 ✍ چه وقت انسان بزرگی هستیم؟ 🔹هرگاه از خوشبختی کسانی‌ که دوستمان ندارند، خوشحال شدیم. 🔸هرگاه برای تحقیر نشدن دیگران از حق خود گذشتیم. 🔹هرگاه شادی را به کسانی که آن را از ما گرفته‌اند هدیه دادیم. 🔸هرگاه خوبی ما به علت نشان دادن بدی دیگران نبود. 🔹هرگاه کمتر رنجیدیم و بیشتر بخشیدیم. 🔸هرگاه به بهانه عشق از دوست داشتن دیگران غافل نشدیم. 🔹هرگاه اولین اندیشه ما برای رویارویی با دشمن انتقام نبود. 🔸هرگاه دانستیم عزیز خدا نخواهیم شد مگر زمانی که وجودمان آرام‌بخش دیگران باشد. 🔹هرگاه بالاترین لذت ما شاد کردن دیگران بود. 🔸هرگاه همه چیز بودیم و نگفتیم که همه چیز هستیم. 🆔 @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: ما در جمهوری اسلامی این هفته را، یعنی از دوازدهم تا هفدهم [ربیع‌الاول] را، به‌عنوان نام‌گذاری کرده‌ایم. این یک نام‌گذاری محض نیست، یک حرکت سیاسی و تاکتیکی هم نیست؛ این و است. جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه معتقد به لزوم اتحاد امت اسلامی است. این [کار] سابقه هم دارد؛ یعنی مخصوص زمان ما و دوران جمهوری اسلامی نیست. مرجع بزرگی مثل مرحوم آیت‌الله بروجردی که مرجع کلّ دنیای شیعه در زمان جوانی ما بود، طرف‌دار جدّی وحدت اسلامی بودند؛ طرف‌دار جدّی تقریب مذاهب اسلامی بودند؛ با بزرگان علمای دنیای اسلام و اهل‌سنّت مراوده داشتند، گفت‌وگو داشتند؛ این یک اعتقاد است؛ یک اعتقاد قلبی و عمیق است. بعضی‌ها تصوّر می‌کنند یا وانمود می‌کنند که این یک تاکتیک سیاسی است؛ نه، این جور نیست! این یک ایمان قلبی است؛ و معتقدیم که خدای متعال این را از ما خواسته است. 🔹بیانات در دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌، ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
هدایت شده از حدیث اهل‌بیت علیهم‌السلام
. 🌸 حضرت امام صادق علیه‌السلام: مَنْ سَرَّهُ أَنْ یکونَ مِنْ أَصْحابِ الْقائِمِ فَلْینْتَظِرْ وَلْیعْمَلُ بِالْوَرَعِ وَمَحاسِنِ الْأَخْلاقِ وَهُوَ مَنْتَظِرٌ فَاِنْ ماتَ وَقامَ الْقائِمُ بَعْدَهُ کانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ أَدْرَکهُ؛ کسی که دوست می‌دارد از اصحاب امام قائم به‌شمار آید، پس در انتظار به‌سر ببرد و ورع و پارسایی را پیشۀ خود سازد و به محاسن اخلاق بپردازد. این‌چنین کسی را منتظر گویند و اگر بمیرد درحالی‌که امام خود را زیارت نکرده باشد، پاداش وی به‌سان کسانی است که در رکاب امام حضور دارند. 📚 مستدرک سفینة البحار، ج۶، ص۱۸۴.
هدایت شده از شعر و ادب و هنر
🍃 مدح رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ای خاک ره تو خطّۀ خاک پاکی ز تو دیده عالم پاک آشفتۀ موی توست، اَنجُم سرگشتۀ کوی توست افلاک ای بر سرت افسر لَعَمْرک وی زیبِ بَرَت قبای لولاک عالم ز معارف تو واله تو نغمه‌سرای "ما عَرَفناک" یا اَعظَمَ صورةَ تَجَلّی فیها الله مَا أدَقّ مَعناک! این بنده و مدح چون تو شاهی؟ حاشاک از این مدیحه حاشاک فرموده به شأنت ایزد پاک لولاک لما خَلقتُ الاَفلاک ای مظهر اسم اعظمِ حق مَجلای اَتَمِّ نورِ مطلق ای شمس شموس و نور انوار وی اعظم نیّرات و اَشرَق ای فاتحۀ کتاب هستی هستی ز تو یافته است رونق ای آیه‌ای از محامد توست قرآن مقدَّس مُصَدَّق وصف تو به شعر درنگنجد دریا نرود میان زورق فرموده به شأنت ایزد پاک لولاک لما خلقت الافلاک ای صاحب وحی و قلب آگاه دارای مقام "لی مع الله" ای محرم بارگاه لاهوت وی در ملکوت حق، شهنشاه ای برشده از حضیض ناسوت بر رفرف عزّ و شوکت و جاه وانگه ز سرادقات عزت بگذشتی و ماند امین درگاه این بوی بهشت عنبرین است یا ذکر جمیل تو، در افواه؟ فرموده به شأنت ایزد پاک لولاک لما خلقت الافلاک ملک و ملکوت از تو پر نور ای در تو عیان تجلی طور با روی تو چیست بدر انور؟ با موی تو چیست لیل دیجور؟ روی تو ظهور غیب مَکنون موی تو حجاب سِرّ مَستور در خطۀ ملک استقامت قد تو به اعتدال مشهور ای از تو به پا نظام عالم وی بی تو جهان هَباءِ مَنثور اول رقم تو لوح محفوظ رَشحِ قلمت کتاب مسطور مداحی من تو را چنان است کز چشمۀ خور ثنا کند کور فرموده به شأنت ایزد پاک لولاک لما خلقت الافلاک ای گوهر قدس و فیض اَقدَس وی صبح ازل اذا تَنفَّس ذات تو ز هر بدی منزّه زآلایش نیستی مقدّس خاک در توست عرصۀ خاک فرمان‌بر توست چرخ اَطلس طبع من و وصف صورت تو؟ معنای دقیق و طفل نورس مدح تو چنان که لایق توست در عهدۀ خالق تو و بس در نعت تو هر بلیغ، اَبکَم در وصف تو هر فصیح، اَخرَس نعت من و شأن تو؟ تعالی وصف من و قدر تو؟ تقدّس فرموده به شأنت ایزد پاک لولاک لما خلقت الافلاک ای آینۀ تجلّی ذات مصباح وجود را تو مشکات ای ماه جمال نازنینت نورُ الاَرضَین وَ السَّماوات چون شمس حقیقت تو سر زد اعیان وجود جمله ذرّات ذات تو حقیقة الحقائق نفس تو هویة الهویّات ای نسخۀ عالیات اَحرف وی دفتر محکمات آیات ای پایۀ رتبۀ منیعت برتر ز مدارج خیالات وی قامت معنی رفیعت بیرون ز ملابس عبارات در نعت تو ای عزیز کونین این جمله بضاعتی است مزجات فرموده به شأنت ایزد پاک لولاک لما خلقت الافلاک ای عقل نخست و حق ثانی ذات تو حقیقة المثانی مرآت وجود، چون تواَش نیست یک صورت و یک جهان معانی ای در تو جمال حق نمودار زیبندۀ توست "من رآنی" گر کُنه تو را کلیم جوید طور است و جواب "لَن تَرانی" ای منشأ عالم عناصر وی مبدأ فیض آسمانی اوصاف تو در بیان نگنجد ور هر سر مو شود زبانی فرموده به شأنت ایزد پاک لولاک لما خلقت الافلاک 🎋
هدایت شده از اشعار
