eitaa logo
بانوی آب
7.1هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
152 فایل
به آینده امیدواریم❤️، آینده بهشتی در گرو مجاهده شبانه روزی است، مادرانه این جهاد را زیبا کنیم، مادرها انسان سازند.... ⚘ادمین تبلیغات نداریم @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دشمن گفته بود امیدی نیست، مردم نوای ناامیدی را می شنیدند، مسائل اقتصادی هم فشارش روز افزون بود، ولی هنوز، در میان شلوغی ها، حرف های بسیاری برای شنیده شدن وجود داشت. نطق هایی که بسته شده بود، فاصله ها را عمیق و شدید نشان می داد، بهانه ای برای شروع لازم بود، گفتگو در پناه امن مسجد امام وسط دل مردم، نشان داد ظرفیت های جامعه ایرانی هنوز در ماورای سروصدای ولیجه های رسانه ای، فراوان است، با همه اراده های دشمن، اراده کردیم برای انس و اخوت، شنیدیم تا شنیده شدیم. @banooyeab 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
🔰 فهرست عناوین درس عرفان دروادی عمل ◾️ حضرت استاد یزدان پناه از سال تحصیلی 1391-92 درسی را با عنوان «عرفان در وادی عمل» آغاز، و ضمن این درس مباحث مفید و مهمی از مسایل سلوکی را بیان کردند. برای بهره مندی سروران گرامی، فهرستی از عناوین اصلی که در این درس طرح شده است، آماده و تقدیم شد. ◽️ لازم به ذکر است برخی از این مباحث در قالب کتاب نیز عرضه شده است. 🔹 اسرار نماز با عنوان: «آیین بندگی و دلدادگی» 🔸 شرح زیارت امین الله و شرح زیارت مطلقه دوم سید الشهداء علیه السلام با عنوان: «جرعه هایی از زلال معنویت» https://eitaa.com/nasimehekmat 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
⭕️ شجاع و بی اعتنا به خناسان 🔹 سخنگوی فراجا از آغاز بکار گشت‌های انتظامی جهت برخورد با بی حجابان متجاهر و قانون شکن خبر داد. 🔹 طبیعی است که از امروز شاهد جنگ روانی پرحجم حامیان بی حجابی و بی عفتی علیه حافظان امنیت و قانون باشیم ، از بی بی سی و اینترنشنال گرفته تا لشکر ورشکسته سلبریتی ها و اصلاح طلبان دین ستیز ،زنان عفت گریز و نامردان هیز! و به اینها اضافه کنید مخالفتهای سکولارهای دین فروش صورتی و اصولگرایان گرسنه رای و مجتهد نماهای لائیک و روزنامه فلان دانشگاه پولکی با اجرای قانون و پاسداری از شریعت توسط پلیس ! 🔹 اگر برای درستی اقدام فراجا هیچ دلیلی موجود نباشد همین اتحاد شوم میان مخالفان حجاب علیه اقدام قانونی پلیس ، بهترین دلیل بر صحت این حرکت است و به همین علت فراجا باید در اجرای این ماموریت خود را به صاحب شریعت بسپارد، و تسلیم جنگ روانی شوم دشمنان اخلاق و قانون نشود ، و در برابر «لومه لائم» مصداق «کالجبل الراسخ» باشد ، و بداند که خدای متعال بهترین حافظ و نگهبان حافظان حرمت شریعت بوده و هست «ولو کره الکافرون» ! 🔹بدون تردید همکاری قوه قضائیه با این اقدام و اختصاص شعبات ویژه برای برخورد قانونی با ناقضان شریعت و قانون ، شرط موفقیت اقدامات فراجا در این مسیر درست و قانونی خواهد بود و به همین دلیل ریاست قوه برای روسفیدی خود در آخرت باید مکمل فراجا باشد و جلوی مانع تراشی و بهانه جویی برخی همکاران خود در برابر این حرکت را بگیرد! 👤 دکتر کوشکی 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌هرچه زیادتر دستتون بیاید، تزلزل بیشتر می شود... 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
شب گذشته، حضور دسته جمعی اردوی اسلام ناب طلاب خواهر در فیلم مصلحت سینما بهمن 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
-1597694207_1329015135.pdf
2.19M
فایل تدبر سوره نور
هم‌اکنون تدبر سوره نور حجه الاسلام کربلایی 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
مکتب امام حجه الاسلام عرب
🔴تجاوز ۶ گردشگر آلمانی به یک دختر ۱۸ساله اسپانیایی در مایورکا ▪️اگر حجاب و پوشش آزاد بود، چشم‌ و دل‌ها سیر می‌شد و همچین جنایتی رخ نمی‌داد. مگه نه؟! 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
ای دو سه تا کوچه زما دورتر نغمه تو از همه پرشورتر، کاش که این فاصله را کم کنی، محنت این قافله را کم کنی، کاش که همسایه ما می شدی، مایه آسایه ما می شدی، هر که به دیدار تو نائل شود، یک شبه حلال مسائل شود. دوش مرا حال خوشی دست داد. سینه مارا عطشی دست داد. نام تو بردم لبم آتش گرفت، شعله به دامان سیاوش گرفت. نام تو آرامه جان من است، نامه تو خط امان من است، ای نگهت خواستگه آفتاب، بر من ظلمت زده یک شب بتاب. رده برانداز زچشم ترم تا بتوانم به رخت بنگرم، ای نفست یار و مددکار ما، کی و کجا وعده دیدار ما.... آقاسی @banooyeab
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند نشست مجازی پیرامون حوزه و تبلیغ موضوع: 🔻 ظرفیت‌ها و آسیب‌های تبلیغ در حوزه‌های علمیه خواهران با محوریت منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی کارشناسان: 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان، جانشین گروه فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات مجلس و مدیر گروه سیاست‌گذاری دانشگاه باقرالعلوم 🔻 سرکار خانم دکتر سارا طالبی، پژوهشگر دین، فرهنگ و ارتباطات و مدیر مؤسسه رفیعةالمصطفی دبیر نشست: 🔻 سرکار خانم کوثر میرزایی، پژوهشگر حوزه زن و خانواده 🗓 زمان: سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ 🔗 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb 💠 |@rnb1402| 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
کلاس اقتصاد و شبهات دکتر مقصودی
🔻از تحقیر تبلیغ تا استحالۀ فرهنگی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. تأکید اخیر رهبر انقلاب بر امر «تبلیغ»، حاکی از این واقعیت است که نیروهای فکری و معرفتی، بیش از آن‌که «عرصۀ عمومی» را دریابند و در پی «ذهنیت‌پردازی اجتماعی» باشند، درگیر مطالعات تخصصی و فنی شده‌اند و جامعه را تا حد زیادی به حال حویش رها کرده‌اند. به بیان دیگر، علم و مقامات معطوف به آن، به هدف اصالی و و نهایی تبدیل شده و جامعه به فراموشی سپرده شده است. در نظام ذهنیِ بسیاری از کنشگران معرفتی، چه در حوزه و چه در دانشگاه، علم به یک امر خودبسنده و قائم به ذات تبدیل شده است که پرسش دربارۀ نتایج عینی و بیرونی آن، به حاشیه رفته است. در حقیقت، مراکز معرفتی به جای آن‌که به مسأله‌های اجتماعی و بیرونی بپردازند، مسأله‌های خویش را بر صدر نشانده‌اند و علایق انتزاعی و سلایق نظریِ خود را ترجیح داده‌اند. البته روشن است که باید پاره‌ای از مطالعات، جنبه‌های بنیادی داشته باشند و نباید به طور مطلق، به بنیان‌آفرینی و مبادی‌پردازی بی‌اعتنا بود، اما وضع کنونی به صورتی رقم خورده است که تعادل از دست رفته است. بدین جهت است که امر تبلیغ، تنازل کرده و منزلت فروتر و دوّمی یافته است. ۲. جامعه به «نیروهای فکریِ پیشران» نیاز دارد و همواره باید کسانی باشند که دستِ ذهن جامعه را بگیرند و اسباب هدایت آن را فراهم کنند. در غیر این صورت، نیروهای رقیب یا معارض، میدان‌داری خواهند کرد و در همین امتداد، ذهنیت جامعه تغییر خواهد کرد. اندیشۀ مردم در اختیار همین نیروهای پیشران است و آنها می‌توانند به افکار عمومی، جهت بدهند و به نظام ارزش‌ها تداوم ببخشند. ازاین‌رو، چنانچه اهمال شود و نیروهای فکری به گونه‌ای ناموزن و افراطی، علم را بر فرهنگ ترجیح بدهند و علم را نیز بر تأملات خودبسنده و منقطع از وضع تاریخی و تمدنی حمل کنند، جامعه در اختیار «دیگری‌های معرفتی و فرهنگی» قرار خواهد گرفت و از خود و اصالت‌های هویتی‌اش، بیگانه خواهد شد. این حالت در هنگامی رخ می‌دهد که نیروهای فکری، عرصۀ فرهنگ عمومی و ذهنیت‌ اجتماعی را سبک و سخیف انگاشته و سرگرم مطالعات عالی و فاخر گشته‌اند و سخنی برای مردم ندارند. ۳. حاصل نهایی این‌چنین وضعی «استحالۀ فرهنگی» است. استحالۀ فرهنگی به این معنی است که جامعه دچار جابجایی «ارزش‌ها» و «ضدارزش‌ها» می‌شود و به غیرخود و ناخود تبدیل می‌گردد. در مرحله‌های آغازین، رگه‌های از شکاف و گسست نمایان می‌شوند که شاید بیشتر جنبۀ عینی و رفتاری دارند، اما به‌تدریج، زاویه‌ها و فاصله‌ها به لایۀ اعتقادی و بینشی نیز راه می‌یابد و فرد از نظر فرهنگی و معنایی، دچار استحاله می‌شود. چنین جامعه‌ای که گرفتار سقوط فرهنگی شده، کار به‌سامان‌کردنش بسیار دشوار و دیریاب است. مرحلۀ استحالۀ فرهنگی، مرحله‌ای است که در آن، جامعه در جبهۀ مقابل قرار گرفته و دیگر تابع و هوادار ارزش‌ها نیست، بلکه ارزش‌های پیشین را ضدارزش قلمداد می‌کند. روشن است که بازگرداندن این‌چنین جامعه‌ای به وضع نخست، محتاج مقدّمات و زمینه‌های فراوانی است. از طرف دیگر، تا روند استحاله به نقطه‌های پایانی نرسد، بسیاری از آن مطلع نخواهند شد و وضع، حمل‌برصحت می‌شود و انحراف‌ها و لغزش‌ها، موردی و محدود انگاشته می‌شود. آن‌گاه نیز که کار به لایۀ قطعیّت رسید، دیگر باید آن را تمام‌شده انگاشت و معطوف به این حالت منجمدشده و نهایی‌گشته، چاره‌اندیشی کرد. ۴. امر «تبلیغ»، حلقه‌ای است که «علم» را به «فرهنگ» پیوند می‌دهد و «عالم» را در کنار «مردم» می‌نشاند و «مراکز معرفتی» را با «مسأله‌های جامعه»، دست‌به‌گریبان می‌کند. تبلیغ، همانند «نقطۀ تماس» عمل می‌کند و نیروهای معرفتی را از جهان ذهنیِ پیش‌ساخته و انتزاعی‌شان خارج می‌سازد و تعهدِ ایجاد تغییر در واقعیت عینی و بیرونی را در دل و جان آنها بیدار می‌گرداند. «مسأله‌ها» در میدان بیرونی و عرصۀ عمومی متولد می‌شوند و «پاسخ‌ها» در مراکز معرفتی؛ حال‌آن‌که در نگاه رایج، هم مسأله‌ها و هم پاسخ‌ها متعلق به مراکز معرفتی هستند. در این تصویر، جامعه هیچ شأن و مکانتی ندارد و هرکه عالم‌تر باشد بیشتر و بیشتر از عرصۀ عمومی فاصله می‌گیرد و در دغدغه‌های علمی و ذهنی خویش فرو می‌رود. ازاین‌رو، عزلت نسبت به جامعه و نپرداختن به عینیّت و سطح واقعیت روزمرّه، به «فضیلت علمی» تبدیل می‌شود و حتی به‌تدریج، تمام روح و شخصیت نیروهای معرفتی نیز از مردم و تعلقات اجتماعی، بیگانه می‌گردد و زبان مشترک و منطق واحد میان آنها و جامعه به زوال می‌رود. در اینجاست که نیروهای سخیف و بی‌مایه، جایگزین می‌شوند و کسانی به‌عنوان سلبریتی، پرچم جهت‌دهی به افکار عمومی را در دست می‌گیرند. 🖇 منتشرشده در: http://iict.ac.ir/esthale 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab