eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
7.1هزار دنبال‌کننده
43.4هزار عکس
23.8هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1401.01.11 کاری از گروه‌ رصد 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 اراده‌ خدا فوق اراده‌هاست 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 عرَفْتُ اللَّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ الْعَزَائِمِ، وَ حَلِّ الْعُقُودِ، وَ نَقْضِ الْهِمَم. 🔹 خدا را از سست شدن اراده‌هاى قوى، گشوده شدن گره‌هاى دشوار، و درهم شكسته شدن تصميم‌ها، شناختم 📚 حکمت 250 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/204361 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ سوال ❓آیا شیطان می‌تواند در مال و فرزندان انسان شریک شود؟ 🔰 پاسخ 🔹 خداوند در قرآن خطاب به شیطان می‌فرماید: «وَ شارِكْهُمْ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ...؛[اسراء/۶۴] در ثروت و فرزندان [کسانی که از تو پیروی می‌کنند] شركت جوى‏.» 🔸 شیطان بعد از رانده شدن از درگاه الهی، به خاطر کینه‌ای که از انسان پیدا کرده بود، در پیشگاه خداوند قسم یاد می‌کند که تمام فرزندان انسان را گمراه کند.[سوره حجر/۳۹] 🔹 یکی از راه‌های شیطان برای به انحراف کشیدن آدمیان، مشارکت در مال و فرزندان انسان است. منظور از مشارکت شیطان بهره‌برداری او از سعی و تلاش انسان است. 🔸 گاهی انسان اگر توجه نکند مالی را که برای رفع نیاز‌های خود جمع کرده است، برای پیشبرد اهداف شیطان استفاده می‌کند. 🔹 همچنین تربیت غیر الهی و غیر صحیح فرزندان سبب می‌شود که شیطان از فرزندان آدمی برای اغراض و اهداف پلید خود استفاده کند و آنان را به گمراهی بکشاند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/202740 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 جمعه ☀️ ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ 🌙 ۲۹شعبان ۱۴۴۳ قمری 🎄 1 آوریل 2022 میلادی ✨ مناسبت روز : . عید نوروز . روز جمهوری اسلامی ایران (۱۳۵۸ هـ.ش) (تعطیل) 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ آیا خداوند انسان‌ها را از لذت‌های دنیوی بازداشته تا در آخرت لذت‌هایی از همین جنس را نصیب انسان‌های مومن گرداند؟ 🔰 پاسخ 🔹 اولین نکته‌ای که به اشتباه در اذهان برخی جا افتاده، مخالفت دین با نعمت‌ها و لذت‌های دنیاست. خداوند در قرآن کریم مومنانی که خود را از لذت‌های حلال و پاک دنیا محروم می‌کنند، مورد سرزنش قرار داده؛‌ می‌فرماید: «اى اهل ايمان! چيزهاى پاكيزه‌‏اى را كه خدا براى شما حلال كرده بر خود حرام نكنيد.»(مائده/۸۷) 🔸 دنیا جهانی ناقص و همراه با شرور و عیوب فراوان است. دانش اندک انسان مانع شناخت کامل آسیب‌ها و ضررهای دنیاست. خداوند که بیشتر از هر کس دیگری صلاح و مصلحت زندگی ابدی انسان را می‌‌داند، او را از لذت‌های حرامی که باعث به خطر افتادن زندگی‌ ابدی‌اش می‌شود، منع کرده است. 🔹 برخلاف کاستی‌های دنیا، در بهشت هیچ‌گونه نقص و شرّی وجود ندارد. از همین رو جنس نعمت‌های بهشتی به طور کامل با نعمت‌های دنیا متفاوت هستند. گرچه به ظاهر شباهت‌هایی میان لذت‌های دنیوی وجود دارد و در آنجا نیز سخن از انواع شراب‌ها و غذاهاست، اما شراب بهشتی هیچ گونه آسیبی را برای ذهن و بدن آدمی ایجاد نمی‌کند. 🔸 بنابراین به هیچ‌ عنوان نباید گمان کنیم عالم آخرت همانند دنیا عشرتکده‌ی است انسان‌ها از یاد خدا غافل شده و مشغول به دنیا می‌شوند. لذت‌های بهشتی سراسر نور و برکت و همراه با یاد خداست و هیچ‌گونه بدی در آن‌ها وجود ندارد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/203748 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 قدرت اللهی در 12 فروردین 🔸در دوازدهم فروردين طومار رژيم استكباري، با دست توانای الهی که قدرت مستضعفين است، درهم پيچيده شد. 📚 صحيفه نور، ج5، ص233 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery/204375 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✳️ فضل و رحمت الهی 🔻 «بِفَضْلِكَ وَرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.» ✍️ ای مهربان‌ترین مهربانان، به فضل و رحمتت، «دعاهایمان را به استجابت برسان» 📚 مفاتیح‌الجنان، دعای امام زمان (عجّل الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف) 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery/202568 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
♨️سوال ♻️عایشه با چه وجه شرعی بر امام، خلیفه و جانشین پیامبر(صلّی الله علیه و آله) اقدام به جنگ کرد؟ 🔸روایتی از پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله) در مهم‌ترین کتاب اهل سنت نقل کرده‌اند که در بخشی از آن چنین آمده است: «مَنْ كَرِهَ مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا فَلْيَصْبِرْ، فَإِنَّهُ مَنْ خَرَجَ مِنَ السُّلْطَانِ شِبْرًا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً؛ هر کس که از امیر خود ناراضی است باید صبر کند زیرا هر کس به اندازه یک وجب از سلطان دوری گزیند به مرگ جاهلیت مرده است.» 🔸با توجه به این روایت معتبر از منظر اهل تسنن، شورش و جنگ علیه سلطان چه عادل باشد و چه غیر عادل جایز نیست. از این‌رو هر گونه توجیهی برای تبرئه کردن جنایت عایشه و پیروانش در جنگ جمل، باطل خواهد بود. اهل تسنن هر معنایی را برای «مرگ جاهلیت» بپذیرند حداقل آن، عدم عدالت خواهد بود. 🔸جنگ با امیرالمومنین(علیه السلام) با وجود روایت پیامبر که در مورد آن امام همام فرمود: «حَربُکَ حَربی وَ سِلمُکَ سِلمی،[2] جنگ با تو جنگ با من است و دوستی با تو دوستی با من است» چه معنایی می‌دهد؟ آیا عایشه در جنگ جمل حقیقتا هم با پیامبر و هم با خلیفه پیامبر نجنگیده است؟ حکم کسی که با پیامبر خدا بجنگد چیست؟ بعضی از بی خردان برای فرار از این سوالات بی پاسخ چنین مطرح کرده‌اند که اگر واقعا عایشه در جنگ جمل جنایتکار بوده و مسئول خون‌های به ناحق ریخته شده مسلمانان است چرا امیرالمومنین(علیه السّلام) او را مجازات نکرد و به سلامت به مدینه بازگرداند؟ 🔸پاسخ این سوال نیز در منابع خود اهل تسنن وجود دارد. طبرانی که از استوانه‌های علمی اهل تسنن است روایتی از پیامبر اکرم نقل کرده است که آن حضرت خطاب به امیرالمونین(علیه السّلام) فرمودند: «سَيَكُونُ بَيْنَكَ وَبَيْنَ عَائِشَةَ أَمْرٌ قَالَ: أَنَا يَا رَسُولَ اللهِ؟ قَالَ: نَعَمْ؛ قَالَ: أَنَا مِنْ بَيْنِ أَصْحَابِي؟ قَالَ: نَعَمْ؛ قَالَ: فَأَنَا أَشْقَاهُمْ؟ قَالَ: لَا، وَلَكِنْ إِذَا كَانَ ذَلِكَ فَارْدُدْهَا إِلَى مَأْمَنِهَا؛ در آینده بین تو و عایشه اتفاقی می‌افتد، حضرت پرسیدند: من! ای رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله)؟ پاسخ دادند: بله؛ امیرالمومنین(علیه‌السلام) پرسید: آیا من در بین اصحابم هستم؟ گفت: بله؛ آیا من بر شقاوت هستم؟ پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) پاسخ داند: نه! ولی اگر آن اتفاق افتاد او [عایشه] را به سوی خانه‌‎اش بفرست.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/204202 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆 تقویم روز 📌 شنبه ☀️ ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ 🌙 ۳۰ شعبان ۱۴۴۳ قمری 🎄 2 آوریل 2022 میلادی ✨ مناسبت روز : . عید نوروز . روز طبیعت 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 🎥 کلیپی زیبا در مورد غباررویی ناراحتی ها و کینه ها با محبت و نوازش👆👆 https://btid.org/fa/video/204318 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ❓ هبوط آدم از بهشت اجباری بوده است یا اختیاری؟ 🔰 پاسخ 🔸 شواهد قرآنی نشان می‌دهد اسباب خروج حضرت آدم و حوا از بهشت، از سوی خود آنها فراهم شد و وسوسه شیطان عامل اصلی این خروج بوده است؛ نه این‌که خداوند آن‌ها را بدون هیچ دلیل و منطقی از بهشت اخراج کرده باشد. 🔹 خداوند در قرآن می‌فرماید: «سپس شیطان آن دو را وسوسه کرد تا آن‌چه را از اندامشان پنهان بود، آشکار سازد؛ و (شیطان) گفت: پروردگارتان شما را از این درخت نهی نکرده مگر به خاطر این‌که اگر از آن بخورید، فرشته خواهید شد، یا جاودانه (در بهشت) خواهید ماند!»[سوره اعراف، آیه۲۰] 🔸 برخی مفسران هبوط آدم و حوا از بهشت و سکونت آن‌ها در زمین را به معنای هبوط مقامی می‌دانند یعنی خداوند مقام آدم و حوا را به سبب استفاده از درخت ممنوعه و ترک اولی تنزل داد؛ از نعمت‌های بهشتی محروم ساخت و گرفتار رنج‌های دنیا کرد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/204131 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕ تبریک اسقف ارامنه به مناسبت روز جمهوری اسلامی. https://www.adyannet.com/fa/news/37456 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا رو شکر مثل این کشیش‌ها کم هستند و الا با این اشکالات قوی، تا الان هیچی از اسلام نمی‌موند!!🤦‍♂️ https://www.adyannet.com/fa/news/37383 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 علت نامیدن ماه‌های شمسی، اصحاب رس و سیزده بدر 🔹 شیخ صدوق در علل الشرایع از امام رضا (ع) حدیثی طولانی درباره اصحاب رس نقل کرده که علت نامیدن ماه‌های شمسی را این قضیه دانسته وفشرده آن چنین است: آنها قومی بودند که درخت صنوبری را می‌پرستیدند و به آن «شاه درخت» می‌گفتند که «یافث بن نوح» بعد از طوفان در کنار چشمه‌ای به نام «روشن آب» غرس کرده بود. آنها دوازده شهر آباد داشتند که بر کنار نهری به نام «رس» بود، نام این شهرها: آبان، آذر، دی، بهمن، اسفندار، فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور و مهر؛ که ایرانیان نام ماههای سال خود را از آنها گرفته‌اند. اصحاب رس به خاطر احترامی که به آن درخت صنوبر می‌گذاشتند، بذر آن را در مناطق دیگر کاشتند و نهری برای آبیاری آن اختصاص دادند به گونه‌ای که نوشیدن آب آن نهر را بر خود و چهارپایانشان ممنوع کرده بودند، حتی اگر کسی از آن می‌خورد او را به قتل می‌رساندند، و می‌گفتند این مایه حیات خدایان ما است و شایسته نیست کسی از آن چیزی کم کند! 🔹 آنها در هر ماه از سال، روزی را در یکی از این شهرهای آباد عید می‌گرفتند، کنار درخت صنوبر شهر می‌رفتند، قربانیها می‌کردند، شیطان شاخه‌ها را حرکت داده، ندا می‌داد از شما راضی شدم، آنها پس از آن یک روز به فسق و فجور می‌پرداختند، تا اینکه نوبت به شهر اسفندار می‌رسید، تمامی اهل آبادیها همه در آن جمع می شدند و دوازده روز پشت سر هم عید می‌گرفت 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/30145 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 هلاک شدن اصحاب رس 🔹 علامه طباطبایی از امام رضا (ع) حدیثی طولانی درباره اصحاب رس را به این صورت به طور فشرده نقل می‌کند: آنها قومی بودند که درخت صنوبری را می‌پرستیدند و به آن «شاه درخت» می‌گفتند که «یافث بن نوح» بعد از طوفان در کنار چشمه‌ای به نام «روشن آب» غرس کرده بود. آنها دوازده شهر آباد داشتند که بر کنار نهری به نام «رس» بود، نام این شهرها: آبان، آذر، دی، بهمن، اسفندار، فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور و مهر؛ که ایرانیان نام ماههای سال خود را از آنها گرفته‌اند. اصحاب رس به خاطر احترامی که به آن درخت صنوبر می‌گذاشتند، بذر آن را در مناطق دیگر کاشتند و نهری برای آبیاری آن اختصاص دادند به گونه‌ای که نوشیدن آب آن نهر را بر خود و چهارپایانشان ممنوع کرده بودند، حتی اگر کسی از آن می‌خورد او را به قتل می‌رساندند، و می‌گفتند این مایه حیات خدایان ما است و شایسته نیست کسی از آن چیزی کم کند! 🔹 آنها در هر ماه از سال، روزی را در یکی از این شهرهای آباد عید می‌گرفتند، کنار درخت صنوبر شهر می‌رفتند، قربانیها می‌کردند، شیطان شاخه‌ها را حرکت داده، ندا می‌داد از شما راضی شدم، آنها پس از آن یک روز به فسق و فجور می‌پرداختند، تا اینکه نوبت به شهر اسفندار می‌رسید، تمامی اهل آبادیها همه در آن جمع می شدند و دوازده روز پشت سر هم عید می‌گرفتند و [روز سیزده به بیرون شهر و نزد آن صنوبر می‌رفتند و] ... 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/30151 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 شباهت عید ایرانیان به مراسم اصحاب رس 🔹 پدر علامه مجلسی حدیثی طولانی از امام رضا (علیه‌السلام) درباره اصحاب رس نقل کرده که شباهت‌هایی به عید ایرانیان دارد وفشرده آن چنین است: آنها قومی بودند که درخت صنوبری را می‌پرستیدند و به آن «شاه درخت» می‌گفتند که «یافث بن نوح» بعد از طوفان در کنار چشمه‌ای به نام «روشن آب» غرس کرده بود. آنها دوازده شهر آباد داشتند که بر کنار نهری به نام «رس» بود، نام این شهرها: آبان، آذر، دی، بهمن، اسفندار، فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور و مهر؛ که ایرانیان نام ماههای سال خود را از آنها گرفته‌اند. اصحاب رس به خاطر احترامی که به آن درخت صنوبر می‌گذاشتند، بذر آن را در مناطق دیگر کاشتند و نهری برای آبیاری آن اختصاص دادند به گونه‌ای که نوشیدن آب آن نهر را بر خود و چهارپایانشان ممنوع کرده بودند، حتی اگر کسی از آن می‌خورد او را به قتل می‌رساندند، و می‌گفتند این مایه حیات خدایان ما است و شایسته نیست کسی از آن چیزی کم کند! آنها در هر ماه از سال، روزی را در یکی از این شهرهای آباد عید می‌گرفتند، کنار درخت صنوبر شهر می‌رفتند، قربانیها می‌کردند، شیطان شاخه‌ها را حرکت داده، ندا می‌داد از شما راضی شدم، آنها پس از آن یک روز به فسق و فجور می‌پرداختند، تا اینکه نوبت به شهر اسفندار می‌رسید، تمامی اهل آبادیها همه در آن جمع می شدند و دوازده روز پشت سر هم عید می‌گرفتند و [روز سیزده ... 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/30152 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 داستان اصحاب الرس 🔹 شیخ صدوق در کتاب عیون اخبارالرضا از امام رضا (علیه‌السلام) حدیثی طولانی درباره اصحاب رس نقل کرده که فشرده آن چنین است: آنها قومی بودند که درخت صنوبری را می‌پرستیدند و به آن «شاه درخت» می‌گفتند که «یافث بن نوح» بعد از طوفان در کنار چشمه‌ای به نام «روشن آب» غرس کرده بود. آنها دوازده شهر آباد داشتند که بر کنار نهری به نام «رس» بود، نام این شهرها: آبان، آذر، دی، بهمن، اسفندار، فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور و مهر؛ که ایرانیان نام ماههای سال خود را از آنها گرفته‌اند. اصحاب رس به خاطر احترامی که به آن درخت صنوبر می‌گذاشتند، بذر آن را در مناطق دیگر کاشتند و نهری برای آبیاری آن اختصاص دادند به گونه‌ای که نوشیدن آب آن نهر را بر خود و چهارپایانشان ممنوع کرده بودند، حتی اگر کسی از آن می‌خورد او را به قتل می‌رساندند، و می‌گفتند این مایه حیات خدایان ما است و شایسته نیست کسی از آن چیزی کم کند! 🔹 آنها در هر ماه از سال، روزی را در یکی از این شهرهای آباد عید می‌گرفتند، کنار درخت صنوبر شهر می‌رفتند، قربانیها می‌کردند، شیطان شاخه‌ها را حرکت داده، ندا می‌داد از شما راضی شدم، آنها پس از آن یک روز به فسق و فجور می‌پرداختند، تا اینکه نوبت به شهر اسفندار می‌رسید، تمامی اهل آبادیها همه در آن جمع می شدند و دوازده روز پشت سر هم عید می‌گرفتند و [روز سیزده به بیرون شهر و نزد آن صنوبر می‌رفتند] 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/30144 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org