eitaa logo
کانون فرهنگی بصائر
1.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
291 ویدیو
3 فایل
کانون فرهنگی بصائر 📍 ارائه دوره‌های آموزشی جهت ارتقای معلمان، طلاب، مدیران و مربیان موسسات قرآنی و اساتید جلسات قرآن ارتباط با ادمین: @basaaer_admin 🤳 ارتباط با کانون بصائر: آموزش: 09122686209 رسانه: 09198286807
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ گزارش برگزاری و سمینار آموزشی "اخلاق معلمی، بایدها و نبایدها" 👇👇👇 https://www.basaaer.com/graduation-conference 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @basaaer_doranema
🔷 هفته اول دوره «آشنایی با حدیث امامیه» در روزهای پنجشنبه و جمعه، مورخ ۱۱ و ۱۲ آذر ماه، برگزار شد. 🔶 طبق برنامه اعلام شده، روز پنجشنبه دوره «مبانی فهم حدیث» با تدریس و روز جمعه دوره «تاریخ حدیث امامیه» با تدریس برگزار شد. @basaaer_doranema
⚙️ مهندسی فردا... 🏃🏻‍♂️ در عصر پرشتاب و پرماجرای ما، آینده زودتر از آنچه تصور می‌شود ما را احاطه خواهد کرد. از این رو، برای مهندسی بهینه زندگی خود و دیگران، نه تنها شناخت «دوران ما» ضروری است؛ بلکه در یک گام جلوتر، باید بتوانیم روندها و فرآیندهایی را که آینده را شکل می‌دهند، نیز بشناسیم. ⏱ فردا به مانند دیروز، تکرار امروز ما نیست و چه بسا برنامه‌های امروز ما، برای فردا، کارآیی لازم را نداشته باشند. 📙گزیده‌ای از کتاب ✍️ نوشته @basaaer_doranema
⁉️ تفاوت سوال با شبهه چیست؟ 🔶 در عالم امروز گاه می‌‌بینیم نسبت به موضوعات دینی پرسش‌‌ها و ابهام‌هایی وجود دارد. حق طبیعی افراد است که نسبت به موضوعات و مسائل دینی بپرسند. به مکتب و آیینی معتقد هستیم که پرسیدن نه تنها ممنوع نیست و نه تنها فقط جایز نیست بلکه امر به پرسیدن شده‌ ایم. سوال کردن و چگونگی سوال کردن و نحوه‌ی پرسش و سوال یکی از مهم ‌ترین مباحث مطرح شده در شیعه‌‌ی امامیه است. اما و هزار اما، گاه می‌‌پرسیم تا بدانیم؛ گاه سوال می‌کنیم تا ژرفای بیشتری در معرفت خودمان پیدا کنیم؛ این‌ها از نیکوترین روش‌های سوال کردن است امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: بپرس برای اینکه بدانی، دقیق بدانی اما گاه سوالی که مطرح می‌‌شود، پرسشی که بیان می‌شود نه برای استفهام بلکه برای تخریب است. گاه برای وارد کردن تزلزل در باور و ایمان مردمان است. این همان مصداق دیگر کلام مولاست: و لاتسئل تعنتاً. 👈 «تفقه» و «تعنت» دو نحوه و اسلوب پرسیدن در باب مسائل دینی است. وقتی کسی سوالی مطرح می‌کند به نیتی غیر از استفهام که به بن مایه‌های مردم آسیبی وارد می‌کند دیگر نام آن سوال نیست شبهه است یعنی می‌پرسد تا این سکون دریاچه‌‌ی ایمان مردمان را بر هم بزند. امیرالمومنین علیه‌ السلام در نهج‌البلاغه‌ی عزیز در بیانی شبه را تعریف می‌فرمایند: إنما شبهة شبعة لانها تشبهة الحق برای این به شبهه، شبهه می‌ گویند چون شبه حق است. کلمة الحق یراد‌ها الباطل، یک کلمه‌ی به ظاهر حق مقدمه‌ی نیکوی در ظاهر می‌چینند اما نتیجه‌ی باطل می‌گیرند. @basaaer_doranema
🎓 روز دانشجو را خدمت همه دانش‌پژوهان بصائر تبریک می‌گوییم. از خدای متعال خواستاریم که توفیق بهره‌مندی از معارف اهل بیت علیهم السلام را روزی همیشگی ما قرار دهد 🤲 @basaaer_doranema
☀️ از فرمایشات امیرالمؤمنین علیه السلام به کمیل بن زیاد نخعی: 👥 مردم سه دسته‌اند: دانشمند الهى، آموزنده‌اى كه در راه رستگارى گام برمى‌دارد و (فرومايگانى كه مانند) پشه‌ها دستخوش باد مى‌شوند و هميشه سرگردانند و از پى هر بانگى مى‌روند و با وزش هر بادى تغيير جهت مى‌دهند. از فروغ دانش بهره‌ور نشده‌اند و به ستونى استوار پناه نياورده‌اند تا نجات يابند. 💎📚 اى كميل، علم بهتر است از ثروت؛ علم تو را پاسدارى كند و تو بايد ثروت را پاسدارى نمايى. مال و ثروت در اثر خرج و هزينه كردن رو به كاهش مى‌گذارد و حال آن‌كه، علم و دانش با پخش و بخشش رو به افزايش مى‌گذارد. اى كميل، هم‌نشينى با عالم، وظيفه‌اى است كه خداوند سفارش فرموده و بايد به آن گردن نهاد و در سايۀ آن است كه آدمى در زندگيش بندگى و پس از مرگش ياد نيك را به دست آورد. اى كميل، سود مال با نابودى اصل مال از بين مى‌رود. مال‌اندوزان با آن‌ كه به ظاهر زنده‌اند ولى مرده‌اند، دانش‌ورزان چندان كه روزگار پايد، پاينده‌اند. وجود جسمانى آنها از بين مى‌رود ولى آثار[علمى و معنوى] آنان در دلها مى‌ماند. ... 📘 الأمالي (للطوسی)، ج۱، ص۲۰ @basaaer_doranema
امیرالمؤمنین علیه السلام: اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیرا گاه چشم‌ها به صاحبانش دروغ می‌گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی‌زند. لَيْسَتِ اَلرَّوِيَّةُ كَالْمُعَايَنَةِ مَعَ اَلْإِبْصَارِ فَقَدْ تَكْذِبُ اَلْعُيُونُ أَهْلَهَا وَ لاَ يَغُشُّ اَلْعَقْلُ مَنِ اِسْتَنْصَحَهُ. 📚 نهج البلاغة، حکمت ۲۸۱ @basaaer_doranema
🌷 چشم وا کردی و دنیای علی زیبا شد 🌷 باز تکرار همان سوره‌ی «اعطینا» شد 💐 ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار مبارک 🌷 حضرت زینب سلام الله علیها، در تمامی لحظات الگوی تمام و کمال امام محوری و اطاعت از امام علیه السلام هستند؛ چه در دوران امام حسین علیه السلام و چه در زمان امام سجاد علیه السلام. او تا پای جان از امام زمان خود حمایت کرد. زمانى كه ابن زیاد فرمان قتل امام سجاد علیه السلام را صادر كرد، زینب علیهاالسلام آن حضرت را در آغوش كشید و با خشم فریاد زد: اى پسر زیاد! خون ریزى بس است. دست از كشتن خاندان ما بردار. و ادامه داد: «والله لا افارقه فان قتلته فاقتلنى معه؛ به خدا قسم هرگز او را رها نخواهم كرد؛ اگر مى خواهى او را بكشى مرا نیز با او بكش.» @basaaer_doranema
خدا به کوثر خود داد کوثری دیگر ✨ رسید مژده که ماه جمادی الاولی ست مه مبارک میلاد زینب کبراست خدا به کوثر خود داد کوثری دیگر که خیر، قطره و، خیر کثیر او دریاست محمد و علی و فاطمه، حسین و حسن جمال انورشان در جمال او پیداست هنوز شیر ننوشیده چشم نگشوده به سینه‌اش طپش قلب سیدالشهداست مرا چه زهره که گویم ثنای دخت علی خدا گواست که اوصاف او کلام خداست نماز شب به نماز شبش نماید فخر دعا به هر نفس او نیازمند دعاست چه دختری که وجودش همیشه زین اب است چه زینبی که بلاها به چشم او زیباست زبان حیدریش کار ذوالفقار کند خطابه‌های بلندش به شام و کوفه گواست چنان که یک دم او بی حسین ممکن نیست یقین کنید که بی او حسین هم تنهاست زبان شکر گشودن کنار مقتل خون خدا گواست که فوق مقام صبر و رضاست الا قیام تو قدقامت قیام حسین تویی که قامت دین با قیامتت شد راست تویی که خطبۀ شامت یزید را لرزاند تویی که شام ز نطقت به خصم شام عزاست اگر که فاطمه خوانندت از جلال، درست اگر به غیر حسینت مثل زنند خطاست هنوز حنجره‌ات را طنین صوت علی است اگر چه گوش دل اهل کوفه ناشنواست من و ثنای شما خانواده یا زینب هزار شکر که طبعم هماره وقف شماست کدام رتبه از این به که سال‌ها “میثم” فقط برای شما خاندان مدیحه سراست @basaaer_doranema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 وقتی پیامبر صلوات الله علیه و آله برای اولین بار حضرت زینب سلام الله علیها را می‌بینند... 👈 روایتی شنیدنی از رسول اکرم صلوات الله علیه و آله در عظمت شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها 🎙 @basaaer_doranema
🏴 مراسم فاطمیه 🔸 سخنران: 🗓️ چهارشنبه، ۲۴ آذر الی یکشنبه ۲۸ آذر ⏰ از ساعت ۲۰:۰۰ 📍حضوری و آنلاین 📍آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان زیبا، پلاک ۵۵، حسینیه اهل البیت علیهم السلام @basaaer_doranema
🌅 ❗️حقیقت آن است که قبایل عرب، رسول خدا صلی الله علیه و آله را نیز به سختی تحمل کرد. سران برخی از قبایل آشکارا اظهار می‌داشتند: 👈حال که قدرت عرب به تو روی کرده است، به تو ایمان خواهیم آورد، به شرط این که برای روزگار پس از خود، از ما کسی را جانشین کنی! مشرکانی که پس از فتح مکه، به ظاهر اسلام آوردند، اغلب به سبب ناتوانی از ستیز با پیامبر صلی الله علیه و آله دست برداشتند. از طرفی، شکوه و منزلت رسول خدا آنان را به تسلیم وا می‌داشت و از سویی، 🔥آتش کینه و حسد را در جان‌های آنان شعله‌ور می‌ساخت. در حقیقت اینان همه کینه و حسادت خود به پیامبر را با دامادش، علی بن ابیطالب علیه السلام تصفیه کردند. ✔️ پیامبر صلی الله علیه و آله، برپا کننده حکومتی بود که آنان ارزوی دستیابی بدان را در دل داشتند و بدین سبب، به طور طبیعی فرصت تحقیق این مقصود را برای وی فراهم می‌آوردند. 😔 پس از رحلت آن حضرت نیز، دیگر جایی برای درنگ نبود. هر چه زودتر، حتی قبل از آن که پیکر پیامبر صلی الله علیه و آله غسل داده شود، باید خلافت را تصاحب می‌کردند، هر چند به بهای ورود بی‌اجازه به خانه دختر گرامی آن حضرت. 📕 گزیده‌ای از کتاب 📝 دوره آموزشی @basaaer_doranema
کانون فرهنگی بصائر
#خطبه_فدکیه #فاطمیه
1⃣ قسمت اول اَلْحَمْدُ للّه‏ِِ عَلى ما اَنْعَمَ، وَ لَهُ الشُّكْرُ عَلى ما اَلْهَمَ، وَ الثَّناءُ بِما قَدَّمَ، مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ ابْتَدَأَها، وَ سُبُوغِ آلاءٍ اَسْداها، وَ اِحْسانِ مِنَنٍ والاها. اَحْمَدُهُ بِمَحامِدَ جَمَّ عَنِ الاِْحْصاءِ عَدَدُها، وَ نَأى عَنِ الْمُجازاةِ أَمَدُها،: وَ تَفاوَتَ عَنِ الاِْدْراكِ أَبَدُها، وَ نَدَبَهُمْ لاِسْتِزادَتِها بِالشُّكْرِ لاِتِّصالِها، وَ اسْتَخْذَى الْخَلْقَ بِاِنْزالِها، وَ اسْتَحْمَدَ اِلَى الْخَلائِقِ بِاِجْزالِها، وَ ثَنّى بِالنَّدْبِ اِلى اَمْثالِها. وَ اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللّه‏ُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ، كَلِمَةٌ جَعَلَ الاِْخْلاصَ تَأْوِيلَها، و ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُولَها، وَ اَبانَ فِى الْفِكَرِ مَعْقُولَها. اَلْمُمْتَنِـعُ مِنَ الاَْبْصارِ رُؤْيَتُهُ، وَ مِنَ الاَْلْسُنِ صِفَتُهُ، وَ مِنَ الاَْوْهامِ الاِْحاطَةُ بِهِ. اِبْتَدَعَ الاَْشْياءَ لا مِنْ شَىْ‏ءٍ كانَ قَبْلَها، وَ اَنْشَأَها بِلاَ احْتِذاءِ اَمْثِلَةٍ اِمْتَثَلَها. كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ، وَ ذَرَأَها بِمَشِيَّتِهِ، مِنْ غَيْرِ حاجَةٍ مِنْهُ اِلى تَكْوِينِها، وَ لا فائِدَةٍ لَهُ فى تَصْوِيرِها، اِلاَّ تَثْبِيتاً لِحِكْمَتِهِ، وَ تَنْبِيهاً عَلى طاعَتِهِ، وَ اِظْهاراً لِقُدْرَتِهِ، وَ دَلالَةً عَلى رُبُوبِيَّتِهِ وَ تَعَبُّداً لِبَرِيَّتِهِ، وَ اِعْزازاً لِدَعْوَتِهِ. ثُمَّ جَعَلَ الثَّوابَ عَلى طاعَتِهِ وَ وَضَعَ الْعِقابَ عَلى مَعْصِيَتِهِ، ذِيادَةً لِعِبادِهِ عَنْ نَقِمَتِهِ، وَ حِياشَةً لَهُمْ اِلى جَنَّتِهِ. ستايش آن ‏كه به سپاس و بخشش و بزرگى سزاوارتر است. تمامى ستايش و سپاس ويژه ى خداوند نيكى و الهام است. بر عطاياى پيشين و فراگير و بر احسان هاى فرو ريخته و نيكى هاى پياپى، او را ثنا مى گويم؛ به خاطر احسان هايى بى‏شمار كه در سپاس نگنجد و ادراك و هوش بشر را احاطه بر حدود آن ها نا ممكن باشد. خداوند كه براى پيوستگى نيكى ها، مردمان را به سپاس فراخوانده و براى سرشارى آسودگی ‏ها، به فروتنى وا داشته و بر دوباره‏ طلبى احسان ها، دعوت كرده تا آن ها را بيشتر و برتر بخشايش كند و گواهى مى دهم كه خداوندگارى به جز اللّه‏ نيست، يگانه ‏اى كه انبازى بر او نبوده؛ [لا إله إلاّ اللّه‏] كلمه اى است كه خداوند تحقّق و تجسّم بيرونى آن را اخلاص مردمان قرار داده و آن‏چه از آن [لا إله إلاّ اللّه‏] قابليت دريافت دارد، در دل ها به وديعت نهاده [توحيد فطرى]. [او از توحيد] آن چه قابل تعقّل است، در انديشه ها روشن كرده است. خداوندى كه چشم ها را توان ديدنش نبوده و زبان ها را ياراى توصيف او نباشد و انديشه ها را گنجايش احاطه بر او نيست تنها اوست كه اشياء را بدون ماده اى پيشين، آفريد و آن ها را بى‏طرح و نقشه اى به ظهور آورده است. پس اشياء را تنها به قدرت خود، هستى بخشيد و به خواست خود پديدار نمود. او كه نيازى به ايجاد هستى نداشته و در صورتگرى آن ها بهره‏ ى برايش نيست؛ مگر آن كه نشان دهد حكمت خود را و بيدار كند آفريده ها را در فرانبردارى و نمايش دهد توانايى اش را و مردمان را به پروردگارى خود رهنما باشد و ايجاد نمايد بندگى را در آفريدگان و نيرومندى و شكوه بخشد دعوت خود را از بندگان! آن گاه براى سوق آنان به بهشت و فرمان ‏بردارى خود، پاداش و براى بازدارى شان از دوزخ و سرپيچى از فرمانش، كيفر آورده است. @basaaer_doranema
🎭 «التقاط» به معنای مخلوط کردن حق با باطل، عرضه باطل با ظاهری حق‌نما است. 😈 «التقاط»، فتنه بزرگ شیطان است. 🛡 بدون غفلت از سایر خطرها، بیشترین نیروها در مرزبانی اعتقادی، باید پیرامون جبهه «التقاط» بسیج شوند. 📕 گزیده‌ای از کتاب ✍ نوشته 📝 دوره آموزشی @basaaer_doranema
2⃣ قسمت دوم وَ اَشْهَدُ اَنَّ أَبِى مُحَمَّداً  صلى‏ الله‏ عليه ‏و‏آله عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، اِخْتارَهُ قَبْلَ اَنْ يَجْتَبِلَهُ، وَ اصْطَفاهُ قَبْلَ اَنْ يَبْتَعِثَهُ، وَ سَمّاهُ قَبْلَ اَنْ يَسْتَنْجِبَهُ.. اِذِ الْخَلائِقُ بِالْغَيْبِ مَكْنُونَةٌ، وَ بِسِتْرِ الاَْهاوِيلِ مَصُونَةٌ، وَ بِنِهايَةِ الْعَدَمِ مَقْرُونَةٌ، عِلْماً مِنَ اللّه‏ِ تَعالى بِمَآئِلِ الْأُمُورِ، وَ اِحاطَةً بِحَوادِثِ الدُّهُورِ، وَ مَعْرِفَةً بِمَواقِعِ الْمَقْدُورِ. و گواهى مى دهم كه پدرم «محمّد  صلى ‏الله‏ عليه‏ و‏آله» بنده و فرستاده ى اوست. همو كه پيش از آفرينش، او را برگزيد و قبل از بعثت، گزينش كرد و پيش از انتخاب، او را نام نهاد. و اين گزينش هنگامى بود كه آفريدگان در جايگاه غيب پوشيده بودند و در پس پرده هاى هولناك در امان و با پَسين ديواره ى نيستى همگون بودند؛ چرا كه خداوند به سرانجام كارها آگاه و به پديده ها تا انتهاى بى انتها چيره و به شدنی ‏ها و مقدورات داناست. @basaaer_doranema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚📚📚 📽 کلیپ برنامه گفت و گو با جناب آقای و معرفی مجموعه کتاب‌های در برنامه "شب نویسنده" 1⃣ قسمت اول 💎 تاریخچه تألیف مجموعه کتب محور مقدس چه بود؟ 🎞 مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/l7xQb 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @basaaer_doranema
کانون فرهنگی بصائر
#خطبه_فدکیه #فاطمیه
3⃣ قسمت سوم اِبْتَعَثَهُ اللّه‏ُ اِتْماماً لِأَمْرِهِ، وَ عَزِيمَةً عَلى اِمْضاءِ حُكْمِهِ، وَ اِنْفاذاً لِمَقادِيرِ حَتْمِهِ. فَرَأَى الْأُمَمَ فِرَقاً فى اَدْيانِها، عُكَّفاً عَلى نِيرانِها، عابِدَةً لاَِوْثانِها، مُنْكِرَةً للّه‏ِِ مَعَ عِرْفانِها. فَأَنارَ اللّه‏ُ بِأَبِى مُحَمَّدٍ  صلى‏ الله‏ عليه ‏و‏آله ظُلَمَها، وَ فَرَّجَ عَنِ الْقُلُوبِ بُهَمَها، وَ جَلا عَنِ الاَْبْصارِ عَمَهَها، وَ عَنِ الاَْنْفُسِ غُمَمَها.. وَ قامَ فِى النّاسِ بِالْهِدايَةِ، فَاَنْقَذَهُمْ مِنَ الْغَوايَةِ، وَ بَصَّرَهُمْ مِنَ الْعَمايَةِ، وَ هَداهُمْ اِلَى الدِّينِ الْقَوِيمِ، وَ دَعاهُمْ اِلَى الطَّرِيقِ الْمُسْتَقِيمِ. خداوند او را بر انگيخت تا فرمانش را اتمام، حكمش را امضاء و تقدير حتمی ‏اش را اجرا فرمايد. آن‏ گاه رسول خدا امت ها را در اديان خود پراكنده ديد؛ چرا كه گرد آتش [شرك] می ‏چرخند و بت ‏ها را می ‏پرستند و با وجود معرفت [فطرى]، خدا را انكار مى كنند. از آن روى خداوند به وسيله ‏ى پدرم محمّد  صلى الله عليه ‏و‏آله وسلم تاريكى هاى شرك و ابهام ‏ها را از دل ها زدود و پرده هاى تاريك را از ديده ها كنار زده، روشن نمود و ابرهاى تيره ى نادانى را از جان ها برداشت. در ميان مردمان به راهنمايى پرداخت و آنان را از غفلت و گمراهى رهايى بخشيد و از نابينايى به بصيرت بُرد و به دين استوار رهنمون شده و به راه هموار و درست دعوت كرد. @basaaer_doranema
4️⃣ قسمت چهارم ثُمَّ قَبَضَهُ اللّه‏ُ عَزَّ وَ جَلَّ اِلَيْهِ قَبْضَ رَأْفَةٍ وَ رَحْمَةٍ وَ اخْتِيارٍ، رَغْبَةً بِمُحَمَّدٍ صلى‏ الله ‏عليه ‏و‏آله عَنْ تَعَبِ هَذِهِ الدَّارِ، مَوْضُوعاً عَنْهُ اَعْباءُ الاَْوْزارِ، مَحْفُوفاً بِالْمَلائِكَةِ الاَْبْرارِ، وَ رِضْوانِ الرَّبِّ الْغَفّارِ، وَ مُجاوَرَةِ الْمَلِكِ الْجَبّارِ. صَلَّى اللّه‏ُ عَلى أَبِى، نَبِيِّهِ، وَ أَمِينِهِ عَلَى الْوَحْىِ وَ صَفِيِّهِ، وَ خِيَرَتِهِ مِنَ الْخَلْقِ وَ رَضِيِّهِ. فَعَلَيْهِ الصَّلاةُ وَ السَّلامُ وَ رَحْمَةُ اللّه‏ِ وَ بَرَكاتُهُ. سپس خداوند با رأفت و مهر و اختيار خويش او را برگرفت تا از رنج اين جهان برهاند و سنگينى ها و سختی ‏هاى نبوّت را از دوشش بردارد. پس او را برگرفت و به جهان ديگر بُرد، به همراهى فرشتگان نيكوكار و در پرتو خشنودى پروردگار آمرزنده و همسايگى پادشاه پيوند دهنده. درود خدا بر پدرم، فرستاده و امانت دار وحى او و برگزيده و نيكوكار در ميان آفريدگان و مورد خشنودى آفريدگار. پس بر او باد درود و سلام و رحمت و بركات خداوند! @basaaer_doranema
🏴🏴🏴🏴 ☑️ بیان روضه فاطمیه توسط جبرائیل در شب معراج 💫عنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَمَّا أُسْرِيَ بِالنَّبِيِّ ص إِلَى السَّمَاءِ قِيلَ لَهُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَخْتَبِرُكَ فِي ثَلَاثٍ لِيَنْظُرَ كَيْفَ صَبْرُكَ … أَمَّا ابْنَتُكَ ... ثُمَّ يَمَسُّهَا هَوَانٌ وَ ذُلٌّ ثُمَّ لَا تَجِدُ مَانِعاً وَ تَطْرَحُ مَا فِي بَطْنِهَا مِنَ الضَّرْبِ وَ تَمُوتُ مِنْ ذَلِكَ الضَّرْبِ …» حماد بن عثمان از امام صادق علیه السلام نقل می کند که زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به معراج برده شدند به ایشان گفته شد صبر تو در سه جا امتحان می شود... سومین آنها دخترت و هیچ بازدارنده ای نمییابد و فرزندی را که در شکم دارد ازآن ضربه سقط می کند و به سبب آن ضربه از دنیا می رود..😭😭 📚کامل الزیارت، ص۳۳۲ @basaaer_doranema