eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر کسی ۲۲ شهریور جلسه هیات رو خونه‌ش بگیره فضاسازی ب شکلی خاهد بود باتوجه ب مناسبت شهادت امام حسن عسکری‌ع و آغاز امامت حضرت بقیت‌الله.. ؟ مراسم بعد اذان مغرب هست و مداحی یا جشن ..؟
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام ◀️همیشه، چه در جشن و سرور و چه در حزن و عزا برای امامان علیهم السلام، حالتی در قلب و کاری در عمل داشته باشیم که اگر شخص امام حضور یابند، بتوانیم آن را در محضر ایشان نیز ادامه دهیم. 💠واقعه‌ی بزرگ غدیر خم، در زمان حیات رسول خدا صلوات الله علیه و آله رخ داد و کسی پس از مصیبت عظمای رحلت ایشان، جشن آغاز ولایت و امامت نگرفت. 👈همیشه آغاز امامت‌ها، با رحلت و یا شهادت حجت خدا مقارن بوده است. در همان آنی که امامی به شهادت می‌رسد و رحلت می‌نماید، امامت جانشین ایشان آغاز می‌گردد. حال فرض کنید در همان آنی که رسول خدا صلوات الله علیه و آله، در آغوش امیرالمؤمنین علیه السلام، رحلت نمودند و ایشان دچار عظیم‌ترین مصیبت و اندوه شدند، یک عده شاد و خوشحال و پایکوبان، به محضر ایشان مشرف شده و به جای عرض تسلیت و بیعت با ایشان، تبریک بگویند(؟!)تصور کنید، در حالی که امام حسن مجتبی علیه السلام، بر بالین پدر، از حزن ترور و شهادت ایشان می‌گریند، یک عده به ایشان عرض کنند: «تبریک می‌گوییم»(؟!) 👈و یا بازماندگان فاجعه‌ی کربلا، بعد از ظهر عاشورا، از قتلگاه به سوی امام سجاد علیه السلام بدوند و خوشحال و خندان به ایشان تبریک آغاز امامت، تاجگذاری و ... بگویند (؟!) 💠آغاز امامت حضرت حجة بن الحسن العسکری، امام مهدی علیه السلام - که خداوند منّان در فرج ایشان تعجیل نماید - همزمان با شهادت مظلومانه‌ی پدر بزرگوار ایشان می‌باشد. حال اگر در آن روز و آن لحظه‌ی وداع، در محضر ایشان بودید و یا امروز توفیق داشتید که در چنین سالروزی به دیدار مشرف گردید، چه می‌کردید و چه می‌گفتید؟! ◀️◀️*- امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: « لَیسَ مِنَ الاَدَبِ اِظهارِ الفَرَح عِندَ المَحزونِ - اظهار شادی نزد غمدیده، از بی ادبی است / تحف العقول ص489 ». 👈بله، ما شاد نشدیم که رسول اعظم رحلت نموده و امیرالمؤمنین وصی و جانشین شدند، بلکه در زمان حیات ایشان شاد شدیم از نعمت ولایت و امامت از یک سو و قرار گرفتن در زمره‌ی امت مؤمن و اهل ولایت از سوی دیگر؛ و در سالروزهای عید غدیر خم، ضمن تجدید بیعت گفته و می‌گوییم: «خدا را حمد و سپاس که ما را از متمسکین به ولایت ایشان و امامان قرار داد». 🔻امروز نیز فرقی ندارد. جشن و شادی به مناسب شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت امام زمان علیهماالسلام نداریم، اما در عین حزن و اندوه از شهادت آن امام بزرگوار و همدردی با فرزند و جانشین ایشان، خدا را سپاس می‌کنیم که عصر امامتِ آخرین امام، که منجی عالم بشریت است، فرا رسیده است و شاکریم از این که اهل ولایت و امامت ایشان هستیم.در عین حال که حزن "غیبت" را در دل داریم، امید فرج داریم و شاکریم از این بابت که بالاخره عصر تحقق وعده‌های الهی، در فروپاشی کفر، استکبار و ظلم جهانی آغاز شده است و امید ظهور و قیام ایشان را داریم. اگر چه از بابت قصورها و تقصیرهای خود که سبب طولانی شدن غیبت است، محزون و خجل می‌باشیم. ◀️ما، ضمن عرض تسلیت و تجدید بیعت با ایشان، خدا را سپاسگزاریم که ما را از امتی قرار داد که پیامبر عظیم الشان و امامان، آنها را بهترینِ امت‌ها خواندند؛ و البته امیدواریم که ایشان بیعت ما را بپذیرند و ما را از امت خویش قرار دهند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: اگه اخراج بعضی از اساتید و ورزشکاران و نیز ممنوع الکار کردن برخی هنرمندان توسط رئیسی و با تایید سیستم، کار درستی بوده پس چرا پزشکیان داره اونا رو برمی گردونه؟!!!☺️ یعنی نظر سیستم قبلا اشتباه بوده؟؟؟ در این پیام 👆به نوعی نظام داره زیر سؤال میره نمیدونم منظور ایشون از کلمه سیستم چیه اما طبق روند پیام‌هاشون بیشتر مد نظرشون رهبر هست و بعد هم نظام اسلامی چه پاسخی باید داد ؟
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام بازگشت اساتیدی که در فتنه نقش داشته و حکم قضایی داشته یا پرونده امنیتی دارند این راحتی ها هم نیست. اساتیدی که به دلیل اظهارنظر، همراهی یا حضور در اعتراض های خیابانی که در فتنه نقش داشته و حکم قضایی داشته یا پرونده امنیتی دارند این راحتی ها هم نیست. این گونه ادعا ها بیشتر سیاسی است.عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره برخورد مجلس با روند جذب دوباره اگر اظهارات رئیس جمهور و دیگر افراد درباره بازگشت اساتید تعلیق یا اخراج شده ادامه پیدا کرد قطعاً مجلس موضع خواهد گرفت و به این روند ورود خواهد کرد. مجلس از ابزارهای قانونی خود برای نظارت بر عملکرد دولت در جذب دوباره اساتیدی که پرونده امنیتی دارند استفاده خواهد کردمتاسفانه جناحی که دولت حضور دارد در یک روند سیاسی به دنبال جذب دوباره افراد همفکر خود در دانشگاه ها هستند و این در حقیقت یک رفتار شیطانی محسوب می شود و استفاده از جایگاه قانونی محسوب می شود. هر چند کسانی محکومیت قضایی دارند امکان بازگشت به دانشگاه را نخواهند داشت حتی اگر رئیس جمهور بخواهد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خدمت شما یه سوال در سال ۶۸، جناب مشکینی رئیس وقت مجلس خبرگان بودند، پس چرا جناب رفسنجانی ریاست مجلس رو موقع انتخاب رهبری دوم بر دست داشتند؟ و اینکه در جایی نقل است که چند تن از فقها پیش جناب مشکینی رفتند و گفتند اگر میشود فلان کار انجام شود و... و ایشان گفتند که به آقای رفسنجانی بگید و آن فقها گفتند که شما رئیس مجلسید و جناب مشکینی گفتند که بله ولی همه کاره مجلس آقای رفسنجانی هستند. منظور از ایشون همه کاره بودن آقای رفسنجانی چیست؟ مگر آقای رفسنجانی چه کارهایی میکردند که همه کاره بودند؟ باتشکر
هدایت شده از یا زهرا
سلام علیکم مدتها قبل از ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با این‌که به‌صورت رسمی آیت الله علی مشکینی رئیس مجلس خبرگان بود، در بیشتر اوقات نائب رئیس مجلس، اکبر هاشمی رفسنجانی، جلسه را مدیریت و رهبری می‌کرد، در آنروز انتخاب رهبری هم پس از ارتحال حصرت امام به همین گونه شد،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
/سوال: میخوام یه معادله‌ی عجیب براتون بگم ؛ تعطیلی شنبه‌ها بعد از کلی صرف سرمایه‌ی ملت و جلسه و فلان، تو مجلس تصویب شد و رفت شورای نگهبان و بعد هم مجمع تشخیص مصلحت هوا کرد. اوکی ولی اعضای مجمع کیا هستن؟ احمدی‌نژاد و لاریجانی و یه چنتا همسطح خودشون که تایید صلاحیت نشدن برای ریاست جمهوری و مجلس! یعنی کسانی که تایید صلاحیت شدن یه لایحه دادن به کسانی که تایید صلاحیت نشدن  و اونا رد کردن!    از  اونطرف کسانی که صلاحیت مجلس و ریاست جمهوری رو ندارن میتونن مصلحت رو تشخیص بِدن! این وسط شورای نگهبان که صلاحیت مجلسی‌ها رو داده و صلاحیت مجمعی‌ها رو نداده، خودش تو مجمع است!! یه بار دیگه از اول بخون ! اگه هنگ نکردی؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️شبهه چرا شورای نگهبان در کشور وجود دارد⁉️ چرا اجازه داده نمی‌شود مردم مانند سایر کشورها هرکس را می‌خواهند انتخاب کنند؟! 🔺در اغلب کشورها، برگزاری انتخابات به عهده قوه مجریه است. به همین دلیل، بیم آن می‌رود که قوه مجریه در جریان برگزاری انتخابات اعمال نفوذ کند. برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالیِ قوه مجریه و صیانت از حقّ انتخاب مردم، وجود یک‌نهاد ناظرِ بی‌طرف برای کنترل و نظارت بر انتخابات، لازم و ضروری است و برای جلوگیری از رقابت ناسالم و هرگونه خدشه در آرای مردم در ، باید نهادی بی‌طرف بر اجرای انتخابات، با دقت و امانت، نظارت کند و این نظارت از شروع ثبت‌نام تا اعلام نتایج تداوم داشته باشد. در شورای شهر که شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها نقشی ندارد می‌بینید که بسیاری از منتخبین در بازداشتگاه هستند و درگیر فساد مالی و اخلاقی شده‌اند. شورای نگهبان فقط مخصوص ایران نیست و در دیگر کشورهای دنیا هم برای نظارت بر انتخابات نهادهایی وجود دارد مانند: 1- دادگاه قانون اساسی در کشورهای اتریش، فیلیپین، بلغارستان، آلمان و... 2- شورای قانون اساسی در فرانسه 3- مجلس در کشورهای آمریکا، بلژیک، سوئیس 4- وزارت کشور در انگلستان 5- شورای عالی انتخابات در ترکیه ___ برگرفته از کتاب اثر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانم معصومه سلام الله علیها به شهادت رسیدند یا وفات کردند؟
سلام و احترام ⬇️ 🌴آیت الله مکارم شیرازی 🟣علت رحلت یا شهادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) 🔹بعضی علت بیماری آن حضرت را چنین نوشته اند: مردم ساوه در آن عصر از دشمنان سرسخت خاندان نبوت بودند، از این رو وقتی كه موكب حضرت معصومه و همراهانش به ساوه رسید، به آن حمله كردند و جنگ سختی درگرفت، برادران و برادرزادگان حضرت معصومه دراین جنگ به شهادت رسیدند، حضرت معصومه همچون عمه اش زینب(سلام الله علیها) وقتی كه بدن های پاره پاره آنها را كه 23 تن بودند دید، به شدت غمگین گشته و بر اثر آن بیمار شد و سپس روانه قم گردید، و در قم بیماری او ادامه یافت و پس از 16 یا 17 روز رحلت كرد. در روایت دیگری نیز آمده است که حضرت معصومه را مسموم کرده اند. 🔸درباره عکس العمل امام رضا(علیه السلام) -در صورت صحت این اتفاقات- در منابع تاریخی اشاره دقیقی وجود ندارد. امّا بدیهی است که مأمون هرگز طوری عمل نمی کرد که حمله به این کاروان به او نسبت داده شود؛ زیرا او امام رضا(علیه السلام) را به ایران آورد و به ظاهر ولیعهد خود قرار داد تا بگوید من به ایشان علاقه دارم و بدین وسیله خشم دوستداران اهل بیت را فرو نشاند. در چنین شرایطی ماهیت حمله کنندگان هرگز مشخص نمی شود تا بخواهد عکس العملی از سوی امام رضا(علیه السلام) و یا شیعیان انجام پذیرد. برای هر نوع واکنشی حجّت ظاهری لازم بود که وجود نداشت. تنها کاری که شیعیان انجام دادند این بود که حضرت معصومه(سلام الله علیها) را به قم که محل زندگی دوست داران اهل بیت(علیهم السلام) بود منتقل کنند. 🔹برخی نیز علت بیماری ایشان را خبر شهادت امام رضا(علیه السلام) ذکر کرده اند، ولى اين مطلب خلاف تحقيق است؛ چرا که روايت سعد بن ‏سعد از حضرت رضا(عليه‏ السّلام) بر اين مطلب دلالت دارد كه حضرت معصومه(سلام‏ اللَّه ‏عليها) پيش از حضرت رضا(عليه ‏السّلام) از دنيا رفته اند، زيرا در آن روايت، سعد مى‏ گويد: «من از امام رضا(عليه‏ السّلام) راجع به زيارت فاطمه(سلام اللَّه ‏عليها) دختر موسى بن جعفر پرسش كردم...» اين سؤال حاكى از آن است كه در زمان پرسش، حضرت معصومه از دنيا رفته بودند و مرقد و مضجع وى معلوم بوده است. علاوه بر اين تاريخ شهادت حضرت رضا(عليه‏السّلام) مضبوط و در دست است و آن بر حسب نقل مورّخان، آخر ماه صفر سال 203 هجرى قمرى است و سال مسافرت آن بزرگوار به توس سال 200 از هجرت بوده است و حضرت معصومه(سلام‏ اللَّه ‏عليها) در پى مسافرت برادرشان و به تصريح بعضى از اهل تاريخ در سال 201 هجرى به عزم ديدار وى حركت كرده اند. بنابراين وفات آن مخدّره حدود دو سال قبل از شهادت حضرت رضا(عليه السّلام) واقع شده است. 🔸در هر صورت حضرت معصومه(عليها السلام) پس از بیماری تصمیم گرفتند به قم که محل سکونت دوست داران اهل بیت بود بیایند، از سوى ديگر وقتى مردم قم خبر ورود آن حضرت به ساوه را شنيدند تصميم گرفتند آن حضرت را به شهر خود دعوت كنند، بدين جهت پسران و نوادگان سعد اشعرى به محضر آن حضرت رسيده و ايشان را به قم آورده و در كمال احترام از وى پذيرايى نمودند. هر چند آن حضرت متأسّفانه پس از مدّت كوتاهى بدرود حيات گفتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ، یه عده میگن ماه صفر تموم شده ولی تبریک نگین چون ایام سختی برای اهل بیت بوده یه عده میگن مبارک هست حالا عزاداری کنیم یا رخت عزا در بیاریم و شادی کنیم ؟؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⬅️ شادی اول ربیع یا عزای ایام محسنیه ؟ 💠 با سلام به همه بزرگواران مهدوی یاور 🔰 هرساله وقتی ایام اول ربیع الاول می رسد ، این بحث بین عزیزان و سروران گرامی داغ می شود که آیا بلافاصله بعد از شهادت آقا رسول الله (ص) به خانه ایشان حمله شد و حضرت محسن (ع) سقط شد یا نه؟ اگر جواب مثبت است، خود را آماده می کنند برای ایام عزاداری برای حضرت محسن (ع) 🌀 بنده اول ذکر کنم که به هیچ عنوان قصد ورود همه جانبه به این بحث را ندارم ، چون گاها فضای این مباحث از مباحث علمی ، به جدال و تعصب کشیده شده است ، اما نظر بنده حقیر بعد از مطالعه مقالات و اسناد مختلف، همان نتیجه و نظری هست که این دو مقاله علمی و معتبر به آن اشاره کرده اند 1️⃣ http://tarikh.nashriyat.ir/node/611 2️⃣ https://hawzah.net/fa/Article/View/95994 👌 هر دو مقاله اینقدر پربار و پر سند و پر مدرک و با استدلال های درست هستند که دیگر نیازی به اظهار نظر بنده حقیر نیست ✅ نتیجه هر دو مقاله این است که تاریخ احتمالی حمله به خانه زهرا (س) که باعث سقط شدن حضرت محسن شد ، حدودا 50 روز بعد از شهادت آقا رسول الله (ص) بوده ، نه در ایام ربیع الاول یا بلافاصله بعد از شهادت پیامبر (ص) 👈 خواهشا هر دو مقاله را خوب و با دقت بخوانید 👈 به همین مقدار بسنده می کنم و بیش از این بحث نمی کنم و میل بحث هم در این مورد ندارم و البته فرصتش را هم ندارم، باندازه کافی این دو مقاله کافی هست ، پس لطفا در این مورد از بنده یا ادمین ، سوالی نفرمایید 🌀 همه عزیزان ، چه آنهایی که قائل به شهادت حضرت محسن در این ایام هستند و چه آنهایی که طبق نظر ما قائل به شهادت ایشان در فاصله حدود 50 روز بعد شهادت پیامبر (ص) هستند ، عزیز هستند و بزرگوار و سرباز امام زمان (عج) خواهشا دوستان انقلابی و مذهبی سر این موضوعات با یکدیگر بحث و جدل نکنند، شما مطالب و اسناد خود را نشان دهید، همین ، نیازی به مدام بحث کردن سر این موضوعات نیست ، باعث کدورت می شود ، باعث درگیری می شود، کسیکه بگوید ایام محسنیه الان نیست نه دشمن خدا هست ، نه دشمن اهل بیت، یک اختلاف نظر در مباحث تاریخی هست و بس ، پس جای هیچ بحث تعصبی و جدل و موارد غیر علمی نیست باتشکر ✍️ احسان عبادی
هدایت شده از جان من و سید علی💕
❌ربیع تبریک ندارد آیا ابتدای روزهای عزاداری است چون وی در این ایام است که خلافت غصب شد و به خانه حضرت زهرا حمله شد و فرزند ایشان سقط شد .درضمن دهه محسنیه از ۲۸ صفر تا۸ ربیع گرفته می شود آیا این کار اشکالی دارد؟ ایام محسنیه جدیدا میگیرند توجه به نکاتی چند لازم است؛ ⬅️ در این شکی نیست که پیامبر گرامی و اهل بیت ایشان در معرض بیشترین مصیبت ها در طول عمر شریفشان بوده اند . امام باقر«ع» فرمود: « شدیدترین مردم از حیث بلا و مصیبت پیامبران سپس جانشینان آنها هستند» الکافی ج2 ص253 پیامبر گرامی فرمود: «هیچ پیامبری به مانند من مورد اذیت و مصیبت واقع نشد»مناقب ابن شهر آشوب ج3 ص247 🔹مصایب پیامبر گرامی و اهل بیت ایشان اختصاص به یک روز و دو روز نبوده است بلکه انان در تمام عمر گرفتار اذیت ها و آزارها و محاصره ها و زندان ها و پرخاشگری ها و مانند آن بوده اند. با این وجود آیا ما باید تمام طول سال را به خاطر مصایب آن بزرگواران عزاداری کنیم و همگان را هم تشویق به آن کنیم و از شادی کردن پرهیز دهیم در حالی که خود اهل بیت چنین نکردند 👈در روایات متعددی امر به شادی و تفریح کردن شده است که اگر بگوییم باید تمام طول سال اندوهگین و عزادار باشیم توجیه مناسبی برای روایات شادی نخواهیم داشت . جهت اگاهی بیشتر حتما فیلم زیر را ببینید👇 https://b2n.ir/51320 اگر فیلم بالا را دیدید ادامه را بخوانید👇 ⬅️آنچه از روایات استفاده می شود آن است که برگزاری دهه عزاداری تنها برای امام حسین توصیه شده است و دلیلی برای برقراری دهه عزاداری برای سایر اهل بیت از روایات استفاده نمی شود . ⬅️این که بخواهیم در طول سال مردم را به بهانه های مختلف وادار به برقراری مجالس عزاداری و گریه و اندوه کنیم با آن که دلیلی خاص بر این سخن از سیره اهل بیت بدست نمی آید طولی نمی کشد که این کار سبب دوری مردم از دین و احیای شعائر الهی می شود و برای مردم نوعی دل زدگی دینی ایجاد می شود و گناه آن نیز بر گردن مسببان می باشد. امام رضا «ع»فرمود: «هرکس سنت ناپسندی بنیان نهد که سبب دوری مردم از دین شود گناه آن و گناه هرکسی که با عمل او گمراه شده است بر ذمه مسبب اصلی می باشد» بحار الانوار ج2 ص24 🔸حضرت علی«ع» فرمود: « خداوند از بین زمینیان ما اهل بیت را برگزیده است و شیعیان ما را برایمان برگزیده که ما را یاری می دهند و با شادی ما شاد هستند و با حزن و اندوه ما اندوهگین هستند و اموال و جان های خودشان را در راه ما بذل می کنند» الخصال ج2 ص635 قدر متقین از این نوع روایات آن است که شب و روز شهادت اهل بیت دارای قداست است و همگان باید احترام آن را نگه دارند و به عزاداری بپردازند اما در غیر این ساعات دلیل خاصی از روایات برای برگزاری مراسم عزاداری از اهل بیت نداریم به جز آنچه برای عزاداری کردن برای امام حسین وارد شده است. ⬅️ برخی از محققان با اقامه ادله معتقدند که شهادت حضرت محسن در روز جمعه دوم ربیع الاول بوده است. شبهات فاطمیه ،عصیری ص444 بله در طول سال هر روز و هرشبی که بر انسان می گذرد انسان می تواند مصایب اهل بیت را برای خود بازگو کند و اشک بریزد چنان که امام صادق فرمود: 👈« هرکس برای مصایب ما قطره اشکی بریزد خداوند صورتش را بر آتش جهنم حرام می کند و تمام گناهانش را می بخشد » بحار الانوار ج44 ص285 اما با توجه به نکات فوق الذکر دلیلی برای اجبار مردم به برگزاری عزاداری برای اهل بیت به غیر از شب و روز شهادت آن بزرگواران نمی باشد. متاسفانه برخی یک حدیث از واجبات و اهتمام به نماز و دیگر واجبات نشر نمی دهند اما گاهی متعصبانه دیگران را بخاطر اعتراض به دهه سازی تا پای تکفیر میکشانند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️شبهه دعای خروج از ماه صفر فراموش نشه؛همه را دعا کنید بسم الله الرحمن الرحیم یا سَیّدُ یا سَیّدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَهُ الْمُسْتَنَدُ اِجْعَلْ لی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً مَمّا اَنا فیهِ وَاکْفِنی فِیهِ وَ اَعُوذُ بِکَ بِسْمِ اللهِ التّامّاتِ یا اَللهُ یا اَللهُ یا اَللهُ یا رَحْمنُ یا رَحْمنُ یا رَحیمُ یا خالِقُ یا رازِقُ یا بارِیُ یا اَوَّلُ یا آخِرُ یا ظاهِرُ یا باطِنُ یا مالِکُ یا قادِرُ یا واهِبُ یا وَهّابُ یا تَوّابُ یا حَکیمُ یا سَمیعُ یا بَصیرُ یا غَفورُ یا رَحیمُ یا غافِرُ یا شَکُورُ یا عالِمُ یا عادِلُ یا کَریمُ یا رَحیمُ یا وَدودُ یا غَفورُ یا رَؤفُ یا وِتْرُ یا مُغیثُ یا مُجیبُ یا حَبیبُ یا مُنیبُ یا رَقیبُ یا مَعیدُ یا حافِظُ یا قابِضُ یا حَیُّ یا مُعینُ یا مُبینُ یا جَلیلُ یا جَمیلُ یا کَفیلُ یا وَکیلُ یا دَلیلُ یا حَیُّ یا قَیّومُ یا جَبّارُ یا غَفّارُ یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا دَیّانُ یا غُفْرانُ یا بُرْهانُ یا سُبْحانُ یا مُسْتَعانُ یا سُلْطانُ یا اَمینُ یا مُؤمِنُ یا مُتَکَبِّرُ یا شَکُورُ یا عَزیزُ یا عَلیُّ یا وَفِیُّ یا قَویُّ یا غَنیُّ یا مُحِقُّ یا اَمینُ. (آمین یا رب العالمين) امشب این دعا را بخوانید و هرکس امشب پایان ماه صفر را به دیگران بشارت دهد خداوند بهشت را بروی واجب میکند ❇️ پاسخ: 🔺 اولا : دعایی که در سایت‌های اینترنتی و برخی کتابچه‌های جیبی به‌عنوان «دعای معراج» ذکر شده، سندی ـ هر چند غیر معتبر ـ برای آن نیافتیم؛ و برای این دعا ثواب‌ هایی را نیز از پیامبر اکرم ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ نقل کرده‌اند که به هیچ منبع حدیثی و ادعیه آدرس داده نشده است؛ ازاین‌رو نمی‌توان گفت کدام نسخه صحیح و کدام نسخه نادرست است؛ به علاوه، دعاهای معتبر و مؤثری داریم که دیگر نیازی به خواندن دعاهای غیر معتبر نیست. 🔺 دوما: روایت "هر کس پایان را خبر دهد، بهشت بر او واجب می‌شود" در هیچ منبع روایی معتبر و قابل اعتنایی نیامده است. 1⃣ تنها در کتاب «عجائب‌المخلوقات و غرائب‌الموجودات و آثارالبلاد و اخبارالعباد» به آن اشاره شده که بدون سند رجالی است و کتاب نیز در اعتبار اسنادی دچار شبهه و تردیدهای جدی است که بزرگان نیز این روایت را مجعول، دور از عقل، و بدون ماخذ معتبر دانسته اند. 2⃣ روایتی با مضمون مشابه در منابع معتبر و با سند معتبر موجود است که هدف آن تضمین یا بشارت بر بهشت در مقابل خبر خروج از ماه نیست، بلکه نشانه‌ای برای معرفی شخصیت صحابی ارجمند پیامبر(ص)، ابوذر غفاری است خلاصه آن چنین است: 3⃣ روزی پیامبر(ص) به جمعی فرمودند: اولین کسی که بر شما وارد شود، اهل بهشت است. برخی بیرون رفتند تا در بازگشت اولین نفر و بهشتی باشند! پیامبر(ص) به جماعت باقی‌مانده: به زودی جماعتی بر شما وارد می‌شوند که بر یکدیگر پیشی می‌گیرند، آن‌که بشارت اتمام ماه آذار (ماه رومی معادل ) را دهد، اهل بهشت است. در افرادی که وارد شدند، ابوذر هم بود. 4⃣ پیامبر(ص): در چه ماهی از ماه‌های رومی هستیم؟ ابوذر: یا رسول‌الله! ماه آذار خارج شده است. پیامبر(ص): تو از اهل بهشتی و بعد از من، تو را به جرم محبّت به اهل‌بیتم، از حرم من طرد می‌کنند و از آن پس تنها زندگی کرده و غریب و تنها خواهی مرد و جماعتی به واسطه تو سعادت‌مند خواهند شد. 5⃣ چنان‌چه از پایان روایت مشخص است ایستادگی بر مودّت اهل‌بیت پیامبر(ص) عامل بهشتی بودن ابوذر است، نه خبردادن پایان یک ماه و این تنها یک نشانه‌ بود. 6⃣ دروغ از گناهان کبیره و دروغ بستن بر خدا و پیامبر(ص)، از بدترین گناهان کبیره است. پیام‌های طراحان این مطالب با دشمنی با خدا و پیامبرش ساخته می‌شود که لازم است همه ما با عدم انتشارشان، مانع موفقیت آنها در نشر خرافات و تحریف واقعیت‌ها شویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅زیارت اگر از مال حلال نباشد ✍شهاب الدین حائری شیرازی زیارت اربعین یک عبادت است که بایست توام با عشق و معرفت و با مال حلال انجام شود تا منجر به رشد و کمال فرد و جامعه گردد. همچنانکه نماز در لباس غصبی باطل است زیارت هم اگر از مال حلال نباشد باطل است. این نوشتار ضمن ارج گذاردن به زیارت اباعبدالله که از افضل عبادات است به کیفیت دخالت و خرج کردن حکومت از بیت المال در این مسیر انتقاد دارد. دیروز از دو نفر از بستگان شنیدم که به یکی که در دستگاه دولتی در رده مدیریت مشغول به کار است پیشنهاد وام ده ملیون تومانی شده بود برای سفر اربعین و به دیگری که باز در دستگاه دولتی اما در رده خدمات، مشغول به کار است پیشنهاد وام پنج ملیونی شده شده بود برای سفر اربعین، البته به صورت عمومی هم سالیانی است که اعلام می شود هر که خواست می تواند به بانکهای عامل مراجعه وام برای این سفر در همین حد وحدود بگیرد. اینها بخش ناچیری است از هزینه هایی که حکومت برای این امر می نماید. به گمان بنده این میزان وام برای یک سفر عبادی مستحب که نهایتا مثل حج عمره، بایست به پشتوانه انگیزه و خواست و مال خود شخص انجام شود نه با بودجه بیت المال، عجیب است. آیا نمی بینند که بخشهای مختلف درمانی نظیر پرستاران الان چند هفته ایست که در اعتصاب به سر می برند بخاطر کمی دریافتی و فشار کار ناخوانا با حقوق؟ آیا نمی بینند که الان چند سال است ناظر اعتراضهای خیابانی بازنشستگان نجیب دستگاههای مختلف هستیم که به خاطر فشار اقتصادی و عدم رشد حقوق دریافتی، متوازن با رشد تورم، جانشان به لب رسیده. آیا نمی بینند فقر چگونه پنجه به چهره مردم انداخته و وضع بد معیشتی چگونه باعث رشد خودکشی ها گردیده؟! آیا اینگونه خالی کردن صندوق بیت المال و دولت با دادن هزاران تسهیلات ینج و ده ملیون تومانی به زائران اربعین با تدبیر سازگار است؟ متأسفانه این نحوه برخورد با بیت المال به نام دین به بدبینی و نفرت بخش قابل توجهی از مردم از دین انجامیده است. جناب آقای پزشکیان جا دارد از همین امروز به فکر حفظ بیت المال و اولویت بندی در هزینه ها باشید، در روایت است که لاتری الجاهل الا مُفرِطا او مُفرِّطا _ نمی بینی جاهل را مگر اینکه یا کوتاهی می کند و یا زیاده روی. اگر در این سالها هزینه های فراوانی که در عراق شد چه ساخت و اهدا آبشیرین کن و بیمارستان  چه راه اندازی ستاد عتبات و ساخت بزرگترین صحن ها در حرم ائمه و  چه در راهپیمایی اربعین و چه در سپاه سایبری که جز به دامن زدن به دوقطبی ها در جامعه نیانجامید، در ساخت نیروگاه شده بود و افزایش مستمری کارمندان دولت و بازنشستگان، امروز ما با خاموشی برق در چله تابستان و اوج گرما و اعتراض پرستاران و بازنشستگان مواجه بودیم؟! خداوند از حکومتها عدالت را خواسته، عدالت یعنی گذاشتن هر چیز در جای خود. "ما پيامبرانمان را با دليلهاى روشن فرستاديم و با آنها كتاب و ترازو را نيز نازل كرديم تا مردم به عدالت عمل كنند. و آهن را كه در آن نيرويى سخت و منافعى براى مردم است فروفرستاديم، تا خدا بداند چه كسى به ناديده، او و پيامبرانش را يارى مى‌كند. زيرا خدا توانا و پيروزمند است
سلام و احترام ضمن درک دغدغه ها و ذکر این نکته که پاسخ دهنده هم در همان دشواری که بیان شد زیست میکند، اما؛ دو نکته هم باید تامل شود، ۱) قیاس زیارت کربلا با حج عمره، با اشکال شدید مواجه هست چون هر در یک روایتی ۲۰ حج را به یک زیارت کربلا دانسته اند. حال اگر در عمره ارائه ی تسهیلات بلامانع باشد، برای زیارت کربلا ثواب هم دارد. دولت مکلف است به قدر نیاز کشور هزینه کند و هم هزینه های غیر مترقبه را هم تمهید نماید اما اگر بانک های عامل این توان را با اذن بانک مرکزی برای تسهیلات زیارتی داشته باشند چه منعی وجود دارد؟ این را میدانم که بانک ها ( مثلا) اخیرا وام ازدواج و مسکن را تعویق و از طرفی برای خرید خودرو داوطلب تسهیلات شدند ولکن این امور بیشتر به مسئولین نظارتی برمیگردد که تا چه حد بر فعالیت بانکها ناظرند. فرمایش حضرت استاد حائری کاملا صحیح است اما آیا وام با شرائطی که در قانون اساسی آمده، حرام است؟ [البته بنده به نوع وام و درصدهای سود آن بسیار منتقدم و انتظار دارم تا هم با مطالبه ی مردمی و هم در دولت جدید این معظلات بانکی رفع گردد]. ۲( اربعین فی نفسه یک زیارت نیست بلکه ابعاد گوناگونی دارد که مهمترین آن بُعد رزمایشی آن است. یعنی به رخ کشیدن قدرت اسلام. یعنی متذکر شدن حادثه ی کربلا. یعنی مقاوم شدن مانند اصحاب حضرت سید الشهدا علیه السلام. یعنی شایسته نمودن زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی. یعنی زیر بار ذلت و خواری نرفتن. یعنی دشمن را به اهدافش نزدیک ننمودن. یعنی یک پاکسازی جسم و جان فردی و اجتماعی. حال اگر دولت در زمینه ی امنیت هزینه میکند، به وظیفه خود عمل میکند چون به فرموده ی امام راحل، سیدالشهدا علیه السلام مذهب را بیمه کرده است. هزینه های ساخت و یا توسعه ی عتبات هم بالغ بر ۹۰ درصد آن مردمی هست و اگر ۱۰ درصد دولت هزینه ای کرده باشد، مربوط به قرار دادهای بین کشور ما و عراق بوده است. در اربعین کجا دولت یک لیوان آب بدست مردم داده است؟ چون نیازی نبود تا دولت وارد عمل شود. هزینه های اربعین، به غیر از تامین امنیت، تماما با مردم است از کشور ما و عراق و چندین کشور دیگر. نکته ی آخر‌، وقتی غدیر فراموش شد، فرق علی را هم شکافتند و بر جسم بی جان حضرت مجتبی ۷۰ تیر زدند. چه کسانی؟ مسلمانانی که درک غدیر و فاجعه ی سقیفه را نداشتند. وقتی غدیر فراموش شد، همان مسلمانان پینه بر پیشانی، در کربلا راه را بر امامی که خود دعوت کرده بودند بستند و وقیحانه به شهادتش رساندند. حال اگر کربلا فراموش شود، اربعین هم از اذهان خارج شود، شک نکنیم که خیل کثیری از ما مسلمانان قاتل امام زمانی خواهیم بود که خود هر روز و شب در حال دعوتش هستیم. دولت و مردم جهان هر چقدر هم هزینه برای اربعین کنند، هیچ خسارتی به مردم شریف وارد نمیشود چون هزینه ای که برای امام حسین شود برمیگردد. بهتر است به پیامهای عاشورا و اربعین هم دقتی کنیم تا خدای ناکرده نادم نشویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا