eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ میدونید چرا حرکت "عمامه پرانی" در عراق برخلاف ایران در نطفه خفه شد؟ ▪️ در اولین مورد جوان هتاک رو گرفتند،گفتند اینجا "ایران" نیست ،سرت را ازبدنت جدا میکنیم. ▪️ تساهل واقتدار هرکدام جایگاه خودرا دارد، اگر کسی که مهر۱۴۰۱ چادر از سر ناموستان کشید راتنبیه می‌کردیدالان جرات نداشت سیلی بزند
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و ادب. ❌️ اینجا ایران نیست، یعنی چه؟ این جمله از هر که باشد، شایسته نیست بیان شود. ایران قدمت تاریخی و فرهنگی اش چند هزار ساله است. ایران در همه ی ادوار تاریخ موحد بوده است. و اما عمامه پراکنی؛⬇️ ⬅️ هم در نگاه اسلام و هم در جامعه شناسی دیگر ادیان، هر ناهنجاری در جامعه، ابتدا آسیب شناسی و علت شناسی باید بشود و سپس در رفع آن تدابیری اتخاذ نمود. ❌️قبول داریم که دولت ها در امر فرهنگ و آداب اسلامی کوتاهی داشته اند اما این قصور متوجه والدین نیز میشود. در موضوع حجاب قانون وجود داشت و کافی بود از دائره ی تعزیرات خارج شود و در امر ایجابی هم بالغ بر ۳۰ نهاد مسئولیت داشتند که طی ۳ دهه /تقریبا/ هیچ کاری نکردند‌ کاری نکردند که کسی یا کسانی جرات میکنند تا فرد محجوب را مورد ضرب و شتم قرار دهند. ♦️هر قانون جدیدی هم برای بازدارندگی تصویب شود، تا وقتی نهادهای ایجابی در خواب باشند، مشکلی حل نمیشود. آسیب شناسی ابتدایی ترین حرکت دولت ها و جامعه هست برای هر گونه اقدام. امید است هم دولت و هم مردم شریف نگذارند ارزشهای گران یک جامعه که پوشش بانوان است و غیرت مردان، ارزان عرضه شود. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حسین ستوده۲
سلام علیکم هر چند با نتیجه گیری آخر بحث موافقم که اقتصاد رانتی و دولتی و سیاست گذاری های غلط ارزی و پولی موجب بسیاری از مشکلات اقتصادی مان شده است اما دلیل تعطیلی سه روزه کشور گرمای بیش از حد، گرما زدگی تعداد زیادی از هموطنان و حجم بالای مراجعه و بستری در بیمارستانها، افزایش بیش از حدمصرف آب و برق و فشار فوق العاده به نیروگاههای کشور که میتوانست موجب از مدار خارج شدن شان و قطع سراسری برق در کشور شود.،بوده است و در نهایت دولت به این جمع بندی رسید که با تعطیلی و کاهش مصرف در دستگاههای مختلف تدبیر نماید هر چند این تصمیم منتقدان جدی هم دارد ✍استاد قنبریان ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از دوستان این سوال رو داخل گروهی پرسیده👇 فرق حوضه با دانشگاه چیست..
هدایت شده از محمد حسین
✅مباحث اخلاقی که در حوزه ارایه می شود کم و بیش در دانشگاه ها نیز مطرح است اما به دلیل اینکه حوزه صاحب فضایی آماده برای دریافت نکات اخلاقی، تربیتی و معنوی است تدریس چنین مباحثی، اثرات سازنده ای بر طلاب دارد. با عنایت به این واقعیت لازم است به مقام معظم رهبری فرمودند فضای دانشگاه ها مانند فضای حوزه مالامال از اخلاق شود. 👈شیوه آموزشی و تربیتی حوزه علمیه بر شیوه دانشگاهی: 1. انتخاب رشته علمی بر مبنای ارزش فکری، نه درآمد اقتصادی. 2. احساس مسئولیت اجتماعی آمیخته با رشته تحصیلی از لحظه انتخاب. 3. انتخاب آزاد استاد براساس لیاقت معلمی و ارزش علمی شخص وی. 4. ضرورت حفظ چهره علمی و اخلاقی برای استاد. 5. متد تعلیم چند درجه ای. 6. سنت مباحثه برای هر درس میان طلاب بعد از هر درس. 7. آزادی حضور و عدم تقید به شرایط ظاهری و فرمالیسم پیچیده و خشک اداری در راه کسب علم. 8. رایگان بودن تحصیل. 9. آزادی مطلق تحصیل برای عموم مردم از هر سنی و هر طبقه ای و با هر شرایطی. 10. بورس و تامین مسکن و امکانات تحصیل برای هر داوطلبی. 11. قید لاینفک اخلاق با علم به طور طبیعی و در عین حال اجتناب ناپذیر. 12. تماس دائمی با توده های مردم. 13. تعهد رهبری فکری و هدایت اجتماعی مردم. 14. پیوند ناگسستنی ایدئولوژی و علم. 15. وجود یک فرهنگ عمومی و مشترک، جهت وحدت و هماهنگی میان رشته های مختلف علمی با وجود تخصص. 16. پیوستگی با گذشته تاریخی، فرهنگی و اعتقادی (آنچه در فرهنگ جدید می گسلد). 17. نبودن فرم های ظاهری و قالبی در ارزیابی درجات شاگردی و استادی (تصدیق، رتبه) و واگذاری آن به خود مردم و میزان لیاقت شخصی و ارزش و تکامل فکری و علمی استاد یا فارغ التحصیل در جامعه، به جای کارگزینی و مقررات ترفیع های اتوماتیک. 🔹در پایان ذکر این نکته ضروری است که تفاوتی نمی کند انسان در چه لباسی باشد (طلبگی، دانشجویی و یا ...)، آنچه حایز اهمیت است اینکه انسان خود را اولا بنده خدا و ثانیا سرباز امام زمانش بداند؛ و همین بندگی و سربازی، رمز موفقیت انسان هاست. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام تفاوت‌های حوزه و دانشگاه را باید بیشتر در حیطه آموزشی آن بررسی کرد که تفاوت دارند بعنوان مثال در دانشگاه دانشجو در انتخاب استاد کمتر آزادی داره و موضوع و کتاب مورد تدریس اساتید را دانشگاه تعیین میکنن یکی دیگه کوتاه بودن سال های تحصیل . تمام دانشجویان به وسیله امتحانات منظم ارزیابی میشن و به وسیله حضور و غیاب به شرکت در کلاس الزامیست به دانشجویانی که ایام تحصیل را با موفقیت میگذرونن مدرک تحصیلی اعطا میشه یشتر کتاب های درسی دانشگاه، ویژگی های لازم در کتاب درسی مانند نثر مقبول، دسته بندی و . . . در آن ها رعایت شده . دانشگاه در قبال فارغ التحصیلان، تعهدی نداره ولی در حوزه طلاب در انتخاب استاد آزادند . اساتید در انتخاب موضوع و کتابی که تدریس می کنند اختیار دارن انتهایی برای تحصیلات معین نشده، لذا زمانی نمیرسه که طلبه خود را فارغ التحصیل بدونه. کتاب های درسی در عین آنکه از جهاتی بی نظیرند، کاستی هایی نیز دارن. حوزه از فارغ التحصیلان، تا زمانی که اشتغالات حوزوی دارند، حمایت مالی می کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ عاشورا در نگاه دستگاه حکومتی امویان 🔸 الگوی بصیرت: شمر 🔸 سرباز ولایت: حرمله 🔸 عمار یزید: عبیدالله بن زیاد ❌بانیان جنگ‌: حسین (ع)، عباس (ع)، زینب (س) فریب خوردگان فتنه: ۷۲ نفر خس و خاشاک اتهام فتنه گران: ایستادگی مقابل حکومت اسلامی یزید هدف فتنه گران: دین زدایی از جامعه و مبارزه با سنت پیامبر اسلام 🔻اگر از یزیدیان پرسیده میشد حسین (ع) فرزند رسول الله است ، آنها جواب میدادند "میزان حال افراد است" او هر که بود ، امروز علیه حکومت اسلامی یزید و ضد نظام است.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
👇⬇️⬇️ 🔹 حارث همْدانی در جنگ جمل از امیرالمومنین علیه السلام پرسید: حیران شده‌ام، یک طرف طلحه و زبیر و همسر پیامبر و طرف دیگر شما و برخی دیگر از اصحاب پیامبر!! کدام یک بر حق هستید⁉️ 🔸حضرت فرمودند: اشکال تو این است که در تشخیص حق، افراد را ملاک قرار داده‌ای، این غلط است.❌ 👈 اول حق را بشناس و سپس افراد را بر اساس میزان پایبندی به حق قضاوت کن: «فَاعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَهُ» (نهج البلاغة، حكمة ۲۶۲ و أمالي شیخ مفید ص ۵) 🔸⬅️ مغالطه موجود در این شبهه نیز همانی است که باعث حیرت آن شخص شده است. ابتدا باید را شناخت و حکومت موجود و مخالفان آن را بر اساس قضاوت کرد. اگر حکومت حق است، مخالفان آن فتنه‌گر خواهند بود و اگر حکومت باطل بود، مخالفان آن مجاهد در راه خدا و شهید راه حق خواهند بود. 🔸حکومت یزید و قیام حسینی برای کسی که حق را نمی‌شناسد، تفاوت ندارد. و کسی که حکومت یزید را برحق بداند، امام حسین و یارانش را خارجی می‌خواند. اما کسیکه بداند امام حسین بر حق است، ایشان را شهید و یزید و اعوانش را ظالم میداند. 🔸👈همینگونه است قضاوت درباره جمهوری اسلامی و مخالفانش: کسی که حق را نشناسد، دو طرف برایش یکسان است. کسی که خیال می‌کند جمهوری اسلامی ظالم است، از مخالفانش طرفداری می‌کند. اما کسی که می‌داند جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اعتقادی و اسلامی تأسیس شده، براندازان را فتنه‌گرانی می‌داند که دانسته یا نادانسته آلت دست شیطان شده‌اند. دکتر قربانی مقدم‌