eitaa logo
بانگِ نای(محمّد حیدری رنانی)
310 دنبال‌کننده
992 عکس
209 ویدیو
25 فایل
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀ مجموعه ای از سخنرانی ها،نوشته ها و اندیشه هایِ حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری رنانی و در کنار آن،مطالبی از اندیشمندان،بزرگان و پیشوایان دینی که ما را در شکوفایی عقل و ایمان کمک می کنند کانال توسط ادمین اداره می شود. @bange_nay1
مشاهده در ایتا
دانلود
👈قسمت پایانی 🔶آیا حاکمیت، تضعیف قدرت ملی و انصراف هشدار دهنده ی مردم به ویژه نسل جدید از انتخابات را نقطه ی عطف اصلاح نهادهای انتصابی، بازگشت نهادهای انتخابی به اراده ی مردم و فرصت انتخابات ریاست جمهوری آتی را جبران مافات قرار خواهد داد؟ یا به عادت مألوف، آخرین رگه های امید به نهاد انتخابات برای توافق ملی را قطع خواهد کرد و ایران را از یک فرصت تاریخی دیگر محروم ساخته و خود را در برابر رفراندومی دیگر و فراتر از آن، بیگانگی فزاینده ی ملی با حاکمیت قرار خواهد داد؟ والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته "ابوالفضل فاتح" ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110
🔘 توصیه های امام رضا علیه السلام به اباصلت برای آخر ماه شعبان ✅اباصَلت هَروى روایت کرده است که در آخرین جمعه ماه شعبان خدمت حضرت امام رضا (علیه السّلام) رسیدم حضرت فرمودند: که اى اباصلت اکثَر ماه شعبان سپری شده و این جمعه آخر آن است پس جبران کن در آن چه از این ماه مانده است تقصیرهایى را که در ایّام گذشته این ماه کرده اى و به کارهایی بپرداز که برای تو نافع باشد و کارهای بیهوده را رها کن! زیاد دعا و استغفار کن و بسیار قرآن تلاوت نما . و از گناهان خود توبه کن تا وقتی ماه مبارک درآید خود را برای خدا خالص گردانیده باشى، و مگذار در گردن خود امانت و حق کسى را مگر آنکه ادا کنى و مگذار در دل خود کینه کسى را مگر آنکه بیرون کنى و مگذار گناهى را که مى کرده اى مگر آنکه ترک کنى و از خدا بترس و در پنهان و آشکار امور خود بر او توکّل کن که هر کسی بر خدا توکّل کند خدا او را بس است. و این دعا را در بقیّه این ماه بسیار تکرار کن : ( اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ) خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده اى در این قسمت باقیمانده از ماه ما را ببخش . به درستى که حقّ تعالى در این ماه، بنده هاى بسیاری را از آتش جهنّم به حرمت ماه مبارک رمضان آزاد مى گرداند. 📚عیون اخبار الرضا، جلد ۲، صفحه ۵۱ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🌷🌻🌺💐
🔴 خوشحالی اموات! ما نمی‌میریم روح ما زنده است وقتی شما سر قبر پدرتان می روید او آگاه می شود و دعایتان می کند. آنقدر خوشحال می شود که سر قبرش رفته اید. از آمدن یک مهمان خوب که به خانه تان می آید چطور خوشحال می شوید؟ میت وقتی سر قبرش می روید این طور خوشحال می شود.
آیت الله مجتهدی(ره) @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 ➖🕳🚼〽️
☀️عبادت متفکّرانه عبادتِ یک شخص متفکر؛ فکر کردن،نقد کردن و پرسش کردن است. شما همین که پا به این وادی می گذارید دیگر عبادتتان دعای کمیل خواندن نیست. نمی گوییم نخوانید اما عبادت اصلی هر کس آن کاری است که او را برای آن ساخته اند و باید آن کار را بکند غزالی می گوید بگذار مردم عوام مشغول عبادت های ظاهری باشند،روزه بگیرند،نماز بخوانند؛عیبی ندارد. برای آن ها بسیار خوب است اقلاً غیبت کسی را نمی کنند ولی این عبادت همه کس نیست. هر کس نوعی از عبادت دارد و باید عبادت خود را پیدا کند اهل فکر،عبادتشان فکر کردن،گره گشایی و نقد و پرسش است. مبادا انگیزه های دیندارانه مانع شود که شما فکر دینی را شجاعانه نقد کنید،مبادا فکر کنید با این کار خلاف رضای خداوند عمل می کنید.مبادا فکر کنید این راه شیطان است و ذوق ایمانی را از شما می ستاند؛ چنین نیست. با قصد قربت به پالایش فکر دینی،عمل دینی و نهادهای دینی همت بگمارید. @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 💎🦋💡🤔
ای صاحب الزمان بی تو اما عشق بی معناست می دانی؟ دست هایم تا ابد تنهاست می دانی؟ آسمانت را مگیر از من،که بعد از تو زیستن یک لحظه هم بی جاست می دانی؟ "تعجیل در فرج آقا صلوات" @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🤲 🤲 🤲 🤲
🔘روزه گرفتن سه روز آخر ماه شعبان امام صادق علیه السلام: مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْنِ ‌ هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و آن را به ماه رمضان وصل کند خداوند ثواب روزه دو ماه پی در پی را محسوب می کند. ‌ 📚 کتاب من لایحضره فقیه، جلد۲، صفحه۵۷ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110
✅آیا ظهور حضرت حجت، نزدیک است؟ ✍ ابوالفضل طریقه‌دار ۱. «همه قواعد ظهور رخ داده و سال ظهور نزدیک است. یک آمار بکش و نموداری روی تخته رسم کن، قدرت دشمن و شکست او را در مقابل ما در نظر بگیر، آن گاه می‌توانی سرانگشتی حساب کنی و وقت ظهور را درک کنی. خدا شاهده که ظهور، قابل پیش‌بینی است». مطالب فوق از آقای پناهیان است که در شب عاشورای سال۱۳۹۱ در بیت رهبری و در حضور ایشان گفت. ۲. مرحوم آیت‌الله ناصری اصفهانی هم در کلیپی از مرحوم آیت‌الله بهجت نقل می‌کند:« [ظهور نزدیک است، به طوری‌که] مسن‌ترها هم ظهور را درک می‌کنند».  اکنون حدود پانزده سال از فوت آیت‌الله بهجت می‌گذرد و ظهور اتفاق نیفتاد. ۳. آقای شادی فقیه در کتاب« احمدی‌نژاد و انقلاب پیش‌رو» می‌نویسد:« ظهور امام زمان بسیار نزدیک است، اصلا ظهور اتفاق افتاده و احمدی‌نژاد، یکی از رهبران ارتش امام زمان است». وی این کتاب را در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد به زبان عربی نوشت، با نام« احمدی‌نجاد و الثوره العالمیه المقبله». انتشارات دارالعلم، بیروت۲۰۰۶. ۴. « احمدی‌نژاد، همان شعیب‌بن‌صالح است و دهه هشتاد، دهه ظهور و قیام حضرت حجت است».  این مطلب از آقای دکتر سید حسین سجادی است  در کتاب« دهه هشتاد، دهه ظهور» انتشارات هاتف، مشهد. ۵. « ظهور صغری رخ داده و به‌زودی، ظهور کبری رخ خواهد داد ( ابطحی، ملاقات با امام زمان،ص۱۰) ۶. « ظهور امام مهدی(بسیار نزدیک است) و در ادامه حکومت مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای است».( حجت‌الاسلام میرحاجتی، امام جمعه موقت اهواز، مشرق نیوز، تیرماه ۱۳۸۰).  ایشان در ادامه، داستانی را از یک پیشگو در همین باره نقل می‌کند. ۷. در دوره قاجاریه نیز این ادعا بود که ظهور سلسله قاجاریه، نشانه نزدیکی ظهور قریب‌الوقوع حضرت حجت است. محمد علی باب، در همین دوره ادعای امامت کرد ۸. پانصد سال پیش وقتی دولت صفویه بر سر کار آمد، برخی عالمان آن روزگار، این دولت را متصل به قیام امام مهدی می‌دانستند. در زمان شاه تهماسب( دومین سلطان صفوی) یکی از علما به نام طوسی، با محاسبات نجومی و تطبیق بعضی روایات، رساله‌ای نوشت و با قاطعیت گفت: ظهور حضرت مهدی در روزگار همین شاه تهماسب رخ می‌دهد.( از شیخ صفی تا شاه صفی، ص۸۰). ۹. هشتصد سال پیش، یاقوت حموی، جغرافی‌دان مشهور نوشت:« در شهر کاشان، مردم هر روز، سپیده‌دم به بیرون شهر می‌روند و اسب زین کرده‌ای را هم با خود می‌آورند تا حضرت در صورت ظهور بر آن سوار شود». (معجم‌البلدان،ج۴،ص۲۹۷). ۱۰. در قرن ششم هجری، برخی از سربداران سبزوار نیز ظهور را بسیار نزدیک می‌دانستند، لذا هر روز در هوای گرگ‌و‌میش، اسب مجهزی را آماده می‌کردند و به تپه‌های اطراف شهر می‌رفتند تا وقتی امام ظهور کرد بر آن بنشیند.(اسمیت، خروج و عروج سربداران، ترجمه آژند،ص۹۱).   مطلب در این باره، فراوان است. اما معمولا منتظران معتدل، اعتقاد دارند که: حضرت ولی‌عصر، دوازدهمین پیشوای ما و ذخیره الهی است و دور یا نزدیک بودن ظهور ایشان را هیچ‌کس نمی‌داند و  اساسا دنبال کردن پندار نزدیک بودن ظهور، نتایج ناگواری دارد، چون اولا: اعتقاد مردم را به مهدویت، سست می‌کند. ثانیا: مسئولان کشور را به وادی پندار می‌‌برد. ثالثا: مدعیان مرتبط با ظهور، فراوان می‌شوند. @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🍀🌿🍃🌱
💎جلسه شرح و تفسیر کتاب گلستان سعدی(علیه الرحمه) 🎙بیانگر محترم: حجّت الاسلام والمسلمین استاد محمّد حیدری رنانی ⏰زمان: ایام ماه مبارک رمضان،شنبه ها-دوشنبه ها-چهارشنبه ها از ساعت «۵:٣٠» عصر 📍مکان: اصفهان-رهنان-خیابان شریف شرقی-کوچه شهید کبیری(شماره۶۴)-مسجد الرضا(ع) 📍کتابخانه و کانون فرهنگی قرآنی مسجد الرضا(ع) رهنان @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110
💠 لايَنبَغي لِلمُؤمِنِ أن يَجلِسَ مَجلِسا يُعصَى اللّه ُ فيهِ و لايَقدِرُ عَلى تَغييرِهِ؛ 🔆 امام صادق عليه‌السلام فرمودند: ❇️ شايسته نيست مومن در مجلسى بنشيند كه در آن گناه مى‌شود و او توانايى تغييردادن آن را ندارد. 📚 الكافى، جلد۲، صفحه۳۷۴ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🤖🧞‍♂🎼🎇
🤔پَرستِش فکر ➖پرستش فکرمان وقتی حاضر نباشیم، افکار خود را تغییر دهیم، داریم فکر پرستی می کنیم. علامت و اماره ی این فکر پرستی این است که حاضر نیستیم، فکر خود را به مواجهه با واقعیت ها یا افکار دیگری ببریم. علامت کسانی که نسبت به افکار خود شیفتگی ندارند این است که از مواجهه با هیچ واقعیتی هراس ندارند. و با هر واقعیتی مواجهه شوند آن را می پذیرند. همیشه می خواهند فکرشان را سایه وار به دنبال واقعیت ها بِدَوانند، نه این که واقعیت ها را به زور جبر به دنبال خود بکشانند. در برابر افکار دیگر هم همین طوراند. من اگر گفتم هر فکری مخالف فکر من است، بیاید. اگر برهانی که آن مدعا را تقویت می کند اَقوای از برهانی باشد که مدعای مرا تایید می کند، من بلافاصله آن مدعا را می پذیرم اما اگر دیدم که آن برهان اَقوی از برهانی که مدعای مرا تایید می کند نیست و اَضْعَف است، در این صورت بر فکر خودم می مانم تا وقتی که برهانی اَقوی بر مدعیات مخالف مدعای خود من اقامه نشده باشد. این است که قرآن دائماً می گوید: “ قُل هاتوُا بُرهانَکُم اِن کُنتُم صادقين “ یا “ قُل هاتُوا بُرهانَکم “ برهانتان را بیاورید. این بدین معناست که آنچه فیصَله بخش است، برهان است* 📚معنویت در نهج البلاغه،مصطفی ملکیان @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 💡🤔💥⚙