eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍در نظر دين اسلام و قرآن كريم ارزش و مقام ذاتي زن و مرد تفاوتي ندارد . يكسان مي باشد. تنها ملاك فضيلت و برتري هر كس تقوا و ارزش هاي معنوي او مي باشد همچنين در زمينه كسب فضائل اخلاقي و معنوي كه ارزش فرد را مشخص مي كند، زنان نه تنها هم رديف مردان قرار گرفته اند؛ بلكه در بسياري از موارد گوي سبقت را هم ربوده اند. در قرآن كريم در مقام معرفي انسان هاي برتر، نام زنان كنار نام پيامبران بزرگ الهي مي درخشد . اين نكته قطعي است كه در نظر ديني هيچ تفاوتي از نظر ارزش ذاتي و توانائی های معنوی و کسب فضائل بين زن و مرد نيست. در خصوص قوانين جاري و عادي زندگي و تفاوت هائي كه اسلام بين زن و مرد قرار داده، در بسياري از موارد، قوانین وضع شده، حاكي از حمایت اسلام از زن ها و جلوگيري از وارد شدن سختي هاي ناخواسته بر اين بخش از جامعه مي باشد. قرار دادن بار اقتصادي خانواده بر عهده مرد و موظف نمودن او به تامين مالي و اقتصادي همسر در همين راستا مي باشد.اگر چه زن را از اين كار منع نمي كند. اگر چه عملا برخي زنان دوشادوش مردان تلاش مي كنند و در عرصه اقتصادي وارد مي شوند. اما اجازه و اختيار دادن به زن يك چيز است، ولي واجب نمودن و موظف كردن مرد چيز ديگري است. اسلام با برداشتن چنين وظيفه اي از عهده زن مي خواهد وجود لطیف او را از سختي و مشكلات كار اجباري حفظ نمايد. ✍اما در خصوص تفاوت هائي كه در برخي از احكام مانند ديه بين زن و مرد وجود دارد ،ريشه اي ديگر دارد كه بخش عمده آن به تفاوت هاي فيزيكي زن و مرد و نقش آفريني هر كدام در جامعه و عرصه اجتماع مي باشد.دیه در اسلام بر معیار ارزش معنوى مقتول نیست، بلکه مربوط به مرتبه بدن انسان است. لذا دیه یک انسان بى سواد با دیه یک انسان عالم یک اندازه است. همین طور دیه یک مرد با تقوا، با دیه یک مرد بى تقوا. بنا بر این جهات معنوى از قبیل علم، تقوا و سیادت تأثیرى در مقدار و کم و زیادى دیه ندارد. در واقع دیه، بهاى ارزش اقتصادی مقتول یا مجروح است. اگر فرد آسیب دیده و یا مقتول مرد باشد، دیه او بیشتر است، به جهت توانایى‏ها و وظائف سنگینى که بر عهده او بوده و فعلا بر اثر قتل و یا نقص عضو به جا مانده است. اگر مقتول زن باشد، دیه او کمتر است به جهت تفاوت نقش اقتصادی اعضاء بدن او. اما این تفاوت است، نه تبعیض. بین تفاوت و تبعیض بسیار فرق است. کارگرى که از توان کارى بیشترى بهره‏مند است، تفاوت دارد با کارگرى که ضعیف است و توانایى کارهاى سنگین را ندارد. مزد آنان فرق مى‏کند. اگر کارفرما یک کارگر قوى و یک کارگر ناتوان را به طور مساوى مزد بدهد، به حق کارگر قوى ظلم کرده و این کار بى عدالتى فاحش است. اگر خداوند متعال دیه مرد و زن را به طور مساوى قرار مى‏داد، با عدالت سازگار نبود. البته اين واقعيت قابل كتمان نيست كه برخي از زنان امروزه در جامعه همپاي مردان تلاش می کنند و نان آور خانواده محسوب می شوند. اما قانون دیه مانند سایر قوانین ناظر به غالب افراد است . چون غالبا مسئولیت اداره خانواده به عهده مردان است، در دیه زن و مرد، نقش مرد و زن در تامین اقتصاد و معاش خانواده منظور شده و به لحاظ غالب افراد که مردان موظف به تامین هزینه زندگی هستند، دیه زن نصف دیه مرد قرار داده شده است. پس گرچه بعضی از زنان مسئولیت اداره خانواده را دارند. لیکن قانون برمحور افراد دور نمی­زند. بلکه غالب افراد را در نظر دارد. در دیه زن و مرد تفاوت در صورتی اعمال می شود که میزان جرم از مقیاس ثلث یک دیه کامل بالاتر برود، اما در جراحت ها و صدمات جسمی که بر زن وارد می آید، اگر صدمه در حد ثلث دیه کامل باشد، دیه این نوع صدمات بین زن و مرد مساوی خواهد بود. در مواردی که دیه مربوط به زن از جهت نقص عضو او می باشد (همانند مثال دختری که در حادثه ای یک عضو خود را از دست می دهد) در غالب موارد تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. سایت مرکز ملی پاسخ به سوالات دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏جناب اقاي رييسي ‏با سلام و احترام ‏گزارش ارسالي، حاكي از ادعاي نادرست همكاران شما در بدهي ٥٣٥ همتي اوراق در دولت قبل است. ‏با وجود ادعا هاي مشابه در دو سال گذشته، ‏جهت خاتمه دادن به اين وضعيت، مقرر فرماييد در رسانه ملي، نماينده دولت و اينجانب در حوزه اقتصاد پاسخگوي مردم باشيم. محمد باقر نوبخت
هدایت شده از محمد حسین
رد ادعای نوبخت درباره عملکرد دولت سیزدهم در انتشار اوراق مالی اسلامی  🔹وزارت اقتصاد، ادعای محمدباقر نوبخت درباره میزان فروش اوراق مالی اسلامی در دولت سیزدهم بیش از میزان انتشار اوراق در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را رد کرد. 🔹مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به ادعای محمدباقر نوبخت درباره عملکرد دولت سیزدهم در انتشار اوراق مالی اسلامی اعلام کرد: 🔹مجموع مبالغ انتشار اوراق مالی اسلامی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ظرفیت‌های قانونی، از سال ۱۳۹۲ تا تاریخ ۱۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ (زمان تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی) حدود ۵۳۱ هزار میلیارد تومان و در مقابل مبلغ انتشار اوراق مالی اسلامی در چارچوب ظرفیت‌های قانونی، از زمان شروع به کار دولت سیزدهم (از ۱۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰) تا پایان سال ۱۴۰۱، معادل ۳۰۶ هزار میلیارد تومان است. پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه به اقای نوبخت 👈 دولت آقای روحانی فقط در دوسال پایانی خود با انتشار اوراق مالی، بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به جا گذاشت. دولت سیزدهم این بدهی ها را با انتشار اوراق مالی جدید در دوسال اخیر باز پرداخت کرد. بدهی های خود را به نام دیگران فاکتور نکنید. انقلابی دولت مردم ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از My Hero
سلام و احترام 👇⬇️ 🔻مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به ادعای محمدباقر نوبخت درباره عملکرد دولت سیزدهم در انتشار اوراق مالی اسلامی اعلام کرد: مجموع مبالغ انتشار اوراق مالی اسلامی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ظرفیت‌های قانونی، از سال ۱۳۹۲ تا تاریخ ۱۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ (زمان تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی) حدود ۵۳۱ هزار میلیارد تومان و در مقابل مبلغ انتشار اوراق مالی اسلامی در چارچوب ظرفیت‌های قانونی، از زمان شروع به کار دولت سیزدهم (از ۱۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰) تا پایان سال ۱۴۰۱، معادل ۳۰۶ هزار میلیارد تومان است https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-73/1236034-%D8%B1 نتیجه‌گیری 🔸👈انتشار اوراق اگر برای توسعه زیرساخت‌های کشور صورت گیرد، بدون شک می‌تواند در اقتصاد کشور تأثیرات مفیدی را بر جای بگذارد، به همین دلیل کارشناسان معتقدند دولت سیزدهم ولو آن‌که 511 هزار میلیارد تومان اوراق مالی منتشر کرده باشد 🔸 این اوراق را صرف پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کرده یا این‌که بخشی از بدهی سرسام‌آور و انباشته‌شده 1367 میلیارد تومانی دو دولت حسن روحانی را با آن پرداخت کرده است؛ بنابراین نباید مورد شماتت و سرزنش قرار گیرد. 🔸از طرف دیگر کارشناسان معتقدند برای مفید یا مضر بودن انتشار اوراق باید به سه متغیر چشم دوخت. ابتدا باید نسبت بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به تولید ناخالص داخلی را بررسی کرد، سپس پاسخگو بودن یا نبودن دولت در خصوص پرداخت سررسید به‌موقع اوراق و بدهی‌ها بررسی شود و در آخر نیز باید مطمئن شد که دولت با این پول، حقوق کارمندان را پرداخت نمی‌کند و آن را صرف پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای خواهد کرد. farsnews.ir/news/14020509000473/ ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
🔻فریب مردم با بی‌حیایی تمام ♦️درحالی‌که با نزدیک شدن به شور و تکاپوی انتخابات آخر سال، کشور در تدارک انتخابات است هم دشمن خارجی از مشارکت مردم در هراس است و هم کسانی که در داخل کشور نانشان درگرو ناکارآمد نشان دادن نظام است دست‌به‌کار شده‌اند تا این اتفاق مهم را تحت تأثیر قرار دهند. 🔸از طرفی جریانات ناکارآمد نظام همچون حسن روحانی و سید محمد خاتمی درصدد ایجاد زمینه برای معرفی نامزدهای موردحمایت خود هستند تا بتوانند با ژست مخالفت با قوانین کشور و گروه مخالف بودن، سبد رأیشان را با رأی براندازان و مخالفان و فریب‌خوردگان داخلی پر کنند. 🔹اینکه مسئولین دولت قبل با وقاحت تمام ناکارآمدی‌ها و خلل‌های ایجاد کرده در کشور در دوران تصدی مسئولیتشان را به گردن این دولت و نظام می‌اندازند و با پمپاژ ناامیدی آن را ناکارآمد جلوه می‌دهند درنهایت وقاحت و بی‌حیایی است. 🔸یک نمونه از این وقاحت‌ها توئیت نوبخت در متهم کردن دولت سیزدهم به انتشار اوراق قرضه در اداره کشور است این در حالی است که دولت قبل در دو سال پایانی خود 311 همت بدهی خود را برای این دولت فاکتور کرده است و آن را به گردن این دولت انداخته است. ▪️آنها غافل از این هستند که مردم دیگر فریب این بازی رسانه‌ای را نمی خورند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴قرابت سلاطین دین‌مدار با روحانیت تاجگذار! مبارزه اصلی بین محمدعلی شاه قاجار و روشنفکران در درون مجلس ملی حول ساختار آینده حکومت شکل گرفته بود.نمایندگان بر اساس ترجمه ای از قانون اساسی بلژیک بدنبال منشور حقوق و مساوات آحاد جامعه در برابر قانون بودند. 🔸امنیت جانی و مالی و ممانعت از بازداشت خودسرانه،آزادی انتشار روزنامه ها، تشکلها و انجمن ها از مفاد این ترجمه بود. 📌"شاه" بعنوان تاجدار سلطنت مطلقه زین پس می بایست در برابر نمایندگان سوگند یاد کند و بودجه دربارش به تصویب مجلس برسد. 📌ورود پسران،برادران و عموهای شاه به کابینه ممنوع بود. 📌سلطنت او ودیعه ای نه از سوی خداوند،بلکه از جانب مردم اعلام شده بود: سلطنت ودیعه ای است که از سوی مردم(بعنوان موهبتی الهی)به شخص شاه سپرده شده است. 📌وزیران او فقط در برابر مجلس پاسخگو بودند و نمی توانستند با عنوان کردن:"داشتن دستور شفاهی و یا کتبی از پادشاه ورای قانون و مجلس عمل کنند". 🔸محمدعلی شاه همه اقتدار شاهی را زایل شده دید.او دین را دستاویز خویش قرار داد و اعلام داشت: ما بعنوان مسلمان حقیقی لفظ اسلامی «مشروعه» را می پذیریم اما اصطلاح بیگانه «مشروطه» را نمی پذیریم! ✅مردم اما آگاه بودند و شهرهای مختلف را اعتراض فراگرفت.کنسول انگلیس در کرمانشاه گزارش داد: "کلیه کسبه و پیشه وران بازار تا باربرها به نشانه اعتراض در تلگرافخانه بست نشستند" اعتصاب عمومی جامعه دموکراسی خواه ایران را فرا گرفت.شاه هراسان از ترور و راه پیمایی عمومی عقب نشست. 🔴چندی نگذشت که تاسیس مدرسه دخترانه صدای روحانیون را در آورد.آنها اینگونه اقدامات را الحادی،غیراسلامی و بدعتگر خواندند.آزادیخواهان محتاط ندا دادند که سازمانهای زنان را نمی توان ضداسلامی دانست.زیرا در سراسر تاریخ اسلام وجود داشته اند. 📌سلطنت طلبان با جلب حمایت شیخ فضل الله نوری در خیابانها ظاهر شدند.شیخ فضل الله با حمایت از امام جمعه سلطنت طلب تهران از همه مسلمانان خواست در میدان "توپخانه"برای دفاع از شریعت در برابر مشروطه خواهان «کافر» گرد هم آیند. 📌شیخ فضل الله در این اجتماع مفهوم"مساوات"را ارتداد اجنبی دانست.موقعیت سلطنت طلبان بهبود بیشتری پیدا کرده بود.و شاه بمرور کلیه انجمنها و اجتماعات عمومی را ممنوع ساخت.مخالفان را دستگیر کرد و مجلس ملی را منحل ساخت. 🔸سه تن از پنج مجتهد بزرگ در کربلا و نجف بیدرنگ به حمایت از قانون اساسی پرداختند و شاه را به صراحت محکوم کردند: "الله سلاطین ستمگر را لعنت کرده است.تو ممکن است پیروز باشی اما همیشه چنین نخواهد بود" و بدرستی که اینچنین نیز باقی نماند... (ایران بین دو انقلاب_از مشروطه تا انقلاب اسلامی)
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. نقل تاریخیِ زیبایی بود البته با کمی دستبرد!!!. و اما انقلاب اسلامی و مشروطه؛ 1️⃣ایران بین دو انقلاب /اسلامی و مشروطه/ نمانده است ای عبدالله. مشروطه خواهان واقعی کسانی بودند که به مفاد مشروطه، مشروعیت می بخشیدند. ایران اسلامی وامدار هیچ سلطنتی نیست حتی صفویان. 2️⃣ ممنوعیت ورود اقوام و نزدیکان به مسئولیت ها در شرع نبوی منع نشده بلکه رعایت حدود اسلامی و التزام به احکام اسلامی، در صورت کارآمد بودن بلااشکال است. حال اگر در چند دولت اتفاقاتی غیر از واقعیت های شرع افتاد، باید جریانهای همسو که فقط به منافع حزبی خود می اندیشدند پاسخگوی مردم شریف باشند چون؛⬇️ ⬅️ مردم صادق، به وعده های آنان معتمد شدند و خیلی دیر هم متوجه ی فرا فکنی همان جریانها گشتند. 3️⃣انقلاب اسلامی ایران با رویکرد دین مداری و حق محوری شکل گرفت و سال ۵۷ مردم فهیم به جمهوری اسلامی رای + دادند. رای + معنی اش این نبود که خیل کثیری در دفاع از حقانیت اسلام در خون غوطه ور شوند و عده ای هم بنام فن گرایی، سرمایه های اجتماعی را به غارت ببرند. بنابر این حال که هنگام ثبت نام نامزدهای مجلس فرا رسید و فریاد عدالتخواهی همان غرب پرستان در رسانه ها شنیده میشود، موقع آن است که مردم شهید پرور مراقب باشند تا؛ ⬇️ ⬅️ کسانی را راهی مجلس نمایند که هم تخصص داشته باشد هم تعهد. تعهد به محتوای نظام جمهوری اسلامی که در راس آن ولایت فقیه می باشد. ❌️هر کس با هر اندیشه ای اگر ولایی نباشد هرگز گام در جهت منافع کشور و اسلام بر نخواهد داشت. و...شهدا به ما آموختند انتخاب اصلح را. الاقل...محسن خاکزاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا