باسلام واحترام
اولا جنگ بین کشور فلسطین واسرائیل غاصب ده ها سال است ادامه دارد وهر بار که اسرائیل غاصب دوست دارد و اراده میکند به تجهیزات دفاعی آنها حمله وبا تخریب خانه وزمینها وگسترش شهرک سازی خودش و نیز با ایجادمانع کمک رسانی به آنها با انواع ظلم ها وجنایتها که بر احدی از جهانیان پوشیده نیست
بر این ملت مظلوم مسلط شده است
طبیعی است در این جنگ کشور فلسطین از خودش دفاع کند واین رژیم مسلح ونه مردمی اسرائیل را از کشور خود بیرون کند.
متاسفانه گوینده صوت نه خبر از تاریخ فلسطین واشغال گری اسرائیل دارد و نه از جنایتهای بیشمار دائمی اسراییل خبر دارد.
فلسطین میبایستی هم چین حرکتهای عاقلانه وتحسین برانگیز در دفاع از خود را سالیان پیش مانند لبنان زودتر شروع میکرد تا نه تنها جرات حمله نداشته باشد بلکه زودتر از کشور فلسطین به همانجایی که بودند فرار کنند.
قطعا عملیات اخیر فلسطینیها،بی سابقه وتحسین برانگیز بوده و قدرت پوشالی انها را طوری ازبین برد که ترمیم نمیپذیرد و رو به زوال است.
این گوینده ی بی اطلاع بداند که کشتن کودکان بی دفاع غزه،نقطه زوال اسراییل است نه دست برتری نظامی.
آنها هرگز در عرصه نظامی پیروز نیستند جز در عرصه ی کودک کشی
وبا کشتن کودکان وبیمارستانها نمیتواند قدرت پوشالی خود را دوباره بدست آورد.
قطعا این جنگ به سمت پیروزی کامل فلسطین پیش خواهد رفت همچنانکه رهبری تاکید کردند.
نکته عجیب از گوینده اینکه فک میکند رژیم غاصب شهروند عادی دارد وغافل است از آنکه اینها حتی بچه هایشان آموزش نظامی میبینند برای حمله وتثبیت کشور جعلی خود.
وعجیب تر اینکه میگوید چرا به امام زمان عج تسلیت بگیم چون اونا سنی هستند!!!!
اولا اونا هم معتقد به مهدی عج هستند و روایات آنها هم درمورد حضرت مهدی عج در حد تواتر است.
موفق باشید.
3.46M
سلام و عرض ادب
پاسخ
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#جهاد_تبیین
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
لطفا در مورد داستان حضرت خضر و قتل یک نوجوان به دست خضرتوضیح بدین
#سوال
هدایت شده از یا زینب (س) اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:مقتضاى نظام تكوين خلقت و تدبير و تصرف موجودات عالم از طريق علت و معلول بر مبناى حكمت الهى مىباشد؛ يعنى هر پديدهاى در عالم است در اثر علتهاى خاص و با ضوابط مشخص ايجاد مىگردد.
خضر مأمور تشريعى خداوند نبوده؛ بلكه مأمور تكوينى بوده اما اعتراض موسى(ع)بر اساس ظاهر و «نظام تشريع» صورت گرفته است.
يعنى همانطور كه خداوند از ملائكه و بقيه موجودات ؛ همانند: سيل، زلزله و ... براى ايجاد يك امر خاص استفاده مىكند و تمام علتها و موجودات در جهان مأمور الهى هستند، خضر نيز در اين جا مأمور انجام اين امور خاص است؛ و شايد آيه شريفه 61 سوره انعام اشاره به همين مطلب باشد كه مىفرمايد:
وَهُوَ الْقَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِهِ وَيُرْسِلُ عَلَيْكُمْ حَفَظَةً حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنَا وَهُمْ لَا يُفَرِّطُونَ.
در مورد احادیثی از امام صادق و بقیه امامان
که نوشته بود نباید برای قیام وظهور کاری کرد
#سوال
هدایت شده از یا زینب (س) اللهم عجل لولیک الفرج
سلام و احترام
#پاسخ ⬇️
🔸برخی احاديث كه دستاويز مخالفان تشكيل حكومت دينى در عصر غيبت است، شامل احاديثى است كه در نگاه ابتدايى و سطحى، بر نهى مبارزه با حكومت هاى فاسد، و لزوم سازش و مسالمت با آنها، قبل از قيام امام مهدى(ع) دلالت دارند. مهم ترين احاديث اين دسته،به چهار گروه تقسيم مى شوند.
🔹گروه اوّل، احاديثى هستند كه رهبرانِ قيام قبل از قيام امام مهدى(ع) را «طاغوت» ناميده اند و به حسب ظاهر دلالت دارند كه هر گونه جنبش بر ضدّ ستمگران قبل از نهضت جهانى مهدوى، مذموم و محكوم است، مانند آنچه كلينى رحمه اللَّه ، از ابو بصير، از امام صادق(ع) نقل كرده كه فرمود:
كُلُّ رَايَةٍ تُرفَعُ قَبلَ قِيامِ القائِمِ فَصاحِبُها طاغُوت .
هر پرچمى قبل از قيام قائم برافراشته شود، پرچمدار آن، طاغوت است.
🔸طبق اين سخن، قيام بر ضدّ زمامداران ستمگر، قبل از قيام جهانى امام عصر(ع) به طور مطلق، جايز نيست و هر كس رهبرى آن را به عهده داشته باشد، طاغوت شمرده مى شود و مخالفت با او واجب است.
🔸گروه دوم از احاديث اين دسته، احاديثى هستند كه توصيه مى كنند قبل از آشكار شدن نشانه هاى ظهور امام مهدى(ع) ، پيروان اهل بيت عليهم السلام نبايد در مبارزه بر ضدّ حاكمان جائر شركت كنند، مانند حديثى كه ثقة الإسلام كلينى رحمه اللَّه از سدير نقل كرده كه امام صادق(ع) خطاب به او مى فرمايد:
يا سَديرُ! الزَم بَيتَكَ وَ كُن حِلساً مِن أحلاسِهِ ، وَ اسكُن ما سَكَنَ اللَّيلُ وَ النَّهارُ ، فَإِذا بَلَغك أنَّ السُّفيانىَّ قَد خَرَجَ فَارحَل إلَينا.
🔸اى سدير! پيوسته در خانه خود بنشين و همچون پلاسى از پلاس هاى خانه باش، و تا شب و روز آرام است، آرامش خود را حفظ كن. پس هنگامى كه شنيدى سفيانى قيام كرده است، به سوى ما كوچ كن، گرچه با پاى پياده.
همچنين ايشان در حديثى ديگر از عمر بن حنظله از امام صادق(ع) نقل كرده كه مى گويد :
خَمسُ عَلاماتٍ قَبلَ قِيامِ القائِمِ : الصَّيحَةُ، وَالسُّفيانِيُّ، وَالخَسفُ، وقَتلُ النَّفسِ الزَّكِيَّةِ، وَاليَمانِىُّ.
فقُلتُ: جُعلِتُ فِداكَ إن خَرَجَ أحَدٌ مِن أهلِ بَيتِكَ قَبلَ هذِهِ العَلاماتِ أنَخرُجُ مَعه؟
قالَ : لا .پيش از قيام قائم(ع) پنج نشانه است: صيحه آسمانى، قيام سفيانى، فرو رفتن لشكر سفيانى در زمينى به نام بيداء،كشته شدن نفس زكيّه، و قيام يمانى. گفتم: فدايت شوم! اگر قبل از اين نشانه ها، يكى از خاندان شما قيام كرد، آيا با او همراهى كنيم؟ فرمود: نه.
🔹در حديث ديگرى نيز، در ماجراى قيام ابو مسلم خراسانى و نامه وى به امام صادق(ع) ، ايشان در باره نشانه هنگام قيام، خطاب به فضل بن كاتب مى فرمايد:
لا تَبرَحِ الأَرضَ يا فَضلُ حَتّى يَخرُجَ السُّفيانِىُّ ، فَإِذا خَرَجَ السُّفيانِىُّ فَأَجيبوا إلَينا - يَقولُها ثَلاثاً - و هُوَ مِنَ المَحتومِ .
