💢 فراق اربعین
💠 شکایت از این محرومیت را به درگاه الهی ببریم و استغاثه آن را داشته باشیم.
📚 استاد عابدینی
📎 #امامت
📎 #اربعین
📎 #گرافیک_ثابت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
11.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 #پست_ویژه
🌹 نماهنگ از نریمان پناهی (مرهم واسه چشم ترم میخوام...)
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #اربعین
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
💢 کارخانه تولید ضد ولایت فقیه
🎤 حامد کاشانی
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #محرم
📎 #دینداری
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
💢 گریه کردن منصور دوانیقی و عمر برای هولناکی عذاب های قیامت
🎤 حامد کاشانی
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #محرم
📎 #دینداری
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
14.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید
💢 خوشمزگی های دین
🎤 حامد کاشانی
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #محرم
📎 #دینداری
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
23.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ
💢لحظه وداع امام حسین از حضرت زینب؛ کجا داری میری، چرا منو نمیبری؟!
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #محرم
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
12.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1400.06.08
کاری از گروه رصد
🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی
🌐 https://r.btid.org
📎گروه رصد سایبری 👇
https://eitaa.com/joinchat/2704211985C69900dfada
📎 #خبر
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #تولیدات_چندرسانهای
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ سوال
⁉️ آیا خداوند متعال برای افعال خود و به خصوص خلقت موجودات هدف دارد یا خیر؟
🔰 بسیاری از علمای اشاعره معتقدند خداوند متعال در افعال خود هدفی را دنبال نمیکند و کارهای او بدون هدف است. زیرا اگر فاعل، برای فعل خود هدف داشته باشد، حتما نقصی دارد که با این فعل میخواهد نقص خود را برطرف کرده و کامل گردد و خداوند هیچ نقصی ندارد، پس هیچ هدفی هم ندارد.
👈 عدلیه که عبارتند از امامیه و معتزله معتقدند: اگر خداوند حکیم، از افعال خود هدف نداشته باشد، مشکل دیگری به وجود میآید و آن اینکه لازم میآید خداوند حکیم، کاری عبث و بیهوده انجام دهد؛ چرا که هر عملی که هدفی را به دنبال نداشته باشد، عبث و بیهوده خواهد بود، و شخص حکیم هرگز کار لغو و بیهوده انجام نمیدهد.
🔶 لذا برای حل این مشکل علمای شیعه میگویند: غرض از فعل دو گونه است؛ گاهی هدف به فاعل و ذات او بر میگردد، مثلا انسان گرسنه میشود و برای رفع گرسنگی خود به سراغ غذا میرود؛ گاهی هم هدف اصلا به فاعل بر نمیگردد، بلکه فاعل هیچ نیازی به فعل ندارد و خود او کامل است، اما هدفش به خود فعل و خلق بر میگردد، به طور مثال میتوان معلمی را فرض کرد که از تعلیم دانشآموزان هیچ هدفی را دنبال نمیکند، جز رشد و تعالی خود آنها؛ چرا که خود او با این تدریس هیچ سودی نمیبرد و هرگز بر علم او نیز افزوده نمیشود.
✅ هدف خداوند متعال از خلقت نیز از همین نوع است، یعنی خود او کامل بوده و بینیاز مطلق است و جامع جمیع کمالات، لذا «حکیم» هم هست، پس هرگز کار لغو و بیهوده انجام نمیدهد. اما هدف او از خلقت به فعلش بر میگردد نه به خود او؛ یعنی او میخواهد انسان که اشرف مخلوقات است رشد کرده و خود، مسیر سعادت را بپیماید و تعالی وجودی پیدا کند.
🔺 قرآن کریم نیز در آیات متعددی به این مساله اشاره کرده و میفرماید: «أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناكُمْ عَبَثاً وَ أَنَّكُمْ إِلَيْنا لا تُرْجَعُون»(مومنون-115): آيا گمان كردهايد كه ما شما را بيهوده آفريدهايم و به سوى ما بازگشت نخواهيد كرد.
___________________
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/15303
📎 #اعتقادات
📎 #خداشناسی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ سوال
⁉️ «کبیر» بودن خداوند متعال به چه معناست؟ معمولا کبیر به معنای بزرگ هست و برای چیزهای مادی به کار میرود.
🔰 از جمله اسم هایی که خداوند متعال در قرآن کریم، خود را با آنها معرفی کرده است، دو اسم «کبیر» و «متعال» است؛ مرحوم طبرسی(رحمه الله علیه) در شرح «کبیر» مینویسد: کبیر، به معنای سید و آقایی است که بر تمامی اشیا قدرت دارد؛ و متعال نیز به معنای کسی است که با قدرت و عظمتش بر جمیع اشیا برتری دارد.
👈 علامه طباطبایی(رحمه الله علیه) نیز در شرح این دو اسم از اسماء الهی مینویسد: «الْكَبِيرُ الْمُتَعالِ» دو اسم از اسماى حسناى خداوند متعال هستند، واژه «كبر» که در مقابلش واژه «صغر» قرار دارد و از معانى متضايف هستند، یعنی با مقایسه دو جسم با هم و دیدن حجم آنها میتوان تشخیص داد یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر است یا مساوی هم هستند.
✅ ليكن استعمال، اين دو كلمه را توسعه داده و در غير اجسام نيز به کار رفتهاند، و از جمله موارد کاربرد آن، این است که در مورد خداوند سبحان به کار رفته است؛ اما كبريايى او معنايش اين است كه تمامى كمالات هر چيز را واجد و بدان احاطه دارد، پس وقتى كه میگوييم او كبير است، معنايش اين است كه او كمال هر صاحب كمالى را دارد همراه با زيادتى.
🔶 واژه «متعال» نیز صفتى است از باب «تعالى» كه مبالغه در علو را میرساند، لذا متعال یعنی نهايت درجه علو را دارد، چرا که علو او از هر علوى بزرگتر است، پس او آنچنان عاليى است كه بر هر عالى ديگر از هر جهت تسلط دارد.
🔺 مفاد مجموع این دو اسم اين است كه خداى سبحان به هر چيزى محيط و مسلط است، و هيچ چيزى به هيچ وجهى از وجوه بر او مسلط نيست، و هيچ غيبى بر او غلبه نمیكند تا با غيبتش از حيطه علم او خارج شود، همچنان هيچ شهادتى بر او مسلط نيست.
💠 در نتیجه: «کبیر» بودن خداوند متعال به این معناست که او تمام کمالات را دارد، بلکه بالاتر و عالیتر و هیچ نقصی ندارد. «متعال» هم به این معناست که او بر تمام اشیاء احاطه و سلطنت دارد و هیچ چیزی بر او احاطه ندارد.
_______________________
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/15304
📎 #اعتقادات
📎 #خداشناسی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ بازنده اصلی رابطه با اسرائیل
👈🏻 «ایدی کوهن» روزنامهنگار صهیونیستی در توئیتر نوشت: ای مردم عرب باور کنید ما در اسرائیل از سقوط برخی حاکمان عربی بیش از سقوط اسرائیل میترسیم؛ قسم به خدای موسی و هارون که راست میگویم.
✅ شعار صهیونیستها روزی «از نیل تا فرات» بود، اما اکنون برای محافظت از خود مجبور به دیوارکشی و التماس حاکمان مرتجع منطقه هستند، زیرا ماهیت هرکدام به دیگری وابسته است و اسقاط هر یک، سقوط دیگری را نزدیکتر میکند.
✅ موقعیت اسرائیل از لحاظ هویت، سرزمین و جمعیت، اجازه قدرت گرفتن و عرض اندام به این رژیم را نمیدهد، از این رو رژیم صهیونیستی در جهان اسلام به دنبال انشقاق و تفرقه است که این تغییر و جابجایی الگوهای دوستی و دشمنی در نهایت به ضرر حاکمان مرتجع منطقه تمام خواهد شد.
✅ ملتهای مسلمان نیز با اعتقاد به عدم مشروعیت اسرائیل و دشمنی آشکار این رژیم با ملتها به همگرایی کشورهای حاشیه خلیج فارس با دشمن متخاصم، نگاه مثبتی ندارند و این روابط را قبیح میشمارند، بدین جهت ابتدا دیدارهای دوجانبه به صورت مخفیانه و پنهانی صورت میگرفت؛ اما اخیرا دیدارها با هدف قبح شکنی به صورت آشکار و علنی صورت میگیرد.
✅ به هرحال روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را میتوان در سه سطح داخلی، منطقه ای و بینالمللی کاوش کرد؛ در سطح داخلی، حکام مرتجع به دنبال استحکام جایگاه خود با حمایت خارجی هستند، در سطح منطقه ای ایجاد توازن در برابر ایران و ترکیه را دنبال میکنند و در سطح بینالمللی قرار گرفتن در جبهه آمریکا که حامی حاکمان مرتجع منطقه است.
🔰به هر عادیسازی روابط بین تلآویو و کشورهای عربی در زمینههای سیاسی، امنیتی، اقتصادی و حتی ورزشی در سالهای گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است، بنابراین مهار اسرائیل با کشورهای واداده عربی امکان پذیر نخواهد بود و اینجاست که اهمیت لبنان، سوریه، غزه و جمهوری اسلامی ایران در معادلات استراتژیک غرب آسیا برجسته میشود.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/node/180627
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_خارجی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ یک سوزن به خود بزن یک جوالدوز به مردم
👈🏻 هر انسانی دارای آبرویی است و هیچ کس حق تعدی به آبروی دیگران را ندارد. اگر فردی، به واسطۀ خطایی که کرده، زندانی هم باشد، باز حق نداریم فراتر از قانون عمل کنیم و رفتار ناشایستی را با زندانی انجام دهیم.
✅ تصاویری که اخیرا از زندان اوین پخش شد، ورای تمام إن قلتها، کار ناشایست و جرمی سنگین بود. ضرب و شتم، آن هم توسط یک سرباز، اصلا قابل توجیه نیست.
✅ اما در این میان، هوچیگری رسانههای خارجی و رسانههای مغرض داخلی، توجهات را به سمت خود جلب میکرد.چرا که این رفتار و اعتراض مشابه، و نشانه رفتن اصل نظام و عدالت آن، همین طور اعتراضات مشابه، نشان از این دارد که آبشخور همۀ این مطالب، یکی است.
✅ از آن گذشته، رسانههایی مثل ایران اینترنشنال چرا هیچ گاه رفتارهای زنندۀ پلیس آمریکا را نشر نداده و به آنها اعتراضی نمیکنند؟ چرا هیچ گاه زندگی زندانیان در زندانها را بازتاب نمیدهند؟ چرا از تولید کسب و کار برای زندانیان حرفی به میان نمیآورند؟ اگر حق را بخواهی باید به این رسانههای معاند بگویی که اگر اهل انصافی، به قول قدیمیها بایستی یک سوزن به خود بزنی، بعد از آن یک جوالدوز به مردم.
🔰در قبال این گونه رفتارها نباید منفعلانه رفتار کرد و بایستی مشکل را ریشه یابی کرد تا بار دیگر از این مشکلات پیش نیاید. رفتار و دستور ریاست مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر بود که به کمیسیون اصل 90 مجلس دستور پیگیری داد تا با بررسی و رصد اوضاع و ریشه یابی این اتفاق، نظر نهایی را اعلام کنند. رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ با هماهنگی دادستانی کل موضوع مربوط به زندان اوین را پیگیری کنند.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/180637
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org