هر چه بین شعرها عنوان کنم بیفایده ست
ایهاالناس این بشر را دوست میدارم ، زیاد !
خدا کند که بخواهد خدا ، بههم برسیم ،
اگر نخواست ، به لطف دعا بههم برسیم .
بَــرقِنگــاه.
خدا کند که بخواهد خدا ، بههم برسیم ، اگر نخواست ، به لطف دعا بههم برسیم .
اگر خدای ِنکرده دعایمان نگرفت
بگو چکار کنم ، تا که ما بهم برسیم ؟
بغض جانکاه است،
هنگامِ تماشا بیشتر....
هیچ کس از عشق
سوغاتی به جز دوری ندید
هر قدر یعقوب تنها شد،
زلیخا بیشتر!:)
این بار برای من
یک سبد بوسه بیاور
پیشانی خواب هایم را ببوس
پیله ی تنهایی من؛
جهانِ اندک من را
همین خیال تو میسازد
هر شب
بیا اگر
مسیر جهانم را از یاد نبرده ای..
تو با کدام زبان صدایم میزنی
سکوت تو را لمس میکنم
به من که نگاه میکنی
به لکنت میافتم
زبان عشق سکوت میخواهد
زبان عشق واژهای ندارد
غربت ندارد
حضور تو آشناست
از ابتدای تاریخ بوده است
در همه زمانهها خاطره دارد
تو با کدام زبان سکوت میکنی
میخواهم زبان تو را بیاموزم..
نزار قبانی