eitaa logo
بانو ایرانی
29 دنبال‌کننده
847 عکس
1.4هزار ویدیو
146 فایل
هَل مِن ناصر یَنصُرُنی...؟  ( آیا کسی هست که مرا یاری نماید) شما هم میتوانید جزء 50 زن از میان 313 نفر از یاران برجسته مهدی صاحب الزمان باشید ان شاءالله
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 نشست متمرکز عملیات تبیینی ثامن ۴۰ 🍃🌹🍃 ✅ موضوع: تبیین گفتمان امام خمینی علیه الرحمه و شاخص های حکمرانی تراز انقلاب 🎙سخنران: دکتر قاسم حبیب‌زاده کارشناس محترم سیاسی ⏰ زمان: یکشنبه- ۱۳ خردادماه- ساعت ۲۱ ❌ لینک ورود به نشست 🆔 rubika.ir/meyar_pb |
روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🔰چرا دشمنان در شهادت سیدالشهداء خدمت پایکوبی میکنند يونس أَكَانَ لِلنَّاسِ عَجَبًا أَنْ أَوْحَيْنَا إِلَىٰ رَجُلٍ مِّنْهُمْ أَنْ أَنذِرِ النَّاسَ وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا أَنَّ لَهُمْ قَدَمَ صِدْقٍ عِندَ رَبِّهِمْ قَالَ الْكَافِرُونَ إِنَّ هَٰذَا لَسَاحِرٌ مُّبِينٌ ﺁﻳﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩم ﺷﮕﻔﺖ ﺁﻭﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻱ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻭﺣﻲ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﻛﻔﺮ ، ﻧﺎﺳﭙﺎﺳﻲ ، ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ] ﺑﻴﻢ ﺩﻩ ، ﻭ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻣﮋﺩﻩ ﺩﻩ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺍﻱ ﻧﻴﻚ [ ﻭ ﻣﻘﺎم ، ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺍﻱ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ]ﺍﺳﺖ . ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ [ ﻟﺠﻮﺝ ﻭ ﺑﻲ ﻣﻨﻄﻖ ] ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩ ، ﺟﺎﺩﻭﮔﺮﻱ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ ! !(٢) ✍
📌ویژگی های شخصیتی حضرت امام ره 🔸حضرت امام خمینی ره ایده پرداز و بنیانگذار انقلاب اسلامی ویژگی‌های ممتازی در خود جمع کرده بودند. این ویژگی‌ها ایشان را به عنوان رهبری بی‌نظیر به جهانیان معرفی کرد. برخی ویژگی‌های ایشان که در بیانات آیت الله جوادی آملی آمده است عبارت است از: تقوای سیاسی و آزاد اندیشی « بخش مهمّ تقوای امام راحل، در همین آزاد منشی و استقلال فکری او بود. هرگز از اقبال و ادبار افراد، نه لذت می‌برد و نه رنج. طلاب نیز که شیفته محضر ایشان بودند، گذشته از مقام علمی او، به سبب آزاد اندیشی، استقلال فکری، فولادمنشی و روح سرشار از لطافت و بزرگ منشی و دید و تفکر حکیمانه ایشان بود. امام خمینی (قدّس سرّه) فریب هیچ فریب کاری را نخورد. هرگز برای فرزندان خود بیش از اندازه لازم خدمت و ارج قائل نبود. مرحوم از دوستان صمیمی ما بود و مقام علمی او پیش فضلا مبرهن بود، ولی امام (رضوان اللّه علیه) برای ایشان نیز بیش از حدّ لازم حسابی باز نمی‌کرد و اجازه نمی‌داد که هیچ کس حتی آن بزرگوار (شهید حاج آقا مصطفی) در کار شخصی ایشان دخالت کند و این سیره آزاداندیشی، استقلال فکری و بزرگ منشی او طلاب را به خود جذب می کرد. تلاش برای امام شدن حضرت امام خمینی تلاش کردند امام جامعه باشند. « ...قرآن آمده شما را زنده بکند. امام راحل خوب گوش داد گفت من می خواهم زنده بشوم، زنده بودنِ من این است که من بشوم امام و این فخر نیست این در است. «وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا» ایشان چه در زمانی که تدریس می‌کردند و مسئولیتی نداشتند، و آنجایی هم که احساس مسئولیت می‌کردند نوشته آن کتاب شریف کشف الأسرار و همچنین در بحث های دیگر تا رسید به جایی که مسئولیت به عهده خودش شد، گفت من می.