💠 در میلاد فرخندۀ حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله 🍃 راهی به‌جز تو نیست ای ماه مهرپرور و ای نور سرمدی ای منّت خدایی و ای فیض ایزدی در خلق نه، که بین رسل هم سرآمدی رضوان حق تویی، تو بهشت مخلّدی پیچید در جهان صلوات محمدی ای فخر کائنات، به دنیا خوش آمدی تا بر جمال آمنه چشم تو باز شد از خنده‌اش زمین و زمان غرق ناز شد ای احمدِ محمد و محمودِ مصطفی ای ختم و خاتم رسل ای خیرُالانبیا ای جلوۀ جمال تو جاری به هرکجا ای صافی صفای تو در جام اصفیا ای شاهد و شهید و شفیع و شِفای ما ما را طلوع طلعت تو بهترین عطا تا ماه تابناک رخت در جهان دمید از جلوۀ تو نور به هفت آسمان رسید روح حیات در تن این خاکدان تویی ما آفریدگان همه جسمیم و جان تویی مهر زمین و روشنی آسمان تویی دریای علم و معرفت بی‌کران تویی خون امید در شریان جهان تویی بوی خوش بهار به فصل خزان تویی خاک کویر از قدمت لاله‌زار شد با یک گل جمال تو عالم بهار شد ای که حبیب اول تو ذات کبریاست محبوب خالقی تو و محبوب تو خداست دین تو مهر و سنت تو وحدت و صفاست حقا که خاک کوی تو سرچشمۀ بقاست هرکس که دردمند تو شد ایمن از بلاست جایی که عبد توست علی، جای ما کجاست؟! عشاق تو خدیجه و زهرا و حیدرند حور و ملک به پای تو از خاک کمترند در قلب نازنین تو جز عشق دوست، نه روی لب تو نقش به‌جز نام اوست؟ نه در خلوت تو غیر همین گفت‌وگوست؟ نه جز عشق روی او به دلت های‌وهوست؟ نه ما را به‌جز محبت تو آبروست؟ نه غیر از شفاعت تو به دل آرزوست؟ نه در این جهان غمزده راهی به‌جز تو نیست ما را به روز حشر پناهی به‌جز تو نیست دل مرده بود و از دم لطف تو جان گرفت جان خسته بود و با نفس تو توان گرفت هر بلبلی به وصف جمالت زبان گرفت "حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت" از پرتوت که سیطره بر لامکان گرفت "خورشید شعله‌ای است که در آسمان گرفت" تابنده بود نور جمال تو از ازل ای خندۀ ملیح تو اَحلی مِن العَسل پیش از طلوع روی تو شب پادشاه بود روز بشر به ظلمت شام سیاه بود اندیشه و دعا و یقین بی‌پناه بود مهر و امید و عاطفه بی تکیه‌گاه بود اوضاع جهل و کین و ستم روبه‌راه بود عشق پدر به خندۀ دختر گناه بود تو آمدی و لشکر ظلمت عزا گرفت بازار نور و معرفت و عشق پا گرفت تو آمدی که سینۀ ما را حرا کنی دل را پر از محبت و نور خدا کنی از بند ظلم و جور، زمین را رها کنی مُلک وجود را حرم کبریا کنی ما را به درد عشق خودت مبتلا کنی دل‌های خسته را به نگاهی دوا کنی ای طاعت تو مایۀ ایمان مؤمنان قرآن تو شِفای دل و جان مؤمنان وقتی هنوز خلقت آدم نداشت خشت کلک قضا به لوح قدر از تو می‌نوشت ای قهر و مهر تو سند دوزخ و بهشت با آب مهر تو گِل ما را خدا سرشت ما را نوشت عاشق تو دست سرنوشت کس بی ولای آل تو خیری نکرد کِشت خورشید آسمان و زمین شد جمال تو ما بندۀ توییم و ثناگوی آل تو ما را طفیل هستی تو آفریده‌اند نقش تو را به لوح دل ما کشیده‌اند آنان که در الست جمال تو دیده‌اند جام بلای عشق تو را سرکشیده‌اند یارانت از تحیّر کثرت رهیده‌اند چون از خُم تو بادۀ وحدت چشیده‌اند ما اهل وحدتیم که امر امام ماست وحدت نه یک شعار، که رسم و مرام ماست ✍️ ، مهر ۱۴۰۰ 🎋
هدایت شده از شعر و ادب و هنر
🍃 میلاد رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله امشب شب مبارک احیای انبیاست زیرا شبِ ولادت آقای انبیاست در یک وجود، جلوه کند عالم وجود در یک جمال، صورت زیبای انبیاست عید بزرگ جان جهان و جهانِ جان عید خدا و سیّد و مولای انبیاست دوران غربت بشریت سرآمده یعنی شب ولادت پیغمبر آمده امشب خدا به اهل زمین، آسمان دهد ملک وجود را شرف جاودان دهد امشب خدا جمال دلارای خویش را با روی دلربای محمد نشان دهد با پرتو جمال منیر رسول خویش تا صبح حشر، نور به چشم جهان دهد جان در طبق نهید که میلاد احمد است اعلان کنید بر همه: عیدِ محمد است امشب خدات رشکِ قمر داد آمنه با حسن خویش بر تو پسر داد آمنه نُه ماه انتظار کشیدی به شوق او تا نخل آرزوی تو بر داد آمنه فرزند تو گرامی و نامش محمد است این مژده را خدات خبر داد آمنه اینک تو را ولادت احمد مبارک است بر احمد تو نام محمد مبارک است ای آمنه، محمدِ تو، مظهر خداست رخسار کبریاییِ او منظرِ خداست همچون کتاب وحی بگیرش به روی دست سر تا قدم ببوش که پیغمبر خداست تا روز حشر بر همه پیغمبری کند گفتار وحی او، سخن آخرِ خداست آیینۀ تمام‌نُمای خداست این پس آمده است و پیش‌تر از انبیاست این ای آمنه، محمدت از انبیا، سر است این بر همه پیامبران هم پیمبر است قرآن او ـ که وحی الهی است ـ شاهد است این از پیمبران اولوالعظم، برتر است قدر و کمال و شأن و جلال و مقام او حتی در انبیای سلف، فوق باور است این طفل نه، که قافله‌سالارِ انبیاست آگاه باش هر نفسش، وحی کبریاست ای کعبه پیش پای محمد قیام کن دورش طواف آور و کسب مقام کن غار حرا به شوق وی آغوش برگشا مانند کوه‌ها به محمد سلام کن ای شهر مکه عید محمد مبارکت از سیّد پیامبران احترام کن دوران کفر و ظلم و ضلالت، سر آمده نامش بلند باد که پیغمبر آمده میلاد احمد عید خداوندِ سرمد است عالم ز مقدمش همه خلدِ مخلد است از ربِّ کعبه در حرم کعبه حکم شد بت‌ها ادب کنید که میلاد احمد است دوران بردگی و اسارت تمام شد ای دختران زنده‌به‌گور، این محمد است بت‌ها ندا دهند به آوازۀ جلی صلّ علی محمّد و صل علی علی این یاور تمامِ ضعیفان عالم است این منجی همیشۀ اولاد آدم است این رهنمای گمشدگان تا قیام حشر این شمعِ جمع خلق، رسول مکرم است این روی انبیای الهی به جسم پاک این پای تا به سر همه روح مجسم است این طفل نه که صاحب تنزیل بوده است شاگرد او معلم جبرییل بوده است وقتی خدا به خلقت کونین داشت دست ساقی انبیاست ز پیمانۀ الست این با خدای عزوجل بود هم‌سخن روزی که صبحی و شب روزی نبوده است پیش از رسل رسول خدا بود و بود و بود بعد از رسل رسول خدا هست و هست و هست آدم هنوز آب و گلش بود در عدم او بود او پیامبر خالق قدم تو تا قیام حشر چراغ هدایتی با هر کلام صاحب اعجاز و آیتی تو تا ابد پیامبران را پیمبری بر فرد فرد صاحب حکم و ولایتی در بین انبیا و امم این شعار ماست ما امت توییم محمد عنایتی "میثم" مدیحه‌خوان تو بوده است و آل تو هرچند نیست در خور قدر و جلال تو 🎋
