eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
6.8هزار دنبال‌کننده
42.8هزار عکس
23.4هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ بدسابقه و ناامن، مثل تلگرام 👈 درباره معایب و آسیب‌های برخی شبکه‌های اجتماعی معروف، مطالب زیادی بیان و هشدارهای فراوانی داده شده اما به دلیل اهمیت موضوع، همچنان جا دارد که این موضوع در کانون توجه قرار بگیرد. یکی از وجوه اهمیت این موضوع این است که امروزه اغلب مردم با هر سطح سواد و اطلاعات، در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حاضرند و خواسته یا ناخواسته در معرض چالش‌های مربوط به آن قرار دارند. 🔹 این چالش‌ها به اندازه‌ای نگران‌کننده است که کشورهای دنیا برای مقابله با آنها به اقدامات جدی روی آورده‌اند. حتی کشوری مثل سوئیس که به عنوان یک حکومت بی‌طرف در جهان شناخته می‌شود، اخیراً استفاده از برخی پیام‌رسان‌ها از جمله تلگرام را در ادارات و ارتش این کشور، ممنوع اعلام کرد چون نسبت به درز اطلاعات و نقض حریم خصوصی نگران بود. 🔹 بنابراین برخی نباید مخالفت با بعضی پیام‌رسان‌ها را صرفاً یک احساس و تمایل مذهبی معرفی کنند و با همین چماق به تخطئه آن بپردازند. جالب است بدانید یافته‌های محققان حکایت از این دارد که این آسیب‌ها در برخی شبکه‌ها از جمله تلگرام به وفور وجود دارد. همین چند روز پیش بود که با فشار دولت آلمان، بیش از 60 کانال تلگرامی -که برخی از آنها بیش از صدهزار دنبال‌کننده داشتند- در این کشور مسدود شدند. 🔹 همچنین بازار انتشار عکس‌های برهنه از زنان در تلگرام که سبب دردسر فراوانی برای صاحبان عکس‌ها شده و روابط خانوادگی و اجتماعی آنها را با مشکلات جدی مواجه کرده، بسیار داغ است. تلگرام با وجود ادعای ممنوعیت انتشار تصاویر برهنه، به مکان امنی برای متجاوزان به حریم خصوصی زنان و دختران تبدیل شده است که در یک نمونه، عکس برهنه یک دختر جوان از یک کانال با بیش از هجده هزار دنبال‌کننده سر درآورد و زندگی او را به اختلال کشاند. 🔹 از منظر امنیتی هم تلگرام، بسیار بدسابقه است که یکی از نمونه‌های بارز آن در جریان حمله‌ی داعش به برخی نقاط در تهران در سال 1396 مشاهده شد که هماهنگی تروریست‌های داعشی از طریق تلگرام انجام شد و مدیران این پیام‌رسان در پاسخ به درخواست ایران برای ردیابی و معرفی جنایتکاران، آن قدر معطل کردند که آنها از کشور گریختند! در بحرین اما مدیران تلگرام، مبارزانی را که در این پیام‌رسان با هم مرتبط بودند به آل خلیفه معرفی کردند و سبب دستگیری و حبس آنها شدند. ✅ این موارد به همراه صدها مورد مشابه دیگر که از نیت سوء گردانندگان تلگرام پرده‌برداری می‌کند، باید برای افراد اجتماع ما به درس عبرتی تبدیل شود تا در استفاده از این پیام‌رسان تجدید نظر نمایند. قطعاً جلوگیری از وقوع رخدادهای نامطلوب در رابطه با استفاده از تلگرام، بسیار بهتر از بروز آسیب‌هایی است که بعضی از آنها هرگز قابل جبران نیستند. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/201117 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ صیانت قانونمند فضای مجازی 👈 اگر یک دهه کامل در ابتدای انقلاب بحث استفاده از ویدئو تابو بود، یا بحث ماهواره‌ها و مقابله با آن به محل زد و خورد جریان‌های سیاسی و حتی اجتماعی تبدیل شده بود، شبکه‌های اجتماعی با سرعت نور، قبل از اینکه بحث نظری و چالشی درباره آن راه بیافتد، نفوذی چشم‌گیر در لایه‌های اجتماعی پیدا کردند. حالا آن قدر فضای مجازی بر مناسبات روزمره اجتماعی ما سایه انداخته است که نظام حکمرانی در قوای مختلف و دستگاه‌های حاکمیتی را با ابرچالشی با عنوان ولنگاری فضای مجازی مواجه کرده‌است. 🔹 در قالب یک مثال به تبیین بیشتر موضوع می‌پردازیم. یک شهر بدون قانون و ضابطه را تصور کنید؛ شهری که هیچ گونه نظارت قانونی بر آن نباشد. قطعاً هرکس براساس میل خود عمل می‌کند. در این صورت تعدی به حقوق شهروندان امری عادی است. بحث محوری درباره فضای مجازی حدوداً به همین شکل است. مجموعه تصمیماتی شبیه ثبت سایت‌ها و اخذ مجوز و... یا تاسیس سازمانی به نام پلیس فتا برای کنترل و نظارت بر این فضا بوده است. بعید می‌دانم هیچ کسی با هر نوع عقیده مذهبی و سیاسی، از شهر بی‌قانون دفاع کند. همه آدم‌ها دوست دارند امنیت داشته باشند، کسی به حریم شخصی آنها تعرض نکند و آرامش آنها را به‌هم نزند. 🔹 می‌دانیم با ظهور اینترنت و گسترش آن، دزدهای دریایی قدیمی تغییر شغل دادند و با همین کیبورد و موس، از دیوار حریم شخصی افراد بالا می‌روند. پس هر گونه تصمیم و نظام‌سازی برای حفظ امنیت شهروندان در فضای مجازی عاقلانه است. از این رو مدیریت فضای مجازی به معنای قانونمند شدن آن -تا هر کسی ضمن تامین نیازها، از حفظ حریم و منافع شخصی‌اش اطمینان داشته باشد- امری لازم و قابل دفاع است،. ✅ بخشی از جامعه به‌دلایل سیاسی و رسانه‌ای تصور می‌کند مدیریت فضای مجازی که در فضای رسمی نظام حکمرانی کشور مطرح می‌شود، به معنی نظارت بر جزئیات زندگی مردم است. قطعاً در این مورد، فضاسازی‌های رسانه‌ای معاندین بی‌تاثیر نیست و آنها از هر فرصتی برای به انحطاط کشاندن جامعه و ضربه به نظام اسلامی استفاده می‌کنند. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/201092 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ مصوبهٔ مجلس به معنای اجبار به فرزندآوری است؟؟ 👈 عمدهٔ مخالفت‌ها با تصویب قانون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، ناظر به راهکارهای ارائه شده برای این مسئله است. به‌عبارت‌دیگر، اکثر مخالفان این طرح، ضرورت افزایش جمعیت را درک کرده‌اند و اختلاف در «چگونه عملی شدن» آن است. 🔹 در تازه‌ترین واکنش‌ها به طرح مجلس گفته شد: «مگر با حجاب اجباری توانستیم مشکل بی حجابی را حل کنیم که حالا بخواهیم با زایمان اجباری مشکلی حل شود؟ وقتی حاکمیت بخواهد با زور موضوعی را جا بیاندازد، نتیجه عکس می‌دهد». 🔹 در این‌باره گفتنی است وضع قانون برای یک موضوع، به معنای پیشبرد آن به زور و اجبار نیست؛ از طرفی نیز روشن است که مسائل کشور را نمی‌توان منحصراً با فرهنگ‌سازی فیصله داد. به‌عنوان مثال برای جا ‌انداختن «بستن کمربند ایمنی»، علاوه بر فرهنگ‌سازی به قانون نیز احتیاج داریم؛ از این‌رو اگر قانونی در این زمینه تنطیم شود، به معنای زور و اجبار نیست؛ پس وضع قانون، مکمل فرهنگ‌سازی است. 🔹 بدیهی است که برای افزایش جمعیت نیز فرهنگ‌سازی ضرورت دارد، تا باور موجود در سبک زندگی مردم تغییر یابد؛ اما فرضاً با فرهنگ‌سازی، نوع نگاه افراد جامعه را تغییر دادیم که «کیفیت زندگی با افزایش جمعیت در تضاد نیست»، آیا در این صورت به قانون نیاز نداریم؟؟ بعد از فرهنگ‌سازی مردم را بلاتکلیف رها کنیم؟؟ پس می‌توان گفت که علاوه بر فرهنگ‌سازی برای افزایش جمعیت، ایجاد ضوابط برای اجرای فرهنگ فرزندآوری ضروری است و این به معنای زور و اجبار نیست. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/201129 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بی خدایی در اندیشه اوشو 🔹راجنیش اوشو از مدعیانی است که اساساً خدا را باور نداشته و آن را ساخته و پرداخته ذهن انسان می‌داند. در حقیقت غایت عرفانی که این فرد مروج آن است، چیزی جز اِرضای تمایلات نفسانی نیست. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/36980 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ آیا طبق روایات شیعه قرآن دچار تحریف شده است؟ 🔹 به گفته شیخ صدوق، اعتقاد شیعه از ابتدا تا الان بر عدم تحریف قرآن بوده است. 🔸 با این وجود محتوای برخی روایات توهم تحریف را در ذهن ایجاد می‌کند. 🔹 این روایات را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که هر کدام در مقام بیان نکته‌ای غیر از ظاهر آیات هستند: 1️⃣ گاهی روایات در مقام بیان تاویل آیات هستند. یعنی علاوه بر معنای ظاهری آیه. یک معنایی دارد که معصوم متوجه آن است. 2️⃣ گاهی در مقام بیان معنای باطنی آیه می‌باشد؛ زیرا قرآن بطن های زیادی دارد که از ظاهر آیات فهمیده نمی‌شود. 3️⃣ گاهی نیز برای بیان مصداق های آیه، ائمه(علیهم‌السلام) معنای دیگری از آیات قرآن را بیان می‌کنند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/201204 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🏴 امام کاظم علیه السلام جان ولایت است 📎 📎 📎 🎙 آیت الله جوادی https://btid.org/fa/video/201281 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 اسلام در نبرد بالجن پراکنی ✍️ جهاد تبیین یک جهاد فرهنگی است. جهاد فکری و تبلیغاتی در برابر وسوسه‌های گمراهان و دشمنان حق، از بزرگترین جهاد‌ها است؛ بنابراین باید ببینیم قرآن کریم به عنوان سلاح مسلح در جهاد تبیین، در عرصه اقتصادی چه برنامه‌هایی را متذکر می‌شود. چرا که قرآن کریم وسیله و سلاحی برنده برای جهاد تبیین است که قدرت بیان و استدلال و تأثیر عمیق و جذابیتش مافوق تصور و قدرت انسان‌ها است. از این‌رو در این نوشتار تلاش داریم تا به تبیین یکی دیگر از ابزارهای جنگ روانی دشمنان در عرصه اقتصادی اشاره نماییم. 👈 یکی از بلاهای بزرگی که دامن‌گیر جوامع مختلف می‌شود و روح اجتماعی و تفاهم و همکاری را در میان آن‌ها می‌کُشد مسأله شایعه‌سازی و نشر شایعات است. نشر و اشاعه اخبار جعلی از جمله راه‌های نفوذ شیطان در صفوف مسلمین به منظور قرار دادن مؤمنین در مشقت و سختی‌ها است. قرآن کریم در مذمت و سرزنش چنین افرادی می‌فرماید: «وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ؛ [1] و (منافقان) چون امری به آنان برسد که باعث ایمنی یا ترس (مسلمین) است (و باید پنهان داشت) آن را منتشر می‌سازند.» 💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 🌐 https://resalat-news.com 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1400.12.03 کاری از گروه‌ رصد 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 گرگانی در لباس میش! ✍ خانواده یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته نخستینِ واحدهای بزرگ‌تر به شمار می‌رود. خانواده محل رشد و بالندگی استعدادها و بروز خلاقیت‌ها و مهد تربیت انسان‌ها و سرچشمه محبت‌ها و عاطفه‌ها است. در دین اسلام نیز تشکیل خانواده و تلاش برای ایفای صحیح وظایف والدین و فرزندان و استحکام بنیان‌های خانواده مورد توجه و تأکید قرار گرفته است تا جایی که پیامبر صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: «مَا بُنِيَ‏ فِي‏ الْإِسْلَامِ‏ بِنَاءٌ أَحَبُّ إِلَى الله عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَعَزُّ مِنَ التَّزْوِيج‏؛در اسلام هیچ بنایی نزد خدا محبوبتر از بنیان ازدواج نیست.» 