خواهم بشوم، امام شهداء بشوم، امام جوان هایی بشوم که از همین قبیل‌اند، از شهدای بزرگ که انسان وقتی نام اینها را می برد احساس کوچکی می کند، می‌خواهم امام اینها بشوم! . الآن خوبان وقتی نام امام را می شنوند فخر می کنند. بزرگان حوزه، بزرگان دانشگاه، بزرگان جامعه، بزرگان ارتش و سپاه، بزرگان شهداء، بزرگان جانبازان اینها امام را به امامت قبول دارند، مأموم این امام‌اند. رهبری قیادی نه سیاقی رهبری پیامبران از سنخ تحریک قیادی است، نه سیاقی. تحریک قیادی، این است که پیشوا، پیشرو قافله است و دیگران را جذب نموده، به دنبال خود می‌کشاند. پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «انّ الرائد لایکذب أهله»؛ «پیامبران که پیشاهنگ کاروان بشریتند، به پیروانشان دروغ نمی گویند». آنان زمانی مردم را به راهی فرامی خوانند که خودشان، پیشاپیشْ آن را پیموده باشند؛ چنان که امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (علیه السلام) فرمودند: ما هرگز به شما دستوری ندادیم، مگر آن که خود پیش تر آن را انجام داده ایم. چنین رهبری ثمربخش وکارساز است. ازاین رو، رهبرانی چون امام حسین (علیه السلام) موفق بودند و نیز افرادی همچون سید حسن مدرس، شیخ فضل الله نوری، میرزای شیرازی و امام خمینی (قدّس الله اسرارهم) بیش از دیگران به موفقیت دست یافتند. آن کسی که با حرکت در پیشاپیش کاروان، خطرها را به جان می خرد و به پیشواز زندان، شکنجه، مهاجرت و شهادت می‌رود، آن گاه امّت را به دنباله روی از خویش فرا می خواند، سخنش نفوذ و اثر ژرفی بر پیروان خواهد داشت؛ ولی رهبران سیاقی که خود حرکت نمی‌کنند و خویشتن را به خطر نمی‌اندازند، بلکه از عقب قافله، دیگران را به حرکت و قیام سوق می‌دهند، رهنمود آنان نفوذی نخواهد داشت. متخلق عارف . هر یک از عرفا مظهراسمی ازاسماءالله هستند. کاری که دیگران کرده ‌اند، این است که کتاب های مبسوطی در این زمینه نوشته‌ اند، امام فرصت این کار را پیدا نکردند، اما نوشته‌ های دیگران را از علم به عین و از گوش به آغوش آوردند؛ چیزی که نهایت سعی و تلاش دیگران بود. خصوصیت ممتاز امام این بود که اولاً ایشان در سیره و سنت ‌شان بین «اخلاق» و «عرفان» کاملاً فرق گذاشتند. فرق اخلاق و عرفان این نیست که یکی پویاست و دیگری غیر پویا. اخلاق در مرحله خیلی نازل است و عرفان در اوج قرار دارد و بین اخلاق و عرفان، «فلسفه» فاصله است. اخلاق» این است که انسان سعی کند آدم خوبی بشود، زاهد بشود، اهل بهشت بشود، عادل بشود، و از طریق فهم همه فضائل نفسانی که در کتاب های اخلاق آمده است و عمل به آنها، سرانجام یک انسان وارسته به تمام معنا بشود. اما در «عرفان» چنین کسی تازه در پله اول است، او نمی‌خواهد آدم خوبی بشود، آدم خوب شده است. او می‌ خواهد بهشت را ببیند. آن کجا و این کجا! آن یک چیز است و این یک چیز دیگر.
امام خمینی، احیاگر مشارکت سیاسی همه طبقات مردم علی الخصوص بانوان ▫️باتوجه به تلاقی سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) ، قیام خونین پانزده خرداد و ایام انتخابات ، فرصت مناسبی است تا به این میراث بی بدیل امام خمینی و حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی در تاریخ ایران، از منظری متفاوت بپردازیم؛ ▫️امام خمینی ضمن اینکه با تدوین سازوکار جمهوریت نظام به دنبال پای کار آوردن اقشار مختلف مردم اعم از فقیرو غنی جهت سرنوشت سازی آنان برای جامعه خود نیز بودند، خاصتا بانوان را به عنوان نیمی از آحاد جامعه در این مشارکت اجتماعی از روز اول سهیم کردند به طوری که از همان روزهای ابتدایی نهضت بانوان با درک این نگاه امام، علی رغم وجود تمام مشقت ها پا به عرصه گذاشته تاحدی که در قیام پانزده خرداد هم جانفشانی میکنند. ▫️مردمی که سالها از صحنه سیاسی ، اجتماعی و تصمیم گیری جامعه خود حذف شده بودند خصوصا عموم بانوان ایرانی با دریافت نگاه مردم سالارانه امام ایستادند تا برای اولین بار در طول تاریخ این سرزمین درسال۵۸ همه ملت پای صندوق رای بروند و باهر سلیقه و طبقه اجتماعی نظرخود را برای تعیین سرنوشت جامعه خویش ابراز نمایند. ▫️این وجهه و ساختار بی بدیل اجتماعی که امام خمینی با استعانت از اسلام بنا نهادند یک ساختار کاملا مردم پایه است که اگر تضعیف شود ، تضعیف خود مردم اعم از زن و مرد جامعه خواهد بود و اگر با مشارکت پرشور تقویت شود ، تقویت تک تک افراد جامعه نیز خواهد بود ▫️چرا که در طول تاریخ این سرزمین هیچ گاه تا این حد مردم برای تعیین سرنوشت خود گام برنداشته اند و به همین دلیل هم ساختارهای مردم پایه کشور همواره مورد هجمه دشمن و مغرضین قرار گرفته است ▫️پس قهر با صندوق رای ، قهر با حاکمان نظام نیست چون آنان درنهایت منتخبان مردم هستند و از دوره ای تا دوره ی دیگر بیشتر ماندگار نخواهند بود بلکه قهر مردم با خودشان و بی اعتنایی به سرنوشتی هست که پس از سالها مشقت میتوانند امروزه خود برای آن تصمیم بگیرند اما با بی تفاوتی اجازه میدهند به راحتی این حق ارزشمند خویش ازبین برود و بهبود شرایط را دشوار سازد. 🔹در این میان بانوان بیش از همه باید بر این حق حساس باشند و پافشاری کنند چرا که تاکنون هیچ نظامی در طول تاریخ ایران همچون جمهوری اسلامی ایران این چنین فرصت برابری جهت رای و مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی-سیاسی جامعه، برای آنان فراهم نکرده و آنان را به متن نیاورده است 🔸لذا هرکسی که علاقه مند به سرنوشت کشور و استقلال آن است نباید اجازه دهد حق تعیین سرنوشت مردم خدشه دار و این حضور یک رنگ همه اقشار و طبقات جامعه که حاصل سالها تلاش و مبارزه توده های رنج دیده مردم برای تعیین خط مشی جامعه خود است ، تضعیف گردد و به دست نااهلان بیفتد . ✍️
🌺 «دحو الارض» ناب‌ترین خلوت برای رجوع به درگاه الهی/ شب و روز «دحو الارض» زمانی است که رحمت خدا در آن نازل مى‏‌شود و قیام به عبادت در آن اجر بسیار دارد. 🌺 «دحو الارض» مطابق با بیست و پنجم ماه ذی‌القعده، است و این نعمت بزرگی است که خداوند بر بشر ارزانی داشت که آگاهی از این نعمت خود اولین عبادت این روز است زیراآگاهى از نعمت و کم و کیف آن اولین مرتبه شکر است. 🌺در روایات زیادى آمده است که در بیست و پنجم ذى القعده کعبه نصب گردیده ، زمین گسترده شده ، آدم پایین آمده ، خلیل و عیسى (علیهما السلام ) متولد شدند و رحمت پخش شده است .. 🌺اصطلاح «دحو الارض» از دو کلمه «دحو» به معنای گسترش دادن و «الارض» ترکیب شده است که این مرکب «‌دحوالارض‌» به معنای گستراندن زمین است. 🌺مراد از دحو الارض بیرون آمدن خشکی‌های گسترده زمین از زیر آب است. بنابر برخی روایات و منابع کهن اسلامی، زمین در ابتدا زیر آب بوده است و سپس خشکی‌ها از آب سر برآورده‌اند. روز بیرون آمدن خشکی‌ها یا روز آغاز آن روز دحو الارض نامیده شده است. بنابر برخی روایات تاریخی ، نخستین جایی که از زمین سر برآورد،مکه وکعبه بوده است. 🌺در کتاب‌های ادعیه برای روز دحو الارض اعمالی ذکر کردند؛ «‌روزه این روز که کفاره هفتاد سال است و جز روزه‌هایی است که اهل بیت سفارش کردند، غسل، خواندن دو رکعت نماز در وقت ظهر، در هر رکعت بعد از حمد، پنج مرتبه سوره شمس بخواند و بعد از اتمام نماز بگوید: «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ‏، سپس بگوید: یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِی عَثْرَتِی یَا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِی یَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِی وَ ارْحَمْنِی وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَیِّئَاتِی وَ مَا عِنْدِی یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ» و زیارت امام رضا (ع) 📚 ابن طاووس، اقبال الاعمال، 1377، ج2، ص27-29؛ طوسی، مصباح المتهجد، 1411، ص671 – 69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در حرم مطهر امام خمینی: ⭕️ بعد از فقدان رئیس جمهور عزیز همه جریان‌ها از خدمات او حرف میزنند؛ دلم برای رئیسی سوخت، در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند از این حرفها بزنند!
چهاردهم خرداد سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: انتخابات پیش روی ما پدیدۀ پردستاورد است 🔺اگر این انتخابات با خوبی و شکوه و عظمت برگزار شود دستاورد بزرگ برای ملت ایران خواهد بود. 🔺بعد از این حادثۀ تلخ مردم جمع بشوند و با آرای بالا مسئول بعدی را انتخاب کنند. 🔺حماسۀ انتخابات مکمل حماسۀ بدرقۀ شهیدان خواهد بود.
