eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ عاشورا در نگاه دستگاه حکومتی امویان 🔸 الگوی بصیرت: شمر 🔸 سرباز ولایت: حرمله 🔸 عمار یزید: عبیدالله بن زیاد ❌بانیان جنگ‌: حسین (ع)، عباس (ع)، زینب (س) فریب خوردگان فتنه: ۷۲ نفر خس و خاشاک اتهام فتنه گران: ایستادگی مقابل حکومت اسلامی یزید هدف فتنه گران: دین زدایی از جامعه و مبارزه با سنت پیامبر اسلام 🔻اگر از یزیدیان پرسیده میشد حسین (ع) فرزند رسول الله است ، آنها جواب میدادند "میزان حال افراد است" او هر که بود ، امروز علیه حکومت اسلامی یزید و ضد نظام است.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
👇⬇️⬇️ 🔹 حارث همْدانی در جنگ جمل از امیرالمومنین علیه السلام پرسید: حیران شده‌ام، یک طرف طلحه و زبیر و همسر پیامبر و طرف دیگر شما و برخی دیگر از اصحاب پیامبر!! کدام یک بر حق هستید⁉️ 🔸حضرت فرمودند: اشکال تو این است که در تشخیص حق، افراد را ملاک قرار داده‌ای، این غلط است.❌ 👈 اول حق را بشناس و سپس افراد را بر اساس میزان پایبندی به حق قضاوت کن: «فَاعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَهُ» (نهج البلاغة، حكمة ۲۶۲ و أمالي شیخ مفید ص ۵) 🔸⬅️ مغالطه موجود در این شبهه نیز همانی است که باعث حیرت آن شخص شده است. ابتدا باید را شناخت و حکومت موجود و مخالفان آن را بر اساس قضاوت کرد. اگر حکومت حق است، مخالفان آن فتنه‌گر خواهند بود و اگر حکومت باطل بود، مخالفان آن مجاهد در راه خدا و شهید راه حق خواهند بود. 🔸حکومت یزید و قیام حسینی برای کسی که حق را نمی‌شناسد، تفاوت ندارد. و کسی که حکومت یزید را برحق بداند، امام حسین و یارانش را خارجی می‌خواند. اما کسیکه بداند امام حسین بر حق است، ایشان را شهید و یزید و اعوانش را ظالم میداند. 🔸👈همینگونه است قضاوت درباره جمهوری اسلامی و مخالفانش: کسی که حق را نشناسد، دو طرف برایش یکسان است. کسی که خیال می‌کند جمهوری اسلامی ظالم است، از مخالفانش طرفداری می‌کند. اما کسی که می‌داند جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اعتقادی و اسلامی تأسیس شده، براندازان را فتنه‌گرانی می‌داند که دانسته یا نادانسته آلت دست شیطان شده‌اند. دکتر قربانی مقدم‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پس چرا جنین دختر هم از جنین پسر کمتره اون چ فرقی داره جنین ک دیگ ب همسرش نمیرسه
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام ⬇️⬇️⬇️ 🛑 جنین پسر ، نان آور خانواده و اگر می ماند ، می توانست کار خانواده باشد و چرخه خانواده را به گردش درآورد ، بر خلاف جنین دختر که ای در رابطه با نان آوری در آینده بر دوشش نبوده است...‌ 1️⃣ آنچه که به عنوان فلسفه احکام بیان می شود، دلیل اصلی وضع حکم نیست. دلیل اصلی احکام را خداوند می داند و در کمتر جایی خداوند از فلسفه احکام سخن گفته است. اساساً در دین فلسفه احکام بیان نمی شود و ما اگر بدون آنکه علّت حکمی را بدانیم، از دستور خدای عادل و حکیم پیروی کنیم، نشان از ایمان و بندگی ماست. 2️⃣ آیا باید احکام دین را هر چه که بود کورکورانه بپذیریم؟ شاید حکمی ناعادلانه باشد؟ ما با دلیل عقلی اثبات می کنیم که خداوند، موجودی عالم، عادل و حکیم است. یعنی هیچ کار او بی حکمت و ظالمانه نیست. برای این مطلب دلیل عقلی داریم. از طرفی وقتی با یک حکم دینی روبرو شدیم و یقین پیدا کردیم که این حکم، حکم دین است و حکمی جعلی و دروغین نیست. با استناد به آن دلیل عقلی که حکمت و عدالت خداوند را اثبات می کرد، اطمینان خاطر پیدا می کنیم که حکم خدا هرچه که هست عادلانه است ولو در ظاهر تبعیض آمیز به نظر برسد. اما وجه عادلانه بودن آن را ما فعلا نمی فهمیم. شاید اصلا نفهمیم و شاید با تحقیق درباره آن بتوانیم حکمتهای احکام الهی را کشف کنیم. 3️⃣ برای دو برابر بودن دیه مرد نسبت به زن، دلایلی ناظر به نقش اقتصادی مرد آورده اند. شما می گویید که نقش اقتصادی ندارد چرا دیه دوبرابر می گیرد؟ در پاسخ می گوییم که اگر واقع بین باشیم، در هر جامعه ای، به طور غالب، بار های اقتصادی به دوش مردان است و مردها برای پدر و مادر یا سرپرستی برای زن و فرزند خویش هستند. جنینی که امروز کشته می شود، 15 سال دیگر نیروی کاری برای پدر و مادرش است و نمی توان گفت که جنین هیچ خاصیت و نقشی در اقتصاد خانواده ندارد. ضمن اینکه تلفات مردها در جنگها و حوادث کاری بیشتر از زنان است و این امر اهمیت تولد یک جنس مذکر در خانواده را بیشتر نمایان می کند. 4️⃣ دیه زن، همواره نصف دیه مرد نیست. بلکه مثلا در جنین، تا قبل از دمیده شدن روح، دیه جنین مذکر و مؤنث برابر است. همچنین دیه زن و مرد بر اثر جراحات مختلف، تا زمانی که به یک سوم دیه کامل برسد، با هم برابر است. 5️⃣ ملاک و معیار قضاوت ما درباره اینکه خداوند بین زن و مرد عادلانه رفتار کرده یا نه، نباید قوانین اجتماعی دنیایی ای مثل دیه و ارث باشد. انسان یک بعد جسمانی فانی و یک بعد روحانی باقی دارد. انسان یک زندگی محدود دنیایی و یک زندگی نامحدود اخروی دارد. اگر خداوند در روح زن و مرد تفاوت قرار داده بود، اگر حیات اخروی زن و مرد متفاوت بود آنگاه می توانستیم بگوییم که جنس زن و مرد از نظر خدا برابر نیستند. اما وقتی که به تعالیم دینی نگاه می کنیم می بینیم که زن و مرد در کسب کمالات معنوی با هم برابرند. اینگونه نیست که ثواب نماز مرد دوبرابر زن باشد. اینگونه نیست که جایگاه مردها در بهشت بالاتر از زنها باشد. بلکه معیار برتری نزد خداوند تقوا و عمل صالح است نه جنسیت و نژاد و رنگ پوست و ... . 6️⃣ جا دارد که در مسئله دیه، مردها گلایه کنند و بگویند که بی عدالتی اتفاق افتاده نه زنها! زیرا دیه بعد از مرگ که به درد انسان نمی خورد، چه نصف باشد چه کامل. دیه کامل مرد به زن و بچه اش می رسد و دیه نصفه زن به شوهر و فرزندانش. اینجا باید مردها گلایه کنند و بگویند چرا پول دیه ای که به ما می رسد باید نصف دیه ای باشد که به دست زن و بچه ما می رسد؟! http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رئیس اتحادیه نانوایان مشهد چهارشنبه ۴ مرداد مصاحبه کرده و گفته ما پیشنهاد ۱۱۰درصدی گرانی نان را دادیم الان ۴۰درصد افزایش دادیم
هدایت شده از محمد حسین
افزایش قیمت نان صحت ندارد 🔸احمد وحیدی وزیر کشور درباره برخی شایعات پیرامون افزایش قیمت نان در برخی استان‌ها گفت: در دولت چیزی با عنوان افزایش قیمت نان نداشتیم. 🔸در روزهای اخیر در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها گفته شده بود که قیمت نان با عنوان متناسب‌سازی در برخی استان‌ها مانند استان مرکزی گران شده است. 👈 برخی از سوپر مارکت ها جلوجلو به جلو قیمت نان را افزایش داده اند، آیا سازمان های نظارتی با متخلفان برخورد خواهد کرد؟ 🔹معاون اقتصادی استانداری تهران گفت: هنوز برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان در تهران نداریم. 🔹چند روز پیش، رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد از گرانی نان در خراسان رضوی خبر داد و اعلام کرد این تصمیم از طرف پایتخت گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. احمدرضا کشتگر در ادامه عنوان کرد: برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد. 🔹معاون اقتصادی استانداری تهران در واکنش به این خبر به همشهری آنلاین گفت: هنوز برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان در تهران نداریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍در نظر دين اسلام و قرآن كريم ارزش و مقام ذاتي زن و مرد تفاوتي ندارد . يكسان مي باشد. تنها ملاك فضيلت و برتري هر كس تقوا و ارزش هاي معنوي او مي باشد همچنين در زمينه كسب فضائل اخلاقي و معنوي كه ارزش فرد را مشخص مي كند، زنان نه تنها هم رديف مردان قرار گرفته اند؛ بلكه در بسياري از موارد گوي سبقت را هم ربوده اند. در قرآن كريم در مقام معرفي انسان هاي برتر، نام زنان كنار نام پيامبران بزرگ الهي مي درخشد . اين نكته قطعي است كه در نظر ديني هيچ تفاوتي از نظر ارزش ذاتي و توانائی های معنوی و کسب فضائل بين زن و مرد نيست. در خصوص قوانين جاري و عادي زندگي و تفاوت هائي كه اسلام بين زن و مرد قرار داده، در بسياري از موارد، قوانین وضع شده، حاكي از حمایت اسلام از زن ها و جلوگيري از وارد شدن سختي هاي ناخواسته بر اين بخش از جامعه مي باشد. قرار دادن بار اقتصادي خانواده بر عهده مرد و موظف نمودن او به تامين مالي و اقتصادي همسر در همين راستا مي باشد.اگر چه زن را از اين كار منع نمي كند. اگر چه عملا برخي زنان دوشادوش مردان تلاش مي كنند و در عرصه اقتصادي وارد مي شوند. اما اجازه و اختيار دادن به زن يك چيز است، ولي واجب نمودن و موظف كردن مرد چيز ديگري است. اسلام با برداشتن چنين وظيفه اي از عهده زن مي خواهد وجود لطیف او را از سختي و مشكلات كار اجباري حفظ نمايد. ✍اما در خصوص تفاوت هائي كه در برخي از احكام مانند ديه بين زن و مرد وجود دارد ،ريشه اي ديگر دارد كه بخش عمده آن به تفاوت هاي فيزيكي زن و مرد و نقش آفريني هر كدام در جامعه و عرصه اجتماع مي باشد.دیه در اسلام بر معیار ارزش معنوى مقتول نیست، بلکه مربوط به مرتبه بدن انسان است. لذا دیه یک انسان بى سواد با دیه یک انسان عالم یک اندازه است. همین طور دیه یک مرد با تقوا، با دیه یک مرد بى تقوا. بنا بر این جهات معنوى از قبیل علم، تقوا و سیادت تأثیرى در مقدار و کم و زیادى دیه ندارد. در واقع دیه، بهاى ارزش اقتصادی مقتول یا مجروح است. اگر فرد آسیب دیده و یا مقتول مرد باشد، دیه او بیشتر است، به جهت توانایى‏ها و وظائف سنگینى که بر عهده او بوده و فعلا بر اثر قتل و یا نقص عضو به جا مانده است. اگر مقتول زن باشد، دیه او کمتر است به جهت تفاوت نقش اقتصادی اعضاء بدن او. اما این تفاوت است، نه تبعیض. بین تفاوت و تبعیض بسیار فرق است. کارگرى که از توان کارى بیشترى بهره‏مند است، تفاوت دارد با کارگرى که ضعیف است و توانایى کارهاى سنگین را ندارد. مزد آنان فرق مى‏کند. اگر کارفرما یک کارگر قوى و یک کارگر ناتوان را به طور مساوى مزد بدهد، به حق کارگر قوى ظلم کرده و این کار بى عدالتى فاحش است. اگر خداوند متعال دیه مرد و زن را به طور مساوى قرار مى‏داد، با عدالت سازگار نبود. البته اين واقعيت قابل كتمان نيست كه برخي از زنان امروزه در جامعه همپاي مردان تلاش می کنند و نان آور خانواده محسوب می شوند. اما قانون دیه مانند سایر قوانین ناظر به غالب افراد است . چون غالبا مسئولیت اداره خانواده به عهده مردان است، در دیه زن و مرد، نقش مرد و زن در تامین اقتصاد و معاش خانواده منظور شده و به لحاظ غالب افراد که مردان موظف به تامین هزینه زندگی هستند، دیه زن نصف دیه مرد قرار داده شده است. پس گرچه بعضی از زنان مسئولیت اداره خانواده را دارند. لیکن قانون برمحور افراد دور نمی­زند. بلکه غالب افراد را در نظر دارد. در دیه زن و مرد تفاوت در صورتی اعمال می شود که میزان جرم از مقیاس ثلث یک دیه کامل بالاتر برود، اما در جراحت ها و صدمات جسمی که بر زن وارد می آید، اگر صدمه در حد ثلث دیه کامل باشد، دیه این نوع صدمات بین زن و مرد مساوی خواهد بود. در مواردی که دیه مربوط به زن از جهت نقص عضو او می باشد (همانند مثال دختری که در حادثه ای یک عضو خود را از دست می دهد) در غالب موارد تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. سایت مرکز ملی پاسخ به سوالات دینی