eitaa logo
باسواد رسانه‌ای
17.1هزار دنبال‌کننده
44.1هزار عکس
17.1هزار ویدیو
162 فایل
✅ درگاه خبری، تحلیلی، آموزشی 🔻ارتباط با مدیر کانال @basavaderesanehei 🔻 ادمین تبلیغات @basavaderesanehei 🔻ادمین تبادل @yamahdi_1818
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 سریع و یکجا دسترسی به همه ┄┄┄┄┄❅✾❅┄┄┄ بزن رو لینک زیر، کلی خبر ببین👇 👇 https://eitaa.com/joinchat/364052754Cebf69c48b4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عفو عمومی متهمین اغتشاشات 🔸 شروین حاجی‌پور و گِرِمی 🔸 ما چه می‌کنیم؟! 🔺امروز در فجازی بیشترین موضوعی که در موردش صحبت شد، بردن جایزه گِرِمی در حوزه تغییر اجتماعی توسط شروین حاجی‌پور برای آهنگ بود ... (گِرِمی در موسیقی هم‌وزن اُسکار در سینماست لذا - درست یا غلط - برای اهل هنر بسیار بااهمیت است) نمی‌دانید برخی چه غش و ضعفی می‌رفتند، طرف می‌گفت این خبر بعد از ماه‌ها ناراحتی، برای یکسال شادی ما کافی است!! خود شروین توییت زد «ما بردیم» و بیش از سه میلیون توییتش دیده شد ... در حالی که یک روز قبل مهم‌ترین خبر این روزها برای همه‌ی ایرانیان منتشر شده بود ... نظام در اوجِ اقتدارِ خودش در چندین ماه گذشته، یک داده بود و ده‌ها هزار زندانی را به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند. اکثریت قریب به اتفاق بچه‌هایی که در اغتشاشات اخیر، خود و خانواده‌شان را گرفتار کرده بودند، علی‌رغم طی کردن مراحل قانونی آزاد می‌شدند. علی کریمی، حمید فرخ‌نژاد، مسیح علی‌نژاد، منوتو، اینترنشنال و ... همه آچمز شده بودند! ولوله‌ای برپا شده بود ... اما رسانه به سادگی، اولویت‌ها را عوض می‌کند و کمترین خبری از این موضوع در رسانه‌های نارسمی آن طرفی‌ها منتشر نشد. روی بدتر ماجرا هم اینکه خود ما هم در فضاهای مختلف، مدام در حال تغییر دادن اولویت‌ها بودیم. به همه چیز پرداختیم تا این موضوع کم و کمتر دیده شود ... 👈 اگر هر جای دیگرِ دنیا اینچنین داده میشد، احتمالاً تا مدت‌‌ها همه‌ی رسانه‌ها و اذهان عمومی متأثر از آن بودند ... ✍ حمید کثیری ✅ کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
🕋 اذان مغرب 🌙 به افق تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 اذان مغرب 🌙 به افق تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهضت ادامه دارد 🔹 یعنی انتقال آن به نسل های بعد، در غیر اینصورت تحقق آرمان ها ممکن نخواهد بود. ✅ کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما جیب خودمان را زدیم! 🔹صریح و صمیمی با بعضی از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر کشور ✅ کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
18.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرکت خودجوش یک دانش آموز ابهری 🔹 هنگام اجرای سرود سلام فرمانده و عکس العمل جالب دانش آموزان! 🔸حرکت عمومی و جمعی را از این دختر خانم دانش‌آموز بیاموزیم. 🔸 برای کار خوب از تنها بودن نترسیم. یادت باشه تو شروع کن خدا کمک می کند.کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مغالطه «تفصیل مرکب» ✳️ پذیرش بی چون و چرای آن چه که در بنگاه های خبرپراکنی منتشر میشود، بیش از آن که ناشی از خوش باوری و ساده لوحی مخاطبان آنان باشد، از زبردستی و کارکشتگیِ گردانندگان این رسانه ها حکایت دارد؛ لذا به نظر میرسد آشنایی با شگردهایی که در برخی از رسانه ها مورد استفاده قرار گرفته و افکار عمومی را در برابر کالاهای فکریِ خود به عامل بی ارادۀ مصرف تبدیل کرده است، ضرورتی اجتناب ناپذیر میباشد؛ در یادداشت پیش روی میکوشیم به توصیف یکی از این ترفندهای پرکاربرد پرداخته و نمونه هایی از آن را ذکر کنیم، بخوانید! ✳️ در این ترفند که برخی آن را «تفصیل مرکب» نام نهاده اند، دستور کار چنین است: ابتدا با انتشار انبوه اخباری که برای بخشی از گزاره ها صحیح میباشد، آن مسئله را در صدر اخبار نشانده و در مرحله بعد همان حکم را به مجموع گزاره ها نسبت میدهند؛ ✳️ برای توضیح بهتر ابتدا مثالی خارج از فضای رسانه مطرح میکنیم؛ به عنوان مثال عدم تساوی عدد 2 و 1 مورد اتفاق همگان است اما در صورتی که به طرفین این نامساوی، اعداد دیگری کم یا اضافه شود ممکن است نتیجه متفاوتی در پی داشته باشد؛ مثلا اگر به عدد1، 4 را اضافه کرده و به عدد2، 3 را اضافه کنیم تساوی طرفین (1+4=2+3) برقرار خواهد بود؛ در این جا حکم «عدم تساوی» برای گزاره هایی که در طرفین قرار داشته و از هم تفکیک شده اند صحیح میباشد لکن اگر مجموع این گزاره ها در کنار هم لحاظ شود، حکم عدم تساوی صحیح نخواهد بود. ✳️ به فضای رسانه ای بازگردیم؛ در عرصه تبلیغات، ماموریت این ترفند آن است که حکم گزاره های تفکیک شده را -در این جا عدم تساوی- به مجموع گزاره ها سرایت داده و مخاطب را به یک نتیجه کلی سوق دهد! دو نمونه از چشم بندی هایی که به واسطه این ترفند صورت میگیرد از این قرار است: 1️⃣ ناگفته پیداست که برای ارزیابی و مقایسه وضعیت اقتصادی در دو بازه زمانی مختلف، عوامل گوناگونی دخیل بوده و باید همه آنها در نظر گرفته شود لکن به ناگاه مشاهده میشود که ملاک ارزیابی وضعیت اقتصادی، محدود و منحصر در یک عامل شده و تنها همان عامل محور تحلیل ها و قضاوت ها قرار میگیرد؛ بدیهی است که قیمت اقلام مصرفی-خرج- به تنهایی نمیتواند ملاک ارزیابی وضعیت اقتصادی در دو بازه زمانی مختلف قرار بگیرد بلکه شایسته و بایسته است که میزان حقوق و درآمدها -دخل- نیز لحاظ شود؛ به عبارت دیگر باید مجموع (دخل + خرج) در دو بازه زمانی بررسی شده و سپس داوری صورت گیرد! (دخل و خرج به عنوان مثال مطرح شد وگرنه کارهای زیربنایی نیز باید در ارزیابی مورد توجه قرار گیرد.) 2️⃣ نمونه بعدی در موضوع حقوق زن و مرد میباشد؛ برخی با استناد به بخشی از حقوق زن و مرد در برابر یکدیگر، درصدد القای این انگاره هستند که حقوق آنان در اسلام یکسان نیست و شواهدی از جمله نصف بودن ارث زن نسبت به مرد را دلیل بر ادعای خود عنوان میکنند! غفلت یا تغافل این افراد آن است که حکم قسمتی از گزاره ها را به مجموع آن سرایت میدهند؛ در مثال فوق الذکر اگر ارث زن، نصف مرد است در مقابل زن هیچ تعهدی نسبت به نفقه نداشته ولی چنین تعهدی بر دوش مرد سنگینی میکند؛ با در کنار هم قرار دادن مجموع این موارد است که ادعا میشود حقوق زن و مرد یکسان است وگرنه با توجه به تفاوت های ذاتی زن و مرد، تساوی حقوق آنان در تک تک موارد را هیچ عقل سلیمی ادعا نمیکند! 🔸 در پایان لازم به ذکر است که باطل السحر چنین مغالطاتی، افزایش آگاهی و ارتقای عقلانیت عمومی میباشد؛ آرمانی که جز با جهاد تبیین نمیتوان به آن دست یافت! ✍️مدیر عقال ✅ کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155