eitaa logo
بصیر🌱
929 دنبال‌کننده
698 عکس
435 ویدیو
22 فایل
🔸مقام معظم رهبری: ملاک انقلابی بودن، تقوا، شجاعت، بصیرت ،صراحت است. ۱۳۹۵/۳/۶ 💡ارتباط با مدیر کانال: @Admin3345 لینک ناشناس: https://gkite.ir/es/9686858 📌اگر مطلبی رو برای ما بفرستید به اسم خودتون منتشر خواهیم کرد😊 گپ کانال: https://B2n.ir/g18860
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹قال الامام الحسین علیه السلام: أَنَا قَتِیلُ الْعَبْرَةِ لَا یَذْکُرُنِی مُؤْمِنٌ إلا استعبر 🔸من کشته شده‌ اشک هستم، مؤمنی مرا یاد نمی‌کند مگر این‌که اشک بر چشمانش جاری می‌شود. #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
⭕ دشمنان از هر سو گرد تو را گرفتند.....😭 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
babol-hosein.mp3
3.65M
🏴 خدا هر گناهی باشه به حسین میبخشه 🥺 🎤 حسین خلجی 🇮🇷 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
basem_karbalaei_banate_nabi 128.mp3
34.42M
🏴 بنات النبی ص 🖤 🎤 باسم کربلایی 🇮🇶 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخت ترین امتحان امام حسین علیه السلام #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتار کربلایی جواد مقدم با روحانیون #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹للمفيد اَلصَّدُوقُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ جَمَعَ اَللَّهُ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ فِي صَعِيدٍ وَاحِدٍ فَيُنَادِي مُنَادٍ غُضُّوا أَبْصَارَكُمْ وَ نَكِّسُوا رُءُوسَكُمْ حَتَّى تَجُوزَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اَلصِّرَاطَ قَالَ فَتَغُضُّ اَلْخَلاَئِقُ أَبْصَارَهُمْ فَتَأْتِي فَاطِمَةُ عَلَيْهَا السَّلاَمُ عَلَى نَجِيبٍ مِنْ نُجُبِ اَلْجَنَّةِ يُشَيِّعُهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ فَتَقِفُ مَوْقِفاً شَرِيفاً مِنْ مَوَاقِفِ اَلْقِيَامَةِ ثُمَّ تَنْزِلُ عَنْ نَجِيبِهَا فَتَأْخُذُ قَمِيصَ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِيَدِهَا مُضَمَّخاً بِدَمِهِ وَ تَقُولُ يَا رَبِّ هَذَا قَمِيصُ وَلَدِي وَ قَدْ عَلِمْتَ مَا صُنِعَ بِهِ فَيَأْتِيهَا اَلنِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ يَا فَاطِمَةُ لَكِ عِنْدِيَ اَلرِّضَا فَتَقُولُ يَا رَبِّ اِنْتَصِرْ لِي مِنْ قَاتِلِهِ فَيَأْمُرُ اَللَّهُ تَعَالَى عُنُقاً مِنَ اَلنَّارِ فَتَخْرُجُ مِنْ جَهَنَّمَ فَتَلْتَقِطُ قَتَلَةَ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ كَمَا يَلْتَقِطُ اَلطَّيْرُ اَلْحَبَّ ثُمَّ يَعُودُ اَلْعُنُقُ بِهِمْ إِلَى اَلنَّارِ فَيُعَذَّبُونَ فِيهَا بِأَنْوَاعِ اَلْعَذَابِ ثُمَّ تَرْكَبُ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا السَّلاَمُ نَجِيبَهَا حَتَّى تَدْخُلَ اَلْجَنَّةَ وَ مَعَهَا اَلْمَلاَئِكَةُ اَلْمُشَيِّعُونَ لَهَا وَ ذُرِّيَّتُهَا بَيْنَ يَدَيْهَا وَ أَوْلِيَاؤُهُمْ مِنَ اَلنَّاسِ عَنْ يَمِينِهَا وَ شِمَالِهَا. 🔸حضرت فرمود: چون روز قیامت شود، خداوند تمامى اولین و آخرین را در سرزمین واحدى گرد آورد، سپس منادی را فرمان دهد و او صدا زند: چشمانتان را فرو خوابانید و سرهاى خود را به زیر اندازید تا فاطمه دخت محمّد از صراط عبور کند. فرمود: پس تمام آفریدگان چشمان خود را فرو خوابانند و فاطمه (س) در حالى که بر مرکبى از مرکب‌هاى بهشتى سوار شده و هفتاد هزار فرشته وى را مشایعت مى‏‌کنند، وارد صحنه محشر شود، سپس در جایگاهى شریف از جایگاه‌هاى قیامت توقف کند و از مرکبش فرود آید و پیراهن خون آلود حسین بن على (ع) را به دست گیرد و گوید: اى پروردگار من، این پیراهن فرزند من است و تو مى‏‌دانى که با او چه‌‏ها شد! از جانب خداوند عزّ و جل ندا آید: اى فاطمه، من خرسندى تو را خواهانم. عرض مى‌‏کند: اى پروردگار من، براى من از قاتلش انتقام بگیر. خداوند به پاره‌‏اى از آتش فرمان دهد، از دوزخ بیرون آمده و تمام کشندگان حسین بن على (ع) را مانند پرنده‏‌اى که دانه از روى زمین بر مى‏‌چیند مى‏‌رباید، سپس همه را بسوى‏ آتش مى‏‌برد، و آنان در آتش به انواع عذاب معّذب شوند. آنگاه فاطمه(س) بر مرکب خود سوار مى‏‌شود و در حالى که فرشتگان مشایعت‏‌کننده با او هستند و فرزندان آن حضرت از جلو و دوستان فرزندانش از طرف راست و چپ وى هستند،‌ داخل بهشت می‌شود. #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
درخواست امام زمان عج از مردم برای تعجیل در فرج #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
enc_17205895659325571388226.mp3
4.31M
🏴 یه جوری آرومم کن 🥺 🎤 مجتبی رمضانی 🇮🇷 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ پاسخ به شبهه پر تکرار: پول زیارت رو بدیم به فقراء!!! #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
چگونه بنی امیه عاشورا را به عنوان عید معرفی کردند؟ از لابه‌لای تاریخ و از تصریحات وقایع‌نگاران به دست می‌آید که برگزاری جشن در روز عاشورا مثل روز عید و شادی و شادمانی از بدعت‌های اوباش بنی‌امیه و کارگزاران آن‌ها مثل حجاج بن یوسفو همفکرانشان از قبیل حاکمان بنی ایوب، می‌باشد. بنی‌امیه در این روز لباس جدید می‌پوشیدند و خود را آراسته و سرمه به چشم می‌کشیدند و به یکدیگر تبریک می‌گفتند... و تا حکومت آنان برقرار بود، این‌گونه مراسم اجرا می‌شد. از لابه‌لای تاریخ و از تصریحات وقایع‌نگاران به دست می‌آید که برگزاری جشن در روز عاشورا مثل روز عید و شادی و شادمانی از بدعت‌های اوباش بنی‌امیه و کارگزاران آن‌ها مثل حجاج بن یوسف و همفکرانشان از قبیل حاکمان بنی ایوب، می‌باشد. مقریزی در «الخطط» و ابوریحان بیرونی در «الاثار الباقیه»، تصریح نموده اند که بنی‌امیه در این روز لباس جدید می‌پوشیدند و خود را آراسته و سرمه به چشم می‌کشیدند و به یکدیگر تبریک می‌گفتند... و تا حکومت آنان برقرار بود، این‌گونه مراسم اجرا می‌شد... و حتی با زوال سلطنت آن‌ها، آثار جشن‌های روز عاشورا تا به امروز در بعضی از بلاد اسلامی باقی ‌مانده است بعضی دیگر اضافه کرده اند که: «بنی‌امیه روز اول ماه صفر را برای خود عید قرار می‌دادند چراکه در این روز، سر امام حسین علیه‌السلام را به شام آوردند.» ۱. ابوریحان می‌نویسد: «مردم روز عاشورا را بزرگ می‌شمردند تا اینکه شهادت حسین بن علی بن ابی‌طالب (ع) و اصحاب وی، در این روز به وقوع پیوست که بر حسین (ع) و یارانش جنایاتی وارد ساختند که هیچ امتی با شریرترین مخلوق، چنین اعمالی را انجام نمی‌دهد. آنان حسین (ع) و اصحابش را با زبانی تشنه به شهادت رساندند و سرهایشان را بر نیزه کرده و بر اجساد پاکشان اسب تاختند، لذا مردم این روز را بد یمن می‌شمارند.  اما بنی‌امیه در این روز، لباس نو به تن کرده و خود را آراسته، سرمه به چشم کشیده و به یکدیگر تبریک می‌گفتند و در این روز، ولیمه و مهمانی می‌دادند؛ و با شیرینی‌ها و نقل‌ و نبات از مهمانان پذیرائی می‌نمودند که این مراسم در آن ایام در میان مردم شایع بوده و بعد از زوال سلطنت آنان، آثارش باقی ماند؛ اما شیعه، روز عاشورا را در نوحه و گریه به خاطر کشته شدن سید الشهدا (ع) به سر می‌بردند و عزاداری بر حسین (ع) را در شهر مدینه و سایر شهرها، علنی برپا می‌کردند و در این روز، خاک قبر حسین (ع)را در کربلا زیارت می‌نمودند و به همین جهت عامه مردم از نو کردن ظروف و اثاث منزل در روز عاشورا، کراهت داشتند.» ۲. مقریزی در کتاب الخطط می‌نویسد: «وقتی خلفاء فاطمی بر مصر، تسلط پیدا نمودند، با فرارسیدن عاشورا، بازارها را تعطیل می‌نمودند و جماعتی بزرگ از مردم که به گروه حزن نامیده می‌شدند، به عزاداری می‌پرداختند و شتر قربانی می‌نمودند و تا سایه حکومت فاطمیون در مصر، گسترده بود، همین مراسم ادامه داشت،  اما با سرنگونی حکومت فاطمی در مصر و تشکیل دولت بنی ایوب، حاکمان آنان، روز عاشورا را روز شادمانی قرار داده و در این روز برای خانواده‌های خود، اموالی را تهیه می‌نمودند و ظروف منزل را نو کرده، سرمه به چشم می‌کشیدند و به حمام می‌رفتند که مطابق عادت شامی‌ها که حجاج در زمان عبدالملک بن مروان پایه‌گذاری کرده بود، عمل می‌کردند تا به این وسیله بینی شیعه علی بن ابی‌طالب (ع) را به خاک مالند. چرا که شیعه، روز عاشورا را به خاطر کشته شدن حسین بن علی (ع)  روز عزا و مصیبت می‌دانستند. مقریزی در ادامه می‌گوید: ما امروزه شاهد باقی‌مانده اعمال بنی‌امیه که این روز را، روز شادمانی و جشن قرار می‌دادند، هستیم.» ۳. مصاحب در دایره المعارف می‌گوید: «همیشه در تونس و مراکش و لیبی، روز عاشورا، روز شادمانی بوده در این روز مردم مراسم خاصی برپا می‌کنند و به زیارت قبور می‌روند و حلقه‌هایی از آتش درست کرده و از آن می‌پریدند و سپس حلقه‌ها را در نهرها می‌انداختند و نیز اعمال دیگری انجام می‌دادند که از بربرها به ارث برده بودند.» بنابراین آنچه که از کلمات مقریزی و دیگران به ذهن تبادر می‌کند این است که قرار دادن روز عاشورا به‌ عنوان روز عید و سرمه کشیدن و آراستن خود و بر پا نمودن مراسم شادمانی از بدعت‌های شجره خبیثه و ملعونه‌ی اموی می‌باشد، به‌ طوری‌که حجاج به خاطر تأسی به سروران اموی خویش، اصرار زیادی بر اقامه جشن و سرور در روز عاشورا می‌نمود و وی شخصی است که از عدم حضورش در کربلا، تأسف می‌خورد. تأسف از اینکه چرا خود متولی ریختن خون سید شباب اهل بهشت، حضرت حسین بن علی (ع) نشد؛ اما بعضی از عاداتی که مصاحب در دایره المعارف آورده؛ و کراجکی نیز آن را نقل کرده، برگرفته از بربرها بود که اراذل ‌و اوباش بنی‌امیه برای تکمیل شادی و سرور خود در روز عاشورا، در آداب خود وارد کردند تا شاهدی باشد بر اینکه ریشه‌های شجره ملعونه به کجا منتسب است.
۴. کراجکی می‌نویسد: «کار مردم شگفت‌انگیز است، ازیک‌طرف ادعای دوستی و محبت با اهل‌بیت (ع) دارند و از طرف دیگر، در روزی که حسین (ع)دچار مصائب گردید، اعمالی از قبیل اعطای صدقه و انفاق و بخشش بر مستمندان و خریدن نمک یک سال به خاطر متبرک بودن این روز، پوشیدن لباس‌های رنگارنگ و فخر نمودن به یکدیگر، استفاده از بوهای خوش و در اجتماع به همدیگر دست می‌دهند و این روز را تبریک می‌گویند و در این روز به مهمانی رفته و ضیافت فراوانی برپا می‌کنند؛ و از اینکه توانستند به جشن در این روز بپردازند، خداوند را شکر می‌نمایند؛ و دلیلشان این است که این روز از قبیل سایر روزها نیست بلکه روزی مخصوص هست که مناقب زیادی در آن به وقوع پیوست و ادعا می‌کنند که در چنین روزی خداوند، توبه آدم را پذیرفت. حال چطور هست که حق آدم در این روز باید ادا گردد و به جشن و شادی پرداخت ولی حق سید اولین و آخرین محمد خاتم (ص)که در مصیبت نوه و فرزند و ریحانه و نور چشمش و اهل‌بیتش که اسیر شده و مورد هتک حرمت قرار گرفتند، نباید ادا گردد؟؛ پس برخیز و در این روز با حزن و اندوه به سر ببر و اعمال آن را به نحو کامل انجام ده و کاش فرزندان، کینه‌های پدران خود را به ارث نمی‌بردند.» ۵. زین‌الدین حنفی می‌گوید: «روایت‌شده که عاشورا روز زینت است که میعاد موسی (ع) با فرعون در همین روز بود؛ و نیز روایت‌شده که در این روز موسی (ع) پارچه‌ای از کتان می‌پوشید و با سنگ سرمه، به چشم سرمه می‌کشید؛ و یهود اهل مدینه و خیبر در زمان رسول خدا (ص) این روز را عید می‌گرفتند و به همین عمل، عرب جاهلی، اقتداء و تأسی می‌کردند و در همین روز، پرده بر روی کعبه می‌انداختند. لکن در شریعت ما، خلاف آن وارد شده است. در صحیحین از ابوموسی روایت‌شده که: «روز عاشورا، روزی هست که یهود آن را باعظمت می‌شمارد و لذا، عید قرار داده است؛ پس شما این روز را روزه بدارید»؛ و در روایتی مسلم نقل کرده: «روز عاشورا روزی هست که یهود خیبر آن را بزرگ شمرده و عید قرار می‌دادند و زنانشان لباس‌های نو می پوشند»؛ و رسول خدا (ص) فرمود: «این روز را روزه بدارید.» ۶. سقاف می‌نویسد: «ماکیاولی کتابی نوشت که نامش را الامیر گذاشت؛ که در آن ویژگی‌های یک سیاستمدار را برشمرد، درجایی از این کتاب آمده که: «هدف وسیله را توجیه می‌کند. بر این اساس برای حاکم سیاسی جایز هست که تلاش کند و از هر وسیله‌ای استفاده نماید تا حادثه کربلا را دفن کند. هرچند این عمل با دین و اخلاق منافات داشته باشد اما چون در راه خاموش کردن شعله عاشورا و دفن قضیه کربلا هست، اشکال ندارد.» لذا می‌بینیم که حکم‌رانان ستمگر، شروع به جعل اخبار کردند. و این احادیث را به جد حسین (ع) یعنی پیامبر اسلام به ‌دروغ نسبت دادند، اما چون جاعلین زیاد بودند و روش‌های متفاوتی در جعل حدیث به کار بردند، اخبار متناقض و متضارب در آمد، لذا این اخبار با همه کثرتش نتوانست قضیه کربلا را دفن کند و حادثه هولناک کربلا، به همان صورت واقعی‌اش باقی ماند که باید گفت این حادثه قضیه‌ای بزرگ می‌باشد که ریختن خون حسین (ع) را حلال شمردند. شریف رضی در وصف حادثه هولناک کربلا می‌گوید: کانت مآتم بالعراق تعدّها    امویه بالشام من اعیادها جنایتی که در عراق رخ داد، اموی‌ها آن را در شام جزء عید و جشن‌های خود می‌شمارند جعلت رسول‌الله من خصمائها     فلبئس ما ادّخرت لیوم معادها که با این عمل، رسول خدا (ص) را ازجمله دشمنان خود قرار دادند و بد چیزی برای معاد خود ذخیره کردند نسل النّبی علی صعاب مطیها   و دم النبی علی رءوس صعادها. نسل پیامبر (ص) زیر فشار اسبان بنی‌امیه قرار گرفت و خون پیامبر (ص) بر روی بلندی ریخته شد. معاویه عاشورا را روز عید اعلان نمود. از جمله چیزهایی که تأیید می‌کند اعلان عاشورا به‌ عنوان عید از بدعت‌های بنی‌امیه هست، روایتی هست که بیان می کند معاویه از روز عاشورا به عید تعبیر نموده است. درحالی‌که نه از پیامبر گرامی (ص) و نه از صحابه آن حضرت، چنین تعبیری نرسیده است. البته صحابی اموی یا کسانی که محبت آل امیه را در دل داشتند و یا تابع شرع یهود بودند، از عاشورا تعبیر به عید نمودند. ۱. عبدالرزاق از ابن جریج نقل می‌کند که وی گفته است: «یحیی بن محمد بن عبدالله صیفی، به من خبر داده که عمرو بن ابی یوسف (برادر بنی نوقل) به او خبر داد: «در حالی ‌که معاویه بر روی منبر بود، از او شنید که می‌گفت: «روز عاشورا، روز عید است پس کسی که این روز را روزه بگیرد، روزه‌اش را گرفته است و کسی که روزهٔ این روز را ترک کند، حرجی بر او نیست.»
با توجه به این عبارت، مشخص می‌شود که معاویه اولین کسی است که بر روز عاشورا، صفت عید اطلاق نموده است؛ و به نظر می‌آید، معاویه و بنی‌امیه همگی، انتظار داشتند که مقتل حسین شهید (ع) در این روز به وقوع بپیوندد. چراکه اینان عنایت خاصی به خبرهای که پیامبر (ص) و علی(ع) در مورد جنگ‌های خونین و فتنه‌ها، گزارش داده بودند، داشتند که در میان اخبار جنگ‌های خونین، روایات زیادی پیرامون مقتل امام حسین (ع) وجود داشت و مشخص‌شده بود که آن امام همام (ع) در چه زمانی و در چه زمینی به شهادت خواهند رسید. گاهی در بعضی از کتاب‌ها می‌نویسند که بر طبق برخی از نصوصی که به پیامبر (ص) نسبت می‌دهند، آن حضرت عاشورا را عید نامید. از ابوهریره نقل‌شده که رسول خدا (ص)فرمود: «عاشورا عید پیامبر قبل از شما بود پس این روز را شما روزه بگیرید.» اما باید گفت اوّلا در سند روایت، ابراهیم هجری واقع ‌شده است که دانشمندان علم حدیث او را تضعیف نمودند؛ و همچنان که هیثمی گفته، افرادی چون ابن عیینه و یحیی بن معین و نسائی، وی را قبول ندارند. ثانیاً حافظ زین‌الدین حنبلی، این روایت را از هجری نقل کرده ولی در روایت کلمه عید وجود ندارد؛ که روایتش این است: «عاشورا را انبیاء روزه می‌گرفتند پس شما (هم) این روز را روزه بدارید.» ثالثاً به‌ رغم جستجو و مراجعه به احادیث، به روایتی خبر از روایت هجری دسترسی پیدا ننموده‌ام که از روز عاشورا تعبیر به عید کرده باشد که شبهه جعلی بودن حدیث هجری را تقویت می‌کند و یا این احتمال وجود دارد که در حدیث دست برده شده است؛ اما به ‌هر حال، هجری نزد علمای فن رجال ضعیف است و فقط بخاری حدیثی نقل کرده که مضمونش این است: «روز عاشورا را یهود عید می‌شمردند.» رابعاً توصیف عاشورا به عید، در زمان انبیای گذشته، ملازم با این نیست که در زمان پیامبر بزرگوار هم عید شمرده‌شده است. #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
4_5976438484053789109.mp3
8.42M
🏴 معراج الدم 💔 🎤 باسم کربلایی 🇮🇶 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕‌ روز عاشورا در بیروت پایتخت لبنان #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
جهاد تبیین اگر یک تصویر بود... #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹وَ رُوِيَ بِإِسْنَادٍ آخَرَ عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهَا أَنَّهَا قَالَتْ: خَرَجَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مِنْ عِنْدِنَا ذَاتَ لَيْلَةٍ فَغَابَ عَنَّا طَوِيلاً ثُمَّ جَاءَنَا وَ هُوَ أَشْعَثُ أَغْبَرُ وَ يَدُهُ مَضْمُومَةٌ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ مَا لِي أَرَاكَ شُعْثاً مُغْبَرّاً فَقَالَ أُسْرِيَ بِي فِي هَذَا اَلْوَقْتِ إِلَى مَوْضِعٍ مِنَ اَلْعِرَاقِ يُقَالُ لَهُ كَرْبَلاَءُ فَأُرِيتُ فِيهِ مَصْرَعَ اَلْحُسَيْنِ اِبْنِي وَ جَمَاعَةٍ مِنْ وُلْدِي وَ أَهْلِ بَيْتِي فَلَمْ أَزَلْ أَلْقِطُ دِمَاءَهُمْ فَهَا هِيَ فِي يَدِي وَ بَسَطَهَا إِلَيَّ فَقَالَ خُذِيهَا وَ اِحْتَفِظِي بِهَا فَأَخَذْتُهَا فَإِذَا هِيَ شِبْهُ تُرَابٍ أَحْمَرَ فَوَضَعْتُهُ فِي قَارُورَةٍ وَ سَدَدْتُ رَأْسَهَا وَ اِحْتَفَظْتُ بِهِ فَلَمَّا خَرَجَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ منْ مَكَّةَ مُتَوَجِّهاً نَحْوَ اَلْعِرَاقِ كُنْتُ أُخْرِجُ تِلْكَ اَلْقَارُورَةَ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ فَأَشَمُّهَا وَ أَنْظُرُ إِلَيْهَا ثُمَّ أَبْكِي لِمُصَابِهِ فَلَمَّا كَانَ فِي اَلْيَوْمِ اَلْعَاشِرِ مِنَ اَلْمُحَرَّمِ وَ هُوَ اَلْيَوْمُ اَلَّذِي قُتِلَ فِيهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَخْرَجْتُهَا فِي أَوَّلِ اَلنَّهَارِ وَ هِيَ بِحَالِهَا ثُمَّ عُدْتُ إِلَيْهَا آخِرَ اَلنَّهَارِ فَإِذَا هِيَ دَمٌ عَبِيطٌ فَصِحْتُ فِي بَيْتِي وَ بَكَيْتُ وَ كَظَمْتُ غَيْظِي مَخَافَةَ أَنْ يَسْمَعَ أَعْدَاؤُهُمْ بِالْمَدِينَةِ فَيُسْرِعُوا بِالشَّمَاتَةِ فَلَمْ أَزَلْ حَافِظَةً لِلْوَقْتِ حَتَّى جَاءَ اَلنَّاعِي يَنْعَاهُ فَحَقَّقَ مَا رَأَيْتُ . 🔸از ام سلمه رضى اللّٰه عنها روايت می‌كند كه گفت:شبى رسول خدا(ص) از پيش ما بيرون رفت و مدتى دراز ناپديد شد سپس بازگشت و سر و رويش گردآلود بود و دستش نيز بسته بود، من عرض كردم: اى رسول خدا(ص) چيست كه من شما را گردآلود مى‌بينم‌؟فرمود: مرا در اين ساعت به جائى از سرزمين عراق بردند كه نامش كربلا بود و در آن سرزمين جاى كشته شدن پسرم حسين و گروهى از فرزندان و خاندانم را به من نشان دادند و من پيوسته خون ايشان را از آنجا برمی‌گرفتم و آن اكنون در دست من است و دست خود را براى من باز كرده فرمود: آن را بگير و نگهدارى كن، پس من آن را گرفتم ديدم مانند خاك سرخ بود، پس در شيشۀ نهادم و سر آن را بستم و از آن نگهدارى می‌كردم، تا آنگاه كه حسين(ع) از مكه به سمت عراق رهسپار شد، من در هر روز و شب آن شيشه را بيرون مى‌آوردم و بو مي‌كردم و بدان مى‌نگريستم و بر مصيبت‌هاى آن جناب ميگريستم،و چون روز دهم محرم شد همان روزى كه حسين در آن روز كشته شد،در اول روز كه آن را بيرون آوردم ديدم بحال خود است،دوباره آخر آن روز آن را آوردم ديدم خون تازه شده،من به تنهائى در خانه خود شروع بزارى شده گريستم،و اندوه خود را فرو نشاندم از ترس آنكه مبادا دشمنان ايشان در مدينه بشنوند و در شماتت ما شتاب كنند،و پيوسته آن روز و ساعت را در نظر داشتم تا خبر مرگ آن حضرت بمدينه رسيد و آنچه ديده بودم بحقيقت پيوست. 📚شیخ مفید، الارشاد، ج۲، ص۱۳۰ #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
نقشه ای جامع از واقعه عاشورا #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
enc_16632702482723557776790.mp3
6.87M
🏴 به سمت دریا 🌊 🎤 حاج محمود کریمی 🇮🇷 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ شعر زیبای عبدالرزاق عبدالواحد در وصف امام حسین علیه السلام 🔹عبدالرزاق عبدالواحد شاعر عراقی در یکم ماه تموز ۱۹۳۰ میلادی دیده به جهان گشود.وی در طول زندگی ادبی خود ملقب به شاعر ام المعارک، شاعر القادسیه، شاعر القرنین و متنبی دوم شد.عبدالرزاق عبدالواحد در دبیرستان‌ها معلم زبان عربی بود.وی در هشتم نوامبر ۲۰۱۵ میلادی در سن هشتاد و پنج سالگی در پاریس دیده از جهان فرو بست. #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
44.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📼مجموعه پادکست ستاره های درخشان کربلا ♨️قسمت سوم: ذره ای از خورشید 🎙️زینب مشرقی(گوینده و خبرنگارپانا استان اصفهان) 🟦 تولید کانال بصیر 🌱 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
تعداد یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام چه تعداد بود؟ 🔹طبری تعداد رانزدیک صدنفر دانسته که درمیان انها ۵نفر از فرزندان امیرالمومنین(علیه السلام)شانزده نفر ازبنی هاشم،وتعدادی از از قبایل مختلف دیده میشود.تاریخ طبری ج۵ص۳۹۳ 🔸ابن شهر آشوب تعداد را۸۲نفرذکرکرده.المناقب ج۴ص۹۸ 🔹ابن نما از بزرگان شیعه در قرن ششم و هفتم، اصحاب امام را صد پیاده و۴۵سواره میداند.مشیرالاحزان یا مثیرالاحزان صحفه ۲۷و۲۸ این تعدادرا سبط ابن جوزی تاکیدکرده،همچنین روایتی از امام باقر علیه السلام نیز مبنی برتاکید این تعداد وجود دارد. بحارالانوارج۴۵ص۴ 🔸از قول مسعودی پانصد سواره وصدپیاده.مروج الذهب ج۳ ص۷۵ ۵-اما قول مشهور ۳۲ سواره وچهل پیاده.سماوی شیخ محمد(ابصارالحسین فی انصارالحسین) #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر