eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
5.3هزار دنبال‌کننده
38.1هزار عکس
20.4هزار ویدیو
3.2هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @sajjad0shamsoddin0 @ahmad110
مشاهده در ایتا
دانلود
💠مربّی اصلی فرزندانمان، خودمان هستیم... 🔹 این‌که والدین فکر می‌کنند با گرفتن مربّی، مسئولیت تربیت فرزندانشان از دوش آن‌ها برداشته می‌شود، نگاهی بسیار اشتباه است. 📌 لینک مطلب 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیه رهبر انقلاب به تولید سرود اثرگذار 📎 📎 🔸https://btid.org/fa/video/210068 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 احترام ویژه پیرزن یزدی با سرود سلام فرمانده 📎 📎 🔸https://btid.org/fa/video/210193 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
in_100_seconds 100 ثانیه با رصد 1401.03.16 کاری از گروه رصد مرکز تولید محتوای دینی 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فتوکلیپ؛ اخبار کاغذی 1401.03.16 کاری از گروه‌ رصد 🔸مهمترین اخبار روزنامه های کشور 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 قال الرضا علیه السلام: 🔹 «اَلْإِمَامُ اَلدَّلِیلُ فِی الْمَهَالِکِ، مَنْ فَارَقَهُ فَهَالِکٌ.» 🔸 امام راهنمای در مهلکه هاست و هر آنکه از او جدا شود هلاک گردد. 🔶 الکافی/ج۱/ص۱۹۸ 🔻خورشید هدایت و حیات است امام 🔻سرچشمه ی فیض و برکات است امام 🔻نابود شود هر که از او دور افتد 🔻در مهلکه ها دست نجات است امام 📎 📎 📎 علیه السلام 📎 📌 لینک مطلب 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
🔶 مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) نگذارید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند؛ مرتجع آن کسی است که در سیاست و سبک زندگی، تابع سیاست و سبک زندگی غربی است. ✍️ 14خرداد1401 📎 📎 📎 🖇 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
❇️ فرزند صالح 🔻 قالَ رَسُولُ‌الله (صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِهِ‌وَ‌سَلَّمَ): «مِنْ سَعَادَةِ الرَّجُلِ الْوَلَدُ اَلصَّالِحُ.» ✍️ پيامبر گرامی اسلام (صلّى‌الله عليه‌و‌آله) فرمودند: «از سعادت و نيک‌بختى انسان، داشتن فرزند صالح است.» ✅ فرزند صالح، موجب خوش‌نامی، خوشبختی و سربلندی انسان است. 📚 الکافی، ج 6، ص 3. 📎 📎 📎 📎 🖇 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
❇️ فرزند صالح 🔻 قالَ رَسُولُ‌الله (صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِهِ‌وَ‌سَلَّمَ): «مِنْ سَعَادَةِ الرَّجُلِ الْوَلَدُ اَلصَّالِحُ.» ✍️ پيامبر گرامی اسلام (صلّى‌الله عليه‌و‌آله) فرمودند: «از سعادت و نيک‌بختى انسان، داشتن فرزند صالح است.» ✅ فرزند صالح، موجب خوش‌نامی، خوشبختی و سربلندی انسان است. 📚 الکافی، ج 6، ص 3. 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🖇 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
اعتقاد داشتن به تقدیر در ازدواج آیا از قبل در تقدیر کسی نوشته شده است که با چه کسی ازدواج خواهد کرد یا نه؟.mp3
1.45M
⭕️ سوال ⁉️ اعتقاد داشتن به تقدیر در ازدواج 🔷️ آیا از قبل در تقدیر کسی نوشته شده است که با چه کسی ازدواج خواهد کرد یا نه؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/180767 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
از کجا بفهميم تصميمي که مي گيريم شيطاني است يا الهي؟.mp3
3.24M
⭕️ سوال ⁉️ از کجا بفهميم تصميمی که می گيريم شيطانی است يا الهی؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/180700 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠امام رضا علیه السلام: 🔹 كمك‌ تو به‌ ناتوان‌ بهتر از صدقه‌ دادن‌ است‌. 🔸(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 470) 📎 📎 📎 علیه السلام 📎 📌 لینک مطلب 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
✍️ یادداشت 📌 استقامت مسلمانان در تحریم اقتصادی 🔹 تحریم از شگردهای دشمنان، برای سرکوب کردن مسلمانان، از صدر اسلام تا کنون بوده است. یکی از اقداماتی که قریش علیه پیامبر و مسلمانان صدر اسلام، عملی کردند تحریم همه جانبه آن ها بود؛ زیرا مشرکان مکه، به دلیل هراس روزافزون از نفوذ اسلام در میان مردم، با هم قسم یاد کردند، تا زمانی که پیامبر و یارانش را از پای در نیاورده‌اند، دست از دشمنی بر ندارند و بر آن پیمان بستند که هر گونه معاشرت، خرید و فروش کالا و مواد غذایی و... با پیامبر و مسلمانان ممنوع است. 🔸 همین قضیه باعث شد حضرت ابوطالب علیه السلام، همراه با بنی هاشم به مدت سه سال در شعب ابی طالب سپری کنند. در این مدت مشرکان قریش، مسلمانان را از کوچک ترین نیازمندی‌های روزمره خود محروم کردند؛ حتی زمان‌هایی که اجازه تهیه مواد غذایی را داشتند می‌گفتند: هر کس از حامیان محمد صلی الله علیه و آله، خواست چیزی بخرد قیمت را آن قدر بالا ببرید که از معامله صرف نظر نماید. 🔹 هر چند تحریم اقتصادی، تمام شدن ثروت حضرت خدیجه، گرانی فوق العاده اجناس و... باعث شدت گرسنگی و ضعف جسمانی مسلمانان در شعب ابی طالب شد؛ ولی با این حال نه تنها کوچک‌ترین ضعفی از خود نشان ندادند؛ بلکه با استقامت و ایمان راسخ، لحظه به لحظه حمایت خود را از پیامبر صلی الله علیه و آله، اعلام کردند و این استقامت در برابر تحریم، خود الگویی عملی برای آیندگان است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210157 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ یادداشت 📌 کنیزگیری و کنیزداری در اسلام 🔸 نظام برده‌داری و کنیز‌داری یکی از بنیان‌های زیر بنایی نظام جاهلیت بوده است. سخت‌ترین ظلم‌ها علیه انسان‌هایی که به نام برده گرفته‌ می‌شدند؛ صورت می‌پذیرفت و از کمترین حقوق انسانی بی‌بهره بودند. 🔹 با ظهور اسلام، این ساختار اجتماعی وارد مرحله‌ای جدید شد و پیامبرصلی‌الله‌علیه‌وآله با چنین تفکر ظالمانه‌ای که حقوق و آزادی انسان‌ها را سلب می‌نمود، به مبارزه برخاست و با فرهنگ‌ سازی و ایجاد حقوق و قوانین جدید آن را سامان داده و به صورت تدریجی این نظام برده‌داری را به نظام آزادی تبدیل کرد. 🔸 پس از پیامبر، اهل بیت علیهم‌السلام نیز با اندیشه برده‌داری و کنیزداریِ ظالمانه به مبارزه پرداختند و تلاش نمودند تا فرهنگ "عتق و آزادی" را در قالب‌های مختلف نهادینه کنند. 🔹 اسلام نه تنها اجباری در به بردگی کشاندن زنان و دختران کفار ندارد؛ بلکه آزادی اسیران جنگی را به عنوان یکی از راهکارها و یکی از انواع رفتارهای حسنه با اسیران جنگی پیشنهاد می‌دهد که در سیره جنگی پیامبر صلی الله علیه و آله به خوبی قابل مشاهده است. 🔸 بدون تردید، زندانی کردن اسرا علاوه بر همه مفاسدی که اصل قانون زندان در پی دارد، بار مالی سنگینی را بر دولت اسلامی تحمیل می‌کرد. جدای آن که با نیاز مالی بسیار مسلمانان در آن مقطع زمانی و کمبودهای فراوان و حجم زیاد اسرا این امر امکان‌پذیر نبود. 🔹 از طرف دیگر آزادی همه اسرا هم کاری بسیار نامعقول بود، زیرا این افراد کسانی بودند که با اسلام و مسلمانان به جنگ برخاسته، حتی برخی از آنان را کشته بودند. به یقین، آزادی آن‌ها همان و بازگشت به آغوش کفار و آمادگی برای شرکت مجدد در نبرد بعدی همان. 🔸 بنابراین به ناچار لازم بود، بدون آن که نگه‌داری آن‌ها هزینه و فشاری بر جامعه اسلامی وارد کند، این افراد در متن جامعه به نوعی وارد شوند که هم آثار مثبت اقتصادی و رفاهی برای جامعه در پی داشته باشد و هم زمینه آشنایی آن‌ها با حقایق اسلام و بستر میل و گرایش به اسلام در آن‌ها فراهم گردد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210459 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⛔️ شبهه ‼️ فرض کنید در یک بیابان رها شده‌اید و دو ظرف آب در کنار شماست یکی آب کر می‌باشد و دیگری آب قلیل. حال اگر سگی به سمت این دو ظرف آمده و از ظرف آب قلیل مقداری آب بنوشد، آن آب نجس شده و خوردن آب نجس حرام است. همچنین فرض کنید آن سگ مقداری در ظرف آب کر ادرار می‌کند، تا زمانی که رنگ، بو یا طعم آن تغییر نکند، آن آب پاک بوده و خوردن آن حلال است. طبق این فرض یک مسلمان باید از ظرف دوم که نجس نشده آب بنوشد و خوردن ظرف آب قلیلی که سگ از آن آب خورده، حرام است؛ در حالی که هیچ عاقلی ظرفی که سگ در آن ادرار کرده بر ظرفی که سگ از آن آب نوشیده، ترجیح نمی‌دهد و این حکم اسلام به طور کامل خلاف عقل و برای انسان مضر است. 🔰 پاسخ 🔹 در پاسخ به این شبهه می‌گوییم؛ اسلام هرگز مسلمانان را به کاری که باعث ضرر رساندن به آنان می‌شود، امر نمی‌کند. در این فرض اگر خوردن آب کر باعث آسیب رسیدن به بدن می‌شود، نوشیدن آن حرام است و خداوند به انسان اجازه داده است که بین انجام عمل حرام و انجام کار مضر، کار حرام را انتخاب کند. 🔸 در اینجا خوردن آب قلیل به خاطر نجاست حرام و خوردن آب کر مضر است. بر مسلمان واجب است که از آب نجس بنوشد، هر چند خوردن آب نجس حرام باشد. چرا که در اسلام هیچ حکم ضرری وجود ندارد و در شرایط اضطرار انسان می‌تواند برای حفظ جان و عدم رساندن ضرر سنگین به خود، مرتکب عمل حرام شود و در حقیقت حکم حرمت از فعل حرام، تبدیل به حکم جایز می‌شود. 🔹 البته باید توجه کنیم ضرری که در اینجا مقصود است ضرر جدی و قابل اعتنا می‌باشد. گاهی فرد با کوچکترین آسیبی، می‌تواند از انجام فعل حرام دوری کند؛ اما اگر ضرر، متوجه جان انسان باشد یا به شخص آسیب جدی وارد شود مثلا یکی از اعضای بدن او قطع شود یا به صورت جدی مسموم و بیمار شود، در این فروض، اجتناب از آن ضرر واجب است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210446 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 الگوی امام 💠 در الگوی امام، دوگانه‌هایی با همدیگر هماهنگ و همساز شدند؛ این دوگانه‌هایی که سعی می‌شده همیشه در مقابل هم قرار بگیرند، در الگوی امام با هم همساز شده‌اند؛ هم معنویّت ــ معنویّت دینی ــ هم رأی مردم؛ هم معنویّت، هم رأی مردم. 🔶 همیشه سعی می‌شده که این دو در مقابل هم باشند، امّا در مقابل هم قرار نگرفتند؛ امام این‌ها را در کنار هم قرار داد. ✍️ بیانات امام‌خامنه‌ای در سالگرد ارتحال امام‌خمینی (رحمة‌الله‌علیه)؛ 1401/3/14 📎 📎 (ره) 📎 🖇 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
⛔️ شبهه ⁉️ آیا خداوند حجاب را بر زنان واجب کرده است؛ تا مردان به گناه نیفتاده و وارد بهشت شده و با حوریان بهشتی ازدواج کنند؟ 🔰 پاسخ 🔸 احکام خداوند دلایلی گوناگونی دارد که فهم بشر از درک تمامی آن‌ها عاجز است. گرچه می‌توان گفت یکی از حکمت‌های تشریع حجاب برای بانوان، جلوگیری از ترویج فساد در جامعه است؛ اما نباید تمام فلسفه این حکم را در همین مورد خلاصه کنیم. 🔹 بدون شک عمل به این دستور الهی در درجه اول باعث رشد معنوی خود بانوان می‌شود و در درجه دوم، آرامش و امنیت اخلاقی جامعه را فراهم می‌کند و حال آن که دشمنان به گونه‌ای حکم حجاب را بیان می‌کنند، گویی اسلام دینی ضد زن و طرفدار مردان بوده و فقط به آنان توجه دارد. 🔸 زندگی دنیوی به هیچ عنوان قابل مقایسه با نعمت‌ّ‌های بهشتی نیست. در دنیا نگاه به زنان نامحرم، باعث آلودگی نفس و دور افتادن انسان از مسیر سعادت می‌شود؛ اما در بهشت خداوند حوریانی را برای مردان مومن قرار داده که همگی پاک و پاکیزه هستند و ارتباط با آن‌ها هیچ گونه آلودگی روحی و معنوی برای انسان ایجاد نمی‌کند. 🔹 شبهه افکنان به گونه‌ای بهشت را تصویر می‌کنند، گویی پرهیز مسلمانان از گناه، به خاطر رسیدن به لذت‌های دنیوی است. توضیح دادیم که لذت‌های دنیا با لذت‌های بهشتی کاملا متفاوت است؛ پس بنده‌ی مومن هیچ‌گاه از لذت‌های حرام دنیا پرهیز نمی‌کند تا بعد از مرگ، دوباره به همان برسد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210254 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⛔️ شبهه ⁉️ ملا مقصود علی؛ جد علامه مجلسی کیست؟ آیا ایشان توسط انگلیسی‌ها از هند به ایران آورده شده تا خرافات را در جامعه ایران ترویج کند؟ 🔰 پاسخ 🔹 بی‌گمان خاندان مجلسی را باید یکی از درخشان‌ترین خاندان‌های علمی و دینی امامیه دانست. در میان این خانواده علامه محمد باقر و محمد تقی مجلسی بیش از دیگران می‌درخشند. محمد باقر فرزند محمد تقی است. محمد باقر مجلسی با تالیف کتاب ارزشمند «بحارالانوار» سهم بزرگی در احیاء و حفظ آثار حدیثی مکتب اهل بیت علیهم‌السلام دارد. 🔸 پدر محمد تقی مجلسی، ملا مقصود علی نام داشت. در شرح احوالات ایشان صفاتی همچون روشن‌بینی، پارسایی، ترویج‌کننده مذهب تشیع و جامع کمالات ذکر شده است. همچنین گفته شده ملامقصود علی، شاعری خوش ذوق بوده و در سراییدن شعر تبحر داشته است. 🔹 در زمان قدیم به کسانی که اهل ذوق بوده و با سخنان دل‌نشین خود مجلس را گرم نگه می‌داشتند «مجلس‌آرا» می‌گفتند. از آنجا که ملا مقصود علی نیز اهل ذوق بود، حضور او همواره گرمی‌بخش مجالس و روشنی بخش ضمیر حاضرین می‌شد. برخی علت شهرت ایشان به مجلسی را همین مسئله دانسته‌اند. 🔸 جد اعلای ملامقصود علی حافظ ابونعیم اصفهانی است. ابونعیم اصالتی اصفهانی داشته و در این شهر به دنیا آمده است. خود ابونعیم در کتاب «تاریخ اصبهان» که در مورد تاریخچه شهر اصفهان نوشته، نسبت خود را به شخصی به نام «مهران» می‌رساند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210163 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 مجازات عاملان تخریب متروپل 💠 عاملان خرابکاری‌ها هم بایستی مجازات بشوند؛ هم در همین قضیّۀ آبادان، هم در هر قضیّۀ دیگری، آن‌هایی که عامل خرابکاری هستند، باید البتّه مجازات بشوند. ✍️ بیانات امام‌خامنه‌ای در سالگرد ارتحال امام‌خمینی (رحمة‌الله‌علیه)؛ 1401/3/14 📎 📎 (ره) 📎 🖇 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 وصف عشق 💢 هرچه گویم عشق را شرح و بیان، چون به عشق آیم خجل باشم از آن 📎 📎 🎙 مقام معظم رهبری 🌐 https://btid.org/fa/video/210687 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ یادداشت 📌 پیوند اراده الهی و اختیار انسانی 🔸 اراده الهی برآمده از علم و دانش الهی به بهترین و کامل ترین صورت است و بر اساس آیه «يَمْحُوا الله ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتاب؛[رعد/۳۹] خداوند هر آن چه را که بخواهد ناپدید می‌کند و هر آن چه را بخواهد قطعی می‌کند و کتاب اصلی نزد اوست.» علم خداوند دارای دو مرتبه می باشد: علم ذاتی و علم فعلی. 🔹 علم ذاتی آن علمی است که خداوند به تمام موجودات و خصوصیات آن ها دارد و تمام رویدادهای گذشته و حال و آینده را می‌داند و علم دارد که هر کسی به چه سرنوشتی دچار می‌شود. خصوصیت این علم آن است که هیچ کسی به آن دسترسی ندارد و اصلا قابل تغییر نیست. علم فعلی آن علمی است که خداوند به موجودات و ویژگی‌های آن ها دارد اما این علم به گونه‌ای است که امکان تغییر آن وجود دارد. 🔸 از آن جایی که خداوند در وجود انسان، ویژگی اختیار و اراده را نهادینه ساخت تا بتواند توسط عقل و با راهنمایی شریعت مقدس، در مسیر حق و حقیقت قدم بردارد، این اجازه به انسان داده شده که حق انتخاب مسیر زندگی خویش را داشته باشد. 🔹 هر چند قرآن کریم به صراحت اعلام کرده که تمام اراده‌ها در برابر اراده خداوند ناچیز است:«وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ يَشاءَ الله رَبُّ الْعالَمين؛[تکویر/۲۹] و شما اراده نمی‌كنيد مگر اينكه خداوند؛ پروردگار جهانيان اراده كند و بخواهد.» اما این اراده خدا به همان علم ذاتی او اشاره دارد. 🔸 به دیگر سخن، خداوند از این آگاهی دارد که فلان شخص در نهایت به کجا می‌رسد و سرنوشت او چگونه خواهد بود، اما در عین حال، می‌داند که این شخص در چه مسیری قدم برمی‌دارد و به مقصد و مقصودش می‌رسد. این آگاهی خداوند، یک علم کاملا ثبت شده و غیر قابل تغییر است. در بخشی از همین علم الهی چنین آمده همین انسان در یک برهه‌ از زندگی خویش تلاش می‌کند که در مسیر حق قدم بردارد و یا اینکه گمراهی را انتخاب کند. 🔹 قدرت و توان انسان در تغییر سرنوشت خویش، به معنای تاثیرپذیری علم خداوند نیست بلکه هر گاه انسان دارای اختیار تصمیم گرفت که مسیر زندگی خویش را تغییر دهد و رفتار پسندیده یا حتی ناپسند انجام دهد، علم فعلی خداست که دستخوش تغییرات قرار می‌گیرد و همچنان علم ذاتی خدا بدون تغییر باقی می‌ماند و در واقع علم ذاتی که هیچ کسی از آن خبر ندارد، همان نتیجه و عاقبت هر موجود است که فقط خدا از جزئیات آن آگاه است. 🔸 شایان ذکر آنکه علم ذاتی خداوند عین ذات خداوند است و هیچ گاه تغییر و تبدل در آن راه ندارد، اما از آنجا که علم فعلی خداوند در مرتبه فعل خداوند و جدای از ذات او می باشد، تغییر در او هیچ دخالتی در ذات ایجاد نمی کند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/209200 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 محاسبۀ غلط دشمن 💠 در اوّل انقلاب وعده می‌دادند که جمهوری اسلامی، شش ماه بیشتر عمر نخواهد کرد و سقوط خواهد کرد؛ بعد، این شش ماه که می‌گذشت، شش ماه تمدیدش می‌کردند می‌گفتند شش ماهِ دیگر! 🔶 از این شش‌ماهه‌ها بیش از هشتاد شش‌ماه گذشته، جمهوری اسلامی که آن روز یک نهال باریک بود، یک درخت تناور و ریشه‌داری شده، روز‌به‌روز قوی‌تر و مقتدرتر هم شده. ‼️ این محاسبۀ دشمن، در این مسئله هم مثل بسیاری از محاسبات دشمن غلط است. ✍️ بیانات امام‌خامنه‌ای در سالگرد ارتحال امام‌خمینی (رحمة‌الله‌علیه)؛ 14/03/1401. 📎 📎 (ره) 📎 🖇 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
💢 شما از ما دزدیدید، ما از شما پس گرفتیم... 💠 نفت ایران را در سواحل یونان می‌دزدند و بعد از آن، دلاورانِ از جان گذشتۀ جمهوری اسلامی جبران می‌کنند و کشتیِ نفتیِ دشمن را ضبط می‌کنند، اما آن‌ها ایران را متّهم به دزدی می‌کنند. 🔶 چه کسی دزد است؟ شما نفت ما را دزدیدید، ما از شما پس گرفتیم. 🔹 پس گرفتن مال دزدی که دزدی نیست... ✍️ بیانات امام‌خامنه‌ای در سالگرد ارتحال امام‌خمینی (رحمة‌الله‌علیه)؛ 1401/3/14 📎 📎 (ره) 📎 🖇 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ 🌹 کاردستی جذاب کودکانه 📎 📎 📎 📎 ❇️لینک کاردستی در سایت اندیشه برتر👇 https://btid.org/fa/video/210380 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org