از جاى خود حركت مكن تا اين كه سفيانى قيام كند. پس هر گاه سفيانى قيام كرد، به سوى ما روى آوريد (اين جمله را سه بار تكرار كرد) و اين، از نشانه هاى حتمى است.
🔸در حديثى ديگرى، ابو بكر حضرمى مى گويد: هم زمان با ظهور پرچم هاى سياه در خراسان، من و ابان بر امام صادق(ع) وارد شديم و گفتم: نظر شما چيست؟ امام(ع) فرمود:
اِجلِسوا فى بُيوتِكُم ، فَإِذا رَأَيتُمونا قَدِ اجتَمَعنا عَلى رَجُلٍ ، فَانهَدوا إلَينا بِالسِّلاحِ .
در خانه خود بنشينيد و هر گاه ديديد كه ما گِرد مردى جمع شده ايم، با سلاح به سوى ما بشتابيد.
اين احاديث به حسب ظاهر، دلالت دارند كه پيروان اهل بيت عليهم السلام قبل از مشاهده نشانه هاى ظهور امام مهدى(ع) ، هيچ وظيفه اى براى مبارزه بر دوش ندارند؛ بلكه وظيفه آنها خانه نشينى و همكارى نكردن با قيام كنندگان است.
🔸گروه سوم احاديث، بر وجوب تقيّه بويژه قبل از قيام امام مهدى(ع) دلالت دارند كه مقتضاى آنها، حرمت قيام است. دو حديث حسين بن خالد و محمّد بن عماره، از اين گروه و به قرار زيرند :
شيخ صدوق به سند خود از حسين بن خالد ، از امام رضا(ع) نقل كرده كه فرمود:
🔹لا دينَ لِمَن لا وَرَعَ لَهُ ، وَ لا إيمانَ لِمَن لا تَقيَّةَ لَهُ ، إنَّ أكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أعمَلُكُم بِالتَّقيَّةِ ... . إلى يَومِ الوَقتِ المَعلومِ ، وَ هُوَ يَومُ خُروجِ قائِمِنا أهلَ البَيتِ عليهم السلام ، فَمَن تَرَكَ التَّقيَّةَ قَبلَ خُروجِ قائِمِنا فَلَيسَ مِنّا .
كسى كه از گناه پرهيز نمى كند، دين ندارد، و كسى كه تقيّه را رعايت نمى كند، ايمان ندارد. گرامى ترين شما نزد خدا، كسى است كه بيشتر تقيّه مى كند ... تا روزى كه وقت آن [نزد خدا ]معلوم است و آن، روز قيام قائم ما اهل بيت عليهم السلام است. پس هر كس قبل از قيام قائم ما تقيّه را ترك كند، از ما نيست.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یا زینب (س) اللهم عجل لولیک الفرج
📌متن پرسش👇
چرا ساکنان فلسطین طبق دستور قرآن کریم(آیه ۹۷ سوره نساء) از سرزمین خود به مکان دیگری هجرت نمیکنند تا در امنیت و آرامش قرار بگیرند؟
آیا مقاومت آنها و درگیر شدنشان با صهیونیستها مطابق دستور قرآن است؟
📌پاسخ پرسش👇
🔶️ بسم الله الرّحمن الرّحیم
🔷️ سلام علیکم
💠 خداوند در سورهی نساء آیهی ۹۷ میفرماید:
إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنتُمْ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِيهَا فَأُولَئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَسَاءَتْ مَصِيرًا/ كسانى كه بر خويشتن ستمكار بودهاند، [وقتى] فرشتگان جانشان را مىگيرند، مىگويند: در چه [حال] بوديد؟ پاسخ مى دهند: ما در زمين از مستضعفان بوديم. مىگويند: مگر زمين خدا وسيع نبود تا در آن مهاجرت كنيد؟ پس آنان جايگاهشان دوزخ است، و بد سرانجامى است.
💠 شأن نزول آیهی فوق چنین است: قبل از جنگ بدر، سران قریش اخطار دادند که همه افراد ساکن مکّه باید براى نبرد با مسلمانان حرکت کنند و هر کس مخالفت کند خانه او ویران و اموالش مصادره مى شود. عده اى که ظاهراً اسلام آورده بودند، ولى به خاطر علاقه شدید به خانه و اموال خود حاضر به مهاجرت نشده بودند با بت پرستان به سوى جنگ حرکت کردند، و سرانجام در این میدان کشته شدند.
💠 اگر در آیهی فوق تازه مسلمانان سرزنش شدهاند به دلیل این است که به از سر دلبستگی به اموال خود حاضر نشدند از مکه که محل بتپرستی و شرک و کفر است به مدینه که در آن شرایط بهتری برای دینداری وجود داشته مهاجرت کنند. آنها مکه را ترک نکردند و مجبور شدند با مسلمین بجنگند و کشته شوند.
💠 جریان هجرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و یارانشان نیز چنین بوده است که وقتی احساس کردند در مکه اقلیتی تحت فشار هستند و عمل کردن به تعالیم دین در آنجا مشکل است و جانشان نیز در خطر است؛ و از سویی دیگر مردم مدینه با ایشان بیعت نموده و قول یاری داده بودند؛ موقتا مکه را ترک کردند و در سالهای بعد با قدرت بیشتری آنجا را فتح نمودند.
پس هجرت حضرت و پیروانشان به مصلحت آنان بوده و برای همین قرآن کریم عدهای را که مهاجرت نکردند مورد نکوهش قرار میدهد.
💠 اما مهاجرت همیشه به مصلحت انسان و جامعهی اسلامی نیست و تنها برای حفظ دین، جان، مال، ناموس و آبرو ممکن است گاهی ضرورت پیدا کند.
اکنون باید دید مهاجرت یا فرار مردم فلسطین به مصلحت آنها و باقی مسلمین است یا نه؟
💠 فرار کردن مردم فلسطین باعث میشود که در کشورهای دیگر موقتاً در اردوگاههای آوارگان بتوانند با خواری و ذلت در شرایطی نامناسب زندگی کنند. البته کشورگشایی و قدرتطلبی صهیونیستها حدی ندارد و مسلما به آنها و ساکنین کشورهای همسایهی فلسطین رحم نخواهند کرد؛ چرا که آنها سالهاست که در پی رؤیای از نیل تا فرات و حتی تا ایران هستند.
اما اشکال بزرگ فرار کردن آنها این است که موجب افزایش قدرت صهیونیستها در منطقه و تسلط بر سرزمینهای اسلامی و قدس شریف خواهند شد.
💠 از نظر اسلام دفاع از سرزمینهای اسلامی بر تمام مسلمانان واجب است و حق فرار کردن ندارند و از فدا کردن جان و مال خود در این راه نباید دریغ کنند.
از نظر اسلام اگر کفار (مثل صهیونیستها) نقشهی استیلاء بر سرزمینهای اسلامی را کشیده باشند، تمام مسلمانان باید به هر شکل ممکن با آنها مقابله کنند؛ حتی با بذل جان و مال. لذا فرار کردن مسلمانان از فلسطین چه توجیه صحیحی میتواند داشته باشد؟
وَلَن يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا (نساء، ۱۴۱)
💠 مهاجرت مسلمانان در صدر اسلام از محل شرک و کفر و بتپرستی (مکه) به مکانی بهتر برای خداپرستی بوده است. اما فرار فلسطینیان از وطن خودشان و از سرزمین اسلامی به جاهای دیگری است که شاید عمل به دین در آنجا مشکلتر هم باشد.
● واقعیت این است که اگر صهیونیستها قدرت پیدا کنند اسلام در سراسر دنیا به خطر میافتد.
باسلام #شبهه:
نام مبارک آقا امیرالمومنین علیه السلام درقرآن نیامده درحالی که میتوانست بیاید چرانیامده وفقط اشاره شده که کسی که دررکوع انگشترش رابه فقیر می بخشد چرا مستقیم اشاره نشده؟؟
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
✅این شبهه از سوی مخالفین امامت حضرت علی(ع) مطرح گردیده است تا با طرح آن حقانیت حضرت علی(ع) در مقام امامت را زیر سؤال ببرند.
در جواب از این شبهه لازم است بگوییم اینکه نام حضرت علی(ع) در قرآن نیامده دلیلی بر عدم حقانیت حضرت علی(ع) نمی باشد.
قرآن برای معرفی شخصیتهای الهی از سه راه استفاده کرده است: گاهی شرایط ایجاب میکند که قرآن فردی را به نام معرفی کند؛ چنانکه میفرماید: « وَ مُبَشِّرًا بِرَسُولٍ یَأْتِی مِن بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ «(حضرت عیسی میفرماید): من به شما مژده پیامبری را میدهم که پس از من میآید و نامش احمد است». در جای دیگر میفرماید: « یَا زَکَرِیَّا إِنَّا نُبَشِّرُکَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ یَحْیَى. اى زکریا ما تو را به پسرى که نامش یحیى است مژده مىدهیم».گاهی شرایط ایجاد میکند که افرادی را با عدد معرفی کند، چنانکه میفرماید: « و لَقَدْ أَخَذَ اللّهُ مِیثَاقَ بَنِی إِسْرَائِیلَ وَ بعَثْنَا مِنهُمُ اثْنَیْ عَشَرَ نَقِیبًا
🔹علاوه بر آن، اگر ذکر نام دلیل بر حقانیت است، نام بسیاری از پیامبران در قرآن ذکر نشده و تنها نام 26 تن ذکر شده است. حال اگر نام پیغمبران در قرآن نیامده است آیا دلیل می شود که آنان پیامبر یا رسول نبودهاند؟ در حالی که قرآن می فرماید: « وَ لَقَدْ أرْسَلْنا رُسُلاً مِنْ قَبْلِکَ منْهُمْ مَنْ قَصَصْنا عَلَیْکَ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ عَلَیْکَ … ؛ «پیش از تو رسولانی فرستادیم که سرگذشت گروهی را برای تو ذکر کردیم و سرگذشت گروهی را ناگفته گذاشتیم».
👈اگر فرضاً در قرآن اسم امام را هم تعیین می کرد از کجا که اختلاف دیگری بین مسلمانان ایجاد نمی گشت، واز کجا معلوم که به انکار اصل دین منجر نمی شد و اگر قرآن می فرماید: "انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون" یکی از معانی آن این است که قرآن بگونه ای طراحی شده است که هم راه هدایت را برای حقیقت جویان تبیین می نماید و هم این تبیین را بگونه ای به انجام می رساند که از آسیب دیگران در امان باشد و زمینه را برای تحریف فراهم نسازد و ما معتقدیم که جای دادن آیات مربوط به اهل بیت در بین آیات دیگرتوسط پیامبر(ص) درهمین راستا قابل ارزیابی است
🔹اگر در قرآن اسم امام می آمد هیچ بعید نبود و این امکان کاملاً قابل طرح بود که عده ای که دارای تشکیلات به هم پیوسته و منظمی بوده اند، توطئه چیده و بگویند که پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم در آخرین لحظات حیات خود فرموده که این آیه باید نسخ گردد و مثلاً انتخاب خلیفه به شورا واگذار شده است و صلاحیت حضرت امیر (ع) از طرف خداوند سلب گردیده است.
✅قرآن کتابی است که به بیان کلیات می پردازد نه جزئیات، اصل امامت به صراحت در قرآن ذکر شده است اما جزئیات و مصادیق آن به خاطر مصالحی به صراحت نیامده است .
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
📌 شهید کیست ؟
🔴 از حضرت امام صادق علیه السلام در مورد حکم کسانی که در این جنگ ها در مرزهای اسلامی کشته میشوند سوال شد
♦️ حضرت فرمودند: وای بر آنها! به خدا قسم بر کشته شدن در این دنیا عجله میکنند، و کشته آخرت نیز خواهند بود. { و شهید نیز محسوب نمیشوند!} به خدا سوگند تنها شیعیان ما شهید هستند، هر چند بر بسترهایشان بمیرند.
📕 تهذيب الأحكام تحقيق خرسان، ج۶ ، ص۱۲۶
اللهم بارک لمولاناصاحب الزمان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#سوال ایا این حدیث درست است؟؟
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام علیکم
در مورد روایتی که فرمودید وحقانیت آن میتوان گفت:
👈در اصل شهید به معنای رزمنده ای است که در صحنه جنگ و جدال علیه ظالمان و متجاوزان به ستیز برخاسته و در این راه کشته شود. اما روایات، افرادی دیگر را نیز در زمره ی شهیدان به حساب آورده اند که می توان اینان را در حکم شهید خواند و ظاهرا اینان با شهیدان میدان جنگ مقام مساوی است.
✅بسیاری از روایات شهادت به عنوان معیار ارزش معرفی شده است و در بیان ارزش و عظمت بعضی از حالات، کارها و اشخاص این تعبیر آمده است که اگر انسان در چنین حالتی یا در حال اشتغال به چنین عملی به مرگ طبیعی از دنیا برود، ارزش و پاداش شهید را دارد بعضی از این حالات و افعال عبارتند از:ایمان ، طلب و در خواست شهادت در راه خدا ، انتظار فرج قائم آل محمد(ص).
✅بالاترین ارزش و مقام برای انسان شهادت در راه خدا است؛ زیرا انسان با شهادت به جایگاهی بسیار بلند در نزد خدا می رسد. قرآن کریم در این باره می فرماید: "گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مردگان اند، آنان زنده اند و در نزد خدا روزی می خورند".
🔹در بسیاری از روایات شهادت به عنوان معیار ارزش معرفی شده است و در بیان ارزش و عظمت بعضی از حالات، کارها و اشخاص این تعبیر آمده است که اگر انسان در چنین حالتی یا در حال اشتغال به چنین عملی به مرگ طبیعی از دنیا برود، ارزش و پاداش شهید را دارد. در این جا بعضی از این حالات و افعال را متذکر می شویم:
👈ایمان: امام محمد باقر (ع) فرمود: "ر مؤمنی شهید است، اگر چه در رختخواب خود (مرگ طبیعی) از دنیا برود...".در این حدیث اهمیت و ارزش ایمان واقعی بیان شده است، تا جایی که اگر کسی با ایمان کامل و واقعی در رخت خواب خود از دنیا برود، اجر و پاداشی برابر با اجر شهیدی را دارد که در میدان نبرد در برابر دشمنان خدا به شهادت رسید.
👈2. طلب و در خواست شهادت در راه خدا:[3] مراد این است که کسی که آمادگی و آرزوی شهادت در راه خدا را داشته باشد و شهادت را از خدا طلب کند حتی اگر در رختخواب از دنیا برود خداوند مقام و اجر و پاداش شهید به او می دهد.
✅3. انتظار فرج قائم آل محمد(ص). طبق بعضی از احادیث هر کس به امام دوازهم و قیام او ایمان و یقین داشته باشد و منتظر فرج آن حضرت باشد و در این حالت در بستر خود از دنیا برود، شهید از دنیا رفته است.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
میگه داستان خلقت انسان و شیطان وسجده الکیه و فرستادن پیامبران برای گول نخوردن انسان ها بی معنیه بعد میگه آیا خدا توان از بسن بردن شیطان رو نداشت؟
سلام و خداقوت چندتا جواب متفاوت و قانع کننده برای ایشون میخواستم که جواب کامنتش رو بدم ممنون🙏
هدایت شده از سَرو
سلام و نور
#پاسخ⬇️⬇️
🛑 نقش #شیطان در انحراف و گمراهی انسان فقط در حد 'دعوت است.
🛑#تکامل، همواره در میان تضادها صورت میگیرد و از این جهت، خلق چنین موجودی در نظام احسن، بیهوده و بیجهت تلقی نمیشود، بلکه جلوهای است از رحمانیت و خیریت محض الاهی.
⬅️اوّلاً: خداوند شیطان را، شیطان خلق نکرد. به دلیل اینکه او سالها (6 هزار سال)[1] همنشین فرشتگان و اهل عبادت بود، ولی بعداً به خواست خود و بر اثر تکبر راه طغیان و انحراف را در پیش گرفت و از رحمت خداوند دور شد.
⬅️ثانیاً: وجود شیطان، برای انسانهای با ایمان و آنها که میخواهند راه حق را بپیمایند، مضر نیست، بلکه وسیلهی پیشرفت و تکامل است؛ چرا که پیشرفت و ترقی و تکامل، همواره در میان تضادها صورت میگیرد.[2]
نقش شیطان در این جهان نقش دعوت کننده است؛ یعنی شیطان فقط انسانها را به گمراهی و انحراف دعوت میکند. خداوند به او قدرت تصرف در نفوس و سلطهی بر آنها نبخشیده است: «إِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَلى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ»؛[3] بیگمان او را بر کسانی که ایمان آوردهاند و به پروردگارشان توکل میکنند، تسلطی نیست.
✅به همین جهت وقتی که در قیامت عدهای شیطان را به دلیل اینکه آنها را گمراه کرد ملاقات میکنند، شیطان با آنها محاجه میکند میگوید: «... وَ ما کانَ لِیَ عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ ...»؛[4] و من بر شما سلطهای نداشتم، جز اینکه شما را دعوت کردم.
👈در همین راستا باید گفت؛ آموزههای قرآنی حکایت از آن دارد که نقش شیطان در انحراف و گمراهی انسان، فقط در حد دعوت است و او هیچگاه انسانها را به اجبار به انحراف نمیکشاند؛ زیرا که انسان، مخاطب دو دعوت است. یکی دعوت خدا و یکی شیطان، و این انسان است که با اختیار خود یکی از این دو دعوت را میپذیرد. اما انسانهایی که با میل و اراده خود دعوت شیطان را پذیرفتند و او را الگوی خود قرار دادند و از دستورات او پیروی کردند، بر آنها سلطه پیدا میکند و آنها را به نابودی میکشاند: «إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذینَ یَتَوَلَّوْنَهُ ...»؛[5] جز این نیست که تسلط او بر کسانی است که او را دوست میدارند.[6]
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa1752
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
سلام علیکم سوال میشه که چرا فلسطین که عملیات طوفان الاقصی را عملی کرد چرا ادامه نمیده و با چند تا عملیات پشت سرهم اسراییل را نابود نمیکنه
و الان صبر میکنه تا این همه مردم کشته بشن😔🙏
هدایت شده از سَرو
سلام و ادب
قطعا پاسخ اسرائیل بوقتش داده خواهد شد...
🛑حزب الله: 👈پیام ما روشن است.
ما در زمان مناسب پاسخ خواهیم داد.
🔷استاد پناهیان:⬇️
👈 حماسهسازان غزه از اول میدانستند پیامد #طوفان_آزادیبخش آنها چه خواهد بود.
👈امروز با حمله اسرائیل به بیمارستان غزه ته مانده انسانیت تمدن غرب به باد رفت...
👈 طوفان الاقصی نه تنها تمدن غرب را به چالش کشید بلکه ايمان تمام مسلمانان را هم محک میزند و #غربال_بزرگ_تاریخ را فراهم کرده است.
____
🛑رهبر معظم انقلاب:
ملّتهای مسلمان جدّاً عصبانیاند؛
نشانههایش را شما دارید میبینید؛👈 نه فقط در کشورهای اسلامی، [بلکه] در:
📍لسآنجلس
📍هلند
📍فرانسه
📍کشورهای اروپایی
📍کشورهای غربی
مردم اجتماعات میکنند ــ مسلمان و غیر مسلمان ــ ✅
🛑اگر این جنایت ادامه پیدا کند، مسلمانها و نیروهای مقاومت بیتاب میشوند،
🛑🛑دیگر کسی جلوی اینها را نمیتواند بگیرد؛ این را بدانند.
👈👈[بعد،] از کسانی توقّع نکنند که «نگذارید فلان گروه، فلان کار را بکند»
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin