eitaa logo
هیئت جوانان بنی هاشم
145 دنبال‌کننده
255 عکس
39 ویدیو
1 فایل
هیئت جوانان بنی هاشم تأسیس : ۱۳۹۶ وقتی عَلَم هیئت زده شد دبیرستانی بودیم و فکرشو نمی‌کردیم از چند نفر بیشتر بشیم ولی به امید خدا از آنروز با کرامات اهل بیت(ع) تونستیم در راستای رضای الهی قدم های بیشتری برداریم @AmirHossein_Panahi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖گفتارى در معناى بيمارى دل‌ جمله: " فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ" بطور اجمال دلالت دارد بر اينكه دل انسانها در خطر نوعى بيمارى قرار دارد و قهرا وقتى براى چيزى حالت بيمارى تصور شود حالت سلامتى هم دارد، چون صحت و مرض در مقابل هم هستند، تا يكى از آن دو فرض نداشته باشد طرف ديگر نيز فرض ندارد وقتى يكى از اين دو حالت مى‌تواند در دلى يا هر چيزى محقق شود كه قبلا آن چيز، چيزى باشد كه تحقق طرف ديگر و حالت ديگر نيز در آن ممكن باشد، نظير كورى و بينايى كه خواننده توجه دارد به اينكه ديوار را به عنوان اينكه نمى‌تواند ببيند كور نمى‌خوانيم زيرا استعداد بينايى در آن نيست و همچنين نمى‌توان آن را به هيچ مرضى متصف كرد، چون استعداد صحت و سلامتى ندارد. و در كلام خداى عز و جل هر جا كه خداى تعالى براى دلها اثبات مرض كرده، احوال آن دلهاى مريض و آثار آن را بيان كرده و در بيانش امورى را ذكر نموده كه دلالت دارد بر اينكه آن دلها استقامت فطرى خود را از دست داده، از راه ميانه منحرف شده‌اند، به آيات زير توجه فرمائيد: " إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلَّا غُرُوراً" ، " إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هؤُلاءِ دِينُهُمْ"، " لِيَجْعَلَ ما يُلْقِي الشَّيْطانُ فِتْنَةً لِلَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْقاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ" و آياتى ديگر. و كلى مطلب اين است كه مرض قلب عبارت است از اينكه قلب دچار نوعى ترديد و اضطراب شود كه مساله ايمان به خدا و اطمينان نسبت به آيات او را كدر و ناصاف كند و ايمان در آن قلب آميخته با شرك شود و لذا مى‌بينيم كه در مرحله خلق و خوى احوالى و اخلاقى متناسب با كفر بر آن عارض مى‌گردد و در مرحله عمل كارهايى از آن سر مى‌زند كه متناسب با كفر به خدا و به آيات او است. در مقابل، سلامتى قلب و صحت آن عبارت است از اينكه قلب در مستقرى قرار گيرد كه خلقتش در همان مستقر بوده و يا به عبارت ديگر عبارت است از اينكه قلب راه ميانه را از دست ندهد و برگشت اين حالت به خلوص قلب در توحيد خداى سبحان و اعتماد كردن به جناب او و بريدن از هر چيز ديگرى است كه هواى نفس به سوى آن كشش دارد، اين نكته از آيه زير به چشم مى‌خورد كه مى‌فرمايد:" يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ" 📚ترجمه‌ی المیزان، جلد پنجم، ص۶۲۰ ☑️ @banihashem1396
💠 [۳] خوبی از هرکس خوب است إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْيَا عَلَى قَوْمٍ أَعَارَتْهُمْ مَحَاسِنَ غَيْرِهِمْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُمْ سَلَبَتْهُمْ مَحَاسِنَ أَنْفُسِهِمْ آن‌گاه که دنیا به کسی روی آورد خوبی‌های دیگران را بدو عاریت دهند، و چون پشت کند، خوبی‌های او را هم نادیده انگارند. هارون‌الرشید روزگاری جعفر بن یحیی را دوست می‌داشت و مورد احترام و نظر او بود. او به خدا سوگند یاد می‌کرد جعفر بن یحیی از «قسِّ بن ساعد» فصیح‌تر، از «عامر بن طفیل» شجاع‌تر، و از «عبدالحمید بن یحیی» در نویسندگی قوی‌تر، از «عمر بن خطاب» سیاستمدارتر و از «مصعب بن زبیر» زیباتر است (با این که او خوش سیما نبود زیرا دارای صورتی دراز بود) و از «حجاج بن عبدالملک» خیرخواه‌تر و از «عبدالله بن جعفر» بخشنده‌تر و از «یوسف پسر یعقوب» پاکدامن‌تر است. اما زمانی که نظرش از او برگشت تمام خوبی‌های واقعیش را هم که هیچ کس در آن تردیدی نداشت انکار کرد و نادیده گرفت مانند زیرکی و بخشندگی او. و این جعفر کسی بود که هیچ کس جرأت نداشت که روی سخن و نظر او حرفی بزند و یا آن را نپذیرد. 🔰هیئت جوانان بنی هاشم 🆔 @banihashem1396
🔖قال الصّادق (علیه السلام)   فِی قَوْلِ اللَّهِ وَ تِلْکَ الْأَیَّامُ نُداوِلُها بَیْنَ النَّاسِ قَالَ: مَا زَالَ مُنْذُ خَلَقَ اللَّهُ آدَمَ (علیه السلام) دَوْلَهًٌْ لِلَّهِ وَ دَوْلَهًٌْ لِإِبْلِیسَ فَأَیْنَ دَوْلَهًُْ اللَّهِ أما هُوَ قَائِمٌ وَاحِدٌ. 🏷وَ تِلْکَ الْأَیَّامُ نُداوِلُها بَیْنَ النَّاسِ یعنی: این روزها را میان مردم می‌گردانیم. از زمان خلقت آدم همیشه دولتی از خدا و دولتی از شیطان بوده، پس در این زمان دولت خدا کجاست؟ آگاه باشید که صاحب دولت خدا قائم آل محمّد (علیهم السلام) است. 📚 تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۷۷۴ ☑ @banihashem1396
[السَلامُ عَلی الحُسینِ و علَی عَلیِّ بنِ الحُسِین] 📌 مراسم عزاداری ماه محرم 🎙 سخنران: حجت الاسلام سیدمحمدرضا پرهیزگار 🎤 ذاکر: کربلایی سیدجواد چاووشی، و دیگر مداحان 🗓 جمعه ۱۲ مرداد، بعد از نماز مغرب و عشاء 📍 خیابان چهارمردان، چهار راه سجادیه، خیابان شهیدان برقعی، مسجد سرحوض جهت کمک مالی به هیئت و برگزاری مراسم: 💳 5892101520068897 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰هیئت جوانان بنی هاشم 🆔@banihashem1396
یا لَیتَنا کُنّا مَعَکُم فَنَفوزُ فَوزًا عَظیمًا ... 🥀
🔖بيان اينكه رحمت خدا عام و عذاب او خاص است‌ " قالَ عَذابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشاءُ وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‌ءٍ" اين جمله جواب خداى سبحان است به درخواست موسى، و بطورى كه مى‌بينيد خداوند اين جواب را طورى بيان كرده كه هم جواب درخواست موسى باشد و هم در مقابل كلامى كه او قبل از درخواست خود گفته بود و به عرض رسانيده بود كه‌ " رَبِّ لَوْ شِئْتَ أَهْلَكْتَهُمْ مِنْ قَبْلُ وَ إِيَّايَ" قرار بگيرد، و اگر رساندن عذابش را مقيد به جمله " هر كه را بخواهيم" كرده و در رحمت خود چنين تقييدى را به كار نبرده براى اين بوده كه عذاب از اقتضاى عمل گنهكاران ناشى مى‌شود نه از ناحيه خود او، از ناحيه او جز رحمت ناشى نمى‌شود هم چنان كه فرموده: " ما يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَ آمَنْتُمْ"  و نيز فرموده: " لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيدٌ"  و از اين دو آيه به خوبى بر مى‌آيد كه اگر خداوند گنهكاران را عذاب مى‌كند، اين عذاب كردنش به اقتضاى ربوبيتش نيست، و گر نه جا داشت تمامى افراد را عذاب كند، و حال آنكه مشيتش به عذاب افراد معينى تعلق مى‌گيرد، و معلوم است كه مشيتش تعلق نمى‌گيرد مگر به عذاب كردن آن افرادى كه نعمتش را كفران كرده‌اند، پس باز عذاب او مستند به گنهكاران است نه مستند به خود او. 📚ترجمه‌ی المیزان، جلد هشتم، ص ۳۷۵ ☑️ @banihashem1396
⭕️ جلسه هیئت 🗓 جمعه ۱۲ مرداد، محرم ۱۴۰۳ ☑️ @banihashem1396
Heiat.mp3
28.79M
⭕️جمعه ۱۲ مرداد، محرم ۱۴۰۳ ذاکران: کربلایی سیدجواد چاووشی، کربلایی امیرحسین پناهی ☑️ @banihashem1396
💠 [۴] گذشته، شکرانه‌ی پیروزی إذا قَدَرتَ عَلى عَدُوِّكَ فَاجعَلِ العَفوَ عَنهُ شُكرا لِلقُدرَةِ عَلَيهِ چون بر دشمنت چیره شدی، گذشت را شکرانه‌ی این پیروزی قرار ده. روایت است زمانی که مصعب بن زبیر حاکم عراق شد، مردم را دعوت کرد تا حقوق آن‌ها را پرداخت کند. پس منادی او ندا داد عمرو بن جرموز کجاست؟ او کسی بود که پدرش زبیر را کشته بود. پس به او گفتند: او در جای دوردستی تبعید شده است. گفت: آیا آن احمق پنداشته است که من به خاطر پدرم او را به قتل می‌رسانم؟ به او بگویید در امان است. بیاید و حقوق رسمی خود را دریافت کند. 🔰هیئت جوانان بنی هاشم 🆔 @banihashem1396
با سلام و عرض ادب. ما بچه‌های هیئت اگه پیاده‌روی قسمتون بشه، قصد داریم که به یاد جامانده‌ی اربعین، رقیه خاتون سلام علیها، برای کوچولوهای توی مسیر یه هدیه‌ی کوچک(اسباب بازی و گل سر و ...) تهیه کنیم. اگه دوست داشتید شما هم به ما کمک کنید ... ما اولا نیازمند دعای خیر شما هستیم و اگه تونستید کمک مالی هرچند کوچک ...
۶۲۱۹۸۶۱۹۲۱۹۸۷۸۸۸
محمدصالح نوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اى دل خون شده ایّام عزاى حسن ست کز ثَرى تا به ثریّا همه بیت الحزن ست پیرهن چاک زنم در غم آن گوهر پاک گز غمش چاک ملک را به فلک پیرهن ست ◾️ شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت ... 🥀
تا الآن ۵۰۰هزار تومان واریز شده است و ان شاء الله تا فردا، چهارشنبه، ظهر برای واریز فرصت هست ...
الحمدلله یک میلیون و صدهزار تومان جمع شد که نتیجه‌ی آن خریداری وسایل بالا بود. 🔰هیئت جوانان بنی هاشم 🆔 @banihashem1396
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره عجیب پسر آیت‌الله از ارتباط پدرش با افرادی خاص... ♦️ فیلم را تا انتها ببینید! 🔗به کانال بپیوندید: @tarikhqom
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی دل بی‌ تو به‌ جان آمد وقت است که بازآیی 🔰هیئت جوانان بنی هاشم 🆔 @banihashem1396
رحلت یا شهادت ؟ 🟢 بکاربردن کلمه رحلت برای حضرت پیامبر باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن. یکی از ابعاد مظلومیت حضرت که تا به امروز ادامه داره، مقام شهادته که اسناد موجود در منابع مورد قبول شیعه و سنی جای هیچ شک و تردیدی در حقانیتش باقی نمیذارن. با این حال متأسفانه به‌کاربردن مستمر کلمه رحلت برای ایشان باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن و از شنیدن عنوان شهادت تعجب کنن. شهادت پیامبر (ص) در قرآن خداوند متعال در قرآن کریم امکان شهادت رو برای پیامبرش بیان کرده تا مبادا کسی فکر کنه که به شهید شدن پیامبر محاله؛ «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ؛ (سوره آل‌عمران آیه ۱۴۴) محمد (صلّی الله علیه و آله) فقط فرستاده خداست و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند، آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمی‌گردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید کرد؟)» شهادت پیامبر (ص) در منایع شیعه در منابع شیعه هم تلویحاً و هم به صراحت به شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشاره شده: در کفایه الاثر و اثبات الهداه آمده: امام مجتبی پس از شهادت امیرالمومنین علیهما السلام در ضمن خطبه‌ای غرّا فرمودند: «پیامبر اکرم (ص) به من خبر داده که امامت در اختیار دوازده امام از اهل بیت اوست که برگزیده‏‌اند، هیچ کدام از ما نیست مگر اینکه یا مسموم می‏‌شود و یا مقتول‏» با توجه به این روایت، پیامبر با صراحت مرگ معمولی را از خود و اهل بیتش نفی کرده‌اند. همچنین امام مجتبی علیه‌السلام در جای دیگه به اهل بیت خودشان فرمودن: «من با سمّ کشته می‌شوم همان طور که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با سمّ به شهادت رسید.» 🔹 اشاره شیخ مفید و شیخ طوسی به شهادت پیامبر (ص) شیخ مفید عالم کم نظیر شیعه می‌فرماید: «ایشان در ۲۸ صفر سال دهم هجری در سن ۶۳ سالگی در مدینه منوّره، مسموم و به شهادت رسید.» شیخ طوسی بزرگ اندیشمند شیعه هم نوشتن: «رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری، مسموم درگذشت.» 🔹نظر علامه حلی و علامه مجلسی علامه حلی، دانشمند نامی شیعه هم شهادت رسول خدا رو به وسیله سم ذکر میکنن. علامه مجلسی میفرماید: «شهادت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در سال یازدهم هجری بوده است.» 🟡 شهادت پیامبر (ص) در منابع اهل سنت؛ شعبی و ابن مسعود در المستدرک الوسائل هم آمده که حاکم نیشابوری سنی هم در کتاب خود از «شعبی» نقل کرده که گفته: به خدا قسم رسول خدا با سم کشته شده است. همچنین ابن مسعود که از بزرگان اهل تسنن است، کشته شدن پیامبر رو تأیید کرده. 🔹اشاره به شهادت پیامبر (ص) در صحیح بخاری در کتاب «المجدی فی الانساب» ابن سعد هم روایتی نقل میکنه که پیامبر در سن شصت و سه سالگی مسموم شد و درگذشت. همچنین از معتبرترین کتاب اهل تسنن هم به دست میاد که پیامبر در لحظات آخر عمر شریفش، دردی مستمر داشت و در «صحیح بخاری» آمده که پیامبر (ص) می‌فرمود: حال وقت آن است که رگ قلبم از آن سمّ قطع شود. 🔹 گفتنی است ایشان در جنگ خیبر توسط یک زن یهودی مسموم شدند. 🔰هیئت جوانان بنی هاشم 🆔 @banihashem1396
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام بر عموم شیعیان تسلیت باد🏴 🔰هیئت جوانان بنی هاشم 🆔 @banihashem1396