eitaa logo
بارداری بهشتی
2هزار دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
9.2هزار ویدیو
269 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مرجع طب سنتی
✨ 🔴روزه و ۱ روزه برای مادرانی که کودکان کمتر از شش ماه دارند چندان مناسب نیست. البته در سال اول تولد شیر مادر کودک می باشد و اکثر مواد مورد نیاز رشد وی از طریق شیرمادر تامین می شود، ولی پس از یک سالگی که کودک در کنار شیر مادر از غذای خانواده استفاده می کند ریز مغذی ها نیز از سایر غذاها تامین خواهند و مادران می توانند با مشورت اساتید و با توجه به قوای بدنی خود و کودک، و نیز وضعیت رشد کودک و میزان دریافت سایر غذاها در مورد روزه داری تصمیم بگیرند. 🖋 در ادامه توصیه هایی برای بهبود کیفیت و افزایش شیر در مادران شیرده خواهیم آورد ... 📚منبع: تغذیه و روزه داری در سلامت و بیماری از دیدگاه طب ایرانی اسلامی عضویت درکانال👇 📡 @www_irismed_ir
هدایت شده از مرجع طب سنتی
✨ 🔴روزه و ۲ رعایت توصیه های زیر به بهبود کیفیت و افزایش شیر، درمادران‌شیرده کمک می کند: 🌴بهترین برای زن شیرده: نان گندمِ خوب پخته شده، گوشت بره، بزغاله، ماهی تازه، کرفس، کنجد، برگ چغندر، آشی که با نخود و جو پخته شده باشد، ، بادام، فندق. غذاهای برای زن شیرده: خردل، نعناع، پیازخام، سیر برای غلیظ شدن شیر زنانی که شیر آنها رقیق است: و استراحت کافی، مصرف شیره انگور با نان گندم کامل به عنوان صبحانه یا شام. کم بودن شیر چند علت دارد: ۱. غلبه بالا بر بدن: درمان، استفاده از سوپ جو و برگ چغندر برای افزایش شیر مفید است. ۲. غلبه بر بدن یا گرفتگی مجاری شیر: استفاده از زردک، هویج یا تخم آن همچنین‌بادکش گرم زیر سینه در افزایش شیر موثر است. ۳. کمبود شیر به دنبال کم غذایی مادر: افزودن سیاهدانه، رازیانه و تخم شوید به رژیم غذایی به افزایش شیر کمک می کند. 📚منابع: ۱. بیماریهای زنان ۲. مفرح القلوب عضویت درکانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔵🔴در مورد ظروف🌺🌺 ظروف در طب اسلامی‌ ایت الله تبریزیان 📡 حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید. http://eitaa.com/joinchat/1428357122C3b0b73a8a9 ارتباط با مدیر کانال @fffffm124
هدایت شده از سفره بانـوان بهشتـی
4_5855073518701512068.mp3
9.47M
🔊 🔉 | سخنرانی بسیار عالی 🔺 حجة الاسلام والمسلمین مسعودعالی 👈 موضوع «روش افزایش برکات خدا» ♦ شناخت و شکر نعمت ها عامل افزایش برکت ♦ دعای « باز کننده زبان شکرگذاری قلب» 🔸🔸🔸 ✅ 🆔 @sofrebanovanbeheshti
هدایت شده از سفره بانـوان بهشتـی
دوستان عزیزی که مدام از اینکه چرا حاجت نمیگیرن گله دارند این صوت بسیار زیبا ست حتما گوش کنن👌 التماس دعا 🙏
هدایت شده از محجوبه
روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان نکاتی از جزء بیست و پنجم قرآن کریم ۲۵ 👇👇 🌸🍃﷽🍃🌸 🔻پسر یا دختر🔻 ✍ همه‌مون دیدیم آدمهایی رو که «پسری» هستند.👦 یعنی فقط اولاد دوست دارند. اگه بچّه‌شون بشه، به زمین و زمان بد و بیراه میگن.😡 بیچاره این دختر تا بزرگ هم بشه، تحویلش نمی‌گیرن، و بهش کم محلّی می‌کنند.😕 برعکس این موضوع هم هست: 👈 بعضی‌ها «دختری» هستند.👧 فقط دخترهاشون رو تحویل می‌گیرند، انگار پسرها آدم نیستند. قرآن کریم در سوره شوری، آیات ۴۹ و ۵۰ می‌فرماید:👇 🕋 یَخْلُقُ مَا یَشَاءُ، یَهَبُ لِمَن یَشَاءُ إِنَاثًا، وَ یَهَبُ لِمَن یَشَاءُ الذُّکُورَ، أَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُکْرَانًا وَ إِنَاثًا، وَ یَجْعَلُ مَن یَشَاءُ عَقِیمًا، إِنَّهُ عَلِیمٌ قَدِیرٌ. 💢 خدا هر چه را که بخواهد، می‌آفریند. 💢 به هرکس که بخواهد، می‌بخشد، 💢 و به هر کس که بخواهد، می‌بخشد. 💢 یا اگر بخواهد، و هر دو را به آنان می‌دهد. 💢 و هر کس را بخواهد عقیم و بدون می‌گذارد. 💢 زیرا او دانا و تواناست. دقّت کنیم❗️ خدا در این آیه، هم برای و هم برای ، عبارت «یَهَبُ» بکار برده.✔ یَهَبُ👈 یعنی می‌بخشد، هبه می‌کند، هدیه می‌دهد. پس: ☝️ ، چه دختر باشه و چه پسر، امانت و هدیه‌ی الهی است. 📛 بعضی‌ها به این هدیه‌های الهی توهین می‌کنند، و بچّه‌هاشون رو نفرین می‌کنند. مثلاً میگن: ☹️ کاش خدا بهم اولاد نمیداد، کاش اجاقم کور بود و... ❌ این حرفها حساب میشه. نکته‌ی بعد اینکه به آخر آیه دقّت کنیم:👇 إِنَّهُ عَلِیمٌ👈 خدا داناست، خدا میدونه. 👌 خدا میدونه برای ما بهتره یا . او خیر و صلاح ما رو بهتر میدونه. هرچی که بهمون داد کنیم.❤️ ناشکری نکنیم.🙂 مادر عزیز❗️ پدر عزیز❗️ ❌ بین بچّه‌هامون فرق نذاریم. ☝️ اگر بین بچّه‌ها فرق بذاریم، بینشون ایجاد میشه. بین بچّه‌ها می‌افته. بچّه‌هامون به جونِ هم می‌افتند. ☝️ از داستان حضرت یوسف درس بگیریم. اونها که پسرِ پیغمبر بودند، از رویِ حسادت، برادرِ خودشون رو توی چاه انداختند. اگر بین بچّه‌هامون فرق بذاریم، بذر رو در دلهاشون می‌کاریم.☹️ ☜ توی مهمونی دادن، ☜ توی عروسی گرفتن، ☜ توی جهاز دادن، ☜ توی لباس خریدن، ☜ توی خرج کردن، ☜ و... بین بچّه‌هامون فرق نذاریم.☝️❌ ، ، ، ، ، ، ╲\╭┓ ╭🌸 🍃 @ahkame_banovan ┗╯\╲
🎒 تغذیه همراه دانش آموز 🌼حلوای شیره انگور🌼 🔴 مواد لازم : 👇 🔹 آرد گندم سبوس دار یا سویق گندم: 2 پیمانه 🔹 شیره انگور :یک و نیم پیمانه 🔹 گلاب: نیم استکان 🔹پودر هل : به میزان لازم 🔹 زعفران آب شده : به میزان لازم 🔹 روغن حیوانی یا ارده :سه چهارم لیوان 🍃🍃🍃🍃🍃 📖 طرز تهیه : 👇 🔹آرد گندم یا سویق را ابتدا با حرارت کم به مدت15 تا 30 دقیقه (بسته به رنگ دلخواه)تفت میدهیم . 🔹سپس روغن را اضافه کرده و آرد یا سویق را از روی حرارت برمیداریم و مرتب بهم میزنیم. 🔹بعد شیره انگور را اضافه کرده و مجدداً هم میزنیم. 🔹سپس زعفران، هل و در خاتمه گلاب را اضافه میکنیم. 🔹وقتی حلوا خوب پخته شود،روغن از آن جدا میشود و در اصطلاح روغن می اندازد. 🍃🍃🍃🍃🍃 ♨میتوان این حلوای خوشمزه را در اشکال مختلف قالب زد و یا لای نان سبوس دار به عنوان میان وعده دانش آموز قرار داد ♨ مزاج: گرم و تر ✅خواص و مفیدات: 👇 🔹مقوی عمومی بدن 🔹 خون ساز 🔹شادی افزا 🔹مقوی جنسی 🔹ضد کم خونی و .... ⚡این غذا جایگزین بسیار مناسبی برای انواع کیک، کلوچه و شیرینی های مضر صنعتی و بازاری است.⚡ 🔔 یادمان باشد کودکان یک امانت الهی در دستان ما هستند. با کودکانمان مهربان باشیم. 🆔 @ashpazi_eslami
💢زندگی‌نامه آیت‌الله تبریزیان💢 🔸تولد : حضرت آیت‌الله شیخ عباس تبریزیان در سال 1341 ھ.ش در شهر مذهبی نجف اشرف و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشودند. پدربزرگ ایشان (محمدعلی) متولد تبریز بودند و در دوران طفولیت به عراق هجرت کردند و بعدها از تجار بزرگ نجف شدند. پدر ایشان (فاضل) دبیر زبان انگلیسی، از مبارزین سیاسی بودند و با آیت‌الله صدر همکاری می‌کردند، و به همین خاطر به مدت 20 سال روانه زندان شدند و پس از آن به اجبار از عراق خارج گشتند، در آن زمان آیت‌الله تبریزیان حدود 18 سال داشتند، پدر ایشان همچنین از مشوقان اصلی آیت‌الله تبریزیان برای ورود به حوزه علمیه و تحصیل در علوم دینی بودند. 🔸هجرت و تحصیل : آیت‌الله شیخ عباس تبریزیان در سن چهارسالگی وارد مدرسه شدند، در شانزده‌سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم گشتند و پس از آن وارد حوزه علمیه نجف شدند. ایشان در طول تحصیل خود در حوزه علمیه نجف از محضر اساتید بزرگی چون آیت‌الله العظمی خویی و آیت‌الله العظمی صدر بهره‌مند شدند. آیت‌الله تبریزیان به علت ارتباطی که با آیت‌الله صدر و فعالیت‌های سیاسی ایشان داشتند چند بار دستگیر و راهی زندان شدند. پس از آن در سن 18 سالگی به اجبار به ایران هجرت نمودند و در ابتدا مدت کوتاهی در قم ساکن شدند، سپس به دعوت عموهایشان که در مشهد مقدس ساکن بودند در سال 1359 ھ.ش به مشهد مقدس نقل مکان نموند و در آنجا به ادامه تحصیل پرداختند؛ ایشان در این دوره افتخار شاگردی مرحوم آیت‌الله‌العظمی میرزا علی فلسفی نصیب‌شان گشت. 🔹تخصص اصلی ایشان فقه و اصول است و به صورت متفرقه به مطالعات طبی نیز می‌پرداختند، ایشان همچنین در زمینه عرفان، اخلاق، موعظه، تاریخ و سیره پیامبر نیز مطالعه و آثاری دارند. ایشان در سن چهل‌سالگی تدریس درس خارج را شروع کردند و قبل از آن نیز به تدریس دروس حوزه در سطوح عالی مشغول بودند از جمله وسائل، مکاسب و کفایه. 🔸زندگی شخصی : ایشان در سن 19 سالگی ازدواج کردند، و در ابتدای زندگی در منزلی بودند که به علت وسعت زیاد، همه مواد غذایی را در داخل منزل تهیه می‌کردند و لذا با طرز تهیه و مصرف تمام مواد موردنیاز زندگی به‌صورت طبیعی، آشنا شدند و به گفته ایشان این سبک زندگی بسیار خوب و همسو با آموزه‌های طب اسلامی بود و با تغییر سبک زندگی و به تعبیری امروزی شدن، ارزش آن نوع زندگی بسیار بیشتر برایشان عیان گشت. ایشان می‌فرمایند : «ما در گذشته تماماً و با دقت آموزه‌های اسلامی را در سبک زندگی عمل می‌کردیم که از پدرانمان به ارث برده بودیم و هر چند منشأ آن را نمی‌دانستیم اما بعدها که با طب اسلامی آشنا شدیم پی بردیم که تمام آن آموزه‌ها منشأ روایی داشته و کلام اهل بیتم بوده است.» 🔸انگیزه ورود ایشان به طب : ایشان به طور کلی ایده مطالعه در روایات طبی و معرفی طب اسلامی را در سر داشتند، اما زمانیکه همسر ایشان کمی بعد از ازدواج مبتلا به سرطان می‌شود و پزشکان از مداوای وی قطع امید می‌کنند، ایشان با انگیزه قوی‌تر و به طور جدی به مطالعه در طب اسلامی می‌پردازند، و در مدت زمان کوتاهی موفق به درمان کامل می‌گردند و تصمیم می‌گیرند که با تکمیل مطالعات و عرضه آن‌ها، دیگران را نیز بهره‌مند سازند. ایشان در زمان تحصیلات و مطالعه فقط چهار ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدند و به شدت تلاش می‌کردند. 🔸آثار علمی : آثار علمی ایشان به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود آثاری که ایشان تألیف نموده‌اند مانند کتاب «العد التنازلی فی علائم ظهور المهدیع» و «اسماء الرسول المصطفیص»؛ و نیز آثاری که نتیجه تصحیح و تحقیق ایشان است که البته بسیار است و قریب هشتاد جلد کتاب می‌باشند، از جمله «رسائل المیرزا القمی» و «کشف الغطاء عن مبهمات الشریعه الغراء». ⭕️کتاب «دراسة فی طب الرسول المصطفیص» در قالب چهار جلد می باشد که توسط آیت الله شیخ عباس تبریزیان از منابع اسلامی جمع آوری شده و در زمینه طب اسلامی به نگارش در آمده است. لازم به ذکر است که احادیث و روایات موجود در این کتب طی سالیان دراز توسط استاد تبریزیان هم از نظر سندی و هم از نظر تجربی بررسی شده است. مطالب این کتب به زبان عربی بوده و منحصرا براساس منابع اسلامی یعنی آیات و روایات می باشد و با طب سنتی، طب سوزنی و... تفاوت کلی و اساسی دارد و به عنوان یک مکتب طبی مستقل معرفی شده. لازم به ذکر است که این اثر از تمامی کتبی که تا بحال با عنوان طب اسلامی یا در این زمینه نگارش شده تفاوت چشم گیری دارد و می توان از آن به عنوان کامل ترین منبع طب اسلامی در حال حاضر یاد کرد. 🔷موضوعات این مجموعه بطور خلاصه: 1⃣جلد اول: شامل معرفی طب اسلامی و علل پیدایش انواع بیماری و... 2⃣جلد دوم: شامل خواص خوراکی ها در طب اسلامی.درمان های عمومی، حجامت و...
هدایت شده از محجوبه
🌸ذکر مشکل گشای پیامبر اکرم ص 💠پیامبر خدا (صل الله علیه وآله) فرمود: ✍هر کس زیاد (( استغفر الله ربی واتوب الیه )) بگوید چندین آثار مهم در زندگانی برای او حاصل خواهد شد ؛ ①⇜خداوند گره غمهای او را بگشاید . ②⇜از هر تنگنـــــــایی بیرونـــش برد. ③⇜ازجایےکه گمان نمےبردروزیش را می رساند. 📚 اعلام الدین ، حدیث ۲۹۴ ╲\╭┓ ╭🌸 🍃 @ahkame_banovan ┗╯\╲
😱پر کردن فرم «اهدا عضو» جایز نیست! 🔰پاسخ چند سوال از آیت الله العظمی سیستانی که در سایت رسمی ایشان آمده است: پرسش: برداشتن اعضای میت مسلمان و پیوند زدن آن به شخص مسلمان زنده چه حکمی دارد؟ پاسخ: قطع عضو مسلمان مرده مانند چشم و دستش برای پیوند زدن به بدن زنده جایز نیست و اگر کسی چنین کند بر او دیه لازم می‌آید و دفن آن عضو قطع شده واجب است، ولی اگر پیوند زده شد و عضو جزو بدن زنده شد، قطع آن واجب نیست. پرسش: اگر خود شخص وصیت کرده باشند که بعد از فوت اعضای او اهدا شوند، ایا باید به وصیتش عمل کرد؟ پاسخ: نفوذ وصیت شخص به اهدای اعضائش بعد از مرگ مشکل است. پرسش: حکم ثبت نام و پر کردن فورمهایی که برای اهدای عضو در زمان مرگ مغزی چه حکمی دارد؟ پاسخ: جایز نیست. پرسش: اهدای اعضای افراد مرگ مغزی چه حکمی دارد ؟ پاسخ: اگر کسی که از نظر مغزی مرده است در حالی که قلب وریه او هرچند به کمک دستگاه وظیفه خود را انجام می‌دهند شرعا مرده شمرده نمی‌شود وقطع اعضای او برای الحاق به افراد زنده به هیچ وجه جایز نیست و قتل محسوب می شود و موجب دیه و قصاص است.
#با_اخلاص ✨✨ خدایا منو دست این و اون نسپار خودت مواظبم باش🙏🌹 📌خوشبختی و سعادتمندی 🕊همراه #خانواده_منتظران💪 👇 http://eitaa.com/joinchat/1574174720Cadfb011798 ♥️🕊
هدایت شده از سلامت منتظران
☘علل خارج از عادت ماهانه👇 •احتمال بارداری •داروی رقیق کننده خون •بیماری مقاربتی •استفاده IUD •مشکل تیروئید •زناشویی سخت •پلی کیستیک 🔹اگر مواردبالا نبود احتمال سرطان رحم است 🔹پایگاه ترویج طب اسلامی http://eitaa.com/joinchat/1574764544C07cbd413d0 📌لطفا مطالب با لینک ارسال شود👆
فصل اول اهمیت زیارت امام حسین علیه السلام 1-خیرخواهی خداوند عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ بُغْضَ زِیَارَتِهِ امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکسی که خداوند خیرش را بخواهد، حب امام حسین علیه السلام و حب زیارتش را در قلب او می‌اندازد و هر که را خداوند بدیش را بخواهد، بغض نسبت به امام حسین علیه السلام و بغض زیارت آن حضرت را در قلب او می اندازد.(وسائل الشیعه/ج14/ص496) 2-حسرت در روز قیامت عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّى أَنَّهُ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع لَمَّا یَرَى لِمَا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ از امام صادق علیه السلام روایت شده: هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند ای کاش امام حسین علیه السلام را زیارت کرده بودم آن هنگامی که می بیند که با زوار امام حسین علیه السلام چه می‌کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند. (وسائل الشیعه/ ج14/ص424) 3-زیارت خداوند عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع بِشَطِّ الْفُرَاتِ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ امام رضا علیه السلام فرمودند: هر کس اباعبدلله علیه السلام را کنار شط فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است. ( تهذیب الأحکام ج : 6 ص : 46) 4-همسایگی با اهل البیت(علیهم السلام) عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَکُونَ فِی جِوَارِ نَبِیِّهِ وَ جِوَارِ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ فَلَا یَدَعْ زِیَارَةَ الْحُسَیْنِ ع امام صادق علیه السلام فرمودند: هر که می‌خواهد در جوار پیامبرش(صلی الله علیه وآله) و جوار امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه (علیهاالسلام) باشد، زیارت امام حسین علیه السلام را رها نکند. ( وسائل الشیعه/ج14/ص425) 5-زیارتی بهتر از حج عَنِ ابْنِ أَبِی یَعْفُورٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّی حَدَّثْتُکُمْ فِی فَضْلِ زِیَارَتِهِ لَتَرَکْتُمُ الْحَجَّ رَأْساً وَ مَا حَجَّ أَحَدٌ وَیْحَکَ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ اتَّخَذَ کَرْبَلَاءَ حَرَماً آمِناً مُبَارَکاً قَبْلَ أَنْ یَتَّخِذَ مَکَّةَ حَرَماً قَالَ ابْنُ أَبِی یَعْفُورٍ قَدْ فَرَضَ اللَّهُ عَلَى النَّاسِ حِجَّ الْبَیْتِ وَ لَمْ یَذْکُرْ زِیَارَةَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ ع قَالَ وَ إِنْ کَانَ کَذَلِکَ فَإِنَّ هَذَا شَیْءٌ جَعَلَهُ اللَّهُ هَکَذَا أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع إِنَّ بَاطِنَ الْقَدَمِ أَحَقُّ بِالْمَسْحِ مِنْ ظَاهِرِ الْقَدَمِ وَ لَکِنَّ اللَّهَ فَرَضَ هَذَا عَلَى الْعِبَادِ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ الْإِحْرَامَ لَوْ کَانَ فِی الْحَرَمِ کَانَ أَفْضَلَ لِأَجْلِ الْحَرَمِ وَ لَکِنَّ اللَّهَ صَنَعَ ذَلِکَ فِی غَیْرِ الْحَرَمِ از امام صادق علیه السلام روایت شده: به خدا قسم، اگر درفضیلت زیارت امام حسین علیه السلام با شما سخن می‌گفتم، قطعا، حج را به طور کلی رها می‌کردید، و هیچکدام از شما حج نمی رفت، مگر نمی دانی که خداوند سبحان قبل از اینکه مکه را حرم خود بگیرد، کربلا را حرم امن و مبارک خود گرفت، ابن ابی یعفور عرضه داشت؛ خداوند حج بیت الله را بر مردم واجب نمود در حالی که ذکری از زیارت امام حسین علیه السلام نیاورد، حضرت فرمودند: اگر چه این گونه است، چرا که این چیزی است که خداوند آن را چنین قرار داده است، آیا نشنیده ای کلام امیرالمومنین علیه السلام را که: همانا کف پا (باطن قدم) سزاوارتر به مسح کشیدن نسبت به روی پا می‌باشد، لیکن خداوند مسح ظاهر پا را بر بندگان واجب نموده است، آیا نمی‌دانی که احرام بستن اگر در حرم بود، بهتر می بود، لیکن خداوند احرام بستن را در غیر حرم مفروض نمود. (وسائل الشیعه/ج14/ص514) فصل دوم آثار و برکات زیارت امام حسین علیه السلام 6-اگر مردم می دانستند... عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِیجَعْفَرٍ ع قَالَ لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی زِیَارَةِ الْحُسَیْنِ ع مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً وَ تَقَطَّعَتْ أَنْفُسُهُمْ عَلَیْهِ حَسَرَاتٍ قُلْتُ وَ مَا فِیهِ قَالَ مَنْ زَارَهُ شَوْقاً إِلَیْهِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَلْفَ حَجَّةٍ مُتَقَبَّلَةٍ وَ أَلْفَ عُمْرَةٍ مَبْرُورَةٍ وَ أَجْرَ أَلْفِ شَهِیدٍ مِنْ شُهَدَاءِ بَدْرٍ وَ أَجْرَ أَلْفِ صَائِمٍ وَ ثَوَابَ أَلْفِ صَدَقَةٍ مَقْبُولَةٍ وَ ثَوَابَ أَلْفِ نَسَمَةٍ أُرِیدَ بِهَا وَجْهُ اللَّهِ محمد بن مسلم از امام باقرعلیه السلام روایت کرده: اگر مردم می‌دانستند، زیارت امام ح
سین علیه السلام چقدر فضیلت و ثواب دارد، به درستی که از شوق می مردند و نفس‌هایشان از روی حسرت بند می آمد. گفتم: چقدر فضیلت دارد، حضرت فرمودند: هر کس امام حسین علیه السلام را زیارت کند از روی اشتیاقی که به او دارد، خدا برایش هزار حج مقبول و هزار عمره مبرورة و اجر هزار شهید از شهداء بدر و اجر هزار روزه دار و ثواب هزار صدقه قبول شده و ثواب هزار بنده آزاد کردن که مراد از آن رضای خدا باشد، می نویسد. ( وسائل الشیعه/ ج14/ص453) 7-کمترین ثواب زائر کربلا قَالَ أَبُو الْحَسَنِ مُوسَى ع أَدْنَى مَا یُثَابُ بِهِ زَائِرُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع بِشَطِّ الْفُرَاتِ إِذَا عَرَفَ حَقَّهُ وَ حُرْمَتَهُ وَ وَلَایَتَهُ أَنْ یُغْفَرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ - امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند: کمترین آنچه از ثواب که به زائر اباعبدالله علیه السلام کنار نهر فرات داده می شود آنگاه که حق و حرمت و ولایت او را بشناسد، این است که آنچه از گناهان پیش فرستاده و بعداً می فرستد (گناهان گذشته و آینده او) آمرزیده می شود. (الکافی/ ج4/ص582) 8- استغفار اهل بیت (علیهم السلام) برای زائران عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَبْنَ مُحَمَّدٍ ع یَقُولُ إِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع عِنْدَ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ یَنْظُرُ إِلَى مَوْضِعِ مُعَسْکَرِهِ وَ مَنْ حَلَّهُ مِنَ الشُّهَدَاءِ مَعَهُ وَ یَنْظُرُ إِلَى زُوَّارِهِ وَ هُوَ أَعْرَفُ بِهِمْ وَ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ دَرَجَاتِهِمْ وَ مَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ أَحَدِکُمْ بِوَلَدِهِ وَ إِنَّهُ لَیَرَى مَنْ سَکَنَهُ فَیَسْتَغْفِرُ لَهُ وَ یَسْأَلُ آبَاءَهُ ع أَنْ یَسْتَغْفِرُوا لَهُ وَ یَقُولُ لَوْ یَعْلَمُ زَائِرِی مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَهُ لَکَانَ فَرَحُهُ أَکْثَرَ مِنْ غَمِّهِ وَ إِنَّ زَائِرَهُ لَیَنْقَلِبُ وَ مَا عَلَیْهِ مِنْ ذَنْبٍ امام صادق علیه السلام فرمودند: همانا حسین بن علی علیهما السلام از نزد پروردگارش نگاه می کند به موضع اردوگاهش و محلی که شهدا با او قرار دارند و به زائرانش نیز نظر می اندازد، در حالی که ایشان به خوبی آنها را و نام‌هایشان و نام پدرانشان و درجات آنها و منزلت آنها را نزد خداوند، بهتر از احدی از شما نسبت به فرزندانش می شناسد، و به درستی که امام حسین علیه السلام می بینید چه کسی ساکن کربلا شده (جهت زیارت) و برای او استغفار می کند و از پدران بزرگوارش می خواهد برای او استغفار کنند و می فرماید: اگر زائر من می‌دانست، آنچه را که خداوند برای او مهیا نموده است شادی‌اش بیشتر از غمش می شد و همانا زائر امام حسین علیه السلام از زیارت برمی گردد در حالی که هیچ گناهی بر او باقی نمی ماند. (وسائل الشیعه/ج14/ص423) 9- شادی دل اهل بیت(علیهم السلام) عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ ...ٍ وَ لَوْ یَعْلَمُ الزَّائِرُ لِلْحُسَیْنِ ع مَا یَدْخُلُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص مِنَ الْفَرَحِ وَ إِلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْأَئِمَّةِ ع وَ الشُّهَدَاءِ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ وَ مَا یَنْقَلِبُ بِهِ مِنْ دُعَائِهِمْ لَهُ وَ مَا لَهُ فِی ذَلِکَ مِنَ الثَّوَابِ فِی الْعَاجِلِ وَ الْآجِلِ وَ الْمَذْخُورِ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ لَأَحَبَّ أَنْ یَکُونَ مَا ثَمَّ دَارَهُ مَا بَقِیَ وَ إِنَّ زَائِرَهُ لَیَخْرُجُ مِنْ رَحْلِهِ فَمَا یَقَعُ قَدَمُهُ عَلَى شَیْءٍ إِلَّا دَعَا لَهُ فَإِذَا وَقَعَتِ الشَّمْسُ عَلَیْهِ أَکَلَتْ ذُنُوبَهُ کَمَا تَأْکُلُ النَّارُ الْحَطَبَ وَ مَا تُبْقِی الشَّمْسُ عَلَیْهِ مِنْ ذُنُوبِهِ شَیْئاً فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْبٌ وَ قَدْ رُفِعَ لَهُ مِنَ الدَّرَجَاتِ مَا لَا یَنَالُهُ الْمُتَشَحِّطُ فِی دَمِهِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ یُوَکَّلُ بِهِ مَلَکٌ یَقُومُ مَقَامَهُ وَ یَسْتَغْفِرُ لَهُ حَتَّى یَرْجِعَ إِلَى الزِّیَارَةِ أَوْ یَمْضِیَ ثَلَاثُ سِنِینَ أَوْ یَمُوتَ وَ ذَکَرَ الْحَدِیثَ بِطُولِهِ - از امام صادق علیه السلام روایت شده: اگر زائر امام حسین علیه السلام می دانست به واسطه این زیارت که چقدر شادی و سرور بر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و بر امیرالمؤمنین علیه السلام و بر حضرت فاطمه (علیهاالسلام) و به شهدا از ما اهل بیت وارد می‌آید و اگر می دانست آنچه از دعای ایشان به واسطه زیارتش، هنگامی که برمی گردد و آنچه را که از ثواب در همین دنیا و در آخرت خواهد داشت و آنچه را که برای او پیش خداوند ذخیره شده است، هر آینه دوست می داشت که آنجا (کربلا) خانه اش می بود و همانا زائر امام حسین علیه السلام از این مسافرتش بر‌می‌گردد و گامش بر روی چیزی نمی آید مگر اینکه برای او دعا می‌کند و هنگامی که خورشید بر او می تابد، گناهانش را از بین می برد، همان طور که آتش هیزم را از می
غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ مَنْ زَارَهُ یَوْمَ عَرَفَةَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَلْفَ حَجَّةٍ مُتَقَبَّلَةٍ وَ أَلْفَ عُمْرَةٍ مَبْرُورَةٍ وَ مَنْ زَارَهُ یَوْمَ عَاشُورَاءَ فَکَأَنَّمَا زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ - امام باقر علیه السلام کسی که در شب نیمه شعبان امام حسین علیه السلام را زیارت کند خداوند آنچه را که او از گناهان پیش فرستاده و آنچه می فرستد را می آموزد (گناهان گذشته و آینده او) و هرکس او را در روز عاشورا زیارت کند، خداوند هزار حج مقبول و هزار عمره مبرور برایش می نویسد، و هرکس او را در روز عاشورا زیارت کند، کانه خداوند را در بالای عرش او زیارت کرده است.( وسائل الشیعه/ج14/ص469) 15-عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ مَنْ أَحَبَّ أَنْ یُصَافِحَهُ مِائَةُ أَلْفِ نَبِیٍّ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ نَبِیٍّ فَلْیَزُرْ قَبْرَالْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ع فِی النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ فَإِنَّ أَرْوَاحَ النَّبِیِّینَ ع تَسْتَأْذِنُ اللَّهَ فِی زِیَارَتِهِ فَیُؤْذَنُ لَهُمْ - امام صادق علیه السلام : هرکس دوست دارد که صدوبیست هزار پیامبر با او مصافحه کنند، پس قبر امام حسین علیه السلام درنیمه شعبان زیارت کند چرا که ارواح پیامبران علیه السلام از خداوند اذن می گیرند در مورد زیارت امام حسین علیه السلام و به ایشان اذن داده می شود. (تهذیب الاحکام/ج6/ص48) 16-َ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِذَا کَانَ لَیْلَةُ الْقَدْرِ وَ فِیهَا یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ نَادَى مُنَادٍ تِلْکَ اللَّیْلَةَ مِنْ بُطْنَانِ الْعَرْشِ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى قَدْ غَفَرَ لِمَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ - امام صادق علیه السلام : هنگامی که شب قدر فرا رسد که در آن شب هر امر محکمی یک منادی در آن شب از درون ندا می زند؛ همانا خداوند تعالی به درستی که هر آنکس را که در این شب به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده را آمرزید. 17- عَنْ یُونُسَ بْنِ ظَبْیَانَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع یَوْمَ عَرَفَةَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَلْفَ أَلْفِ حَجَّةٍ مَعَ الْقَائِمِ ع وَ أَلْفَ أَلْفِ عُمْرَةٍ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ عِتْقَ أَلْفِ أَلْفِ نَسَمَةٍ وَ حُمْلَانَ أَلْفِ أَلْفِفَرَسٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ سَمَّاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَبْدِیَ الصِّدِّیقُ آمَنَ بِوَعْدِی وَ قَالَتِ الْمَلَائِکَةُ فُلَانٌ صِدِّیقٌ زَکَّاهُ اللَّهُ مِنْ فَوْقِ عَرْشِهِ وَ سُمِّیَ فِی الْأَرْضِ کَرُوبِیّاً امام صادق علیه السلام : هر کس قبر امام حسین علیه السلام را روز عرفه زیارت کند، خداوند برای او هزار هزارحج به مراه حضرت قائم (عج)، و هزار هزار عمره با رسول خدا (ص) و ثواب آزاد کردن هزار هزار برده و به اندازه هزار هزار اسب و خداوند او را می نامد بنده صدیق من بوعده من ایمان آورده و ملائکه ندا می‌دهند فلانی صدیق است و خداوند از بالای عرش خود او را تزکیه نموده است و در زمین کروبی نامیده می‌شود.(تهذیب الاحکام/ج6/ص517) 18-قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع لَیْلَةً مِنْ ثَلَاثٍ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ قُلْتُ أَیُّ اللَّیَالِی جُعِلْتُ فِدَاکَ قَالَ لَیْلَةُ الْفِطْرِ وَ لَیْلَةُ الْأَضْحَى وَ لَیْلَةُ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَان - امام صادق علیه السلام : هر کس در شبی از سه شب قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کند، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد، عرض کردم فدایتان بشوم کدام شبها فرمودند: شب عید فطر و شب عید قربان و شب نیمه شعبان. ( تهذیب الاحکام/ج6/ص49) 19- عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ مَنْ بَاتَ عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ ع لَیْلَةَ عَاشُورَاءَ لَقِیَ اللَّهَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ مُلَطَّخاً بِدَمِهِ کَأَنَّمَا قُتِلَ مَعَهُ فِی عَرْصَةِ کَرْبَلَاءَ - امام صادق علیه السلام: هر کس شب عاشورا کنار قبر امام حسین علیه السلام بیتوته کند، خداوند را در روز قیامت در حالی که آغشته به خون می باشد، زیارت می کند گویی که در میدان کربلا همراه با امام حسین علیه السلام شهید شده است. وسائل الشیعه/ج14/ص 477 20-َ رُوِیَ عَنْ أَبِی مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ الْعَسْکَرِیِّ ع أَنَّهُ قَالَ عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَةُ الْأَرْبَعِینَ وَ التَّخَتُّمُ فِی الْیَمِینِ وَ تَعْفِیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ - از امام حسن عسکری علیه السلام روایت شده: نشانه های مؤمن پنج چیز است: پنجاه و یک رکعت نماز و زیارت اربعین و انگشتر به دست راست نمودن و سر به خاک گذاشتن حین نماز و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم (تهذیب الاحکام/ج6/ص52)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در قدیم مرد سالاری بود، الان مردسالاری را تغییر داده ایم شده است فرزند سالاری. کدام بهتر است؟ وقتی الان فرزند سالار شده ایم، دختری که تربیت می کنیم می شود زن سالار ۲۰ سال دیگه و پسری که تربیت می کنیم می شود مرد سالار آینده! وقتی این مرد سالار و زن سالارهای ما با یکدیگر ازدواج می کنند چه می شود؟ دو سالار در یک خانه نمی گنجند و آمار طلاق بشدت بالا می رود. فرزند سالاری بسیار خطرناکتر از مرد سالاری است. ─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─ @madaranee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عوارض واکسن👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ذریه طیبه
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🌀 خیالات 🌀 🍃 استاد قرائتی 🍃 🍇 بچه‌اش را سقط می‌کند می‌گوید: من حوصله بچه‌داری ندارم. یک بچه بس است. دو تا بچه بس است. می‌گوییم: چرا؟ می‌گوید: می‌خواهم به تربیتش برسم. 🍇 چه کسی گفته کسی که بچه‌اش کم است به تربیتش رسیده است؟ آدم داریم ده تا بچه دارد یکی از یکی بهتر است. آدم داریم دو تا بچه دارد دو تا گوساله و گاو، دو تا گرگ دارد. چه آمار علمی داریم که کسی که بچه‌اش کمتر است ادب بچه‌هایش، ایمان بچه‌هایش بیشتر است؟ اینطور نیست. 🍇 می‌خواهی از همه راحت شوی خدا خواسته باشد حالت را بگیرد با یک بچه هم می‌گیرد. یک بچه هر هفته چهار رقم مرض می‌گیرد. هی دکتر و دارو، دکتر و دارو، آدم هم هست نه تا بچه دارد یک روز تب نمی‌کند. 🍇 درست نیست شما می‌گویی: من یک بچه داشته باشم راحت هستم و چهار تا ناراحت هستم. دو تا بچه داشته باشم به تربیتش می‌رسم و چهار تا نمی‌رسم. اینها خیالات است. 🌐 درس هایی از قرآن (۹۸/۳/۱۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خونی موادغذایی دررفع کم خونی تره..کباب گوشت گوسفندی. باقلا.شکر سرخ..عناب.پودر سنجد. انار..کاسنی .آب شوید وعسل(دربارداری نخورید).. کدوتنبل زردک..شیره انگور وخرما..روغن شحم..بادمجان..زرشک(ممنوعیت بارداری اگر افراط شود) کوهی..آلوسیاه..کاهو .نمک دریا..تخم شربتی درمان : روزی 200 گرم تره بخورید آب شیوید پخته+عسل هم خونسازه(دربارداری نخورند) داروی قرص خون (مهم) و داروی کراث خونساز طب اسلامی(مهم) جامع + آب تره پخته ✅ آهن و اسیدفولیک مصرف شیره انگور+خرما+توت = ۳شیره همراه با آب یا شیر یا حلیم و یابه تنهایی قرص خون اسلامی تره و اب تره سویق کامل عدس سوپ گندم با روغن زیتون حلیم،آبگوشت،گوشت کبابی گوسفند،... بادام انجیر و زردآلو خیسانده در آب یا گلاب زیتون برای گوشت گوسفندی شیر غلات کامل سویق کامل ماهی غیر پرورشی حبوبات..سبزیجات https://eitaa.com/tayyeb313 برای ویتامین دی برگ چغندر.انجیر.هسته سنجد.سویق کامل.شیرعسل..شیر باسویق سنجد..شیرخرما.گوشت گوسفند داروی استخوان ساز سویق سنجد روزی دو قاشق غذاخوری صبح ناشتا برای کمبود ب گوشت گوسفند.شیر.پنیر.تخم مرغ ماهی.مویز.خرما.زیتون.لوبیا.جو. عدس.بادام.سویق کامل.عسل برای E زیتون.. روغن زیتون بادام..گردو..پسته. آجیل جعفری.. برگ چغندر.کلم.شلغم.خردل..کرفس ماهی غیرپروشی کدو حلوایی ریحان. 🔰 قطره آد 🌿جایگزین قطره آد AD که مضر است: 👈نمک دریا از7ماهگی در غذا 👈ساق پا زیر نور مستقیم آفتاب به مدت10دقیقه هرروز 👈مصرف خرما روزانه 👈شیره خرما 👈زیتون و روغن زیتون ✅ ارزشمندترین 👇🍃طَیــّب🍃 https://eitaa.com/tayyeb313