هدایت شده از شعر و ادب و هنر
🍃 مدح رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ای عرش زمین‌بوست، ای چرخ زمین‌گیرت ای دست قضا دائم در پنجۀ تقدیرت هم پای رسل بسته در حلقۀ زنجیرت هم قلب ملک روشن در مکتب تنویرت پاکان دو عالمْ پاک از آیۀ تطهیرت حسن ازلی پیدا بر خَلق ز تصویرت در روی تو می‌بینم مهر رخ سرمد را در وصف تو می‌خوانم "ما کانَ محمد" را خورشید اگر وام از رخسار تو نستاند تا حشر ز بی‌نوری بر کام افق ماند جبریل امین خود را محتاج تو می‌داند بر خیل ملک دائم اوصاف تو را خواند حق عالم خلقت را بر گرد تو گرداند حیدر دُر مدح از لب بر پای تو افشاند باآنکه بود مولا مخلوق دو عالم را فرمود که من عبدم پیغمبر اکرم را ای روح قدس را بال از طایر اقبالت آیات کتاب‌ُالله در حسن و خط و خالت این هفت فلک خشتی از پایۀ اجلالت خادم شده جبریلت سائل شده میکالت حوران جهان یک‌یک مرغان سبک‌بالت شیطان طمع رحمت دارد ز تو و آلت احسان ز کفت بارد، رحمت ز دمت خیزد روح از نفست جوشد فیض از سخنت ریزد طوفان شده رام نوح از یمن ولای تو بشکافته دریا را موسی به عصای تو بر چرخ چهارم شد عیسی به هوای تو از چاه برون آمد یوسف به دعای تو داوود زبورش را خوانده به نوای تو یونس به دل ماهی مشغول ثنای تو داور به تو می‌بالد قرآن به تو می‌نازد زهرا به تو دل داده حیدر به تو می‌نازد ای گرگ ز صحراها آورده سلامت را ای شیر ژیان برده بر دوش غلامت را دشمن همه‌جا دیده احسان مدامت را جبریل ثنا گوید مرغ لب بامت را قرآن به جبین بسته زیبایی نامت را لبخندزنان کوثر بوسد لب جامت را ای فهم رسل کوته از اوج جلال تو گل‌بوسۀ صد یوسف بر روی بلال تو ای خیل رسل را دست بر دامن آل تو ای چار کتاب‌ُالله اوصاف کمال تو سیل همه رحمت‌ها جاری ز جبال تو با وحی کند پرواز معراج خیال تو مخلوق نه بل خالق مشتاق جمال تو ره بسته شود بر صبح بی صوت بلال تو فرماندۀ افلاکی ماه کرۀ خاکی چون ذات خدا پاکی ممدوح به لولاکی بر سینۀ اسلامت صد درد نهانی بین پیوسته به تن زخمش از کفر جهانی بین آن باغ که پروردی باز آی و خزانی بین هم درد نهان بنگر هم ظلم عیانی بین گرگان جهان‌خواری در سلک شبانی بین فریاد درون بر چرخ از عالی و دانی بین بر امت مظلومت ای دین ز دمت زنده تا خصم شود حاکم صد تفرقه افکنده تا چند ستمکاری از دشمن دون آید؟ ظلم و ستم و بیداد از خصم زبون آید؟ وز دیدۀ این امت اشک آید و خون آید بر فرق خردمندان شمشیر جنون آید از سینۀ اهل درد فریاد درون آید ای کاش دگر مهدی از پرده برون آید پیوسته چو مظلومان "میثم" به دعا کوشد تا رخت فرج را حق بر قامت او پوشد 🎋
هدایت شده از شعر و ادب و هنر
🍃 مدح حضرت امام جعفر صادق سلام‌الله‌علیه ای كوی تو، كعبۀ خلایق‏ طالع ز رخ تو، صبح صادق ای پایۀ منبرت فراتر از کرسی هفت چرخ اختر تا نام ز ماه و مهر بوده است خاک در تو سپهر بوده است گفته‏ است خرد، بس آفرینت صدها چو "هشام"، خوشه‌چینت گردش ز فلک، اشاره از تو استاد خرد، "زُراره" از تو چون "مؤمن طاق" از تو آموخت‏ لب بر لب هرچه مدعی دوخت اندیشه هرآنچه بود مُجْمل‏ بشنید مفصّل از "مُفَضّل" گر طالع "بخْتری" خجسته‏ است‏ در حلقۀ درس تو نشسته ا‏ست‏ كی مكتب تو، نظیر دارد؟ صدها چو "ابوبصیر" دارد تا مشعل علم، "جابر" افروخت‏ بس نكته، خرد كه از وی آموخت‏ شد شهره به دهر، مذهب تو "حمران" و "اَبان" و مكتب تو فانی نه، كه جاودانه‌ای تو دریایی و بیكرانه‏‌ای تو ای مذهب تو شهیدپرور ای مکتب تو "مفید"پرور 🎋
هُوَالشَهید🌿 شهید مصطفے صدرزاده: سخنان مقام معظم رهبرے را گوش کنید؛ قلبـــــ شما را بیدار مےڪند و راه درستـــــ را نشانتان مے دهد. قسمتی از وصیتـــــ نامه سلام 🌹🍃🌹🍃 ✍️بیداری ملت  @bidariymelat
سرباز ولایت: ☀️شرح حدیث اخلاق توسط رهبر انقلاب ☀️از جدل بیهوده و و عیب‌جویی و طعنه‌زنی پرهیز کنیم 🔹يا اَباذَرٍّ! لا تَكُن‏ عَيّاباً وَ لا مَدّاحاً وَ لا طَعّاناً وَ لا مُمارياً. پیامبر (ص) به اباذر فرمود: ای اباذر! عیب‌جوی این و آن نباش! که مدام انسان این و آن را تعییب کند، عیب این را بگیرد، عیب آن را بگیرد، عیب آن [دیگری] را بگیرد عیّاب یعنی کثیرالتّعییب؛ بعضی‌ها این جور هستند دیگر؛ مرتّباً در فکر این هستند که یک عیبی از کسی پیدا کنند و آن را ذکر کنند... 🔹️ نقطه‌ی مقابلش هم این است: مدّاحِ این و آن نباش! همین طور مدام تعریفهای زیادی، بیش ‌از حد؛ این هم مَنهی (نهش شده) است در این روایت. مدح زیادی هم همین جور است، حالا یک وقت انسان منصفانه در مقامی که لازم است تمجیدی از کسی میکند امّا اینکه همین طور مدام مدح یکی را بکند یا مدح همه را بکند یا مبالغه‌آمیز درباره‌ی کسی حرف بزند و مدح بکند، ممنوع است؛ بخصوص مدح صاحبان قدرت و ثروت که عیب آن و زشتی آن خیلی بیشتر هم هست. 🔹️ طعنه‌زن به این و آن [نباش]. طعنه‌زنی غیر از عیب‌جویی است. کارهای افراد را طعنه میزند، یک چیزی را در یک کسی مستمسک قرار میدهد. می‌بینیم دیگر این روزها طعنه زدن به این و آن متأسّفانه رایج است بخصوص در این مطبوعات و روزنامه‌ها و مانند اینها. یک کسی یک حرفی زده که مثلاً یک‌ خرده‌ای به نظر مبالغه‌آمیز می‌آید؛ این را به یک شکلی، [مثلاً] مسخره‌آمیز تیتر کنند در روزنامه و بزرگ کنند.و اهل جدل هم نباش. 🔹️ «ممارات» یعنی مجادله کردن، مباحثه‌های بیخودی؛ سر یک چیزی کوچکی یا بحث علمی یا بحث غیر علمی مدام سر و کله زدن و مدام بحث کردن و مدام استدلال کردن و مانند اینها. خب همه‌ی حرفهای دنیا را میشود یک دلیلی برایش ذکر کرد، و بر همه‌ی دلیلهای دنیا هم میشود یک اشکالی ــ وارد یا ناوارد ــ وارد کرد؛ این [یکی] به آن اشکال کند، آن به این اشکال کند؛ تمام‌شدنی نیست. ۱۳۸۵/۵/۱۵ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii
هدایت شده از  مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️خاطره‌ی شنیدنی حامد شاکردوست قاری محبوب، از دیدار خصوصی با امام خامنه‌ای، در برنامه ی زنده @Masafe_akhar
ی ناپذیر و ! تنها مسیر ی ماست! هرچه خدا بخواهد همان گونه می شود..