eitaa logo
بانگِ نای(محمّد حیدری رنانی)
311 دنبال‌کننده
992 عکس
209 ویدیو
25 فایل
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀ مجموعه ای از سخنرانی ها،نوشته ها و اندیشه هایِ حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری رنانی و در کنار آن،مطالبی از اندیشمندان،بزرگان و پیشوایان دینی که ما را در شکوفایی عقل و ایمان کمک می کنند کانال توسط ادمین اداره می شود. @bange_nay1
مشاهده در ایتا
دانلود
🚁 تحلیل های هلی کوپتری ... ✍علی قاینی ➖باید یک هلی کوپتر به کوه می خورد تا رئیس مجلس ما اعتراف کند که نفت را ۳۰ درصد ارزانتر به چین می فروشیم !   باید یک هلی کوپتر به کوه می خورد تا جلیلی اعتراف کند که عقب ماندگی های چند صد ساله داریم و قله توهمی بیش نیست !  باید هلی کوپتری به کوه می خورد تا سردار جوانی اعتراف کند که سه انتخابات گذشته نه تنها حماسه نبود بلکه زیبنده هم نبود ! باید هلی کوپتری به کوه بخورد تا به همگان ثابت شود که گشت ارشاد متولی ندارد و حتی حجاب بان های مترو از کف زمین سنگفرش شده ی ایستگاه های مترو سبز شده بودند ! باید هلی کوپتری به کوه بخورد که ناگهان دغدغه این بشود که باید افغانستان در افغانستان بماند ! چرا وقتی هلی کوپترِ دولت آزادانه در آسمان چرخ میزد و هیچ اتفاقی نیفتاده بود این تحلیل ها را نداشتید؟ محض رضای خدا با مردم رو راست باشید که مردم آنانی را که رو بازی می کنند را بسیار دوست می دارند ... 🆔 @bange_nay110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐سالروز تولد حضرت امام هادی علیه السلام مبارک باد. 🌸 امام هادی عليه السلام: من هانَت عَلَيْهِ نَفْسُهُ فَلا تَأْمَن شَرَّهُ از شرّ کسی که خودش را سبک شمارد ايمن مباش. 📚تحف العقول ، صفحه ۴٨٣ 🆔 @bange_nay110
✅هیئت‌های سیاسی و معضل پزشکیان ✍️محسن‌حسام مظاهری ➖منصور ارضی، مداح مشهور و بانفوذ پایتخت، را همه به مواضع سیاسی تند وتیزش می‌شناسند؛ مواضعی که درلابه‌لای مداحی و دعاخوانی بیان می‌کند. از جمله مجلس مشهور و پرمخاطب دعای عرفه در حسینیه‌ی صنف لباس‌فروش تهران که در دو سه دهه‌ی اخیر اظهارنظرهای تهاجمی و انتقادی با تعابیر اهانت‌آمیز ارضی در میانه‌ی دعا یکی از اجزای ثابت آن بوده است. در فهرست کسانی که مورد تعریض ارضی در مداحی‌هایش بوده‌اند، نام‌ شخصیت‌های بسیاری از جریان‌های سیاسی مختلف (عمدتاً اصلاح‌طلبان) وجود دارد؛ ازجمله: هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، سیدمحمد خاتمی، حسن روحانی، عطاءالله مهاجرانی، هاشم آقاجری، فائزه هاشمی، سیدمحمدعلی ابطحی، رحیم مشایی، عماد افروغ، محمدباقر قالیباف، ‌عبدالله نوری و محمود احمدی‌نژاد. حتی مرجع تقلیدی مثل آقای مکارم شیرازی و یا فضانوردی مثل انوشه انصاری نیز از گزند تعریضات ارضی در امان نمانده‌اند. یک نمونه‌ی مشهور، سخنان ارضی علیه قالیباف در 29 آذر 1386 در همین مجلس دعای عرفه بود که وی را به عمر سعد تشبیه کرده و با اشاره به گفتگوی امام حسین و عمر سعد در شب عاشورا گفته بود حالا که وی به گندم ری ریاست‌جمهوری نرسیده، به جوی شهرداری راضی است. این مواضع البته مربوط به هجده‌سال پیش است و امروز ارضی و بسیاری از مداحان و وعاظ سیاسی روابط حسنه‌ای با همانی که روزی «عمرسعد زمان»اش خوانده بود،‌ دارند و در انتخابات از وی حمایت می‌کنند. در روزهای اخیر هم سخنان غلو‌ آمیز ارضی درباره‌ی سیدابراهیم رییسی و تشبیه وی به امام‌حسین و دیگر اهل بیت و نیز انتشار کلیپی که در آن وی قاسم سلیمانی را مشاور حضرت زهرا دانسته، انتقاداتی را محافل مذهبی سنتی برانگیخت. تازه‌ترین موضع‌گیری سیاسی ارضی، حمله به مسعود پزشکیان و «دیوانه»‌خواندنِ این نامزد ریاست‌جمهوری در واکنش به مخالفت پزشکیان با «طرح نور» (گشت ارشاد)‌ است، در مراسم دعای عرفه‌ی چند روز پیش. معمولاً تعریضات ارضی از جانب مخاطبانش بدون پاسخ می‌ماند (از طنز ماجرا از معدود مواردی که سخنان وی بی‌پاسخ نماند، شکایت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در دوره‌ی دوم احمدی‌نژاد بود؛ کسی که تا چند سال قبلش ارضی از حامیان و مبلغان سینه‌چاک و اعضای تیم همراه وی در سفرهای استانی بود.) به فاصله‌ی چند ساعت پس از سخنان دیروز، پزشکیان با انتشار توییتی به حمله‌ی ارضی پاسخ داد و تفاوت خود را با دیگر قربانیان حملات ارضی به رخ کشید. در این توییت، پزشکیان با خطاب برادرانه به مداح مشهور، ضمن تأکید مجدد بر مخالفتش با طرح برخورد با بی‌حجابی نوشت: «من بیان چنین حرفی را از منبر هیئت به دور می‌دانم؛ تا بوده هیئت امام‌حسین جایگاه دفاع از مظلوم بوده نه حمایت از اشتباهات! من اگر دیوانه هم باشم، دیوانه‌ی مردمم، نه دیوانه‌ی قدرت». معضلی که ارضی و باند مداحان و منبریان سیاسی همراه وی در مواجهه با پزشکیان دارند، اینست که برخلاف کلیشه‌ی قبلی «دشمن اصلاح‌طلب»  نمی‌توانند به آسانی شمایل شمر و یزید از وی بسازند و به او اتهاماتی از قبیل «‌دین‌ستیزی»، «فساد مالی»، «اشرافی‌گری» و «ضدیت با نظام» بزنند. مضافاً که نشانه‌هایی از گرایش بخش‌هایی از بدنه‌ی مذهبی (از جوانان عدالتخواه تا سنت‌گرایانی که میانه‌ای با جریان مذهبی حاکم ندارند) در انتخابات پیش رو به پزشکیان دیده می‌شود. همین امر، درصورتی که پزشکیان پیروز انتخابات باشد، مناسبات هیئت‌ها، مداحان و وعاظ سیاسی ـ که عادت دارند همه‌چیز را در دوقطبی امام‌حسین/یزید و حق/باطل تحلیل کنند ـ با رییس‌جمهور و دولت آینده را پیچیده‌تر خواهد ساخت. 🆔 @bange_nay110
14.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزیزان تا عید غدیر خم فرصت کمی مانده ... همه آدم ها، شایسته یک زندگی خوب هستند، بیا و به تقسیم این موهبت، کمک کن. شماره کارت قرارگاه جهادی شهید تورجی زاده رهنان 5892107046410208 5892108800412190 6037997482624112 منتظر حضور سبزتان هستیم جهاد ادامه دارد ... 📱شماره تماس جهت اطلاعات بیشتر: 09132160159 حجت الاسلام آقای مرتضی جواهری 🌺یا علی مدد* https://eitaa.com/Torajezadeh 🆔 @bange_nay110
👈ترسیم زیبای‌ سهراب سپهری از حضورش در مجلس ترحیم خودش: 📝سهراب سپهری ♈بعد مرگم شده بود... آمدم مجلس ترحیم خودم ، همه را می دیدم همه آن ها که نمی‌دانستم عشق من در دلشان ناپیداست ♈واعظ از من می‌گفت... از نجابت‌هایم، از همه‌ی خوبی ها و به خانم‌ها گفت : اندکی آهسته تا که مجلس بشود سنگین‌تر... راستی این همه اقوام و رفیق !!؟؟ من خجل از همه‌شان ! من که یک عمر گمان می‌کردم تنهایم و نمی‌دانستم من به اندازه یک مسجد پر از آدم ، دوستانی دارم ♈همه شان آمده‌اند! چه عزادار و غمین... من نشستم به کنار همه شان وه چه حالی بودم ، همه از خوبی من می‌گفتند حسرت رفتن ناهنگامم ، خاطراتی از من که پس از رفتن من ساخته‌اند از رفاقت‌هایم ... از صمیمیت دوران حیات یک نفر گفت: چه انسان شریفی بودم دیگری گفت فلک گلچین است ♈یک نفر هم می‌گفت : "من و او وه چه صمیمی بودیم" !! و عجیب است مرا ، او سه سال است که با من قهر است... !! ♈یک نفر ظرف گلابی آورد و کتاب قرآن که بخوانند کتاب و ثوابش برسانند به من گرچه برداشت رفیق ، لای آن باز نکرد  ... و ثوابی که نیامد بر من ♈آن که صدبار به پشت سر من غیبت کرد آمد آن گوشه نشست ... من کنارش رفتم اشک در چشم ، عزادار و غمین ، خوبی‌ام را می‌گفت چه غریب است مرا ... ! ♈آن ملک آمد باز... آن عزیزی که به او گفتم من: « فرصتی می‌خواهم » خبرآورد مرا: « می‌شود برگردی... مدتی باشی ، در جمع عزیزان خودت... نوبت بعد ، تو را خواهم برد... ♈روح من رفت کنار منبر... و چه آرام به واعظ فهماند: اگر این جمع مرا می‌خواهند، فرصتی هست مرا... می‌شود برگردم... ♈من نمی‌دانستم این همه قلب مرا می‌خواهند ! باعث این همه غم خواهم شد روح من طاقت این موج پر از گریه ندارد هرگز... زنده خواهم شد باز واعظ آهسته بگفت : « معذرت می‌خواهم خبری تازه رسیده‌ست مرا گوئیا شادروان مرحوم ، زنده هستند هنوز » ! خانمی جیغ کشید و غش کرد و عزیزی به شتاب ، مضطرب ، رفت که رفت... یک نفر گفت: « که تکلیف مرا روشن کن اگر او مُرد، خبر فرمایید سوگواری بکنیم ! » ♈عهد ما نیست به دیدار کسی، کو زنده است دل او شاد کنیم کار ما شادی مرحومان است !!! واعظ آمد پایین... مجلس از دوست تهی گشت عجیب ! صحبت زنده شدن چون گردید ، ذکر خوبی‌هایم همه بر لب خشکید... ♈ملک از من پرسید: « پاسخت چیست ؟ بگو ! تو کنون می‌آیی !؟ یا بدین جمع رفیقان خودت می‌مانی!!؟؟ » ♈چه سوال سختی ! بودن و رفتن من در گرو پاسخ آن... زنده باشم بی‌دوست ؟ مرده باشم با دوست ؟ زنده باشم تنها !؟ مرده در جمع رفیقان، عزیز!؟ من که در حیرتم از کرده‌ی این مردم نیز...!!! ♈کاش باور بکنیم کاش بیدار شویم خوب اندیشه کنیم معنی واقعی آمدن و رفتن چیست ؟ ای کاش دلی شاد کنیم تا زمانی که هنوز زنده اندر برِ ماست... 🆔 @bange_nay110
پزشکیان خطاب به زاکانی: تا آخر در رقابت میمانی دیگر؟ زاکانی: حتماً میمانم و نمیگذارم شما رئیس جمهور شوید. پزشکیان: این جمله ای که گفتی نمیذارم رییس جمهور شوی یا جای خدا نشسته ای یا جای مردم. این مردم هستند که باید قضاوت کنند و رای بدهند. آنچه مسلم است زاکانی رای نمی آورد. 🆔 @bange_nay110
عجیب است که برخی از کاندیداها هنوز با بدیهیات جامعه ارتباطی ندارند، به قول عموم مردم این آقایان در کدام عالم زندگی می کنند؟ خرید نمی کنند؟ قاضی زاده خطاب به مردم می گوید: وضع معیشت شما سال ۱۴۰۰ به بعد در دولت رییسی بهتر شد یا در دولت روحانی؟ حواسش نیست مواد غذایی در دولت مرحوم رئیسی بیش از ۱۰۰٪ رشد داشته😧😧 🆔 @bange_nay110
پورمحمدی افشا کرد که جلیلی سال ۹۵ به او گفته با FATF موافق است ولی چون روحانی هست نمی خواهیم بهشون فرصت بدهیم. مثل اینکه زاکانی گفته بود مذاکره را قبول داریم به شرطی که سردار سلیمانی مذاکره کند نه ظریف. مثل اینکه ۴=٢×٢ به شرطی که ما بگوییم وَ اِلا اگر تو بگویی؛ ۲×۲ حتما ۵ می شود. 🆔 @bange_nay110
🦋به جان تو که تو را دشمنی ورایِ تو نیست ✍مهرداد رحمانی مولوی می‌گوید ما در جهان هیچ دشمنی سهمناک‌تر از خویشتن نداریم؛ از نظر مولوی زندگیِ ما نتیجه‌ی اجتناب‌ناپذیرِ انتخاب‌های ماست؛ و چون نیک بنگریم به جای متّهم کردن دیگران، بهتر است مسئولیت زندگی خویش را به عهده بگیریم. ای بسا ظلمی که بینی در کَسان خویِ تو باشد دَر ایشان ای فلان در خود آن بَد را نمی‌بینی عیان ورنه دشمن بوده‌ای خود را بجان (مثنوی، دفتر اول، بخش ۷۲) مولوی در دفتر دوم مثنوی، داستان نمادینی را روایت می‌کند که در آن مردی، مادرِ بدکارِ خویش را می‌کُشد و مورد ملامت دیگران قرار می‌گیرد. مقصود نمادینِ مولوی از "مادر" در این داستان "نفسِ آدمی" است و می‌گوید آدمی چون افسارِ نفس خویش را به دست گیرد، دیگر کسی را دشمن خویش نمی‌یابد. نَفسِ تُست آن مادرِ بد خاصیت که فسادِ اوست در هر ناحیت هین بکُش او را که بهرِ آن دَنی هر دمی قصدِ عزیزی می‌کُنی از وی این دنیایِ خوش بر تُست تَنگ از پیِ او با حق و با خلق جَنگ نفس کُشتی باز رَستی ز اِعتذار کَس تو را دشمن نمانَد در دیار (مثنوی، دفتر دوم، بخش ۲۰) مولوی سعادت آدمی را در گرو مدیریت تمناهایِ نفسانی می‌داند. او بر پیچیدگی روان و ذهن آدمی آگاه است. ذهنی که قادر است چشم ما را چنان بر حقیقت ببندد که در لحظه تصمیمی بگیریم و بعدتر، احساس پشیمانی و شرمساری کنیم. حق پدیدست از میانِ دیگران همچو ماه اندر میانِ اختران دو سَرِ انگشت بر دو چشم نِه هیچ بینی از جهان؟ انصاف دِه گر نبینی این جهان معدوم نیست! عیب جُز زَ انگشت نفسِ شوم نیست (مثنوی، دفتر اول، بخش ۷۷) مولوی از این رو نَفس یا وجهِ مخربِ ذهن را دشمنی پنهان در درون آدمی دانسته و به قدری بر این گزاره باور دارد که از جهت تاکید، سوگند نیز یاد کرده است: درون تو چو یکی دشمنیست پنهانی بجز جفا نبود هیچ دفع آن سگسار (دیوان شمس، غزل ۱۱۳۹) دُشمنی داری چنین در سِرّ خویش مانعِ عقلست و خصمِ جان و کیش (مثنوی، دفتر سوم. بخش ۱۹۵) ملرز بر خود تا بر تو دیگران لرزند به جان تو که تو را دشمنی ورایِ تو نیست (دیوان شمس، غزل ۴۸۰) مولوی راه گریز از این دشمن پنهانی را پناه بردن به عقلانیت می‌داند. از منظر او عقل چراغی است ماورای حواسِ دنیایی که بر مسیر رهایی آدمی از میانمایگی و فرومایگی نور می‌تاباند؛ و از همین روست که مولوی پناه بردن به عقل را والاترین عبادت می‌داند. خاک زن در دیدهٔ حِس بینِ خویش دیدهٔ حِس دشمن عقلست و کیش (مثنوی، دفتر دوم. بخش ۳۳) تو برو در سایهٔ عاقل گریز تا رهی زان دشمنِ پنهان ستیز از همه طاعات اینت بهترست سَبق یابی بر هَر آن سابق که هست (مثنوی، دفتر اول، بخش ۱۴۰) البته مولوی بر ناتوانی آدمی جهت گریختن از همه‌ی دام‌های نفس واقف است. او آدمی را به جهد و کوشش در پرهیزگاری و پناه گرفتن در عقلانیت دعوت می‌کند؛ اگرچه در صورتِ خطا کردن نیز راه را بسته نمی‌بیند. مولوی آدمی را از پشیمانی و شرمساریِ بیش‌ازحد در چنین مواقعی برحذر می‌دارد و به او بشارت می‌دهد که هر زمان از راه خطا بازگردد، در به روی او گشوده است؛ و بهتر آن باشد که وقت خود را صرفِ حال و یار و کار نیکوتر کند. این پشیمانی قضای دیگرست این پشیمانی بِهِل حق را پرست ور کنی عادت پشیمان‌خور شوی زین پشیمانی پشیمان‌تر شوی نیم عمرت در پریشانی رود نیم دیگر در پشیمانی رود تَرکِ این فکر و پریشانی بگو حال و یار و کار نیکوتر بجو (مثنوی، دفتر چهارم، بخش ۵۰) 🆔 @bange_nay110
❌👨‍🏫جامعه ی نُخبه‌ کُش ✍فرهاد قنبری 💠 نقل است که اسکندر مقدونی پس از فتح ایران به ارسطو نامه نوشت و از او خواست که به ایران آمده و به او بپیوندد، اما ارسطو این خواسته را نپذیرفته و در پاسخ می‌گوید ایرانیان مردمان عجیبی هستند، آنها به بزرگان و عالمان خود رشک و حسد ورزیده و آنها را آزار داده یا به قتل می‌رسانند و من ترسم از این است که اگر به آن سرزمین بیایم با من نیز چنین کنند. از این سخن تأمل‌برانگیز فیلسوف بزرگ یونان باستان بیش از دو هزاروسیصد سال می‌گذرد، ولی جامعهٔ ایران هنوز همان جامعه است. جامعه‌ای که در آن فردوسی، خردمند بزرگ تاریخ ایران در فقر و عزلت از دنیا می‌رود. منصور حلاج، عین‌القضات و شهاب‌الدین سهرودی به قتل می‌رسند، ملاصدرا، ابوعلی سینا، زکریای رازی و بایزید از شهر و خانه بیرون رانده و آواره و تبعید می‌شوند و این نخبه‌کشی تا قرون معاصر به همان قدرت ادامه می‌یابد و سرنوشت قائم مقام فراهانی و امیرکبیر و محمد مصدق و بسیاری دیگر دوباره درستی سخن ارسطو را مقابل دیدگان‌مان قرار می‌دهد. اما باید به‌خاطر داشت که در طول تاریخ هیچ ملتی مشاهده نشده‌است که با بی‌حرمتی و توهین به بزرگان خود به بزرگی و عزت رسیده باشد. جامعه‌ای که در آن به گفتهٔ فردوسی «هنر خوار شد»، جامعه‌ای نیست که در مسیر نیکی و سعادت قدم گذاشته باشد. جامعه‌ای که در آن بزرگان، نیک‌اندیشان و ادیبان مورد هجمه، بی‌احترامی و توهین قرار بگیرند جامعه‌ای در مسیر تباهی است. در زبان ترکی یک ضرب‌المثل با این مضمون که «هیچکس نمی‌تواند بر سر مرغ خاکستر بریزد، جز خودش که در میان خاکسترها به پشت می‌افتد و با بالهایش خاکستر به سر و رویش می‌پاشد» وجود دارد. این ضرب‌المثل در مورد ملت‌ها هم صادق است. هیچ ملتی نمی‌تواند جامعه‌ای را به خاک سیاه بنشاند مگر آنکه عدهٔ کثیری از مردم خود آن جامعه چنین چیزی را طلب نمایند. نیچه در فلسفه در عصر تراژیک می‌نویسد: "این سخن راست است که سیمای یک قوم را بیش از آنکه مردان بزرگ آن ترسیم نمایند، شکل و شیوهٔ شناسایی و بزرگداشت این مردان بزرگ تصویر می‌کند." شکستن و حمله به آثار باستانی، توهین به فردوسی و مولوی و دیگر بزرگان در برخی منابر و سخنرانی‌ها، شکستن سنگ قبر بسیاری از شاعران، اندیشمندان، سیاست‌مداران و بسیاری از چهره‌های سرشناس دیگر خود نشانگر وضعیت حاکمی است که مورد اشاره فیلسوفان بزرگی مانند ارسطو تا نیچه است و دوباره تأکید بر این واقعیت تاسف‌بار که این جامعه قهرمان‌کش است و بزرگان و ادیبان و هنرمندان واقعی خود را نفی کرده و سالوسان و مزدوران و کوتوله گان را بر جایگاه رفیع می‌نشاند.. 🆔 @bange_nay110
💬 این پیام برای بنده آمده. با سلام فرهیخته گرامی در صورت تمایل به فعالیت در ستاد طلاب و روحانیون حامیان دکتر قالیباف عدد ۳ را به شماره 09036189588 پیامک فرمایید. اینجا باید آیت الله اعرافی که اقرار به عدم حمایت حوزه از هیچ کاندیدی را مدعی است این دعوت داعیان را از حوزه و حوزویان جدا کند. 🆔 @bange_nay110