eitaa logo
بانوی پیشران
915 دنبال‌کننده
555 عکس
127 ویدیو
27 فایل
شناسه مدیر: @esrazanjani
مشاهده در ایتا
دانلود
را ببینید. الان یک سال و چند ماه است که را دارند بمباران میکنند. افراد برجسته‌ی ، آدمی مثل را کشتند شهید کردند این ضربه‌ها را وارد کردند در عین حال مردم ایستادند؛ آنها به این خیال بودند که مردم را زیر فشار قرار بدهند تا مردم خودشان علیه بایستند و قیام کنند. عکس شد مردم بیشتر طرفدار شدند. این است این است. هر چه فشار بیاورید محکم‌تر میشود. هر چه جنایت کنید پرانگیزه‌تر میشوند هر چه با آنها بجنگید گسترده‌تر میشود و من به شما عرض میکنم، به حول و قوه‌ی الهی گستره‌ی بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت. آن تحلیلگر نادان بی‌خبر از معنای خیال میکند که که ضعیف شد هم ضعیف خواهد شد. من عرض میکنم به حول و قوه‌ی الهی، به اذن‌اللّه‌تعالی مقتدر است و مقتدرتر هم خواهد شد. ۱۴۰۳/۹/۲۱
سؤالی اینجا مطرح میشود. آیا با این توصیفی که ما از مسائل کردیم، در این چند سال در حضور داشتیم یا نه؟ خب همه میدانند که بله. شهدای حرم، شهدای دفاع از حرم نشان دهنده‌ی این است که ما حضور داشتیم. ما به دولت کمک کردیم، لکن قبل از اینکه ما به دولت کمک کنیم، در یک مقطع حساسی دولت یک کمک حیاتی به ما کرد. این را اغلب اطلاع ندارند. در بحبوحه‌ِی دفاع مقدس آن وقتی که همه برای صدام کار میکردند و علیه ما کار میکردند، دولت آمد یک حرکت تعیین کننده‌ی بزرگی به نفع ما انجام داد و علیه صدام و آن این بود که لوله‌ی نفتی را که نفت آنجا را میبرد به مدیترانه و به اروپا و پولش برمیگشت درکیسه‌ی صدام، این لوله را قطع کرد، این لوله را قطع کرد. غوغایی شد در دنیا. نگذاشت نفتی که برای صدام است، این جریان پیدا کند. خود دولت هم از این عبور این مسیر به اصطلاح از این ترانزیت نفت سود میبرد، پول میگرفت. از آن پول هم صرفنظر کرد. البته عوضش را گرفت از ما. یعنی این خدمت را بی‌عوض نگذاشت. آنها اول کمک کردند. ۱۴۰۳/۹/۲۱
در شهید یک گروه چند هزار نفری را از جوانهای خود آنها آموزش داد، مسلح کرد، سازماندهی کرد، آماده‌شان کرد ایستادند. بعد البته خب بعدها متأسفانه بعضی از خود مسئولان نظامی آن کشور ایراد درست کردند، مشکل درست کردند، چیزی که به نفع خودشان بود از آن صرف‌نظر کردند متأسفانه. و بعد از آن که فتنه‌ی خاموش شد نیروها بخشی از نیروها برگشتند، بخشی ماندند در آنجا. در همین قضایا هم بودند و حضور داشتند منتها همان‌طور که عرض کردم جنگ اصلی را ارتش آن کشور باید بکند. در کنار ارتش آن کشور است که نیروی بسیجی که از جای دیگر آمده میتواند بجنگد. اگر ارتش آن کشور ضعف نشان داد از این بسیجی کاری برنمی‌آید و این اتفاق متأسفانه افتاد. وقتی روح ایستادگی و کم بشود میشود این. این مصیبتهایی که امروز بر سر دارد می‌آید که خدا میداند تا کی ادامه پیدا کند تا کی جوانهای ان‌شاءاللّه بیایند در میدان و جلویش را بگیرند این بر اثر همان ضعفهایی است که آنجا نشان داده شد. ۱۴۰۳/۹/۲۱
مسئولان بالای نیروهای مسلح، سازمانهای مسلح به من نامه مینویسند که ما در قضیه‌ی ، در قضیه‌ی که ما تاب تحمل نداریم اجازه بدهید ما برویم. این را مقایسه کنید با آن ارتشی که تاب تحمل ندارد و می‌گریزد. دوران رژیم طاغوت متأسفانه ارتش ما همین‌جور بود؛ آنها هم در مقابل حمله‌ی دشمنان، خارجی‌ها در جنگهای مختلف از جمله در جنگ [جهانی] دوم ایستادگی نکردند، نایستادند. دشمن آمد تا خود تهران را گرفت آن روز. ایستادگی نکردند، ایستادگی نکردند. وقتی ایستادگی نمیکنند نتیجه این میشود. بایستی کرد. ما در همین شرایط دشوار هم آماده بودیم اینجا به من آمدند گفتند که همه‌ی امکاناتی که برای سوری‌ها امروز لازم است ما آماده کرده‌ایم آماده‌ایم که برویم. آسمانها بسته بود، زمین بسته بود، و هم آسمان را بستند هم راه‌های زمینی را بستند، امکان نداشت. اینجوری است قضایا. انگیزه‌ها اگر چنانچه در داخل آن کشور به حال خود باقی میماند و میتوانستند در مقابل دشمن حرفی داشته باشند دشمن آسمانشان را هم نمیتوانست ببندد، راه زمینی را هم نمیتوانست ببندد. میشد بهشان کمک کرد. ۱۴۰۳/۹/۲۱
همه بدانند مسئله اینجور نخواهند ماند؛ اینی که حالا یک گروهی بیایند در دمشق و جای دیگر شادی کنند، برقصند، به خانه‌های مردم تعرض کنند، هم بیاید بمباران کند، تانک بیاورد، توپ بیاورد، موضوع اینجوری نمی‌ماند؛ قطعاً جوانان غیور سوری به پا خواهند خاست، ایستادگی خواهند کرد، فداکاری خواهند کرد، تلفات هم خواهند داد اما بر این وضع فائق خواهند آمد. همچنانی که جوانان غیور عراق این کار را کردند. جوانان غیور با کمک و هدایت و فرماندهی و سازماندهی شهید عزیز ما توانستند دشمن را از کوچه و خیابان بیرون کنند از خانه‌های خودشان بیرون کنند، و الّا آمریکایی‌ها در هم همین کارها را میکردند. ۱۴۰۳/۹/۲۱
حادثه‌ی برای ما، برای یکایک ما برای مسئولین ما هم درس دارد هم عبرت دارد. باید درس بگیرد. یکی از درسهای این مسئله‌ی غفلت است، غفلت از دشمن؛ بله در این حادثه دشمن با سرعت عمل کرد، اما اینها بایستی از قبل از حادثه می‌فهمیدند که این دشمن عمل خواهد کرد و با سرعت عمل خواهد کرد. ما به اینها کمک هم کرده بودیم. دستگاه اطلاعاتی ما از چند ماه قبل گزارش‌های هشداردهنده‌ای را به مسئولین منتقل کرده بود، من نمی‌دانم البته آیا این دست آن مقامات بالا رسیده بود یا نه همان وسط‌ها گم‌ و گور شده بود. ولی مسئولین اطلاعاتی ما به اینها گفته بودند از شهریور، مهر، آبان، پشت سر هم گزارش داده بودند. از دشمن نباید غافل شد. دشمن را حقیر هم نباید شمرد، به تبسم دشمن هم نبایستی اعتماد کرد، گاهی دشمن با لحن خوش با انسان حرف می‌زند با تبسم حرف می‌زند، اما خنجر را پشت سرش گرفته منتظر فرصت است. ۱۴۰۳/۹/۲۱
نه از پیروزی‌ها مغرور باید بشود، نه از شکست‌ها مأیوس باید بشود. پیروزی و شکست هست، زندگی شخصی انسانها هم همین جور است. در آن موفقیت هست ناکامی هست. زندگی گروه‌ها همین جور است، در آن موفقیت هست ناکامی هست. یک جریانی یک روز بر سر کار است، یک روز منعزل از کار است، دولت‌ها همین جور کشورها همین جور. فراز و نشیب در زندگی‌ هست، از فراز و نشیب نمی‌شود انسان پرهیز بکند، آنچه لازم است این است که وقتی بر فراز قرار می‌گیریم مغرور نشویم. چون غرور جهل می‌آورد. خود مغرور شدن انسان را غافل میکند وقتی که به فرود رسیدیم یک جایی ناکام ماندیم بایست افسرده و مأیوس و دلشکسته نشویم. در این چهل و چند سال با حوادث بزرگ و سختی مواجه شده. حوادث بزرگ. جوانها آن روز را ندیدند، در همین تهران در خانه نشسته بودند مردم تهران جنگنده‌ی میگ ۲۵ ساخت شوروی متعلق به صدام می‌آمد بالای سر ما اینجا حرکت میکرد اگر نجابت می‌کرد بمباران نمی‌کرد اما می‌ترساند و ما هم هیچ کار نمی‌توانستیم بکنیم. نه پدافندش را داشتیم نه امکاناتش را داشتیم با اینها مواجه شدیم ما. با این حوادث گوناگون، حوادث تلخ مواجه شده اما در این حوادث یک لحظه دچار انفعال نشده. انفعال از مؤمن نباید سر بزند. انفعال گاهی از خود حادثه خطرش بیشتر است. انفعال یعنی اینکه انسان نگاه کند به این احساس برسد که هیچ کاری نمیتواند بکند، پس تسلیم بشود. این انفعال است. پس در پیشرفتها و موفقیتها غرور سم است. در ناکامیها، مشکلات، انفعال زهر است. ۱۴۰۳/۹/۲۱
یک عده‌ای البته همتشان این است که تو دل مردم را خالی کنند. این نباید اتفاق بیفتد. حالا بعضی در خارج این کار را میکنند، تلویزیونهای خارجی، رادیوهای خارجی، روزنامه‌های خارجی به زبان فارسی با مردم حرف میزنند، جوری تصویر میکنند قضایا را که مردم را بترسانند، تو دل مردم را خالی کنند. آن حالا تدبیرش جور دیگر است. با آنها جور دیگری باید برخورد کرد. اما در داخل کسی نباید این کار را بکند. در داخل اگر کسی در تحلیلی، در بیانی جوری حرف بزند که معنایش خالی کردن تو دل مردم باشد، این جرم است. باید دنبال بشود. ۱۴۰۳/۹/۲۱
عجب امپراطوری ای می‌خواست علم کنه دوباره... یکی از عذاب‌های روز قیامت اینه که خدا به گنهکار نگاه نمی‌کنه و ندید می‌گیردش 🏷 بانوی پیشران https://eitaa.com/banooyepishran
بخش دهم إِنَّ الَّذِینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ اللّهَ یَدُ اللّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفی بِما عاهَدَ عَلَیْهُ اللّهَ فَسَیُؤْتِیهِ أَجْراً عَظِیماً«۹» همانا کسانی که با تو بیعت می کنند،در واقع با خدا بیعت می کنند،دست خداوند بالای دست آنهاست،پس هر کس پیمان شکنی کند،به زیان خود پیمان می شکند و هر کس به آنچه با خداوند عهد بسته وفا کند، خداوند به زودی پاداش بزرگی به او خواهد داد. نکته ها: 💫 «بیعت» = پیمان و تعهّد کسی با دیگری 💫 بیان لطف به وفاداران در این آیه با دو تعبیر: «یَدُ اللّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» و «أَجْراً عَظِیماً» 💫 بیان قهر نسبت به پیمان شکنان با یک تعبیر «یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ» پیام ها: 💫 ایمان به پیامبر و نصرت و تکریم او = تعهّد و جریان همیشگی، نه برنامه موقّت و موسمی تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ ... إِنَّ الَّذِینَ یُبایِعُونَکَ 💫 سوء ظنّ به خدا = کار منافقان و مشرکان 💫 مؤمنان اهل امید و عشق و توکّل به خدا «الظّانِّینَ بِاللّهِ ظَنَّ السَّوْءِ» 💫 همفکری و همراهی منافقان با مشرکان در انحراف «الظّانِّینَ بِاللّهِ ظَنَّ السَّوْءِ» 💫 ایمانِ مؤمن موجب سکینه و آرامش 💫 انحراف مشرک و منافق و سوء ظن او به خدا موجب اضطراب و ناآرامی «دائِرَهُ السَّوْءِ» 💫 دوری منافق و مشرک در دنیا و آخرت از رحمت الهی «غَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصِیراً» 🏷 بانوی پیشران https://eitaa.com/banooyepishran
17.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه تک تک ما می‌توانیم را نابود کنیم؟! 🏷 بانوی پیشران https://eitaa.com/banooyepishran
🔆اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک خط روایت ها: 🔹خط روایت ها از «مسأله» اصلی ما در نگارش روایت ها بر می آید. روایت بدون «مسأله» یا بدون «درد» روایت نیست. ما دردی در امروز جامعه خود داریم که برای درمان و رفع آن به سراغ تجربه ها می‌رویم... به سراغ حکمت های نهفته در قلب ها و عقول انسان های مومن و مجاهد... و به سراغ بینش و نگاه های مومنان با بصیرت... پس آن درد و‌ مسأله ای که ما را به سمت حقیقت های نهفته در وجود انسان ها، بینش ها، دریافت ها و تجربه هایشان کشیده، همان تعیین کننده خط محوری و یا خطوط فرعی نظام سوال ها و روایت ها خواهد بود. 🔸حال پس باید پاسخ دهیم که مسأله و درد اصلی جامعه امروز ما در موضوع زن چیست، که تلاش کنیم با مرهم روایت اندکی از آن را بکاهیم... پاسخ قطعا *هویت زن مومن و انقلابی ایرانی است... هویتی که به شکل های مختلف و از سوی نگاه های غربزده یا متحجر در حال آسیب دیدن است، و نگاه های عمیق و عزم جدی برای حل اساسی و صحیح آسیب های آن نیز در جریان انقلابی چندان دیده نمیشود. خط روایت های زیر با توجه به مسأله محوری فوق و با تلاش برای «نشان دادن حقیقت باطنی عمیق و متعالی زن مومن ایرانی» استخراج شده است، تا بتوانیم با کمک آنها روایت های دروغین از زن ایرانی را پس بزنیم، از ظواهر پیچیده و دارای جلوه های متضاد از امروز زن ایرانی عبور کنیم و این باطن زیبا، عمیق و معنوی را یکبار دیگر ملاحظه کرده و جلوی چشم دیگران ،از دوست و دشمن ، قرار دهیم. 🔹حضور در محضر ولی، گذشتن از روزمرگی ها، بازگشت به عهد فطری و فرصت تجدید بیعت با نایب امام، از «بهترین موقعیت» هایی است که دسترسی به این باطن زیبا اما مخفی مانده را آسان تر میکند، هضم شدن تضاد های ظاهری را شدنی تر... غبارهای نشسته بر حقیقت جان ها را می روبد و ثقل زبان ها برای انعکاس صادقانه آنچه در گنجینه دل دارند را سبک می‌کند. اینجا ست که راوی می تواند موقعیت را همان تجدید عهد تاریخی تک تک افراد یا حتی جمع آنها با ولایت بداند، و در این حال به سراغ مردم مومن برود، و با گفتگو کردن با آنها در حالت این رجوع و تذکر به خود خود، و در حالت مشارطه درونی برای معیت با ولی ، اعماق این هویت معنوی و ولایی را مشاهده و سپس آن را روایت کند. 🔸خطوط فرعی که ذیل این مسأله و سوال اصلی، و در فضای کلی موقعیت ذکر شده (تذکر و رجوع، مشارطه و تجدید عهد ) و جهت شفاف تر دیدن باطن هویت زن ایرانی قابل گفتگو است شامل موارد ذیل است: 🌀۱- *روایت حقیقت زن ایرانی* آرزوهای بلند امروز زن ایرانی برای *کشور و مردمش* ، در امتداد آرزوهای آرزوهای تاریخی زن ایرانی (آرزوهایی در جهت تحقق جامعه پیشرفته، تمدن سازی و..) رویاهای دختر نوجوان ایرانی برای آینده ایران و مردمش، برای کل دنیا، جبهه مقاومت، مستضعفین نگرانی های دختر نوجوان... نگرانی های عمیق زن ایرانی امروز برای کشور و مردمش، (نگرانی هایی در مورد پیشرفت کشور و..) آرزوها و نگرانی های عمیق زن ایرانی برای جبهه مقاومت آرزوها و نگرانی های زن ایرانی برای مستضعفین دنیا آرزوها و نگرانی های زن ایرانی برای کل دنیا، برای زن غربی 🌀۲- *روایت اراده های زن ایرانی* -مهمترین تصمیم ها و عزم ها و اقدام های زن ایرانی پس از طوفان الاقصی برای ۱- همراهی و همدلی بیشتر با جبهه مقاومت، ۲-برای کمک به جبهه مقاومت، ۳- برای گسترش حامیان و تقویت هواداران جبهه مقاومت در داخل یا سطح منطقه یا سطح بین المللی، ۴- برای هم داستان شدن کل جامعه با *مکتب و فکر مقاومت* در داخل کشور و یا در کل منطقه (در عرصه های مختلف خانوادگی، علمی، اقتصادی، خدمت رسانی و کمک به جبهه مقاومت، فرهنگی و...) ، مهمترین نیت ها ، تصمیم ها و اقدام ها برای پر شدن اندکی از خلأ بوجود آمده از شهادت سید حسن برای جبهه مقاومت و حضرت آقا، در سطح خانواده ، فامیل، و... (در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، تبیینی و..) مهمترین نیت ها و تصمیم ها برای پرکردن خلأ ناشی از دست رفتن سوریه برای جبهه مقاومت مهمترین عزم ها و تصمیم ها و اقدام ها برای پیشرفت کشور، جامعه پردازی و تمدن سازی پس از مطرح شدن بیانیه گام دوم یا پس از مطرح شدن موضوع پیشرفت اسلامی ایرانی، *اقتصاد مقاومتی، جهاد علمی* توسط حضرت آقا (اقدام علمی، تبیینی، فرهنگی، تربیتی، اقتصادی و...) در سطح خانواده، فامیل، محله، شهر یا کشور 🌀۳- *روایت تصمیم های گرفته شده پس از دیدار، برای مجاهدت * 🌀۴- *شناخت زن ایرانی از موقعیت تاریخی امروز* - فهم تاریخی تمدنی عمیق زن ایرانی از موقعیتی ایران و منطقه امروز در آن قرار دارد