eitaa logo
موسسه فرق و ادیان بصائر
1.3هزار دنبال‌کننده
523 عکس
405 ویدیو
38 فایل
موسسه فرق و ادیان بصائر، با حضور اساتید مجرب و طراز اول کشوری در امر نقد فرقه های انحرافی؛ #احمدالحسن #منصور_هاشمی_خراسانی #بهائیت #وهابیت #آتئیست #تصوف #عرفانهای_کاذب #مسیحیت_تبشیری و سایر فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 أین عمار... 🔰رهبر معظم انقلاب: من در سال ۸۸، مسئله‌‏ى بصیرت را مطرح کردم؛ عدّه‌‏اى این را مسخره کردند، «بصیرت» را مسخره کردند؛ مسخره نداشت، واقعیّت بود؛ الان هم واقعیّت است. @basaer_l
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔴داعش زمانه با لباس تشیع! ▪️جریان مدعی یمانی، در حالی مردم را فریب می‌دهند و به سوی فرقه خود دعوت می‌کنند که سرکرده این گروه، در سال ۱۴۲۵ قمری، هرکس که به او ایمان نیاورده باشد را از دایره ایمان خارج و جهنمی خوانده است! 🔘 یعنی تمام کسانی که بعد از سال ۱۴۲۵ به او ایمان آورده باشند، ایمانشان سودی نداشته و جان و مال و ناموسشان حلال است! @basaer_l
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بلندشو ... دل یه امت و رهبر یه امت رو بهم ریختی ... بلندشو علمدار... @basaer_l
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نشست علمی هم سنجی روش مواجهه ی اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت سه شنبه 20 دی ماه ساعت 8 صبح 🌐http://dte.bz/ethicsconf 🔺پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی @basaer_l
💠مادر پسرها 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای : درباره‌ی مصیبت حضرت اباالفضل (علیه الصّلاة و السّلام) به نظرم میرسید که یکی از بخشهای مهم و جذابی که میتواند این مصیبت را بیان کند، همان زبان حال مادر حضرت اباالفضل است؛ همان «لا تدعونّی ویک امّ البنین» این یک عرصه است: مادری است؛ صورت قبر چهار جوانش را که در کربلا شهید شدند، در بقیع میکشد و نوحه‌سرائی میکند و حماسه میآفریند. همه‌اش اشک ریختن و تو سر زدن هم نیست - البته اشک ریختن هست، اشکالی هم ندارد - بلکه حماسه‌آفرینی است، افتخار به این جوانهاست.‌ 🔹اشعار منتسب به حضرت ام‌البنین لا تَدْعُوِنِّي وَيْكِ أُمَّ الْبَنِينَ تُذَكِّرِينِي بِلِيُوثِ الْعَرِينِ واى بر تو مرا ديگر مادر پسران مخوان كه مرا به ياد شيران بيشه‌ام مياندازى كَانَتْ بَنُونَ لِي أُدْعَى بِهِمْ وَ الْيَوْمَ أَصْبَحْتُ وَ لا مِنْ بَنِينَ مرا پسرانى بود، كه به آنان خوانده می‌شدم اما امروز براى من پسرانى نيست ۱۳۹۰/۰۳/۲۵‌ @basaer_l
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حکمرانی فقیهانه در دوران غیبت 🎙حجة الاسلام استاد محمد شهبازیان 🔹جلسه اول @basaer_l
🔰 حجةالاسلام استاد علی محمدی هوشیار جریان هابیل و قابیل را فراموش نکنید... از آن روز به بعد؛ انبیاء و اوصیاء، خط هابیل را و فراعنه و نمرودیان، خط قابیل را ادامه دادند. امروز؛ این انقلاب اسلامی است که همه فتوحات هابیلیان تاریخ را حفظ کرده و یک تنه در مقابل همه قابیلی ها ایستاده است. انتخاب با شماست، هابیلی هستی یا قابیلی؟ @basaer_l
📜 بیانیه موسسه فرق و ادیان بصائر در محکومیت اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی بسم الله الرحمن الرحیم یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ، هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ (سوره مبارکه صف، آیات ۸ و ۹) بار دیگر نشریه موهن فرانسوی در اقدامی وقیحانه و گستاخانه ارزش‌ها و باورهای مسلمانان را مورد اهانت قرار داد و با مورد هجوم قرار دادن بنیان‌های فکری شیعی به گمان خود سعی در دین زدایی و ضربه به پایه های اعتقادی ایشان دارند. این اقدام هتاکانه به ساحت حضرت حق و مرجعیت عظیم الشان شیعه و ولی امر مسلمین جهان، مقام معظم رهبری، بی‌شک ریشه در کینه و عداوت عوامل بی‌مایه این نشریه و صحنه گردانان اصلی آن دارد، همان‌ها که به خیال خام خود با طرح و نشر این گونه امور به دنبال حرمت‌شکنی و همراه نمودن لشکریان شیطانی برای خود هستند. موسسه فرق و ادیان بصائر ضمن محکوم کردن توهین های نشریه شارلی ابدو و هدایت و حمایت دولت فرانسه و دستگاه های امنیتی این کشور در انجام این اقدامات هتاکانه و وقیحانه، از دولت محترم جمهوری اسلامی و سایر دولت های اسلامی مستقل و آزاده و دستگاه قضایی، وزارت خارجه و تمامی نهادهای اسلامی و بین المللی انتظار دارد تا با برخورد محکم و شایسته با آن نشریه و حامیانش، از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری کنند. 🔰 موسسه فرق و ادیان بصائر @basaer_l
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠از ظهور مدعیان دروغین تا فریب مردم... همراه با مردم... این برنامه را از دست ندهید @basaer_l
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حکمرانی فقیهانه در دوران غیبت 🎙حجة الاسلام استاد محمد شهبازیان 🔹جلسه دوم @basaer_l
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠هم‌سنجی روش مواجهه اندیشه‌ای تبلیغ در معنویت‌های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت 🎙ارائه دهنده: حجةالاسلام استاد علی محمدی هوشیار 🎙دبیر: حجةالاسلام استاد رسول حسن زاده 🗓سه شنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ @basaer_l
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸مادر ؛ مأمنی است برای "ما" ، که "در" سایه‌اش هم آرامش هست و هم قدرت ...🌱 و چه وسیع است آغوش مادری که برای تمام تاریخ جا دارد ... هم منبع آرامش است و هم قدرت! برای فرزندانی که خود را در دامانش می‌اندازند و به سمت مقصد نهایی تاریخ حرکت می‌کنند! 🌸میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها محضر صاحب الزمان علیه السلام و تمام شیعیان مبارک باد. @basaer_l
🔰انسان، ایمان و معنویت در فضای سایبر 🔸یکی از ویژگی‌های جهان امروز، فضای سایبر و زندگی مجازی است. این فضا شرایط خاصی بر زیست مادی و معنوی بشر تحمیل کرده که باید مورد توجه خاص قرار گیرد. 🔹باید دانست، انسان مجازی با سرنوشت مبهمی در رابطه با ایمانش مواجه است؛ ایمان او نه ایمانی ثابت، بلکه ایمانی سیال می‌شود. انسان مجازی برای فهم مفاهیم دینی از قبیل خدا، مرگ و... از فضای مجازی سود می جوید، پس سایبر مقولات فکری لازم برای درک جهان هستی، خالق و... را فراهم می آورد. اما آیا مفاهیم سایبری بر قامت مفاهیم دینی تناسب دارد؟ امروز از نظریه انسان مجازی و ایمان سیال سخن به میان آمده است و به طور خاص، هشداری است به جامعه امروز ایران که باید ابعاد مختلف فلسفی، معرفت شناختی و الهیاتی فضای سایبر را به خوبی شناخت و از خطرات آن آگاه بود. 🔸هرچند انسان مجازی در ایران ظهور کرده اما پیدایش بیماری کرونا این پدیده را در جهان گسترش می‌دهد. انسان مجازی بعد از کرونا به انسان منتشر بر روی زمین تبدیل شده. فضای سایبر تمام ابعاد زندگی بشر، اعم از آموزش و تجارت و سبک زندگی را درنوردیده است. از این رو، واکاوی ابعاد مختلف این پدیده باید مورد اهتمام بیشتر قرار گیرد. 🔹فضای سایبر به خاطر وجود آبشارهای اطلاعاتی و تکثر اطلاعاتی ، فضایی آکنده از مغالطات و تفکر غیرانتقادی است. این امر به پیدایش بحران‌های معرفتی در جامعه دامن زده و همواره جریانهای انحرافی را شکل می‌دهد. 🔸بدین لحاظ است که پدیده سایبر باید در بطن مطالعات قرار گیرد، به ویژه در امور مرتبط با دین و معنویت، از جمله آسیب‌شناسی معنویت‌های نوظهور. 📚الهیات سایبر، نویسنده علیرضا قائمی‌نیا @basaer_l
🔰اصول مشترک فرقه‌های نوظهور 🔍در بررسی ماهیت جنبش‌های معنویت‌گرای نوین، وجوه و اصول مشترکی میان این فرقه‌ها دیده می‌شود که به اهم این وجوه اشاره می‌گردد: 🔸اومانیسم(انسان‌ محوری)؛ اومانیسم یکی از مهم‌ترین شالوده‌های اندیشه مدرنیته محسوب می‌شود. اعتقاد به این مکتب، به وفور در جنبش‌های معنوی نوپدید مشاهده می‌شود. جایگاه محوری قائل شدن برای انسان، اصلی است که در اغلب قریب به اتفاق این فرقه‌ها دیده می‌شود و شمار قابل توجهی از کتب و آثار جریان‌های مزبور، دربردارنده واژه «خود» می‌باشند که برآمده از مرکزیت انسان در نظام فکری آن‌هاست. 🔹دنیاگرایی(سکولاریسم)؛ در این مدل هستی‌شناسی، اصالت به امور دنیوی و این‌جهانی داده می‌شود. در این جریان‌ها، غایت کمال و آرمان در امور مادی، خلاصه شده و میل ارتباط با ماوراء طبیعت از طریق توسل به ابزارهایی چون سحر، جادو، یوگا، مدیتیشن، انرژی‌درمانی و حتی استفاده از مواد مخدر و توهم‌زا پاسخ داده می‌شود. 🔸تعارض با ادیان الهی؛ غلبه مادی‌گرایی در مدرنیته و جهانی‌شدن، با وجوه متعالی معنوی ادیان الهی در تعارض قرار دارد. به همین خاطر است که شاهد بروز تمایلات بنیادگرایانه اسلامی یا مسیحی در برخی جوامع هستیم. جالب آنکه، حرکت‌های معنوی برخاسته از سنت‌هایی مانند اسلام، مسیحیت و یهودیت، با وجود ریشه‌های خود، به نفی ادیان الهی می‌پردازند تا خویشتن را یگانه مسیر رسیدن به کمال نشان دهند. 🔹پلورالیسم دینی(کثرت‌گرایی)؛ کثرت‌گرایی دینی، قائل به تنزل دین به تجربه‌گرایی دینی هستند. برابر این رویکرد، گوناگونی ادیان، انعکاس تجارب دینی است و همین تجربه مدرنیته، به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای جنبش‌های معنویت‌گرای نوین قرار گرفته است. 🔸لیبرالیسم؛ شعار لیبرالیسم، آزادی بیشتر برای انسان‌هاست. جنبش‌های معنویت‌گرای نوین نیز، همسو با این ایده، به منظور پاسخ به تمایلات آزادی‌خواهانه بشر، با نفی شریعت، به اصطلاح، بشر را از قید و بند‌های دست‌‌و پاگیر دینی رها می‌سازند. @basaer_l
🔰جهاد در تفکر انجمن حجتیه در مبانی تفکری انجمن حجتیه، نگاه مثبتی به جهاد در عصر غیبت وجود نداشته و ریخته شدن خون را تحت رهبری غیرمعصوم، جایز نمی‌دانند. افراد دارای تفکر انجمن حجتیه، در سال‌های نهضت امام خمینی(ره) و همچنین دفاع مقدس، با تمسک به همین اعتقاد، در فضای رسمی و حکومتی اعلام می‌کردند ما جوانان و نوجوانان را به سمت انقلابی‌شدن سوق نمی‌دهیم. فکر و مسیر زندگی کسانی که وارد انجمن حجتیه می‌شدند، بر این اساس شکل می‌گرفت که در زمان غیبت، هیچ حرکتی به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین فعالیت و مبارزات سیاسی حضرت امام(ره) را کاری لغو می‌دانستند. در سخنانی که از شیخ محمود حلبی، رئیس انجمن حجتیه در ادامه می‌آید، جنگ و شهادت، تنها در پرتو قیام امام معصوم(ع) صحیح شمرده می‌شود: آقا اول شما پیشوا پیدا کنید... اول شما یک افسر، یک پیشوا، یک رهبر معصوم پیدا کنید، یک رهبری که بتواند اداره اجتماع کند، روی نقطه عصمت نه عدالت، عدالت کافی نیست. اول، او را پیدا کنید...آن وقت از من هم واجب است منبر را رها کنم...هفت تیر به کمرم ببندم، بروم جلو.(۱) مایه فکری انجمنی‌ها، نوعی دینداری خنثی، سازش‌کارانه و عافیت‌طلب است. در این سبک زندگی، نه کسی کشته می‌شود، نه اسیر و نه شکنجه. حجت‌الاسلام عمادی در خاطراتش به تفکر انجمن حجتیه مبنی بر عدم دخالت در سیاست و همان دینداری بی‌دردسر، اینچنین اشاره می‌کند: مخصوصاً در سال‌های ۱۳۵۸-۱۳۵۹، روشنگری بسیاری لازم بود، چون تبلیغات زیادی می‌شد. از سویی متحجرین، از سوی دیگر انجمن حجتیه که می‌گفتند امام زمان می‌آید و لازم نیست که ما این همه کشته بدهیم.(۲) 📚پی‌نوشت: ۱. قسمتی از خطبه شیخ محمود حلبی تحت عنوان نظام در اسلام. ۲. ایرج تبریزی، خاطرات حجت‌الاسلام عمادی، صفحه ۱۳۴. @basaer_l
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جاذبه شهید نواب صفوی 🔉گفت و گو رهبر معظم انقلاب با گروهی از جوانان 🗓 سالروز شهادت شهید نواب صفوی @basaer_l
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حکمرانی فقیهانه در دوران غیبت 🎙حجة الاسلام استاد محمد شهبازیان 🔹 جلسه سوم @basaer_l
🔰سوم. دوره واسپاری جامعه به نظام ولایتی فقاهت شیعیان با گذشته چیزی در حدود ۲۶۰ سال از هجرت پیامبر اکرم (ص)، امکان و ضرورت وجود نظام ولایتی فقاهت را چه در بعد نظری و چه در بعد عملی از اهل بیت علیهم السلام فراگرفتند و این فهم و درک شیعیان،آنگاه خود را نشان داد که امام آنان به غیبت رفته و امور مسلمین را به مدت ۶۹ سال به ۴۵ فقیه واگذاشت؛ چهار تن از آنان به عنوان سروکیل یا نائب خاص و باقی آنان تابع آن چهار تن بودند. مردان نیز بدون آنکه سرگردان و آشفته شوند، این مسئله را به عنوان یکی از مراحل پیش روی پذیرفتند و هنگام رو در رویی با مباحث دینی و مسائل مستحدثه بدون هیچ تردیدی به فقهای زمان خود مراجعه نمودند. 📚نگرش کلامی به مسأله ولایت فقیه @basaer_l
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰رهبر معظم انقلاب: توصیه میکنم خودم را و شما را که از برکات ماه رجب استفاده کنیم با تقویت پیوند و ارتباط قلبی با خدای متعال. @basaer_l
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴عقیده ی باطنی مولوی مسجد مکی "عبدالحمید " عبدالحمید هر هفته روی تریبون ، شعار آزادی زنان سر داده و به طالبان انتقاد میکند که چرا جلوی تحصیل زنان را گرفته است‼️ ☑️اما در این کلیپ آشکار می شود که ظاهر و باطن این فرد کاملا مختلف می باشد. 🔻در کلیپ مطالب زیر را خواهید دید: ⭕️فتوای ملای کذاب مکی مبنی بر عدم اجازه حضور زنان در مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزشی ⭕️زنان حق ورود به مساجد را ندارند! ⭕️علمی که زن باید آموزش ببیند ، منحصر می شود در احکام مخصوص بانوان ! ⭕️زنان همردیف الاغ ، سگ سیاه می باشند ؛ مرتبه ای که سگ زرد و سفید از آن مرتبه بالاتر اند!! ⭕️زنان را به مسجد راه نمیدهند چون شیطان هستند! @basaer_l
💠محاسبات بر باد رفته 🔰رهبر معظم انقلاب: چهل سال است اینها دارند دشمنی میکنند با ما، توی دهنشان میخورَد، شکست میخورند؛ چرا؟ چون محاسبه‌شان غلط است، چون درکشان از واقعیّت غلط است؛ درک درست ندارند. ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ @basaer_l
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴السلام علیک یا علی بن محمد (علیه السلام) ایها الهادی النقی (علیه السلام) 🔹كَتَبْتُ إِلَي‌أَبِي‌الْحَسَنِ (علیه السلام): أَنَّ الرَّجُلَ يُحِبُّ أَنْ يُفْضِيَ إِلَي‌إِمَامِهِ مَا يُحِبُّ أَنْ يُفْضِي بِهِ إِلَي رَبِّهِ قَالَ‌فَكَتَبَ إِنْ كَانَتْ لَكَ حَاجَةٌ فَحَرِّكْ شَفَتَيْكَ فَإِنَّ الْجَوَابَ يَأْتِيكَ 🔸به امام هادی(علیه‌السلام) نامه نوشتم: آدم دوست دارد حاجات خود را مستقیما از امامش دریافت کند و با او درباره‌ی مشکلاتش حرف بزند. چه‌کنیم که از شما دوریم؟! حضرت در جواب نوشتند: اگر حاجتی داری لبت را حرکت بده... حرف بزن... بگو! جواب ما به تو خواهد رسید. 📚بحارالانوار، جلد ۵۳، صفحه۳۰۶ @basaer_l