هدایت شده از خمول .... ...
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به شما همراهان همیشگی ابر گروه براهین.
وقت بخیر و عافیت ان شاءالله 🌹
هدایت شده از خمول .... ...
در ابتدا ضرورت پرداختن این موضوع 👇
هدایت شده از خمول .... ...
قابل ذکر است که کلیه مطالب امشب یک نوع #باز_خوانی بیانات امام خامنه ای است در این موضوع مورد اشاره.
هدایت شده از رسول مهربانی
امام بنیانگذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است. ملّت ایران این مکتب را، این
راه را، این نقشه را پذیرفت و در آن مشغول حرکت شد؛ ادامهی این راه بستگی دارد به
اینکه این نقشهی راه، درست شناخته بشود؛ بدون اینکه امام را درست بشناسیم - به معنای
شناخت اصول امام - این نقشه ی راه، شناخته نخواهد شد.
👈ما مواظب باشیم؛ آن نقشه را بشناسیم تا بتوانیم راه را ادامه بدهیم. اگر نقشه را ندانستیم، زاویه پیدا میکنیم؛
وقتى زاویه پیدا شد، روزبه روز هرچه پیش برویم، از راه اصلى و صراط مستقیم دور میشویم؛
وقتى از صراط مستقیم دور شدیم، از هدفها دور میشویم، به هدفها نمیرسیم؛ براى اینکه به
هدف برسیم، باید راه را گم نکنیم؛ براى اینکه راه را گم نکنیم، باید نقشهى اصلى و اساسى،
جلوى چشم ما باشد، آن را بشناسیم و بدانیم.
بیانات در مراسم بیست و پنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمهالله( 14 / 3 / 1393)
هدایت شده از رسول مهربانی
امام خامنه ای
اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.»
هدایت شده از خمول .... ...
امام خمینی ره :
راه مبارزه با اسلام امريكايى از پيچيدگى خاصى برخوردار است كه تمامى زواياى آن بايد براى مسلمانان پابرهنه روشن گردد؛ كه متأسفانه هنوز براى بسيارى از ملتهاى اسلامى مرز بين «اسلام امريكايى» و «اسلام ناب محمدى» و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدسنماهاى متحجر و سرمايه دارانخدانشناس و مرفهين بىدرد، كاملًا مشخص نشده است. و روشن ساختن اين حقيقت كه ممكن نيست در يك مكتب و در يك آيين دو فكر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از #واجبات_سياسى بسيار مهمى است.
👈حضرت امام در طی حیات انقلابی خویش وزمام داری انقلاب اسلامی ، کلید واژه هایی را وارد ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی نمودند که هر کدام جریانی خاص با هدف مشخص در راستای پیشبرد انقلاب اسلامی تا رسیدن به آرمانهایش را ترسیم می نمود.
یکی از مهترین این کلید واژه ها ، کلید واژه اسلام ناب محمدی واسلام امریکایی است .
هدایت شده از رسول مهربانی
🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸
❇️ شاخصه های اسلام آمریکائی از منظرامامین انقلاب اسلامی
✅ اسلام آمریکائی از منظر امام خمینی ره :
1- اسلام سرمايه دارى،
2- اسلام مستكبرين
3- اسلام مرفهين بىدرد،
4- اسلام منافقين
5- اسلام راحت طلبان
6- اسلام فرصت طلبان
7- اسلام اشرافيت
8- اسلام ابو سفيان
9- اسلام ملّاهاى كثيف دربارى
10- اسلام مقدسنماهاى بيشعور حوزههاى علمى و دانشگاهى
11- اسلام ذلت و نكبت
12- اسلام پول و زور
13- اسلام فريب و سازش و اسارت
14- اسلام حاكميت سرمايه و سرمايه داران بر مظلومين و پابرهنهها
15- اسلام مقدس نماهاى متحجر
16- اسلام رفاه و تجمل
17- اسلام التقاط،
18- اسلام سازش و فرومايگى
19- اسلام سلطنتى
👈صحيفه امام ج21 از ص 81 الی 250
✅ اسلام آمریکائی از منظر مقام معظم رهبری :
20- اسلام سازش وتسلیم
21- اسلام خرافه وبدعت
22- اسلام قعود و اسارت
23- اسلام التقاط وجهالت
24- اسلام دنیا پرستی وترک دنیا
25- اسلام تحجر وغفلت
26- اسلام بی بندو باری و بی تفاوتی
27- اسلام بیحال و افسرده
28- اسلام تشریفاتی و بی خاصیت
29- اسلام طرفدار سرمایه داری
30- اسلام منزوی
31- اسلام جدای از سیاست
32- اسلام بیدردی و بی سوزی
33- اسلام سلاطین وزورگویان
34- اسلام مخالف تحلیل وعمل سیاسی توده مردم
35- اسلام منادی تفرقه امت اسلامی
36- اسلام غربگرا
37- اسلام اشرافیت وتجمل
38- اسلام برده دلار وطلا
39- اسلام طرفدار صهیونیسم و استکبار جهانی
40- اسلام توکل به کفار و زورگویان
41- اسلام دمساز با فساد و تباهی
42- اسلام سازشکار با کفار
43- اسلام تسلیم طلبانه
👈از سال ۱۳۶۸ تا کنون
هدایت شده از رسول مهربانی
بسم الله الرحمن الرحیم
شاخصه های اسلام ناب محمدی از منظرامامین انقلاب اسلامی
اسلام ناب محمدی از منظر امام خمینی ره :
1- اسلام پابرهنگان زمين
2- اسلام مستضعفين
3- اسلام رنجديدگان تاريخ
4- اسلام عارفان مبارزه جو
5- اسلام پاك طينتان عارف
6- اسلام اهل بیت (علیهم السلام)
اسلام ناب محمدی از منظر امام خامنه ای :
7- اسلام عدل وقسط
8- اسلام حمایت از ضعفا ومحرومین عالم
9- اسلام حمایت از مظلومان عالم
10- اسلام منادی جهاد و مبارزه با دشمنان
11- اسلام سازش ناپذیر با کفار
12- اسلام اخلاق فضیلت ومعنویت
13- اسلام منادی عزت در برابر کفار
14- اسلام کتاب وسنت و اهل بیت (علیهم السلام)
15- اسلام تعبد تعقل وتکفر
16- اسلام دنیا وآخرت
17- اسلام علم ومعرفت
18- اسلام دینات وسیاست
19- اسلام قیام وعمل
20- اسلام فرد وجامعه
21- اسلام نجاتبخش محرومان
22- اسلام توکل به خدا
23- اسلام حسن ظن به وعده های الهی
24- اسلام توده مردم
25- اسلام اشدا علی الکفار
26- اسلام رحما بینهم
27- اسلام منادی وحدت امت اسلامی
28- اسلام منادی استقلال و آزادی
29- اسلام منادی عزت وهویت
30- اسلام نفی سلطه بیگانه
31- اسلام عاطفه وقاطعیت
32- اسلام طرفدار مبازه با صهیونیسم و استکبارجهانی
هدایت شده از خمول .... ...
ادامه اصول هفتگانه خط امام 👇
هدایت شده از خمول .... ...
2⃣یکی از اصول امام اتّکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعدهی الهی، و نقطهی مقابل، بیاعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی است؛
این یکی از اجزاء مکتب امام است.
👈 اتّکال به قدرت الهی؛ خدای متعال وعده داده است به مؤمنین؛ و کسانی که این وعده را باور ندارند در کلام خودِ خداوند لعن شدهاند: وَ لَعنَهُمُ الله، وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم، آن کسانی که «اَلظّآنّینَ بِاللهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دائِرَةُ السَّوءِ وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم وَ لَعَنَهُم وَ اَعَدَّ لَهُم جَهَنَّمَ وَ سآءَت مَصیرًا».
اعتقاد به وعدهی الهی، به صدق وعدهی الهی - که فرموده است «اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم»- یکی از ارکان تفکّر امام بزرگوار ما است؛ باید به این وعده اعتماد و اتّکال کرد.
👈نقطهی مقابل، به دلخوشکُنَکهای دشمنان، #مستکبران، قدرتهای جهانی، مطلقاً نباید اعتماد کرد؛ این هم در عمل امام، در رفتار امام، در بیانات امام بهطور کامل مشهود است. این اتّکال به قدرت پروردگار و اعتماد به او، موجب میشد که امام بزرگوار در مواضع انقلابی خود صریح باشد.
امام با صراحت صحبت میکرد؛ آنچه را مورد اعتقاد او بود صریح بیان میکرد، چون #اتّکاء_به_خدا داشت، نه اینکه نمیدانست قدرتها بدشان میآید، نه اینکه نمیدانست آنها عصبانی میشوند، میدانست امّا به قدرت الهی، به کمک الهی، به نصرت الهی باور داشت.
در برابر حوادث، دچار رودربایستی نشد؛ به یکی از نامهها - امام شاید به دو نامه از نامههای سران مستکبر دنیا یا وابستگان به مستکبر، - که به او نوشته بودند جواب داد، امام به آن نامه، با صراحت تمام، مطلب را جواب داد که همانوقت در صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شد.
البتّه امام مؤدّبانه حرف میزد امّا مواضع قاطع و روشن خود را در آن نامهها بیان کرد و این توکّل خود را امام مثل خونی در شریان ملّت جاری کرد؛ ملّت هم اهل توکّل به خدای متعال شد، به
#نصرت_الهی معتقد شد، و در این راه وارد شد.
👌اینکه امام به #مستکبرین هیچ اعتمادی و هیچ اعتقادی نداشت، موجب میشد که به وعدههای آنها اعتنائی نکند.
رئیسجمهور آمریکا - ریگان، که رئیسجمهور مقتدری هم بود - به امام نامه نوشت و پیغام فرستاد و آدم فرستاد، امام به او اعتنائی نکرد، پاسخی به او نداد و اعتنائی نکرد و وعدهای را که او داده بود، امام به هیچ گرفت.
هدایت شده از خمول .... ...
3⃣ اعتقاد به ارادهی مردم و نیروی مردم، و مخالفت با تمرکزهای دولتی؛
این از جملهی خطوط اصلیِ حرکت امام است. در آنروزها سعی میشد بهخاطر یک برداشت نادرست، همهی کارهای اقتصادی کشور به دولت موکول و وابسته شود؛
امام بارها و بارها هشدار میداد - و این هشدارها در بیانات ایشان بهطور واضح منعکس است - که این مسائل را به مردم بسپارید؛
اعتماد به مردم داشت در مسائل اقتصادی،
اعتماد به مردم داشت در مسائل نظامی. این را توجّه کنند:
امام از اوّل پشتیبان ارتش بود؛ کسی که مانع از انحلال ارتش در کشور شد، شخص امام بود، با وجود این، نیروی سپاه را بهوجود آورد، بعد هم نهاد بسیج را بهوجود آورد؛ حرکت نظامی را یک جریان مردمی قرار داد.
👈در مسائل اقتصادی، تکیهی به مردم؛ 👈در مسائل نظامی، تکیهی به مردم؛
👈در مسائل سازندگیِ کشور، تکیهی به مردم، که جهاد سازندگی را به راه انداخت؛
👈در مسائل تبلیغات، تکیهی به مردم؛ و بالاتر از همه مسئلهی انتخابات کشور و آراء مردم در مدیریّت کشور و تشکیلات نظام سیاسی کشور.
👌 در تمام طول این مدّت - دوران حاکمیّت امام بزرگوار ما ده سال است؛ از این ده سال، هشت سال در این کشور جنگ بود؛ شهرها بمباران میشد؛ جبههها مشغول جنگ بودند - که شاید در حدود ده انتخابات در کشور انجام گرفت، انتخاباتهای گوناگون یک روز از تاریخ مقرّر خودش عقب نیفتاد؛ در همهی مراحل، در همهی احوال، در همهی شرایط، امام بزرگوار اصرار داشت که انتخابات در وقت مقرّر خود انجام بگیرد. اینکه در بعضی از کشورها معمول است حالت فوقالعاده اعلام میکنند، امام یک روز حالت فوقالعاده اعلام نکرد، به #انتخابات اهمّیّت میداد. در روز انتخابات جزو اوّلین کسانی که پای صندوق رأی حاضر میشد، شخص امام بزرگوار بود؛
#اعتقاد_به_مردم، و به معنای حقیقی کلمه احترام برای آراء مردم و افکار مردم و تشخیص مردم قائل بود؛ ممکن بود آن چیزی را که مردم انتخاب میکنند، مورد نظر امام در یک موردی هم نباشد امّا درعینحال برای #آراء_مردم احترام قائل بود، آنها را محترم میشمرد، آنها را معتبر میشمرد، این هم یکی از چیزها است. امام در مورد مردم به اینها هم اکتفا نکرد، #مردم را #ولی_نعمت مسئولان معرّفی کرد؛ مکرّر امام ذکر کردند که این مردم ولینعمت ما هستند؛ مواردی خود را خادم ملّت معرّفی کرد؛
👌میگفت: اگر به من #خادم_ملّت بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند؛ این خیلی حرف بزرگی است
نشاندهندهی جایگاه برجستهی مردم و افکار مردم و آراء مردم و حضور مردم در نظر امام است؛ مردم هم پاسخ مناسب دادند؛ در صحنه حضور پیدا کردند؛ آنجایی که انگشت اشارهی او بود، مردم با جانودل در آنجا حاضر شدند. این متقابل بود؛ امام به مردم اعتماد داشت، مردم به امام اعتماد داشتند؛ امام مردم را دوست داشت، مردم امام را دوست داشتند؛ این رابطهی متقابل، یک امر طبیعی است.
هدایت شده از خمول .... ...
4⃣ در بُعد مسائل داخلی کشور؛ امام طرفدار جدّی حمایت از محرومان و مستضعفان بود؛
امام نابرابری اقتصادی را با شدّت و حدّت رد میکرد؛
اشرافیگری را با تلخی رد میکرد؛ به معنای واقعی کلمه امام #طرفدار_عدالت اجتماعی بود؛ طرفداری از #مستضعفان شاید یکی از پر تکرارترین مطالبی است که امام بزرگوار ما در بیاناتشان گفتند؛ این یکی از خطوط روشن امام است؛ این یکی از اصول قطعی امام است،
👈 همه باید تلاش کنند که فقر را ریشهکن کنند؛
👈 همه باید تلاش کنند که #محرومان را از محرومیّت بیرون بیاورند و تا آنجایی که در توان کشور است، به محرومان کمک کنند. از آن طرف به مسئولان کشور هشدار میداد دربارهی خوی کاخنشینی - این نکتهای که در قرآن هم آمده است: وَ سَکَنتُم فی مسٰکِنِ الَّذینَ ظَلَموا - و همه را از خوی کاخنشینی برحذر میداشت، تأکید مکرّر میکرد بر اینکه به وفاداری طبقات ضعیف اعتماد کنید؛ این را امام مکرّر میگفت که
این #کوخ_نشینانند،
این فقرایند،
این محرومانند که این صحنهها را با وجود محرومیّتها پر کردهاند، اعتراض هم نمیکنند، در میدانهای خطر هم حاضر میشوند؛ [امّا] آن کسانی که برخورداریهای بیشتری داشتند، در موارد مختلف اگر مشکلی پیش میآمد، اتّفاقاً آنها بیشتر ابراز نارضایی میکردند.
👌این وفاداری طبقات متوسّط مردم و طبقات محروم مردم، از نظر امام یک امر برجسته بود و این را تأکید میکرد.
بر مصرف درست بیتالمال تأکید میکرد، بر پرهیز کردن از اسراف تأکید میکرد. این هم یکی از خطوط اساسی است. مسئلهی #عدالت_اجتماعی، طرفداری از محرومان و دوری از خوی اشرافیگری و خوی تجمّلگرایی و عمل در این جهت.
هدایت شده از خمول .... ...
5⃣ در بُعد خارجی [است]. امام صریحاً در جبههی مخالف قلدران بینالمللی و مستکبران قرار داشت، هیچ ملاحظهای نمیکرد.
این است که امام در مقابلهی میان قلدران و #مستکبران و قدرتهای زورگوی عالم با مظلومان، در جبههی مظلومان بود؛ صریح و بدون ملاحظه و بیتقیّه این را بیان میکرد.
👌طرفدار جدّیِّ مظلومان جهان بود. امام با مستکبرین سرِ آشتی نداشت. واژهی « #شیطان_بزرگ » برای آمریکا، یک ابداع عجیبی از سوی امام بود.
♦️امتداد معرفتی و عملی این تعبیر #شیطان_بزرگ خیلی زیاد است. وقتی شما یک کسی را، یک دستگاهی را شیطان دانستید، معلوم است که باید رفتار شما در مقابل او چگونه باشد، باید احساسات شما نسبت به او چگونه باشد♦️
امام تا روز آخر، نسبت به #آمریکا همین احساس را داشت؛ عنوان شیطان بزرگ را، هم به کار میبرد، هم از بن دندان اعتقاد به این معنا داشت.
در مقابل از اوّل انقلاب کسانی بودند که توجّه نمیکردند که آمریکا عقبهی تغذیهکنندهی رژیم طاغوتی است که بهوسیلهی ملّت ایران برافتاد. ملّت ایران رژیم #طاغوت را ساقط کردند، امّا کسانی بودند آن روز که با حضور آمریکاییها، با فعّالیّت آنها - حتّی فعّالیّت برخی از نهادهای آمریکایی - در داخل کشور موافق بودند! اختلاف عمدهی دولت موقّت با امام بزرگوار سر این قضیّه بود؛ ما از نزدیک میدیدیم. آنها توجّه نمیکردند که آمریکا تغذیهکنندهی رژیم طاغوت بود؛ این رژیم حالا برافتاده است امّا آن دستگاه تغذیهکننده هنوز باقی است، فعّال است، اگر به او میدان داده شود، مجال داده شود، دوباره مشغول خواهد شد و ضربه خواهد زد و نقاط ضعف را جستجو خواهد کرد و از آن نقاط ضعف وارد خواهد شد؛ این را توجّه نمیکردند. امام این را میدید، لذا موضعگیری امام در زمینهی مسئلهی لانهی جاسوسی ناشی از همین نگاه و همین دیدگاه بود. در دنیا کسانی به این نقطه توجّه نکردند و ضربهاش را خوردند که حالا نمیخواهیم کسانی را شماتت و ملامت کنیم؛ امّا این ضربهای است که بعضی خوردند، بهخاطر اینکه رژیمهای مرتجع و مستکبر را ساقط کردند، [ولی] عقبهی آنها را نادیده گرفتند. امام این عقبه را از روز اوّل دید، با آن مقابله کرد؛ لذا تا آخر، امام علیه آمریکا و دستگاه سیاسی و امنیّتی آمریکا موضع داشت.
هدایت شده از خمول .... ...
7⃣ یکی دیگر از نقاط اصلی و خطوط اصلی تفکّر امام، مسئلهی
#استقلال_کشور، ردّ سلطهپذیری [است]؛
این هم یکی از سرفصلهای مهم است. من سال گذشته در همین جلسه به مستمعین آن سال عرض کردم،
👈استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملّت؛
این معنای استقلال است. اینکه بعضی در زبان یا در شعار دنبال آزادیهای فردی باشند امّا علیه استقلال کشور حرف بزنند، این یک تناقض است. چطور ممکن است آزادی فردیِ اشخاص محترم باشد امّا آزادی یک ملّت، آزادی در مقیاس یک کشور، در مقابل تحریمهای مخالفان و بیگانگان، محترم نباشد! این اصلاً قابل فهم نیست، قابل قبول نیست.
✅ متأسّفانه کسانی هستند که #تئوری_سازی میکنند برای نفی استقلال کشور،
👈استقلال را گاهی به انزوا معنا میکنند،
👈گاهی به این عنوان که امروز استقلال کشورها یک ارزش به حساب نمیآید، قلمزنی میکنند و حرف میزنند؛ این حرفها هم در بین جامعه پخش میشود. کسانی اینجوری حرکت میکنند. این یک غلط بزرگ، یک خطای بسیار مهم و خطرناک است.
👌 امام معتقد به استقلال کشور بود، معتقد به ردّ سلطهی [بر] کشور بود. دشمن ما در طول این سالها، بسیاری از فعّالیّتهایی که علیه کشور ما و ملّت ما کرده است برای این بود که خدشهی در استقلال بهوجود بیاورد؛ چه تحریم، چه تهدید، اینها استقلال را هدف گرفتهاند. باید همه هوشیار باشند، بدانند که هدفهای #دشمن چیست. این هم یکی از خطوط اصلی است.