﷽✍چرا
رهبر معظم انقلاب
حس روحانی را برکنار نمیکند؟ چقدر صبر کنیم! (۴)
🔺ادامه از قبل ....
6⃣حس بدبینانه نسبت به ورودیهای رهبری:
برخی حزباللهی و ایضاً دیگران بعضاً مواضع و تصمیمات رهبری را ناشی از دریافت اطلاعات اشتباه میدانند و به اعضای بیت بدبین میشوند (البته هر جا مواضع رهبری با آنان همسو باشد، چنین فکر نمیکنند)،
🔹اما خوشبختانه
ورودی اطلاعات رهبری چندوجهی و چندلایه است و اعلام نظر ایشان مبتنی بر تقاطعگیری همه ورودیهاست.
🔸 البته بدبینی به دفتر یا بیوت
امری قدیمی و مسبوق به سابقه است که درباره امام و دیگران نیز طرح بوده است، اما مقام معظم رهبری همه آن تجربیات منفی و مثبت و قضاوتها را شنیده و دیدهاند. نگارنده معتقد است این باور در ذهن هرکس باشد اشتباه است.
7⃣ مطالبه استصواب از فرامین رهبری:
این سؤال درباره وضعیت حال کشور یا برجام زیاد طرح میشود که «چرا رهبری کاری نمیکند؟»
🔹در نقطه مقابل آن برخی اصلاحطلبان
نشاندار معتقدند رهبری همهکار است و اصلاً دولت هیچکاره که البته غرضآلودگی آنان محرز است.
🔸نیت حزبالله خیر است،
اما به سازوکار چفت و بستهای حقوقی حاکمیت کمتر توجه میکند.
🔺در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبری،
ایشان در پاسخ به دانشجویی درباره برجام فرمودند که شما دیدید که من شرایط را نوشتم، اما در عین حال به آن دانشجو متذکر شدند که این طور نیست که اگر انجام نشد رهبری کاری کند.
🔹یعنی تدابیر رهبری
(به جز حکم حکومتی) استصواب ندارد و هر کس مقید به شرعی بودن آن باشد تمام تلاش را میکند، اما بعضاً همان حرف را به عنوان «حرفخوب» تکرار میکنند و در عمل خبری نیست.
🔸رهبری در این موارد
به قوه قهریه متوسل نمیشود، بگیر و ببند ندارد. امیرالمؤمنین هم دچار این مسئله بود که «کسی که به رأیش عمل نمیکند تدبیرش بیفایده است»
ادامه دارد ....
🖊دکتر عبدالله گنجی،
تحلیل گر مسائل سیاسی و مدیرمسئول روزنامه جوان
﷽✍چرا
رهبر معظم انقلاب
حس روحانی را برکنار نمیکند؟ چقدر صبر کنیم! (۵)
🔺ادامه از قبل .....
8⃣ پذیرش استدلال به جای نقل و تعبد:
اگرچه جوانان مؤمن به انقلاب اسلامی (نسل حاضر) جزو بهترین جوانان کشور و جهان هستند، اما این واقعیت وجود دارد که بعضا تنشان به تن روشنفکران خورده است.
🔹 مواجههشان با رهبری
با مواجهه نسل ما با امام و رهبری قدری متفاوت است، استدلال را میپذیرند نه نقل را.
🔸روش استدلالی را
با روش تعبدی میآمیزند. به همین دلیل بعضاً به بهانه عدالتخواهی و دوآبشخوری دیدن ولایت و عدالت، چند پله از رهبری جلوتر میروند و مطلوبگرایی حداکثری آنان را به مسیرهای باریک میرساند که نهایتاً به بنبست ختم میشود.
9⃣ معذوریت رهبری در بیان:
حضرت امام فرمود: «گفتن حقایق از یکسو و نیفتادن سوژهای به دست دشمنان از سوی دیگر کار آسانی نیست»؛
🔺 بنابراین رهبری
در فضای عمومی کشور همه چیز را نمیتوانند بیان کنند، زیرا فقط ملت شنونده نیستند.
🔹در اینجا اگر حزبالله با سیره ۳۰ساله
و منظومه تحلیلی رهبری زندگی کرده باشند، جهت ایشان را به راحتی درک میکنند و دچار اشتباه در فهم و قضاوت نمیشوند.
ادامه دارد ....
🖊دکتر عبدالله گنجی،
تحلیل گر مسائل سیاسی و مدیرمسئول روزنامه جوان
﷽✍چرا
رهبر معظم انقلاب
حس روحانی را برکنار نمیکند؟ چقدر صبر کنیم! (۶)
🔺ادامه از قبل ....
🔟 اشراف رهبری و ضعف اطلاعات دیگران:
بعضاً برای حزباللهیها مطلوب است رهبری فلان سخن را بگویند یا فلان تصمیم را بگیرند، اما چنین اتفاقی نمیافتد .
🔹مثلاً حتی بدون توجه
به سازوکار قانون اساسی میگویند: «چرا رهبری روحانی را برکنار نمیکند؟ چقدر صبر کنیم.»
🔸 فرق رهبری با این جماعت
اشراف بر محدودیتها، ملاحظات، تنگناها، تاکتیکهای دشمن، پیامدهای بعدی، جابهجایی محاسبات خود و دشمن و دهها مؤلفه دیگر است که از زاویه تکمنظری یا تکبعدی ما مغفول است.
🔹وقتی کسی مطالبه استعفای دولت
یا استیضاح رئیسجمهور را اکنون طرح میکند، معلوم است که تک منظری به موضوع نگاه میکند و حتی بیدولتسازی در کشورهای همسایه را نیز نمیتواند ببیند.
🔸فهم خطی از پدیدهها آفت بزرگی است.
تغییرات، تصمیمات و تحولات بزرگ را نمیتوان صرفاً تکبعدی دید، اجتماعی دید، اما امنیتی ندید، اقتصادی دید، اما سیاسی ندید، فرهنگی دید، اما سیاسی ندید.
🔹 رهبری با همه این ابعاد
تصمیم میگیرند، اما ممکن است ما صرفاً برای راحت شدن از درگیری ذهنی خود مطالبهای داشته باشیم و دیگر هیچ.
1⃣1⃣ مصلحت و حکومت:
در ده، دوازده سال اخیر بازی با مفاهیمی مانند مصلحت و عدالت، عدالت و ولایت به ذهن برخی جوانان تزریق شد و بدون توجه به تقدمها و تأخرها و لزوم و وجوب حکومت بر دیگر مؤلفه ها، بازیهای سیاسی و فکری متنوعی طراحی شد.
🔸 ورود نگرش روشنفکرانه
به این منازعه صحنه را آلودهتر و رادیکالتر کرد و گویی باید رهبری با آنچه ما در ذهن ساختهایم یا دیگران برایمان پرداختهاند همسو گردد وگرنه یک جای کار اشکال دارد.
🔹آنچه مهم است اینکه
گذر زمان اصلاحگر است. آنان که در قضیه بنیصدر یا پایان جنگ، امام را شماتت میکردند، اکنون میستایند و مَثل داستان آنان مَثل داستان خضر و موسی است.
🔸آنان که رهبری را به خاطر عدم ورود
به جنگ با طالبان یا عدم ورود به جنگ با امریکا - به نفع صدام- شماتت میکردند، اکنون حتی خجالت میکشند خود را صاحب آن مطالبه بدانند.
🔹آنچه طبیعیتر مینمایاند،
مطالعه سرنوشت صحابه و یاران و سرداران پیامبر اکرم (ص) است که تا سال چهلم هجری امثال عمار تکستاره بودند. همه یا جلوی علی (ع) ایستاده بودند یا او را رها کردند و رفتند. اینکه میگویند تاریخ معلم انسانهاست یعنی همین.
🖊دکتر عبدالله گنجی،
تحلیل گر مسائل سیاسی و مدیرمسئول روزنامه جوان
✨ماهاتما #گاندي رهبر پرآوازه هند زندگي امام حسين(ع) را به دقت مطالعه کرده و قيام آن حضرت را سرلوحه خود قرار داده است.
🍁گاندي ميگويد: من زندگى امام حسین عليه السلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده و توجه کافى به صفحات کربلا نمودهام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستى از سرمشق امام حسین پیروى کند.
〖دُشـمَنَت کُـشـت وَلی نور
تـو خامـوش نشد ، آری آن
جلـوه کــه فانی نشـود نور
خـــداســت. نــه بقــا کــرد
ستمگر ، نه بجا ماند ستم،
ظالـم از دست شـد و پایه
مظلوم بجاست۰۰۰
خبرشهادتت را بعد از نماز صبح روزجمعه شنیدیم و آسمان برسرمان آوار شد...
چهلمین هفته شهادتتان هم با چهلمین روز شهادت امام حسین یکی شد و چه یکی شدن های زیبایی...
از نبودنت فقط به ما سختی رسید...
شما که بودی سردار؟! انگار زمین با بودنت آرام بود که بانبودنت ناآرام شده...😭
شما که بودی که با رفتنت نظم دنیا به هم ریخت؟!
در جوار سیدالشهدا و دوستان شهیدت ماراهم دعا کن...😔💚
هدایت شده از جهادگران تبیین بسیج
رئیسجمهورِ «بیدرد»!!
مهدی جمشیدی
[1]. حسن روحانی، بهگونهای سخن میگوید که گویا تا پیش از کرونا، «در کنارِ مردم» و «در میان ِمردم» بوده و اینک که شرایط اینچنین شده، «بهناچار» و «از سرِ اجبار»، ارتباطش با مردم قطع شده است! شما «مردم»، چنین احساسی دارید؟!! در طولِ هفت سالِ گذشته، کدامیک از شما، توفیقِ زیارتِ وی را داشتید؟!!
[2]. «التماسهای انتخاباتیِ» روحانی را به یاد دارید که چگونه در سالِ نودوشش، با هزارویک ترفند و خدعۀ زبانی، رأی را از شما گدایی کرد؟! او، هنگامۀ انتخابات که فرا رسید، در «زبان» و در مقامِ «سخنرانی»، مردمدوست و مردمدار شد، امّا همین که از سدِ انتخاباتِ گذشت، «کاخِ ریاستجمهوری» را برگزید و برای آن استخر و ... ساخت و بساطِ صبحانه و نهارِ آنچنانی بهپا کرد!!
[3]. وقتی حتّی «وزیرانِ» روحانی، امکانِ ملاقات با وی را ندارند، چگونه میتوان انتظار داشت که «عمومِ مردم»، چنین امکانی داشته باشند؟! مگر مشاهده نمیکنید که او اسحاق جهانگیری را برای هر شورا و بازدیدی میفرستد تا خودش، متحمّلِ زحمتِ حضور نشود! اینکه میگویم، نه برای اکنون است، که او از آغاز، اینگونه بوده است!
[۴]. حسن روحانی را باید به چه نامی خواند؟! «رئیسجمهورِ پشتمیزنشین»! «رئیسجمهورِ غیرمردمی»! «رئیسجمهورِ مردمگریز»! «رئیسجمهورِ بالانشین»! «رئیسجمهورِ اشرافی»! «رئیسجمهورِ مرفه»! ... «رئیسجمهورِ بیدرد»!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از جهادگران تبیین بسیج
🔰پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن
🔺شاخص اول:پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب
◾️مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطهی مقابل این پایبندی عملگرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثهای انسان را به یک طرف کشاندن.
🔺شاخص دوم:هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها
◾️بعضی سعی میکنند جامعه و جوانهای ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمیرسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمانهای بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.
🔺شاخص سوم:پایبندی به استقلال کشور
◾️استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینهی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهمتر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمهی اقتصاد جامعه جهانی است.
🔺شاخص چهارم:حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن
◾️باید دشمن را شناخت، نقشهی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.
🔺شاخص پنجم:تقوای دینی و سیاسی
◾️اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمانها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاههایی که دشمن میتواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.
📆مطرحشده در بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴
هدایت شده از جهادگران تبیین بسیج
📝طوفان توئیتری؛ شورش داخلی ضد قوانین جمهوری اسلامی
🔸طوفان های توئیتری این روزها نقل محافل انقلابی شده و تا کوچک ترین اتفاقی رخ می دهد از طریق شبکه های سازمانی موجود یک طوفان برپا می شود و سپس آرامشی پیش از طوفان بعدی؛ همیشه اما سوالات و ابهامات بسیاری بی جواب ماند که وقت خوبی است برای پرسش
1️⃣ که چی؟؟!!
🔹هدف از این مثلا طوفان ها چیست؟ چه سودی در این طوفان ها وجود دارد؟ چرا جبهه انقلاب طوفان های توئیتری گسترده ای را به زبان فارسی یا عربی به راه می اندازد؟ اصلا توئیتر مگر ارزشی برای چنین رقابت های رسانه ای دارد؟
🔸در واقع باید گفت هدف از این چنین اقداماتی معلوم است و آن هم دست آورد سازی برای نهادهایی که عموما در جبهه رسانه و بزنگاه های مهم کشور مغلوب جریان حریف بوده اند و با استفاده از این دست اقدامات بی فایده تنها بناست خوراک تبلیغاتی و آماری تهیه کنیم.
🔹برای درک بهتر این واقعیت دو نکته را متذکر می شوم
🔻 آیا ترندهای جهانی به زبان هایی مانند چینی، اردو،روسی و.... برای ما در ایران اهمیت دارد تا پیگیر شویم مثلا فلان جمله که با زبان روسی ترند شده معنایش چیست و به چه واقعیتی اشاره دارد و البته زبان های دیگر و حتی باید ادعا کنم در مورد زبان عربی و انگلیسی هم چنین وضعیتی حاکم نیست.
🔻 این یک واقعیت است که توئیتربازان فعال کمتر از 2 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و صرفا در محدوده علایق خود و البته اخبار فراگیر جهانی به کسب اطلاعات می پردازند و این دست عملیات های رسانه ای مرسوم در جبهه انقلاب هیچ تاثیر قابل مشاهده و سنجشی ندارد.
2️⃣ شکست حقوق بشری و پیروزی فرهنگی
🔸توئیتربازان انقلابی همواره طوفان هایی در مقیاس امور فرهنگی و دینی ایجاد می کنند که صرفا در محدوده کوچکی از مخاطبین توان تاثیرگذاری دارد و حتی مباحث سیاسی و حقوقی آن ها نیز در همین مقیاس فرهنگی شکل گرفته، رنگ و بوی کاملا مذهبی دارد و در نتیجه توان ایجاد همدلی و همفکری جز برای معتقدین به همان باور و مذهب را ندارد اما جریان ضد انقلاب عموما تلاش می کند فعالیت های مهم خود در این زمینه را بر امور حقوق بشری ایران متمرکز کند.
🔹امور حقوق بشری وجه جامعی برای جلب نظر جوامع مثلا روشن فکر غربی است و همین امر باعث می شود ترندهای انگلیسی حقوق بشری ضد ایران همواره موج ساز شوند همانند ماجرای قاتل سنگدل، نوید افکاری که همین طوفان های توئیتری و البته حمایت های سازمان یافته رسانه ای توانست یک جریان ضد ایران را شکل دهد و تصویری مطلوم از این ظالم در جهان ایجاد کند.
🔸درک غلط از فعالیت رسانه ای و حوزه های اصلی فعالیت در میان مدعیان سواد رسانه به انضمام عدم فهم ضرورت زبان و ادبیات مشترک باعث می شود همواره در همین فضای طوفان سازی هم مغلوب باشیم.
3️⃣ به چه قیمتی؟؟
🔹این طوفان عموما محصول بسیج سازمانی افراد برای حضور منسجم در یک عملیات است که شامل نوجوانان و جوانان و بزرگسالان می شود اما هرگز اقتضای چنین حرکتی درک نشده است.
🔸اینکه شما به جوانان و نوجوانان می آموزید شکستن قانون و حکم در جمهوری اسلامی مبتنی بر منافع است و البته آن ها ترغیب به استفاده از روش های دورزدن فیلترینگ قانونی می کنید و در نهایت راهی سرزمینی می کنید که هیچ فیلتری در مسائل غیراخلاقی ندارد به چه قیمتی رخ می دهد؟
4️⃣ برای چه مخاطبی؟؟!!
🔹معضل خود نخبه پنداری توئیتربازان به کنار سوال مهم دیگر این است مخاطب این طوفان ورزی ها کیست؟
🔸اگر برای مخاطبان انقلابی ترند می سازید که خب بهتر است در پیام رسان های ایرانی وارد شوید که گرفتار نقض قوانین فیلترینگ نشوید و هم تبلیغی برای این نرم افزارها باشد و اگر برای ضد انقلاب ها ترند می سازید که باید بگویم آب در هاون می کوبید و الباقی هم که یا فارسی زبان نیستند و اگر هم باشند به این دعواها و برنامه ها عملا تعلق و گرایشی ندارند.
🔹بزرگواران مسیر را غلط می روید و بهتر است بجای عادی سازی شورش مدنی علیه قوانین جمهوری اسلامی میان بچه های انقلاب و دست آورد سازی های نمایشی، فکری جدی برای تقویت رسانه ای جریان انقلاب بکنید که اگر دیر شود داستان باد کاشتن های شما در توئیتر می شود طوفانی که در نهایت خانه خودمان را نشانه می رود.
🆔 @feckrat