#🔴امام دولت، دولت امام 🔺پوستر تطبیقی از دولتی با شاخص های مدنظر امام خمینی
روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🔰مسابقه خدمت رسانی در دولت سیدالشهداء خدمت سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۴ يُؤمِنونَ بِاللَّهِ وَاليَومِ الآخِرِ وَيَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ وَيُسارِعونَ فِي الخَيراتِ وَأُولٰئِكَ مِنَ الصّالِحينَ ترجمه: به خدا و روز دیگر ایمان می‌آورند؛ امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند؛ و در انجام کارهای نیک، پیشی می‌گیرند؛ و آنها از صالحانند یک مسئله هم مسئله‌ی کمک مؤمنانه است. عدّه‌ای از مردم در این حوادث‌‌ [مربوط به کرونا] بِجِد آسیب دیدند؛ البتّه برای اغلب مردم از لحاظ کسب و کار و درآمد و زندگی و مانند اینها مشکلاتی پیدا شد لکن همه دچار آسیب‌های جدّی نشدند؛ امّا یک عدّه‌ای واقعاً دچار آسیب‌های جدّی شدند و مشکلات فراوانی برایشان پیش آمد. این را باید جبران کرد؛ چه کسی جبران کند؟ مردم. نمیشود همه‌ی بار را بر دوش دولت گذاشت؛ البتّه مسئولین دولتی و شبه‌دولتی وظایفی دارند که باید انجام بدهند و انجام هم میدهند. ما مطّلعیم که دارند کار میکنند لکن اینها کافی نیست و بایستی عموم مردم همچنان که در آن جریان اوّلِ کمک مؤمنانه در آستانه‌ی ماه رمضان وارد شدند و به معنای واقعی کلمه کمک کردند، باز هم همین [کار] انجام بگیرد. این «تسابق الی ‌الخیرات» است. ما در قرآن چند جا داریم که «یُسارِعُونَ فِی الْخَیْرات»؛ یا «یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحینَ».یک جا [دارد] «أُولئِکَ یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ هُمْ لَها سابِقُونَ»؛ چند جا [دارد] «فَاستَبِقُوا الخَیرات»، یعنی مسابقه گذاشتن که قرآن به معنای واقعی کلمه به ما میگوید در کار خیر و کمکهای مؤمنانه مسابقه بگذارید؛ یعنی سعی کنید شما جلوتر از دیگران حرکت کنید و [پیش] بروید. و این کار به نظر من مهم است؛ حتّی این اطعامهای محرّم را هم که در آن ایّام بعضی از هیئات، بعضی از مردم که توانایی‌هایی دارند و نذری و اطعام و مانند اینها درست میکنند، میشود به این شکل کمک مؤمنانه به خانواده‌ها و به شکل کاملاً پاکیزه و دور از مشکل سرایت [بیماری] و مانند این حرفها انجام داد. انقلابیگریِ به معنای واقعی کلمه اینها است؛ یعنی اینها جزو مسائل قطعی انقلابیگری است. انقلابیگری با زبان نیست، با عمل است؛ عمل جلوتر از زبان بایستی انسان را راه ببرد؛ و واقعاً کسانی که در این زمینه‌ها فعّالیّت میکنند، کار انقلابی انجام میدهند و این [کارها] انقلابیگری است. البتّه بعضی هم ممکن است که آمادگی نداشته باشند؛ یعنی این جور نیست که همه بتوانند کارهای برجسته‌ای در این زمینه انجام بدهند، لکن وقتی که می‌بینند یک کسانی در آن صفوف مقدّم با پیشتازی و علاقه و شوق حرکت میکنند، اینها هم به شوق می‌آیند و بالاخره در بین صفوف یک جایی برای خودشان پیدا میکنند و آنها هم وارد این میدان میشوند.۱۳۹۹/۰۵/۱۰ بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان ✍
🔰 حرف روز 💢 این گوی و این میدان با اعلام خبر رسمی اسامی افراد احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری، تنور انتخاباتی داغ شد. شورای نگهبان که به مثابه مراقبی مطمئن در جایگاه قانونی برای اعلام نظر درباره کفایت لازم و صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان برای ریاست‌جمهوری قرار دارد، ظهر دیروز اسامی شش نفر نامزد نهایی ریاست‌جمهوری را به وزارت کشور ارسال کرد؛ آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و محمدباقر قالیباف.  بر این اساس، قرار است در مهلت باقی مانده تا هشتم تیرماه، نامزدها برنامه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند تا ان‌شاءالله مردم ایران با خلق حماسه‌ای دیگر، رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی را راهی پاستور کنند. در این میان، هر چند به وجود آمدن دوقطبی یا چندقطبی می‌تواند شور و حال انتخاباتی را افزایش دهد و به طبع مشارکت عمومی نیز افزایش یابد؛ اما باید مراقبت کرد که این دوقطبی‌ها به تضادهای اجتماعی تبدیل نشود یا اینکه دو قطبی‌های کاذب یا غیر واقعی ایجاد نشود. در صورتی که جامعه به سمت دوقطبی شدن میل پیدا کند، لاجرم انفکاک اجتماعی و ازهم‌گسیختگی جمعی را شاهد خواهیم بود. در چنین جامعه‌ای هر سوی این قطب‌ها به دنبال تخریب سوی دیگر بوده و نتیجه نهایی آن هم تخریب سیستم کلی و طبیعتاً مقابله سیستم با هر دو سوی قطب‌هاست. شاید به ظاهر تصور شود که دو قطبی‌های کاذبی، همچون آزادی و معیشت یا مذاکره و معیشت و... غیر عقلانی بوده و توان ابراز وجود نداشته باشند؛ اما به یاد بیاوریم که در برهه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی، شخص اول دولت بیان می‌داشت که با مذاکره (برجام)، مشکل آب شیرین مردم هم حل می‌شود، اقتصاد هم رونق پیدا می‌کند، معیشت مردم هم بهتر می‌شود یا دو دهه پیشتر از آن، شخص اول دولت چنین القا می‌کرد که با آزادی و ولنگاری فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد و معیشت و رفاه عمومی مردم هم بهتر می‌شود. بنابراین، باید مراقبت کرد تا اسیر چنین بازی‌های سیاسی و دو قطبی‌های کاذب نشد. اتفاقاً برعکس مطالبه عمومی از همه نامزدها در جهت ارائه راه حل برای برون‌رفت از مشکلات و مسائل جاری و آتی نظام و انقلاب باید باشد. برنامه‌ها، ایده‌ها و طرح‌های عملیاتی که به دور از منازعات اجتماعی و سیاسی و صرفاً در راستای تحقق ایران قوی ابراز شوند و در نهایت تا روز انتخابات این گوی و این میدان در اختیار نامزدها و ملت شریف ایران برای خلق حماسه‌ای تاریخی قرار دارد تا ان‌شاءالله بهترین‌ها رقم زده شود. ✍️
🔰 گزارش روز 💠 رئیس‌جمهور مطلوب معمار انقلاب کیست؟ انتخابات سرنوشت‌ساز ۸ تیرماه با تأیید صلاحیت شش نفر از کاندیداهای ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان وارد مرحله حساس خود شده است. قطعاً با شروع موسم تبلیغات شاهد وعده و وعیدهای کاندیداها خواهیم بود که بعضاً افراد را دچار سردرگمی می‌کند. بهترین قطب‌نما برای یافتن راه از بیراه، رجوع به افکار و اندیشه‌های امامین انقلاب است. ▪️شاخصه‌های رئیس‌جمهور مطلوب از دیدگاه امام خمینی‌(ره) عبارتند از: 🔹️صالح و دیندار: یک رئیس‌جمهور باید «صددرصد مسلمان و معتقد به احکام اسلامی و معتقد به اجرای احکام اسلام و مخالف با مکتب‌های انحرافی و معتقد به جمهوری اسلامی باشد. اگر شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشد، بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید و مشکلاتی اگر باشد، رفع می‌شود.» 🔹️مدیریت و توانمندی در اجرای امور: ضرورت داشتن ویژگی مدیر و مدبر بودن رئیس‌جمهور از آن روست که رئیس‌جمهور عهده‌دار مدیریت عالی اجرایی است و در واقع جایگاهی است که مرکز ثقل اندیشه‌ها، طرح‌ها و پیشنهادهاست و در حقیقت آخرین مرجع برای تجزیه و تحلیل، جمع‌بندی و تصمیم‌گیری برای عمل است. 🔹️اخلاص در عمل: مراد از اخلاص آن است که کارها به انگیزه الهی و برای رضای خداوند باشد. از نظر امام، کار یک مسئول باید نه فقط رضای مردم، بلکه کسب رضای خداوند باشد. «هنر مردم شهرهای مختلف کشور این است که از میان این نامزدها، بهترین افراد را از لحاظ ایمان، اخلاص، امانت، دینداری و آمادگی برای حضور در میدان‌های انقلاب انتخاب کنند و به کسانی رأی دهند که نسبت به نیازهای مردم دردشناس‌ترین و دردمندترین افراد باشند.» 🔹️جدایی از جریان نفاق: امام خمینی(ره) در این‌باره می‌فرمایند: «همه چیز ما باید روی موازین اسلامی ‌باشد. افرادی که تعیین می‌شوند، باید کسانی باشند که به درد اسلام و جمهوری اسلامی بخورند و عقیده‌شان هم این باشد که اسلام خوب است، نه فقط اظهار کنند، ولی عقیده نداشته باشند، کما اینکه در اول انقلاب، خیلی‌ها اظهار اسلام می‌کردند.» 🔹️ساده‌زیستی و دوری از اشرافی‌گری: یکی دیگر از اموری که همواره امام راحل مورد توجه قرار داده و احساس نگرانی و خطر کرده‌اند، رسوخ روحیه رفاه‌طلبی در مسئولان است، زیرا روحیه رفاه‌طلبی و راحت‌طلبی به صورت اصولی و محوری بر تصمیمات انسان تأثیر دارد و او را وارد صحنه دیگری از حیات سیاسی و اجتماعی می‌کند. 🔹️حسن سابقه: در این زمینه امام عظیم‌الشأن می‌فرمایند: «مردم با بصیرت، درایت کاندیداها را شناسایی کرده و به سوابق، روحیات، خصوصیات دینی و سیاسی نامزدهای انتخابات توجه نمایند.» 🔻شورای نگهبان صلاحیت حداقلی کاندیداها را تأیید می‌کند؛ ولی صلاحیت حداکثری که به معنای انتخاب رئیس‌جمهور است، از جانب مردم به فرد منتخب اعطا می‌شود. به امید آنکه با عمل‌کردن به سفارش پدر فداکار و دلسوز انقلاب اسلامی، موجب پیشرفت و موفقیت روزافزون کشور شویم. ✍️
به کی رای بدیم ✅️ شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم؟ ✅️ امام فرمود: عادل،صادق،فقیه و باتقواترین را انتخاب کن. ✅️ شخص :اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند. ✅️ شخص گفت: اگر نفهمیدم؟ امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را برگزین👌 منبع : اصول کافی جلد 1ص 68
با قرآن آغاز کنیم 📖سوره مبارکه قیامه ، آیات٧تا١٠ 💠 فَإِذَا بَرِقَ الْبَصَرُ ﴿۷﴾ وَخَسَفَ الْقَمَرُ ﴿۸﴾ وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ ﴿۹﴾ يَقُولُ الْإِنْسَانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ ﴿۱۰﴾ 💠 بگو در آن هنگام كه چشمها از شدت وحشت به گردش در آيد (۷)و ماه بى ‏نور گردد (۸)و خورشيد و ماه يك جا جمع شوند (۹)آن روز انسان مى‏ گويد راه فرار كجاست (۱۰)
🔷 برخی از ریل­ گذاری ها دولت شهید رئیسی: ۱. تغییر رویکرد رسیدن به قدرت به هر قیمت به کسب اخلاقی قدرت و پیروزی در انتخابات. ۲. تغییر ریل شعار دهی علیه فساد و بگم بگم ها به ریل مبارزه واقعی با فساد از درون دولت. ۳. تغییر ریل وابسته سازی کشور به غرب به ریل رویکرد به شرق و تامین منافع ملی. ۴. تغییر ریل دیپلماسی ملتمسانه به دیپلماسی مقتدرانه و مبتنی بر نتیجه، نه مذاکره برای مذاکره . ۵. تغییر زنجیره بهره گیری از نظام به زنجیره خدمت رسانی به دیگران. ۶. تغییر ریل مدیریت کنترلی و از راه دور به مدیریت میدانی و حضور در کنار مردم. ۷‌. تغییر رویکرد پیوند زدن مسائل ومشکلات داخلی به برجام و دلار به استفاده حداکثری از فرصت تحریم ها . ۸. تغییر ریل تمرکز گرایی بر تهران به تمرکز بر همه نقاط ایران . ۹. تغییر ریل بحران نمایی و ناآرام سازی روانی جامعه به بحران زدایی و آرام بخشی به مردم . ۱۰. تغییر ریل نگاه به بیرون برای حل مشکلات کشور به تمرکز بر درون و تاکید بر شعار ما می توانیم. ۱۱. تغییر ریل تقویت واردات با ارز ترجیحی به تقویت تولید و راه اندازی کارخانجات. ۱۲. تغییر ریل اختلاف آفرینی و ملتهب سازی افکار عمومی به آرامش روانی و همدلی بین قوا. ۱۳.  تغییر ریل رهاسازی پروژه های نیمه تمام (به دلیل تعلق به دولت قبل) به عدم شروع پروژه های جدید بدون تکمیل پروژه های نیمه تمام. ۱۴. تغییر ریل اعتمادزدایی از مسئولان به ضرورت افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام . ۱۵. تغییر ریل تبعیت پذیری سیاست داخلی از سیاست خارجی به تعیین کنندگی نقش سیاست داخلی به خارجی. ۱۶. تغییر ریل نقد ناپذیری و تسویه حساب های جناحی به تعامل گرایی و استفاده از ظرفیت گروه های غیرهمسو. ۱۷. تغییر ریل ناامنی روانی و اختلاف پراکنی بین مسئولان به فضای همدلی و امنیت بخشی به جامعه. ۱۸. تغییر ریل مذاکره برای مذاکره به مذاکره برای منافع ملت و هوشمندانه. ۱۹. تغییر ریل زندگی اشرافی و تجمل گرایی به سبک زندگی اسلامی و ساده زیستی ۲۰. تغییر ریل خط کاهش پشتوانه مردمی نظام به تلاش برای افزایش حضور مردم در پای صندوق های رای.
. ♻️ رونمایی از پزشکیان واقعی 🔰 حمید رسایی: شب گذشته اولین برنامه گفتگو محور آقای پزشکیان روی آنتن رفت و مصداق این‌ ضرب‌المثل فارسی شد که "تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد." پزشکیان که در فضای مجازی به صورت بادکنکی برای چند ساعت برجسته شده بود، خیلی زود و در اولین گفتگوی ویژه خبری با جملاتی مثل اینکه "از من توقع نداشته باشید برنامه ای ارائه بدهم، لابد دولت قبلی برنامه ای داشته البته من از اون برنامه هم اطلاع ندارم ولی همون رو دنبال می‌کنم" همه کسانی که به او دلبسته بودند را ناامید کرد. برنامه دیشب پزشکیان به اقرار دوستداران، منتقدان و مخالفانش واقعا ضعیف بود. کلی‌گویی می‌کرد. در حوزه اقتصاد هیچ برنامه‌ای نداشت. حتی به برنامه هفتم توسعه که با حضور خودش در مجلسی که عضوش بوده، تصویب شده بود، تسلط نداشت! به سوالات مجری جواب‌های بی‌ربط می‌داد. برخی آیات قرآن را که بی‌ربط به بحث بود، شاهد مثال می‌آورد! مشخص بود که می‌خواهد با اشاره به برخی آیات و روایات، راهی برای ارتباط با متدینین باز کند.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🏴 راهبردها و تاکتیک های ضد انقلاب در انتخابات ۸ تیر چیست؟ ▪️◾️▪️ ▪️راهبردها: ۱.ناکارآمد و بی تاثیر نشان دادن رای مردم؛ ۲.مشروعیت زدایی از نظام و براندازی نرم ۳.نا امن سازی کشور؛ "باهدف به چالش کشیدن امنیت و قدرت جمهوری اسلامی ایران" ▪️تاکتیک ها: ۱.عملیات روانی رسانه‌ای جهت کاهش ۲.طراحی عملیات های رسانه‌ای به منظور حمایت از کاندیداهای غیر انقلابی ۳.برچسب زنی و تخریب کاندیداهای انقلابی ۴.عصبی کردن مردم جهت جلوگیری از ایجاد وحدت ملی ۵.بسیج ظرفیت ها و امکانات خود  به منظور حمایت از کاندیداهای مد نظر ۶. ایجاد دو قطبی های کاذب ✍حیدر بردبار |
🔰 حرف روز 💢 رهزن عقلانیت اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات مشخص شده و جدول زمانی تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی نیز معین شده است. سفرهای انتخاباتی نامزدها نیز در راه است و هر روز بیشتر از دیروز درگیر انتخابات خواهیم شد. در این میان، نوع و کیفیت انتخاب ماست که رئیس‌جمهور آینده کشور را مشخص می‌کند. در این مسیر دام‌ها و راهزنانی پنهان‌ وجود دارد که اجازه رسیدن به یک انتخاب عقلانی را به رأی‌دهندگان نمی‌دهند که نسبت به آنان باید هوشیار بود. 1️⃣ اولین آفت در این مسیر میل افراد به «تقلید و پیروی کورکورانه» است؛ چراکه انتخاب عقلانی دردسرهایی دارد، از جمله آن وقت گذاشتن برای تحقیق و بررسی و تلاش برای شناخت نامزدهای انتخاباتی است. این هزینه‌ای است که اغلب افراد از آن اکراه دارند و ترجیح می‌دهند در این مسئله تقلید کنند. 2️⃣ راهزن دیگر هوشمندی در رأی دادن، نشناختن معیارها و شاخصه‌های گزینه مطلوب است. بهترین معیار در این زمینه رجوع به رهنمودها و توصیه‌هایی است که بزرگان مورد اعتماد جامعه در اختیار ملت و توده‌ها قرار داده‌اند که در رأس آنان رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد. 3️⃣ یکی دیگر از موانع انتخاب مطلوب، تکیه بر یک مؤلفه و بی‌توجهی به شاخصه‌های دیگر نامزد اصلح است. نتیجه این رویکرد، انتخاب گزینه‌ای است که شاید ویژگی برجسته‌ای داشته باشد، اما فاقد حد مطلوب شرایط دیگر خواهد بود. به واقع، باید تلاش کرد تا به همه شرایط توجه شود و از نگاه تک‌بعدی به نامزدها پرهیز کرد. 4️⃣ غلبه احساسات و عواطف، راهزن دیگری است که مسیر عقلانیت انتخابات را ناکام خواهد گذاشت. متأسفانه، شور و هیجانات رقابت‌های انتخاباتی آنقدر بالا می‌گیرد که گام‌های تعقل در نیمه راه رها می‌شود و احساسات و حب و بغض‌ها بصیرت و انتخاب آگاهانه را از آدمی سلب می‌کند.  5️⃣ دوقطبی شدن فضای انتخابات، بستری آلوده است که زمینه را برای حذف عقلانیت از صحنه انتخابات فراهم خواهد کرد. با دوگانه شدن فضای انتخابات و سیاه و سفید شدن نامزدها، دیگر معیارها و ملاک‌های واقعی سنجش کنار می‌رود و شاخصه‌ها و مؤلفه‌های ساختگی و غیر واقعی، معیار گزینش افراد خواهد شد. این در حالی است که معمولاً تفاوت گزینه‌ها آنقدر زیاد نیست که یکی را کاملاً صالح و دیگری را فاسد دید، یکی را منجی و دیگری را ویرانگر!  🔹️ توجه به این موانع و عبور از آنها، نویدبخش انتخاباتی معقول و هوشمندانه خواهد بود که رأی‌دهنده در آن بر حجت شرعی خود عمل خواهد کرد و نتیجه انتخاب فردی کارآمد و شایسته خواهد بود. ✍️
🔰 گزارش روز 💠 پساحقیقتی برای حق رأی «پساحقیقت» از شرایطی حکایت دارد که در آن فکت‌های عینی در مقایسه با کشش احساسات و باورهای شخصی تأثیر کمتری در شکل دادن به اذهان عمومی دارند. این شرایط به مثابه یک تکنیک برای هدایت اذهان به سمت دلخواه در کشورهای گوناگون پیاده شده است. برای نمونه، در قضیه برگزیت که صدها اتوبوس آمار جعلی پرداخت هفتگی ۳۵۰ میلیون یورو از طرف انگلیس به اتحادیه اروپا را تبلیغ می‌کردند، نتیجه این شد که اکثریت مردم به برگزیت رأی دادند؛ اما اکنون بعد از هفت سال شبکه ان‌تی‌وی آلمان می‌گوید: «حداکثر مردم (حدوداً ۵۴ درصد) از برگزیت پشیمان هستند» و در واقع این معضلی است که شرایط پساحقیقت برای‌شان رقم زد. جامعه ایرانی نیز از به دام این شرایط افتادن مصون نیست. آمارها نشان می‌دهد، ۳۰۰ ماهواره در جهان، ایران را پوشش می‌دهند. این ماهواره‌ها امکان پشتیبانی ۱۸ هزار شبکه تلویزیونی را فراهم کرده‌اند. بخش عمده آنها مربوط به شبکه‌های فارسی‌زبان از جمله BBC فارسی، VOA، من و تو و فارسی‌وان است. اختصاص بودجه‌های سنگین دولت‌ها و سرمایه‌داران خاص، به پشتیبانی از این شبکه‌ها بی‌ارتباط با محتوای این رسانه‌ها نیست؛ از این رو این سؤال همچنان از سوی این دولت‌ها بی‌پاسخ مانده است که چرا با وجود مشکلات گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این کشورها، اما کلان بودجه‌ها برای اجرای پروژه شبکه‌های فارسی زبان اختصاص داده می‌شود؟ به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش، ایجاد شرایط پساحقیقت در بزنگاه‌های گوناگون برای جامعه ایرانی باشد. در واقع، انتخابات یکی از بزنگاه‌هایی است که دشمن همواره سعی داشته است با حربه‌های مختلف اذهان و احساسات اجتماعی را به سمتی هدایت کند که اعتباری برای انتخابات قائل نباشند. برای نمونه، در انتخابات سال گذشته این مسئله در رسانه‌ها و شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین پیگیری شد. از فروردین سال ۱۴۰۲ رسانه‌های غربی کلیدواژه «مشارکت زیر ۳۰ درصد» را برای انتخابات مجلس در ایران کلید زدند. از طرفی برخی عوامل داخلی نیز این خط را تقویت کردند؛ به گونه‌ای که «جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس اظهار داشت: «مردم اصلاً نمی‌دانند سال انتخابات مجلس است» یا اینکه برخی اظهار می‌کردند اصلاحات در این انتخابات گزینه‌ای نخواهد داشت. همه این اقدامات، مخاطب را در یک فضای پساحقیقت فرو می‌برد تا آمارها، دلایل و منطق مشارکت حداکثری او را از انجام تکلیف شهروندی‌اش باز دارد. جالب آنکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ نفر از اصلاح‌طلبان برای کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند و نیز شاهد مشارکت بالای ۴۴ درصد بودیم. در واقع حق رأی، امتیازی است که ملت‌ها در طول تاریخ برای آن جانفشانی کرده‌اند و اکنون باید از این حق اجتماعی در اعتلای سرنوشت کشور بهره برد. ✍️