eitaa logo
بصائر
1.3هزار دنبال‌کننده
465 عکس
85 ویدیو
40 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ تخریب پی در پیِ قبر مطهر اباعبدالله(ع) در زمان‌ خلفای عباسی، تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، تالیف کتاب آیات شیطانی،کشیدن کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) و توهین ها و تخریب های دیگر در طول تاریخ به مقدسات اسلامی، همگی اثر عکس داشت و بر تعداد علاقه مندان به اسلام افزود. بی تردید این سنت الهی درباره حادثه تلخ سوزاندن نیز جاری است. به شرط مقاومت و پایداریِ اهل حق. ⚠️"سوزاندن"، انتهای منطق نمرودیان عالَم است برای نجات خود، وقتی در برابر منطق سخنی ندارند: 🔸"قالوا حَرِّقوهُ وَانصُروا آلِهَتَكُم إِن كُنتُم فاعِلين؛ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﮔﺮ ﻣﻰﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﻛﺎﺭﻱ کنید، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺴﻮﺯﺍﻧﻴﺪ ﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩﺍﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻴﺪ."(انبیاء:٦٨) ⚠️ وقتی یک طرف دعوا (غرب) بجای سخن و مباحثه منطقی، به سوزاندن و تخریب و تمسخر و توهین به مقدسات طرف مقابل(اسلام) روی می آورد، بدانید که از دورن تهی و رو به افول است. @basaer_fi
هدایت شده از کتاب جمکران 📚
👤 چهره‌های شاخص فرهنگی درباره کتاب چه گفتند؟ 📙 مجموعه 5 جلدی 🖋 📜 ترجمه و شرح ادیبانه سخنان گوهربار (ع) در برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/110960 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
1_5564420042.pdf
159.5K
✍ یک اشتباه راهبردی در چگونگیِ مواجهه با مسئله «کشف حجاب»/ روش مواجهه اندیشمندانی همچون «آیت الله مصباح» با فتنه های فرهنگی- اجتماعی چگونه بود؟ 📝شبیر فیروزیان
✍ یک اشتباه راهبردی در چگونگیِ مواجهه با مسئله «کشف حجاب»/ روش مواجهه اندیشمندانی همچون «آیت الله مصباح» با فتنه های فرهنگی- اجتماعی چگونه بود؟ 📝شبیر فیروزیان 1⃣ تامّل در آیات قرآن کریم نشان دهنده این نکته راهبردی و مهم است که در نوع مواجهه با هر فتنه و ناهنجاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی (مانند مسئله «کشف حجاب»)، «اصل اساسی» و «اولویّت»، باید برخورد شدید و قهرآمیز با «ریشه ها»، «علّت ها»، «سامری ها» و «منافقانی» که عامل و نفوذیِ دشمن هستند و «شبکه های مولد ناهنجاری های اجتماعی» و «عاملان اصلیِ» ایجاد آن فتنه ها و ناهنجاری ها باشد، نه برخورد با معلول ها و قربانی های کف خیابانی. «گوساله های سامری» و «مسجد ضرارها»یی که پایگاه ایجاد ناامنی های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی هستند باید با مدیریتی دقیق و هوشمند، سوزانده شوند یا تخریب شوند. 2⃣ امام امیرالمؤمنین(ع) در توصیه ای به محمد بن حنفیه که پرچم سپاه در جنگ جمل را به او داده بودند، می فرمایند: 🔸«ارْمِ بِبَصَرِكَ‏ أَقصَى‏ الْقَوْمِ‏ وَغُضَّ بَصَرَكَ وَاعلَم أَنَّ النَّصْرَمِن عِندِاللَّهِ سُبْحَانَه‏؛به انتهای سپاه دشمن بنگر و دیده ات را(از آنچه که اراده ات را سست می کند) فرو افکن و بدان که پیروزی از سوی خداوند سبحان است.»(نهج البلاغه؛خطبه11) درواقع توصیه امیرالمؤمنین(ع) به همه مجاهدان جهاد فرهنگی(اعم از فعالان خودجوش فرهنگی، اندیشمندان و کارگزاران) این است که در این جهاد، سرگرمِ مصادیق پیش پا افتاده و دمِ دستی و بدون اولویت نشوید؛ ماجرا را «راهبردی»، «عمیق»، «ریشه ای»، «جامع»، «برآیندی»، «فرآیندی»، «جریانی»، «چند ضلعی» و «چند بعدی» ببینید:«ارْمِ بِبَصَرِكَ‏ أَقْصَى‏ الْقَوْمِ؛به انتهای سپاه دشمن بنگر». همچنین می فرماید:«غُضَّ بَصَرَكَ». یعنی خیره نشو و چشمانت را نیمه بسته نگاه دار؛ از چه چیزی؟ از هرآنچه که ممکن است در میدان جنگ در تو «اختلال محاسباتی» ایجاد کند. از تعداد نفرات و تجهیزاتِ بزرگنمایی شده، از حواشی پر سر و صدا و از مصادیق و موضوعات غیراولویت دار. 3⃣ با توجه به آنچه گفته شد، در مسئله "کشف حجاب" نیز نباید فریب بزرگنمایی ها و حاشیه سازی های دشمن از "کشف حجاب های خیابانی" را خورد. بلکه باید «میدانِ اصلیِ نبرد» را درست تشخیص داد: ✅ امروز میدان نبرد اصلی در مسئله کشف حجاب، «مدیریت صحیحِ فضای مجازی»(بطور خاص، تلگرام و اینستاگرام) است. ✅ میدان نبرد اصلی، «نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی» است. ✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با «سلبریتی های قبح شکن و هتّاکِ مرتبط با سفارتخانه های غربی» است. ✅میدان نبرد اصلی، «برخورد با مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» است. ✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با سرشبکه های مرتبط با دشمن هستند که با وعده پول، افرادی را برای قبح شکنی و کشف حجاب های خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند. ✅ میدان نبرد اصلی، نظام آموزش و پرورش و آموزش عالیِ پر اشکال ماست که خروجی هایش در کف خیابان دیده می شود. ✅ میدان نبرد اصلی، اندیشه های فرهنگیِ خطرناکی است که از ابتدای انقلاب در ذهن برخی کارگزاران و تصمیم سازانِ کشور نقش بسته. ✅ میدان نبرد اصلی نفوذی هایی هستند برای در امان ماندن خود از تیغ انتقاد، ما را مشغول به معلول های خیابانی و حواشی و امور غیراولویت دار کردند و می کنند. آری! باید نیم نگاهی هم به خیابان داشت؛ولی نه بگونه ای که ما را دچار «ناامیدی»،«فریب» و «اختلال محاسباتی» کند تا بخش عمده سیاستگذاری ها و مطالبه گری ها را نیز به سمت خیابان سوق دهیم. 4⃣ این اشتباهی بود که برخی در دهه هفتاد نیز که زمانه شروع تهاجم فرهنگیِ دشمن بود،مرتکب شدند؛ اما از آن سو امثال «شهید آوینی» و مرحوم «آیت الله مصباح یزدی» که درک عمیق تری از موضوع داشتند، ریشه ها و علت ها و سامری ها و منافقان و مرجفون و نفوذی های فرهنگیِ دشمن و سیاستگذاران پشت پرده فرهنگ را هدف می گرفتند و برخورد سخت با آنان را مطالبه می کردند. 5⃣همچنین سیاستگذاریها و قوانین در این زمینه نباید «تک بعدی» و تنها ناظر به «برخورد با مصادیق خیابانیِ کشف حجاب» طراحی شوند. برنامه عملیاتیِ دشمن در مسئله حجاب، منسجم، منظّم، چند بعدی، مکمل یکدیگر و به تعبیر قرآن، «صفّاً»(در یک صف واحد) است: 🔸«فَأَجمِعوا كَيدَكُم ثُمَّ ائتُوا صَفًّا؛ (فرعون گفت:)تمام نيرو و نقشه خود را جمع كنيد و دريك صف(به ميدان مبارزه)بيائيد.»(طه: 64) در نتیجه در جبهه حق نیز باید طرّاحی و برنامه عملیاتی و قوانین، چند لایه، منسجم، مکمل یکدیگر و «صَفًّا» باشد. این نوع جهاد فرهنگی است که دارای اتقان و مورد رضایت خداوند متعال است: 🔸"إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ فِي سَبيلِهِ صَفًّاكَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ"(صف:4) ⚠️متن کامل تر این مقاله رابصورت فایل pdf در لینک زیرمطالعه نمایید: https://eitaa.com/basaer_fi/835 @basaer_fi
11.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم. 🔰 عیدالله الاکبر بر همه شیعیان امیرالمومنین(ع) مبارک🌹🌹🌹 @basaer_fi
🔰 مناسک سازی، اگر: ۱. خارج از چارچوب اصول شریعت نباشد و ۲. نتیجه اش تقویت "ایمان و امید" مردم باشد، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه انجامش ضروری و مصداق این روایت پیامبر اکرم(ص) است: 🔸"مَن سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجرُهَا وَ أَجرُ مَن عَمِلَ بِها؛ کسي که سنت نيکويي را بنياد نهد، پاداش آن سنت و هر کسي که به آن عمل کند براي اوست." 🔰 روشنفکران غربزده آن را "مناسک سازی" می نامند، ولی در واقع باید نامش را "ایده پردازی دینی" گذاشت. خداقوت به بانیان برگزاری @basaer_fi
🔰 تجلیل و تحلیلی بر مهمانی باشکوه و دهها کیلومتری عید غدیر/ تحلیل جامع و قرآنی_رواییِ دکتر علیرضا معاف پیرامون "دینداری ایرانیان" که در خبرگزاری فارس منتشر شده را از طریق لینک زیر👇 بخوانید: https://www.farsnews.ir/news/14020418000199/%D9%85%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86 🔰نویسنده در این تحلیل با استناد به آیات و روایات، به این دو سوال اساسی پاسخ داده است: 1⃣ شاخص های سنجش دینداری مردم جامعه چیست؟ 2⃣ آیا عملکرد جمهوری اسلامی در دیندارتر کردن مردم، موفق بوده است یا خیر؟ @basaer_fi
🔰 علت عصبانیت غربزده ها از برگزاری و آیین های مذهبیِ دیگر شبیه آن، یک چیز بیشتر نیست: 1⃣ اصلی ترین و مهمترین هدف انقلاب اسلامی و کلان گفتمان آن، تقویت ایمان و دینداری مردم بود؛ حتی شعارهای "استقلال"، "آزادی"، "عدالت" و ... هم برای تحقق همین هدف بود. 2⃣ استقبال انبوه مردم از آیین های مذهبیِ اینچنینی، با وجود انواع بسترهای هنری و رسانه ایِ مولّد فساد اخلاقی و شبهات معرفتی در دنیای امروز، کارآمدی انقلاب اسلامی در تحقق این هدف را عیان کرده و به رخ همه می کشد. @basaer_fi
🔰 امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۴ نهج‌البلاغه، در توصیف یکی از ویژگی های منافقان می فرماید: "حَسَدَةُ الرَّخاءِ" یعنی منافق همیشه نسبت به شادی و گشایش و آسایش در زندگی مردم حسادت می ورزد. هر چند حسادتش را لابلای تحلیل های جامعه شناسانه بظاهر علمی اش پنهان می کند. 🔰 البته این به این‌معنا نیست که هرکس به مراسم انتقاد کند، منافق است؛ ولی یقین دارم برخی انتقادات بظاهر علمی، "ریشه های نفسانی" دارد. @basaer_fi
💠وقتی مهمانی ده کیلومتری غدیر، ۵ دروغ تاریخی جریان غربگرا را برملا می‌کند! ✍️حسین نقی 🔻دروغ اول؛ مردم دوستی و طرفداری از مردم 🔹جریان پرهیاهوی غربگرا همیشه مدعی طرفداری از مردم هستند و از طرف دیگر، جریان انقلابی حامی نظام را مقابل مردم، روایت می کنند. حالا به این صحنه دقت کنید: مطابق آمار رسمی حدود ۶ میلیون ایرانی نوروز امسال به مشهد مقدس سفر کرده اند؛ هر ساله بیش از ۴ میلیون ایرانی به راهپیمایی اربعین می روند؛ میلیونها ایرانی همین جمعه گذشته در جشنهای متعدد عید غدیر در سراسر کشور با طیب خاطر شرکت کرده اند؛ از همه طیفها، سلیقه ها و تیپهای شخصیتی و اجتماعی هم در بین این جمعیت چندین میلیونی حاضر بوده است. طبیعتا جریانی که خود را طرفدار مردم ایران می داند باید از این کنش جمعی میلیونها ایرانی استقبال کند، خوشحال باشد! اما واکنش رسانه ها و چهره‌های جریان غربگرا به این حضورهای میلیونی؛ در بهترین حالت سکوت بود و در اکثر موارد تیترها و نوشته هایی علیه این اتفاقات. 🔹آیا اکنون ادعای مردم دوستی از سوی این جماعتِ مخالف مردم، پذیرفتنی است؟! شاید از نظر این جماعت غربزده، میلیونها ایرانی حاضر در جشن غدیر یا مراسم اربعین، جزو مردم محسوب نمی شوند! 🔻دروغ دوم؛ حق با اکثریت است 🔹چندین دهه است که اصلاح طلبان شعار میدهند «حق با اکثریت است»؛ اکنون در یک رویداد بی نظیر، میلیونها نفر در یک رخداد اجتماعی شرکت کرده اند؛ در مقابل، جماعت اندکی از مردم - که بخش قابل توجهی از همان جماعت اندک هم مردم نبودند بلکه اغتشاشگران تجزیه طلب بودند-، در اغتشاشات پاییز گذشته دست به شورش زدند و امنیت جامعه را بر هم‌زدند. واکنش جریان غربگرا در برابر رفتار این دو دسته را با هم مقایسه کنید؛ جمعیت میلیونی مهمانی غدیر اکثریت است یا اندک اغتشاشگران و آشوبگران پائیز ۱۴۰۱؟ از نظر جریان غربگرا در مقام شعار و حرف، حق با اکثریت است اما در عمل، حق با اقلیتی است که نظرشان با غربگراها یکی باشد؛ ولو این اقلیت، جماعت مزدور تجزیه طلب و اراذل قاتل جان مردم باشند. 🔻دروغ سوم؛ جمهوری اسلامی با شادی و نشاط مردم مخالف است 🔹سالهاست جماعت غربزده روشنفکرنما در رسانه ها و تریبونهای خود فریاد می زنند که اسلام دین گریه است! جمهوری اسلامی فقط برای گریاندن و عزاداری برنامه دارد! جمهوری اسلامی در حال سرکوب شادی جوانان است و دهها ادعای مشابه اینها. 🔹حالا پس از سالها یک قوه عاقله در حاکمیت با پیشنهاد مجموعه های مردمی، تصمیم گرفته از برپایی باشکوه یک جشن مذهبی مردمی با ابعاد ملی، حمایت کند. میلیونها نفر ایرانی آمده اند در یک جشن، بدون هیچ گونه هنجار شکنی و بدون عبور از خط قرمزهای اجتماعی و قانونی، یک خاطره جمعی ماندگار در اذهان خود و جامعه ثبت کرده اند؛ طبیعتا کسانی که آن ادعاهای ذکر شده را مطرح می کردند، اکنون باید از این جشن و شادی، استقبال کنند. اما نه تنها استقبال نکردند بلکه تا توانستند علیه آن فضاسازی کرده و وارونه نمایی کردند. روایت غربگراها از مهمانی غدیر، روایت تلخ کامی، بی نظمی، کثیفی، بی برنامگی و کلافگی بود. 🔻دروغ چهارم؛ مردم ایران غم زده، ناراحت و افسرده هستند 🔹در ادامه ادعای قبلی، جریان غربگرا مدعی است، جمهوری اسلامی کاری کرده که مردم ایران جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردم در دنیا باشند. اکنون که میلیونها ایرانی در یک راهپیمایی و جشن بزرگ، جمع سالم شاد خانوادگی و مردمی را تجربه کرده اند و از کودک و بزرگ سر از پا نمی شناسند، غربزده ها، از این شادی، عصبانی شده اند و عمدا این شادیها را نمیبینند؛ احتمالا شادی از نظر این مدعیان مسلمانی، صرفا محدود بر مستی و عربده کشی در خیابان، رقص دختران و زنان نیمه عریان در کنار مردان، رفتن به کازینو و بار و دیسکو و رفتارهایی شبیه به اینهاست! 🔻دروغ پنجم؛ جمهوری اسلامی، مردم و جوانان را دین گریز کرده است 🔹از بدیهی ترین گزاره هایی که مراسماتی مانند مهمانی ده کیلومتری غدیر، آن را اثبات می کنند، رد نظریات جامعه شناسان سکولار درباره دین گریز شدن مردم و جوانان ایرانی طی چهار دهه گذشته است. حضور عاشقانه میلیونها ایرانی در یک جشن دینی به عشق امیرالمومنین، در کنار بروز و ظهور رفتارها و کنشهای متنوع دین مدارانه، جز نشانه دینداربودن این مردم، معنای دیگری ندارد. ظهور همدلی مومنانه و اخوت جوانمردانه و بروز محبت عاشقانه به اهل بیت در این جشن بزرگ، در واقع بروز و ظهور ملاکهای دینداری و دین‌ورزی است؛ آن هم از سوی تیپهای شخصیتی متنوع و مختلف مردم. 🔹طبیعتا باز هم می توان به این دروغها، مواردی را اضافه کرد؛ اما نکته مهم این است که مهمانی غدیر، همچون خود حادثه غدیر، توانست پرده‌های نفاق را کنار بزند و ذات و واقعیت جماعتی مسلمان‌نما را آشکار کند. @basaer_fi