eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
6هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام بله تفاوت دارد مطالبی که در کتاب همرزمان حسین(ع) بیان شده برخی از آن در کتاب انسان ۲۵۰ ساله مطرح نشده است . 🔸تفاوت کتاب همرزمان حسین(ع) و انسان ۲۵۰ ساله ⬇️ از آنجا که کتاب «همرزمان» حاصل سخنرانی‌های متوالی معظّمٌ‌له در یک هیئت است، انسجام خاصّی در مطالب آن وجود دارد. 🔻هر گفتار این کتاب، دقیقاً در قالب یک سخنرانی وجود دارد که با یک خطبه و مقدّمه آغاز میشود و با روضه و دعا ختم میشود. این ویژگی باعث ارتباط گرفتن بیشتر مخاطب با کتاب و مطالب آن میشود. 🔻 مطالب متعدّدی در این کتاب وجود دارد که در کتاب انسان 250ساله به خاطر اقتضائات آن کتاب، نیامده است. یکی از این نوع مطالب، تازیانه‌های اخلاقی و یا پندهای اجتماعی است که سخنران خوش‌بیان جلسات، بر جان مخاطب خود می‌نوازد و او را متنبّه میکند. 🔻مخاطب با مطالعه‌ی کتاب «همرزمان» به‌گونه‌ای با برخی از نکات تاریخی آن دوران آشنا می شود. و متعجّب میشود که چگونه یک جوان 33 ساله مسلّط به بحثهای روایی و تاریخی بوده است. و تعجّب او زمانی بیشتر می شود که بداند چند ماهی از آخرین زندان ایشان نگذشته است و با این حال، با چه صراحتی به بیان نکات سیاسی اسلامی میپردازد. در دورانی که روش مبارزاتی اسلامی توسّط علاقمندان به مارکسیسم به سخره گرفته میشد.... https://www.hawzahnews.com/news/455408/%D8%AA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کاش در یک آیه قرآن به صراحت از حقانیت امام علی ع گفته می شد و غائله ی تاریخی و کشتار سنی و شیعه و توهین به خلفا و .... جمع می شد! راستی چرا در قرآن ، از این همه ایماء و اشاره ای که ما شیعیان برای امام علی ع بر می شماریم، یک مورد ، به صراحت ، تشریح نشده تا جلوی ۱۴۰۰ سال خون و قتال و نزاع گرفته شود؟!!
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
⭕️ نام امامان در قرآن ❓کاش نام امامان در قرآن می‌آمد تا این همه اختلاف بینِ مسلمین بوجود نمی‌آمد! 📝 ✅ :👇 ✍️ قرآن، قانونِ اساسیِ دین است و رسالتِ اصلی‌اش تبیینِ اصولِ کلان و فروعِ کلّی دین است. البته گاهی بنابر اقتضائاتی خاص، به جزئیات نیز ورود کرده اما خطِ اصلیِ قرآن، پرداختن به چارچوب‌ها و زیرساخت‌ها است. بر خلافِ حدیث رسالتَش پرداختن به جزئیات و اجرائیات است. ☝️بنابراین نباید از قرآن توقع داشته باشیم که به جزء به جزءِ حوادثِ صدرِ اسلام مثلِ واقعه‌ی غدیرِ خُم و حتی نامِ امامانِ معصوم اشاره کند. قرآن بینِ شخصیتهای مثبتِ برجسته صدرِ اسلام، فقط به اسمِ پیامبر و پسر خوانده‌اش زید تصریح دارد و در بینِ وقایع، به نامِ برخی جنگ‌ها و پیمان‌ها اکتفا کرده است. ➕شاید به این دلیل که ذکرِ نامِ ائمه یا مثلا تصریحِ روشن به واقعه‌ی پُر تنشِ غدیر در قرآن، موجباتِ تحریف قرآن را فراهم می‌کرد و کتابِ مسلمانان نیز به سرنوشتِ کتاب‌های آسمانیِ سابق دچار می شد. 👌خداوند امور را از مجاریِ طبیعی و اسباب و واسطه‌ها، جاری و محقق می‌کند غالباً: "إنّ اللهَ یُحبُّ أن یُجری الاُمورَ بأسبابِها". قرار نیست برای هر کاری خدا از امورِ غیبی و ماورائی استفاده کند. ➕در موردِ صیانتِ قرآن از تحریف نیز یک از اسباب و واسطه‌های طبیعی، "نبردنِ نام" است. آن‌هم نامِ کسانی که رویِ آن‌ها حسادت و کینه داشتند برخی از مومن‌نمایان اطرافِ پیامبر. ❗️همیشه و همواره نسبت به افرادِ سیاسی و ماجراهای سیاسی، حساسیت‌ها زیاد است. مخصوصا نسبت به امیرالمومنین، حسادت‌ها و کینه‌ها فوق العاده زیاد بود. 🔔 اگر ما قرآن را بدونِ پیشفرض‌هایِ فرقه‌ای بخوانیم، معیار و ملاکِ امامِ حق و باطل در آن ذکر شده است. شیعه و سنی باید باوره های مذهبی‌شان را کنار بگذارند و قرآن را همانگونه که هست بخوانند نه آن‌طوری که دوست دارند. اگر این اتفاق بیفتد، قرآن قابلیت این را دارد که مذهبِ حق و امامِ ربّ را نمایان کند. 📣 ضمن احترام به عزیزانِ اهلِ سنتِ گروه، باید توجه داشت که حتی در صورتِ ذکرِ نامِ جانشین در قرآن و نیز واقعه‌ی غدیر، باز هم راهِ گریز و فرار وجود دارد. مگر حدیثِ "مَن کنت مولاه فهذا علی مولاه" از طرق اهلسنت نیز نقل نشده؟ این حدیث را اهل‌سنت هم قبول دارند اما "مولا" و "ولی" را جورِ دیگری تفسیر می‌کنند. ❌ پس وقتی بابِ تفسیرِ ناصحیح باز باشد و وقتی بنا بر نپذیرفتن باشد اقدام به تحریفِ لفظی و معنوی قرآن کاملا طبیعی است. بزرگان اهل‌سنت جملگی قبول دارند که بعنوان مثال آیه زیر در شأن مولا علی است و با این حال به لوازمِ آن، ملتزم نیستند: 🔔سوره مائده/55: إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون. در آیه مذکور، آن سرپرستی که برای امتِ پیامبر تعیین شده، کسی است که در حالِ رکوع انفاق میکند. طبقِ نظر اهل سنت، او کسی نیست جز علی بن ابی طالب. ✅ مولا، مولوی، و ولی، یعنی سرپرست و نه دوست. وقتی مدیر مدرسه به دانش آموز میگوید "ولیِ خودت را بیاور"، آیا مراد از "ولی"، دوستِ دانش آموز است؟ یا سرپرستِ دانش آموز؟ ❓یا وقتی یک دخترِ سنی، علمای مذهبِ خودش را با لقبِ "مولا" یا "مولوی" ندا میدهد، اینجا یعنی مثلا "مولوی عبد الحمید"، دوست پسرِ این دختر هست؟ یا منظور این است که "مولوی"، رهبرِ دینی و سرپرستِ معنوی شان است؟ ➕ و اصلا حتی اگر "ولی" و "مولا" در متنِ آیه بمعنای دوووست باشد، باز هم به نفعِ شیعه است. چرا که وقتی خدا و رسول تصریح میکنند که علی را دوست دارند و این تصریح را در موردِ خلفای دیگر ندارند، آیا مردم نباید بعد از پیامبرشان، مراجعه کنند به دوست داشتنی ترین شخص نزدِ خدا و رسول؟! ✍️ در قرآن، هیچ آیه‌ای "صراحتاً" به نامِ امام علی و غدیر خُم اذعان نکرده است. منظورَم این است که اگر از احادیثِ شأنِ نزولی چشم بپوشیم، در لایه‌ی ظاهریِ قرآن به تنهائی به نامِ هیچ‌یک از امامان و به واقعه‌ی غدیر، تصریح نشده است. ➕البته برخی آیات، طبقِ نظرِ بزرگانِ شیعه و سنّی شأنِ نزولشان واقعه‌ی غدیر است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود: 1️⃣ آیه‌ی اکمال: "الیوم أکملتُ لکم دینَکم و أتممتُ علیکم نعمتی و رضیتُ لکم الاسلامَ دیناً". سوره‌ی مائده/3 2️⃣ آیه‌ی تبلیغ: "یا أیها الرسولُ بلِّغ ما اُنزلَ إلیکَ مِن ربِّک فإن لم تَفعل فَما بلّغتَ رسالتَه و اللهُ یَعصمکَ مَن النّاسِ". مائده/67 3️⃣ آیه‌ی سألَ سائل: "سأل سائلٌ بُعذابٍ واقعٍ لِلکافرینَ لیسَ لَه دافعٌ". معارج/1و2 ✍حجت الاسلام سید محمدمهدی صدری .......................... ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
چند محتوای مرتبط دیگر👇 :❓ آیا در کتابی، سندی دال بر این که خداوند متعال امامان را انتخاب کرده است وجود دارد؟ ✅ تکمیلی در آدرس زیر👇 http://www.x-shobhe.com/shobhe/9726.html 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 ❓:👇 ضرورت وجود امامان چیست؟ آیا 124000 پیامبر برای راهنمایی ما کافی نبودند که خداوند 12 امام دیگر را برای ارشاد ما فرستاد؟ ✅ 👇 http://www.x-shobhe.com/shobhe/9363.html ................... ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : ((هرکس کوچکترین قدمی در راه و بردارد شامل دعاهای من میشود )) 🔴اگر فرزند آوری از سن ‌تان گذشت و یا شرایط جسمی و .. برای فرزند اوری نیست؛ در راه ترویج و تبلیغ فرزند اوری و یا همراهی با زوج جوان قدم بردارید🌸
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
❌❌❌ 💢 جملات نادرست منسوب به رهبری در فضای مجازی ✍️ متأسفانه در فضای مجازی جملات و همچنین اشعاری به‌اشتباه یا به‌دروغ به حضرت آقا نسبت داده می‌شه؛ گروهی از کاربران هم با نیت خیر بازنشر می‌کنن. اما باید حواسمون باشد و تلاش کنیم که بیانات رو با پایگاه اینترنتی آثار حضرت آقا مطابقت بدیم. برای مثال در هیچ‌جا نقل نشده که حضرت آقا فرموده باشن: 👈 هرکس کوچک‌ترین قدمی در راه جمعیت و فرزندآوری بردارد شامل دعاهای نماز شب من می‌شود ❌❌❌ اما ایشون در جایی فرمودن: "من تک‌تک مردم را دوست می‌دارم و برای همه دعا می‌کنم". ضمن اینکه حضرت آقا فرزندآوری رو هم جهاد خوندن بنابراین تردیدی نیست که برای چنین کسانی حتماً‌ دعا می‌کنن، و شاید به‌طور ویژه دعا کنن. درضمن در اون جمله غلطه و باید باشه، و چنین غلط آشکاری از حضرت آقا دیده نشده! 👈 تا جمله‌ای رو از خود حضرت آقا نشنیدیم یا در پایگاه اینترنتی ایشون ندیدیم، یا به‌نقل از بزرگانی که با ایشون جلسۀ خصوصی دارن نشنیدیم، نباید نقل کنیم. متأسفانه جملات فراوانی به‌دروغ به حضرت آقا منتسب می‌شه و اسف‌بارتر اینکه کسانی که مخاطبان فراوانی دارن و برخی از منبری‌ها این جملات رو بازنشر می‌کنن! مثل این جمله که به حضرت آقا منتسب شده و نه‌تنها هیچ سندی نداره، که با بیانات حضرت آقا و مشی ایشون ناسازگاره 👇 👈 به اعتقاد من ، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است ❌❌❌ این جمله هیچ سندی نداره و در هیچ منبع موثقی نیومده و هیچ شخص معتبری اون رو از قول حضرت آقا نقل نکرده. این درحالی است که در بیانات حضرت آقا به مستحبات و نوافل و اذکار، بسیار تأکید شده. یا این جملۀ مشهور: 👈 امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست ❌❌❌ جملۀ حضرت آقا اینه: گاهی رنج و زحمتِ زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی‌سالۀ امام سجاد علیه‌الصلاة‌والسلام و رنج چندین‌سالۀ زینب کبری علیهاالسلام ازاین‌قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند (۱۳۷۶/۰۲/۱۷). ببینید چقدر این جمله با اون جمله‌ای که به‌اشتباه همه‌جا گفته و نوشته می‌شه تفاوت داره! اول اینکه حضرت آقا فرمودند: زنده نگه داشتن نه یاد شهید دوم اینکه فرمودند: ... سوم اینکه فرمودند: ... چهارم اینکه مصداقش رو هم بیان فرمودند: رنج سی‌سالۀ امام سجاد علیه‌الصلاة‌والسلام و رنج چندین‌سالۀ زینب کبری علیهاالسلام بعد یه عده یه یادوارۀ ساده برای شهدا می‌گیرن و می‌نویسن ارزش این کار کمتر از شهادت نیست! به‌نظر حقیر این هم ظلم به شهداست، هم ظلم به حضرت آقا، هم ظلم به این جملۀ فاخر و هم ظلم به مضمون و مفهومش! قصۀ پرغصۀ اشعار ضعیف و سخیفی که به حضرت آقا نسبت داده می‌شه هم بمونه برای مجالی دیگه. اللهم اهدنا الصراط المستقیم واجعل عواقب امورنا خیرا یا حق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا اساتید و کارشناسان بزرگوار این متن شبهه ناک و غرض دار رو پاسخ دهید. باتشکر ♦️دیندار احمق کیست؟! 🔹وقتی روستایی بهداشت و حمّام و مدرسه ندارد و تو به آنجا بروی و مسجد بسازی؛ تو یک دیندار احمقی!!!! 🔹وقتی مردمی گرسنه و بیکار باشند و به نان شب محتاج و تو آنها را شب و روز نصیحت به تقوا و پرهیزکاری و قناعت ‌کنی، تو یک دیندار احمقی !!!! وقتی عده‌ای از دختران و زنان جامعه ما به سبب فقر اقتصادی یا فرهنگی، تن فروشی می‌کنند و تو  اصلاً رگ غیرتت نمی‌جنبد، ولی اگر روسری آنان در خیابان کمی از سرشان عقب برود، رگ گردنت کلفت می‌شود و عَربده می‌کشی، تو یک دیندار احمقی !!!! اگر مدارس ما در سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان بعداز گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب هنوز سرویس بهداشتی ندارند، وسیله سرمایش و گرمایش ندارند و حتی معلم ندارند ولی تو فقط به فکر فرستادن یک روحانی برای تبلیغ دین به آنجا هستی؛ تو یک دیندار احمقی!!!! وقتی سنّ فحشا در دختران جامعه به ۱۳ سال رسیده و تو نگران نیستی و کاری نمیکنی، ولی ناراحت می‌شوی از اینکه دختران و زنان برای نگاه کردن مسابقه فوتبال به استادیوم بروند، تو یک دیندار احمقی!!!! اگر به این همه حجم دزدی، اختلاس و رشوه و فساد اقتصادی در میانِ مسئولین ریز و درشت در این کشور، اعتراضی نمی‌کنی، ولی تحمّل آب بازی بچّه‌های نوجوان و جوان در پارک‌های شهر را نداری و یا از برگزاری کنسرتِ موسیقی در شهرها غصه میخوری، واقعاً غصّه بخور چون تو یک دیندار احمقی!!!!! اگر به کارگرانی که ۶ماه بی‌حقوق مانده و دانشجویان و معلّمان و هر کس دیگری که مشکلِ صنفی دارند اجازه یک فریاد یا اعتراض ساده را به بهانه تشویش اذهان عمومی یا تضعیف امنیّت ملّی نمی‌دهی، ولی به اعتراض های سیاسی و اجتماعی مردم آن سوی دنیا حق میدهی و حمایت میکنی، تو یک دیندار احمقی!!! وقتی از ورشکسته شدن صنایع داخلی بخاطر تورم و گرانی دلار و قوانین دست و پا گیر در ورود مواد اولیه صنایع بی‌خبری ، از طرف دیگر میلیارد میلیارد ورود کالاهای قاچاق و اتومبیل‌های لوکس در روز روشن از مرزهای مجاز کشور تو را تحریک نمی کند؛ تو یک دیندار احمقی!!!! وقتی برخی از منتقدان دلسوز ، مشکلات کشور را اگر چه با زبانی تند یادآور می شوند ، و فقر و فلاکت مردم مظلوم را فریاد می زنند و تو سخن به حق آنان را توهم می خوانی و به آن ها انگ فراری و جاسوس سرویس بیگانه می زنی ، تو یک دیندار احمقی!!!! وقتی تو می بینی که میان حکومت عدل علی و حاکمیت کنونی کشور ، فرسنگ ها فاصله است ، و هرگز از بی توجهی های مسئولان کشور نسبت به مردم ، در حکومت علی اثری نبود ، اما تو هم چنان این حکومت را تداوم حکومت عدل علی و متصل به ظهور امام زمان می پنداری ،  تو یک دیندار احمقی!!!! یک لحظه تفکر بهتر از صد سال عبادت !
هدایت شده از حسین ستوده۲
پاسخ: 1⃣ این شبهه نیز از ترفتند قدیمی دین ستیزان استفاده کرده است؛ یعنی ایجاد تقابل بین ارزش های اخلاقی. توضیح اینکه بارها گفته ام که ایجاد تقابل بین کمک به فقرا مثلاً و انجام عبادات و مناسک یک مغالطه نخ نما شده ای است که مخالفان به دلیل ضعف استدلال، دست از سر آن بر نمی دارند. 2⃣ مگر کسی گفته است به فقرا رسیدگی نشود؟ مگر کسی گفته برای محرومین حمام و مدرسه ساخته نشود؟❓ اتفاقا اعتدال و تعقل حکم می کند که این ارزش ها باید در کنار یکدیگر محقق شوند. 👈لذا قرآن کریم در صدها آیه قرآن، اقامه نماز و پرداخت زکات را در کنار یکدیگر قرار داده و اساساً کسانی می توانند دلبستگی خود به مال را از بین ببرند که با ارتباط مستمر با خالق هستی به خودسازی پرداخته باشند. از این رو از نظر قرآن کریم این نمازگزاران هستند که قسمتی از مال خود را به محرومان اختصاص می دهند: (همانا انسان حريص آفريده شده است؛ چون آسيبى به او رسد، بیتاب است، و هنگامى كه مال و رفاهى] به او رسد، بسيار بخيل و بازدارنده است، مگر نماز گزاران، آنان كه همواره بر نمازشان مداوم و پايدارند، و آنان كه در اموالشان حقّى معلوم است، براى تهيدست و محروم/ معارج 20 تا 26) 3⃣ بنابراین اتفاقا کیاست و تدبیر اقتضاء می کند که یکی از بهترین راه های مبارزه با فقر و محرومیت ترویج عبادت و بندگی و گسترش پایگاه های خداپرستی و تزکیه نفس است. در عمل هم مشاهده می شود که اغلب دانشجویانی که در طرحهای جهادی اعزام به مناطق محروم شرکت می کنند دانشجویانی هستند که تدین و تعبد آنها به مسائل عبادی بیشتر است. دانشجویانی که نمونه همه آشنای آن شخصی مانند شهید حججی است. 4⃣ بی‌انصافی دیگر نویسنده این است که با تکرار عبارت به شکل های گوناگون در صدد القاء این نکته است که مذهبی ها در برابر مشکلات، دزدی ها و اختلاس ها واکنشی نشان نمی دهند. در حالی که به طور نمونه اگر تنها خطبه های نماز جمعه به عنوان اصیل ترین پایگاه مذهبی ها مورد تحلیل آماری قرار گیرد معلوم می شود که درصد و حجم مطالب اختصاص داده شده به این گونه مشکلات چندین برابر پرداختن به مسائلی همچون بی حجابی است. ☑️ در پایان تاکید می شود: 🔺1-طبق آموزه های روایی (مانند روایت مشهور کاد الفقر ان یکون کفرا)، پرداختن به معیشت و مسائل اقتصادی چه بسا نسبت به مسائل فرهنگی اولویت هم داشته باشد چنانچه نام گذاری سالهای اخیر توسط رهبر انقلاب هم نشان دهنده تمرکز وجهه همت نظام به همین سمت است، اما این رویکرد هیچگاه به معنای نفی توجه به نیازهای معنوی، روحی و کمالی انسان نیست. 🔺2- همچنین ادعا نمی شود دین داری همه مومنان بدور از هرگونه افراط و تفریط بوده و همه آنها وظایف خود را از سر تشخیص وظیفه درست انجام می دهند اما مقصود شبهه افکنانی که این گونه متن ها را منتشر می کنند، نفی دین و آموزه های دینی است و استهزاء آن است ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا