eitaa logo
برساخت
390 دنبال‌کننده
261 عکس
98 ویدیو
51 فایل
کانال تحلیلی سیاسی 《 برساخت 》 به دنبال القای نگرشی نو و جامعه شناختی بر مسائل و اتفاقات جاری کشور است. جهت ارتباط با ادمین و ارسال انتقادات،نظرات و پیشنهادات : @M_Razavi_g
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری بسیج نقده
برگزاری نشست بصیرتی جهاد تبیین برای کارگران و کارمندان اداره برق نقده با سخنرانی دکتر رضوی مسئول سیاسی نقده در نمازخانه شرکت برق نقده در تاریخ ۶. اردیبهشت ماه۱۴۰۲
25.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیدن این قسمت از برنامه حافظه تاریخی ایرانی که در آن به ماجرای برجام و داستان لغو و با تعلیق تحریم ها پرداخته شده است، خالی از لطف نیست... عدم اطلاع کامل تیم مذاکره کننده ایرانی از برخی مفاد برجام و معنای دقیق واژه ها در زبان انگلیسی، چه بلایی بر سر توان هسته ای ایران آورد... ریل گذاری فشارها بر ایران از کجا و چگونه شکل گرفت؟؟ پیشنهاد می کنم این کلیپ را تا آخر ببینید... @barsakht
لیبرالیسم دکتر درخشان.pdf
1.01M
@barsakht مقاله «لیبرالیسم، ریشه فساد و چپاول» مقاله ارزشمندی از پروفسور درخشان است که با بررسی ریشه های تاریخی بحث، به تشریح جنبه های اقتصادی و فرهنگی لیبرالیسم در غرب می پردازد... این روز ها که در تلویزیون ایران مباحث مربوط به لیبرالیسم و جنبه افراطی آن یعنی نئولیبرالیسم بسیار داغ شده است، خواندن این مقاله ارزشمند را به دانشجویان و سیاست پژوهان عزیز پیشنهاد می کنم... @barsakht
16.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نئولیبرالیسم چیست و چه می کند؟ @barsakht نوام چامسکی در این ویدیو به طور ساده، نئولیبرالیسم را توضیح می دهد و این که این اندیشه چگونه در اختیار ثروتمندان برای چپاول طبقه پایین در جوامع سرمایه داری به خدمت گرفته شد و شکل افراطی و خشنی از لیبرالیسم را به منصه ظهور گذاشت... @barsakht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این یک دقیقه، خلاصه ای از یک داستان بزرگ است.. اینکه ژاپن چگونه به توسعه رسید... @barsakht آموزش بچه ها در مهد کودک های ژاپن برای دادن جای خود به افراد مسن، افراد دارای مشکلات جسمانی، خانم های باردار و ... شنیده ام که ژاپنی سه سال اول مدارس را به آموزش و انتقال فرهنگ اختصاص می دهند... این فرهنگ آنهاست که با آموختن تلاش، ریاضت، صبوری و پشتکاری به کودکان، جامعه ای خلاق و دورنگار ساخته است... @barsakht
توسعه سیاسی در آذربایجان غربی @barsakht بحث از مفاهیمی مانند توسعه سیاسی در استان هایی مانند آذربایجان غربی که دارای ساختار متمایزی از لحاظ قومی، زبانی و فرهنگی بوده و زبانزد کارشناسان مختلف علوم سیاسی و اجتماعی در زمینه مصائب و مشکلات گوناگون و در یک کلام چندپارگی متراکم می باشند، کاری به مراتب سخت و طاقت فرساست. اما با این حال قدرت وهنر ما می بایست این گونه باشد که بر خلاف جهت امواج شنا کنیم. ... با این مقدمه، گوشه هایی از آنچه که در ابتدای بخش تاریخچه ی توسعه سیاسی در آ.غربی در حال نگارش هستم را به محضر دوستان صاحب نظر ارائه می کنم... امیدوارم که نقد ها و نظریه های دوستان صاحب سخن و عزیزان صاحب قلم، کمک کننده و راهگشای من در تکمیل بحث باشد.... ...ساختار متنوع و منحصر به فرد سیاسی، اجتماعی و مذهبی استان آذربایجان غربی و برخورداری از ویژگی های خاص ژئواتنیک و ژئوپلیتیک در سطح ملی و منطقه ای و نیز تاثیرگذاری کشورهایی مانند ترکیه، آذربایجان و نیز اقلیم کردستان عراق بر فعالیت گروه های افراطی قوم گرا موجب شده است که اکثر تحلیل گران سیاسی با نگاهی بدبینانه، مباحثی مثل توسعه سیاسی و تنوع قومی موجود در این استان را در ذیل مفاهیمی مانند خشونت طلبی، بی ثباتی سیاسی و بحران یکپارچگی بررسی کنند. نگاهی که حاصل آن، تسلط پارادایم امنیتی در دوران پس از انقلاب اسلامی بر کنش های مختلف سیاسی در سطح استان آذربایجان غربی بوده است. نگاهی به تاریخچه ی توسعه سیاسی در استان آذربایجان غربی موید این مطلب است که گروه های قومی و مذهبی این استان در طول سالیان متمادی به صورت مسالمت آمیز به زیست مشترک با یکدیگر پرداخته اند اما نکته مهم این است که با در نظر گرفتن دو عنصر مهم رقابت و مشارکت به عنوان معیارهای توسعه سیاسی در هر نظامی، مشخص می شود که سطح کمی ومقداری کنش های سیاسی در بین نخبگان و آحاد مردم این استان متناسب با سطح انتظارت نظام سیاسی و حتی بهتر از میانگین فعالیت های کشوری است اما لازم است که با کیفی سازی رفتارهای سیاسی و متناسب با شناخت فضای قومی حاکم بر این استان، عنصر رقابت و مشارکت به سمت تحکیم پایه های نظری و عملی نظام سیاسی در این استان و مدیریت بهتر توسعه سیاسی هدایت شود... @barsakht
برساخت
این یک دقیقه، خلاصه ای از یک داستان بزرگ است.. اینکه ژاپن چگونه به توسعه رسید... @barsakht آموزش بچه
...ژاپن كتاب "منيه المريد" شهيد ثاني را كه از بهترين كتاب هاي تربيتي - آموزشي مسلمانان است، اساسنامه آموزش و پرورش خود قرار داده و با بهره از مطالب ارزنده و كم نظير آن انسان هاي انديشور را در دل آموزش عالي خود پرورش مي دهد و روايات ما را به اسم خودشان در كتاب هاي شناخت شناسي و رفتار شناسي مي آورند... متن کامل این مصاحبه را در لینک زیر بخوانید.. https://www.mehrnews.com/amp/310212/
نئولیبرالیسم چیست؟ نولیبرالیسم آخرین شکل نظام سرمایه‌داری است. به همین دلیل بسیاری از آنچه مارکس، وبر، دورکیم، موس، زیمل، لوکاچ، آدورنو و خیلی‌های دیگر در نقد سرمایه‌داری و پدیده‌هایی مانند استخراج ارزش اضافی، شیءوارگی، کالایی شدن، شکل‌گیری روح سرمایه‌داری، استثمار طبقات و افزایش نابرابری گفته‌اند کماکان معتبر است. اما نولیبرالیسم از حدود اشکال سنتی سرمایه‌داری و واپسین آنها اقتصاد کینزی فراتر می‌رود. نولیبرالیسم، فرآیند تبدیل همه‌ی عناصر جهان به کالا و همه‌ی افراد به سوژه‌ی نولیبرال است. بر خلاف اقتصاد کینزی که سعی می‌کرد بر اساس اندیشه‌ی سازش طبقاتی حوزه‌هایی همچون آموزش و بهداشت را از به حداکثر رساندن سود ایمن نگه دارد، سرمایه‌داری نولیبرال به گواه گری بکر حتی روابط عاطفی را نیز مشمول سود و زیان قرار می‌دهد و تأکید می‌کند که ‌باید ذهنیتی آفریده شود که حتی در عاطفی‌ترین روابط به جز سود و زیان به چیزی دیگر نیندیشد. نولیبرالیسم را نباید به سیاست‌های اقتصادی نولیبرالی فروکاست. نولیبرالیسم نوعی جهان‌بینی است که تمامی ابعاد زندگی بشر را در بر می‌گیرد، همانگونه که گری‌بکر جامعه‌شناس و اقتصاددان عضو مکتب شیکاگو، اصل بنیادین نولیبرالیسم یعنی جست‌وجوی بی‌پایان سود را تا رابطه‌ی مادر و فرزند، زن و مرد، شهروند با شهروند و سایر عرصه‌های خرد و کلان بسط داده است. سیاست‌های نولیبرالی را به گونه‌های مختلفی تعریف کرده‌اند و صفات متعددی را به آن نسبت داده‌اند. ما در اینجا به‌طور خلاصه به برخی ویژگی‌های پراهمیت و عمومی سیاست‌های نولیبرالی اشاره می‌کنیم؛ نخست سیاست‌های اقتصادی که آن را از اقتصاد واپسین سرمایه‌داری یعنی اقتصاد کینزی جدا می‌کند؛ شامل: ۱- موقتی‌سازی قراردادهای کاری نیروی کار؛ ۲- خصوصی‌سازی تحت عنوان کاهش تصدی‌گری دولت یا سپردن کار مردم به مردم؛ ۳- مقررات‌زدایی در عرصه‌های مختلف زندگی اقتصادی؛ ۴- مسئولیت‌ناپذیری دولت در خدمات اجتماعی(آموزش، بهداشت، تامین اجتماعی و … )؛ ۵- ممانعت از تشکل‌یابی جامعه؛ اما نولیبرالیسم فراتر از همه‌ی سیاست‌های اقتصادی پیش‌گفته، فرآیند تبدیل همه‌ی پدیده‌ها و نقش‌های اجتماعی (دولت، خانواده، دین، دانشگاه، پدر، همسر، دوست، فرد و … ) همزمان به «فرد» و «بنگاه» است. با همه‌ی تنوعی که در تبعات ترکیب «سیاست‌های نولیبرالی» و «شرایط زمینه‌ای» در کشورهای مختلف وجود داشته است، ما به بیان پنج ویژگی کلی مشترک از میان تبعات عدیده این سیاست‌ها بسنده می‌کنیم: – افزایش نابرابری طبقاتی؛ – مالکیت‌زدایی از شهروندان در حوزه‌ی اقتصاد؛ – شهروندزدایی در حوزه‌ی سیاست؛  – تخریب محیط زیست؛ – شکل‌دهی به سوژه‌ی نولیبرال؛ ✍ یوسف اباذری و آرمان ذاکری @iisociology
امروز (۱۲ تیرماه ۱۴۰۲) در نشست هم اندیشی با برخی از فعالان دانشجویی شهرستان نقده در سالن جلسات دانشگاه پیام نور به نقد و بررسی نگاه آمریکایی ها به مقوله ی حقوق بشر پرداختیم. داستان تاریخی حقوق بشر در آمریکا، سرگذشت منافقین و جنایت های چندین ساله آنها، سرگذشت ژنرال یاماموتو، سیاست بازی ها متعارض حقوق بشری غرب در جهان، بمباران شیمیایی ژاپن، داستان کودک کشی ها در منطقه ی ما و هزاران فکت از جایگاه واقعی حقوق بشر در نظام اندیشه ای سیاستمداران ایالات متحده، تنها نمونه های از عملکرد آمریکا در وادی حقوق بشر است. @barsakht شناخت آمریکای بدون روتوش و سیاست های متناقض غرب در زمینه حقوق بشر می تواند بخش بزرگی از واقعیت سیاست جهانی را به نسل جوان امروزی ما منعکس کند.
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شور حسینی، شعور زینبی نوحه ای زیبا برای عفاف و حجاب زینبی دختران سرزمینم... کاری که از چندین سال قبل باید انجام می شد... حجاب فرهنگ سازی میخواهد... @barsakht
باور می کنید؟!؟!! ده کیلومتر در بستر دریاچه ارومیه ماشین سواری کردیم... روزگاری نمی‌توانستیم حتی تا فاصله پنجاه متری آن از ساحل شنا کنیم... اما امروز... عکاسی من همراه با اندوه و حسرت.... تصاویری از قسمت جنوبی دریاچه ارومیه چهارشنبه 21 تیرماه 1405 @barsakht