eitaa logo
برنامه های مسجدجامع امام علی (علیه السلام)پرند
576 دنبال‌کننده
18.2هزار عکس
8.9هزار ویدیو
172 فایل
اطلاعات مربوط به برگزاری مراسم و کلاس ها و اردوهای پایگاه خواهران حضرت فاطمه (س) از طریق این کانال به اطلاع شما خواهد رسید.
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر: لباس پوشیدن من به خودم ربط داره!!🔥 من نمیتونم هرطور که شما دوست دارید لباس بپوشم😡 👈ببینید عاقبت این تفکر به کجا می انجامد‼️ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 @barnamehaye_farhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨زن جلوه ای از جمال، حجت، خلاقیت، و ربوبیت الهی و رکن اساسی در تعلیم و تربیت است. اگر زنان به این منزلت واقف شوند و در پاسداری از آن بکوشند ، فرآیند تربیتی و شخصیتی آنان و همه اجتماع سالم مانده و به خوبی پیش می رود. @barnamehaye_farhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[خداوند حجاب را از جنس محبت آفرید.]🌸 آنان که زیبایی اندیشه دارند زیبایی تن را به نمایش نمی‌گذارند. یعنی:دختر سیبی ست که باید از درخت سربلندی چیده شود، نه در پای علفهای هرز. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 @barnamehaye_farhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ امیرالمومنین علیه السلام : در آخر الزمان و نزدیک قیامت که آن زمان بدترین زمانهاست، زنانی پیدا می شوند که حجاب ندارند و عریان هستند . . . 📚 من لا یحضره الفقیه، ح۴۳۷۴ ☑️ @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسداری از خانواده یکی دیگر از دلایل لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه است. اسلام برای خانواده اهمیت زیادی قائل است و برای ممانعت از تزلزل بنیان خانواده، رعایت ضوابط و حد و مرزها را در محیط جامعه لازم و ضروری میداند. اسلام با هدف تامین خوشبختی و پیشرفت زندگی زن و مرد بر روی عدم اختلاط زن و مرد تاکید می‌کند. این محدودیت‌ها نه به خاطر اهانت به زن، نه به خاطر مخالفت با تمتع جنسی، نه به خاطر سرکوب کردن غرایز بلکه دقیقا برعکس برای این است که زن و مرد بتوانند از محیط سالم خانواده استفاده کنند وضع شده است. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 @barnamehaye_farhangi تبیین منظومه فکری رهبری
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم "یا ایها النبی قل لازواجک وبناتک ونسا ء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذالک ادنی ان یعرفن فلا یوذین وکان الله غفورا رحیما " ای پیامبر! به همسران ودخترانت وزنان مومنان بگو:روسری های بلند بر خود بیافکنند، این عمل مناسب تر است، تا به عفت وپاکدامنی شناخته شوند ومورد آزار قرار نگیرند، و خداوند آمرزنده و مهربان است. (۵۹)احزاب در پاسخ این سوال که چرا حجاب واجب است؟ باید گفت: خداوند در این آیه می فرماید:برای آنکه زنان مومن مورد آزار افراد هرزه قرار نگیرند، به گونه ای خود را بپوشانند که زمینه ای برای بی حرمتی آنان فراهم نشود. بر اساس این آیه نوعی روسری مورد استفاده ی زنان در زمان پیامبر بوده است ؛ لیکن زنان در پوشاندن خود از نامحرم دقت نمی کردند. لذا سفارش این آیه، نزدیک کردن جلباب به خود است، نه اصل جلباب که امری موسوم بوده است. "جلباب" به معنای مقنعه ای است که سر وگردن را بپوشاند. یا پارچه بلندی که تمام بدن وسر و گردن را بپوشاند. این آیه که فرمان حجاب می دهد، با تهدید مطرح نشده بلکه فلسفه ی حجاب را چنین تبیین می کند؛ زنان و دختران، اگر بخواهند از متلک ها، تهمت ها، تهاجم هاوتهدید های افراد آلوده در امان باشند باید خود را بپوشانند. چند پیام در این آیه قابل توجه است. ۱.در امر به معروف اول از خودی شروع کنیم. ۲.در احکام الهی تفاوتی میان همسران ودختران پیامبر با دیگر زنان نیست. ۳.پوشیدن لباسی که معرف شخصیت زن برای تامین عفت وآ برو باشد، لازم است. ۴.بهانه به دست بیمار دلان ومزاحمان عفت عمومی ندهید. ۵.رفت و آمد زنان در خارج از منزل، با عفت عمومی مانعی ندارد. ۶.نوع لباس مردم در جامعه، می تواند معرف شخصیت، مکتب وهدف آنها باشد. ۷.سر چشمه ی بسیاری از مزاحمت ها ی هوسبازان نسبت به زنان ودختران، نوع لباس خود آنهاست. ۸.زنان با حجاب باید با حضور خود در صحنه، جو عمومی عفاف و پاکدامنی را حفظ کنند فرصت مانور راازهوسبازان بگیرند. با توجه به آمرزنده و مهربان بودن خداوند، بد حجابی های گذشته قابل عفو است .
آیا حجاب در زمان انبیاءنیز اجباری بوده؟ برخی معتقدند در زمان انبیاء حجاب اجبار نبوده است. اولاً در این رابطه اجماع نیست. مثلاً به اعتقاد شهید مطهری اساساً دوره ای را نمی توان نشان داد که به طور عمومی شدت حجاب بیش از زمان رسول اکرم (ص) باشد و احتمالاً این شدت حجاب بیانگر اهتمام حکومت نبوی در اجرای این دستور الهی است.با این حال استدلال ما اینجا نیست.حجاب امری اجتماعی است. احکام اجتماعی و حکومتی عقلا و شرعا جزء اختیارات حاکم است. منحصر به سیره اهل بیت نیست و کاملاً منطبق با شرایط زمان و مکان است. یعنی یک مساله می تواند در یک دوره ای موضوعیت نداشته باشد و در دوره دیگر مساله آنروز جامعه باشد. مثل اینکه امیرالمومنین (ع) مالیات بر اسب قرار می دهند حال آنکه در زمان پیامبر(ص)اینطور نبوده یا اینکه برخی ائمه در دوره خود خمس را از شیعیان نمی گرفتند. پس قانون گذاری برای حجاب جزء اختیارات حاکم است و نیازی به انطباق با دوره زعامت اهل بیت ندارد. حجاب می تواند در دوره ای به جهت اجتماعی سخت گیرانه نباشد و در دوره دیگر الزام آور باشد. همین امروز نیز این تفاوت وجود دارد. مثلاً زنان روستایی در شالیزار ممکن است آستین لباس خود را تا آرنج هم بالا بزنند اما هیچ گشت ارشادی به آنها تذکر ندهد اما همین حجاب در شهر مورد توجه قانون باشد. هردو خلاف شرع است اما یکی بجهت اجتماعی و عرفی می تواند مساله قانون نباشد و مجری قانون از کنار آن عبور کند.