👈 بنابراین همواره سیادت و برتری و پیشرفت و موفقیت، از آنِ ملت‌هایی خواهد بود که در آن‌ها خانواده اساس محکم‌تری داشته باشد؛ و انحطاط هر قوم از زمانی می‌شود که در مبانی خانوادگی آن‌ها سستی و پستی رسوخ نماید؛ چرا که دشمنان اگر قرار باشد ضربه‌ای بر پیکره‌ی جامعه و یک ملت وارد کنند آن هدفی را نشانه می‌روند که مهمترین مسأله در بنیاد آن جامعه است. از این‌رو در این نوشتار تلاش داریم تا به یکی دیگر از عوامل شکل‌گیری پدیده بنیان‌برکن خانواده یعنی ازدواج سفید اشاره نماییم. 💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 🌐 https://hawzahnews.com/xbByN 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💢 جوش شیرین(طنز) (قسمت پنجم) 🎞 چمدان های دلتنگی شاه 📎 📎 📎 📎 🔹https://btid.org/fa/video/201430 تهیه شده در گروه سیاست و اجتماع 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 چهارشنبه ☀️ ۴ اسفند ۱۴۰۰ 🌙 ۲۱ رجب ۱۴۴۳ قمری 🎄 23 فوریه 2022 میلادی 📆 روزشمار: ▪️4 روز تا شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ▪️5 روز تا وفات حضرت ابوطالب علیه السلام ▪️6 روز تا مبعث حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 گستردگی علم و دانش 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 كلُّ وِعَاءٍ يَضِيقُ بِمَا جُعِلَ فِيهِ، إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ، فَإِنَّهُ يَتَّسِعُ بِهِ. 🔹 هر ظرفى به آنچه در آن مى ريزند تنگ مى‌شود، غير ظرف علم كه به علم وسعت گيرد. 📚 حکمت 205 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/201498 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 ثمرۀ بردبارى 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 أوَّلُ عِوَضِ الْحَلِيمِ مِنْ حِلْمِهِ، أَنَّ النَّاسَ أَنْصَارُهُ عَلَى الْجَاهِل. 🔹 اول پاداشى كه بردبار از بردباريش مى برد آن است كه مردم در برابر جاهل و نادان از وى حمايت خواهند كرد. 📚 حکمت 206 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/201499 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 تلاش برای بردبار شدن 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 إنْ لَمْ تَكُنْ حَلِيماً فَتَحَلَّمْ، فَإِنَّهُ قَلَّ مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ إِلَّا أَوْشَكَ أَنْ يَكُونَ مِنْهُمْ. 🔹 اگر بردبار نيستى خود را به بردبارى وادار (و همانند حليمان عمل كن) زيرا كمتر شده است كسى خود را شبيه قومى كند و سرانجام از آنان نشود. 📚 حکمت 207 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/201500 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 خوف از خدا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 ...مَنْ خَافَ أَمِنَ. 🔹... كسى كه از خدا بترسد ايمن گردد. 📚 حکمت 208 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/201501 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا