eitaa logo
برنامه ریزی علمی
5 دنبال‌کننده
4 عکس
1 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
علامات شیعه قال امام حسن عسکری برای سجده روی تربت سجده میکند بسم الله الرحمن الرحیم را بلند می‌گویند انگشتر را در دست ✋ راست میکند شیعه ۵۱ رکعت نماز میخواند زیارت اربعین
🛑من میخوام در این ۴ روز یعنی روز های اصول را برسانم به محدوده و ادبیات هم مقداری زیاد بخوانم
⭕️نحوه برنامه ریزی: کوتاه مدت بلند مدت
🛑کوتاه مدت این 4 روز
⭕️ادبیات و اصول اصول روزی4ساعت ادبیات روزی2ساعت یعنی6ساعت +3ساعت مطالعه ی معرفت شناسی
نماز صبح
ساعت ۵ الی ۹ اصول ۱۰ الی ۱۲
📚 سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب ♦️ سیر مطالعاتی صراط (سطح یک) 🔺از مبانی فکری تا امتداد اندیشه برای ثبت نام در سیر مطالعاتی از طریق لینک زیر اقدام نمایید. 👇👇👇👇👇👇 📔https://khanetolab.ir/serat-study-form-sabtenam-2 🌐خانه طلاب جوان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خاطره جالب آیت الله احمد عابدی حفظه الله تعالی در مورد پاسخ به مسئله ادبی ——————————— ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 🌐mirath.blog.ir
🛑معارف هفت بود ای باوفا مصدر موؤل ،مضمر ،اضافه علم ، ذوالّام ،موصول و اشارة👌😂 ♨️زیرا بنابر آیة « ثُمَّ كٰانَ عٰاقِبَةَ اَلَّذِينَ أَسٰاؤُا اَلسُّواىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيٰاتِ اَللّٰهِ وَ كٰانُوا بِهٰا يَسْتَهْزِؤُنَ » چرا نگفت ثم کان عاقبةُ الذین ‼️ عاقبت هم معرفه و باید اسم کان باشد پس چرا ثم کان عاقبةَ الذین ؟‼️ زیرا أن کذبوا تأویل به مصدر میرود و مصدر مؤول اعرف معارف است و آن اسم کان قرار میگیرد 🧐 و عاقبةَ خبر کان می باشد 😊
🛑قوله تعالى: « ثُمَّ كٰانَ عٰاقِبَةَ اَلَّذِينَ أَسٰاؤُا اَلسُّواىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيٰاتِ اَللّٰهِ وَ كٰانُوا بِهٰا يَسْتَهْزِؤُنَ » بيان لما انتهى إليه أمر أولئك الظالمين و لذا عبر بثم، و « عٰاقِبَةَ » بالنصب خبر كان و اسمه « اَلسُّواىٰ » قدم الخبر عليه لإفادة الحصر و « أَسٰاؤُا » مقطوع عن المتعلق بمعنى عملوا السوء، و السوآى الخلة التي يسوء صاحبها و المراد بها سوء العذاب و « أَنْ كَذَّبُوا بِآيٰاتِ اَللّٰهِ » بحذف لام التعليل و التقدير لتكذيبهم بآيات الله و استهزائهم بها و المعنى: ثم كان سوء العذاب هو الذي انتهى إليه أمر أولئك الذين عملوا السوء لم تكن لهم عاقبة غيرها لتكذيبهم بآيات الله و استهزائهم بها و قيل: إن « اَلسُّواىٰ » مفعول لقوله: « أَسٰاؤُا » و خبر كان هو قوله: « أَنْ كَذَّبُوا » إلخ، و المراد أن المعاصي ساقتهم إلى الكفر بتكذيب آيات الله و الاستهزاء بها و فيه: أنه في نفسه معنى صحيح لكن المناسب للمقام هو المعنى الأول لأن المقام مقام الاعتبار و الإنذار و المناسب له بيان انتهاء معاصيهم إلى سوء العذاب لا انتهاء معاصيهم المتفرقة إلى التكذيب و الاستهزاء الذي هو أعظمها ♨️ نظر آیت الله محمد حسن طباطبایی در کتاب تفسیر المیزان وی ☝️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خاطره شنیدنی مرحوم آیت الله مجتهدی از اهمیت ادبیات و حفظ کردن اشعار سیوطی ——————————— ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 🌐mirath.blog.ir
✅ آیت الله جوادی آملی دام عزه: 🔺انسان هرگز نباید بگوید من خسته ام یا من نمی توانم، چرا که اصل روح است و اگر روح و اراده تقویت شود بدن همراهی می کند. ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 🌐mirath.blog.ir