eitaa logo
بندگی و زندگی🌱 bandegizendegi@
484 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.2هزار ویدیو
125 فایل
پاتوق والدین و همه اونایی که برای تغییر، رشد و تحول جامعه از خودشون شروع میکنن☑️ مادر۳ فرزند|دکتری فلسفه تعلیم و تربیت|مدرس و مشاور تربیتی اینجا باهام حرف بزن 👈🏻 @dr_aghaei ویراستی https://virasty.com/n_nafas 🌐لینک کانال eitaa.com/bandegizendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنه که ترتیب تصاویری که براتون گذاشتم👆 کاملا هدفمند هست😉☺️ و البته در مدل رسانه محور کانال دقیقا معکوس این حالتِ درست ، داره نشون داده میشه💡 eitaa.com/bandegizendegi علی یارتون🍏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به همه مامانای مهربون☘ به مناسبت مادرانگی های هر روز مادرانگی هایی که تعطیلات ندارد 😉☺️ eitaa.com/bandegizendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈باورتون میشه اپلیکیشن‌هایی که به راحتی نصب می‌کنید تا این حد به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند؟ https://eitaa.com/bandegizendegi
نمایشگاه مجازی کتاب چند روزی هست که راه افتاده و با تخفیف خوبی کتاب رو با پست رایگان دست شما میرسونه👌 فرصت رو از دست ندید و حداقل چنتا کتاب خوب و مفید رو تهیه کنید و رشد کنید 📚 🔗 لینک نمایشگاه https://book.icfi.ir/ 👌از قسمت جستجوی سریع و جستجوی پیشرفته میتونید به صورت موضوعی جستجو کنید🌟
اولین کتابی است که به شما می‌گوید از چرخش در مدار زندگی فرزندانتان دست بردارید و برخود متمرکز شوید. آیا مشکل این است که بیش از اندازه بر فرزندانمان متمرکز شده‌ایم؟ دقیقاً! کتاب تربیت بدون فریاد راهی برای بازنشاندن والد و فرزند در جایگاه راستین خود در خانواده است. 📚📚📚📚 همه والدین اینقدر درباره آینده فرزندانشان نگران هستند که خودخوری کرده و آن قدر بر آنها متمرکز می‌شوند که متوجه نمی‌شوند که این نگرانی بر آنها غلبه کرده و آنها را به واکنش‌های نسنجیده آنی وامیدارد. تربیت بدون فریاد به فرونشان واکنش‌های احساسی در مقابل این گرانی می‌پردازد. آن را “بدون فریاد” نامیده‌ایم چون فریاد کشیدن شایع‌ترین واکنش والدین است و واکنشهای دیگری مثل فاصله گرفتن، قطع ارتباط با موقعیت مورد نظر یا جبران کردن و تاوان بیش از اندازه دادن و عده‌ای هم بالاخره میدان را خالی کرده و تسلیم می‌شوند تمام این واکشنها روشهای گوناگون “فریاد کشیدن” است؛ روشهای بی‌اثری که سعی داریم برای ایجاد رابطه‌ای ایده‌آل به کار گیریم! اما جای ناامیدی نیست چون راه بهتری هم وجود دارد. https://eitaa.com/bandegizendegi
این کتاب عالی و درجه یک هست 👌 📚📚📚 روشهای ساده اما کاربردی فراست در این کتاب ، راهکار درک و حل تمامی مشکلات مربوط به کودکان (غذا خوردن، حمام رفتن، زمان خواب، شب ادراری، انجام تکالیف، رقابت های حسادت آمیز، رفتارهای پرخاشگرانه و بسیاری چیزهای دیگر) را برای والدین فراهم می آورد. در زمانه ای که پدرها و مادرها با انواع و اقسام مشکلات روزافزون رو به رو هستند و خیلی از اوقات مجبورند به فرمان های کودکان شان گوش فرا دهند، کتاب مادر کافی با ارائه ی راهکارهایی پایه ای و رفتارشناسانه می تواند نظم و هماهنگی را به خانه ی مخاطبین خود بازگرداند. https://eitaa.com/bandegizendegi
واقعا کتاب کاربردی و کوچیک و جمع و جور و ساده ای هست 👌👌👌👌 بحث مهم هست که از بدو تولد شروع میشه و لازم تون میشه اثر دکتر مهکام💡 توصیه میکنم حتما بخونید 📚📚📚 https://eitaa.com/bandegizendegi
📚📚📚📚 به لحاظ تربیتی واقعا کتاب خوب با زبان و قلم ساده هست و عالیه👌 به قلم خانم ادیب عزیز دلم🌟 توصیه میکنم حتما بخونید 📚📚📚 https://eitaa.com/bandegizendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پست متنی رو حتما بخونید💡
بندگی و زندگی🌱 bandegizendegi@
پست متنی رو حتما بخونید💡
درباره ورود به بعد از سالها کشمکش بالاخره خانم ها در ورزشگاه حاضر شدند. این در حالی بود که در آستانه برگزاری این مسابقه برخی از علما مخالفت خود را با چنین تصمیمی اعلام کردند. نفیا و اثباتا نظری ندارم. چه بسا به جهت اجتماعی خوشحالم که مسیر حضور در ورزشگاه برای خانم ها باز شده است. اما آیا شبهه شرعی آن حل شده است؟ سوال اینست که در چه فرآیندی این تصمیم اتخاذ شده است؟ چه شد؟ چه اتفاقی افتاد؟ کدام مساله شرعی در سالهای گذشته مانع بود و چطور و در چه مکانیزمی رفع شد؟ چرا زودتر انجام نشد؟ آیا فشار نهادهای بین المللی موثر بوده است یا موانع حضور به نحو فنی برطرف شده است یا چه؟ شفافیت در این حوزه اساسا ضرورت دارد یا خیر؟ الان مردم سوال نمی کنند که چرا این تصمیم پیشتر اتخاذ نشد که هزینه های آن کاهش پیدا کند؟ واقعیت این است که پرسش ها مختصری جدی تر و عمیق تر از موارد فوق است. مرور کنیم. اگر مساله به این سادگی قابل تعیین تکلیف است چرا بقیه مسائل مشابه ومورد اختلاف تعیین تکلیف نمی شود؟ مثلا جزئیات حجاب. یا موسیقی. بالاخره نسبت جمهوری اسلامی با مسائل جدید حوزه موسیقی و لوازمش به چه نحوی است؟ برخی موضوعات اقتصادی مثل فروش اوراق قرضه خارجی حکمش چیست؟ تکلیف ماهیت پول و وضعیت نهایی بهره و ربا در نظام بانکداری به چه صورت است؟ به این فهرست دهها مورد دیگر می شود اضافه کرد. اما صورت مساله چیست؟ واقعیت اینست که این ابهامات را می توان اجرایی یا از حیث قانون گذاری و غیره توضیح داد. اما مساله یک گام فراتر است. ❓سوال اصلی این است که 👈جمهوری اسلامی در حوزه اجتهاد متناسب با زمان و مکان برمبنای فقه مشهور شیعه چه عملکردی داشته است؟ بحث سر این است که 👈 تکلیف شرعی پدیده های مدرنی که ظاهرا نسبتی با دین ندارند و یا موضوعاتی که هر روز می کنند، چه می شود؟ مسائلی که باور مردم نسبت بدان تغییر کرده است و با معروفی که امروز به هر دلیل منکر شده و منکری که معروف شده است چه برخوردی باید کرد؟ امروز سیره عقلا که در اصول فقهی ما پذیرفته شده است، در موضوعات جدید و محتوای مدرن چه کارکردی دارد و چه جهتی ساخته است؟ تردیدی نیست که امروزه به جهت سرعت تغییر در حوزه های مختلف فنی و نهادی و پدیده های مدرن، ضرورت اجتهاد پویا و بهنگام بیش از گذشته احساس می شود. با این توضیح سوال اساسی اینست که ❓کدام نهاد در جمهوری اسلامی به این موضوع توجه دارد؟ https://eitaa.com/bandegizendegi 👈اصل دوم بر تاکید کرده است. متولی این بخش در نظام اسلامی کدام نهاد است؟ کدام فرد یا گروه است؟ از چه کسی باید مطالبه کرد یا توضیح خواست؟ آیا مسائل با تغییر رئیس جمهور باید حل و فصل شود؟ طبیعی است که اینطور نبوده است که طی این سالها به این موضوع بی توجه باشیم؛ اما مساله اینست که عمدتا اجتهاد پویا منحصر شده است به ضرورت های حکمرانی و گره های قانونی یا اجرایی. این مسیر ممکن است تلقی را ایجاد کند که 💢فشار برخی نهادهای داخلی و خارجی باعث تغییر رویه ها شده است نه اجتهاد پویا. 👈مساله اینست که اگر این گره های ساختاری و بن بست اجرایی شکل نمی گرفت، آیا بازهم تغییرات اجتماعی رامی پذیرفتیم؟ یکی از شاخص های مهم در ارزیابی گزاره های دینی، کارامدی است. بی اعتنایی به به روز، باعث شده است گناه ناکارآمدی امروز بر دوش اسلام قرار بگیرد⚠️ 👈این درحالی است که انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه ما همواره مقابل جمود و تحجر ایستادگی کردند. با این همه کجا و کدام نهاد به این موضوع بااهمیت فکر می کند؟ به تعبیر شهید اگر اسلام و روحانیت به نیازهای به روز مردم فکر نکنند، مردم سمت "قبله های نوظهور" می چرخند. (بحثی در باره مرجعیت و روحانیت، ص197) 🚦سوال ایسنت که این مسایل مستحدثه حکومتی را کجا تعیین تکلیف می کند؟ این جنبه عینی فقه کجاست؟ امروز جای اجتهاد پویا را حکم حکومتی گرفته است. آیا این روش درست است؟ امروز حیات جمعی مردم نیازمند حضور دین سرصحنه است. حضرت خطاب به فقهای شورای نگهبان فرمود:باید تمام سعی خودتان را بنمایید که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خمهای اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی، متهم به عدم قدرت اداره جهان نگردد)صحیفه نور، ج21، ص218). در منشور برادری دهها مورد و مصداق از جمله مباحث مربوط به محیط زیست و مالکیت و غیره را لیست می کنند و توضیح می دهند که فقهای ما باید برای این حوزه در چارچوب اجتهاد پویا فکری کنند. سوال اصلی اینست که این مهم امروز کجا انجام می شود؟ اساسا ارتباط ساختاری فقها و حوزه های علمیه با حکومت به چه نحوی است؟ بیم آن وجود دارد که این قاعده مترقی جمهوری اسلامی در زمان خودش اتخاذ نشود و اصلاح و تغییر قوانین در شرایط گره های اجرایی و ساختاری، عقب نشینی برداشت شود. @mahdian_mohsen https://eitaa.com/bandegizendegi