🔴نقش زنان مسلمان در بیعت غدیر
🔻شواهد موجود در کتب تاریخی گویای این حقیقت است که پیامبر اکرم از همان اغاز رسالت هم با استقبال زنان به دین اسلام مواجه گردید،هم خود ایشان زمینه مشارکت بانوان در امور جامعه اسلامی و گسترش اسلام را فراهم نمودند
🔻یکی از رویدادهای بسیار مهم جهان اسلام غدیر بود که بانوان حاضر در حج در بیعت و نشر آن نقش مهمی ایفا کرده اند.انها به طور مستقیم از پیامبر اکرم دستور بیعت،تبلیغ و تشویق مردان اشان به بیعت با امیر المومنین را دریافت و اجرا کردند (۱)
🔻به دستور پیامبر صلی الله علیه وآله، خیمه ای برای امیرالمؤمنین ساختند؛ تا مردم راحت تر برای بیعت بیایند. مردها اول بیعت کردند و برای بیعت زنان، پرده ای زدند و ظرفی بزرگ آوردند و پر از آب کردند و امام علیه السلام از آن سوی پرده، دست در ظرف نهاد و زنان از سویی دیگر دست در آب فرو می بردند و این گونه، تسلیم بودن در برابر امر خدا و رسول را بیان میکردند.
⏪باید گفت اسلام در حالی به خاطر دستور عفاف و حجاب مورد هجمه های ناجوانمردانه ی رسانه های جریان غرب گرایی قرار گرفته است که اسلام پیشتاز کرامت بخشی به زن و بستر سازی عفیفانه مشارکت اجتماعی زنان در طول تاریخ بوده است
منابع:
۱_سنن الترمذی، ج 5، ص591
✍عالیه سادات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وصیت جالب یک مترجم آلمانی!
⁉️ بر روی سنگ قبر #آنه_ماری_شیمل چه جملهای نقش بسته است؟
🔸برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی، به مناسبت #عید_غدیر
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
میگه وقتی آقا امام رضا تو مرو بودن یه روز عید غدیر رفتم خدمتشون، دیدم آقا دوستانشون رو که برای تبریک عید اومده بودن، نذاشت برن و بهشون فرمود بمونید و افطار پیش من باشید. برای خانوادههاشون هم لباسهای گرانقیمت و زیورآلات و غذاهای مختلف هدیه فرستاد...
وسائل الشیعة، ۱۰، ۴۴۴
👤محمد پدرام
372044_209.mp3
4.02M
زیارت آل یاسین
روز مون رو با سلام دادن به آقامون شروع میکنیم 😍
✍️بانوان انقلابی🇮🇷
@banooye_enghelabi
زیارت آل یاسین 👇🏻
سَلامٌ عَلَىٰ آلِ يس، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا داعِيَ اللّٰهِ وَرَبَّانِيَّ آياتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بابَ اللّٰهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللّٰهِ وَناصِرَ حَقِّهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَدَلِيلَ إِرادَتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا تالِيَ كِتابِ اللّٰهِ وَتَرْجُمانَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ فِي آناءِ لَيْلِكَ وَأَطْرافِ نَهارِكَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللّٰهِ فِي أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثاقَ اللّٰهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللّٰهِ الَّذِي ضَمِنَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ، وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ، والْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
السَّلامُ عَلَيكَ حِينَ تَقُومُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِين تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، السَّلامُ عَلَيْكَ فِي اللَّيْلِ إِذا يَغْشىٰ وَالنَّهارِ إِذا تَجَلَّىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمامُ الْمَأْمُونُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، السَّلامُ عَلَيْكَ بِجَوامِعِ السَّلامِ،
أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لَاحَبِيبَ إِلّا هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ، وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَمُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُوسىٰ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،
وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللّٰهِ، أَنْتُمُ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ؛ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لَارَيْبَ فِيها يَوْمَ ﴿لَايَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمانِها خَيْراً﴾، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ ناكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ الصِّراطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصادَ حَقٌّ، وَالْمِيزانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَالنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِما حَقٌّ .
يَا مَوْلايَ شَقِيَ مَنْ خالَفَكُمْ، وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَاشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَرِيءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْباطِلُ مَا سَخِطْتُمُوهُ [اَسْخَطْتُموُهُ]، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللّٰهِ وَحْدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلايَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ، وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ، آمِينَ آمِينَ.
#زیارت_آل_یاسین
#امام_زمان
✍️بانوان انقلابی🇮🇷
@banooye_enghelabi
🔴 پاسخ به این شبهه درباره میهمانی ده کیلومتری
آیا خرج کردن از بیت المال برای این کار صحیح است؟
🔹۱. ضرورت احیای مناسک و شعائر: آنجا که در روایات ما (روایات باب ۵ از ابواب وجوب الحج) امام معصوم صریحاً میگوید اگر زمانى حجاج کم شوند از بیتالمال پول بدهند تا مردم به حج بروند. یعنی برخی مناسک هستند که زنده نگه داشتن آنها برای شارع مقدس موضوعیت دارد. حتی در مواردی تصریح دارد که از زکات پرداخت کنند.
🔹 ۲. ایشان ابتدا نشان دهد که بجز دوره کوتاه حکومت #امیرالمومنین علیه السلام کدام حاکمیت شیعی چنین قدرتی داشته که تا موظف باشد یکایک مناسک دینی را زنده کند؟ بهعلاوه آیا تردید دارد میتوان از بیتالمال برای تبلیغ دین هزینه کرد؟
🔹۳. یکی از مصادیق #مولفه_قلوبهم مسلمانانیاند كه از نظر اعتقادی ضعيف میباشند؛ به آنها كمك میشود تا ایمانشان قوی شود. یعنی آیه اطلاق دارد و صرفا شامل کفار نمیشود و اساس آن برای جدب به دین خداست. یعنی دولت اسلامى مىتواند با برنامهریزى مناسب، در زمینه واجبات مالى که به عهده مسلمانان است، از آنها براى مصارف عمومى و تبلیغ و گسترش اسلام استفاده نماید. (ر.ک: نجفی؛ جواهر الکلام، ج ۱۵، ص ۳۴۱)
🔹۴. تبلیغ و ترویج دین در تمام ابعادش که نیاز باشد از وظایف حکومت دینی است.
🔹 ۵. و نهایتاً : اگر دولت اصلاحات اینکار عظیم را برای احیای غدیر و ایجاد همدلی و شادی حلال و سالم مردم کرده بود، اسمش میشد عقلانیت و تدبیر دولت و اگر دولت انقلابی انجام دهد میشود هدر دادن بیتالمال!!
#مهمونی_ده_کیلومتری
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
همین چند روز پیش در خیابان های لندن هزاران نفر را برای کارناوال همجنس بازی به خیابان کشاندید! حالا نگران ترافیک جشن روز غدیر شده اید! اینکه بی بی سی و برخی داخلی ها از دیدن آن جمعیت میلیونی جشن غدیر دهان باز کرده و مشغول تخریب هستند یعنی عظمت اجتماع را درک کرده اند. آچمز شده اند. این اراجیفشان برای به انحراف کشاندن ابهت آن جمعیت است. فقط و فقط تصاویر مردم را منتشر کنید.
#علیرضا_زادبر
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0