May 11
علامات شیعه قال امام حسن عسکری
برای سجده روی تربت سجده میکند
بسم الله الرحمن الرحیم را بلند میگویند
انگشتر را در دست ✋ راست میکند
شیعه ۵۱ رکعت نماز میخواند
زیارت اربعین
🛑من میخوام در این ۴ روز یعنی روز های اصول را برسانم به محدوده و ادبیات هم مقداری زیاد بخوانم
⭕️ادبیات و اصول
اصول روزی4ساعت
ادبیات روزی2ساعت
یعنی6ساعت
+3ساعت مطالعه ی معرفت شناسی
📚 سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب
♦️ سیر مطالعاتی صراط (سطح یک)
🔺از مبانی فکری تا امتداد اندیشه
برای ثبت نام در سیر مطالعاتی #صراط از طریق لینک زیر اقدام نمایید. 👇👇👇👇👇👇
📔https://khanetolab.ir/serat-study-form-sabtenam-2
#جبهه_عهد
#مثل_خمینی
#هویت_طلبگی
#سبک_زندگی_طلبه_انقلابی
#سیر_مطالعاتی
🌐خانه طلاب جوان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خاطره جالب آیت الله احمد عابدی حفظه الله تعالی در مورد پاسخ به مسئله ادبی
———————————
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
🛑معارف هفت بود ای باوفا
مصدر موؤل ،مضمر ،اضافه
علم ، ذوالّام ،موصول و اشارة👌😂
♨️زیرا بنابر آیة « ثُمَّ كٰانَ عٰاقِبَةَ اَلَّذِينَ أَسٰاؤُا اَلسُّواىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيٰاتِ اَللّٰهِ وَ كٰانُوا بِهٰا يَسْتَهْزِؤُنَ »
چرا نگفت ثم کان عاقبةُ الذین ‼️
عاقبت هم معرفه و باید اسم کان باشد
پس چرا ثم کان عاقبةَ الذین ؟‼️
زیرا أن کذبوا تأویل به مصدر میرود و مصدر مؤول اعرف معارف است و آن اسم کان قرار میگیرد 🧐
و عاقبةَ خبر کان می باشد 😊
🛑قوله تعالى: « ثُمَّ كٰانَ عٰاقِبَةَ اَلَّذِينَ أَسٰاؤُا اَلسُّواىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيٰاتِ اَللّٰهِ وَ كٰانُوا بِهٰا يَسْتَهْزِؤُنَ » بيان لما انتهى إليه أمر أولئك الظالمين و لذا عبر بثم، و « عٰاقِبَةَ » بالنصب خبر كان و اسمه « اَلسُّواىٰ » قدم الخبر عليه لإفادة الحصر و « أَسٰاؤُا » مقطوع عن المتعلق بمعنى عملوا السوء، و السوآى الخلة التي يسوء صاحبها و المراد بها سوء العذاب و « أَنْ كَذَّبُوا بِآيٰاتِ اَللّٰهِ » بحذف لام التعليل و التقدير لتكذيبهم بآيات الله و استهزائهم بها و المعنى: ثم كان سوء العذاب هو الذي انتهى إليه أمر أولئك الذين عملوا السوء لم تكن لهم عاقبة غيرها لتكذيبهم بآيات الله و استهزائهم بها و قيل: إن « اَلسُّواىٰ » مفعول لقوله: « أَسٰاؤُا » و خبر كان هو قوله: « أَنْ كَذَّبُوا » إلخ، و المراد أن المعاصي ساقتهم إلى الكفر بتكذيب آيات الله و الاستهزاء بها و فيه: أنه في نفسه معنى صحيح لكن المناسب للمقام هو المعنى الأول لأن المقام مقام الاعتبار و الإنذار و المناسب له بيان انتهاء معاصيهم إلى سوء العذاب لا انتهاء معاصيهم المتفرقة إلى التكذيب و الاستهزاء الذي هو أعظمها
♨️ نظر آیت الله محمد حسن طباطبایی در کتاب تفسیر المیزان وی ☝️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خاطره شنیدنی مرحوم آیت الله مجتهدی از اهمیت ادبیات و حفظ کردن اشعار سیوطی
———————————
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
✅ آیت الله جوادی آملی دام عزه:
🔺انسان هرگز نباید بگوید من خسته ام یا من نمی توانم، چرا که اصل روح است و اگر روح و اراده تقویت شود بدن همراهی می کند.
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌بعد از ترکیب قرآن از کجا بفهمیم درست ترکیب کردیم یا نه؟!
📚معرفی کتب اعراب القرآن در نرم افزار جامع التفاسیر
#تصویری
یادگیری صرف و نحو 👇👇
@arabi_kar
@arabi_kar