🔸زنان بهائی از حج محرومند!
🔘حج در اسلام طواف خانه خداست، ولی در مسلک بهائيت طواف خانه بهاء است.
🔻پیامبر خود خوانده بهائیت، حکم حج ساختگی خود را مختص به مرد ها دانسته است!
⚖اما به راستی اگر بهائیت داعیه تساوی میان زن و مرد را دارد، چرا زن ها را از انجام آن محروم می کند؟!
@basaer_l
💠سه شنبه های وبیناری(رایگان)
با سلسله مباحث فرقه شناسی
🎥با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین مشکانی
(جامعه شناس و استاد حوزه و دانشگاه)
🔹نسبت فرقه با جامعه چیست؟
🔸تعریف جامعه شناسی از فرقه چیست؟
🔹آیا فرقه های انحرافی از حقوق اجتماعی برخوردارند؟
💯 موضوع این هفته:
جامعه شناسی فرقه ها
#جلسه_ششم
🗓 سه شنبه ۲۰ آبان
🕘ساعت ۲۱ الی ۲۲
📣📣شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است.
📥لینک وبینار در اسکای روم:
https://yk8.ir/2cACp
https://live21.ir/official/rasool
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
🏮توجه: پس از ورود، از طریق میهمان وارد شوید
@basaer_l
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸گونه شناسی مدعیان دروغین در طول تاریخ
در طول تاریخ مدعیان دروغین ادعاهای متفاوتی از جمله ادعای امامت، ادعای نبوت و حتی ادعای خدایی داشته اند. مدعیان مهدویت نیز ادعاهای گوناگونی همچون ادعای بابیت، ادعای نیابت خاص، ادعای یمانی بودن، ادعای سید خراسانی بودن، ادعای عصمت و ... کردهاند.
@basaer_l
#معرفی_کتاب
📖کتاب «دکانهای کاغذی» به قلم استاد علی محمدی هوشیار از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شده است.
🔹استاد گرامی در کتاب «دکانهای کاغذی» با محوریت جریانشناسی مدعیان دروغین از سده نخست اسلام تا عصر حاضر، سعی کرده بتواند گامی در مسیر روشنگری و تحلیل لایههای پنهان سردمداران جریانهای مدعی مهدویت بردارد.
🔸نویسنده در این اثر در قالب سه فصل با عنوانهای «مفاهیم و کلیات»، «گونهشناسی ادعای مدعیان دروغین» و «روششناسی نقد ایدئولوژی مدعیان» با پیروی از جدیدترین و کاربردیترین روشهای علمی جریانشناسی، به تحلیل لایهای علتها در جریانهای مدعی مهدویت پرداخته و نمونه متفاوتتری از کتابهای پیشین و مشابه را به بازار کتاب عرضه کرده است.
🔹در این کتاب پس از طبقهبندی مدعیان دروغین مهدویت، از گونهشناسی ادعائی تبعیت شده و هر شاخه از مدعیان بهطور مجزا ادعاشناسی و تبعات منفی هر گونه نسبت به زمان خود مورد بررسی قرار گرفته است.
🛒جهت تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐https://basaer-l.com/product/book04/
@basaer_l
🌸السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ🌸
سلام ما بر تو ای وعده خدا که آن وعده را ضمانت کرده
💠السلام علیک یا صاحب الزمان 💠
🔸حضرت صادق علیه السلام در
تفسیر آیه ۷۵ سوره مریم فرمودند:
«حَتَّى إِذا رَأَوْا ما يُوعَدُونَ إِمَّا الْعَذابَ وَ إِمَّا السَّاعَةَ فَسَيَعْلَمُونَ مَنْ هُوَ شَرٌّ مَكاناً وَ أَضْعَفُ جُنْداً»
قَالَ: أَمَّا قَوْلُهُ: «حَتَّى إِذا رَأَوْا ما يُوعَدُونَ» فَهُوَ خُرُوجُ الْقَائِمِ و هُوَ السَّاعَةُ فَسَيَعْلَمُونَ ذلِكَ الْيَوْمَ و مَا نَزَلَ بِهِمْ مِنَ اللَّهِ عَلى يَدَيْ قَائِمِهِ
اما قول " حتی اذا راوا ما یوعدون" مراد از آن خروج قائم علیه السلام است و آن ساعتی است که خدا فرموده: پس زود باشد که بدانند آن روز را و آن چه بر ایشان فرود آید از جانب خدا بر دست های قائم علیه السلام که به امر او قیام می نماید.
📚 كافي (ط - دار الحديث)، ج2، ص 411
@basaer_l
وبینار ششم.mp3
6.07M
#فایل_صوتی
💠سه شنبه های وبیناری
#جلسه_ششم
🎙حجت الاسلام دکتر عبدالحسین مشکانی
🔹مباحث فرقه شناسی
🔹موضوع:جامعه شناسی فرقه ها
🗓سه شنبه ۲۰ آبان
@basaer_l
💠سه شنبه های وبیناری(رایگان)
با سلسله مباحث فرقه شناسی
🎥با حضور استاد علی محمدی هوشیار
🔸فرقه چیست؟
🔹فرقهها چرا به وجود میآیند؟
🔸فرقهها با ما چه میکنند؟
🔹تفاوت فرقه با جریان و جنبش چیست؟
🔸چگونه فرقهها را بشناسیم؟
🔷 موضوع این هفته:
بایسته های دانش فرقه شناسی
#مدعیان_مهدویت
#دانش_فرقهشناسی
#جلسه_هفتم
🗓 سه شنبه ۲۷ آبان
🕘ساعت ۲۱ الی ۲۲
📣📣شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است.
📥لینک پخش زنده وبینار:
https://yk8.ir/basaer_l
@basaer_l
💠ضرورت شناخت امام در کلام نورانی امام حسین علیه السلام
🔸 خرج الحسين بن علي على أصحابه فقال: أيها الناس إن الله عزوجل ذكره ما خلق العباد إلا ليعرفوه، فإذا عرفوه عبدوه، فإذا عبدوه استغنوا بعبادته عن عبادة ما سواه.
فقال له رجل: يا بن رسول الله بأبي أنت وأمي فما معرفة الله؟
قال: معرفة أهل كل زمان إمامهم الذي يجب عليهم طاعته.
🔹امام حسین در جمع اصحاب فرمودند:
ای مردم، خداوند بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند؛ هنگامیکه او را شناختند عبادتش کنند؛ وقتی او را عبادت کردند به برکت این عبادت، از عبادت غیر او بی نیاز شوند.
مردی پرسید: شناخت خدا در چیست؟ حضرت فرمودند:
🔅این است که اهل هر زمانی، امامی را که باید از او فرمان ببرند، بشناسند.
📚 بحارالانوار، ج۲۳ ص۸۳
@basaer_l
🔰آغاز دوره تکمیلی و مطالعاتی
💠دوره تکمیلی و مطالعاتی مدعی خراسانی منصور هاشمی با حضور استاد محترم علی محمدی هوشیار آغاز گردید.
🔸شروع دوره ۲۸ آبان ماه
#موسسه_فرق_و_ادیان_بصائر
#نقد_منصور_هاشمی
#آغاز_دوره
@basaer_l
🔹دلیل دشمنی مدعیان دروغین با مراجع و علماء چه می تواند باشد؟
🔰با توجه به اینکه مراجع و علماء مأمن و پناه شیعیان بوده و همچون دژهای محکمی برای مؤمنین و اعتقادات آنان بشمار میروند، از این رو مدعیان دروغین، تمام تلاش خود را صرف جدایی مردم از آنان و تخریب جایگاه رفیع مراجع می نمایند.
🔸امام هادی (علیه السلام) می فرمایند:
اگر در دوران غیبت قائم آل محمد (علیه السلام) علمایی نبودند که مردم را هدایت کنند و شیعیان ضعیف را از دام های شیطان رهایی بخشند، همه آنان را از دین خدا بر گشته و مرتد می شدند ولی علماء رهبری دل های شیعیان را در دست گرفته و سکاندار کشتی هدایت هستند، آنان نزد خداوند بهترین انسان ها هستند.
📚احتجاج، طبرسی، ج۲، ص۴۵۵.
@basaer_l
💠موسسه آموزشی فرق و ادیان بصائر با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می نماید:
🔸دوره مجازی نقد و بررسی جریان مدعی یمانی
♦️۱۶ جلسه در فضایLMS
📜اعطای گواهینامه معتبر
📌ویژه خواهران
🎓توسط اساتید خواهر
✏️مهلت ثبت نام :چهارشنبه ۵ آذر ماه ساعت ۱۲
🔹شروع دوره:چهارشنبه ۵ آذر ماه
⏱ساعت: ۱۸ الی ۱۹
💢۹۰درصد تخفیف در اولین دوره ویژه خواهران
📥لینک ثبت نام :
Www.Basaer-l.com/khahmad
♦️لینک عضویت در کانال موسسه آموزشی فرق و ادیان بصائر در پیام رسان های سروش، ایتا، گپ، تلگرام و اینستاگرام
@basaer_l
🔰اطلاعیه پایان دوره نقد وبررسی بهائیت
💠دوره نقد و بررسی بهائیت با حضور اساتید محترم حجت الاسلام علیرضا روزبهانی و حجت الاسلام علی فخر آور به اتمام رسید.
🔸پایان دوره ۲۹ آبان ماه
#موسسه_فرق_و_ادیان_بصائر
#نقد_بهائیت
#پایان_دوره
@basaer_l
💠سه شنبه های وبیناری(رایگان)
با سلسله مباحث فرقه شناسی
🎥با حضور استاد علی محمدی هوشیار
🔸فرقه ها چرا به وجود آمده اند؟
🔹فرقه ها در مقام حل کدام مساله در جامعه هستند؟
🔸خلاء و گسل های ظهور فرقه کجاست؟
🔷 موضوع این هفته:
بایسته های دانش فرقه شناسی
#مدعیان_مهدویت
#دانش_فرقهشناسی
#جلسه_هشتم
🗓 سه شنبه ۴ آذر ماه
🕘ساعت ۱۹ الی ۲۰
📣📣شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است.
📥لینک پخش زنده وبینار:
https://yk8.ir/basaer_l
@basaer_l
🌸از امام حسن عسکری پرسیدند:
يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَمَنِ الْحُجَّةُ وَ الْإِمَامُ بَعْدَكَ ؟
فَقَالَ ابْنِي مُحَمَّدٌ هُوَ الْإِمَامُ وَ الْحُجَّةُ بَعْدِي مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْهُ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً أَمَا إِنَّ لَهُ غَيْبَةً يَحَارُ فِيهَا الْجَاهِلُونَ وَ يَهْلِكُ فِيهَا الْمُبْطِلُونَ وَ يَكْذِبُ فِيهَا الْوَقَّاتُونَ
اى فرزند رسول خدا حجّت و امام پس از شما كيست؟
فرمود: فرزندم محمّد، او امام و حجّت پس از من است، كسى كه بميرد و او را نشناسد به مرگ جاهليّت درگذشته است، آگاه باشيد كه براى او غيبتى است كه نادانان در آن سرگردان شوند و مبطلان در آن هلاك گردند و كسانى كه براى آن وقت معيّن كنند دروغ گويند
📚كمال الدين و تمام النعمة ؛ ج2 ؛ ص409
@basaer_l
📌 وبینار رایگان افتتاحیه دوره
🔅🔅نقد جریان مدعی یمانی🔅🔅
احمد الحسن
👈👈با حضور👉👉
✅حجت الاسلام علی محمدی هوشیار
پژوهشگر مهدویت
✅اساتید محترم دوره
🔸سر کار خانم دهقانپور
🔸سرکار خانم رجایی
🔸سر کار خانم رضازاده
🗓چهارشنبه ۵ آذر ماه
👈👈👈ساعت ۱۸👉👉👉
🛑برای ورود به وبینار بر روی لینک زیر کلیک کنید و گزینه ی میهمان را بزنید:
🌐https://yk8.ir/Swebinar
🌺 منتظر دیدار شما هستیم.... 🌺
@basaer_l
وبینار جلسه هفتم.mp3
20.81M
#فایل_صوتی
💠سه شنبه های وبیناری
#جلسه_هفتم
🎙استاد علی محمد هوشیار
🔹مباحث فرقه شناسی
🔹موضوع:بایسته های دانش فرقه شناسی
🗓سه شنبه ۲۷ آبان
#مدعیان_مهدویت
#دانش_فرقهشناسی
@basaer_l
وبينار هشتم.mp3
19.12M
#فایل_صوتی
💠سه شنبه های وبیناری
#جلسه_هشتم
🎙استاد علی محمد هوشیار
🔹مباحث فرقه شناسی
🔹موضوع:
بایسته های دانش فرقه شناسی
(جلسه دوم)
🗓سه شنبه ۴ آذرماه
#مدعیان_مهدویت
#دانش_فرقهشناسی
@basaer_l
🔰تحری حقیقت یعنی دنبال حقیقت رفتن و این در ذات انسان هاست و این دستور تمام ادیان و پیامبران الهی بوده است.
🔘سران بهائیت از تحری حقیقت و ترک تقلید می گویند و ادعا می کنند که باید انسان ها آزادانه به دنبال حقیقت بروند.
این در حالی است بهاءالله می گوید:
"کر شوید، کور شوید و جاهل شوید.
کورشو یعنی از مشاهده غیر جهان من
کر شو یعنی از استماع غیر کلام من
جاهل شو همین از سوای علم من".
ادعیه محبوب، ص۲۲۷، ص۲۲۸
🔍آیا کور و کر و جاهل شدن در تناقض با شعار آزادی، در یافتن حقیقت نیست؟
@basaer_l
📌قابل توجه دانش پژوهان گرامی دوره نقد بهائیت
آزمون پایان دوره
⏰امشب ساعت ۲۲
⭕️توضیحات تکمیلی در کانال دوره بهائیت
#آزمون_پایان_دوره
#نقد_بهائیت
@basaer_l
🔰 «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ»
(آل عمران/169)
"وقت آن است ما که وارثان این خون ها هستیم، و بازماندگان جوانان و شهدای به خون خفته هستیم ، از پای ننشینیم تا فداکاری آنها را به ثمر برسانیم،
شهادت یک هدیه است از جانب خدای تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند."
امام خمینی(رحمه الله علیه)
🏴شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور، شهید محسن فخری زاده را که پس از عمری مجاهدت خالصانه در راه اهداف والای انقلاب، توسط دست نشاندگان آمریکا و اسرائیل به شهادت رسید را تسلیت می گوییم.
@basaer_l
💠سه شنبه های وبیناری(رایگان)
با سلسله مباحث فرقه شناسی
🎥با حضور استاد علی محمدی هوشیار
🔸فرقه ها چرا به وجود آمده اند؟
🔹فرقه ها در مقام حل کدام مساله در جامعه هستند؟
🔸خلاء و گسل های ظهور فرقه کجاست؟
🔷 موضوع این هفته:
بایسته های دانش فرقه شناسی(۳)
#مدعیان_مهدویت
#دانش_فرقهشناسی
#جلسه_نهم
🗓 سه شنبه ۱۱ آذر ماه
🕘ساعت ۱۹ الی ۲۰
📣📣شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است.
📥لینکهای پخش زنده وبینار:
https://yk8.ir/basaer_l
https://basaer-l.com/live
🎥
https://www.instagram.com/basaer_l
@basaer_l
وبینار هفته نهم.mp3
12.13M
#فایل_صوتی
💠سه شنبه های وبیناری
#جلسه_نهم
🎙استاد علی محمدی هوشیار
🔹مباحث فرقه شناسی
🔹موضوع:
بایسته های دانش فرقه شناسی
(جلسه سوم)
🗓سه شنبه ۱۱ آذرماه
#مدعیان_مهدویت
#دانش_فرقهشناسی
@basaer_l
🔹بهائیان ادعای وحدت عالم انسانی و برابری تمام انسان ها دارند.
که مقصود از آن اتحاد واقعی و تساوی انسان از نظر حقوق روحانی و اجتماعی و فردی و مدنی است.
این درحالی است که عبدالبهاء سیاهان آفریقایی را گاوهایی در لباس بشر می خواند.
🔻عبدالبهاء می گوید:
چه فرق است میان سیاهان آفریقایی و سیاهان آمریکایی؟
آفریقایی ها گاوهایی هستند در لباس بشر، آمریکایی ها باهوش و متمدن اند.
🗞خطابات عبدالبهاء،ص١١٩
🔍آیا گاو دانستن عده ای در تناقص با شعار وحدت عالم انسانی نیست؟
@basaer_l
🔸خاتمیت به ضرر بهائیت
🔘تشکیلات بهائی معتقدند چون مقتضیات زمانه در حال تغییر است.
عالم انسانی محتاج تجدید ادیان است.
⭕️یعنی اسلام دین خاتم نیست و پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله پیامبر خاتم نیستند.
🔻اگر این استدلال را بپذیریم باید به لزوم آمدن پیامبر جدید بعد از جناب بهاء الله معتقد باشیم .
🔍پس چرا جناب عبدالبهاء دوران تداوم بهائی را ابدی اعلام می کند؟
@basaer_l