🔴کشته شدن یک جوان در تجمع اعتراضی دیشب در شادگان
سرپرست فرمانداری شادگان خوزستان:
🔹یک شهروند جوان شادگانی شب گذشته در جریان تجمع اعتراضی برخی مردم شادگان به وضعیت کم آبی در این شهرستان کشته شد.
🔹در جریان این تجمع افرادی اغتشاشگر به قصد تحریک مردم اقدام به تیراندازی هوایی کرده که متاسفانه یکی از این تیرها به فردی که در صحنه حضور داشت اصابت و منجر به فوت وی شد.
🔹شناسایی افراد مسبب این حادثه در دستور کار نیروهای انتظامی و امنیتی قرار گرفته است. /ایرنا
🌀 آب در حصار بی تدبیری‼️
🍃🌻🍃
🔻 تجمعات مردمی در اعتراض به مسئله کمآبی و قطع برق در برخی شهرهای مختلف کشور بهویژه استان خوزستان خبری است که نه میتوان از آن بهسادگی گذشت و نمیبایست بر موج برجستهسازی آن از سوی برخی جریانها و افراد فرصت طلب و معاند، از پیگیری بهحق مطالبات و رفع آن غافل شد.
🔹 مسئلهای که بهفوریت میبایست از سوی نهادهای نظارتی، امنیتی و مدیریتی با ژرفنگری و آسیبشناسی تحولات پیشآمده و پرهیز از سطحینگری و نادیدهانگاری مطالبات بهحق بخشهای مختلف اجتماعی، نسبت به رفع عاجل آن اقدام نموده تا از بروز حوادث تلخ و غیرقابلجبران جلوگیری گردد.
🔺 دراینمیان رسالت دفاع از خواسته بهحق مردم و پرهیز از مواجهه احساسی و اغراق آمیز، به عنوان مطالبه جدی از نهادهای مدیریتی و نظارتی میبایست در دستور مطالبات جبهه دلسوزان انقلاب قرار گرفته تا فرصت موج سواری و شیطنت معاندین برای تبدیل این تجمعات به آشوبهای خودساخته علیه نظام، و ذبح مطالبه به حق مردم در رفع مشکل آب در حصار بی تدبیری های موجود، سلب شود.
🔺در اینجا باید مراقب دو چیز باشیم:
1⃣ از تصاویر اغراق آمیز در فضای مجازی که بخشی از آن بزرگ نمایی و مربوط به گذشته هست و سوءاستفاده هایی که می خواهند از این طريق انجام بدهند.
2⃣ در فضای حقیقی اگر مطالبه به حقی وجود دارد باید حتما مراقب سوءاستفاده مقرضین باشیم.
⛔️ فرار از پاسخگویی با پرداختن به موضوعات فرعی
🔹 فاضل میبدی از روحانیون سکولار حوزوی در جدیدترین اظهارات خود گفته است:
"بااجازه رئیس پلیس تهران عرض می کنم:مشکل جامعه ما سگ گردانی در خیابان نیست.این کار نه شرعا حرام است و نه قانونا. نخست ببینید چرا برخی جوانهابه داشتن سگ خانگی روی آوردند؟مشکل ما تحریمهایی است که نگذاشتندبرطرف شود.مشکل ما بیکاری،فاصله طبقاتی، بی هویتی جوانان،گرانی مسکن، تورم وفقراست"
🔻جناب فاضل میبدی؛ مشکل این کشور افرادی مثل شماهستند که ۸سال خود را به آب و آتیش زدند تا با کدخدا به هر قیمتی ببندند؛ شمایی که جلوی آمریکا و غرب وا دادید، حقارت دیدید و گفتید غرب می تواند تحریمها را بردارد.
🔻 این در حالی است که ایران کل تعهدات برجامی خود را پیش دستانه در برابر غرب و آمریکا اجرا کرد و آژانس مکرر تایید کرد اما تحریم ها سه برابر و حتی خود وزیر خارجه هم تحریم شد!
🔻 اما با گذشت چندین سال تجربه تلخ و خسارت بار، بازهم در این بین صحبت از رفع تحریم ها و مذاکره می کنید.
🔻 یعنی شما جماعت اصلاح طلب بردگی را از زمان فرعون به ارث برده اید؛ شما همیشه طاغوت را تطهیر می کنید و کشور خود را مقصر می دانید.
🔻 جناب میبدی: مشکل جامعه ما روغنفکرانی مثل شماهاست که لباس دین بر تن می کنند و تیشه به ریشه دین می زنند. شماهایی که آخرت خود را به دنیا میفروشید و میخواهید مردم را، ابزار این معامله کثیف کنید.
✍علی ابراهیمی
🔴آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم!
♦️ حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نوشت : خوزستان آب ندارد دقیقا مانند اصفهان. دو استان مصداق این ضرب المثلند که «آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم»
۱- خوزستان چوب بی لیاقتی مدیران اجرایی را میخورد که سالیانه، چندین میلیارد مترمکعب آب شیرین را به خلیج فارس می ریزند و دشتهای خوزستان و هورالعظیم را خشکاندند.
۲- اصفهان را هم به اسم برخورداری نابود کرده اند؛ حال آنکه هم اکنون ۴۳۷شهر و روستای اصفهان آب آشامیدنی هم ندارند.
همزمان مافیای فولاد پتروشیمی هم درحال چپاول سرمایه های اصفهان و خوزستانند.
آقای رئیسی آب رفته را به زایندهرود و کارون بازگردانید تا اعتماد از دست رفته احیاء شود.
۳- زایندهرود، استانهای اصفهان و یزد و چهارمحال و بختیاری را سیراب می کند و با خشکاندن آن طعم گز اصفهان تا خیار و پشمک یزد تلخ شده است.
صنایع یزد را تعطیل کرده و ۴۰۰هزار درخت کهن و قدیمی و بیش از ۳۰ هزار هکتار از باغات قدیمی استان اصفهان را خشکانده است.
۴- اصفهان و خوزستان برادرند؛ چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در بحران آب. دو استان مصداق این ضرب المثلند که «آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم»
♦️مجمع نمایندگان استان اصفهان در کنار همکاران عزیز خوزستانی، یک صدا، فریاد اعتراض مردم به این بی تدبیریها خواهد بود تا نشاط و حیات را برگردانیم
📌جراحت فرهنگ با تیغ آلوده!
🔹سریال «زخم کاری» اولین تجربه محمدحسین مهدویان در زمینه تولید سریال است. وی فعالیت سینمایی خود را با مجموعه مستند «آخرین روز زمستان» و فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» آغاز کرد. دو کاری که در زمان خودشان، به دلیل خط شکنی در پرداختن به سرداران شاخص دفاع مقدس (شهید حسن باقری و جاویدالاثر متوسلیان) و همچنین روایتگری خلاقانه، بسیار مورد توجه قرار گرفتند. آثار بعدی مهدویان همچون «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز2: رد خون» نیز ازجمله فیلمهای مهم و بحث برانگیز سینمای ایران بودند؛ اما «زخم کاریِ» مهدویان تغییر سبک و سیاق او نسبت به آثار نامبرده را نشان میدهد.
🔹«زخم کاری» آنچنان که در تیتراژ شروع آن نوشته میشود، با اقتباس از رمانی با عنوان مشابه و با نگاهی به نمایشنامه «مکبث» شکسپیر ساخته شده است. این سریال درباره مرد جوانی با نام «مالک»(جواد عزتی) است. او در کنار عموی بزرگش (سیاوش طهمورث) که یک ثروتمند است، پرورش یافته و حالا خودش هم یک تاجر شده است. وی در پی یک معامله به نمایندگی از طرف شرکت عمویش به سود هنگفتی، بیشتر از آنچه شرکت هدف گذاری کرده بود میرسد؛ اما با اغوای همسرش، نه تنها سود معامله را به شرکت بر نمیگرداند، بلکه عمویش را با ترفندی به قتل میرساند و در ادامه نیز به دوئل پنهان با خانواده و مدیران شرکت عمو میپردازد و... .
🔹محتوای اولیه این سریال، همان ماجرای همیشگی بیخوابی و پریشان احوالی حرامخواران و صاحبان سرمایههای هنگفت و بیگانه شدن آنها با انسانیت است؛ اما مشکل اینجاست که «زخم کاری» نه تنها به ارائه تصویری انتقادی و آسیبشناسانه از مالاندوزان و خلافکاران اقتصادی نمیپردازد؛ بلکه با قرار دادن مالک در جایگاه یک قهرمان، رفتار او را ترویج میدهد؛ یک نوجوان از قشر محروم جامعه در یک سریال، مردی را میبینید که نوجوانیاش مثل او بوده، اما با جرم و جنایت به یک ارباب تبدیل میشود! قطعاً این مخاطب در خیالش مسیر زندگی مالک را تصور میکند و ناخودآگاه خودش را جای او میگذارد تا مالک نداشتههایش شود.
🔹همچنین «زخم کاری» در لایه زیرین روایتی به ظاهر علیه اشرافیت در محتوای واقعی، با این ژست در تضاد است. در این سریال، به سطحیترین شکل ممکن و به سان فیلم فارسیهای دهه 40 و 50 به خشونت و تقابل خانوادهها بر سر پول و ثروت پرداخته شده است. شخصیتپردازی «مالک» به گونهای است که وی فردی آرام و با مرام انسانی و اخلاقی معرفی میشود، حتی مطابق با دادهها و اشارات سریال در گذشته، جوانی سر به زیر و مذهبی بوده است، اما مشخص نمیشود که این همه سنگ دلی و بیرحمی چگونه در جان وی رسوخ میکند تا جایی که با دستان خودش نزدیکترین فرد به خودش را که به نوعی همه زندگیاش را به وی مدیون است، خفه میکند! نحوه پرداخت روابط آدمها در «زخم کاری» به شکلی است که خشونت و جنایت و بعد از آن اخلاقستیزی به روح و روان مخاطب، تزریق میشود.
🔹علاوه بر این، «زخم کاری» آلوده به استفاده ابزاری و نمایش چهرهای بیعاطفه از زن است. از همان ابتدای سریال و به ویژه در قالب شخصیت «سمیرا»(همسر مالک) زن موجودی شیطانی معرفی میشود؛ شیطانی که تمام روز با مهربانی از مهمانش پذیرایی میکند، اما ناگهان شب دستور قتل او را صادر میکند! مسیر «زخم کاری» از قسمت چهارم به بعد وارد وادی عشق چند ضلعی و خیانت میشود. از وقتی که پای «منصوره» به داستان باز میشود و میفهمیم در گذشته بین وی و مالک، مسائلی وجود داشته و این عشق قدیمی زنده میشود و...، شخصیتپردازی زنان و روابط عاطفی آنها در این سریال، هیچ نسبتی با زن ایرانیـ از هر طبقه و با هر فرهنگیـ ندارد.
به این ترتیب،« زخم کاری» در همان جهتی مؤثر است و کار میکند که به ظاهر علیه آن است!
#آرش فهیم
📌تقلا دولت براي تخليه و ارسال ١،٨ ميليون تن كالا به سراسر كشور
🔹دولت در نظر دارد كه ١ ميليون و ٨٠٠ هزار تن كالاهاي اساسي و نهاده هاي دامي را طي ٣ روز از بنادر و بند امام خميني به استان ها و شهرهاي مختلف ارسال كند.
🔹به گفته كارشناسان انتقال اين حجم كالا طي سه روز نه سابقه داشته است و نه امكانات آن وجود دارد.
🔹البته كاميون داران سراسر كشور هم سهميه بندي شده و در گرماي ٥٠ درجه در انتظار بارگيري هستند.
4_5990270254431863728.pdf
5.21M
📚دانلود کتاب
«حسن روحانی در یک نگاه»
کتابی که در دولت حسن روحانی مجوز چاپ نگرفت!!!
به قلم کامران غضنفری نویسنده کتاب راز قطعنامه
#بسیارویژه
🔴 ایران وطالبان وسناریوهای محتمل!
✍ دکتر نصرت الله حیدری
▫️ در ایران الان دو نگاه به تحولات افغانستان وجود دارد ولازم است که این دو نگاه در راستای تامین امنیت ملی کشور به همدیگر نزدیک تر شوند:
الف- یک نگاه طالبان را دشمن می داند ،مشی ومرام فکری او را سلفی گری می داند ومعتقد است که مبانی اعتقادی آنان با شیعیه در تضاد است.
ب-نگاه دیگر معتقد است که طالبان امروز، با طالبان گذشته بسیار فرق دارد،ضد آمریکایی هستند، واتفاقا در راستای تامین امنیت ملی و وامنیت جامعه شیعی در افغانستان باید با آن گفتگو و رابطه بر قرار کرد.
🔹 سناربو های محتمل برای تحولات افغانستان وآینده روابط ایران وطالبان:
1⃣ سناریوی اول؛طالبان در افغانستان شکست بخورد ودولت مرکزی بر سراسر افغانستان سیطره یابد.
2⃣ سناریوی دوم؛طالبان بر کل افغانستان مسلط شود ودولت اشرف غنی ساقط گردد.
3⃣ سناریوی سوم؛نظام سیاسی فعلی یعنی دولت افغانستان وطالبان برای اداره ی کشور به یک توافق جامع برسند به عبارتی طالبان به روند سیاسی قدرت ملحق گردد.
4⃣ سناریوی چهارم؛تداوم وضع موجود وتداوم تا امنی وکشتار در افغانستان است.
🔸 در ارزیابی سناریوهای محتمل که براساس مطالعات آینده پژوهی، بهترین سناریو برای ایران ؛سناریوهای اول و سوم است.اما تحلیل میدانی افغانستان نشان می دهد که سناریوی اول کمترین شانس تحقق را دارد.لذا ایران بهتر است که با طالبان رابطه برقرار کند واز گفتگوهای افغان-افغان یعنی دولت مرکزی وطالبان حمایت نماید.
اما بدترین سناریو ها برای ایران سناریوهای دوم و چهارم است یعنی سیطره طالبان با مشی سلفی گری در افغانستان و تداوم نا امنی وکشتار در افغانستان است وانتقال ناامنی به ایران ومرزهای شرقی است. حداقل پیامد این ناامنی آوارگی ملیون ها افغانی خاصه شیعیان به سمت ایران است ،واین برای ایران که خود دچار مشکل اقتصادی است یعنی تشدید فشار و نامنی اقتصادی وعوارض بسیار دیگر.
◽️ شرایط افغانستان در این روزها شرایط دشواری است.در ایران برای مواجهه با این بحران باید تصمیمات حیاتی گرفت و در نهادهای تصمیم ساز برای تامین امنیت ملی اجماع ایجاد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷✊ ۲۸ تیر ماه؛ سالروز توقیف کشتی انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز
#ایران_مقتدر
#توقیف_کشتی_انگلیسی
امضای سند همکاری میان سوریه و چین
از تعاملات ایران چه خبر⁉️
💢در حالی که چین با حدود یک میلیارد و دویست هزار نفر جمعیت بدنبال ایجاد تعامل موجه اقتصادی باکشورهای دنیاست و حتی با سوریه که در شرایط مساعد امنیتی هم قرار ندارد، سند همکاری امضا می کند، رسانه های ضد انقلاب و عوامل خودتحقیر داخلی با انواع حربه ها و شعار های
🔻 نه شرقی(البته فقط غرب خوبه)
🔻نه به چین کمونیست
🔻 ایران فروشی نیست ،
بدنبال شبهه افکنی در مورد پیش نویس قراداد ایران و چین بوده و هستند و تمام قوای خود را برای برهم زدن سند همکاری از طریق ایجاد بدبینی از طرف مردم و به طبع فشار بر مسئولین، هماهنگ نمودند.
⭕️امروز که دولت جدید با بحرانهای بی سابقه اقتصادی بعد از انقلاب روبروست، بنظر میرسد، در اولین قدم باید تعاملات خود را با کشورهای متعدد و مستعد، در حوزه تعاملات اقتصادی به جهت منافع ملی برقرار و یا در صورت تعامل قویتر کنند.✨
✅در این میان رسانه ها نیز رسالت دارند، روشنگری های لازم را در این راستا انجام داده و اجازه دخالت رسانه های ضد انقلاب و معاند را، در تصمیم گیری و موضع گیری مردمی که در خلاف جهت مصلحت ملی است ندهند و مردم را با دولت آینده همراه و هماهنگ کنند.
#سادات_عسگری
📆 روز ترویه و توطئهی ترور امام حسین علیهالسلام و حرکت آن بزرگوار از مکه به عراق؛ ( ۸ #ذی_الحجة ۶۰ ق)
🌹خطبهی اباعبدالحسین صلواتاللهعلیه به هنگام خروج از مکهی مکرمه
♦️ حضرت سیدالشهداء علیهالسلام در فرمایشی از خودشان خبر دادند.
همینکه موسم حج نزدیک شد و حجاج گروه گروه وارد مکه شدند، در اوایل ماه #ذی_الحجة خبر رسید که یزید بن معاویه، #عمرو_بن_سعد_بن_عاص را در ظاهر امیر و سرپرست حاجّ قرار داده ولی در واقع به او مأموریت داده که هر کجا توانستی، هر نقطهای امکان داشت، امام را ترور کن.
پس این مصیبت جدید وارد شده بر حاجیان ما (شهادت حجاج در #منا ) مبدأ آن مال آنجاست، مبدأ آن یزید بن معاویه و مأمورین او هستند که برای ترور وارد مکه میشوند نه برای حج و عمره و عبادت!.
به امام خبر رسید که یک چنین تروری در انتظار شماست؛ لذا حضرت تصمیم گرفت که احترام خانهی مکه را به خاطر او نشکنند، حریم مکهی معظمه از زمان ساخته شدنش به دست حضرت #ابراهیم (علیهالسلام)، خدا این خانه را خانهی خودش فرموده، طواف را طواف عرشی قرار داده، مردم را برای بندگی به آنجا دعوت کرده نه برای کشتار و آزار مردم!.
این بود که حضرت دریغ داشت که این کار دربارهی او انجام بگیرد و حریم خانهی خدا شکسته شود. بنابراین تصمیم گرفت که روز سهشنبه هشتم ذیالحجة از مکه خارج بشود.
آنوقت در بین #بنی_هاشم و افرادیکه در همراهش بودند، آنها را جمع کرد و صحبت از مرگ کرد!.
فرمود: «الحمدلله و ماشاءالله و لا قوة الا بالله و صلی الله علی رسوله»؛ کلاسِ درس مرگ از اینجا برای مردم گشوده شد؛
«خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة».
در هیچ عبارت و شعری پیدا نمیشود که کسی اینطور مرگ را عزت و آبرو داده باشد.
میفرماید: اگر بخواهیم لباس مرگ را برای خودمان تشبیه کنیم، در مردها چنین چیزی نیست، ولی در خانمها و دوشیزگان وقتی یک گردنبند طلایی از پدر یا در موقع ازدواج به آنها میرسد، افتخار به آن میکنند، لذت میبرند و زینت قرار میدهند.
«خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة»
برای انسان چنین گردنبندی اسباب آبرو، اسباب زینت، اسباب راحتی، به نام مرگ خدا قرار داده.
«و ما اَولهَنی اِلی اَسلافی»؛ نمیدانید چه چیزی در باطن من موج میزند از علاقهی به مادرم #زهرا، از علاقهی به پدرم، از علاقهی به جدم، و برادرم! میخواهم پرواز کنم!؛ «ما اَولهَنی اِلی اَسلافی اشتیاقَ یعقوبَ اِلی یوسفَ»؛ فقط در مردها میتوانم یک مرد پیدا کنم، مثال بزنم، آن هم جدایی یعقوب از یوسف است. چقدر یعقوب جدایی کشید تا چشمانش از بین رفت و سفید شد؟!
«خُیِّرَ [خیِرَ] لی مَصرعاً»؛ یک جایگاهی به نام افتادنْگاه برای من فراهم شده! «انَا لاقیهِ»؛ باید بروم آنجا بیفتم!.
آنجا کجاست؟ آنجا گودی قتلهگاه است!. پس نظر من این است که من دارم پرواز میکنم به سوی محبوبهای خودم. خروج من الآن از مکه و بیابانها در ظاهر آواره شدن است، ولی من رو به مقصد خود دارم حرکت میکنم.
«کأنی باَوصالی، تتقَطَّعُها عُسلانُ الفَلواتِ»؛ مثل اینکه دارم میبینم گرگهایی به من حمله کردهاند و دارند ماهیچههای من را با دندانهایشان تکهتکه از من جدا میکنند!.
«بین النواویس وکربلاء فیملان منی اَکراشاَ جوفا و اجربةً سُغَّبا. لا محیص عن یوم خط بالقلم، رضی الله رضانا اهل البیت»؛ همینکه خدا برای ما یک نقشهای قرار داده، ما به چشم خود قبول داریم به سوی او پرواز میکنیم.
وصلی الله علی محمد وآله الطاهرین
۹۴٫۷٫۲۳
☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی