eitaa logo
موسسه فرق و ادیان بصائر
1.4هزار دنبال‌کننده
590 عکس
512 ویدیو
41 فایل
موسسه فرق و ادیان بصائر، با حضور اساتید مجرب و طراز اول کشوری در امر نقد فرقه های انحرافی؛ #احمدالحسن #منصور_هاشمی_خراسانی #بهائیت #وهابیت #آتئیست #تصوف #عرفانهای_کاذب #مسیحیت_تبشیری و سایر فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️بزرگنمایی در فرقه ها 📌فرقه ها تلاش می کنند تا خود را به عنوان جمعیتی بیشمار، با حق استفاده از حقوق شهروندی و مدنی کشور معرفی کنند. این ها به خوبی میدانند که لازمه تحقق و استیفای چنین حقوقی، زیاد بودن جمعیت آن فرقه در کشور است تا بتوانند از طریق مجامع بین المللی به خواسته خود دست یابند. لذا در صورتی که آن فرقه از تعداد قابل توجهی تشکیل نشده باشد، مجبور به "بزرگنمایی" شده و سعی میکنند تا اولا تعداد خود را زیاد نشان داده و ثانیا افراد بزرگ و مشهور را به دروغ به خود منتسب کنند. 🔘بنابراین، قاعده بزرگنمایی فرقه ها تا زمان رسیدن به یک حالت پایدار جمعیتی و حقوقی ادامه خواهد داشت. ‼️یکی از این فرقه ها که از قاعده بزرگنمایی عقب نمانده، جریان انحرافی مهندس احمد بصری است. این جریان با تشکیل کانال ها و گروه های متعدد و شیفت بندی کردن افراد پاسخگو در گروه ها، تلاش میکنند تا تعداد خود را زیاد و پویا نشان دهند، حال آنکه در پشت پرده تمامی این کانال ها، پنچ ادمین کار میکنند که هر کدام مسولیت اداره چند کانال تلگرامی را بر عهده دارند. یا نمونه دیگر اینکه سعی میکنند با دیوار نویسی و پخش اعلامیه که توسط همین افراد انگشت شمار صورت میگیرد، جریان را زنده نشان دهند. ⚠️لذا نباید این جریان پوشالی و توخالی را بزرگ دیده و با دیدن سایه کاذب آن به اقدامات نسنجیده دست زد. البته از سوی دیگر نیز نباید خوش خیالی کرد و مقابله با چنین جریانی را وانهاد، چرا که هر کدام از این تعداد انگشت شمار، همانند ویروس های خطرناک، استعداد رشد داشته و ممکن است در طولانی مدت، مناطق مختلفی را بیمار کنند. @basaer_l
💯گرگ ها و گرگ دوستان را تنبیه کنید وقتی جای تقریب را با تخریب عوض کردید و آن هنگام که به جای وحدت، ذلت را به نمایش گذاشتید، باید منتظر این روزها هم بودید. همه آنانی که با بهانه تقریب بین مذاهب، جایگاه شیعه را تخریب کردند و آنان که به جای وحدت بین مسلمین، ذلت شیعه را انتخاب کرده و در همه جا از خود ضعف نشان دادند، در هتاکی اقای گرگیج به ساحت نورانی و پاک حضرات معصومین علیهم‌السلام شریک و سهیم هستند. باید آنروزی که پرچم عزای حضرت زهرا سلام الله علیها را به بهانه اینکه نوشته اند: «السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَة» پایین میکشیدید، در حب و بغض خود و بلکه در ایمان خودتان شک‌ میکردید! مشکل شما این است که حب و بغض ندارید که دین، چیزی جز حب و بغض نیست. اگر کمی حب و بغض داشتید، امروز به جای حمله به آن عالم نمای اهل سنت(گرگیج) که همواره بر طبل تفرقه می کوبد، به شیعیان امیرالمومنین علیه‌السلام حمله نمیکردید. سخن مقام معظم رهبری را فراموش نکنید که فرمود: «مردم نباید هیچ‌ وقت کینه‌ی شیطانها و شیطان‌صفتان را از دل خود بیرون کنند. نگویید حالا گذشت و تمام شد و چه لزومی دارد که دیگر به یادمان آوریم. نه، دین ما این است: «هل الدّین الّا الحبّ و البغض». دین، عبارت از محبت و کینه است: از یک طرف، محبت به خوبان و خوبیها و مظلومان و انسانهایی که مورد جفای شیطانها قرار گرفته‌اند و از طرف دیگر بغض و کینه نسبت به شیطانها و موجودات پلید و پلیدیها و کسانی که برای آنها، انسان و انسانیت و خدا، حرف مفت است. این هم جزو دین است. تولّی و تبرّی، جزو فروع دین و به قول بعضی از علما، جزو اصول دین است». ۱۳۶۸/۰۶/۰۸ علی محمدی هوشیار @basaer_l
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم» 🔰إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذهِبَ عَنكُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَيتِ وَيُطَهِّرَكُم تَطهيرًا 🔸موسسه فرق و ادیان بصائر اهانت و بی شرمی مولوی گرگیج به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و اقدامات تفرقه افکنانه وی را محکوم کرده و خواستار رسیدگی قضایی به این مسأله هستیم. @basaer_l
⭕️ گزارشی از اعتراض علمای اهل سنت به سخنان تفرقه افکنانه گرگیج ◻️ ماموستا کلشی نژاد: آن هایی که بر خلاف مسیر اهل بیت(ع) حرکت کنند مسلمانان نیستند ◻️ ماموستا عبدالسلام امامی: طرح مباحث اختلافی حرکت در مسیر دشمن است ◻️ ماموستا مصطفی محمودی: اختلاف اندازها نادانند ◻️ ماموستا مصطفی خاتمی: هر موضع گیری که موجب تفرقه شود، کمک به دشمن است ◻️ ماموستا خالد رسول زاده: خلافت جزو اصول اهل سنت نیست که نفی آن موجب خروج از دین باشد ◻️ ماموستا غفور غفوری اصل: سخنان گرگیج دیدگاه اهل سنت نیست ◻️ ماموستا عثمان یوسفی: توهین به اهل بیت(ع) کفر و نفاق است./ خبرگزاری حوزه @basaer_l
🔰جایگاه علمی مسأله ولایت فقیه مساله ولایت فقیه در مقام اثبات، یک مساله کلامی و در مقام ثبوت، مساله فقهی است. بدین بیان؛ از آنجا که مسأله ولایت فقیه در طول «ولایت الله» قرار گرفته است، لازمه اثبات آن، استفاده از قواعد کلامی است، از این روی در علم کلام بحث می شود و مقام ثبوت آن، یعنی تبیین اختیارات ولی فقیه و بررسی لوازم آن، در فقه گفتگو می شود. 📚نگرش کلامی به مسأله ولایت فقیه @basaer_l
⭕️گرگیج عزل شد 🔹در پی صحبت‌های تفرقه‌افکنانه گرگیج وی عزل و مولوی نعمت‎الله مشعوف به امامت جمعه اهل سنت آزادشهر منصوب شد. @basaer_l
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقا سلام‌‌ روضه مادر شروع‌ شد بارانِ‌ اشک‌های‌ مُکرر شروع‌ شد آقا اجازه‌ هست‌ بخوانم‌ برایتان؟ این‌ اتفاق‌ ازدم‌ یک در شروع‌ شد . . @basaer_l
•إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ• مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتم زده بـه انتظار بنشیند و این، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت. جناب استاد علی محمدی هوشیار بزرگوار درگذشت پدر گرامیتان رابه شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برای ایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت، و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم . 🔰موسسه فرق و ادیان بصائر @basaer_l
🔻حجت‌الاسلام پورآذر در گفت‌وگو خبری گفت: ⭕️ نخستین جامعه هدف فرقه یمانی حوزه‌های علمیه بود ➖ کاهش شدید روند گرایش به احمدالحسن در پی توسعه روشنگری‌ها ◻️ اکنون فرقه یمانی به دنبال جذب عامه مردم است. ◻️ قرآن باید در بطن حوزه‌های علمیه محور واقع شوند تا طلاب در این زمینه‌ها پشتوانه محکمی پیدا کنند. ◻️ اشکال‌های موجود در مواردی که احمدالحسن بیان می‌کرد فراوان بود؛ هر زمان درباره این اشکالات سوال می‌شد می‌گفتند اکنون زمان شک کردن نیست، از یک جایی به بعد به خود آمدم و گفتم تا چه زمانی قرار است توجیه‌ها را بپذیرم آن زمان بود که تصمیم گرفتم از این جریان جدا شوم./خبرگزاری حوزه @basaer_l
🔰رهبر معظم انقلاب: 🔷شخصیّت‌های ایمانی وقتی که ایمان را با عمل صالح همراه کنند، وقتی حرکت جهادی بکنند، محصولش میشود شخصیّتی مثل شهید سلیمانی که حتّی دشمنانش او را تحسین میکنند! ۹۸/۱۱/۱۶ @basaer_l
🔰ولایت الله ولایت الله مالکیت بی قید و شرط ( مالکیت مطلق) بر مخلوقات عالم است. این مالکیت، در برگیرنده سه ساحت « ایجاد، تدبیر، تشریع» خواهد بود، که از آن سه؛ به ولایتِ بر تکوین و ولایتِ بر تشریع یاد می شود. ولایت بر تکوین که خود شامل ولایت بر حدوث (إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ)[۱] و ولایت بر بقاء ( يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ)[۲] است. ولایت بر تشریع همان تعیین «بایدها و نباید ها» و در یک جمله، حق قانونگذاری می باشد. [۱]یس،۸۲ [۲]سجده،۵ 📚نگرش کلامی به مسأله ولایت فقیه @basaer_l