eitaa logo
بانوی آب
5.3هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... تبادل و تبلیغات انجام نمی شود. @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
این وجه الله الذی الیه یتوجه الاولیاء @banooyeab
_صوت ۱ نشست خشونت علیه زنان(نبویان).mp3
44.45M
نشست بررسی لایحه ارتقای امنیت @banooyeab
صوت ۳ نشست خشونت علیه زنان(نبویان).mp3
42.76M
نشست بررسی لایحه ارتقای امنیت @banooyeab
صوت ۲ نشست خشونت علیه زنان(نبویان).mp3
41.58M
نشست بررسی لایحه ارتقای امنیت @banooyeab
🌀تذکرهای پی‌درپیِ لسانی اثر داره... @banooyeab
،،،،،،،،،،،،،،،،،، شهید حمیدرضا الداغی! ای کاش یک جو از غیرت تو را «قدرت‌نشینانِ منفعل» و‌ «منبرنشینانِ توجیه‌گر» می‌داشتند. «کارگزارانِ شبه‌انقلابی» و «عالمانِ اسلام رحمانی»، مباشران آن هرزه‌های خیابانی بودند. اینان دو لبۀ یک قیچی هستند که با انقلاب و ارزش‌ها، معاملۀ تزویر می‌کنند: یکی از انقلاب، «اقتدارزادیی» کرده و دیگری از دین، «قطعیّت‌زدایی». یکی نظام را «متهم» نشان داده و دیگری دین را «سکولار». یکی سودای «قدرت» دارد و دیگری در طلب «بدعت» است. یکی دچار «تعارض منافع» است و دیگری گرفتار «کتمان حقایق». یکی بر «اسلام محافظه‌کار» تکیه کرده و دیگری بر «اسلامِ رحمانی». یکی «مصانعه» می‌کند و دیگری «مداهنه» می‌ورزد. یکی اهل «هراس» است و دیگری در مرداب «هوا» فرو رفته است. یکی «تعلل» می‌‌ورزد و دیگری «توجیه» می‌سازد. یکی «عمل‌گرا» است و دیگری «مصلحت‌اندیش». در آن شب تاریک که هرزه‌های کثیف، قلب پاک تو را دریدند، چنین بازی‌گردانانی در پشت‌صحنه بودند. آتشِ سوزانِ دلم را در سینه‌ام حبس می‌کنم تا سطرهای بی‌قرارم، شعله‌ور نشوند ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
💢 اولین نشست عمومی و زنده اینترنتی استاد عبدالحسین خسروپناه ❇ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی 📝 با موضوع حجاب 💢 🗓 دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 ⏰ ساعت 21 🌐 آدرس اینترنتی آپارات جهت حضور در نشست: http://aparat.com/sccr_ir/live 🌐 آدرس اینترنتی اسکای روم جهت حضور در نشست: http://sccr.ir/r/itvc 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
⭕️ پویش "آماده شهادتم" آغاز به کار کرد 💢 در پی اقدامات کور و غیر انسانی روزهای اخیر علیه مردم، طلاب و روحانیون و خادمان دین، «پویش آماده شهادتم» آغاز به کار کرده است. 👈 برای شرکت در این پویش به صفحه نخست خبرگزاری حوزه مراجعه نموده و یا بر روی لینک زیر کلیک نمایید. https://hawzahnews.com/xcdxG 🦋به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
گفتی دلت نمی خواهد....، بانو، اگر لذت ابراز بی نیازی را می چشیدی، لذت تذلل نگاه ها در برابر اقتدارت را، اگر حقیقت بدیهی انتخابت در به هم ریختن یا آباد کردن آرامش چشم ها و دلها را منکر نمی شدی، همه ما کنار هم بهتر را رقم می زدیم. ها، منتظرند، به موقف مهربانی برگردی... https://virasty.com/saratalebi/1682946871052243117 @banooyeab
جنسیت و افق‌های آینده عناصر مولد الگوی زن شرقی در سنت ایرانی ابوالفضل اقبالی ✅ سنت فرهنگی-اجتماعی جامعه ایران زمینه‌ای حاصلخیز و مستعد برای تداوم حیات الگوی زن شرقی است. این سنت دیرپا، با وجود تغییرات فرهنگیِ پرشتاب در جامعه ایران، هنوز هم نزد بسیاری از مردم تعیین‌کننده الگوی رفتار و سبک زندگی است. در این میان، یکی از مولفه‌های مهم و قدرتمند این سنت فرهنگی-اجتماعی، افق‌های جنسیتی برای آینده فرزندان است. ✅ آینده همواره مهمترین دغدغه افراد و خانواده‌ها بوده است. آینده شغلی و اقتصادی، آینده تحصیلی، آینده خانوادگی و بسیاری از این دست که به‌مثابه تصویری مبهم نزد افراد وجود دارند. ساختن آینده براساس ایده‌آل‌ها مهمترین انگیزه برای تلاش، پویایی و پذیرش سختی‌هاست. این تصویر اما زوایای روشنی هم نزد خانواده و جامعه ایرانی دارد. به‌ویژه آنجا که این تصویر متعلق به دختر خانواده باشد. نگرانی نسبت به وضعیت آینده دختران در میان خانواده‌های ایرانی کمتر است زیرا برای دختران عنصری به نام «شوهر» تعیین‌کننده ابعاد و زوایای تصویر آینده بوده است. در فاهمه جامعه ایرانی، هویت شغلی، علمی و حرفه‌ای دختر به‌شدت متاثر از «سایه‌ی شوهر» بوده و وضعیت دختران در آینده تابعی از وضعیت شوهرشان است. لذا درخواست‌ها و انتخاب‌های دختران همگی به «خانه شوهر» حواله داده می‌شوند. ✅ گویی این دختر فاقد انتخاب‌های فردی و رسالت‌های اجتماعی است که نه تنها مجاز، بلکه موظف به پیگیری آنهاست. این سخن ابداً به آن معنا نیست که ما نباید در تربیت دختران، افق خانواده‌گرایانه داشته باشیم و معطوف به پذیرش نقش‌های خانگی تربیت نکنیم. خیر! بلکه به این معناست که برای او «هویتِ معطّل» خلق نکنیم و انتخاب‌های فردی و اجتماعی او را منوط به ازدواج و رضایت شوهر در آینده نکنیم. دختران هم مانند پسران سهمی مستقل از حیات اجتماعیِ آینده دارند که در چارچوبی از ارزش‌های اجتماعی، ظرفیت‌های فردی و ضرورت‌های تمدنی مجاز به خلق وضعیت خود در آینده هستند. این حداقل تغییری است که به اقتضاء الگوی سوم باید محقق شود. لذا باید در سبک تربیتی و جامعه‌پذیری دختران تجدیدنظر کرد. زیرا پیامد چنین وضعیتی یقینا به انفعال زنان و مادران آینده در خانواده و جامعه منجر خواهد شد. ✅ حقیقت این است که جنسیت تاثیری در اصلِ داشتن رسالت اجتماعی و مسئولیت خانوادگی ندارد و تفاوت صرفاً در ناحیه کیفیت نقش‌هاست. هم پسران باید در قامت مردان جامعه و پدران و همسران خانواده، به ساخت جامعه همت گمارند و هم دختران باید در نقش زنان جامعه و همسران و مادران خانواده در آینده ظاهر شوند. لذا دختران هم باید مانند پسران مواجهه فعالانه‌تری را با «آینده» تجربه کنند. البته باید متذکر شد که در وضعیت مدرن، نظامات تربیتی و آموزشی و نیز ساختارهای اقتصادی-اجتماعی به نوعی طراحی شده‌اند که آینده‌ای فراجنسیتی برای دختر و پسر رقم بزنند و شرایط اکنونِ جامعه ایران نیز همین‌گونه است.
هدایت شده از بانوی آب
°•🦋•° بانوی موفق؛ مادری دارای ماموریت به وسعت تحقق تمدن اسلامی🕋🗺🇮🇷 🌼 برای مشاوره خانوادگی به صورت مجازی و حضوری در موسسه عالی : @Z_moshaver66 🌸 مشاوره فعالیتهای فرهنگی شبکه بانوان: @mahjobm 🌼 احکام شرعی بانوان: @ahkamesharie 🌸 پاسخگویی سوالات اعتقادی: @tzahedi به 💧بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e